Bijdrage ZVW (Zorg Verzekerings Wet) wordt altijd ingehouden, maar die wordt weer vergoed door je werkgever (zie post "compensatie ZVW").quote:Op woensdag 22 september 2010 19:58 schreef gekkewiebel het volgende:
Ook bij mij valt het wat tegen. Normaal gesproken was "totaal" en "netto" altijd hetzelfde (dit is m'n enige bijbaantje en ik haal die ene norm van 13000/jaar nooit). Maar nu is "totaal" 842,38 en "netto" 703,50...
Ze hebben 83,41 aan loonheffing ingehouden (terwijl dit m'n enige bijbaan is?) en 55,47 aan bijdrage zvw???
Ok dat verheldert de boel wel wat. ZVW is inderdaad gecompenseerd zie ik nu!quote:Op woensdag 22 september 2010 20:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bijdrage ZVW (Zorg Verzekerings Wet) wordt altijd ingehouden, maar die wordt weer vergoed door je werkgever (zie post "compensatie ZVW").
Als je in enige maand boven de pak 'em beet EUR 600 uitkomt gaan ze loonheffing inhouden. Jammer. Maar wanneer je volgend jaar aangifte doet krijg je het ws. weer terug.
Dit is iedere maand zo, 1800 is zo'n beetje het minimum, meestal zo'n 40 a 45 uur in de week, maar vanaf 37 uur krijg je die toeslag erbij, wat ook aardig aantikt. 2 of 3 maanden terug was het zelfs in de 2700 en daar zat geen vakantiegeld en winstuitkering bij.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wtf! Hoeveel uur per week heb jij gemaakt? Ik ongeveer 30 a 35, wat resulteerde in 1600 bruto en 1200 netto.
Als het goed is: Salaris September = meeruren augustus + contracturen september. Zie ook dit overzichtquote:Op woensdag 22 september 2010 21:33 schreef gamemuis het volgende:
Sorry dat ik zomaar even kom binnenvallen, maar ik heb een vraag.
Sinds juni werk ik bij tnt, eerst als hulpkracht en vanaf september als post bezorger.
Ik kreeg altijd elke maand netjes alle gewerkte uren uitbetaald, alleen dit keer niet.
Ik heb alleen een klein basis loontje gehad (130 euro en verdien 8 euro nog wat per uur)
Ik heb hierover gebeld en ze zeiden dat ik mijn meeruren (ik heb 42 uur gewerkt van 2 t/m 29 augustus)
in oktober krijg. Nu zag ik net iemand zeggen dat hij/zij de meeruren van augustus er nu bij had.
Hoe zit dat nou dan?? Had ik de meeruren nu moeten krijgen of pas volgende maand?
Die tabel is voor zaterdagbestellers..quote:Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Hallo!
Vraagje:
Is de salaristabel van 1 april 2008 nu nog steeds van toepassing?![]()
Ben sinds kort aangenomen als postbezorger na proefperiode als hulp, mijn uurloon is met 0 schaaljaren ¤ 8,57!Is het zo dat ik over een jaar meerdan ¤ 9,00 verdien?
Owjaaaa...haha, het verbaast me eigenlijk niks, dit soort figuren brengen bij ons ook de post rond.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:18 schreef sbientje het volgende:
net toen je dacht dat het niet erger kon
http://www.nufoto.nl/foto(...)gt-de-post-rond.html
Het loopt vrijwel overal volkomen kut en afhankelijk van hoe je leidinggevenden er mee omgaan loop je uren in je vrije tijd te werken.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:09 schreef goakiller900 het volgende:
Beste collega's kan ik denk ik het beste zeggen.
ik werk nog niet lang bij TNT en dagen van 6.00 tot 16.30 zijn niet abnormaal voor mij (officieel als zaterdag werker maar doe dus 6 dagen fulltime )
nu is er in een groot deel van het land de nieuwe optimaliseerde werkwijze ingevoerd (bij ons pas in week 47 2010 dus met kerst)
en we hebben de tijden als gezien en het is reten maar dan ook echt reten strak ja kan nog geen wind laten of je bent een minuut te laat
terwijl we het het nu niet halen I.V.M te weinig mensen
bij de mensen die met deze werkwijze werken al kunnen jullie vertellen hoe het loopt ??
en wat gebeurd er als je het niet haalt
want we krijgen wel een leuke filmpje te zien met alleen maar positieve beelden maar ja niet echt
eerlijk aangezien het een bedrijfs filmpje is.
dus wat is jullie mening hier over en hoe loop het ???
Je werkt maar wat harder!quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:07 schreef sbientje het volgende:
wij gaan met de hele vestiging over naar een andere vestiging in november, waar we ook met de nieuwe voorbereiding (optivo) gaan werken. Ze proberen ons nu al een beetje 'bang' te maken, maar ja, wat als je het niet haalt? Als je het standaar niet haalt en je collega's wel, heb je misschien wel een probleem, maar als de tijd gewoon te krap staat kan je daar verder toch niks aan doen?
Toen ik 21 was, verdiende ik ook 8.51 nettoquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:41 schreef rub3n het volgende:
Ik verdien 8,51 bij TNT. Weet iemand wat in de praktijk dat netto is?
Ik ben sinds 3 weken weer aan de studie en moet even mijn budget goed op papier hebben haha.
En wil dus even uitrekenen wat ik p/m zou verdienen als ik 12u p/w zou werken.
Ja. Precies durf ik het je niet te vertellen, maar ik dacht dat je verlofuren opbouwt over iets van 8% van je extra gewerkte uren.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heuj,
Ik kijk al maanden in dit topic. Het werd wel eens tijd om me ook te registreren. Ik werd als zaterdagbesteller in de Emmeloord. Heb ook gelijk een vraag aan de meer ervaren personen hier. Ik heb een contract als zaterdagbesteller, maar heb tijdens de vakantie ook doordeweeks mijn wijk gelopen. Zijn er op deze manier ook extra verlofuren opgebouwd?
Hoe oud ben je en wat is je functie binnen de TNT?quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:16 schreef Datastreamx het volgende:
Is het weinig als je op zaterdag post bezorgt en je krijgt 3,50 per uur? Want dat verdien ik nu met op zaterdag een beetje post bezorgen. (Soms wel 8 tassen.)
Misschien ga ik wel stoppen want als ik mijn leeftijdgenoten zo hoor over hun baan... Die krijgen toch wel 1 of 2 euro meer per uur.
Ik weet dat het loon van een postbezorger echt heel erg laag is, maar precies weet ik het ook niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:48 schreef Datastreamx het volgende:
Oh vergeten te zeggen. Ik ben 17 en ik ben postbezorger.
Geloof dat de belastingvrijevoet iets van 5000-6000 euro is, dus na 1 Jan kun je via TJ formulier alle loonheffing terugkrijgen van belastingdienst, wat je moet betalen boven dat bedrag weet ik niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:41 schreef rub3n het volgende:
Ik verdien 8,51 bij TNT. Weet iemand wat in de praktijk dat netto is?
Ik ben sinds 3 weken weer aan de studie en moet even mijn budget goed op papier hebben haha.
En wil dus even uitrekenen wat ik p/m zou verdienen als ik 12u p/w zou werken.
Het is nog maar het topje van de ijsberg vermoed ik.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:53 schreef tntster het volgende:
erg hoor die rapporten, en als ik het zo bekijk staat er bij lange na niet alles gemeld.
Ik heb de lijsten met niet bestelde wijken eens doorgenomen, en zag de naam van mijn kantoor veelvuldig voorbijkomen. Maar ik zag ook dat lang niet alle incidenten erbij stonden! Ik word nml nog wel eens gebeld op maandagochtend of ik een wijk van zaterdag wil lopen, dus ik kon het eenvoudig controleren adhv mijn agenda.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:44 schreef lololo het volgende:
Zo, vernietigend stukje in het Brabants Dagblad vandaag, of meerdere stukken beter gezegd, 2 pagina's vol +nog enkele losse berichtjes over wat er allemaal mis gaat bij TNT![]()
Zoals deze: http://www.brabantsdagbla(...)lt-met-bezorging.ece en: http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/uitgelicht/
Precies. Ik heb ook staan klagen bij m'n TC dat alle foute post van de zaterdag wordt doorgeschoven naar de dinsdag. "Ja, de maandag kost ons mil-joe-nen! Dus moet daar zo min mogelijk post worden bezorgd door de foute zaterdagpost mee te geven aan de dinsdag".quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
..
En TNT heeft nog een "maas" in de Postwet gevonden. 95% van de post moet binnen 24 uur bezorgd worden, maar hoe lang die resterende 5% onderweg mag zijn staat nergens! Dus krijgen we straks "optimalisatie maandag", wat betekent dat alle foutlopers en verzuip van de zaterdag automatisch naar de dinsdag doorschuiven. Dus wat er nu precies geoptimaliseerd wordt? De kwaliteit niet, in elk geval!
Dat proberen ze te compenseren door ervoor te zorgen dat er zaterdag zoveel mogelijk wordt uitgewisseld. Zelfs al is de wijk al bijna af, dan nog moeten alle later binnengekomen foutlopers mee. Dus dan vindt zo'n postbezorger bij zijn boekje nog een stapel(tje) ongesorteerde post die los meemoet. Ik zie de toekomst al voor me (didoza): een pbz loopt met 4 bundels op straat, tw 24 uurs post, 48 uurs post, 5xhah en foutlopers.quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:24 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Precies. Ik heb ook staan klagen bij m'n TC dat alle foute post van de zaterdag wordt doorgeschoven naar de dinsdag. "Ja, de maandag kost ons mil-joe-nen! Dus moet daar zo min mogelijk post worden bezorgd door de foute zaterdagpost mee te geven aan de dinsdag".
Kom nou, dan kun je net zo goed 50% van de maandagpost apart houden en naar de dinsdag schuiven.
dat is idd lekker jaquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Normaal wordt de HAH bij mij altijd in bundels van 20 tot 25 uitgeteld, maar nu vond een hapsnurk het een goed idee om bundels van 10 te maken. ik bleef maar pakken ...
zal best.quote:De wettelijke norm is dat 95 procent van de brievenbuspost binnen 24 uur wordt bezorgd. „De percentages bevestigen dat wij ruimschoots aan de wettelijke normen voldoen.”
Haha hier op de vestiging in Llstad zijn alle steunpunten op de depots na afgekeurd. Wij hadden altijd de luxe positie van 1 steunpunt in de wijk, maar dat was gewoon een tas in de tuin/oprit droppen bij iemand (als het regende werd het ook zeiknat). Typisch TNT jaren lang de eisen laten liggen en als je een keer slecht in de pers komt meteen de regels handhaven en steunpunten laten vallen na 1 dag.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:17 schreef rub3n het volgende:
Bij ons zijn in Dronten 5 postbezorgers opgestapt omdat hun gebruikelijke depot's dicht waren omdat de depots niet aan de eisen voldeden (geen afgesloten ruimtes). Ze vertikten het om in 1x (onbetaald) eerst 5km te moeten fietsen om hun post op te halen. En terecht!
Nu heeft onze teamcoach gezegd tegen de depothouders: "Koop maar een tuinhuis en stuur de rekening maar"
Nope door heel Nederland.quote:Op zondag 26 september 2010 14:24 schreef sbientje het volgende:
moeten de pakketjes naar hetzelfde adres/postcodegebied? Zo niet, zou ik het idd bij de bus zoeken. Sowieso zou ik even bellen met de klantenservice
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieelquote:Op maandag 27 september 2010 16:59 schreef Bigapple het volgende:
Ik werk nu sinds 2 maanden als chauffeur collecte.
Nu zit ik te denken om ook als zaterdag post te gaan bezorgen?
Is dit ook mogelijk?. Is dit financieel rendabel om dat er dan bij te doen.
En wat zijn ongeveer een beetje de werktijden van zaterdagbezorger? ( op de site van tnt stonden nog iets van 15 vacatures over als zaterdagbezorger)
Thnx
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?quote:Op maandag 27 september 2010 17:07 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieelmeestal ben ik wel wat eerder klaar maar ik word nu wat rondgeschoven met mijn wijken dus duurt het af en toe wat langer..
ik ben zaterdagpostbodequote:Op maandag 27 september 2010 18:02 schreef TokenW het volgende:
[..]
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?
Net gemist natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:
http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:
http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
Het verschil tussen bruto en netto is geen 50% hoor, collega. Bovendien waren de bedragen die ik noemde al bruto, dus voordat er belastingen en premies afgaan. Kijk, ik geloof best dat een postbode 23 euro per uur KOST (uitgaande van postbode in schaal 3 in het hoogste schaaljaar) maar dat is dus niet hetzelfde als dat Koorstra die postbode EUR 23 per uur BETAALT. Hij beweert nu nml in feite dat het bruto uurloon van een postbode EUR 23 is, en dat is echt niet waar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
23 euro per uur kan prima kloppen trouwens. Het is het verschil tussen bruto en netto. Bij bruto zitten bijvoorbeeld het pensioen, ziektekosten, belastingen en andere premies inbegrepen.
Niet helemaal. Bij TNT post heb je een premievrij pensioen, dus het is niet zo dat er nog pensioenpremie van je brutoloon afgaat. En de premie ZVW wordt gecompenseerd door de werkgever, dus da's ook niet iets wat van je brutoloon afgaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik legde het idd niet helemaal goed uit, maar je begrijpt wat ik bedoel ja. En dat van het bruto-uurloon is idd niet waar, want daarbovenop komen dus nog wat premies e.d.
Logisch, maar de leek die zo naar die uitzending kijkt zal inderdaad denken, tering 23 euro, dat verdien ik niet eens en dan krijgen wij weer de zwarte piet toebedeeld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Dat begrijp ik heus wel, van die extra kosten. Maar waar het mij om gaat is dat Koorstra zegt dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt, waarop jij reageert met "dat kan wel kloppen". Maar mijn punt is dat het helemaal niet klopt. Ik snap wel waar die 23 euro vandaan komt, maar de bewering van Koorstra dat hij dat aan de postbode betaalt klopt niet. Ik kost hem misschien 23 euro per uur, maar hij betaalt mij GEEN 23 euro per uur!quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Zoals ik jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:48 schreef Cerbie het volgende:
Lekker handig voor de studenten die in het weekend nog komen bezorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |