haha, die heeft mijn twitter gehaald!quote:Op woensdag 20 april 2011 12:03 schreef carboni het volgende:
Haha, kneuzen van brievenbusplaatsing (ze zijn hier 2 gewoon vergeten en 1 konden ze niet vinden) zijn ook lekker bezig geweest in Zwolle.
http://www.destentor.nl/r(...)gen-onbereikbaar.ece
Hier heb je trouwens ook 1, waar je op donderdag tussen twee kraampjes langs door moet om de bus vlak achter het zeil van die kraam te lichten.
Winkelcentrum dicht ivm schietpartij? Niks mee te maken, gewoon je uren maken.quote:Niks mee te maken, gewoon je uren maken
Ja maatwerk rustigquote:Op woensdag 20 april 2011 12:16 schreef rub3n het volgende:
Nou, hier krijg je je uren niet meer hoor. Hier wordt elke "maatwerk-rustig" dag op een knop gedrukt: hoppa bij iedereen 18% van de voorbereidingstijd af!
Ik hoorde gisteren 3 collega's praten, dat ze dat misschien maar niet meer moesten pikken.
Ben benieuwd...
Dat kan niet, komt zo uit de computer rollen. Scenario's kunnen ze niks aan veranderen.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja maatwerk rustig. Ok als het echt zo rustig is als afgelopen zaterdag. Maar vaak is het best druk als ze zelf er maatwerk rustig bij hebben gefantaseerd.
het kloterige aan die maatwerk knop is dat tijden zoals die op het rooster staan al flexibel zijn. Enige manier om te controleren is dan een week later de uitdraaien minitieus te controleren.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:48 schreef tntster het volgende:
Je krijgt de uren die je werkt altijd, kwestie van oranje kaart invullen![]()
Je kan je gewerkte uren bereken door de contracturen (bedrag bovenaan) en je extra gewerkte uren (daar weer onder) op te tellen en deze te delen door je uurloon.
Harmony-uitdraaien bekijken. Bij ons zitten die in een map die in de kantine ligt, maar misschien hebben andere vestigingen er een betere plek voor.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:52 schreef Think_Pad het volgende:
Ik werk alleen doordeweeks he, collectie werkt niet op zaterdagen.
Nog 1 vraagje, en dan weet ik weer genoeg:
Waar kun je het aantal gewerkte uren zien?
Dat werkt ook niet altijd, ik krijg bijv. voor de extra gewerkte uren een ander bedrag per uur dan voor de contracturenquote:Op woensdag 20 april 2011 12:48 schreef tntster het volgende:
Je krijgt de uren die je werkt altijd, kwestie van oranje kaart invullen![]()
Je kan je gewerkte uren bereken door de contracturen (bedrag bovenaan) en je extra gewerkte uren (daar weer onder) op te tellen en deze te delen door je uurloon.
Bij ons worden elke week de uitdraaien gemaild naar iedereen die aan de TC zijn/haar e-mailadres heeft doorgegeven. Reuze handig, zeker omdat er hier regelmatig grove fouten worden gemaakt. En dan heb ik het niet over een kwartiertje te veel of te weinig, maar hele uren (en soms zelfs een hele dag) die niet geboekt is.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:36 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Harmony-uitdraaien bekijken. Bij ons zitten die in een map die in de kantine ligt, maar misschien hebben andere vestigingen er een betere plek voor.Daar staat gewoon per medewerker het aantal gewerkte uren.
[..]
Dat werkt ook niet altijd, ik krijg bijv. voor de extra gewerkte uren een ander bedrag per uur dan voor de contracturen
En heb je het gekregen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nu ik het zo opschrijf verbaas ik me er ook over, maar ik ben er dan ook al in februari achteraan gegaan toen ik niets ontving op de betaaldatum. Situatie werd duidelijk uitgelegd en het was een oerdomme fout aan hun kant, maar wel te begrijpen.
Toen hebben we de afspraak gemaakt dat het maart uiterlijk april op mijn rekening zou staan, nou niet dus.
Iemand heeft me ook nog gewaarschuwd in dit topic dat de uitbetalingen na ontslag zo moeilijk gaan
Liever niet, hier gaat het met inboeken juist vaak mis als er iemand zit die totaal niet weet wat ie aan het invullen is.... Elke bijzonderheid wordt genegeerd en die lui fantaseren er zelf van alles bij (nou ja, er van AF doorgaansquote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef Viper86 het volgende:
Ik vind dat ze het invoeren van de uren moeten centraliseren en niet meer moeten laten invoeren door de TC / PB+. Misschien in het begin onhandig, maar er is vast wel een of ander systeem voor te bedenken. Het overkomt me elke zomer / KNJ ook weer geregeld dat er uren niet geboekt worden die ik wel gemaakt heb, ongeacht welke TC het invoert.
Ik vind dat de gemiddelde TC ( vaak een ex - postbode die op een natuurlijke manier is doorgeschoven naar de TC functie ) gewoon niet geschikt is voor zulke zaken.
quote:Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef lololo het volgende:
[..]
Liever niet, hier gaat het met inboeken juist vaak mis als er iemand zit die totaal niet weet wat ie aan het invullen is.... Elke bijzonderheid wordt genegeerd en die lui fantaseren er zelf van alles bij (nou ja, er van AF doorgaans).
Wat me ook altijd opvalt, en dat doet echt elke TC die ik meegemaakt heb: als ze een bezorgrapport missen of iets niet duidelijk ingevuld is, dan maken ze er zelf iets van.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:01 schreef Viper86 het volgende:
[..]![]()
Bij ons soms ook van die invalTC's die denken het zo allemaal ff te kunnen doen. Meestal hoor je een week later nog allemaal klachten.
Als we hier rittenlijst niet allemaal OK hebben en je gooit de lijst weg hoor je er ook nooit iets over hoor.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Wat me ook altijd opvalt, en dat doet echt elke TC die ik meegemaakt heb: als ze een bezorgrapport missen of iets niet duidelijk ingevuld is, dan maken ze er zelf iets van.
Niet eventjes bellen ofzo naar de betreffende bezorger/postbode ofzo
Je snapt het niet, hun zijn juist geschikt. TNT wil zo min mogelijk uren geboekt hebben en er zijn veel mensen die hun uren niet controleren of niks durven te zeggen.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef Viper86 het volgende:
Ik vind dat ze het invoeren van de uren moeten centraliseren en niet meer moeten laten invoeren door de TC / PB+. Misschien in het begin onhandig, maar er is vast wel een of ander systeem voor te bedenken. Het overkomt me elke zomer / KNJ ook weer geregeld dat er uren niet geboekt worden die ik wel gemaakt heb, ongeacht welke TC het invoert.
Ik vind dat de gemiddelde TC ( vaak een ex - postbode die op een natuurlijke manier is doorgeschoven naar de TC functie ) gewoon niet geschikt is voor zulke zaken.
Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?quote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef Viper86 het volgende:
Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:33 schreef lbeew het volgende:
[..]
Als we hier rittenlijst niet allemaal OK hebben en je gooit de lijst weg hoor je er ook nooit iets over hoor.
Nog niet zo lang geleden kreeg ik inderdaad uit het niets zo maar 3 uur teveel geboekt. Dat was overigens wel een uitzondering.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?
TC's, VM's en PB+ worden afgerekend op het aantal uren wat ze boeken, als er 5 minuten bij een dienst moet gaan ze al janken, want op hun functioneringsgesprek moeten ze het verantwoorden. VM's krijgen dikke bonussen als ze flink overhouden op hun budget.
Daarom moet je over elke minuut zeiken, dan merk je vanzelf dat er dan nauwelijks fouten worden gemaakt.
Als het centraal gaat ben je helemaal de controle kwijt, plus de TC heeft tenminste nog een idee of de dingen die je zegt gedaan te hebben ook gedaan hebt.
Ja, dat is ook wel weer waar. Bij ons werken / werkten een aantal TC's die overkomen alsof ze van de meeste zaken geen kaas gegeten hebben.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?
TC's, VM's en PB+ worden afgerekend op het aantal uren wat ze boeken, als er 5 minuten bij een dienst moet gaan ze al janken, want op hun functioneringsgesprek moeten ze het verantwoorden. VM's krijgen dikke bonussen als ze flink overhouden op hun budget.
Daarom moet je over elke minuut zeiken, dan merk je vanzelf dat er dan nauwelijks fouten worden gemaakt.
Als het centraal gaat ben je helemaal de controle kwijt, plus de TC heeft tenminste nog een idee of de dingen die je zegt gedaan te hebben ook gedaan hebt.
Hoezo dat, zoveel boeiends staat er niet op.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef rub3n het volgende:
[..]
Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.
Heb wel eens gehad dat die pokkescanner niet wou uitlezen. Gebeurd ook wel minstens 1 keer per week bij collega's. Nog niemand ontslagen zien worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef rub3n het volgende:
[..]
Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.
Daarmee moest ik ook een keer voor een pakket tekenen, kon niet eens het display goed zien omdat de helderheid heel laag stond. Heb toen maar een willekeurig krabbeltje gezet, geen idee wat ik precies schreef.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:31 schreef carboni het volgende:
Overigens draait het systeem niet alleen op die uitdraaien. Er zit nog een hele database achter waar ook klantservice meteen kan kijken na het uitlezen. Heb 1 keer een uitdraai gezien toen ze zich afvroegen waarom een hele rit op gemist stond. Was er weer iemand die het de verkeerde startbarcode gebruikte.
Bij de autounit schijnen er nieuwe scanners te komen, van die dingen waar die pakketchauffeurs mee lopen. Die dingen registreren de handtekening vaak maar half.
ik weet niet, maar 8 / 8 is toch geen 1,5quote:Op donderdag 21 april 2011 11:59 schreef carboni het volgende:
Vakantiegeld is 8% over alles van 1 juni 2010 tot 31mei 2011. Wat je al opgebouwd hebt staat op loonstrook onder "totalen t/m deze berekeningen" onder "recht vt". Krijgen we in Mei.
In juni krijgen we winstuitkeringen wat een spectaculaire 1,5% is van 1 juni 2010 tot 30 juni 2011. Ongeveer recht vt / 8
Het is maar een benadering, bij de meeste hier zal die winstuitkering toch niet meer dan 20 euro zijn. Zowiezo is het goede berekening; aangezien er nog 2 maanden loon bij komt + vakantietoeslagquote:Op donderdag 21 april 2011 12:07 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik weet niet, maar 8 / 8 is toch geen 1,5ik zou zeggen deel het door 6, dan zit je op 1,25 haha.. wordt het nog wat meer.
edit ik kan ook niet rekenen.. 1,33 zit je dan![]()
Dacht ik ook, bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:24 schreef carboni het volgende:
Ik kreeg ook aan aanvraagformulier mee voor VOG, geloof ook niet dat het zonder kan want ze kijken naar de punten die je werkgever aanstipt op de aanvraag.
Haha toen ik begon zeiden ze dat je automatisch ontslagen werd als je geen VOG inleverde. Maar ben je tijdelijke kracht? Geloof dat tijdelijke hulpkrachten geen VOG hoeven in te leveren.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dacht ik ook, bedankt voor je antwoord.
Eigenlijk wel een rare situatie, ik werk er al vanaf november... zonder dat ze ooit een vog hebben gezien.
Das wel drastischquote:Op donderdag 21 april 2011 12:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha toen ik begon zeiden ze dat je automatisch ontslagen werd als je geen VOG inleverde. Maar ben je tijdelijke kracht? Geloof dat tijdelijke hulpkrachten geen VOG hoeven in te leveren.
Ja morgen wordt gewoon gewerkt, hoezo zou er niet gewerkt worden?quote:Op donderdag 21 april 2011 12:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wordt er morgen eigenlijk gewoon gewerkt?
En bij wie moet ik klagen over mijn uren, deze maand ineens veel minder dan normaal verdiend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |