Hoe komt het dat je daar vast zit dan? Er is toch maar n pad dat je kan volgen?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:30 schreef RenRen- het volgende:
Oke, hier komtie. Chapter 12, Eden under Slage
Edem = Ramuh Interchange. Volgens mij is het vlakbij zo een lift.
Oh, ik loop ook niet vast door de route zelf. Volgens mij kom ik bij dat savepoint net uit een lift en kom ik uit op een hele brede weg. Dan kom ik op de hoek, of iets verder een groep tegen die ik niet kan verslaan. Loop er net tegenaan, daarna even kijken hoe het zit met mijn grid.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:34 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je daar vast zit dan? Er is toch maar n pad dat je kan volgen?
Zie edit. Maar wapens zouden niet van invloed moeten zijn op een (bijna) instant kill?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:44 schreef Desunoto het volgende:
Misschien wat investeren in wapens dan. Maar met een maximum crystarium zou je alles en iedereen op dat moment aan moeten kunnen.
Hoe heten de vijanden uit die groep?
Dat is de laatste ja, in dat hippe witte gangenstelsel.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:47 schreef SuperFruitig het volgende:
Ik ga vandaag maar weer eens verder! Heb het al zeker een half jaar niet meer gespeeld Zit trouwens in CH13, dus ben er bijna volgens mij!
sab sen med proberen ofzo? Dat beest krijgt me met 1 klap dood, mede door die klotesoldaatjes die meehelpen. En oke! Thanksquote:Op zondag 23 januari 2011 15:47 schreef Desunoto het volgende:
Oh, die dingen transformeren in van die grotere op een gegeven moment. Gewoon n voor n afmaken. Als ze rechtop staan, gaan gelijk al de negatieve status effects die je erop hebt gegooid weer weg. Dus meteen weer met saboteurs aan de slag.
En dat beest kan jou echt niet met n klap dood krijgen. Maar als dat echt het geval is dan moet je Fang of Snow als leider instellen en op sentinel zetten. En eens goed naar je "physical defence" items kijken.
Gaat niet, voor het begin van het gevecht gaan deze staanquote:Op zondag 23 januari 2011 15:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is de laatste ja, in dat hippe witte gangenstelsel.
Overigens, RenRen, je moet zorgen dat je Behemoths doodmaakt voordat ze rechtop gaan staan. Probeer ze te verrassen, desnoods met die shrouds die je onzichtbaar maken. Wapens upgraden is ook een goed idee, pak even een online gids erbij zodat je snapt hoe dat werkt en niet onnodig items opoffert.
Dat upgraden van wapens in FFXIII is ook gewoon een slecht systeem.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:27 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Gaat niet, voor het begin van het gevecht gaan deze staan
En met een online guide snap ik des de minder van het upgraden van wapens
Ik heb ook echt geen flauw idee welk wapen ik het beste kan gaan gebruiken. Ik zal kijken naar een guide die ik een beetje snap deze week, anders misschien zo'n boekje kopenquote:Op maandag 24 januari 2011 00:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat upgraden van wapens in FFXIII is ook gewoon een slecht systeem.
Eerst moet je organic items gebruiken om een "multiplier" aan een mechanic item toe te voegen. En met die mechanic items kun je dan weer veel EXP toevoegen aan een wapen/accesoire.
Maar die mechanic items zijn duur/kostbaar dus je durft er niet te veel te gebruiken, want aan een wapen zit een maximum rank en alles dat je te veel gebruikt hebt ben je dan kwijt.
Als je dan weer te weinig mechanic items gebruikt wordt die multiplier weer op 1 gezet en als je dan nog wat meer EXP wil toevoegen aan je wapen kun je weer opnieuw organic items gaan gebruiken.
Behoorlijk slecht systeem, en zonder guide weet je niet wat een goede investering is in een wapen. In die guide wordt ook alles slecht uitgelegd en ook in het spel wordt het niet echt duidelijk. Dit wapen systeem vind ik echt een misser van Square Enix.
Maar het beste is om 36 Sturdy Bones te kopen. Deze te gebruiken op je wapen waardoor je een bonus x3 krijgt en vervolgens met volgens mij Perfect Conductors je EXP omhoog gooien.
This sparks my interest. Net als dat het duisterder zal zijn.quote:* Outside of Lightning, other characters will appear in the game in unexpected forms. Some will see major changes.
Van mij mogen ze. PSN of 3DSi Ware zou ik dan het liefst hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:40 schreef Ixnay het volgende:
Hoe serieus zijn de geruchten dat FF7:Before Crisis naar een handheld gaat komen?
Het blijkt mogelijk te zijn om deze gratis te downloaden voor telefoons met symbian OS.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Van mij mogen ze. PSN of 3DSi Ware zou ik dan het liefst hebben.
WHUUUUT WAAR? SYMBIANquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het blijkt mogelijk te zijn om deze gratis te downloaden voor telefoons met symbian OS.
Maar dan moet je Japans wel goed zijn...
http://mobile360.org/mobi(...)sy-vii-before-crisisquote:
Hoeveelste versie van IV wordt dit voor je?quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil een LE voor Europa. Ondanks dat ik eerder zei dat ik 'm niet wilde ja
Emulatie van een SNES-spel emuleren op de PSP..!quote:Final Fantasy V To Hit Japanese PSN
You too can fight a tree!
Square Enix has announced that the PSone version of Final Fantasy V will be seeing release on the PlayStation Network in Japan this spring. Adding CG cutscenes and additional features, the PSone iteration also added significant load times, though those will likely be curbed in the digital iteration. No release has been announced for North America, as Final Fantasy V was only available in a package with Final Fantasy VI called Final Fantasy Anthology.
Vierde SNES versie heb ik nooit zelf in bezit gehad, heb GBA, DS en PSOne.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:12 schreef Aether het volgende:
[..]
Hoeveelste versie van IV wordt dit voor je?
SNES heb ik ook niet, WonderSwan versie wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vierde SNES versie heb ik nooit zelf in bezit gehad, heb GBA, DS en PSOne.
After Years is voor mij de reden om 'm te kopen. Hij is dan wel beschikbaar voor WiiWare, maar ik heb 'm liever portable.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:34 schreef Aether het volgende:
[..]
SNES heb ik ook niet, WonderSwan versie wel.
Denk dat ik deze maar oversla (Of ‘The After Years’ moet interessant genoeg zijn...)
quote:Op maandag 21 februari 2011 14:54 schreef Aether het volgende:
Final Fantasy III naar iPhone
[ afbeelding ]
V Jump Lists Final Fantasy Versus XIII For Xbox 360
[ afbeelding ]
Dat is nog niet bekend. Meest logische lijkt MIJ de NDS versie, maar er schijnt nog ergens een WonderSwan versie rond te dwalen die nooit afgemaakt is. Lees op NeoGAF dat veel mensen hopen dat die versie het wordt i.v.m. de artstyle.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:56 schreef Ixnay het volgende:
En III gaan ze daarvan die NDS remake uitbrengen, of wordt het een SNES achtige versie, net zoals ze met I en II hebben gedaan
Alleen 3 is niet uitgebracht van die vier. Er ging toen een gerucht dat de broncode van 3 verdwenen was en dat het het niet meer waard was om voor de WonderSwan te maken.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:46 schreef Ixnay het volgende:
Ja volgens mij zouden ze 1 t/m 4 op de Wonderswan uitbrengen maar zijn ze na 2 gestopt omdat er verder nauwelijks meer iets voor deze handheld gemaakt werd.
Afgelopen E3 is bekend gemaakt dat het om die laatste zou gaan.quote:Tactics gaat ook naar de Apple zie ik. Zal dat de PSX versie zijn of War Of The Lions?
http://finalfantasy.wikia.comquote:Xbox 360 Players Have Been Denied Final Fantasy Versus XIII
Xbox 360 owners have been wanting to hear whether or not Final Fantasy Versus XIII will be arriving on their system. Speaking on their Twitter account, V Jump has stated that it is indeed a misprint on their part, and that Square Enix intends to keep the game on PlayStation 3.
quote:What's Final Fantasy IV: The Complete Collection's Interlude Chapter, Anyway?
That would be the scenario that connects the original game to The After Years
Ever since Final Fantasy IV was announced to be heading to the PlayStation Portable, we've been hearing a lot of mention about a scenario that connects the original game to The After Years sequel. Square Enix has now started calling this scenario Interlude, and finally provided a few details. In Interlude, a few years after the main game you control Cecil, of course, and it will start off at a ceremony celebrating the recovery of Damcyan Castle. You'll encounter many of your allies at the ceremony.
Alongside the updated graphics and the gallery mode, Takashi Tokita, who oversaw Interlude, also made mention of the option for players to choose between the game's original music, and arranged tracks. (Sound familiar? This is staring to become a fad - Persona 2: Innocent Sin for PSP has a similar option.)
Final Fantasy IV: The Complete Collection will be released on March 24th in Japan and on April 19th in North America.
Rechts op bovenste plaatje. De gewone versie zit in de LE doos.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:05 schreef Ixnay het volgende:
En is de gewone cover artwork voor Europa ook al bekend?
Type-0 duurt nog wel even toch? Die zie ik niet meer in 2011 hier verschijnen. Dissidia heb ik wel gezien, vind er niets aan... Heb de eerste wel gekocht omdat het FF is, maar 012 laat ik liggen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:13 schreef Ixnay het volgende:
Ok, ik ga hem zeker halen.
Nu nog even een PSP zien te regelen voor een paar weekjes en dan combineer ik dat meteen met Type-0 (Agito).
Nog mensen die Dissidia 012 gaan spelen?
Square-Enix Europe heeft veel betere LE/SE dan Noord-Amerika!quote:Op maandag 28 februari 2011 22:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Volgens Gamefront komt er ook een Special Edition voor FFIV PSP naar Europa. Kan er verder niets over vinden in de shops nog. Moet ik VGP weer teleurstellen, had net besloten om de game daar vandaag te importeren
-edit-
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor z'n tijd wel. Ik heb 'm pas jaren later gespeeld en vond het verhaal tegen het einde wat chaotisch en traag worden. Het is een klassieker en als je andere 2D FF goed vindt is het een goede keus.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef RenRen- het volgende:
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier?
Ik vind IV n van de toffere Finals. Na VI misschien ook wel mijn favoriete 2D-deel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef RenRen- het volgende:
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier?
IV is voor zijn tijd een tof verhaal. De opvolger V was dat betreft minder, maar daarvan was het battlesysteem en job/level systeem weer superieur vergeleken met IV.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef RenRen- het volgende:
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier?
quote:Hiroaki Kusano (a designer on the Front Mission series before he left Square Enix) has tweeted that his ex-boss, Toshiro Tsuchida, the creator of Front Mission, has left Square Enix. This would make it another high profile resignation (or termination?) of a major oldschool Squaresoft staff. Tsuchida's last major project was battle director on FFXIII.
Is dat niet een beetje oorzaak / gevolg ? Zijn toch een hoop signalen dat de meeste spelers van XIII het battlesysteem kut vond? (ik niet btw) Als Battle Director heb je dit toch met name onder je hoede?quote:
Hij schijnt zelf niet heel veel te hebben gedaan, vooral besluiten om action points te gebruiken in plaats van magic points en het niet hebben van random battles. Beide zijn prima keuzes.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:28 schreef 67Impala het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje oorzaak / gevolg ? Zijn toch een hoop signalen dat de meeste spelers van XIII het battlesysteem kut vond? (ik niet btw) Als Battle Director heb je dit toch met name onder je hoede?
quote:Final Fantasy IV: The Complete Collection’s Interlude Is 15 Hours Long
I got a sneak peek at Final Fantasy IV: The Complete Collection yesterday, which included a tiny bit of the "Interlude." This new storyline takes place one year after the events in Final Fantasy IV and connects the original game with Final Fantasy IV: The After Years.
Cid and Cecil race in their airships from Baron to the restored Damcyan Castle. Instead of corpses, the party is greeted with living guards. Palom, Porom, and Yang are already waiting in the throne room where Edward makes a speech.
Cecil and Rosa start out around level 30 in the Interlude. Enemies are said to be on par with the later episodes of The After Years. While combat was revised for the sequel, Final Fantasy IV’s Interlude is based on the Super Nintendo version. That means no new abilities or Band system.
The "Interlude" is longer than the average episode in The After Years. According to Square Enix, the new scenario is about 15 hours long.
Dus 20h extra content? 15 voor Interlude, 5 (?) voor After Years?quote:
After Years voor WiiWare bestaat uit 9 delen (IIRC). Ieder deel duurt gemiddeld 3 uur.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dus 20h extra content? 15 voor Interlude, 5 (?) voor After Years?
Jammer van augment system.quote:Little Factoids About Final Fantasy IV: The Complete Collection
Final Fantasy IV: The Complete Collection has includes three games: Final Fantasy IV, Final Fantasy IV: The After Years, and a brand new Interlude episode. Through the main menu, players can choose any storyline to play as soon as they unwrap the PSP game.
So, you can start in the middle with the Interlude, try out The After Years, and then go back to the beginning of the Final Fantasy IV saga. The only exception is you must complete the first episode of The After Years to open the other episodes, which can be played in any order.
The options menu also lets players choose between the original music and rearranged soundtrack. You can also select the game’s language from English, French or Japanese. The English translation is based on the Game Boy Advance version. Extra event scenes made for the Nintendo DS remake are not included in the game. This game does not have the augment system, which was made for Final Fantasy IV on the DS, either.
Final Fantasy IV: The Complete Collection uses unedited art based on the Japanese version, which means some enemies have slightly different sprites. The game has an art gallery with character and enemy art to unlock. While some of the pictures will be familiar to fans, Square Enix said there is some new artwork to see in The Complete Collection.
quote:Op zondag 13 maart 2011 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Square-Enix gooit de servers van FFXI en FFXIV minstens een week offline volgende week. Dit o.a. om stroom te besparen enzo. Users krijgen in april een maand gratis ter compensatie.
quote:FINAL FANTASY V coming to PlayStation Network
I'm particularly pleased to announce this, as V happens to be one of my favourite entries to the series, with its incredible expansion of FINAL FANTASY III's job system and, best of all, a main character with a pet Chocobo. The PSOne version of the game has full FMV cutscenes and features old-school FINAL FANTASY combat using the Active Time Battle system.
FINAL FANTASY V will be playable on both your PS3 and PSP. We'll be announcing the release date closer to the time, but we thought you might like to know that the game is currently being arranged for a release. Keep checking Square Enix Members for more info.
Volgens mij niet?quote:Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh. Geen FFV complete op PSP dus?
Volgens mij is IV namelijk niet op PSN verschenen...
Lente 2011 is laatst bekende 'datum'.quote:Op maandag 4 april 2011 20:51 schreef Manke het volgende:
Hopelijk komen 4 en andere evt. remakes weer op de iPhone/iPad.
Is er een datum bekend wanneer FF:T op de iPhone komt?
Euh, komt de iPad versie niet deze maand pas ergens?quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:58 schreef 67Impala het volgende:
Heb final fantasy 3 op mijn Ipad ! Helemaal te gek!
Hoop stiekum dat de ipad versie er beter uit ziet op de ipadquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:18 schreef 67Impala het volgende:
Iphone app werkt ook op Ipad.. Kwestie van scherm x 2 en voila ziet er ook nog gwn goed uit
Installatiemogelijkheid?quote:De meeste van de sterke impact, "Auto Battle" bestaat. Auto strijd in opdracht zal automatisch naar hen, dan 'Voorkeuren', 'Fight "commando, als je nog om de cursor in de config, met behulp van de laatste opdracht wordt automatisch geselecteerd. Ze komen te schakelen door op de Select-knop in de strijd, die overgedragen naar het volgende gevecht, omdat je kunt instellen.
Deze "Auto Battle" en een zeer hoge snelheid en strijd, zal de strijd het dubbele van de normale snelheid. De strijd eindigt snel genoeg Zodra u de auto strijd hebben als je vecht vijanden en de meeste kleine vissen, de versnelling van de terugtrekking van de strijd tot het is geworden nog sneller strijd snelheid om zichzelf te ontsnappen. Het is verrassend comfortabel.
quote:De Memory Stick DUO en gegevens aan de installatie, de benodigde capaciteit 318MB ondersteunen. Eenmaal genstalleerd, kan het zeer comfortabel spelen als bijna geen laadtijd. Ook tijdens het spelen L + R + Start + Select kan ook zachte reset. Hoewel het enige tijd duurt om weer op het scherm de waarschuwing wanneer je begint te pas komen bij het wisselen van werk en opnieuw te spelen.
PSOne versie, niet speelbaar op PSP toch?quote:
PSP en PS3.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
PSOne versie, niet speelbaar op PSP toch?
Vers nieuwsquote:With Square-Enix, the classic hits just keep on coming. After their recent announcement regarding Final Fantasy V's release on the PlayStation Store comes another similar announcement that's bound to get many, many gamers very excited.
Final Fantasy VI, arguably the best game in the series, is coming to PlayStation Network. This news comes by way of the Japanese Square Enix Members Twitter, which states that Final Fantasy VI is coming to the PlayStation Network on April 20th due to the amount of requests they've received from fans.
There's no word on if or when Final Fantasy VI will come to the PlayStation Network outside of Japan, but considering Square Enix's recent track record with PSone Classics, there's good reason to be hopeful.
Dan zou ik toch voor de Wii-versie gaan.quote:
Yup. Bovendien verwacht ik dat V en VI ook nog 'echte' remakes krijgen in de toekomstquote:Op donderdag 14 april 2011 00:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Dan zou ik toch voor de Wii-versie gaan.
Zelfde spel maar de PSOne-versie moest voor menu's en voor en na gevechten laden (plus bekende Square PAL-conversie).
Heb het idee dat die twee een stuk minder populair zijn in Japan(?)quote:Op donderdag 14 april 2011 00:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Yup. Bovendien verwacht ik dat V en VI ook nog 'echte' remakes krijgen in de toekomst
VI heb ik nooit uitgespeeld trouwens Heb de GBA-versie liggen, maar daar wacht ik mee in afwachting van een VI-complete collection oid
quote:Years After: The Final Fantasy IV Interview
Takashi Tokita -- a lead creative force behind Square's Final Fantasy IV and lead designer of recent sequel The After Years -- looks back at the creative process of the original game from 1991, and also reflects on how the developer has strayed from its glory days.
quote:Final Fantasy IV: The Complete Collection Playtest – From Cecil To Ceodore
The first thing I did when I received Final Fantasy IV: The Complete Collection was try the new Interlude storyline. This tale takes place after the events in Final Fantasy IV, but before Final Fantasy IV: The After Years.
[...]
Despite what Square Enix told us earlier, the Interlude storyline is far from 15 hours. I cleared it in roughly three hours, a fifth of that time. [...] You cannot explore the world or even use most of the gold you earn. Part of the challenge is item management while exploring dungeons since you’re usually low on phoenix downs and Cecil (due to prolonged peace?) forgot how to cast Raise. The battle system in the Interlude is exactly like Final Fantasy IV. There are no band attacks or phases of the moon, but you do get to use different parties. [...]
After clearing the Interlude I jumped into Final Fantasy IV: The After Years. The sequel to Final Fantasy IV puts the spotlight on Cecil and Rosa’s son Ceodore who just joined the Red Wings. His first task is to retrieve the Knight’s Emblem from the cave where Cecil acquired the Rat’s Tail almost two decades prior. Ceodore has to face most of this quest alone, but being gifted with White Magic from birth makes the intro dungeon a breeze.
Final Fantasy IV: The After Years has a modified battle system. Similar to Chrono Trigger, there are combination attacks called Bands. You need to search for these on your own by testing different commands (Fight, Magic, Peep, etc.) during a battle. [...] The moon also plays a role in the game by boosting magic and weakening special attacks or vice-versa. By staying at an inn you can change the moon’s phase to your advantage, a strategy that comes in handy when you have assigned party members.
[...]
At last we’re at Final Fantasy IV. [...] The extra dungeons with ultimate weapons from the GBA game are in too. However, the augment system and a few cutscenes from the Nintendo DS version of Final Fantasy IV are out. Square Enix touched up the translation again too, but the biggest change is without a question the graphics. Bullets, the game’s developer, made all new sprites and spell effects (yeah for fire bubbles and Bahamut appearing from space). Everything is in sharp 2D with a few oddities like alligators, which were giant in other versions, tiny in comparison to other monsters on PSP.
Volgens mij is VI minstens net zo populair geweest als IV.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb het idee dat die twee een stuk minder populair zijn in Japan(?)
Zie ze eerder op PSP/NGP dan op 3DS verschijnen.
Ik ken geen enkele Final Fantasy waarbij je kan springen of weglopen tijdens een gevecht. 12 kun je wel weglopen, maar dat is een heel ander battlesysteem.quote:Op zondag 24 april 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht.
Nou, dat was dus zonde van m'n geld.
De besturing is echt waardeloos.
Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook.
Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:12 schreef SuperFruitig het volgende:
Zirnitra
Beetje oninspirerende fights zijn de laatste Cieth missies zeg. Daar hadden ze toch wel even wat meer tijd in mogen steken imo.
quote:Final Fantasy Tactics for iOS Given a Release Window
While Square Enix announced that they would release Final Fantasy Tactics: The War of the Lions for iOS devices back at E3 2010, it is only recently that additional details about the port have been given. It will become available sometime between late June and the middle of July of this year. Square Enix has also announced that there will be an iPad version of the game, which will likely be released slightly after the iPhone version. As the iPad supports 1024x768px HD resolutions, the sprites will be touched up as well.
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions was first released on the PlayStation Portable back in 2007. It is a remake of the original Final Fantasy Tactics for the PlayStation.
Het klinkt alsof je nog nooit in je leven een RPG gespeeld hebt.quote:Op zondag 24 april 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht.
Nou, dat was dus zonde van m'n geld.
De besturing is echt waardeloos.
Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook.
Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen.
Misschien wel RPG's maar dan niet met de opzet van FF inderdaad.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:28 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je nog nooit in je leven een RPG gespeeld hebt.
PSNquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Ixnay het volgende:
Misschien geen FF vraag.
Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Is niet aangekondigd voor de Europese PSN IIRC.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Ixnay het volgende:
Misschien geen FF vraag.
Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN?
Ik zou wel graag weten of er een world map is en stadjes om te ontdekken. Of eigenlijk of de traditionele Final Fantasy componenten die ontbraken in FFXIII wel in 2 zitten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:31 schreef Pheno het volgende:
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen).
Of ze zaken die XIII niet gehaald hebben in XIII-2 gaan gebruiken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:31 schreef Pheno het volgende:
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen).
Nee, want mij lijkt Versus XIII ook veel vetter dan XIII-2. Ik heb XIII nog niet gespeeld, en ik denk ook niet dat ik deze ook zal spelen, omdat de reviews niet echt erg lovend waren en de gameplay nu veel meer linear in opzet is dan de vorige games.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:19 schreef Ixnay het volgende:
Lijkt heel veel op XIII van wat ik kan zien.
ps. Ben ik eigenlijk de enige die veel meer uitkijkt naar Versus XIII dan een tweede XIII?
Volgens mij waren ze aan het luisteren naar de klachten over XIII en zouden ze zijn aangepakt in XIII-2. Ik ga het over een halve week meemaken, of dat ook zo is, maar FFXIII is niet zo slecht als de reviews je doen geloven. Vind ik dan, ook een mening natuurlijk. In het begin is het lineair als een Mondriaan, maar dat ebt later zeker weg.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, want mij lijkt Versus XIII ook veel vetter dan XIII-2. Ik heb XIII nog niet gespeeld, en ik denk ook niet dat ik deze ook zal spelen, omdat de reviews niet echt erg lovend waren en de gameplay nu veel meer linear in opzet is dan de vorige games.
Ik heb gisteren eindelijk van het PSN FFVII gedownload en die blijft gewoon classic. De volgende wordt waarschijnlijk FFVIII of FFIX.
WTB meer info inderdaad!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:30 schreef Pheno het volgende:
Played FFXIII-2. Non-lineair confirmed. Of ze hebben het beste stuk laten spelen, dat kan ook
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:01 schreef Pheno het volgende:
Ik heb over drie uur een interview, dus ik heb de vragen al klaar op basis van de demo. Ik hoop vanavond een preview te schrijven en online te zetten
Wapens doen er niet echt toe tot ongeveer 75% in de game. Items niet verkopen, gewoon houden, alles. Je hebt je items nodig om betere wapens te maken, dat heeft nut vanaf ver in de game.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:41 schreef emokid het volgende:
Zojuist begonnen aan FF XIII op de 360. Heb eerdere delen gespeeld. Moet ik ergens rekening mee houden, of heeft iemand tips?
Alles. Je hoeft ze niet echt te kopen in ieder geval. Als je een nieuw wapen vindt met betere specs kun je die gaan gebruiken. Oude wapens ook gewoon bewaren.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef emokid het volgende:
Wapens als in geweren, of ook zwaarden? Ik moet dus niet investeren in wapens?
Je kunt mensen redelijk in twee groepen verdelen, denk ik. De ene groep vind X / XIII matig tot slecht en XII goed, bij de andere geld het tegenovergestelde. Zelf vind ik XII, ondanks dat het spel erg langzaam wordt tegen het einde aan, een fantastisch spel en vind ik XIII gewoon slecht. X vond ik matig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:57 schreef Ixnay het volgende:
XII werd ook overal gebasht.
X ook in het begin. Later kreeg hij pas de waardering die hij verdiende.
Ja, het duurt tyfuslang en ze willen niets loslaten. Op de TGS alleen een nieuwe trailer en op de E3 niets, nada, noppes.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:21 schreef El_Thijs het volgende:
Is er misschien al wat meer bekend van Final Fantasy Versus XIII ?
quote:FINAL FANTASY TACTICS: The War Of The Lions out now on PSN
FINAL FANTASY TACTICS: The War Of The Lions, the PSP remake of the much loved PS1 title, is now available on the PlayStation Network for download on PSP. You won't have to shell out much Gil for it either, as it's available for just 7.99 / 9.99.
The War Of The Lions improves on the PS1 version of FINAL FANTASY TACTICS, which was never released in Europe, with a vastly improved translation, fully animated cutscenes and improved artwork throughout the game. It also includes FINAL FANTASY XII's Balthier as a playable character, alongside Cloud from FINAL FANTASY VII.
FINAL FANTASY TACTICS: The War Of The Lions takes place in Ivalice, the setting of FINAL FANTASY XII, and features one of the greatest implementations of the job system since FINAL FANTASY V, not to mention music by the composer of the FINAL FANTASY XII soundtrack, Hitoshi Sakimoto.
I've easily put over a hundred hours into this game myself, and I'm looking forward to doing so again, this time on my PSPgo. The game's bound to look even prettier with the PSPgo's higher pixel density screen.
Terecht! Ik wil dat ook weer een keer doen, ondanks dat ik al de volle 100% heb en alle wapens al een keer gemaxt heb. Uren lang Adamantoises slopen voor Platinum Ingots en Trapehezedronsquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:46 schreef Fipotje het volgende:
Ben vorige week maar weer eens opnieuw begonnen met XIII.
Had de storyline uitgespeeld en het spel niet meer gespeeld helaas.
Wilde dus nu al die missies gaan doen en wapens/items/cyrst upgraden, maar tijdens het opstarten van de game besloten lekker opnieuw te beginnen
quote:Square Enix Looking Into Overseas Release Of Final Fantasy Type-0
A more detailed summary of the Final Fantasy Type-0 interview is online. Most of the details were covered earlier, but this point is key.
Tetsuya Nomura said they are investigating a downloadable version and overseas version of Final Fantasy Type-0.
Other details from a rapid fire Q&A session with Famitsu note we’ll see famous monsters in the game, you can change party members and equipment at save points, and you will run into students from other classes who wear different colored mantles.
Final Fantasy Type-0 was slated for release this summer, but the interview says a delay is likely. Famitsu lists Final Fantasy Type-0 as a 2011 title instead of summer 2011.
Wordt nog interessant omdat het om twee UMDs gaat. Hoe ziet de PSP-markt er dan uit en zou dat nog wel verkopen tegen de tijd dat het in Europa uitkomt? En op PSN kunnen op dit moment geen titels verkocht worden die uit meerdere UMDs bestaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Natuurlijk komt Type-0. Het is een Final.
Helemaal mee eens. Net zoals iedereen. Maar SE denkt dat wij alleen maar mooie filmpjes willen zien en steekt daar 90% van de productietijd in.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:09 schreef kipknots het volgende:
Gisteren Vagrant Story en Final Fantasy IX via PSN aangeschaft. Geweldig om weer eens te spelen. Zou willen dat SE weer een spel in de stijl van de PSX Final Fantasies uitbrengt. Qua sfeer komen de nieuwere spellen toch niet in de buurt.
Moet zeggen dat ik Final Fantasy XII can ook weer een goed experiment vond, al zou ik denk ik liever een Matsuno spel met een dergelijk budget en niet de Final Fantasy naam zien. Maar ik ben totaal geen fan van de aanpak van X / XIII. Kan de personages, verhalen en lineaire opzet totaal niet waarderen.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Net zoals iedereen. Maar SE denkt dat wij alleen maar mooie filmpjes willen zien en steekt daar 90% van de productietijd in.
Ik ga het gewoon kopen, maar met dit soort ontwikkelperiodes is het toch al gedoemd om te falen De kosten kunnen gewoon niet meer teruggewonnen worden .quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Versus XIII interview in Famitsu. Is nog in pre-production
Natuurlijk koop ik het ook. Maar wat een drama is het ontwikkelproces... Tegelijk aangekondigd met XIII en daarvan komt over een half jaar alweer het vervolg. Versus is wat dat betreft gedoemd om een financieel fiasco te worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 11:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ga het gewoon kopen, maar met dit soort ontwikkelperiodes is het toch al gedoemd om te falen De kosten kunnen gewoon niet meer teruggewonnen worden .
XII is ook vijf jaar in ontwikkeling geweest.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze moeten dat soort games ook gewoon niet zo vroeg aankondigen. Dan valt ook niet op dat het zo'n drama is!
Ik zag ze op NeoGAF al inderdaad. Ik ga maar eens in een media blackout omtrent deze gamequote:
Nice And my fav blue haired boy is backquote:
Ik wacht nog even afquote:
Type-0?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Copy/paste vanaf NeoGaf:
Here you go, if you want other areas I'll capture some later, the ice area seems to be the most impressive and others not so much, so I didn't bother.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
cut scene:
[ afbeelding ]
world map:
[ afbeelding ]
(demo beschikbaar in Japan)
Yup. En omdat niemand anders het doet, de Moogle update voor FFXIII-2:quote:
Mij is altijd verteld dat je een ander geheugenkaartje nodig hebt omdat de PS1 opsloeg in blocks en PS2 in bytes, maar dat is al 10 jaar geleden dat dit mij verteld is, dus misschien heb ik het mis. Ik heb in ieder geval nooit een PS1 spel fatsoenlijk op kunnen slaan,quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Young_David het volgende:
Ik heb geen snes, of sony-console. Verder heb ik alle consoles van Nintendo (-snes). Dus er zal waarschijnlijk een 2ehands PS bijkomen. Voornamelijk over IV tot VI twijfel ik. Van VII tot XII zijn volgens mij geen remakes. Zijn alle PS1 games trouwens wel te spelen op een PS2?
Voor PS1 heb je inderdaad een PS1 memory card nodig op de PS2. Op een PS3 kun je virtuele memory cards maken op de HDD.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:54 schreef RenRen- het volgende:
Die moogle!
[..]
Mij is altijd verteld dat je een ander geheugenkaartje nodig hebt omdat de PS1 opsloeg in blocks en PS2 in bytes, maar dat is al 10 jaar geleden dat dit mij verteld is, dus misschien heb ik het mis. Ik heb in ieder geval nooit een PS1 spel fatsoenlijk op kunnen slaan,
FF I iOS Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advancequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Young_David het volgende:
Heb me voorgenomen om ook maar eens te beginnen aan deze klassieke gameserie. Tijdje geleden wel begonnen aan XIII op de Xbox360, maar nog niet afgemaakt (verwarrend verhaal, lineair) en heb nu I & II voor iOS en ben bijna door I heen. Hoe kom ik nu het beste aan alle oude versies op een legale manier? Ben een beetje een lijstje aan het samenstellen.
Lijst iets aangepast.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:03 schreef Young_David het volgende:
Met een PSP kom ik dus al een heel eind
III hebben ze voor iOS en NDS dat zijn de 3D remakes. Het orgineel (8-bit) is alleen voor de NES in het Japans.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:56 schreef Aether het volgende:
[..]
FF I iOS Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance
FF II iOS PSP remake / Game Boy Advance
FF IV Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance / DS
FF V PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance
FF VI Wii Virtual Console / PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance
FF VII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF VIII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF IX PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF XI PS2 PC/XBOX360
FF XIII XBOX360 PS3
VI is ook goed te doen op de Wii als je een classic controller hebt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:36 schreef Young_David het volgende:
Zou zomaar een PS2 kunnen worden dus. I en II heb ik dus al op de Ipad, XIII op de Xbox360 en IV heb ik besteld voor de GBA. III haal ik waarschijnlijk ook wel voor de ipad en V en VI voor de GBA (als ik ze kan vinden)
Zo'n 300 uur zo te lezenquote:Nu nog de tijd om te spelen :-P
Yup, enige game komende maanden die ik day one koop. Hopelijk een leuke special edition in US of EU. PS3-versie uiteraard.quote:Op donderdag 15 september 2011 08:41 schreef torn_Machina het volgende:
3 Februari 2012 is de Europese Release van FF 13-2.
15 December in Japan en 31 Januari in de VS.
Eigenlijk heb ik toch er toch best weer zin in.
Ik heb wel veel lol gehad op een verjaardag omdat we zo hard faalden.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:57 schreef Ang3l het volgende:
Blitzbal Dat sloeg ik echt meteen over
Ik heb aardig wat uren Blitzball gespeeld, maar dit was alleen om Wakka zijn Ultimate Weapon en Sigil te krijgen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef Desunoto het volgende:
Ik snapte geen bal van Blitzbal
Verloor altijd.
Wut? Dit heb ik nooit meegekregenquote:Op donderdag 15 september 2011 17:04 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat uren Blitzball gespeeld, maar dit was alleen om Wakka zijn Ultimate Weapon en Sigil te krijgen.
Vooral in het begin was het erg moeilijk om met je standaard team wedstrijden te winnen.
Zodra je de kans kreeg om betere spelers te rekruteren werd het allemaal kinderlijk eenvoudig om alles te winnen.
De storyline blitzball wedstrijd winnen is eigenlijk de moeilijkste wedstrijd uit het hele spel.
Als je Jech Shot niet had geleerd voordat je in Luca aan kwam was het al bijna onmogelijk om te winnen.
De extra scene na het winnen van de wedstrijd maakte natuurlijk weer veel goed.
Ik speel liever 15 uur Blitzball dan dat ik weer al die bliksemschichten moet ontwijken voor de Sigil van Lulu.
PS3 en Vita krijgen een HD remake.quote:
Misschien is het een 'verzameltrailer' ofzo? Ik gooi 'm gewoon op FOK!games ook. Wat maakt het uitquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:12 schreef Aether het volgende:
Dacht dat er een extra deel bij zat maar lijkt er niet op...
SPOILER: In chapter 8 bijvoorbeeld...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder natuurlijk het langzame begin. Niet alleen hebben de verscheidene personages wel heel erg veel tijd en tussenfilmpjes (inclusief flashbacks) nodig om zich aan de speler voor te stellen, ook wordt je als het ware bedolven onder termen als "l'Cie" en "fal'Cie" die wel wat meer uitleg hadden kunnen gebruiken. Nu is het me allemaal wel duidelijk, maar gedurende de eerste tien uur weet je echt niet waar je nu eigenlijk mee bezig bent.
Qua gameplay vond ik het ook een tegenvaller dat je wel hl lang moet wachten voordat je zelf je party kunt kiezen. Dat je net op het moment dat er iets ging gebeuren, of juist wanneer je net iets bereikt had, opeens naar twee andere personages gegooid werd hielp niet mee. Het duurde ook lang voordat je het idee kreeg dat je eindelijk volledig controle over het vechtsysteem had.
Oh, en een grotere rol voor (en meer CGI-filmpjes met) Jihl Nabaat was leuk geweest. De manier waarop ze dood ging was sowieso nogal... anti-climax.
Maar desondanks vind ik FXIII al met al een erg leuke game en als het dit niveau vasthoudt (of zelfs nog beter wordt), dan kan dit wat mij betreft wel eens de beste Final Fantasy tot nu toe zijn. En ook al heb ik XIII nog lang niet uitgespeeld, verheug ik me stiekem al op XIII-2.Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
Deze mening deel ik dus ook! Ik snap al die haters niet over XIII ik heb me namelijk prima vermaakt! Vooral het grinden tot een volledig crystarium en de ultimate weapons vond ik erg leukquote:Op dinsdag 27 september 2011 01:14 schreef Rikketik het volgende:
Watje.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat levelen tot alles maxed out is doe ik nooit. Ultimate weapons doe ik ook nooit. Ik speel de game altijd gewoon uit, en dan ben ik er klaar mee.
Ik heb volgens mij pas n game 100% uitgespeeld, New Mario DS. De rest duurt te lang. FFVII ben ik een heel eind gekomen, maar daar miste ik ook een hoop. Knights of the Round nooit gezien bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Watje.
Honderd procent hier. Ik moest. Die dino's werden uiteindelijk zelfs leuk om te doen Het is ook de tweede game die ik 100% heb gedaan, normaal ben ik niet zo van die trophies en shit
Heb je Vanille's weapon al naar lvl 2 geupgrade (Marlboro Wand) . Dit vergroot de kans dat Death zal werken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:07 schreef DutchSL het volgende:
Ik ben toevallig bezig met FF13 de laatste weken, ik ben op Pulse en moet nu met een schip weer naar Cocoon, maar wil eerst even wat trainen en die growth egg halen. Dat beest is echter veel te sterk en de Death spell om van hem af te komen mislukt alleen maar. Het was 1x gelukt maar toen ging ik alsnog dood door die kleintjes
Same here, nu ben ik dan ook wel een echte throphy hoer... Ik vond het inderdaad op een gegeven moment echt een sport om zo snel mogelijk zo'n adamantoise te kloppen. Record staat volgens mij op 2 min en een beetjequote:Op dinsdag 27 september 2011 12:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Watje.
Honderd procent hier. Ik moest. Die dino's werden uiteindelijk zelfs leuk om te doen Het is ook de tweede game die ik 100% heb gedaan, normaal ben ik niet zo van die trophies en shit
Inderdaad! Alles voor de Trapehezedrons en de Platinum Ingots Highwind van 752k schade op zijn donderquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:30 schreef Pheno het volgende:
Ja, en dan zonder dat stomme deathtruukje en op hoop van zegen. Highwind gaf veel meer voldoening. Op de knien met dat beest en all out gaan
Sommige components (voor wapen upgrades) kun je voor veel verkopen, zoals de credit chip en gold nugget etc. Alles waar bij staat "can be sold for a premium" of zoiets.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:53 schreef Rikketik het volgende:
Ik ben nu net op Gran Pulse en ik word af-ge-maakt. En niet eens door die halve dinosaurussen of zo, maar gewoon door die honden. Of nou ja, afgemaakt is een groot woord, maar vijf sterren scoren zonder pre-emptive strike zit er nog even niet in.
De crystarium kost ook loeiveel opeens. En hoe verdien je nu in hemelsnaam geld, want ik wil mijn gear upgraden!
Klopt, in chapter 9 heb ik ook ook echt een heleboel verdiend door gewoon tegen elk groepje PSICOM soldaten te vechten en hun incentive chips te verkopen. Nu is de geldfontein een beetje opgedroogd dus, maar dat je gaat vanzelf wel weer geld verdienen begrijp ik? Ik vind het ook zonde om wapens/accessories te verkopen, ook al gebruik ik sommigen nooit.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:56 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Sommige components (voor wapen upgrades) kun je voor veel verkopen, zoals de credit chip en gold nugget etc. Alles waar bij staat "can be sold for a premium" of zoiets.
Ik had al een guide gelezen over dat upgraden. Gewoon 36 Sturdy Bones kopen (voor ongeveer 2.500 gill) waarmee je in n klap die 3x bonus te pakken hebt en vervolgens zoveel mogelijk Crankshafts er tegenaan gooien. Daarmee heb ik Lightning's Blazefire Saber en Hope's Hawkeye al op respectievelijk level 26 (star) en level 21 gekregen. De rest hangt rond de level 6 en blijft dus iets teveel achter naar mijn smaak.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:59 schreef 67Impala het volgende:
Eigenlijk moet je zolang mogelijk volhouden zonder je gear te upgraden. Je gear upgraden kost als je niet de juiste components gebruikt anders mega veel geld. Je kan dus in mijn optiek beter je components bewaren totdat je 1 wapen gekozen hebt wat je wil upgraden..
Wat het crystarium betreft is gewoon grinden grinden grinden
Lijkt wel een volwassen Hopequote:Op vrijdag 16 september 2011 10:06 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste commando: 'Leader change'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat dacht ik dus ook, maar het schijnt voor veel mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:34 schreef Ang3l het volgende:
Hope en Lightning een stelletje?
WTF? Dan moet je wel erg veel fantasie hebben
Whut?quote:Op woensdag 28 september 2011 01:36 schreef Rikketik het volgende:
Snow heeft al eerder twee zusjes (?) getemd, dus in principe moet het kunnen. Als hij Lightning en Serah zo ver krijgt om motor voor hem te vormen is hij helemaal een baas.
Klopt, dat is n van de goede spots Ik vond dat echter snel saai worden, dus heel veel heb ik daar niet gedaan.quote:Ehr... hoe dan ook, ik denk dat ik de perfecte plek heb gevonden om nu nog even flink wat CP te grinden. In het midden staat een save station, rechts loopt een Behemoth King rond (die zich overigens niet makkelijk laat foppen) en links is een Behemoth King in gevecht met zo'n groot, zilveren beest en kun je makkelijk een preemptive strike scoren. Bij elkaar opgeteld leveren die twee gevechten je 10.000 CP op en je bent er, reistijd incluis, ongeveer een minuut, anderhalve minuut aan kwijt. Heerlijk.
Dat is idd een saaie plek. Ik ben eerst het hele verhaal gaan volgen, het grinden komt later wel. Je hoeft niet max te zijn om het spel uit te spelen in ieder geval.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Whut?
[..]
Klopt, dat is n van de goede spots Ik vond dat echter snel saai worden, dus heel veel heb ik daar niet gedaan.
Dan zou ik weinig games uitspelen Of er moeten veel en goede sidequests in zitten. In FFXIII vond ik die stenen-missies ook leuker dan steeds dezelfde battle doen.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is idd een saaie plek. Ik ben eerst het hele verhaal gaan volgen, het grinden komt later wel. Je hoeft niet max te zijn om het spel uit te spelen in ieder geval.
Ik heb ook inderdaad eerst het spel uitgespeeld en zodra ik weer terug kon naar Gran Pulse ben ik gaan grinden als een wilde. Eerst een beetje op Ochu en daarna zodra ik dacht sterk genoeg te zijn tegen Adaman(tor)toise. Werkt prima, tis alleen wel frustrerend als je nog maar een paar Platinum Ingots moet en ze niet krijgt...quote:Op woensdag 28 september 2011 08:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is idd een saaie plek. Ik ben eerst het hele verhaal gaan volgen, het grinden komt later wel. Je hoeft niet max te zijn om het spel uit te spelen in ieder geval.
Altijd Lightning, Fang en Hope of Lightning Fang en Vanille. Ik meen (heb het heel lang niet meer gespeeld) dat ik altijd met Hope erbij speelde vanwege zijn betere positieve status effects. Sentinel met veel HP had ik in principe niet meer nodig. Tegen die Long Gui lukte het altijd wel met deze drie.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:41 schreef DutchSL het volgende:
Wissel(d)en jullie nog vaak van party?
Sinds ik zelf de party kan kiezen gebruik ik eigenlijk alleen maar Lightning-Fang-Vanille, alleen 2x Snow laten invallen voor Fang als ik een Sentinal met meer HP nodig had.
Laat maar, het was een dom grapje.quote:
Lightning is de vaste leader, Vanille is er voor de support en voor de rest wissel ik tussen Fang en Snow. Beide zijn toffe characters om te zien (of in Fang's geval: te horen) vechten, dus vandaar. Eigenlijk is Snow wel een beetje inferieur aan Fang, maar kom op: hoe geweldig is het om hem met zijn blote handen een imp in de lucht te zien slaan om hem vervolgens die veredelde piata dood te zien trappen?quote:Op woensdag 28 september 2011 09:41 schreef DutchSL het volgende:
Wissel(d)en jullie nog vaak van party?
Sinds ik zelf de party kan kiezen gebruik ik eigenlijk alleen maar Lightning-Fang-Vanille, alleen 2x Snow laten invallen voor Fang als ik een Sentinal met meer HP nodig had.
Ja sorry wilde niet spoileren ! Maar idd je kan op een gegeven moment terug. Nog even over het grinden. Dat is nooit zonde, want je wordt sterker en dus worden gevechten makkelijker. Dit is altijd handig.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:52 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Laat maar, het was een dom grapje.
Nog even over dat grinden trouwens: als ik het goed begrijp kun je dus op een gegeven moment, nog voordat je het spel uitgespeeld hebt, gewoon zonder problemen op en neer kunt pendelen tussen Cocoon en Gran Pulse? Want ik ben nu aan het grinden als een malle (iedereen heeft bijvoorbeeld al een 5e ATB gauge), maar anders ga ik het verhaal gewoon verder volgen. Het grinden is leuk vanwege het snelle, dynamische vechtsysteem (en de schoonheid van Gran Pulse), maar het haalt wel een beetje de vaart uit het verhaal.
[..]
Lightning is de vaste leader, Vanille is er voor de support en voor de rest wissel ik tussen Fang en Snow. Beide zijn toffe characters om te zien (of in Fang's geval: te horen) vechten, dus vandaar. Eigenlijk is Snow wel een beetje inferieur aan Fang, maar kom op: hoe geweldig is het om hem met zijn blote handen een imp in de lucht te zien slaan om hem vervolgens die veredelde piata dood te zien trappen?
Lightning - hoofdzakelijk Ravager, soms Commando, Medic in absolute noodgevallen
Fang/Snow - hoofzakelijk Commando, in hachelijke situaties Sentinel
Vanille - aan het begin van het gevecht Saboteur, daarna Medic of Ravager.
Eigenlijk heeft Hope de iets sterkere magic, maar hij ziet eruit als een kneus met zijn boomerang en bovendien ligt de Saboteur role (aanvalluh!) mij beter dan de Synergist role.
Haha, dat van dat spoileren maakt niet uit hoor. Voordat ik een game speel, lees ik toch altijd al waar het verhaal in grote lijnen over gaat, inclusief afloop. Ik kan er om de n of andere reden totaal niet tegen als ik niet weet wat me ongeveer te wachten staat.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:12 schreef 67Impala het volgende:
[..]
Ja sorry wilde niet spoileren ! Maar idd je kan op een gegeven moment terug. Nog even over het grinden. Dat is nooit zonde, want je wordt sterker en dus worden gevechten makkelijker. Dit is altijd handig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
Ik heb hier ook zo'n zin in!! Beter gooien ze er ook Trophy Support inquote:Op donderdag 29 september 2011 23:37 schreef robin007bond het volgende:
Final Fantasy X in HD op de PS3 en PS Vita.
Nu hopen dat als je een versie aanschaft, dat je ze dan op beide kan spelen
FFIX is niet voor PC.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:23 schreef Marsenal het volgende:
Eindelijk na al die jaren ff9 in mijn bezit. Eindelijk. nog nooit een seconde van gespeeld, ben razend benieuwd. Heb ook eigenlijk maar een enkele vraag.... Heb m op de pc, en heb dus ook geen handleiding, maar ga ik die nodig hebben, of zitten er weer ingame tutorials bij?
Verschillende bronnen melden dat Blitzball op de schop gaat in de FFX remake, anderen hebben het over kleine wijzigingen. Ze hebben het zelfs gehad over een multiplayer Blitzball optie bij de savepoints.quote:Final Fantasy X HD is Remake — Release Date and Features Rumors
Posted on 26. Sep, 2011 by Treidge in Games
Following the announce of Final Fantasy X HD, made by Square Enix at recent Tokyo Games Show'11, in conditions of strong hunger for additional details and information regarding this project, fresh rumors appeared, covering the questions of possible new features of remake and its release date. And if they are not just rumors — Final Fantasy X HD can be not just remastered in HD version of this highly successful PlayStation 2 game, but a real remake.
So, one Spain language blog about PlayStation — PSTime — published some information about FFX HD, which is claimed to be received "from sources close to developers". Reliability of such sources, of course, is an open question, because there is no confirmation from another sources, but still it looks pretty real and definitely worth to be at least considered as possible reality.
Accordingly to this rumors, Final Fantasy X HD remake will be created using Final Fantasy XIII game engine, which also will be adapted to PS Vita. Another unconfirmed details regarding FFX remake development includes following items:
•Re-created for new engine characters, aeons and some stage elements.
•Cut scenes and FMV will be enhanced with some "filter" of FFXIII engine — probably, it's some kind of AA-filtering and smoothing.
•Magic, special effects and lightning will be re-created using new engine called "Luminous".
•Blitzball game will take little changes.
•FFX HD may have additional network features ( in the light of previous item — I can predict that game will receive multiplayer for Blitzball game in some form, and maybe something else ).
•Release Date — in 2012 fiscal year ( i.e. before 31 March, 2013 ). At the moment it's impossible to concretize release date, but I personally can expect FFX HD to be released in Japan somewhere in Summer / Autumn of 2012. Actual release date highly depends on scale of planned new features ( how many resources required to implement all of them ) and how long FFX HD is in development stage for now. But, if take into account that there is no any pictures of game or official details — highly possible that FFX HD development started not very long ago.
Thus game fans received some additional hope that Square Enix will made not just remastered in HD old game version, but a true remake with new features and enhanced graphics. By the way, this rumors met my expectations for FFX HD, that was made by me shortly after the game was announced at TGS'2011.
Nee, want denken aan iets werkt anders dan een trailer bekijken. Die trailer gaat niet automatisch spelen, daar moet je eerst voor op 'play' klikken. Die roze olifant verschijnt direct in je gedachtequote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:35 schreef Rikketik het volgende:
Dat is als zeggen dat je niet aan een roze olifant moet denken. Waar denk je dan juist aan? Precies, een roze olifant.
Ja, ok, het was een beetje een kromme vergelijking, maar trailers bekijken gaat bij mij wel degelijk automatisch. Ik ben gewoon t nieuwsgierig naar nieuwe informatie. Pas na het einde van de trailer denk ik van: verdomme, ben ik er weer ingetrapt.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, want denken aan iets werkt anders dan een trailer bekijken. Die trailer gaat niet automatisch spelen, daar moet je eerst voor op 'play' klikken. Die roze olifant verschijnt direct in je gedachte
ik vind het er interessant uit zien!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:54 schreef Ixnay het volgende:
http://uk.ign.com/videos/(...)e-the-future-trailer
En nog eens een trailer.
Het ziet er naar uit dat je in deze game Chocobos kunt trainen zoals in FF7.
Het lijkt zels een Gold Saucer.
Do want! Niet dat ik de Engelse dubs van XIII nou zo vreselijk vind, maar de originele stemmen in het Japans maken het voor mij vaak net even iets specialer!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:38 schreef Aether het volgende:
Gelijk met de Amerikaanse versie komt er een Aziatische versie van FFXIII-2 met Japanse audio en Chinese/Engelse ondertitels.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=448408
Ik vind het vaak afleiden omdat ik het niet versta. Dan moet ik weer subs gaan lezen en dan mis ik weer actie op het scherm Nee, doe mij maar gewoon Engelsquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:54 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Do want! Niet dat ik de Engelse dubs van XIII nou zo vreselijk vind, maar de originele stemmen in het Japans maken het voor mij vaak net even iets specialer!
Ik snap wel wat je bedoeld ja, het kan behoorlijk afleiden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vind het vaak afleiden omdat ik het niet versta. Dan moet ik weer subs gaan lezen en dan mis ik weer actie op het scherm Nee, doe mij maar gewoon Engels
Ik wil al sinds de SNES-tijd Japans leren (vooral lezen eigenlijk) omdat Nintendo en Square toen heel veel games niet in het Engels uitbrachten. Nooit de tijd voor genomen Misschien ooit nog eens... Als ik later groot benquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:27 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoeld ja, het kan behoorlijk afleiden.
Ik kijk al heel lang anime, en de Amerikaanse dubs zijn standaard zo ontzettend slecht dat ik die alleen maar met Japanse dubs en Engelse subs wil kijken, en daardoor ben ik al aardig aan de taal gewend geraakt.
Ik wil sowieso graag Japans leren en probeer dit te doen middels zelfstudie (wat helaas nog niet echt goed lukt omdat ik er de tijd niet echt voor neem/ heb).
Maar ik ken inmiddels al behoorlijk wat woorden en begrijp daardoor meestal wel (enigszins) waar het over gaat, dus ik lees de subtitles meestal maar half waardoor ik ook naar de actie op het scherm kan kijken
Of zou het komen doordat vrouwen beter kunnen multitasken? Al betwijfel ik dat dit bij mij het geval is, want ik kan stiekem niet eens met iemand praten en gamen tegelijk..lol
Ai, lezen is nog veel lastiger dan luisteren en sprekenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wil al sinds de SNES-tijd Japans leren (vooral lezen eigenlijk) omdat Nintendo en Square toen heel veel games niet in het Engels uitbrachten. Nooit de tijd voor genomen Misschien ooit nog eens... Als ik later groot ben
Ik denk overigens wel dat je van anime en games best goed een taal kunt leren. Als klein jochie heb ik zo ook Engels geleerd
Uhm, ergens aan het einde van chapter 4 geloof ik, heb het al even niet meer gespeeld omdat andere gamesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 00:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Japanse taal is niet helemaal offtopic hier aangezien de meesten toch ook wel ergens een interesse daarin hebben.
Hoever ben je met FFXIII?
Dan moet je nog wel ff De game 'begint' eigenlijk ook pas echt in hoofdstuk 9 ergens. Ga eens snel verder spelen!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:06 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Uhm, ergens aan het einde van chapter 4 geloof ik, heb het al even niet meer gespeeld omdat andere games
Ja meneerquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dan moet je nog wel ff De game 'begint' eigenlijk ook pas echt in hoofdstuk 9 ergens. Ga eens snel verder spelen!
Gaat erg veel tijd in zitten als je het het echt goed wilt leren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik wil al sinds de SNES-tijd Japans leren (vooral lezen eigenlijk) omdat Nintendo en Square toen heel veel games niet in het Engels uitbrachten. Nooit de tijd voor genomen Misschien ooit nog eens... Als ik later groot ben
Ik denk overigens wel dat je van anime en games best goed een taal kunt leren. Als klein jochie heb ik zo ook Engels geleerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |