abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:52:13 #1
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_76734507

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat

De OP is hier te vinden.
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_76735359
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
pi_76735628
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:39 schreef A_Noniem het volgende:
Waren het vroeger niet de POSTBODES die hun eigen route eerst uitsorteerden en later bezorgden?
[..]

Ik vind het geen goed bruto uurloon als ik zo vrij mag zijn.
Maar ja, als student is (lijkt) het een leuk extraatje. Maar van zo'n baan kun je m.i. in het echt niet leven.

En dat is toch triest te noemen of niet?

Is die 7,03 bruto eigenlijk voor jouw overeenkomstig met het bruto minimum uurloon?
En als je door de week hetzelfde krijgt, zou je dan voor zaterdaguren niet meer moeten krijgen?
Bij een werkweek van 40 uur zou mijn bruto wettelijk minimumloon (19 jaar) 4,26 euro zijn.
pi_76735799
tvp
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_76736264
Ik ben dus wel nog zo'n klassieke postbode. Met vast contract fulltime. Maar wel schaal 2, schaal 3 krijg je al lang niet meer.
pi_76736464
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
Hier ligt nergens meer sneeuw... Behalve op de stoep. Kut dus
Noot noot.
pi_76743943
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier in de buurt ligt vooral op de binnenwegen nog veel sneeuw die is vastgereden tot ijs . Op de stoepen ligt gewoon nog losse sneeuw dus goed te lopen maar fietsen is nogal lastig. Vrijdag nog gemerkt met een schuiver. Schade viel mee alleen een gedeukt ego , tevens tvp
pi_76747013
Ik wist helemaal niet dat je normaal niet betaald word voor de overuren die je maakt? Ik heb ze eig wel gekregen vorige maand. Ik zie het over een weekje wel als het loon is gestort.
pi_76749786
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:50 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

De echte fulltime postbode bestaat bijna niet meer inderdaad. Er zijn grofweg drie soorten medewerkers: de deeltijdwerker (lijkt nog het meest op de "echte postbode": post voorbereiden en post bestellen), de zaterdagbesteller (die doet hetzelfde als de deeltijdwerker, echter heeft de zaterdagbesteller een vast uurloon ongeacht wanneer hij werkt) en de postbezorger (de postbezorger haalt ergens de post op, uitgezonderd aangetekende stukken, en bezorgt deze dan van maandag t/m vrijdag)

De zaterdagbestellers zijn meestal studenten zoals ik en de postbezorgers...tja...ik heb er nog nooit één gezien
Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:20:41 #10
273607 Linker_Onderlip
pi_76751697
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 02:48 schreef JMT het volgende:

[..]

Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"
Het heeft iets weg van een ondergeschoven kindje ofzo. Je ziet of hoort ze nooit, dat vind ik wel jammer. Zelfs het kerstontbijt was bij ons strikt gescheiden. Maaaar...ik ben nog maar een broekie dus misschien praat ik voor mijn beurt.
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:47 schreef Sapphira het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je normaal niet betaald word voor de overuren die je maakt? Ik heb ze eig wel gekregen vorige maand. Ik zie het over een weekje wel als het loon is gestort.
Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:55:37 #11
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76752438
Zo, gisteren een 'sollicitatie' gehad voor postbode. Ik begin 26 januari met 8 uur per week om in te werken

Dus ik zal hier vaak te vinden zijn!
pi_76758591
Succes alvast

TVP, hier ligt nog zeker 15 cm en alles is spékglad. Tevens is 't een uur geleden weer begonnen met sneeuwen.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_76758838
Ik ben net terug van solliciteren, en kan dinsdag beginnen in Den Haag.
4 dagen per week, 3.5 uur per dag. Hopelijk word het nog warmer
Iemand nog tips voor de eerste werkdagen?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_76758905
Er is trouwens een gaatje open voor 's avonds werken bij collectie. Brievenbussen leeghalen etc, dat is meestal van 4 tot 8.

Denk dat ik maar eens ga bellen ofzo
Noot noot.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:48:43 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76760232
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:20 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.
Zou helemaal mooi worden als ik m'n overuren niet betaald krijg, mag sowieso meerdere keren in de week een half uur heen en terug fietsen naar een wijk die nogal afgelegen ligt en die tijd wordt echt niet meegenomen in de uren die er voor staan.
Hier staan veel wijken trouwens echt nog op de oude status van de wijken ingesteld (lees: véel minder woningen/veel veranderingen) waardoor de ene wijk ruim binnen de tijd gehaald wordt en andere wijken zelfs op de maandag amper gehaald worden binnen de gestelde tijd.

Ik moet er morgen ook weer heen, een wijk die altijd verkeerd gesorteerd wordt in het beginstuk waardoor je constant heen en weer kunt wandelen met je post, scheelt echt met gemak een uur aangezien alleen dat wijkdeel al ruim 300 woningen zijn.
pi_76765023
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef Mute_Me het volgende:
Ik ben net terug van solliciteren, en kan dinsdag beginnen in Den Haag.
4 dagen per week, 3.5 uur per dag. Hopelijk word het nog warmer
Iemand nog tips voor de eerste werkdagen?
Goede schoenen!
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_76765411
schoenen, handschoenen,schoudertas, regenpak en een fatsoenlijke fiets.
Das al het halve werk..
En niet teveel haasten de eerste dagen, dan ga je juist vallen, fouten maken etc.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:03:59 #18
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76768786
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:51 schreef tntster het volgende:
schoenen, handschoenen,schoudertas, regenpak en een fatsoenlijke fiets.
Das al het halve werk..
En niet teveel haasten de eerste dagen, dan ga je juist vallen, fouten maken etc.
Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...
pi_76769559
ik weet niet wat voor rek, maar op een mountainbike lijkt me niet makkelijk.
Daar zitten meestal die dunne draagrekjes op en die houden echt geen tnt tassen.?
Als je zelf creatief bent geweest kan het misschien wel..ik weet niet hoe sterk het is maar als er een persoon bij je achterop zou kunnen lijkt het wel voldoende
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:40:00 #20
273607 Linker_Onderlip
pi_76770480
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...
Ik denk dat je het beste zelf moet kijken wat voor jou het beste is. Ik gebruik het liefste een damesfiets omdat dat wat makkelijker op- en afstapt. Ik denk ook dat je op een stadsfiets wat meer overzicht hebt dan op een mountainbike (in het begin wel erg handig). En wat schoenen betreft, ik loop zelf het liefst op simpele lichte gympen, terwijl anderen zweren bij berg-/wandelschoenen.
Een fatsoenlijke bagagedrager (geen conventioneel mountainbike rek) is iig wel erg handig want die tassen zijn aardig zwaar (officieel max. 25 Kg per stuk)
pi_76770704
Volgens mij wordt 2010 het jaar van de vele HAH en de weinige post.
Dat HAH een hoofdzaak voor TNT wordt en de post een bijzaak

Wij hadden gisteren 3 HAH, vandaag WEER 3 HAH (waaronder een werfactie van de Veronica Magazine........ concurrent....) , sinds 2010 alle dagen met HAH gelopen.... dus tja...
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:02:57 #22
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76771204
Ik heb zelf een heeel stevig rek geinstalleerd. M'n pa van 90 kilo kan erop zitten
Maar een mountainbike zelf... de postbode plus die met mijn sollicitatiegesprek afnam zei: hoe minder acc. hoe beter, omdat je fiets nog al eens valt etc.

Hij heeft natuurlijk wel dikke banden met diep profiel, da's wel een voordeel met dit weer.
pi_76772023
Zo heb je bijna geen baan, nu heb ik bijna 2 banen op 1 dag. Denk toch dat ik geen post ga bezorgen
Die andere baan is opleiding gerelateerd en lekker warm binnen, versus ongeschoold werk in de kou..
Maar het lijkt me nog steeds tof een keer gedaan te hebben!
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_76774614
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:02 schreef Kaneel het volgende:
Ik heb zelf een heeel stevig rek geinstalleerd. M'n pa van 90 kilo kan erop zitten
Maar een mountainbike zelf... de postbode plus die met mijn sollicitatiegesprek afnam zei: hoe minder acc. hoe beter, omdat je fiets nog al eens valt etc.

Hij heeft natuurlijk wel dikke banden met diep profiel, da's wel een voordeel met dit weer.
Op zich lukt het wel met een mountainbike heur. Ik heb meerdere collega's die daarmee de post doen. Maar ja, een kwestie van smaak he.
pi_76774774
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:25 schreef Mute_Me het volgende:
Zo heb je bijna geen baan, nu heb ik bijna 2 banen op 1 dag. Denk toch dat ik geen post ga bezorgen
Die andere baan is opleiding gerelateerd en lekker warm binnen, versus ongeschoold werk in de kou..
Maar het lijkt me nog steeds tof een keer gedaan te hebben!
Ga lekker voor die andere baan!! Welke vestiging zou ej gaan werken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')