quote:Op donderdag 7 april 2011 17:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
TNT Post bekt inderdaad een stuk lekkerder!
Leuk trouwens dat die busjes nu wit worden van de voorkant. Af en toe heb ik al eens naar wildvreemden in een oranje busje mijn hand opgestoken omdat ik dacht dat het collega`s waren. Zal wat worden met het aantal witte busjes dat rondrijden.
Dat zou me verbazen. Niet omdat het nou echt zo'n vreselijk slechte naam is, maar omdat altijd als er bij TNT iets verandert mensen daar alleen maar over lopen te klagen.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:15 schreef carboni het volgende:
Overigens heeft iemand hier al iemand gesproken die het wel een goede naam vond?
Haha, TNT kent wel een echte klaagcultuur ja. Als er niks te klagen valt, word er maar geklaagd over dat er geklaagd word.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:08 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Dat zou me verbazen. Niet omdat het nou echt zo'n vreselijk slechte naam is, maar omdat altijd als er bij TNT iets verandert mensen daar alleen maar over lopen te klagen.
Ja, maar geen rembourszendingen.quote:
heb je al gebeld naar de klantenservice? het kan zijn dat je een postbezorger hebt met kuren, dat komt hier weleens voor. dan zetten ze het gewoon in t schuurtje.. erg vervelend. Ik zou zeker eventjes melding maken als je dat nog niet gedaan hebt. En vraag je buren ookquote:Op vrijdag 8 april 2011 17:33 schreef Niltag het volgende:
Even een vraag he. Gebeurt het wel eens dat een wijk gewoon een dag niet gelopen wordt bij TNT?
Sinds de laatste paar maanden vaak dagen geen post en dan in ene een hele vracht. Ook behoor ik elke vrijdag een weekblad thuis te krijgen en dit is nu al de vijfde keer dit jaar dat dit blad gewoon niet op vrijdag wordt bezorgd terwijl het toch wel degelijk op donderdag wordt verstuurd.
Dat geloof ik wel. Maar ik ben benieuwd hoe dat hier gestalte gaat krijgen. De pakketservice is in deze contreien namelijk al volledig uitbesteed aan subcontractors. Ik heb de lokale onderaannemer pas nog gevraagd wanneer ze precies onze aangetekenden zouden overnemen, en deze barstte uit in een tirade waarin onze fijne werkgever in 1 adem werd genoemd met allerlei vervelende ziektes. Samengevat: ze hadden onvoldoende capaciteit om ook nog ± 50 aangetekenden per dag (want zoveel heeft ons DVG er gemiddeld, met uitschieters naar 100) er bij te doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaan ze vanaf deze maand beginnen met de agt's over te plaatsen naar de pakketservice?
Op zich is dat niet slecht, concurrent minder die op de been werd gehouden met geld uit Duitsland. Daar kan je niet tegen concurreren....quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:01 schreef Bloemhof het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ame-postbedrijf.html
oh jippie.
Haha, hier zie je ook dat de subcontrators steeds minder worden aangezien ze steeds minder betalen. Kan me voorstellen dat ze die agt er niet bij willen en zeker niet de gerechtelijke. Zie je zal schrijven? Ze kunnen soms al geen Nederlandsquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel. Maar ik ben benieuwd hoe dat hier gestalte gaat krijgen. De pakketservice is in deze contreien namelijk al volledig uitbesteed aan subcontractors. Ik heb de lokale onderaannemer pas nog gevraagd wanneer ze precies onze aangetekenden zouden overnemen, en deze barstte uit in een tirade waarin onze fijne werkgever in 1 adem werd genoemd met allerlei vervelende ziektes. Samengevat: ze hadden onvoldoende capaciteit om ook nog ± 50 aangetekenden per dag (want zoveel heeft ons DVG er gemiddeld, met uitschieters naar 100) er bij te doen.
Ik werk er zelf en haat het bedrijf en een groot gedeelte van de medewerkers ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dank je.
En nu uitleggen wat er gebeurd is
1. Ik importeer veel (zakelijk) gewoon via TNT.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dank je.
En nu uitleggen wat er gebeurd is
Ok je haat dus medewerkers van TNT Post.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:49 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
1. Ik importeer veel (zakelijk) gewoon via TNT.
Maar vorige maand zijn de helft van de pakjes retour afzender gegaan.
Wij hebben noooit een briefje in de bus gehad.
2. vandaag ging ik pakje ophalen @ postkantoor, krijg je te horen: sorry we hebben nu geen tijd om te kijken.. WTF?!
Kramerica.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke, wie heeft hier ECCO schoenen en kan dat aanbevelen?
Gebeurt hier ook regelmatig ja, erg irritant. Zeker 's ochtends om 06:30 als er nog geen TC aanwezig is en er een zaterdagwerker niet komt opdagen omdat ie niet goed is geinformeerd over z'n begintijd. Dan moet er ten eerste iemand mensen uit bed gaan bellen om te vragen of ze als de sodemieter naar kantoor kunnen komen en ten tweede loopt het hele vosproces in de soep, de wijken die direct na het vossen gezet worden lopen daardoor ook weer vertraging etcetera. Als er dan ook nog eens veel post is ben je helemaal de pineut.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:34 schreef sbientje het volgende:
Absoluut ja! Dat kan echt niet. Zo hebben ze mij eens op zaterdag ineens op 8u gezet, terwijl ik standaard half tien begin. Ik ga echt niet iedere week checken of ik niet toevallig op een andere tijd hoef hoor, bel maar
Bij ons is er ook eens een gast van de gemeente langs geweest op een depot in een garage, maar dat was bij iemand met garage naast het huis. Daar is uiteindelijk niks tegen gedaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mja, ik werd laatst gefotografeerd toen ik mijn wijk uit zo'n garagebox pakte.
Echt tof vond ik het niet, want ik weet niet wat hij gaat doen met die foto.
Zeker iemand die er last van had.
Ik ook. Een collega had te weinig uren staan en daardoor mocht ik natuurlijk het veld ruimen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:20 schreef Think_Pad het volgende:
[me=Think_Pad] is voor het eerst sinds tijden op zaterdag weer vrij
[/me]
Wel wennen hoor
Inderdaad. Prima dingen, ze zitten heerlijk. Ze slijten alleen wel vrij snel naar mijn gevoel (de zolen), maar ze worden natuurlijk intensief gebruikt. En omdat de zool een samenstelling is van een harde waterdichte buitenlaag en een poreuze schokabsorberende binnenkant, verliezen de zolen hun waterdichtheid zodra de buitenlaag op sommige plekken zo ver is doorgesleten dat je de binnenlaag er doorheen ziet (meestal bij de hak). En door deze samenstelling kun je ze ook niet opnieuw laten verzolen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke, wie heeft hier ECCO schoenen en kan dat aanbevelen?
Ah oke, want ik vind de sneakers waar ik nu op loop echt alles behalve comfortabel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inderdaad. Prima dingen, ze zitten heerlijk. Ze slijten alleen wel vrij snel naar mijn gevoel (de zolen), maar ze worden natuurlijk intensief gebruikt. En omdat de zool een samenstelling is van een harde waterdichte buitenlaag en een poreuze schokabsorberende binnenkant, verliezen de zolen hun waterdichtheid zodra de buitenlaag op sommige plekken zo ver is doorgesleten dat je de binnenlaag er doorheen ziet (meestal bij de hak). En door deze samenstelling kun je ze ook niet opnieuw laten verzolen.
Ik heb overigens de Track II, in 't zwart.
Je moet ook zeker geen sneakers oid kopen en daar je wijken mee gaan doen, die loop je zo aan flarden idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
ik vind ecco schoenen wel heel fijn, maar ze slijten wel snel vind ik ook. Ik heb die van mij eind van de zomervakantie gekocht en nu hangt de zool er al onderuit :S Niet echt kwaliteit, vind ik..
Ecco schoenen zijn fijn om in te lopen, maar voor veel loopwerk moet je toch uitkijken naar échte wandelschoenen. Zelf loop ik al een jaar op "Human Nature" van ANWB, ik heb een loopwijk van twee tot twee-en half uur met HAH, 4 x per week, er mankeert nog niks aan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
ik vind ecco schoenen wel heel fijn, maar ze slijten wel snel vind ik ook. Ik heb die van mij eind van de zomervakantie gekocht en nu hangt de zool er al onderuit :S Niet echt kwaliteit, vind ik..
ik heb echte wandelschoenen, maar dat zijn van die halve bergschoenen zeg maar.. dus dat is me net iets teveel van het goede (wel lekker in de winter enzo). Maar die wandelschoenen hebben idd vaak wel een iets hardere zool.. ik had mijn vorige wandelschoenen 4 jaar en heel veel gedragen, maar eigenlijk was de zool nog bijna helemaal als nieuw.. paar plekjes die wel wat slijtage lieten zien...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:23 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Ecco schoenen zijn fijn om in te lopen, maar voor veel loopwerk moet je toch uitkijken naar échte wandelschoenen. Zelf loop ik al een jaar op "Human Nature" van ANWB, ik heb een loopwijk van twee tot twee-en half uur met HAH, 4 x per week, er mankeert nog niks aan.
Zou geen aandelen TNT kopen, de top heeft geen lange noch kortetermijnvisie en zelf lullen ze het liefste hoe slecht het gaat met de postmarkt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:45 schreef BrillieSmurf het volgende:
Is het trouwens slim om nu aandelen te kopen in TNT?
Het is gezakt met 12% afgelopen vrijdagMaar kans is groot dat het weer stijgt na deze bekendmaking, toch?
Hier is UPC bezig een glasvezelnetwerk initiatief te frustreren met mailings. Hadden ze de hele stad een kaart gestuurd. HSM deed er eeuwen over om een prutsresultaat af te leverenquote:Op zondag 10 april 2011 13:22 schreef ellenatmars het volgende:
Pfff, hier zijn KPN en een ander bedrijf aan het 'concurreren' om een glasvezel netwerk wat resulteert in elke week geaddresseerde huis-aan-huis post. Super irritant!! Hebben jullie dat ook? Had gisteren 5 rode bakken met zetpost, normaal zijn er dat 2 op Zaterdag.
En afgelopen woensdag/vrijdag, van die pakjes van Ons Brabantnet. Die waren pas vervelend!! Voor elk huis, zelfs huisnummers die (nog) niet bestaan of onbewoonde huizen. Heb gewoon 10 nabreng zakken moeten maken voor een hele wijk, waar er normaal op woensdag maar 4 voor zijn.
Hoop dat ze aankomende week mooi achterwege blijven.
Dat doen ze bij ons al een jaar...en het slaat idd nergens op neequote:Op maandag 11 april 2011 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij het laatste werkoverleg dacht ik even met een verlate 1 aprilgrap te maken te hebben, maar de leiding was toch echt serieus. Iedereen kent ongetwijfeld de Rotterdamse methode (controlekaartjes tussen de post), wel, wij krijgen daar nu een variant op, met controlekaartjes tussen het hah!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zeggen ze zelf eigenlijk dat het voor nut heeft?quote:Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat doen ze bij ons al een jaar...en het slaat idd nergens op nee
ja dat valt mij ook weleens op idd! altijd van die rare dingen.. Het was hier vandaag best druk, voor een maandag danquote:Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef pussywillow het volgende:
Nooit meegemaakt hier...
Hoe komt het eigenlijk dat er op maandag altijd van die vreemde post is? Ik heb dan altijd best veel van die loterij-achtige spamzooi (PERSOONLIJK AANBOD MAAK SNEL OPEN! CASH GELD OF EEN AUTO!) en het komt altijd uit het buitenland. De rest van de week zie ik zulke brieven eigenlijk nooit (maar misschien zijn ze er wel maar vallen ze dan minder op tussen de andere post).
Beetje jammer altijd, er is dan al zo weinig post en dan is de helft ook nog meuk
Echt waar, ook tussen het hah? En ga je die bundels dan ook echt folder voor folder controleren? En hoe zien die controlebriefjes er uit? Die tussen de post waren bij ons aanvankelijk gewone dichtgeplakte enveloppen, geadresseerd aan de vestiging. Tegenwoordig zijn het kleine briefjes (ongeveer 10 x 8 cm) met de aanhef "geachte bewoner" en een volgnummer rechtsboven.quote:Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat doen ze bij ons al een jaar...en het slaat idd nergens op nee
Maar het komt regelmatig voor dat ik veel te veel hah meekrijg. Dat gaat dan op het depot zo een grijze zak in, en de volgende morgen worden al die grijze tassen op de vestiging leeggekieperd in de oudpapiercontainer. En er is best een gerede kans dat daar ook nog kaartjes tussen zaten. Ik vraag me trouwens af wanneer ze die kaartjes er tussen gaan doen, en wie dat doet. Het hah wordt bij ons gestapeld afgeleverd door VSP, in bundels van meestal 23 stuks, met tiewraps er omheen, en in grijze binnentassen. Die gaan rechtstreeks naar de depots, zonder tussenkomst van de bestellers. Gaat er dan iemand die tassen uitzoeken, uitpakken, en kaartjes er tussen schuiven? Dan zullen ze neem ik aan in de bovenste bundel(s) zitten, want anders moeten ze al die tassen helemaal uitpakken en opnieuw inpakken!quote:Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef Troeta het volgende:
Kleine stevige witte controlekaartjes, ik denk die je beschrijft.
Wij hebben die ook altijd tussen de post gehad eigenlijk, dat jullie echte enveloppen hebben zeg, dat is nog gemener!
Maar ze vallen wel goed op hoor tussen de post en tussen het HAH...en eerlijk is eerlijk...het werkt wel, HAH gaat altijd een stuk beter in de weken dat we die krengen weer hebben.
En als er bundels HAH gevonden worden weten ze van welke wijk het is.
In ons team hebben we geen postbezorgers meer, teveel lastige wijken en dus teveel klachten (zowel van bezorgers als klanten). Dus ook geen bezorgrapportenquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
hier ook, meestal tussen de 25 teveel en 10 te weinig. Meestal teveel overigens, gelukkigquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef Lastpost het volgende:
HAH overschotten heb ik hier ook altijd, mijn wijken bestaan uit 240 huizen en 390 huizen en die eerste wijk is altijd in orde en voor die 2e gooi ik altijd standaard al een bundel (20-25 stuks) of 6 uit de grijze tassen omdat ik toch al weet dat ze over zijn.
En iedere keer maar weer noteren op die blaadjes en in je bezorg rapport, en er iets mee doen? Tuurlijk niet.
Hier op kantoor heeft geloof ik echt iedere postbezorger ondertussen een rotgevoel bij het werk door alle randzaken die niet in orde zijn, wijken die niet eens klaar staan of nog gewoon in de kast, TC onbereikbaar, afspraken die niet nagekomen worden, uren gemaakt die niet uitbetaald worden, minuren die onterecht worden weggestreept met overuren, idiote tijden om je wijken op te halen terwijl er andere dingen besproken zijn (vooral die huismoeders die kids op school hebben), studenten die voor lul verschijnen omdat ze ineens niet nodig zijn, ineens een andere wijk krijgen zonder op de hoogte gesteld te worden ... ga zo maar door.
Ik kan prima begrijpen dat er een boel zoiets hebben van, bekijk het lekker.![]()
En met alle nieuwe veranderingen die eraan staan te komen (dat veredelde bomgordel-systeem van bezorgen, de post ophalen in een schuurtje i.p.v kantoor, nog minder bereikbaarheid van leidinggevenden) moet ik zeggen dat ik ook blij ben dat ik van de zomer klaar ben hier.
Van al het geld dat hier is gespendeerd aan recruiting en bijscholing van het managementteam hadden ze denk ik een hele hoop overuren kunnen betalen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:18 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).
Officieel moet je het meenemen volgens mij, maar kan best dat ze het je ook meegeven als je je alleen maar kan legitimeren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:53 schreef leejow het volgende:
Lieve TNT-vrinden, als ik een pakketje moet ophalen bij het lokale postkantoor (omdat ik niet thuis was), moet ik dan persé dat brief je mee nemen? Ik hoef alleen te tekenen voor de zending, dus dan lijkt mij dat ik dat 'niet thuis'-briefje thuis kan laten?
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat briefje moet je meenemen. Dat is namelijk het bewijs dat het pakket voor je bestemd is. Ook even legitimatie meenemen, want ook daar wordt regelmatig naar gevraagd.
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Aha op die manier.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.
Jouw naam hoeft niet uniek te zijn, de code die op dat briefje staat welquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Mwa zou er absoluut geen zorgen over maken. Code 5 file er naast schrijven, onderop de signaleringslijst even uitleggen. Dan zal je waarschijnlijk er niemand over horen. Oh en gemist is erger dan te laat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Haha, als je alle chauffeurs ontslaat die of vaak te laat komen of vaak te vroeg of die schijtirritant lang doen over hun auto lossen dan heb je hier nog maar de helft aan chauffeurs over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).
Ik ben trouwens ook een keer te laat voor twee postkantoren gekomen (was op de zaterdag en ik was even vergeten dat die dingen dan al om 13.00 uur ofzo sluiten, dus die heb ik gewoon echt gemist) en ik werk er nog steeds, dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken.
Vr 15 apr 08:30 - 21:30quote:Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef carboni het volgende:
Dit is ook wel netjes
https://onlineverzendservice.tntpost.nl/#
kijken wanneer je pakketchauffeur komt.
Meestal is de chauffeur al langs geweest voordat ik op heel die track en trace heb kunnen kijkenquote:Op vrijdag 15 april 2011 13:26 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Vr 15 apr 08:30 - 21:30
Za 16 apr 08:30 - 21:30
Ma 18 apr 08:30 - 21:30
Koninginnedag niet, bevrijdingsdag wel. Bevrijdingsdag is maar 1 keer in de 5 jaar een feestdag/vrije dag voor de post en die viel vorig jaarquote:Op vrijdag 15 april 2011 16:51 schreef BanaanTelefoon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met koninginnendag en Bevrijdingsdag? Moet ik dan werken?
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:32 schreef Warren het volgende:
Is er trouwens een hogere kans dat je je banden lek rijdt tijdens het postbezorgen (door het gewicht enzo)? ik heb namelijk in 2 weken tijd 2x mn banden lek gereden en dat was na het bezorgen...
Die fietsvergoeding die ik als postbode krijg kan ik gemiddeld genomen echt wel mijn fiets van onderhouden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
Bij mijn Schwalbe achterband kwam na 18 maanden de binnenband via een scheur in de zijkant naar buiten, het profiel was toen nog wel primaquote:Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik overigens wel positief aan de tnt vind, is dat ze een online verzendservice in het leven hebben geroepen. Ik hoef nu nooit meer postzegels in huis te hebben als ik een pakje wil verzenden. Label uitprinten en klaar
Ik had er geen problemen mee, eigenlijk.. als het goed werkt is het wel handig.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten).
quote:Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels.
Zo denken grote bedrijven dus niet...quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.
Onder de 27 jaar mag tegenwoordig 4 jaarcontracten / 3 x verlengen voordat vast contract moet worden aangeboden.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.
Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)
Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.
Ze zijn wel tevreden met me , dus heb goede hoop.
Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
Het leek hier ook soepel te gaan met de voorbereiding, maar een lekke band gooide onderweg roet in het eten. Daarom pas na half vier klaar.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:
Minuren vandaagEcht voor het eerst in een half jaar geloof ik
Heel weinig post, we waren om kwart voor 12 al helemaal klaar met de voorbereiding (normaal pas tegen 1uur) en het was ook heerlijk bezorgweer vond ik! Soepel dagje dus
De TC bood mij uit zichzelf een vast contract aan, schijnt nogal uitzonderlijk te zijn (op de meeste vestigingen). Duimen dat je een vast contract krijgt dus. Ziet er niet veel anders uit dan je tijdelijke contract, gewoon doorlezen en dan komt het vast goed.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.
Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)
Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.
Ze zijn wel tevreden met me , dus heb goede hoop.
Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zittenquote:Op zondag 17 april 2011 10:48 schreef Viper86 het volgende:
Gister druk dagje gehad. Was wel lekker weer gelukkig, dat maakte veel goed. En dan is een autodienst toch wel ideaal.
Vandaag de laatste zondagbuslichting in m'n oude woonplaats.Geeft wel een vreemd gevoel na zoveel jaren deze dienst gedraaid te hebben.
Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden.quote:Op zondag 17 april 2011 11:39 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zitten
Als het goed is kost dat niks inderdaad.quote:Op zondag 17 april 2011 15:30 schreef Think_Pad het volgende:
Waar kun je die digitale loonstrook opvragen? Rabo NotaBox zie ik. Kost geen geld toch?
En ik zie een reclamebalk van DHL in dit topic
O ja? Ik werk twee dagen per week en hoeveel euro kan ik dan declareren?quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zitquote:Op zondag 17 april 2011 11:41 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden.
Nee, klopt, vind een autodienst niet zo heel erg als het warm is. Alleen ik wou je de übergrap die ik had bedacht niet laten missen.quote:Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef sbientje het volgende:
[..]
haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zitVind het zo heet in de auto nu!
al sinds vrijdagquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef rub3n het volgende:
Ik heb altijd een pak ICE TEA (1,5L) en een flesje water (0,75L). En in de zomer gaat dat in een koeltasje waar precies dat pak ice tea, flesje water, en 6 boterhammen inpassen en 2 bevroren koelelementen.
Ik zit 4,25 uur in de auto ongeveer.
Mijn e.dentifier is LEEG!Ik kan dus mijn digitale loonstrook niet bekijken. Issie er al?
April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:16 schreef Cerbie het volgende:
Inmiddels al 4 maanden uit dienst maar nog niet van de TNT af
Ik heb nog recht op de vakantietoeslag van 2010 en uitbetaling van een aantal verlofuren. Eind februari al contact over gehad, en het zou uiterlijk april op mijn rekening moeten staan. Niet dus. Wat een gedoe ook altijd met HR. Schijnbaar was ik uitgeschreven op de laatste dag van 2010 waardoor er in 2011 geen werknemer meer was waarop de uren van 2010 overgeschreven konden worden om vervolgens in januari 2011 uit te betalen.
Ik vind het wel mooi geweest, als het morgenvroeg nog niet op mijn rekening staat ga ik toch eens informeren naar de wettelijke rente.
</TNT-frustraties>
Vandaag is de betaaldag (volgens de tabel in de OPquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef rub3n het volgende:
[..]
April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.
Op de 4 a 5 Linda.'s per adres naquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:05 schreef pussywillow het volgende:
Ben nu aan het lopen en ik kan bevestigen dat het inderdaad prima te doen is
quote:
Was het maar een dagje. Verder niets tegen de TNT hoor, heb er een prima tijd gehad. Maar de afdeling uitbetaling is waardeloos.quote:
Het kan inderdaad vervelend zijn als je het echt op dit moment nodig hebt. Dan kan een dagje best lang zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Was het maar een dagje. Verder niets tegen de TNT hoor, heb er een prima tijd gehad. Maar de afdeling uitbetaling is waardeloos.
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijptquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:47 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Het kan inderdaad vervelend zijn als je het echt op dit moment nodig hebt. Dan kan een dagje best lang zijn.
Nu ik het zo opschrijf verbaas ik me er ook over, maar ik ben er dan ook al in februari achteraan gegaan toen ik niets ontving op de betaaldatum. Situatie werd duidelijk uitgelegd en het was een oerdomme fout aan hun kant, maar wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:08 schreef Troeta het volgende:
Lijkt me sterk dat het na al die jaren ineens op de 20e komt, maar ben benieuwd!
Ik snap niet dat je hebt gepikt dat het geld er nog niet is, dit hoort gewoon aan het einde van ej contract of bij ontslag uitbetaald te worden.
Die moet je in de oranje bezorgmap stopppen en die achterlaten in het hondenhok/depot. Tenminste hier gaat het zo.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:52 schreef Lastpost het volgende:
Vandaag voor het eerst de post niet opgehaald op ons VBG maar in zo'n veredelde schuur in de buurt.
Maakt het er echt gezelliger op allemaal, alleen in zo'n donker schuurtje je grijze tassen pakken en de boel daar weer neer neerplempen.
Wel irritant dat ze dan geen gegevens ophangen m.b.t de HAH, overgebleven post, verkeerd gesorteerden etc. maar dat zal ik morgen dan maar even navragen.
Hoe moeilijk word daarover gedaan? Enige wat ik van TNT heb is een jasquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:48 schreef rub3n het volgende:
Dat wordt in de korte broek bussen lichten!
Hier staat een tafel en twee stoelen, geen eens een lamp ofzo, laat staan een sanitaire voorziening.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:24 schreef carboni het volgende:
[..]
Die moet je in de oranje bezorgmap stopppen en die achterlaten in het hondenhok/depot. Tenminste hier gaat het zo.
Hier hebben ze nog op 3 van de 5 depots een Senseo, een heeft er een WC en een een Dixie. Echt onhandig is dat er nu twee depot gewoon dichtgaan om 4 uur op zaterdag.
Overigens haat ik post ophalen bij depots, altijd als ik een wijk moet doen vanaf een depot gaat er iets mis, post die der nog niet staat, wijk die al weggebracht word.
Officieel gaat het idd via een site, maar we zullen allemaal wel nieuwe kleding krijgen over een tijdjequote:Op dinsdag 19 april 2011 23:32 schreef Think_Pad het volgende:
Dan zal ik m'n TC wel even een schop geven dat ik kleding nodig heb. Of moet ik daar zelf achteraan gaan? Officiëel gaat het via zo'n site toch? Maar ik heb al vaak voorbij zien komen in dit topic dat dat waardeloos is etc etc
Bij mij duurde het negen maanden voordat ik mijn kleding had. Je moet op internet je maten invallen, maar daar wordt dan nog niks mee gedaan. Ik moest nog 14x zeuren voordat mijn tc het daadwerkelijk uitvoerde (lees: uitbesteden aan iemand op het kantoor die het weer moest regelen).quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:32 schreef Think_Pad het volgende:
Dan zal ik m'n TC wel even een schop geven dat ik kleding nodig heb. Of moet ik daar zelf achteraan gaan? Officiëel gaat het via zo'n site toch? Maar ik heb al vaak voorbij zien komen in dit topic dat dat waardeloos is etc etc
Op de website moet je maatgegevens invoeren, eerste kledingpakket (voor zaterdagwerkers iig) moet teamcoach bestellen. Dan ga je na 3 jaar ofzo pas punten opbouwen en kun je zelf dingen bestellen (als zaterdagwerker).quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:32 schreef Think_Pad het volgende:
Regnr. staat op loonstrook boven adres. Persnr op harmony roosterquote:Op woensdag 20 april 2011 01:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik kan niet eens wat invullen op de website, want ik heb geen registratienummer, noch id-kaart van de TNT
Ik ben deze maand pas officieel in dienst, heb nog geen loonstrook gekregen.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:08 schreef carboni het volgende:
[..]
Regnr. staat op loonstrook boven adres
dan krijg je het dus morgenquote:Op woensdag 20 april 2011 01:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben deze maand pas officieel in dienst, heb nog geen loonstrook gekregen.
Het enige wat ik neem tijdens de rit is een blikje cola, maar die heb ik dan wel altijd standaard bij me. Sinds kort mogen we overigens niet meer eten/drinken in de auto``s.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef rub3n het volgende:
Ik heb altijd een pak ICE TEA (1,5L) en een flesje water (0,75L). En in de zomer gaat dat in een koeltasje waar precies dat pak ice tea, flesje water, en 6 boterhammen inpassen en 2 bevroren koelelementen.
Ik zit 4,25 uur in de auto ongeveer.
Mijn e.dentifier is LEEG!Ik kan dus mijn digitale loonstrook niet bekijken. Issie er al?
Officieel zou het 37 uur moeten zijn (standaard fulltime contract bij TNT Post), maar bij postbezorgers bijv. hanteren ze een geheel fictieve 38 uur, dus het zou zomaar kunnen dat dit bij THK'ers zelfs 40 is. Daarom vind ik ook dat het minimum(jeugd)loon in Nederland gewoon een uurloon zou moeten zijn, want de huidige berekeningssystematiek leent zich teveel voor gesjoemel.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:06 schreef carboni het volgende:
Volgens mij heeft elk VBG/CBG wel een hok met kleding. Afritsbroek/overhemd ftw.
Uit intresse: wat is het uurloon van een Tijdelijke Hulpkracht ouder dan 23? Miniumloon maar op welke arbeidsomvang. Heb gezocht op google maar lijkt groot geheim
Hihi, ik ben benieuwd.quote:
Ja het is zeer vaag, ideaal voor uitzuigers als TNT. Verbaast me echt dat ze nog steeds tijdelijke hulpkrachten kunnen vinden. Is gewoon dikke halve euro lager dan zaterdagwerkers. En dit terwijl de lonen van zaterdagwerkers al sinds 2008 vast liggen.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Officieel zou het 37 uur moeten zijn (standaard fulltime contract bij TNT Post), maar bij postbezorgers bijv. hanteren ze een geheel fictieve 38 uur, dus het zou zomaar kunnen dat dit bij THK'ers zelfs 40 is. Daarom vind ik ook dat het minimum(jeugd)loon in Nederland gewoon een uurloon zou moeten zijn, want de huidige berekeningssystematiek leent zich teveel voor gesjoemel.
Maar, hoe groot is die "rit" van je dan?quote:Op woensdag 20 april 2011 02:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Het enige wat ik neem tijdens de rit is een blikje cola, maar die heb ik dan wel altijd standaard bij me. Sinds kort mogen we overigens niet meer eten/drinken in de auto``s.![]()
Afgelopen zondag trouwens voor het eerst op de zondag gewerkt. Dat was een hele korte rit maar als het goed is mag ik dan over niet al te lange tijd gaan voor "het echte werk", namelijk een stuk of 80 brievenbussen legen.
Klopt helemaal. Nieuw contract (geen verlenging dus) is vaak een nieuw reg. nr.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:10 schreef Think_Pad het volgende:
Hier ook salaris binnen, maar ik heb 2 overboekingen? Wel 2 verschillende bedragen.
Klopt dat wel?
Allebei een ander RNR nummer. Of zou dat komen omdat ik nu bij Collectie werk, en laatst een nieuw contract heb getekend, waardoor de ene boeking nog van m'n post contract is, en de andere van het collectie contract?
[ afbeelding ]
Alhoewel, dat kan ik wel controleren zodra ik loonstrookje heb ontvangen, die ene die begint met 09 is m'n oude, als op het loonstrookje die andere (14....) staat dan klopt het wel denk ik.
Industriewijken zijn altijd wel relaxed ja.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:51 schreef sbientje het volgende:
ik krijg binnenkort opleiding voor nog 2 industriewijken inmijn team (heb er al 1 gehad een tijd terug), voor in de vakantie.. Vind ik wel leuk dat ik datmag doen.
Ik haal net de loonstrookjes uit de brievenbus (heb er dus ook 2 gekregen) en klopt inderdaad.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:54 schreef rub3n het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Nieuw contract (geen verlenging dus) is vaak een nieuw reg. nr.
Das best hoog, 19-jarige zaterdagbestellers krijgen maar 7.03.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:48 schreef Think_Pad het volgende:
Dan heb ik dus een hoger uurloon dan wat ik te horen kreeg toen ik ging solliciteren
Ze hadden het daar over 6,80 maar op m'n loonstrookje staat 8,29
Ik ben 19
vind het ook leuk ja, boerenwijken hebben we niet in ons team dus daar heb ik geen ervaring mee.. Industrie is prima te doen!quote:Op woensdag 20 april 2011 11:23 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Industriewijken zijn altijd wel relaxed ja.Heb er tot nu toe 2 geleerd en vind ze zelf leuker dan boerderijenroutes.
Heb m'n loon ook binnen!
haha, die heeft mijn twitter gehaald!quote:Op woensdag 20 april 2011 12:03 schreef carboni het volgende:
Haha, kneuzen van brievenbusplaatsing (ze zijn hier 2 gewoon vergeten en 1 konden ze niet vinden) zijn ook lekker bezig geweest in Zwolle.
http://www.destentor.nl/r(...)gen-onbereikbaar.ece
Hier heb je trouwens ook 1, waar je op donderdag tussen twee kraampjes langs door moet om de bus vlak achter het zeil van die kraam te lichten.
Winkelcentrum dicht ivm schietpartij? Niks mee te maken, gewoon je uren maken.quote:Niks mee te maken, gewoon je uren maken
Ja maatwerk rustigquote:Op woensdag 20 april 2011 12:16 schreef rub3n het volgende:
Nou, hier krijg je je uren niet meer hoor. Hier wordt elke "maatwerk-rustig" dag op een knop gedrukt: hoppa bij iedereen 18% van de voorbereidingstijd af!
Ik hoorde gisteren 3 collega's praten, dat ze dat misschien maar niet meer moesten pikken.
Ben benieuwd...
Dat kan niet, komt zo uit de computer rollen. Scenario's kunnen ze niks aan veranderen.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja maatwerk rustig. Ok als het echt zo rustig is als afgelopen zaterdag. Maar vaak is het best druk als ze zelf er maatwerk rustig bij hebben gefantaseerd.
het kloterige aan die maatwerk knop is dat tijden zoals die op het rooster staan al flexibel zijn. Enige manier om te controleren is dan een week later de uitdraaien minitieus te controleren.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:48 schreef tntster het volgende:
Je krijgt de uren die je werkt altijd, kwestie van oranje kaart invullen![]()
Je kan je gewerkte uren bereken door de contracturen (bedrag bovenaan) en je extra gewerkte uren (daar weer onder) op te tellen en deze te delen door je uurloon.
Harmony-uitdraaien bekijken. Bij ons zitten die in een map die in de kantine ligt, maar misschien hebben andere vestigingen er een betere plek voor.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:52 schreef Think_Pad het volgende:
Ik werk alleen doordeweeks he, collectie werkt niet op zaterdagen.
Nog 1 vraagje, en dan weet ik weer genoeg:
Waar kun je het aantal gewerkte uren zien?
Dat werkt ook niet altijd, ik krijg bijv. voor de extra gewerkte uren een ander bedrag per uur dan voor de contracturenquote:Op woensdag 20 april 2011 12:48 schreef tntster het volgende:
Je krijgt de uren die je werkt altijd, kwestie van oranje kaart invullen![]()
Je kan je gewerkte uren bereken door de contracturen (bedrag bovenaan) en je extra gewerkte uren (daar weer onder) op te tellen en deze te delen door je uurloon.
Bij ons worden elke week de uitdraaien gemaild naar iedereen die aan de TC zijn/haar e-mailadres heeft doorgegeven. Reuze handig, zeker omdat er hier regelmatig grove fouten worden gemaakt. En dan heb ik het niet over een kwartiertje te veel of te weinig, maar hele uren (en soms zelfs een hele dag) die niet geboekt is.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:36 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Harmony-uitdraaien bekijken. Bij ons zitten die in een map die in de kantine ligt, maar misschien hebben andere vestigingen er een betere plek voor.Daar staat gewoon per medewerker het aantal gewerkte uren.
[..]
Dat werkt ook niet altijd, ik krijg bijv. voor de extra gewerkte uren een ander bedrag per uur dan voor de contracturen
En heb je het gekregen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nu ik het zo opschrijf verbaas ik me er ook over, maar ik ben er dan ook al in februari achteraan gegaan toen ik niets ontving op de betaaldatum. Situatie werd duidelijk uitgelegd en het was een oerdomme fout aan hun kant, maar wel te begrijpen.
Toen hebben we de afspraak gemaakt dat het maart uiterlijk april op mijn rekening zou staan, nou niet dus.
Iemand heeft me ook nog gewaarschuwd in dit topic dat de uitbetalingen na ontslag zo moeilijk gaan
Liever niet, hier gaat het met inboeken juist vaak mis als er iemand zit die totaal niet weet wat ie aan het invullen is.... Elke bijzonderheid wordt genegeerd en die lui fantaseren er zelf van alles bij (nou ja, er van AF doorgaansquote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef Viper86 het volgende:
Ik vind dat ze het invoeren van de uren moeten centraliseren en niet meer moeten laten invoeren door de TC / PB+. Misschien in het begin onhandig, maar er is vast wel een of ander systeem voor te bedenken. Het overkomt me elke zomer / KNJ ook weer geregeld dat er uren niet geboekt worden die ik wel gemaakt heb, ongeacht welke TC het invoert.
Ik vind dat de gemiddelde TC ( vaak een ex - postbode die op een natuurlijke manier is doorgeschoven naar de TC functie ) gewoon niet geschikt is voor zulke zaken.
quote:Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef lololo het volgende:
[..]
Liever niet, hier gaat het met inboeken juist vaak mis als er iemand zit die totaal niet weet wat ie aan het invullen is.... Elke bijzonderheid wordt genegeerd en die lui fantaseren er zelf van alles bij (nou ja, er van AF doorgaans).
Wat me ook altijd opvalt, en dat doet echt elke TC die ik meegemaakt heb: als ze een bezorgrapport missen of iets niet duidelijk ingevuld is, dan maken ze er zelf iets van.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:01 schreef Viper86 het volgende:
[..]![]()
Bij ons soms ook van die invalTC's die denken het zo allemaal ff te kunnen doen. Meestal hoor je een week later nog allemaal klachten.
Als we hier rittenlijst niet allemaal OK hebben en je gooit de lijst weg hoor je er ook nooit iets over hoor.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Wat me ook altijd opvalt, en dat doet echt elke TC die ik meegemaakt heb: als ze een bezorgrapport missen of iets niet duidelijk ingevuld is, dan maken ze er zelf iets van.
Niet eventjes bellen ofzo naar de betreffende bezorger/postbode ofzo
Je snapt het niet, hun zijn juist geschikt. TNT wil zo min mogelijk uren geboekt hebben en er zijn veel mensen die hun uren niet controleren of niks durven te zeggen.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef Viper86 het volgende:
Ik vind dat ze het invoeren van de uren moeten centraliseren en niet meer moeten laten invoeren door de TC / PB+. Misschien in het begin onhandig, maar er is vast wel een of ander systeem voor te bedenken. Het overkomt me elke zomer / KNJ ook weer geregeld dat er uren niet geboekt worden die ik wel gemaakt heb, ongeacht welke TC het invoert.
Ik vind dat de gemiddelde TC ( vaak een ex - postbode die op een natuurlijke manier is doorgeschoven naar de TC functie ) gewoon niet geschikt is voor zulke zaken.
Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?quote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef Viper86 het volgende:
Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:33 schreef lbeew het volgende:
[..]
Als we hier rittenlijst niet allemaal OK hebben en je gooit de lijst weg hoor je er ook nooit iets over hoor.
Nog niet zo lang geleden kreeg ik inderdaad uit het niets zo maar 3 uur teveel geboekt. Dat was overigens wel een uitzondering.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?
TC's, VM's en PB+ worden afgerekend op het aantal uren wat ze boeken, als er 5 minuten bij een dienst moet gaan ze al janken, want op hun functioneringsgesprek moeten ze het verantwoorden. VM's krijgen dikke bonussen als ze flink overhouden op hun budget.
Daarom moet je over elke minuut zeiken, dan merk je vanzelf dat er dan nauwelijks fouten worden gemaakt.
Als het centraal gaat ben je helemaal de controle kwijt, plus de TC heeft tenminste nog een idee of de dingen die je zegt gedaan te hebben ook gedaan hebt.
Ja, dat is ook wel weer waar. Bij ons werken / werkten een aantal TC's die overkomen alsof ze van de meeste zaken geen kaas gegeten hebben.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?
TC's, VM's en PB+ worden afgerekend op het aantal uren wat ze boeken, als er 5 minuten bij een dienst moet gaan ze al janken, want op hun functioneringsgesprek moeten ze het verantwoorden. VM's krijgen dikke bonussen als ze flink overhouden op hun budget.
Daarom moet je over elke minuut zeiken, dan merk je vanzelf dat er dan nauwelijks fouten worden gemaakt.
Als het centraal gaat ben je helemaal de controle kwijt, plus de TC heeft tenminste nog een idee of de dingen die je zegt gedaan te hebben ook gedaan hebt.
Hoezo dat, zoveel boeiends staat er niet op.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef rub3n het volgende:
[..]
Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.
Heb wel eens gehad dat die pokkescanner niet wou uitlezen. Gebeurd ook wel minstens 1 keer per week bij collega's. Nog niemand ontslagen zien worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef rub3n het volgende:
[..]
Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.
Daarmee moest ik ook een keer voor een pakket tekenen, kon niet eens het display goed zien omdat de helderheid heel laag stond. Heb toen maar een willekeurig krabbeltje gezet, geen idee wat ik precies schreef.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:31 schreef carboni het volgende:
Overigens draait het systeem niet alleen op die uitdraaien. Er zit nog een hele database achter waar ook klantservice meteen kan kijken na het uitlezen. Heb 1 keer een uitdraai gezien toen ze zich afvroegen waarom een hele rit op gemist stond. Was er weer iemand die het de verkeerde startbarcode gebruikte.
Bij de autounit schijnen er nieuwe scanners te komen, van die dingen waar die pakketchauffeurs mee lopen. Die dingen registreren de handtekening vaak maar half.
ik weet niet, maar 8 / 8 is toch geen 1,5quote:Op donderdag 21 april 2011 11:59 schreef carboni het volgende:
Vakantiegeld is 8% over alles van 1 juni 2010 tot 31mei 2011. Wat je al opgebouwd hebt staat op loonstrook onder "totalen t/m deze berekeningen" onder "recht vt". Krijgen we in Mei.
In juni krijgen we winstuitkeringen wat een spectaculaire 1,5% is van 1 juni 2010 tot 30 juni 2011. Ongeveer recht vt / 8
Het is maar een benadering, bij de meeste hier zal die winstuitkering toch niet meer dan 20 euro zijn. Zowiezo is het goede berekening; aangezien er nog 2 maanden loon bij komt + vakantietoeslagquote:Op donderdag 21 april 2011 12:07 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik weet niet, maar 8 / 8 is toch geen 1,5ik zou zeggen deel het door 6, dan zit je op 1,25 haha.. wordt het nog wat meer.
edit ik kan ook niet rekenen.. 1,33 zit je dan![]()
Dacht ik ook, bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:24 schreef carboni het volgende:
Ik kreeg ook aan aanvraagformulier mee voor VOG, geloof ook niet dat het zonder kan want ze kijken naar de punten die je werkgever aanstipt op de aanvraag.
Haha toen ik begon zeiden ze dat je automatisch ontslagen werd als je geen VOG inleverde. Maar ben je tijdelijke kracht? Geloof dat tijdelijke hulpkrachten geen VOG hoeven in te leveren.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dacht ik ook, bedankt voor je antwoord.
Eigenlijk wel een rare situatie, ik werk er al vanaf november... zonder dat ze ooit een vog hebben gezien.
Das wel drastischquote:Op donderdag 21 april 2011 12:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha toen ik begon zeiden ze dat je automatisch ontslagen werd als je geen VOG inleverde. Maar ben je tijdelijke kracht? Geloof dat tijdelijke hulpkrachten geen VOG hoeven in te leveren.
Ja morgen wordt gewoon gewerkt, hoezo zou er niet gewerkt worden?quote:Op donderdag 21 april 2011 12:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wordt er morgen eigenlijk gewoon gewerkt?
En bij wie moet ik klagen over mijn uren, deze maand ineens veel minder dan normaal verdiend.
Nou dan ga ik maar even goed kijken of ze het volledig invullen.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:19 schreef Ataraxy het volgende:
En dat VOG formulier kreeg ik ook half ingevuld mee, oftewel ik moest terug en weer naar het gemeentehuis.
Dan nog kun je het terugrekenen door je extra uren door je andere uurloon te delen ;-)Bevrijdingsdag heb je om de 5 jaar vrij i.v.m. lustrumquote:Op woensdag 20 april 2011 14:36 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Harmony-uitdraaien bekijken. Bij ons zitten die in een map die in de kantine ligt, maar misschien hebben andere vestigingen er een betere plek voor.Daar staat gewoon per medewerker het aantal gewerkte uren.
[..]
Dat werkt ook niet altijd, ik krijg bijv. voor de extra gewerkte uren een ander bedrag per uur dan voor de contracturen
En als ze de planning niet rond krijgen kunnen ze mensen dwingen om toch te komen werken die dag. Artikel zoveel zoveel van de CAO.quote:Op donderdag 21 april 2011 14:27 schreef Lastpost het volgende:
Mij hadden ze gevraagd of ik wilde 2 mei, heb ze er alleen niet meer over gehoord want ik zou erover nadenken.
Morgen maar even doorgeven dat ik toch echt niet beschikbaar ben.
Dat is wel raar, er staat nu een niet nader te noemen bedrag die alleen al in de zomer van 2010 bij elkaar hebt gewerkt. En dat was nadat ik mijn vakantiegeld had gehad!quote:Op donderdag 21 april 2011 11:59 schreef carboni het volgende:
Vakantiegeld is 8% over alles van 1 juni 2010 tot 31mei 2011. Wat je al opgebouwd hebt staat op loonstrook onder "totalen t/m deze berekeningen" onder "recht vt". Krijgen we in Mei.
In juni krijgen we winstuitkeringen wat een spectaculaire 1,5% is van 1 juni 2010 tot 30 juni 2011. Ongeveer recht vt / 8
het gaat om 8 % van je totaal verdiende salaris.. ongeveer een maandsalaris dus, als je iedere maand evenveel uren maaktquote:Op donderdag 21 april 2011 15:53 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Dat is wel raar, er staat nu een niet nader te noemen bedrag die alleen al in de zomer van 2010 bij elkaar hebt gewerkt. En dat was nadat ik mijn vakantiegeld had gehad!
quote:Op donderdag 21 april 2011 16:48 schreef pussywillow het volgende:
(Als het een keer daadwerkelijk druk is - en er uiteraard te weinig mensen zijn - gedraagt hij zich als die Irakese minister van Informatie toentertijd en ontkent hij gewoon dat het druk is) Of hij is vergeten dat hij mij heeft gevraagd, daar zie ik hem ook wel voor aan.
tjee, huilie.. print m gewoon uitquote:Op donderdag 21 april 2011 17:25 schreef ellenatmars het volgende:
Grmbl, werkt dat echt zo? ik wil m op papier't is handig dat je je loonstrook dan eerder kunt inzien, maar ik ontvang m toch liever op papier.
Heb je dan geen vaste begintijd? Dat is toch ook helemaal niks om je maar aan te moeten passen aan de grollen van je teamcoach.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:28 schreef Dionysiou het volgende:
Net te horen gekregen dat ik zaterdag moet beginnen om 06.15 om te Vossen.
Ben een beetje de extra hulp / invaller van de vroege diensten.
Moet dan nog een aantal wijken voorbereiden en 1tje lopen. Gaat wel 2/3 worden denk ik, minimaal.
Had vorige week een buitenwijk en met dat weer is dat echt een genot.
Bij ons is er ook iemand die net zo'n soort dienst heeft als dat jij hebt, maar die krijgt de grootste rotdiensten. Ben dan ook blij dat ik een korte vaste dienst met alleen binnenwerk heb. Heb ik geen zin, dan ben ik 11:00 thuis, en er staat altijd wel een latere dienst of een aantal wijken open om extra uren te maken.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:31 schreef Dionysiou het volgende:
Officieel begin ik pas 10.00 uur. Vroeger begon ik altijd 08.00 uur. Maar ik ben nog maar een keer in die half jaar dat het is veranderd om 10.00 uur begonnen. De rest is er altijd een zieke, teveel werk of mensen op vakantie of wat dan ook.
Vroeger had ik altijd een vaste dienst en deed ik wel eens wat extra's lopen.. maarja, het voordeel hier van is wel dat ik 100% uren uitbetaald krijg en niet een bepaald tarief per wijk krijg aangezien ik ''vliegende'' keep ben.
Van de zomer ook, ik ken bijna alle wijken.. dus ik heb al gezegd laat mij maar de hele zomer sorteren en lopen 5 - 6 uurtjes per dag, heerlijk! Kan daar zo van genieten met dit weer, echt!
Nja, ik vind de afwisseling erg fijn. En gewoon dat ik elke minuut uitbetaald krijg. Als ik vroeg moet werken en de baas ook, haalt ie me thuis helemaal op omdat ik anders zit te kloten met treinvervoer. En van de rest, tja rotdiensten.. de wijken zijn fijn.. maar ik werk dan regelmatig van 06.00 tot 16.00 of 17.00.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:08 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons is er ook iemand die net zo'n soort dienst heeft als dat jij hebt, maar die krijgt de grootste rotdiensten. Ben dan ook blij dat ik een korte vaste dienst met alleen binnenwerk heb. Heb ik geen zin, dan ben ik 11:00 thuis, en er staat altijd wel een latere dienst of een aantal wijken open om extra uren te maken.
Ik heb elke week dezelfde boerenwijk heerlijk. Zonder nadenken alles doen. Dus je hebt alle tijd om de rest van je leven te overdenken. Heerlijkquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:23 schreef carboni het volgende:
Vind zelf dat elke week dezelfde dienst erg gaat vervelen, voordeel is wel dat je goed kan inschatten wanneer je klaar bent en hij gaat altijd op het snelst.
Heb zelf wel eens 2 weken achter elkaar dezelfde rit gedaan, op het laatst ging ie zo automatisch dat ik nauwelijks kon herinneren hoe ik die rit gereden had. Snap niet hoe die chauffeurs en postbezorgers dat overleven.
Mja, maar dat is natuurlijk ook gewoon slecht te plannen als je alleen maar bezorgt. Een wijk kan later voorbereid zijn dan normaal, er kan ineens veel post zijn, er kan veel HAH zijn waardoor je langer bezig bent... in mijn ervaring werkt het veel beter als je zegt dat je pas vanaf een bepaalde tijd kunt beginnen, dus afspraken plan ik zoveel mogelijk in de ochtend.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:15 schreef Troeta het volgende:
natuurlijk kan je wel buiten werk om plannen. Gewoon zeggen dat je om 2 uur klaar moet zijn.
de rest doet iemand anders dan maar.
Komt morgenquote:Op zaterdag 23 april 2011 08:35 schreef CoExist het volgende:
Hey tuig van de richel! Waar blijft mijn nieuwe U2.com CD? De bezorging is al 2 dagen overdue!
Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |