quote:12.35pm: I've just spoken to Peter Beaumont, whose efforts to get into Tahrir Square have been frustrated by both the army and armed vigilantes. He and Jack Shenker were picked up by the army, made to kneel facing a wall and interrogated. They then had to deal with machete-wielding vigilantes. Although the square itself is calm, he says, things around the periphery are very different.
Peter Beaumont
We were taken at a checkpoint and led to the ministry of the interior … We were held for two hours … and we were both warned that if we came anywhere near the square again, things wouldn't go so nicely for us.
Listen! Turn auto-refresh off above to listen in full
Peter's report comes as Reuters files a story saying that the Egyptian army has been instructed to assist foreign media and help protect them from groups who have attacked and beaten journalists. Britain and the US have criticised what the US called a "concerted campaign" to intimidate foreign reporters.
Magdy Rady, a spokesman for the Egyptian cabinet, said:
I spoke to the prime minister about journalists' problems. He was very much disturbed. He contacted the armed forces and instructed them to facilitate the job of the foreign media and stop any interference in their job. The army will help you in areas where you have contact with people.
quote:BloggerSeif Ali Seif
let me describe whats around me. I see men with bandages chanting and laighing, women dancing, men dancing, tears. Army is around #jan25
Ik had het ook gelezen maar volgens mij is het een andere salma.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:48 schreef Carine-C het volgende:
Wisten we hier trouwens al dat dat ene meisje Salma, waar AJA een paar keer een telefonisch interview mee had één van de dodelijke slachtoffers is. Revolutie bij u thuis, iemand met tweets, gezicht en stem die je kent.
Eerst ff zoeken naar 100% bevestiging..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:54 schreef RvLaak het volgende:
Kan iemand een audio stream van 1 of meerdere gesprekken vinden tussen Salma & AJE? Maak ik er een update van.
Iets met een persoonlijk gezicht etc...
Inderdaad, nu nog wat te vaag of het echt zo is...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Eerst ff zoeken naar 100% bevestiging..
Dat zeg ik, volgens mij is ze niet dood hoor. Daar zouden ze ook op AlJazeera wel wat van gezegd hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:54 schreef Floxxx het volgende:
AJELive AJELive
Salma ElTarzi in Tahrir tells us the moral there is high and the atmosphere cheerful, "like a festival" http://aje.me/ajelive #jan25 #egypt
6 hours ago
6 uur geleden leefde ze nog...
lopen ze nou op dat filmpje ergens naar toe?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:48 schreef Michael-H het volgende:
Held deze!![]()
Al 1 uur aan het filmen met de cell phone!
http://bambuser.com/channel/saad_elhosiny/broadcast/1383415
Ja, inderdaad. Geen idee waarheen, maar is in ieder geval niet in Cairoquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:56 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
lopen ze nou op dat filmpje ergens naar toe?
ja, doodgeknuppeld met een basebalbat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Is die bange Salma nou dood of niet>?
ja zij ja .... iemand had het over dielijst , staat ze daar op ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Echt? Dat was dat meisje die constant vedt angstig was toch?
sowieso, maar zonder audio opnames ga ik geen update maken. Wij leven wel mee, maar de mensen op de FP komen niet hier.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:56 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Inderdaad, nu nog wat te vaag of het echt zo is...
Nee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:56 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
lopen ze nou op dat filmpje ergens naar toe?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:57 schreef Carine-C het volgende:
[..]
ja, doodgeknuppeld met een basebalbat.
Dan wisten ze ws dat zij met AJE gebeld heeft, zou anders wel heel toevallig zijn. Kan me herinneren dat ze steeds zei dat ze relatief veilig was.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:57 schreef Carine-C het volgende:
[..]
ja, doodgeknuppeld met een basebalbat.
Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Selma Al Tarzi heet ze en ik zag vandaag nog meerdere commentaren van haar in artikelen. Ik geloof niet dat ze dood is hoor
http://www.facebook.com/v(...)&oid=126970450705232quote:
same herequote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:58 schreef Floxxx het volgende:
Heb even getweet of iemand kan bevestigen dat ze dood is
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:00 schreef Ugjerke het volgende:
Als ze nog leeft moet de TT aangepast worden denk ik.
Dit is geen links/rechts verhaal, maar eerder een onder/boven kwestiequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:00 schreef thettes het volgende:
Ik blijf het verrassend vinden dat we hier op het (in mijn ogen) nogal rechtse fok al dagenlang o.a. de muslim
Brotherhood steunen en niet mubarak, maatje van israel
De MB kan me de pot op, ik steun vooral Tahrir-countryquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:00 schreef thettes het volgende:
Ik blijf het verrassend vinden dat we hier op het (in mijn ogen) nogal rechtse fok al dagenlang o.a. de muslim
Alle kritische noten over de MB worden weggewuifd door de modsquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:00 schreef thettes het volgende:
Zit vrt rudi er nog eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:01 schreef superworm het volgende:
Ze pakken nu meer journalisten op dan alle dagen tevoren, lijkt wel. Die NOS-vent is ook op het vliegtuig terug gezet.
"Father of Salma and Adam , killed in Tahrir" staat er... dus dan is ze toch niet dood?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:59 schreef Carine-C het volgende:
[..]
http://www.facebook.com/v(...)&oid=126970450705232
in het filmpje staat een facebookfoto van haar en ik zoek even de tweet van gister erij, maar moet tussen nogal veel zoeken
Delen van FOK! zijn rechts, delen links, en in dit soort situaties valt dat 1 weg omdat de nieuwsgier groter is dan de onderlinge verdeeldheid, en 2 is het mijn ervaring dat de irritante trolls vrij snel weer weg zijn, terwijl mensen als wij al anderhalve week aan het topic gekluisterd zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:00 schreef thettes het volgende:
Hoe dan ook,quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Delen van FOK! zijn rechts, delen links, en in dit soort situaties valt dat 1 weg omdat de nieuwsgier groter is dan de onderlinge verdeeldheid, en 2 is het mijn ervaring dat de irritante trolls vrij snel weer weg zijn, terwijl mensen als wij al anderhalve week aan het topic gekluisterd zitten.
Wat zwart wit, alsof er niets tussenin is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:00 schreef thettes het volgende:
Zit op iphone dus geen zin om nuance er bij te typenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:04 schreef yavanna het volgende:
[..]
Wat zwart wit, alsof er niets tussenin is.
dat was volgens mij "gezicht redden " van RTL .. verschillende tweets die iets anders zeggen ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:01 schreef superworm het volgende:
Ze pakken nu meer journalisten op dan alle dagen tevoren, lijkt wel. Die NOS-vent is ook op het vliegtuig terug gezet.
oke die bovenste had ik nog nietquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:04 schreef Michael-H het volgende:
Deze twee zijn echt een must:
http://bambuser.com/channel/ehabmagdy/broadcast/1383688
http://bambuser.com/channel/saad_elhosiny/broadcast/1383415
Of een achter/voor kwestiequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Dit is geen links/rechts verhaal, maar eerder een onder/boven kwestie
Iddquote:
Die lui letten blijkbaar echt op!quote:helaas alweer offline gehaald. Deze werkt nog steeds: http://bambuser.com/channel/saad_elhosiny/broadcast/1383415
Lol. Bij hem ist vast een mooie dikke baard, bij mij staan er dan ellendig eenzame sprieten omhoog, en heb ik een vlassnorretjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:05 schreef Thomas B. het volgende:
Elazul I haven't shaved in about 2 weeks, does that mean i'm from the Muslim Brotherhood? #Jan25 Jan25
hmm, volgens mij de eerste keer dat ik gequote wordtquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Dit is geen links/rechts verhaal, maar eerder een onder/boven kwestie
Moet Bavaria geen meisjes sturen eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:06 schreef marcodej het volgende:
Ik zit me af te vragen hoe een revolutie er bij ons uit zou zien. Iets zoals dit ben ik bang:
Zo kun je naturlijk blijven gaan......quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:05 schreef shomila het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Jazeera: Protest organisers announce that next week will be "Resistance Week"
1 minute ago
Heb je een linkje voor mij van NRC live blog?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:06 schreef Michael-H het volgende:
Zo, even deze link op de NRC blog gepleurd:
[..]
Die lui letten blijkbaar echt op!![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:05 schreef yavanna het volgende:
We zouden het bijna vergeten, maar ook in andere steden zijn (honderden/-=tien)duizenden mensen op de been.
quote:1.01pm: Al Jazeera is reporting that more than 100,000 protesters have gathered in Damanhour, about 100 miles north west of Cairo, to demand that Mubarak resigns (via Sultan Sooud Al Qassemi).
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-vertrek/#more-33563quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:08 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Heb je een linkje voor mij van NRC live blog?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:09 schreef Michael-H het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-vertrek/#more-33563
Ze hebben de keus tussen vreedzaam blijven en wachten tot anderen reageren, of zelf reageren met het risico dat het uit de hand loopt. Ze lijken voor het eerste te kiezen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:08 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Zo kun je naturlijk blijven gaan......
En dan sta je daar, tussen de 100.000 anti's. En dan?quote:
En de week erna "Week of the Fall of the Regime":')quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:05 schreef shomila het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Jazeera: Protest organisers announce that next week will be "Resistance Week"
1 minute ago
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |