Ze hebben het dan ook over een afstand van 8mijlquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:37 schreef De_Hertog het volgende:
Voor de duidelijkheid:
[..]
Ja, maar dat is dus NIET het palies op 1,5 km, dat is namelijk deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Abdeen_Palace
Ok. Dan zit hij dus inderdaad in http://en.wikipedia.org/wiki/Heliopolis_Palace. En ik kan me voorstellen dat je dat niet zo even wilt lopen met die enorme groep.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ze hebben het dan ook over een afstand van 8mijl
Heliopolis Palacequote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ze hebben het dan ook over een afstand van 8mijl
Als dat zo is dan zullen ze echt iets moeten gaan doen. Anders gaat Mubarak weg wegens internationale druk en komt er weer een marionet van de US op zijn plaats (bijv. Suleiman)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:37 schreef shomila het volgende:
richardengelnbc richard engel
#egypt. Protesters tell me they don't want US to push out mubarak, they want to do it themselves
58 seconds ago
Ga zelf idioot, wordt je dood gesnipered.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:40 schreef Darklight het volgende:
kappen met dat gebed, en loop eens richting paleis, maakt niet uit welke
watquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef wdn het volgende:
Stel ze lopen naar het dichtsbijzijnde paleis dan maken ze toch gewoon 1 van hen keizer en wordt dat paleis het paleis
beste idee ooit, graag FP-update!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef wdn het volgende:
Stel ze lopen naar het dichtsbijzijnde paleis dan maken ze toch gewoon 1 van hen keizer en wordt dat paleis het paleis
Die klonk tig topics geleden in het Engels toch leuker.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef mazaru het volgende:
Klein Egyptisch grapje:
Premier: "President Mubarak, u moet nu echt een afscheidsspeech houden voor de Egyptenaren."
Mubarak: "Okay, waar gaan ze naartoe?"
Een nieuw regime verklaren voordat de oude weg is. Kan soms gebeuren.quote:
Die theorie werd ook gisteren geopperd voor afgelopen nacht. En de nacht daarvoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef Thomas B. het volgende:
wat vinden jullie van de theorie dat Ze nu wachten op morgen om in te grijpen? Omdat het dan weer rustiger is op het plein...
Onzin want Suleiman heeft beloofd geen geweld meer te gebruiken. Ze hebben hun strategie veranderd gisteren!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef Thomas B. het volgende:
wat vinden jullie van de theorie dat Ze nu wachten op morgen om in te grijpen? Omdat het dan weer rustiger is op het plein...
Waarom zou Mubarak nu ingrijpen? Het gaat nu toch vanzelf doodbloeden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef Thomas B. het volgende:
Roep gewoon iemand uit als president van Egypte en laat Mubarak gaar koken in zijn paleisquote:
En daarom werden buitenlandse journalisten gisteren ook nog neergeknuppeld en ontvoerd? (nadat hij dat had gezegd)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:42 schreef -jos- het volgende:
[..]
Onzin want Suleiman heeft beloofd geen geweld meer te gebruiken. Ze hebben hun strategie veranderd gisteren!
Wordt al dagen gezegd en is telkens niks van terecht gekomenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef Thomas B. het volgende:
blijft ter niet veel overquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
De 'stel dat', 'wat vinden jullie', 'ik vind' en 'ik denk' posts mogen achterwege gelaten worden, bedankt!
Gaat niet gebeuren, alvast sorry.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
De 'stel dat', 'wat vinden jullie', 'ik vind' en 'ik denk' posts mogen achterwege gelaten worden, bedankt!
Ik denk dat ik dat een goed idee vind, wat vinden jullie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
Goed idee, we sluiten meteen het hele forum.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
Nee, we lezen liever van jou dat er maar 20% moslim is in Egypte.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
dat zal niet een opdracht van hem zijn geweest...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef Floxxx het volgende:
[..]
En daarom werden buitenlandse journalisten gisteren ook nog neergeknuppeld en ontvoerd? (nadat hij dat had gezegd)
Stel dat dat zou gebeuren, dan denk ik dat het een saai topic gaat worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:44 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat een goed idee vind, wat vinden jullie.
Moet af en toe kunnen. Maar dit topic moet vooral over het echte nieuws gaan. Als er updates zijn moeten die hier worden gepost etc.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
Ik stel me voor dat dan mogelijk er niet veel meer gepost zal worden in die eventuele situatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:44 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat een goed idee vind, wat vinden jullie.
Zeg je, terwijl je zelf ook het volgende zegt:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
Als jij zo naïef bent om mensen uit dit regime op hun woord te geloven zonder enig bewijs (er zijn namelijk al een aantal pogingen van proM's geweest om het plein op te komen), dan kun je ons niet kwalijk nemen dat we speculeren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:42 schreef -jos- het volgende:
[..]
Onzin want Suleiman heeft beloofd geen geweld meer te gebruiken. Ze hebben hun strategie veranderd gisteren!
hahaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:44 schreef alors het volgende:
[..]
Stel dat dat zou gebeuren, dan denk ik dat het een saai topic gaat worden.
Ja maar, stel dat......quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
quote:@Sandmonkey Aren't you afraid you're losing momentum and that it is time to act instead of staying there? #jan25
Ik vind het geen kwestie van saai of vermakelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:45 schreef NoizEkick het volgende:
Ik vind het maar saai. Wat denken jullie?
Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:45 schreef marcodej het volgende:
Heb Sandmonkey even een tweet gestuurd, benieuwd of hij antwoord:
[..]
Brug is leeg volgens AJEquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:45 schreef Devz het volgende:
Ben benieuwd wat de demonstranten nu gaan doen. Het met z'n allen op een pleintje staan is allang niet indrukwekkend meer en gaat er niet voor zorgen dat Mubarak zelf opstapt.
Zijn er nog pro's in de buurt of zijn die inmiddels allemaal verdwenen?
bron?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef horned_reaper het volgende:
CONFIRMED: zeker 300 pro-mubarak demonstranten gaan al plunderend door de straten van Caïro.
Dit is een teken dat er meer komen.
Live verslaggeefster op de NOS vertelde dit netquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Brug is leeg volgens AJE
[..]
bron?
Ja want politiek commentaar gaat uiteraard alleen over kopieren van twitterberichtjes en slap geouwehoerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:43 schreef -jos- het volgende:
Of een laatste stuiptrekkingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef horned_reaper het volgende:
CONFIRMED: zeker 300 pro-mubarak demonstranten gaan al plunderend door de straten van Caïro.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef wdn het volgende:
pro's zijn verdwenen. Af en toe een eenling die opduikt maar meer niet.
Al de hele dag niet gezien die pro's.
??quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef -jos- het volgende:
LisaLaFlammeCTV lisa laflamme
Dusk in #Cairo. Pro-M demo grows louder. Soldiers have formed a blockade to keep them from Sq.
Of militaire druk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De enige oplossing tot het aftreden van Mubarak is internationale druk, statements van regeringleiders.
Dan kunnen ze dus gewoon naar het paleis gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:42 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ah asjeblieft zeg..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Pro-Mubarak mensen onderweg. Die hebben tenminste wel wat pit
Ben jij wel helemaal goed in je hoofd. Zwakzinnige.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Als je alleen maar gaat trollen, ga dan weg...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
wat niet is kan nog komenquote:
Sukkelquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Jij bent echt ziekquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ja, Mugabe is al weg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De enige oplossing tot het aftreden van Mubarak is internationale druk, statements van regeringleiders.
Hey! Onze huisjosti is er weerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Bij deze ben je oppertroll. Ban graag.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Kamel gaat dus door met rotzooi trappenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef horned_reaper het volgende:
Jij denkt dat het een spelletje is voor jouw vermaak?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Laten we het hopen. Nog zo'n land als Iran erbij is niemand bij gebaat. Het Westen in ieder geval zeker niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef Darklight het volgende:
Ik denk dat er weer een marionet van de USA komt, wat denken/vinden jullie?
Daar lijkt hij anders vrij weinig van aan te trekken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Tuurlijk niet!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef Darklight het volgende:
Blijven al die mensen de hele nacht op het plein? Nee toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ouderen, kinderen en vrouwen niet. Mannen wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef Darklight het volgende:
Blijven al die mensen de hele nacht op het plein? Nee toch?
Ja want Iran is democratisch en vrijquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:49 schreef Devz het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Nog zo'n land als Iran erbij is niemand bij gebaat. Het Westen in ieder geval zeker niet.
Waarom iemand bannen om zijn mening? Beetje kortzichtig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Bij deze ben je oppertroll. Ban graag.
Twee constateringen..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij denkt dat het een spelletje is voor jouw vermaak?
Ik denk en vind dat het saai is, stel dat er wat meer zou gebeuren, wat dan denk jij?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:45 schreef NoizEkick het volgende:
Ik vind het maar saai. Wat denken jullie?
ik zeg dat de strategie van het regime sinds gisteren veranderd is. als je dat niet snapt moet je misschien dit topic nog eens door lezen. dan praten we verder.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:50 schreef Thomas B. het volgende:
En jos, je kunt het wel onzin noemen maar je argument snijft geen hout. Of heb je heel veel vertrouwen in de officiele regeringsstatements? Ga eens een geschiedenisboek lezen ofzo.
huilie, juichen dat er mensen komen om te vechten heeft niets met een mening te maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:50 schreef Devz het volgende:
[..]
Waarom iemand bannen om zijn mening? Beetje kortzichtig.
Geen idee waar je reactie op slaat, maar lees het bericht dat je quote nog eens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja want Iran is democratisch en vrij
Ik denk het niet. Er staat voor morgen iig. (nog) niet gepland.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef De_Hertog het volgende:
Volgens wiki hebben ze in Egypte een vrijdag-zaterdag weekend, dan zou het dus morgen net zo druk kunnen worden?
ahh you beat me to itquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:52 schreef Devz het volgende:
[..]
Geen idee waar je reactie op slaat, maar lees het bericht dat je quote nog eens.
Klopt, avondklok werkte niet. Dus hadden ze voor vandaag maar een algeheel uitgaansverbod afgekondigdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef Toad het volgende:
NRC heeft het ook over een avondklok, maar die was er toch vandaag niet? Er was toch heel de dag een straatverbod?
Als jij niet ziet dat juist de mensen op het plein 'pit' hebben, dan mis je toch wel iets.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Twee constateringen..
Maar oke, de smiley was misschien een beetje te veel.
Heeft best goed gewerkt: alleen op het plein zijn nu mensenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Klopt, avondklok werkte niet. Dus hadden ze voor vandaag maar een algeheel uitgaansverbod afgekondigd
Echt? Hoe naïef.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Klopt, avondklok werkte niet. Dus hadden ze voor vandaag maar een algeheel uitgaansverbod afgekondigd
En daarom moet iemand maar meteen een ban krijgen. Wie is hier nu de huiliequote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef t-8one het volgende:
[..]
huilie, juichen dat er mensen komen om te vechten heeft niets met een mening te maken.
Ik vind het wel tegenvallen. Hele dag zingen, dansen en schreeuwen, daar win je geen revolutie mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Als jij niet ziet dat juist de mensen op het plein 'pit' hebben, dan mis je toch wel iets.
Jou simplistisch, stupide denkvermogen is toch behoorlijk schrijnend om te zien, twee totaal verschillende politieke situaties met elkaar vergelijken terwijl dit om totaal andere gronden gaat en een andere bevolking. Daarnaast heeft Zimbabwe in tegenstelling tot Egypte weinig tot geen wetten of rechten en zijn er ook geen verdragen ondertekend.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ja, Mugabe is al weg.
Dan wordt het rustig hier vermoed ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef Ugjerke het volgende:
Misschien moeten we even een speciaal topic voor de sensatiezoekers openen?
Of ze een link voor een Dawn of the Dead stream geven.
Met alle respect, maar iedereen die hier zit te posten is in principe een sensatiezoekerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef Ugjerke het volgende:
Misschien moeten we even een speciaal topic voor de sensatiezoekers openen?
Of ze een link voor een Dawn of the Dead stream geven.
Doe het ze even voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik vind het wel tegenvallen. Hele dag zingen, dansen en schreeuwen, daar win je geen revolutie mee.
Van ongegeneerd hakken naar tijd rekken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
ik zeg dat de strategie van het regime sinds gisteren veranderd is.
Naja, ik vind zulke opmerkingen indd niet gepast in dit topic, daarvoor hebben we ONZ en KLBquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef Devz het volgende:
[..]
En daarom moet iemand maar meteen een ban krijgen. Wie is hier nu de huilie
Jij bent echt zon ongelovelijke grote idiote troll. Ga alsjeblieft ergens anders heen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik vind het wel tegenvallen. Hele dag zingen, dansen en schreeuwen, daar win je geen revolutie mee.
Wat een onzin. Hij heeft gewoon een valide punt. Het komt niet echt verder zo.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:55 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jij bent echt zon ongelovelijke grote idiote troll. Ga alsjeblieft ergens anders heen.
Omdat er 4, 5 mensen in een ander topic zitten?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:55 schreef Devz het volgende:
[..]
Dan wordt het rustig hier vermoed ik.
Je snapt wel wat ik bedoel. De meesten zitten hier omdat ze up-to-date willen blijven en willen praten over wat ze zien. Een klein groepje zit hier omdat ze vechtpartijen en bloed willen zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Met alle respect, maar iedereen die hier zit te posten is in principe een sensatiezoeker
Mubarak en regering denken gewoon nog steeds dat dit vanzelf stopt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:53 schreef Flashbox het volgende:
Plein bezet blijven houden is het beste wat ze kunnen blijven doen. En wat de buitenwereld er van denkt zal hun een zorg zijn. Als ze er nu weg zouden gaan, zijn de slachtoffers die de laatste dagen zijn gesneuveld voor niks dood gegaan. Plein bezet houden en ik weet zeker dat er snel wat zal gebeuren, het leger kan dit niet door de vingers blijven zien wat mubarak aan het doen is.
Maar speculeren over die strategie mag dus niet van jou?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
ik zeg dat de strategie van het regime sinds gisteren veranderd is. als je dat niet snapt moet je misschien dit topic nog eens door lezen. dan praten we verder.
Ongepast ben ik met je eens, maar daarom moeten we nog niet aan censuur gaan doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:55 schreef t-8one het volgende:
[..]
Naja, ik vind zulke opmerkingen indd niet gepast in dit topic, daarvoor hebben we ONZ en KLB
Kan wel. Moet Mubarak gewoon aftreden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hij heeft gewoon een valide punt. Het komt niet echt verder zo.
Omdat er geen duidelijke veroordelingen is, gemaakt door westerse landen. Daarnaast heeft dit pas effect als men sancties oplegt die het uitoefenen van internationale handel, waarvan de regering afhankelijk is belemmerd. Ook dient men te stoppen met de jaarlijkse miljarden giften die zijn regering van andere staten krijgt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:50 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Daar lijkt hij anders vrij weinig van aan te trekken.
Hoezo ontopic, er gebeurt al uren niets.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef Bartholomaeus het volgende:
En stop eens met over deze bull-shit te praten. Ga eens ontopic!
Waarom gaan jullie steeds op hem in. Gewoon negeren, gaat vanzelf weg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:55 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jij bent echt zon ongelovelijke grote idiote troll. Ga alsjeblieft ergens anders heen.
Er zitten hier niet alleen maar sensatie zoekers. Ik wil zoals je zegt up-to-date blijven. En praten met anderen die hierover geïnteresseerde zijn in deze ontwikkelingen in Egypte. Ik hoef geen bloed te zien. Ik hoef geen vecht partijen te zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Omdat er 4, 5 mensen in een ander topic zitten?
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel. De meesten zitten hier omdat ze up-to-date willen blijven en willen praten over wat ze zien. Een klein groepje zit hier omdat ze vechtpartijen en bloed willen zien.
Ik denk dat iedereen hier tegen Mubarak is. Veel zijn het gewoon niet eens met de werkwijze van deze demonstranten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Dit topic begint anders ook sterk op een protest (tegen elkaar) te lijken.
Hangt af hoe lang de demonstranten het volhouden. Ik denk niet dat je een land kunt regeren als er een paar weken lang een blokkade is van een van de belangrijkste pleinen in je hoofdstad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Mubarak en regering denken gewoon nog steeds dat dit vanzelf stopt.
Als het zo blijft kunnen ze tot september op het plein blijven... of nog langer.
Dat paleis is enorm goed bewaakt door loyale soldaten en ligt 10 km verderop..quote:Want als Mubarak nu nog niet opstapt doet hij het de komende week en de komende maanden ook niet. Er moet nog een trigger bij komen om hem te laten opstappen. Ik blijf denken dat dat een mars naar het paleis zou moeten zijn..
Ik denk niet dat Mubarak blijft t/m september, maar als hij weggaat komt dat door internationale druk en helaas niet door de demonstranten. Met alle gevolgen van dien, je kunt dan rekenen op een (soort van) voortzetting van het beleidquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Mubarak en regering denken gewoon nog steeds dat dit vanzelf stopt.
Als het zo blijft kunnen ze tot september op het plein blijven... of nog langer.
Want als Mubarak nu nog niet opstapt doet hij het de komende week en de komende maanden ook niet. Er moet nog een trigger bij komen om hem te laten opstappen. Ik blijf denken dat dat een mars naar het paleis zou moeten zijn..
Oké, maar uiteindelijk is het volk de dupe daarvan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
O
[..]
Omdat er geen duidelijke veroordelingen zijn, gemaakt door westerse landen, daarnaast heeft dit pas effect met opgelegde sancties die het uitoefenen van internationale handel, waarvan hij afhankelijk is, belemmerd en dient men te stoppen met de jaarlijkse miljarden giften die zijn regering ook krijgt van andere landen.
Niemand wil vechtpartijen en bloed zien. Maar zij staan daar niet om Koninginnedag te vieren. Nu is er momentum, nu zijn er veel mensen, dus nu is het moment voor actie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Omdat er 4, 5 mensen in een ander topic zitten?
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel. De meesten zitten hier omdat ze up-to-date willen blijven en willen praten over wat ze zien. Een klein groepje zit hier omdat ze vechtpartijen en bloed willen zien.
censuurquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:57 schreef Devz het volgende:
[..]
Ongepast ben ik met je eens, maar daarom moeten we nog niet aan censuur gaan doen.
De verveling heeft blijkbaar toegeslagen voor bepaalde luitjes.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Dit topic begint anders ook sterk op een protest (tegen elkaar) te lijken.
De enige reden dat je dat zegt is dat je graag moslims ziet bloedenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Precies. De meesten hier zijn zoals jou.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Er zitten hier niet alleen maar sensatie zoekers. Ik wil zoals je zegt up-to-date blijven. En praten met anderen die hierover geïnteresseerde zijn in deze ontwikkelingen in Egypte. Ik hoef geen bloed te zien. Ik hoef geen vecht partijen te zien.
Wtf.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
De enige reden dat je dat zet is dat je graag moslims ziet bloeden
Dat acces denied komt omdat je moet f5' en als je de stream hebt gestopt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef Ugjerke het volgende:
Journaal24: ACCES DENIED.
:S
[..]
Precies. De meesten hier zijn zoals jou.
CLF wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Niemand wil vechtpartijen en bloed zien. Maar zij staan daar niet om Koninginnedag te vieren. Nu is er momentum, nu zijn er veel mensen, dus nu is het moment voor actie.
Is hier ook bevestiging van?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef Bartholomaeus het volgende:
jan25live
Dostor: ~30,000 protesters in Shubra and another one of 40,000 from AlMarj are on their way to #Tahrir square #jan25 #egypt
Mubarak heeft duidelijk getoond zich niks aan te trekken van het volk dat nu op het plein staat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hangt af hoe lang de demonstranten het volhouden. Ik denk niet dat je een land kunt regeren is er een paar weken lang een blokkade is van een van de belangrijkste pleinen in je hoofdstad.
Dus een afstand van 10km is genoeg een revolutie te stoppen?quote:Dat paleis is enorm god bewaakt door loyale soldaten en ligt 10 km verderop..
Zit wel wat in, maar wat zijn goede alternatieven, naar het paleis gaan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier tegen Mubarak is. Veel zijn het gewoon niet eens met de werkwijze van deze demonstranten.
"It's not all about singing songs and clapping hands" in de woorden van de AJE verslaggever net.
Mn verbinding zal wel even verbroken zijn geweest.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:59 schreef alors het volgende:
[..]
Dat acces denied komt omdat je moet f5' en als je de stream hebt gestopt.
Dit roep ik al sinds 13:00 vanmiddag, maar de meesten hier vinden het wel best dat ze blijven op het plein.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Niemand wil vechtpartijen en bloed zien. Maar zij staan daar niet om Koninginnedag te vieren. Nu is er momentum, nu zijn er veel mensen, dus nu is het moment voor actie.
Waarschijnlijk overdreven, maar zou wel positief zijnquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is hier ook bevestiging van?
Dat zou de situatie op Tahrir radicaal veranderen
Ik neem btw aan dat het antiM's zijn...
3: Het bloedt doodquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Mubarak heeft duidelijk getoond zich niks aan te trekken van het volk dat nu op het plein staat.
[..]
Dus een afstand van 10km is genoeg een revolutie te stoppen?
ik zie maar 2 mogelijkheden:
1. het leger kiest kant en gaat naar het paleis.
2. het volk begint te wanderen en gaat naar het paleis.
want Mubarak gaat het paleis niet uit...
Ik zeg, voeg die 2 opties samen, en laat beide groepen naar het paleis gaan!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat of nog makkelijker: kantoor van de staats-TV. Is toch in de buurt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:00 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Zit wel wat in, maar wat zijn goede alternatieven, naar het paleis gaan?
Er is morgen een demo op de Damquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:52 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Er staat voor morgen iig. (nog) niet gepland.
shadihamid Shadi Hamidquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Mubarak heeft duidelijk getoond zich niks aan te trekken van het volk dat nu op het plein staat.
[..]
Dus een afstand van 10km is genoeg een revolutie te stoppen?
Dat is waar, maar het land ligt ook al een tijdje stil, of toch in ieder geval stiller. Hij kan het niet wekenlang negeren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een overweging extra waardoor het misschien niet de beste stap is, samen met de aanwezigheid van Thugs of snipers en de bewaking van het paleis.quote:Dus een afstand van 10km is genoeg een revolutie te stoppen?
Dan wint Mubarak: dan verdwijnen de komende maanden mensen en komt er een opgezette mega pro-muba demonstratie waarna hij zegt "men wilt dat ik aan de macht blijf"quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
3: Het bloedt dood
Is helaas ook een optie
Dat zei ik ook alquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
In Iran en Myanmar bloedde het gewoon dood. Dat kan hier ook gebeuren. Dat wordt nogal onderschat hier op het forum.
Ja maar dat is iconisch niet helemaal goed. Alsof deze demonstranten de media willen aanvallen. Ze moeten een regeringsgebouw pakken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat of nog makkelijker: kantoor van de staats-TV. Is toch in de buurt.
Daar zal Hosni niet van terug hebbenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is morgen een demo op de Dam
Op het moment dat het leger er ook hinder door ondervind, door de inkomsten die zij mislopen, zal men wellicht niet meer gaan toekijken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Oké, maar uiteindelijk is het volk de dupe daarvan?
Daar had je ook milities, en geen leger die de vrede bewaakte. Geen vergelijkbare situatie gelukkig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
In Iran en Myanmar bloedde het gewoon dood. Dat kan hier ook gebeuren. Dat wordt nogal onderschat hier op het forum.
Wishful thinkingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Maar laten ze in ieder geval wat ondernemen daar op het plein.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het land ligt ook al een tijdje stil, of toch in ieder geval stiller. Hij kan het niet wekenlang negeren.
[..]
Nee, maar het is wel een overweging extra waardoor het misschien niet de beste stap is, samen met de aanwezigheid van Thugs of snipers en de bewaking van het paleis.
Eerder werd hier bijvoorbeeld geopperd de StaatsTV over te nemen, wellicht heeft dit meer nut.
Dan is het niet aanvallen om het aanvallen, omdat er nog steeds Egyptenaren zijn die de propaganda van de staatstv geloven. Dan komt je boodschap verder dan het internationale internet-publiek.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja maar dat is iconisch niet helemaal goed. Alsof deze demonstranten de media willen aanvallen. Ze moeten een regeringsgebouw pakken.
De EU faalt weer eens keihard. Ze durven niet een hard standpunt in te nemen, en na de EU-top zegt Berlusconi rustig dat hij Mubarak een toffe peer vindt. De EU staat gewoon weer eens keihard voor lul.quote:
Ik denk dat de pers voorlopig nog wel op wraak/gerechtigheid uit is, n.a.v. de mishandelingen edquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zei ik ook alAandacht van de pers zal afnemen
Na al deze protesten en na al dat geweld? Dit mag gewoon niet doodbloeden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:03 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Wishful thinkingDe meeste mensen hier willen er niet aan denken dat het dood kan bloeden
Laat ze dat zelf beslissen. Het is hun revolutie, niet de onze. Tot nu toe hebben ze het uitstekend aangepakt, vind ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar laten ze in ieder geval wat ondernemen daar op het plein.
Berlusconi heeft gewoon ouderwets schijt aan alles, zoals altijdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
De EU faalt weer eens keihard. Ze durven niet een hard standpunt in te nemen, en na de EU-top zegt Berlusconi rustig dat hij Mubarak een toffe peer vindt. De EU staat gewoon weer eens keihard voor lul.
Vind ik ook. Deze situatie is door de acties van het leger ook niet te vergelijken met andere protesten zoals bijv. in Iran.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Laat ze dat zelf beslissen. Het is hun revolutie, niet de onze. Tot nu toe hebben ze het uitstekend aangepakt, vind ik.
Mjah, op een gegeven moment moet 'iets' gebeuren. Maar dat 'iets' ontstaat spontaan, al dan niet gedwongen door bepaalde kracht (het volk, internationale druk, leger). Dat is niet iets wat rationeel afgesproken wordt en zomaar even afgedwongen wordt. Als men ongeduldig wordt gaat men echt wel wat doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Als dat zo is, klinkt het wel als een goed idee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat of nog makkelijker: kantoor van de staats-TV. Is toch in de buurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |