Bij een werkweek van 40 uur zou mijn bruto wettelijk minimumloon (19 jaar) 4,26 euro zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:39 schreef A_Noniem het volgende:
Waren het vroeger niet de POSTBODES die hun eigen route eerst uitsorteerden en later bezorgden?
[..]
Ik vind het geen goed bruto uurloon als ik zo vrij mag zijn.
Maar ja, als student is (lijkt) het een leuk extraatje. Maar van zo'n baan kun je m.i. in het echt niet leven.
En dat is toch triest te noemen of niet?
Is die 7,03 bruto eigenlijk voor jouw overeenkomstig met het bruto minimum uurloon?
En als je door de week hetzelfde krijgt, zou je dan voor zaterdaguren niet meer moeten krijgen?
Hier ligt nergens meer sneeuw... Behalve op de stoep. Kut dusquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
Hier in de buurt ligt vooral op de binnenwegen nog veel sneeuw die is vastgereden tot ijsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:10 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier ligt gelukkig amper sneeuw meer. Beetje bijgevallen gisteren, maar niet genoeg om het echt vervelend te maken.
Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:50 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
De echte fulltime postbode bestaat bijna niet meer inderdaad. Er zijn grofweg drie soorten medewerkers: de deeltijdwerker (lijkt nog het meest op de "echte postbode": post voorbereiden en post bestellen), de zaterdagbesteller (die doet hetzelfde als de deeltijdwerker, echter heeft de zaterdagbesteller een vast uurloon ongeacht wanneer hij werkt) en de postbezorger (de postbezorger haalt ergens de post op, uitgezonderd aangetekende stukken, en bezorgt deze dan van maandag t/m vrijdag)
De zaterdagbestellers zijn meestal studenten zoals ik en de postbezorgers...tja...ik heb er nog nooit één gezien
Het heeft iets weg van een ondergeschoven kindje ofzo. Je ziet of hoort ze nooit, dat vind ik wel jammer. Zelfs het kerstontbijt was bij ons strikt gescheiden. Maaaar...ik ben nog maar een broekie dus misschien praat ik voor mijn beurt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 02:48 schreef JMT het volgende:
[..]
Toch zijn die er wel, ondergetekende is er nl een van... Maar door al dit soort berichten weet ik nou niet echt meer of ik er blij mee moet zijn of niet.... Net zoals m'n (volgens mij) ca 6 andere collega's die vanuit dezelfde garagebox lopen/fietsen... zijn volgens mij dus nl ook allemaal geen "officiele postbodes"
Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:47 schreef Sapphira het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je normaal niet betaald word voor de overuren die je maakt?Ik heb ze eig wel gekregen vorige maand. Ik zie het over een weekje wel als het loon is gestort.
Zou helemaal mooi worden als ik m'n overuren niet betaald krijg, mag sowieso meerdere keren in de week een half uur heen en terug fietsen naar een wijk die nogal afgelegen ligt en die tijd wordt echt niet meegenomen in de uren die er voor staan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:20 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat vestigingsbeleid is inderdaad, maar ik heb tot nu toe steeds al mijn daadwerkelijk gedraaide uren betaald gekregen. Sterker nog ik heb nog nooit ook maar iemand over tijdslimieten of overschrijding van tijdslimieten horen praten. Ik zal het toch eens navragen.
Goede schoenen!quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef Mute_Me het volgende:
Ik ben net terug van solliciteren, en kan dinsdag beginnen in Den Haag.
4 dagen per week, 3.5 uur per dag. Hopelijk word het nog warmer
Iemand nog tips voor de eerste werkdagen?
Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:51 schreef tntster het volgende:
schoenen, handschoenen,schoudertas, regenpak en een fatsoenlijke fiets.
Das al het halve werk..
En niet teveel haasten de eerste dagen, dan ga je juist vallen, fouten maken etc.
Ik denk dat je het beste zelf moet kijken wat voor jou het beste is. Ik gebruik het liefste een damesfiets omdat dat wat makkelijker op- en afstapt. Ik denk ook dat je op een stadsfiets wat meer overzicht hebt dan op een mountainbike (in het begin wel erg handig). En wat schoenen betreft, ik loop zelf het liefst op simpele lichte gympen, terwijl anderen zweren bij berg-/wandelschoenen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ik heb stevige en goede werkschoenen, die trek ik maar aan dan. En ik heb een stevig rek op m'n mountainbike geinstalleerd. Vraag me alleen af of een mountainbike verstandig is...
Op zich lukt het wel met een mountainbike heur. Ik heb meerdere collega's die daarmee de post doen. Maar ja, een kwestie van smaak he.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:02 schreef Kaneel het volgende:
Ik heb zelf een heeel stevig rek geinstalleerd. M'n pa van 90 kilo kan erop zitten
Maar een mountainbike zelf... de postbode plus die met mijn sollicitatiegesprek afnam zei: hoe minder acc. hoe beter, omdat je fiets nog al eens valt etc.
Hij heeft natuurlijk wel dikke banden met diep profiel, da's wel een voordeel met dit weer.
Ga lekker voor die andere baan!! Welke vestiging zou ej gaan werken?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:25 schreef Mute_Me het volgende:
Zo heb je bijna geen baan, nu heb ik bijna 2 banen op 1 dag. Denk toch dat ik geen post ga bezorgen![]()
Die andere baan is opleiding gerelateerd en lekker warm binnen, versus ongeschoold werk in de kou..
Maar het lijkt me nog steeds tof een keer gedaan te hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |