abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:50:29 #301
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_76734420
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:39 schreef A_Noniem het volgende:
Waren het vroeger niet de POSTBODES die hun eigen route eerst uitsorteerden en later bezorgden?
[..]

Ik vind het geen goed bruto uurloon als ik zo vrij mag zijn.
Maar ja, als student is (lijkt) het een leuk extraatje. Maar van zo'n baan kun je m.i. in het echt niet leven.

En dat is toch triest te noemen of niet?

Is die 7,03 bruto eigenlijk voor jouw overeenkomstig met het bruto minimum uurloon?
En als je door de week hetzelfde krijgt, zou je dan voor zaterdaguren niet meer moeten krijgen?

Zelf krijgen wij op zaterdag 130% van het geldende uurloon (ben zelf vrachtwagenchauffeur en zit in de brandstoffendistributie 13,22 bruto per uur ... geen echte vetpot kan ik je wel vertellen).

Persoonlijk vind ik die lage lonen schandalig. Postbedrijven hebben er van alles aan gedaan om de lonen onderuit te krijgen. De vaste postbode eruit gewerkt en werken nu bij voorkeur dus met los-vast personeel. Dat is goedkoper. Maar als werknemer wil je toch ook leuk kunnen rondkomen?

Iemand met een gezin kan dus zijn gezin van zo'n baan m.i. niet onderhouden.
En dus zijn het meer en meer studenten, ouderen en huisvrouwen die het 'erbij' doen.

Ik hoop niet dat ik de enige ben die dit jammer vind.

Het kan inderdaad erger SANDD geeft 2 cent per poststuk en doet dus aan stuksloon.
Stel je voor iedere Veronica gids die je ergens door een bus moet proppen = 2 cent.
Stuksloon moet echt verboden worden.
De echte fulltime postbode bestaat bijna niet meer inderdaad. Er zijn grofweg drie soorten medewerkers: de deeltijdwerker (lijkt nog het meest op de "echte postbode": post voorbereiden en post bestellen), de zaterdagbesteller (die doet hetzelfde als de deeltijdwerker, echter heeft de zaterdagbesteller een vast uurloon ongeacht wanneer hij werkt) en de postbezorger (de postbezorger haalt ergens de post op, uitgezonderd aangetekende stukken, en bezorgt deze dan van maandag t/m vrijdag)

De zaterdagbestellers zijn meestal studenten zoals ik en de postbezorgers...tja...ik heb er nog nooit één gezien
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')