abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95500491
Wat ik overigens wel positief aan de tnt vind, is dat ze een online verzendservice in het leven hebben geroepen. Ik hoef nu nooit meer postzegels in huis te hebben als ik een pakje wil verzenden. Label uitprinten en klaar :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_95517075
Dit is ook wel netjes
https://onlineverzendservice.tntpost.nl/#
kijken wanneer je pakketchauffeur komt.
pi_95518974
Iemand hier al aangenomen bij het Autobedrijf?
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:26:45 #104
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95539541
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef carboni het volgende:
Dit is ook wel netjes
https://onlineverzendservice.tntpost.nl/#
kijken wanneer je pakketchauffeur komt.
Vr 15 apr 08:30 - 21:30
Za 16 apr 08:30 - 21:30
Ma 18 apr 08:30 - 21:30

:')
pi_95541135
Ik wordt echt
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:26 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Vr 15 apr 08:30 - 21:30
Za 16 apr 08:30 - 21:30
Ma 18 apr 08:30 - 21:30

Meestal is de chauffeur al langs geweest voordat ik op heel die track en trace heb kunnen kijken :') .
pi_95542464
Is er trouwens een hogere kans dat je je banden lek rijdt tijdens het postbezorgen (door het gewicht enzo)? ik heb namelijk in 2 weken tijd 2x mn banden lek gereden en dat was na het bezorgen...
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:51:40 #107
252219 BanaanTelefoon
Boo-ba-doo-ba-doop!
pi_95547863
Hoe zit het eigenlijk met koninginnendag en Bevrijdingsdag? Moet ik dan werken? :)
badgers
pi_95548575
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:51 schreef BanaanTelefoon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met koninginnendag en Bevrijdingsdag? Moet ik dan werken? :)
Koninginnedag niet, bevrijdingsdag wel. Bevrijdingsdag is maar 1 keer in de 5 jaar een feestdag/vrije dag voor de post en die viel vorig jaar :P
pi_95548635
Morgen lekker maar één wijk lopen, want een binnenkant die ik een paar weken liep hoef ik niet meer te doen. Ik verdenk mijn TC ervan me te hebben afgeluisterd toen ik vorige week heel erg over die wijk liep te klagen O-)
pi_95549053
Digitale loonstrook is binnen.
lama
pi_95549809
Yep! Veel uren gemaakt in maart. Ik heb zelfs zoveel verdiend dat er loonheffing wordt ingehouden :+
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95550097
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:22 schreef lbeew het volgende:
Digitale loonstrook is binnen.
Huh? Zo vroeg al?
pi_95553184
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:32 schreef Warren het volgende:
Is er trouwens een hogere kans dat je je banden lek rijdt tijdens het postbezorgen (door het gewicht enzo)? ik heb namelijk in 2 weken tijd 2x mn banden lek gereden en dat was na het bezorgen...
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
pi_95555130
Als je kosten maakt om je fiets te laten repareren kun je die inderdaad declareren. Zelf ook al eens gedaan toen ik een nieuwe binnen- en buitenband nodig had.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95555422
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]

Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
Die fietsvergoeding die ik als postbode krijg kan ik gemiddeld genomen echt wel mijn fiets van onderhouden.

Als postbezorger kan je idd gewoon je reparaties claimen, officieel pas als je toestemming hebt gekregen van je leidinggevende las ik laatst trouwens :') .

"Hoi chef, mijn band is aan gort, mag ik er een nieuwe op laten leggen?
"Nou, beste postbezorger, ik weet niet of ik dat wel kan goedkeuren, kan je niet een tijdje op je velgen verder rijden?"

Wel altijd voor de kwaliteitsonderdelen gaan dus als postbezorger, het bedrijf betaald toch :)

Als postbode trouwens ook, paar tientjes per jaar beknibbelen op onderdelen en dan steeds met een kapotte fiets in je wijk staan is nie tof :X
pi_95556064
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]
Bij mijn Schwalbe achterband kwam na 18 maanden de binnenband via een scheur in de zijkant naar buiten, het profiel was toen nog wel prima ;(
Sinds ik een paar jaar geleden dure buitenbanden ben gaan gebruiken heb ik geen enkele lekke band meer gekregen :7 (*klopt af*)
Achterwiel laten rechten als er een slag in komt, kapotte spaken vervangen en een goede achterband is eigenlijk het enige noemenswaardige onderhoud benodigd voor een postfiets.
pi_95580560
Dat is het dan Optivo is bij ons begonnen :P en ik mag blijven lopen rara :P wel om 6 uur beginnen ;(
pi_95581049
Sinds deze week werken wij ook met die kant-en-klare HAH bundels van VSP.
Wat een ramp is dat zeg!

Elke bundel is 'gestript' inclusief een briefje (waarom bij élke bundel?!)
De bundels waren vroeger veel groter, nu moet ik bijna bij elke straat een nieuwe bundel openen! :(
Ben er nog niet positief over.
Vooral dat briefje met gegevens bij élke bundel is irritant.

En had maar eens een pakje besteld wat hopelijk vandaag zou aankomen (is altijd wel leuk als je het in het weekend nog kan gebruiken...)

Gistermiddag was ie al gesorteerd en vannacht nog een keer. Meestal is de volgende dag dan 'de chauffeur onderweg' maar nu staat er doodleuk: Zending nog niet verwerkt. Er is nog geen statusinformatie. Manco distributie.

Mag hopen dat mijn pakje dan maar 'gewoon' maandag komt, en niet kwijt is....
Bevindt zich overigens in Sliedrecht zo te zien.... (waar ik in de verste nog nooit van gehoord heb, dus woon er zeker niet!)

Ondanks dat ik zelf al wat jaartjes bij TNT werk, zie ook ik het bedrijf steeds meer achteruit gaan... helaas :(
pi_95581163
Oh lol.
Chauffeur belt net gewoon aan met pakje....
lang leve TNT's eigen Track en Trace :p
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:08:44 #120
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95581852
Ik heb laatst ook op 2 pakjes 7 en 8 dagen moeten wachten, het 3e pakje was er wel in normale tijd...
pi_95583283
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.

Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)

Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.

Ze zijn wel tevreden met me , dus heb goede hoop. :)
Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
pi_95583350
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik overigens wel positief aan de tnt vind, is dat ze een online verzendservice in het leven hebben geroepen. Ik hoef nu nooit meer postzegels in huis te hebben als ik een pakje wil verzenden. Label uitprinten en klaar :9
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_95583550
Minuren vandaag :( Echt voor het eerst in een half jaar geloof ik :D Heel weinig post, we waren om kwart voor 12 al helemaal klaar met de voorbereiding (normaal pas tegen 1uur) en het was ook heerlijk bezorgweer vond ik! Soepel dagje dus *O*
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_95585526
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten).
Ik had er geen problemen mee, eigenlijk.. als het goed werkt is het wel handig. :@

quote:
Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels.
:') !!! Ontmoedigingsbeleid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_95585776
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.
Zo denken grote bedrijven dus niet...

Online tickets kopen voor een optreden ofzo: je print ze uit met je eigen printer, je eigen inkt, je eigen papier en toch betaal je nog eens 'transactiekosten' en is de servicetoeslag net zo belachelijk hoog als dat je het kaartje bij een fysiek punt gaat kopen.

Internetbankieren: banken hebben hele hordes filialen kunnen sluiten door de digitalisering en nog steeds moet je betalen voor het voorrecht om te mogen internetbankieren :') .
pi_95585778
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.

Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)

Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.

Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
Onder de 27 jaar mag tegenwoordig 4 jaarcontracten / 3 x verlengen voordat vast contract moet worden aangeboden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 april 2011 @ 17:32:17 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95586268
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:
Minuren vandaag :( Echt voor het eerst in een half jaar geloof ik :D Heel weinig post, we waren om kwart voor 12 al helemaal klaar met de voorbereiding (normaal pas tegen 1uur) en het was ook heerlijk bezorgweer vond ik! Soepel dagje dus *O*
Het leek hier ook soepel te gaan met de voorbereiding, maar een lekke band gooide onderweg roet in het eten. Daarom pas na half vier klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-04-2011 17:55:36 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95586960
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:

De TC bood mij uit zichzelf een vast contract aan, schijnt nogal uitzonderlijk te zijn (op de meeste vestigingen). Duimen dat je een vast contract krijgt dus. Ziet er niet veel anders uit dan je tijdelijke contract, gewoon doorlezen en dan komt het vast goed.
pi_95593388
Vandaag lekker een dagje vrij geweest! Volgende week zaterdag nog ff, en dan is het alweer 30 April dus weer vrij!

Was 't bij jullie ook zo'n gedoe om 2 Mei (maandag) rond te krijgen? Bij ons leek dat in eerste instantie echt niet goed te komen. Heb nu toch maar toegezegd ('t is maar een klein wijkje), dus dat wordt die week 6 dagen werken! Wordt dus hopelijk een mooi resultaat aan het eind van de maand..

Hier is 't digitale loonstrookje ook binnen, toch wel aangenaam verrast :9
  zondag 17 april 2011 @ 10:48:53 #130
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95613317
Gister druk dagje gehad. Was wel lekker weer gelukkig, dat maakte veel goed. En dan is een autodienst toch wel ideaal. 8-)

Vandaag de laatste zondagbuslichting in m'n oude woonplaats.Geeft wel een vreemd gevoel na zoveel jaren deze dienst gedraaid te hebben. :P
Nothing is what it seems
pi_95614491
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 10:48 schreef Viper86 het volgende:
Gister druk dagje gehad. Was wel lekker weer gelukkig, dat maakte veel goed. En dan is een autodienst toch wel ideaal. 8-)

Vandaag de laatste zondagbuslichting in m'n oude woonplaats.Geeft wel een vreemd gevoel na zoveel jaren deze dienst gedraaid te hebben. :P
ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zitten :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 17 april 2011 @ 11:41:49 #132
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95614563
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:39 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zitten :D
Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden. :P
Nothing is what it seems
pi_95622571
Waar kun je die digitale loonstrook opvragen? Rabo NotaBox zie ik. Kost geen geld toch?

En ik zie een reclamebalk van DHL in dit topic :')
  zondag 17 april 2011 @ 15:46:07 #134
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95623289
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:30 schreef Think_Pad het volgende:
Waar kun je die digitale loonstrook opvragen? Rabo NotaBox zie ik. Kost geen geld toch?

En ik zie een reclamebalk van DHL in dit topic :')
Als het goed is kost dat niks inderdaad. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Viper86 op 17-04-2011 15:54:28 ]
Nothing is what it seems
pi_95688996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]

O ja? Ik werk twee dagen per week en hoeveel euro kan ik dan declareren?
pi_95692559
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:41 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden. :P
haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zit :D Vind het zo heet in de auto nu!
pi_95693100
Morgen geen HAH hier, volgens het rooster :? Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Rest van de week is het er trouwens wel, beetje jammer :P
  maandag 18 april 2011 @ 22:41:42 #138
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95693485
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zit :D Vind het zo heet in de auto nu!
Nee, klopt, vind een autodienst niet zo heel erg als het warm is. Alleen ik wou je de übergrap die ik had bedacht niet laten missen. :P

Raampje open, zonnebril op, soms een pet op en het is naar mijn mening best prettig werken in de auto. 8-)
Nothing is what it seems
pi_95696608
Vind autodiensten in de warmte ook niet zo erg, in de auto kun je tenminste nog een liter water meenemen.
  maandag 18 april 2011 @ 23:46:00 #140
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95697285
Inderdaad. Als je 5 uur lang in een auto zit en het is gloeiend heet heb je niet genoeg aan 1 flesje. Neem meestal ook een kleine thermoskan mee met koffie of thee. :9
Nothing is what it seems
pi_95706283
Ik heb altijd een pak ICE TEA (1,5L) en een flesje water (0,75L). En in de zomer gaat dat in een koeltasje waar precies dat pak ice tea, flesje water, en 6 boterhammen inpassen en 2 bevroren koelelementen.

Ik zit 4,25 uur in de auto ongeveer.

Mijn e.dentifier is LEEG! :@ Ik kan dus mijn digitale loonstrook niet bekijken. Issie er al?
pi_95706679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef rub3n het volgende:
Ik heb altijd een pak ICE TEA (1,5L) en een flesje water (0,75L). En in de zomer gaat dat in een koeltasje waar precies dat pak ice tea, flesje water, en 6 boterhammen inpassen en 2 bevroren koelelementen.

Ik zit 4,25 uur in de auto ongeveer.

Mijn e.dentifier is LEEG! :@ Ik kan dus mijn digitale loonstrook niet bekijken. Issie er al?
al sinds vrijdag :)
pi_95708892
Ik kan 'm dus niet kijken!:O
pi_95710343
Inmiddels al 4 maanden uit dienst maar nog niet van de TNT af *O*

Ik heb nog recht op de vakantietoeslag van 2010 en uitbetaling van een aantal verlofuren. Eind februari al contact over gehad, en het zou uiterlijk april op mijn rekening moeten staan. Niet dus. Wat een gedoe ook altijd met HR. Schijnbaar was ik uitgeschreven op de laatste dag van 2010 waardoor er in 2011 geen werknemer meer was waarop de uren van 2010 overgeschreven konden worden om vervolgens in januari 2011 uit te betalen.

Ik vind het wel mooi geweest, als het morgenvroeg nog niet op mijn rekening staat ga ik toch eens informeren naar de wettelijke rente.

</TNT-frustraties>

[ Bericht 2% gewijzigd door Cerbie op 19-04-2011 13:28:21 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_95710803
Verder mis ik het postbode zijn soms wel hoor :P Vooral met dit weer, heerlijk.
pi_95712298
Ben nu aan het lopen en ik kan bevestigen dat het inderdaad prima te doen is :P
pi_95713988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:16 schreef Cerbie het volgende:
Inmiddels al 4 maanden uit dienst maar nog niet van de TNT af *O*

Ik heb nog recht op de vakantietoeslag van 2010 en uitbetaling van een aantal verlofuren. Eind februari al contact over gehad, en het zou uiterlijk april op mijn rekening moeten staan. Niet dus. Wat een gedoe ook altijd met HR. Schijnbaar was ik uitgeschreven op de laatste dag van 2010 waardoor er in 2011 geen werknemer meer was waarop de uren van 2010 overgeschreven konden worden om vervolgens in januari 2011 uit te betalen.

Ik vind het wel mooi geweest, als het morgenvroeg nog niet op mijn rekening staat ga ik toch eens informeren naar de wettelijke rente.

</TNT-frustraties>
April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.
pi_95714040
Zo weer lekker bussen lichten! :)

Dat wordt in de korte broek bussen lichten! :)
pi_95714457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef rub3n het volgende:

[..]

April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.
Vandaag is de betaaldag (volgens de tabel in de OP ;) ). Ik had het loon altijd al rond 12:00 op mijn ING-rekening staan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:38:58 #150
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95716091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:05 schreef pussywillow het volgende:
Ben nu aan het lopen en ik kan bevestigen dat het inderdaad prima te doen is :P
Op de 4 a 5 Linda.'s per adres na :%
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties