In ons team hebben we geen postbezorgers meer, teveel lastige wijken en dus teveel klachten (zowel van bezorgers als klanten). Dus ook geen bezorgrapportenquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
hier ook, meestal tussen de 25 teveel en 10 te weinig. Meestal teveel overigens, gelukkigquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef Lastpost het volgende:
HAH overschotten heb ik hier ook altijd, mijn wijken bestaan uit 240 huizen en 390 huizen en die eerste wijk is altijd in orde en voor die 2e gooi ik altijd standaard al een bundel (20-25 stuks) of 6 uit de grijze tassen omdat ik toch al weet dat ze over zijn.
En iedere keer maar weer noteren op die blaadjes en in je bezorg rapport, en er iets mee doen? Tuurlijk niet.
Hier op kantoor heeft geloof ik echt iedere postbezorger ondertussen een rotgevoel bij het werk door alle randzaken die niet in orde zijn, wijken die niet eens klaar staan of nog gewoon in de kast, TC onbereikbaar, afspraken die niet nagekomen worden, uren gemaakt die niet uitbetaald worden, minuren die onterecht worden weggestreept met overuren, idiote tijden om je wijken op te halen terwijl er andere dingen besproken zijn (vooral die huismoeders die kids op school hebben), studenten die voor lul verschijnen omdat ze ineens niet nodig zijn, ineens een andere wijk krijgen zonder op de hoogte gesteld te worden ... ga zo maar door.
Ik kan prima begrijpen dat er een boel zoiets hebben van, bekijk het lekker.![]()
En met alle nieuwe veranderingen die eraan staan te komen (dat veredelde bomgordel-systeem van bezorgen, de post ophalen in een schuurtje i.p.v kantoor, nog minder bereikbaarheid van leidinggevenden) moet ik zeggen dat ik ook blij ben dat ik van de zomer klaar ben hier.
Van al het geld dat hier is gespendeerd aan recruiting en bijscholing van het managementteam hadden ze denk ik een hele hoop overuren kunnen betalen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:18 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).
Officieel moet je het meenemen volgens mij, maar kan best dat ze het je ook meegeven als je je alleen maar kan legitimeren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:53 schreef leejow het volgende:
Lieve TNT-vrinden, als ik een pakketje moet ophalen bij het lokale postkantoor (omdat ik niet thuis was), moet ik dan persé dat brief je mee nemen? Ik hoef alleen te tekenen voor de zending, dus dan lijkt mij dat ik dat 'niet thuis'-briefje thuis kan laten?
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat briefje moet je meenemen. Dat is namelijk het bewijs dat het pakket voor je bestemd is. Ook even legitimatie meenemen, want ook daar wordt regelmatig naar gevraagd.
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Aha op die manier.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.
Jouw naam hoeft niet uniek te zijn, de code die op dat briefje staat welquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Mwa zou er absoluut geen zorgen over maken. Code 5 file er naast schrijven, onderop de signaleringslijst even uitleggen. Dan zal je waarschijnlijk er niemand over horen. Oh en gemist is erger dan te laat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Haha, als je alle chauffeurs ontslaat die of vaak te laat komen of vaak te vroeg of die schijtirritant lang doen over hun auto lossen dan heb je hier nog maar de helft aan chauffeurs over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).
Ik ben trouwens ook een keer te laat voor twee postkantoren gekomen (was op de zaterdag en ik was even vergeten dat die dingen dan al om 13.00 uur ofzo sluiten, dus die heb ik gewoon echt gemist) en ik werk er nog steeds, dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken.
Vr 15 apr 08:30 - 21:30quote:Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef carboni het volgende:
Dit is ook wel netjes
https://onlineverzendservice.tntpost.nl/#
kijken wanneer je pakketchauffeur komt.
Meestal is de chauffeur al langs geweest voordat ik op heel die track en trace heb kunnen kijkenquote:Op vrijdag 15 april 2011 13:26 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Vr 15 apr 08:30 - 21:30
Za 16 apr 08:30 - 21:30
Ma 18 apr 08:30 - 21:30
Koninginnedag niet, bevrijdingsdag wel. Bevrijdingsdag is maar 1 keer in de 5 jaar een feestdag/vrije dag voor de post en die viel vorig jaarquote:Op vrijdag 15 april 2011 16:51 schreef BanaanTelefoon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met koninginnendag en Bevrijdingsdag? Moet ik dan werken?
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:32 schreef Warren het volgende:
Is er trouwens een hogere kans dat je je banden lek rijdt tijdens het postbezorgen (door het gewicht enzo)? ik heb namelijk in 2 weken tijd 2x mn banden lek gereden en dat was na het bezorgen...
Die fietsvergoeding die ik als postbode krijg kan ik gemiddeld genomen echt wel mijn fiets van onderhouden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
Bij mijn Schwalbe achterband kwam na 18 maanden de binnenband via een scheur in de zijkant naar buiten, het profiel was toen nog wel primaquote:Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik overigens wel positief aan de tnt vind, is dat ze een online verzendservice in het leven hebben geroepen. Ik hoef nu nooit meer postzegels in huis te hebben als ik een pakje wil verzenden. Label uitprinten en klaar
Ik had er geen problemen mee, eigenlijk.. als het goed werkt is het wel handig.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten).
quote:Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels.
Zo denken grote bedrijven dus niet...quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.
Onder de 27 jaar mag tegenwoordig 4 jaarcontracten / 3 x verlengen voordat vast contract moet worden aangeboden.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.
Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)
Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.
Ze zijn wel tevreden met me , dus heb goede hoop.
Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
Het leek hier ook soepel te gaan met de voorbereiding, maar een lekke band gooide onderweg roet in het eten. Daarom pas na half vier klaar.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:
Minuren vandaagEcht voor het eerst in een half jaar geloof ik
Heel weinig post, we waren om kwart voor 12 al helemaal klaar met de voorbereiding (normaal pas tegen 1uur) en het was ook heerlijk bezorgweer vond ik! Soepel dagje dus
De TC bood mij uit zichzelf een vast contract aan, schijnt nogal uitzonderlijk te zijn (op de meeste vestigingen). Duimen dat je een vast contract krijgt dus. Ziet er niet veel anders uit dan je tijdelijke contract, gewoon doorlezen en dan komt het vast goed.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.
Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)
Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.
Ze zijn wel tevreden met me , dus heb goede hoop.
Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zittenquote:Op zondag 17 april 2011 10:48 schreef Viper86 het volgende:
Gister druk dagje gehad. Was wel lekker weer gelukkig, dat maakte veel goed. En dan is een autodienst toch wel ideaal.
Vandaag de laatste zondagbuslichting in m'n oude woonplaats.Geeft wel een vreemd gevoel na zoveel jaren deze dienst gedraaid te hebben.
Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden.quote:Op zondag 17 april 2011 11:39 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zitten
Als het goed is kost dat niks inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2011 15:30 schreef Think_Pad het volgende:
Waar kun je die digitale loonstrook opvragen? Rabo NotaBox zie ik. Kost geen geld toch?
En ik zie een reclamebalk van DHL in dit topic
O ja? Ik werk twee dagen per week en hoeveel euro kan ik dan declareren?quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zitquote:Op zondag 17 april 2011 11:41 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden.
Nee, klopt, vind een autodienst niet zo heel erg als het warm is. Alleen ik wou je de übergrap die ik had bedacht niet laten missen.quote:Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zitVind het zo heet in de auto nu!
al sinds vrijdagquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef rub3n het volgende:
Ik heb altijd een pak ICE TEA (1,5L) en een flesje water (0,75L). En in de zomer gaat dat in een koeltasje waar precies dat pak ice tea, flesje water, en 6 boterhammen inpassen en 2 bevroren koelelementen.
Ik zit 4,25 uur in de auto ongeveer.
Mijn e.dentifier is LEEG!Ik kan dus mijn digitale loonstrook niet bekijken. Issie er al?
April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:16 schreef Cerbie het volgende:
Inmiddels al 4 maanden uit dienst maar nog niet van de TNT af
Ik heb nog recht op de vakantietoeslag van 2010 en uitbetaling van een aantal verlofuren. Eind februari al contact over gehad, en het zou uiterlijk april op mijn rekening moeten staan. Niet dus. Wat een gedoe ook altijd met HR. Schijnbaar was ik uitgeschreven op de laatste dag van 2010 waardoor er in 2011 geen werknemer meer was waarop de uren van 2010 overgeschreven konden worden om vervolgens in januari 2011 uit te betalen.
Ik vind het wel mooi geweest, als het morgenvroeg nog niet op mijn rekening staat ga ik toch eens informeren naar de wettelijke rente.
</TNT-frustraties>
Vandaag is de betaaldag (volgens de tabel in de OPquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef rub3n het volgende:
[..]
April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.
Op de 4 a 5 Linda.'s per adres naquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:05 schreef pussywillow het volgende:
Ben nu aan het lopen en ik kan bevestigen dat het inderdaad prima te doen is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |