abonnement Unibet Coolblue
pi_91751797
Oke, hier komtie. Chapter 12, Eden under Slage

Edem = Ramuh Interchange. Volgens mij is het vlakbij zo een lift.
pi_91752073
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:30 schreef RenRen- het volgende:
Oke, hier komtie. Chapter 12, Eden under Slage

Edem = Ramuh Interchange. Volgens mij is het vlakbij zo een lift.
Hoe komt het dat je daar vast zit dan? Er is toch maar n pad dat je kan volgen?
pi_91752355
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:34 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je daar vast zit dan? Er is toch maar n pad dat je kan volgen?
Oh, ik loop ook niet vast door de route zelf. Volgens mij kom ik bij dat savepoint net uit een lift en kom ik uit op een hele brede weg. Dan kom ik op de hoek, of iets verder een groep tegen die ik niet kan verslaan. Loop er net tegenaan, daarna even kijken hoe het zit met mijn grid.
pi_91752402
Het crystarium van iedereen is vol.

Allemaal groepjes met Behemutkings die niet dood wil. Oh een Humbaba.
pi_91752505
Misschien wat investeren in wapens dan. Maar met een maximum crystarium zou je alles en iedereen op dat moment aan moeten kunnen.

Hoe heten de vijanden uit die groep?
pi_91752534
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:44 schreef Desunoto het volgende:
Misschien wat investeren in wapens dan. Maar met een maximum crystarium zou je alles en iedereen op dat moment aan moeten kunnen.

Hoe heten de vijanden uit die groep?
Zie edit. Maar wapens zouden niet van invloed moeten zijn op een (bijna) instant kill?
pi_91752618
Oh, die dingen transformeren in van die grotere op een gegeven moment. Gewoon n voor n afmaken. Als ze rechtop staan, gaan gelijk al de negatieve status effects die je erop hebt gegooid weer weg. Dus meteen weer met saboteurs aan de slag.

En dat beest kan jou echt niet met n klap dood krijgen. Maar als dat echt het geval is dan moet je Fang of Snow als leider instellen en op sentinel zetten. En eens goed naar je "physical defence" items kijken.
pi_91752624
Ik ga vandaag maar weer eens verder! Heb het al zeker een half jaar niet meer gespeeld :X :X Zit trouwens in CH13, dus ben er bijna volgens mij!
  zondag 23 januari 2011 @ 15:52:52 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_91752915
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:47 schreef SuperFruitig het volgende:
Ik ga vandaag maar weer eens verder! Heb het al zeker een half jaar niet meer gespeeld :X :X Zit trouwens in CH13, dus ben er bijna volgens mij!
Dat is de laatste ja, in dat hippe witte gangenstelsel.

Overigens, RenRen, je moet zorgen dat je Behemoths doodmaakt voordat ze rechtop gaan staan. Probeer ze te verrassen, desnoods met die shrouds die je onzichtbaar maken. Wapens upgraden is ook een goed idee, pak even een online gids erbij zodat je snapt hoe dat werkt en niet onnodig items opoffert.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_91753141
Doodmaken voordat ze rechtop gaan staan vereist een team dat ze sowieso makkelijk aankan, en ook een beetje geluk. Of die shrouds inderdaad, maar ook dat werkt niet altijd. Niets is zo frustrerend als hem rechtop zien gaan staan als hij nog 5% van z'n HP heeft. :') Ik zou er gewoon vanuit gaan dat 'ie bij 50% rechtop gaat staan en daarop inspelen.
pi_91754146
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:47 schreef Desunoto het volgende:
Oh, die dingen transformeren in van die grotere op een gegeven moment. Gewoon n voor n afmaken. Als ze rechtop staan, gaan gelijk al de negatieve status effects die je erop hebt gegooid weer weg. Dus meteen weer met saboteurs aan de slag.

En dat beest kan jou echt niet met n klap dood krijgen. Maar als dat echt het geval is dan moet je Fang of Snow als leider instellen en op sentinel zetten. En eens goed naar je "physical defence" items kijken.
sab sen med proberen ofzo? Dat beest krijgt me met 1 klap dood, mede door die klotesoldaatjes die meehelpen. En oke! Thanks O+
pi_91754608
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is de laatste ja, in dat hippe witte gangenstelsel.

Overigens, RenRen, je moet zorgen dat je Behemoths doodmaakt voordat ze rechtop gaan staan. Probeer ze te verrassen, desnoods met die shrouds die je onzichtbaar maken. Wapens upgraden is ook een goed idee, pak even een online gids erbij zodat je snapt hoe dat werkt en niet onnodig items opoffert.
Gaat niet, voor het begin van het gevecht gaan deze staan

En met een online guide snap ik des de minder van het upgraden van wapens :D
pi_91754653
Dan eerst die soldaatjes doodmaken. Want je wil niet tegen een rechtopstaand beest vechten terwijl die soldaatjes ook nog vervelend doen.
pi_91754991
HIJ IS DOOD.. Maar net.
  maandag 24 januari 2011 @ 00:13:32 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91781001
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:27 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Gaat niet, voor het begin van het gevecht gaan deze staan

En met een online guide snap ik des de minder van het upgraden van wapens :D
Dat upgraden van wapens in FFXIII is ook gewoon een slecht systeem.
Eerst moet je organic items gebruiken om een "multiplier" aan een mechanic item toe te voegen. En met die mechanic items kun je dan weer veel EXP toevoegen aan een wapen/accesoire.
Maar die mechanic items zijn duur/kostbaar dus je durft er niet te veel te gebruiken, want aan een wapen zit een maximum rank en alles dat je te veel gebruikt hebt ben je dan kwijt.
Als je dan weer te weinig mechanic items gebruikt wordt die multiplier weer op 1 gezet en als je dan nog wat meer EXP wil toevoegen aan je wapen kun je weer opnieuw organic items gaan gebruiken.

Behoorlijk slecht systeem, en zonder guide weet je niet wat een goede investering is in een wapen. In die guide wordt ook alles slecht uitgelegd en ook in het spel wordt het niet echt duidelijk. Dit wapen systeem vind ik echt een misser van Square Enix.

Maar het beste is om 36 Sturdy Bones te kopen. Deze te gebruiken op je wapen waardoor je een bonus x3 krijgt en vervolgens met volgens mij Perfect Conductors je EXP omhoog gooien.
  maandag 24 januari 2011 @ 00:27:20 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_91781454
Vorige topics:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 |
pi_91786902
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:13 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat upgraden van wapens in FFXIII is ook gewoon een slecht systeem.
Eerst moet je organic items gebruiken om een "multiplier" aan een mechanic item toe te voegen. En met die mechanic items kun je dan weer veel EXP toevoegen aan een wapen/accesoire.
Maar die mechanic items zijn duur/kostbaar dus je durft er niet te veel te gebruiken, want aan een wapen zit een maximum rank en alles dat je te veel gebruikt hebt ben je dan kwijt.
Als je dan weer te weinig mechanic items gebruikt wordt die multiplier weer op 1 gezet en als je dan nog wat meer EXP wil toevoegen aan je wapen kun je weer opnieuw organic items gaan gebruiken.

Behoorlijk slecht systeem, en zonder guide weet je niet wat een goede investering is in een wapen. In die guide wordt ook alles slecht uitgelegd en ook in het spel wordt het niet echt duidelijk. Dit wapen systeem vind ik echt een misser van Square Enix.

Maar het beste is om 36 Sturdy Bones te kopen. Deze te gebruiken op je wapen waardoor je een bonus x3 krijgt en vervolgens met volgens mij Perfect Conductors je EXP omhoog gooien.
Ik heb ook echt geen flauw idee welk wapen ik het beste kan gaan gebruiken. Ik zal kijken naar een guide die ik een beetje snap deze week, anders misschien zo'n boekje kopen
pi_91791039
Gisteren hard zitten klussen op Chapter 13.

Wat een topgame is het toch O+ O+ O+
pi_91840689
Gisteren uitgespeeld.

Wow. Ik moest wel even slikken bij het einde :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:01:34 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_91851626
Nieuwe info over de drie grote upcoming Finals:

Versus
* The actual battle screen in the final game will show character names.
* Some areas regarding how the battle screen shows commands will probably change for the final.
* Magic has different effects depending on the character who uses it.
* A young blonde male character shown in the magazine's screenshots is good with guns. He alone has aiming controls and can aim for enemy weak spots.
* When other characters use guns, they have just a normal lock-on.
* The game has a large number of weapons. Main character Noctis can use them all.
* Your battle party can have up to three members. However, the members who aren't taking part in the battle will join in on conversations.
* There are more party members than the four shown in the magazine. However, the game doesn't have a massive number of party members.
* Main character Noctis is not "cool." He's just a normal youth. He feels "I am strong," but he's not as strong as he thinks.
* Some segments of the trailer show natural landscapes. These are like the fields you encounter in other games. The game will have time progression: morning, afternoon, evening and night.
* Contrary to some theories, the dragon rider character who appears in the trailer is not heroine Stella. Nomura says he wouldn't show Stella in such a state. The character you see in that sequence is an enemy.
* You can steal army vehicles for your use. You can ride air ships, cars and Chocobos.
* The blonde character shown in the trailer is Noctis's friend. The other two characters are friends from Noctis's childhood. The person with glasses is like Noctis's tactician.
* You'll recall that someone in the trailer says "You're not fit to be king," or something to that effect. This statement is not directed at Noctis. (I think everyone assumed it was!)
* Nomura says something along the lines of: This year, we have Type-0 and XIII-2, so please forget about Versus for a while. He asked that people be patient and understand that they're trying to do something incredible.
* At the earliest, we could see more from Versus XIII at E3.

Type-0
* The keyword for the battle system is "Magic in Action." While you have weapons, magic is main.
* A main concept is "It's not necessary for everyone to gather." The game has a multiplayer system that can be enjoyed by solo players too.
* You can join other players' games for three minutes. While you can extend this, Type-0 is not the type of game where you play together with other players continuously.
* The game will have 12+2 main characters. This means that in addition to the 12 main characters, there will be two characters, Makina and Rem, in a different framework (I'm not sure what that means). These 12+2 characters will be your controllable party.
* You can have up to three characters out in battle simultaneously. Once someone dies, other members will come out to help.
* Until you come to the battle field, you move around the world map and execute a strategy.
* As you play on your own, other players will gradually take part in the battle.
* When you help other players, you earn points.
* In general, your full party heads to the battle field together.

XIII-2
* XIII-2's story begins in Gran Pulse after the ending of XIII.
* The story will feel like it expands out from the after story that was included in the booklet with Xbox 360's Final Fantasy XIII International.
* Outside of Lightning, other characters will appear in the game in unexpected forms. Some will see major changes.
* XIII-2 is a full sequel. You'll learn some of the things that took place in the background scenes of XIII.
* The story will be more dark and mysterious than XIII's.
* The story will focus on the goddess Etro.
* The game will not have the pop feel of Final Fantasy X-2 (I think this means no dancing Lightning booooo)
* The battle system will be an evolved form of XIII's ATB system.
* They're listening to opinions both inside and outside of Square Enix and from outside of Japan regarding characters, story and interface.
* There may be a difficulty setting.

Met dank aan Kagari van NeoGAF.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_91851697
Blonde male ;(

Even lezen O+

quote:
* Outside of Lightning, other characters will appear in the game in unexpected forms. Some will see major changes.
This sparks my interest. Net als dat het duisterder zal zijn.
pi_91853685
DEMON CHOCOBO O+
  dinsdag 8 februari 2011 @ 00:40:42 #24
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_92486998
Hoe serieus zijn de geruchten dat FF7:Before Crisis naar een handheld gaat komen?
pi_92494433
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:42 schreef SuperFruitig het volgende:
DEMON CHOCOBO O+
Demon moogle's! EEEK
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:09:34 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_92496366
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:40 schreef Ixnay het volgende:
Hoe serieus zijn de geruchten dat FF7:Before Crisis naar een handheld gaat komen?
Van mij mogen ze. PSN of 3DSi Ware zou ik dan het liefst hebben.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:50:22 #27
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_92502096
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Van mij mogen ze. PSN of 3DSi Ware zou ik dan het liefst hebben.
Het blijkt mogelijk te zijn om deze gratis te downloaden voor telefoons met symbian OS.
Maar dan moet je Japans wel goed zijn...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:03:00 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_92502590
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het blijkt mogelijk te zijn om deze gratis te downloaden voor telefoons met symbian OS.
Maar dan moet je Japans wel goed zijn...
WHUUUUT WAAR? :o SYMBIAN _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:23:25 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_92503507
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:03 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

WHUUUUT WAAR? :o SYMBIAN _O_
http://mobile360.org/mobi(...)sy-vii-before-crisis

Ik heb zelf geen symbian dus ik weet niet of het werkt.
Maar sorry als ik je voor niks blij heb gemaakt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:24:16 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_92506317
Ah, oude Symbian. Jammer, kan ik ook niet testen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:24:09 #31
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_92553104
Zo ben blij dat ik dit topic weer gevonden heb :D Kan ik tenminste weer op de hoogte blijven van mijn FF nieuwtjes ^O^
pi_92906583
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_92924286
Ik wil een LE voor Europa. Ondanks dat ik eerder zei dat ik 'm niet wilde ja :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:04:19 #34
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92968312
Die XIII-2 klinkt half zo gek nog niet eigenlijk :)
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_92968681
quote:
99s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil een LE voor Europa. Ondanks dat ik eerder zei dat ik 'm niet wilde ja :@
Hoeveelste versie van IV wordt dit voor je? ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_92969263
quote:
Final Fantasy V To Hit Japanese PSN
You too can fight a tree!
Square Enix has announced that the PSone version of Final Fantasy V will be seeing release on the PlayStation Network in Japan this spring. Adding CG cutscenes and additional features, the PSone iteration also added significant load times, though those will likely be curbed in the digital iteration. No release has been announced for North America, as Final Fantasy V was only available in a package with Final Fantasy VI called Final Fantasy Anthology.
Emulatie van een SNES-spel emuleren op de PSP..!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:30:04 #37
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_92969464
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:12 schreef Aether het volgende:

[..]

Hoeveelste versie van IV wordt dit voor je? ;)
Vierde :D SNES versie heb ik nooit zelf in bezit gehad, heb GBA, DS en PSOne.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_92969685
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Vierde :D SNES versie heb ik nooit zelf in bezit gehad, heb GBA, DS en PSOne.
SNES heb ik ook niet, WonderSwan versie wel.
Denk dat ik deze maar oversla ;) (Of ‘The After Years’ moet interessant genoeg zijn...)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:37:14 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_92969819
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:34 schreef Aether het volgende:

[..]

SNES heb ik ook niet, WonderSwan versie wel.
Denk dat ik deze maar oversla ;) (Of ‘The After Years’ moet interessant genoeg zijn...)
After Years is voor mij de reden om 'm te kopen. Hij is dan wel beschikbaar voor WiiWare, maar ik heb 'm liever portable.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_93102862
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93103097
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:54 schreef Aether het volgende:
Final Fantasy III naar iPhone

[ afbeelding ]

V Jump Lists Final Fantasy Versus XIII For Xbox 360

[ afbeelding ]
*O*
  maandag 21 februari 2011 @ 15:51:49 #42
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93105407
Ow, III op de iPhone :D Leuk.
Heb daar nu ook I en II op.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:56:52 #43
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_93117379
Versus naar de Xbox 360. :?
Wat is de meerwaarde dan nog van een PS3?
En gaat de development dan nog langer duren? Versus was aangekondigd in 2006 en in 2011 is er nog steeds geen releasedatum.

En III gaan ze daarvan die NDS remake uitbrengen, of wordt het een SNES achtige versie, net zoals ze met I en II hebben gedaan?

Ik vind het echt zonde dat Square Enix veel te lang werkt aan iets en waarvan de kwaliteit nog altijd matigjes is, lijkt mij moeilijk om op deze manier nog winstgevend te zijn zonder honderden remakes uit te brengen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ixnay op 21-02-2011 20:03:29 ]
  maandag 21 februari 2011 @ 21:39:49 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93123924
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:56 schreef Ixnay het volgende:

En III gaan ze daarvan die NDS remake uitbrengen, of wordt het een SNES achtige versie, net zoals ze met I en II hebben gedaan
Dat is nog niet bekend. Meest logische lijkt MIJ de NDS versie, maar er schijnt nog ergens een WonderSwan versie rond te dwalen die nooit afgemaakt is. Lees op NeoGAF dat veel mensen hopen dat die versie het wordt i.v.m. de artstyle.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 21 februari 2011 @ 22:46:36 #45
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_93129389
Ja volgens mij zouden ze 1 t/m 4 op de Wonderswan uitbrengen maar zijn ze na 2 gestopt omdat er verder nauwelijks meer iets voor deze handheld gemaakt werd.

Tactics gaat ook naar de Apple zie ik. Zal dat de PSX versie zijn of War Of The Lions?
pi_93133633
Final Fantasy III komt volgende maand uit.
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:46 schreef Ixnay het volgende:
Ja volgens mij zouden ze 1 t/m 4 op de Wonderswan uitbrengen maar zijn ze na 2 gestopt omdat er verder nauwelijks meer iets voor deze handheld gemaakt werd.
Alleen 3 is niet uitgebracht van die vier. Er ging toen een gerucht dat de broncode van 3 verdwenen was en dat het het niet meer waard was om voor de WonderSwan te maken.
quote:
Tactics gaat ook naar de Apple zie ik. Zal dat de PSX versie zijn of War Of The Lions?
Afgelopen E3 is bekend gemaakt dat het om die laatste zou gaan.
“FINAL FANTASY TACTICS: The War of the Lions for iPhone” will be released 2011 Spring.

[ Bericht 15% gewijzigd door Aether op 22-02-2011 00:10:26 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 00:08:44 #47
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_93133844
quote:
Xbox 360 Players Have Been Denied Final Fantasy Versus XIII

Xbox 360 owners have been wanting to hear whether or not Final Fantasy Versus XIII will be arriving on their system. Speaking on their Twitter account, V Jump has stated that it is indeed a misprint on their part, and that Square Enix intends to keep the game on PlayStation 3.
http://finalfantasy.wikia.com
http://www.andriasang.com//e/blog/2011/02/21/v_jump_versus_xiii/
pi_93249195
Final Fantasy III DS vs. iPhone



























When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93298152
quote:
What's Final Fantasy IV: The Complete Collection's Interlude Chapter, Anyway?
That would be the scenario that connects the original game to The After Years

Ever since Final Fantasy IV was announced to be heading to the PlayStation Portable, we've been hearing a lot of mention about a scenario that connects the original game to The After Years sequel. Square Enix has now started calling this scenario Interlude, and finally provided a few details. In Interlude, a few years after the main game you control Cecil, of course, and it will start off at a ceremony celebrating the recovery of Damcyan Castle. You'll encounter many of your allies at the ceremony.

Alongside the updated graphics and the gallery mode, Takashi Tokita, who oversaw Interlude, also made mention of the option for players to choose between the game's original music, and arranged tracks. (Sound familiar? This is staring to become a fad - Persona 2: Innocent Sin for PSP has a similar option.)

Final Fantasy IV: The Complete Collection will be released on March 24th in Japan and on April 19th in North America.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93463312
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 28 februari 2011 @ 22:53:10 #51
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93468121
Volgens Gamefront komt er ook een Special Edition voor FFIV PSP naar Europa. Kan er verder niets over vinden in de shops nog. Moet ik VGP weer teleurstellen, had net besloten om de game daar vandaag te importeren :D

-edit-





[ Bericht 24% gewijzigd door Notorious_Roy op 28-02-2011 23:00:48 ]
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 28 februari 2011 @ 23:05:10 #52
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_93468921
En is de gewone cover artwork voor Europa ook al bekend? :)
  maandag 28 februari 2011 @ 23:05:57 #53
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93468970
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:05 schreef Ixnay het volgende:
En is de gewone cover artwork voor Europa ook al bekend? :)
Rechts op bovenste plaatje. De gewone versie zit in de LE doos.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 28 februari 2011 @ 23:13:41 #54
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_93469408
Ok, ik ga hem zeker halen.

Nu nog even een PSP zien te regelen voor een paar weekjes en dan combineer ik dat meteen met Type-0 (Agito).

Nog mensen die Dissidia 012 gaan spelen?
  maandag 28 februari 2011 @ 23:28:53 #55
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93470170
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:13 schreef Ixnay het volgende:
Ok, ik ga hem zeker halen.

Nu nog even een PSP zien te regelen voor een paar weekjes en dan combineer ik dat meteen met Type-0 (Agito).

Nog mensen die Dissidia 012 gaan spelen?
Type-0 duurt nog wel even toch? Die zie ik niet meer in 2011 hier verschijnen. Dissidia heb ik wel gezien, vind er niets aan... Heb de eerste wel gekocht omdat het FF is, maar 012 laat ik liggen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_93480500
quote:
99s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Volgens Gamefront komt er ook een Special Edition voor FFIV PSP naar Europa. Kan er verder niets over vinden in de shops nog. Moet ik VGP weer teleurstellen, had net besloten om de game daar vandaag te importeren :D

-edit-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Square-Enix Europe heeft veel betere LE/SE dan Noord-Amerika!
Misschien toch maar naar kijken. After Years kost op de Wii ook zo'n 30 euro...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93480953
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier?
pi_93481054
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef RenRen- het volgende:
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier?
Voor z'n tijd wel. Ik heb 'm pas jaren later gespeeld en vond het verhaal tegen het einde wat chaotisch en traag worden. Het is een klassieker en als je andere 2D FF goed vindt is het een goede keus.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:50:42 #59
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93481152
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef RenRen- het volgende:
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier?
Ik vind IV n van de toffere Finals. Na VI misschien ook wel mijn favoriete 2D-deel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:42:49 #60
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_93501062
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef RenRen- het volgende:
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier?
IV is voor zijn tijd een tof verhaal. De opvolger V was dat betreft minder, maar daarvan was het battlesysteem en job/level systeem weer superieur vergeleken met IV.
In IV was het active time battlen en MP weer nieuw, maar dat is iets wat je bij V ook in verbeterde vorm terugziet.

Qua verhaal worden de eerste 5 FFs natuurlijk overruled door deel 6. Maar dat zal iedere kenner wel met mij eens zijn.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:21:19 #61
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93640471
quote:
Hiroaki Kusano (a designer on the Front Mission series before he left Square Enix) has tweeted that his ex-boss, Toshiro Tsuchida, the creator of Front Mission, has left Square Enix. This would make it another high profile resignation (or termination?) of a major oldschool Squaresoft staff. Tsuchida's last major project was battle director on FFXIII.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:28:27 #62
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_93640816
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje oorzaak / gevolg ? Zijn toch een hoop signalen dat de meeste spelers van XIII het battlesysteem kut vond? (ik niet btw) Als Battle Director heb je dit toch met name onder je hoede?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:35:50 #63
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93641174
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:28 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje oorzaak / gevolg ? Zijn toch een hoop signalen dat de meeste spelers van XIII het battlesysteem kut vond? (ik niet btw) Als Battle Director heb je dit toch met name onder je hoede?
Hij schijnt zelf niet heel veel te hebben gedaan, vooral besluiten om action points te gebruiken in plaats van magic points en het niet hebben van random battles. Beide zijn prima keuzes.

Het is verder gewoon business as usual volgens mij, S-E is een groot bedrijf en daar stoppen nou eenmaal vaak mensen. Ook belangrijke mensen.

Sakaguchi, geestelijk vader Final Fantasy, is ook weg, maar de serie is nog steeds tof in mijn ogen. Of Uematsu, degene die veel soundtracks gedaan heeft, ook weg.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:53:36 #64
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_93641941
Ja ik vind ook prima keuzes, ik heb echt genoten van FFXIII en kijk ook heel erg uit naar de volgende delen! En inderdaad het is een groot bedrijf en grote namen gaan dan op ze tijd weg.

Soundtracks van Nobuo Uematsu waren legendarisch!
pi_93671977
quote:
Final Fantasy IV: The Complete Collection’s Interlude Is 15 Hours Long
I got a sneak peek at Final Fantasy IV: The Complete Collection yesterday, which included a tiny bit of the "Interlude." This new storyline takes place one year after the events in Final Fantasy IV and connects the original game with Final Fantasy IV: The After Years.

Cid and Cecil race in their airships from Baron to the restored Damcyan Castle. Instead of corpses, the party is greeted with living guards. Palom, Porom, and Yang are already waiting in the throne room where Edward makes a speech.

Cecil and Rosa start out around level 30 in the Interlude. Enemies are said to be on par with the later episodes of The After Years. While combat was revised for the sequel, Final Fantasy IV’s Interlude is based on the Super Nintendo version. That means no new abilities or Band system.

The "Interlude" is longer than the average episode in The After Years. According to Square Enix, the new scenario is about 15 hours long.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93719990

http://www.teefury.com/

Shirt is alleen vandaag te bestellen en verzendkosten zijn ongeveer 7 dollar
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:27:21 #67
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93720477
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:32 schreef Aether het volgende:

[..]

Dus 20h extra content? 15 voor Interlude, 5 (?) voor After Years?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_93720793
quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:27 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dus 20h extra content? 15 voor Interlude, 5 (?) voor After Years?
After Years voor WiiWare bestaat uit 9 delen (IIRC). Ieder deel duurt gemiddeld 3 uur.
Inclusief Interlude zou het dan om zo'n kleine 40 uur gaan bovenop de 25 30 uur voor FFIV.
Hoop alleen dat Interlude en After Years apart te kiezen zijn...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:39:20 #69
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93720815
Zoveel content O+ Heerlijk
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 7 maart 2011 @ 02:56:34 #70
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_93756535
Interview met de belangrijke mensen van FFXIV met een update over de stand van zaken.

http://www.gamespot.com/p(...)omoto-and-sage-sundi
pi_93763023
quote:
Little Factoids About Final Fantasy IV: The Complete Collection
Final Fantasy IV: The Complete Collection has includes three games: Final Fantasy IV, Final Fantasy IV: The After Years, and a brand new Interlude episode. Through the main menu, players can choose any storyline to play as soon as they unwrap the PSP game.

So, you can start in the middle with the Interlude, try out The After Years, and then go back to the beginning of the Final Fantasy IV saga. The only exception is you must complete the first episode of The After Years to open the other episodes, which can be played in any order.

The options menu also lets players choose between the original music and rearranged soundtrack. You can also select the game’s language from English, French or Japanese. The English translation is based on the Game Boy Advance version. Extra event scenes made for the Nintendo DS remake are not included in the game. This game does not have the augment system, which was made for Final Fantasy IV on the DS, either.

Final Fantasy IV: The Complete Collection uses unedited art based on the Japanese version, which means some enemies have slightly different sprites. The game has an art gallery with character and enemy art to unlock. While some of the pictures will be familiar to fans, Square Enix said there is some new artwork to see in The Complete Collection.
Jammer van augment system.
Je kunt dus ook de Japanse versie importeren en in het Engels spelen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93775814
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_93948928
Final Fantasy VI SNES (III US)
Volgende week op Wii Virtual Console



[ Bericht 8% gewijzigd door Aether op 11-03-2011 11:25:16 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:32:11 #74
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_94040468
Square-Enix gooit de servers van FFXI en FFXIV minstens een week offline volgende week. Dit o.a. om stroom te besparen enzo. Users krijgen in april een maand gratis ter compensatie.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_94045253
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Square-Enix gooit de servers van FFXI en FFXIV minstens een week offline volgende week. Dit o.a. om stroom te besparen enzo. Users krijgen in april een maand gratis ter compensatie.
_O_
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  dinsdag 22 maart 2011 @ 17:53:10 #76
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_94474301
26-08-11 komt FFXIV voor de PS3 eindelijk.

http://www.cdwow.nl/games(...)/dp/20433121#bc=bc09
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:13:49 #77
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_94514839
1 dezer dagen komt FF3 en FF:T uit voor de iPhone.
FF:T komt denk ik wat later.

Morgen dus:

edit:
vorige pagina niet gelezen :@

[ Bericht 28% gewijzigd door Manke op 23-03-2011 17:14:12 ]
  donderdag 24 maart 2011 @ 19:12:05 #78
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_94565593
Type-0 (ik blijf steeds typo typen :') ) screens en info. Teveel om hier neer te zetten, zeker de moeite waard om even te bekijken!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=425294
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:34:58 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_94781084
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:00:33 #81
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_94858243
Ik denk dat van V en VI nog 3D remakes komen op de 3DS en dat er dan voorlopig genoeg geremade is.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:13:01 #82
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_94858746
S-E gaat gewoon door hoor. Ook na VI.

Ik ben wel benieuwd waar V en V voor gaan verschijnen. Ik vind PSP prima, als het op de manier gebeurt van IV Complete met een mooie grafische update en een special edition. 3DS is echter ook prima, dan wil ik dezelfde soort graphics, maar dan met een extra dimensie. Dat kan prima bij die oude 2D RPG's met topdown view.

Stel je voor, de intro van VI in 3D :9~
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:58:08 #83
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_94871738
Heb final fantasy 3 op mijn Ipad ! Helemaal te gek!
pi_95039688
quote:
FINAL FANTASY V coming to PlayStation Network
I'm particularly pleased to announce this, as V happens to be one of my favourite entries to the series, with its incredible expansion of FINAL FANTASY III's job system and, best of all, a main character with a pet Chocobo. The PSOne version of the game has full FMV cutscenes and features old-school FINAL FANTASY combat using the Active Time Battle system.

FINAL FANTASY V will be playable on both your PS3 and PSP. We'll be announcing the release date closer to the time, but we thought you might like to know that the game is currently being arranged for a release. Keep checking Square Enix Members for more info.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 4 april 2011 @ 20:22:19 #85
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_95040104
Oh. Geen FFV complete op PSP dus? -O-

Volgens mij is IV namelijk niet op PSN verschenen...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_95040872
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh. Geen FFV complete op PSP dus? -O-

Volgens mij is IV namelijk niet op PSN verschenen...
Volgens mij niet?
Deel V had helaas wel behoorlijk lange laadtijden op de PSOne (en waarschijnlijk worden die perfect gemuleerd :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 4 april 2011 @ 20:51:28 #87
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_95042263
Hopelijk komen 4 en andere evt. remakes weer op de iPhone/iPad.

Is er een datum bekend wanneer FF:T op de iPhone komt?
pi_95043368
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:51 schreef Manke het volgende:
Hopelijk komen 4 en andere evt. remakes weer op de iPhone/iPad.

Is er een datum bekend wanneer FF:T op de iPhone komt?
Lente 2011 is laatst bekende 'datum'.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:32:21 #89
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_95078166
Waarom komen die spellen niet op Android?
pi_95084685
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 20:58 schreef 67Impala het volgende:
Heb final fantasy 3 op mijn Ipad ! Helemaal te gek!
Euh, komt de iPad versie niet deze maand pas ergens?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:18:58 #91
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_95086554
Iphone app werkt ook op Ipad.. Kwestie van scherm x 2 en voila :) ziet er ook nog gwn goed uit :)
pi_95092069
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 20:18 schreef 67Impala het volgende:
Iphone app werkt ook op Ipad.. Kwestie van scherm x 2 en voila :) ziet er ook nog gwn goed uit :)
Hoop stiekum dat de ipad versie er beter uit ziet op de ipad :)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_95100326
FFIV:CC vertaling uit Japans

Auto Battles?
quote:
De meeste van de sterke impact, "Auto Battle" bestaat. Auto strijd in opdracht zal automatisch naar hen, dan 'Voorkeuren', 'Fight "commando, als je nog om de cursor in de config, met behulp van de laatste opdracht wordt automatisch geselecteerd. Ze komen te schakelen door op de Select-knop in de strijd, die overgedragen naar het volgende gevecht, omdat je kunt instellen.

Deze "Auto Battle" en een zeer hoge snelheid en strijd, zal de strijd het dubbele van de normale snelheid. De strijd eindigt snel genoeg Zodra u de auto strijd hebben als je vecht vijanden en de meeste kleine vissen, de versnelling van de terugtrekking van de strijd tot het is geworden nog sneller strijd snelheid om zichzelf te ontsnappen. Het is verrassend comfortabel.
Installatiemogelijkheid?
quote:
De Memory Stick DUO en gegevens aan de installatie, de benodigde capaciteit 318MB ondersteunen. Eenmaal genstalleerd, kan het zeer comfortabel spelen als bijna geen laadtijd. Ook tijdens het spelen L + R + Start + Select kan ook zachte reset. Hoewel het enige tijd duurt om weer op het scherm de waarschuwing wanneer je begint te pas komen bij het wisselen van werk en opnieuw te spelen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_95472368
Final Fantasy V nu op PSN 9,99.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 13 april 2011 @ 23:43:16 #95
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_95472646
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:37 schreef Aether het volgende:
Final Fantasy V nu op PSN 9,99.
PSOne versie, niet speelbaar op PSP toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_95472843
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

PSOne versie, niet speelbaar op PSP toch?
PSP en PS3.
De PSOne-versie had wel wat last van laadtijden...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 13 april 2011 @ 23:53:18 #97
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_95473172
Okay. Dat had ik al gelezen :@

Ik twijfel trouwens. Eerst maar eens IV gaan spelen binnenkort en kijken wat S-E voor ons in petto heeft met betrekking tot overige remakes. V is een van de delen die me weinig doet omdat ik daar geen nostalgie bij voel zoals bij I, IV en VI wel het geval is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_95473323
Wel apart dat IV en VI op de Wii Virtual Console komen en V op PSN...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 13 april 2011 @ 23:56:36 #99
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_95473365
VI ook op PSN :D

quote:
With Square-Enix, the classic hits just keep on coming. After their recent announcement regarding Final Fantasy V's release on the PlayStation Store comes another similar announcement that's bound to get many, many gamers very excited.

Final Fantasy VI, arguably the best game in the series, is coming to PlayStation Network. This news comes by way of the Japanese Square Enix Members Twitter, which states that Final Fantasy VI is coming to the PlayStation Network on April 20th due to the amount of requests they've received from fans.

There's no word on if or when Final Fantasy VI will come to the PlayStation Network outside of Japan, but considering Square Enix's recent track record with PSone Classics, there's good reason to be hopeful.
Vers nieuws :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_95473539
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
VI ook op PSN :D

[..]

Vers nieuws :D
Dan zou ik toch voor de Wii-versie gaan.
Zelfde spel maar de PSOne-versie moest voor menu's en voor en na gevechten laden (plus bekende Square PAL-conversie).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 14 april 2011 @ 00:01:51 #101
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_95473608
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:00 schreef Aether het volgende:

[..]

Dan zou ik toch voor de Wii-versie gaan.
Zelfde spel maar de PSOne-versie moest voor menu's en voor en na gevechten laden (plus bekende Square PAL-conversie).
Yup. Bovendien verwacht ik dat V en VI ook nog 'echte' remakes krijgen in de toekomst :)

VI heb ik nooit uitgespeeld trouwens :@ Heb de GBA-versie liggen, maar daar wacht ik mee in afwachting van een VI-complete collection oid :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_95474026
quote:
99s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Yup. Bovendien verwacht ik dat V en VI ook nog 'echte' remakes krijgen in de toekomst :)

VI heb ik nooit uitgespeeld trouwens :@ Heb de GBA-versie liggen, maar daar wacht ik mee in afwachting van een VI-complete collection oid :P
Heb het idee dat die twee een stuk minder populair zijn in Japan(?)
Zie ze eerder op PSP/NGP dan op 3DS verschijnen.

Er zit trouwens een bug in de GBA-versie van VI.
Als je in slot 3 saved worden soms alle slots gewist...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_95720376
quote:
Years After: The Final Fantasy IV Interview
Takashi Tokita -- a lead creative force behind Square's Final Fantasy IV and lead designer of recent sequel The After Years -- looks back at the creative process of the original game from 1991, and also reflects on how the developer has strayed from its glory days.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_95752738
quote:
Final Fantasy IV: The Complete Collection Playtest – From Cecil To Ceodore
The first thing I did when I received Final Fantasy IV: The Complete Collection was try the new Interlude storyline. This tale takes place after the events in Final Fantasy IV, but before Final Fantasy IV: The After Years.

[...]

Despite what Square Enix told us earlier, the Interlude storyline is far from 15 hours. I cleared it in roughly three hours, a fifth of that time. [...] You cannot explore the world or even use most of the gold you earn. Part of the challenge is item management while exploring dungeons since you’re usually low on phoenix downs and Cecil (due to prolonged peace?) forgot how to cast Raise. The battle system in the Interlude is exactly like Final Fantasy IV. There are no band attacks or phases of the moon, but you do get to use different parties. [...]

After clearing the Interlude I jumped into Final Fantasy IV: The After Years. The sequel to Final Fantasy IV puts the spotlight on Cecil and Rosa’s son Ceodore who just joined the Red Wings. His first task is to retrieve the Knight’s Emblem from the cave where Cecil acquired the Rat’s Tail almost two decades prior. Ceodore has to face most of this quest alone, but being gifted with White Magic from birth makes the intro dungeon a breeze.

Final Fantasy IV: The After Years has a modified battle system. Similar to Chrono Trigger, there are combination attacks called Bands. You need to search for these on your own by testing different commands (Fight, Magic, Peep, etc.) during a battle. [...] The moon also plays a role in the game by boosting magic and weakening special attacks or vice-versa. By staying at an inn you can change the moon’s phase to your advantage, a strategy that comes in handy when you have assigned party members.

[...]

At last we’re at Final Fantasy IV. [...] The extra dungeons with ultimate weapons from the GBA game are in too. However, the augment system and a few cutscenes from the Nintendo DS version of Final Fantasy IV are out. Square Enix touched up the translation again too, but the biggest change is without a question the graphics. Bullets, the game’s developer, made all new sprites and spell effects (yeah for fire bubbles and Bahamut appearing from space). Everything is in sharp 2D with a few oddities like alligators, which were giant in other versions, tiny in comparison to other monsters on PSP.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 20 april 2011 @ 15:37:49 #105
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_95763305
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:10 schreef Aether het volgende:

[..]

Heb het idee dat die twee een stuk minder populair zijn in Japan(?)
Zie ze eerder op PSP/NGP dan op 3DS verschijnen.
Volgens mij is VI minstens net zo populair geweest als IV.
pi_95881820
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 23 april 2011 @ 14:07:20 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_95887102
Ziet er allemaal weer erg goed uit.
Alleen jammer dat ze die naam veranderd hadden. Nu heeft het niks meer met FFXIII te maken.
  zondag 24 april 2011 @ 04:04:08 #108
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_95909234
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht.
Nou, dat was dus zonde van m'n geld.
De besturing is echt waardeloos.
Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook.
Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_95913727
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht.
Nou, dat was dus zonde van m'n geld.
De besturing is echt waardeloos.
Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook.
Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen.
Ik ken geen enkele Final Fantasy waarbij je kan springen of weglopen tijdens een gevecht. 12 kun je wel weglopen, maar dat is een heel ander battlesysteem.

Ik ben trouwens bezig met FFXII, en ik heb ergens hulp bij nodig :o Ik wil die sidequest doen. Hij heet "The case of the missing Cactoid". In de walkthrough staat dat je met Tchigri moet praten op z'n bootje nadat je aan Dantro's Wife de cactoid flower hebt gegeven. Dan zou Tchigri je mee nemen naar North bank. Maar er gebeurt niets. Iemand die hier ook tegenaan is gelopen? :o
pi_96164777
Zirnitra :r :r

Beetje oninspirerende fights zijn de laatste Cieth missies zeg. Daar hadden ze toch wel even wat meer tijd in mogen steken imo.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:30:48 #111
64875 Cid
Kupo!
pi_96587713
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:12 schreef SuperFruitig het volgende:
Zirnitra :r :r

Beetje oninspirerende fights zijn de laatste Cieth missies zeg. Daar hadden ze toch wel even wat meer tijd in mogen steken imo.
:Y ;(
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_97132358
quote:
Final Fantasy Tactics for iOS Given a Release Window
While Square Enix announced that they would release Final Fantasy Tactics: The War of the Lions for iOS devices back at E3 2010, it is only recently that additional details about the port have been given. It will become available sometime between late June and the middle of July of this year. Square Enix has also announced that there will be an iPad version of the game, which will likely be released slightly after the iPhone version. As the iPad supports 1024x768px HD resolutions, the sprites will be touched up as well.

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions was first released on the PlayStation Portable back in 2007. It is a remake of the original Final Fantasy Tactics for the PlayStation.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_97149973
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_97239830
Massive Final Fantasy Collection On Sale For $15,000 On eBay
Someone on eBay is putting their entire collection of Final Fantasy games up for sale. The auction currently sits at about $15,000 with just a few days to go before it ends. What’s inside?

Final Fantasies I – XIII for one thing. But there are also side series titles like "Final Fantasy Seiken" (aka Seiken Densetsu: Final Fantasy Gaiden or Final Fantasy Adventure as its known North America) Final Fantasy: Mystic Quest and the Crystal Chronicles games, as well as different ports across the GBA and Nintendo DS. Limited edition consoles? Those are in there, too.




When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:47:16 #115
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_97247341
Mooie collectie. Maar zal er een gek zijn die dat gaat betalen?
Ondanks dat er zeer exclusief spul tussen zit.
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:28:30 #116
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_97350683
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht.
Nou, dat was dus zonde van m'n geld.
De besturing is echt waardeloos.
Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook.
Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen.
Het klinkt alsof je nog nooit in je leven een RPG gespeeld hebt.
pi_97351348
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:28 schreef chibibo het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je nog nooit in je leven een RPG gespeeld hebt.
Misschien wel RPG's maar dan niet met de opzet van FF inderdaad.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:51:44 #118
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_97354699
Misschien geen FF vraag.

Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN?
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:07:41 #119
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_97355617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Ixnay het volgende:
Misschien geen FF vraag.

Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN?
PSN :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_97356414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Ixnay het volgende:
Misschien geen FF vraag.

Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN?
Is niet aangekondigd voor de Europese PSN IIRC.
Als je een Wii hebt kun je beter die - al verkrijgbare - versie downloaden.
Vl beter dan de PSOne-versie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_97613899
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:31:33 #122
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97615279
Dat ze maar eens mogen opschieten :P , verder geen vragen :@
pi_97615494
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:31 schreef Pheno het volgende:
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen).
Ik zou wel graag weten of er een world map is en stadjes om te ontdekken. Of eigenlijk of de traditionele Final Fantasy componenten die ontbraken in FFXIII wel in 2 zitten. :)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_97633132
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:31 schreef Pheno het volgende:
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen).
Of ze zaken die XIII niet gehaald hebben in XIII-2 gaan gebruiken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_97634562
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:19:04 #126
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_97644491
Lijkt heel veel op XIII van wat ik kan zien.

ps. Ben ik eigenlijk de enige die veel meer uitkijkt naar Versus XIII dan een tweede XIII?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:02:59 #127
64875 Cid
Kupo!
pi_97650830
Ik heb stiekem wel zin in FFXIII-2 eigenlijk :) Vond de setting goed te doen, en ben erg benieuwd naar meer verhalen!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:11:06 #128
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_97651033
Ik koop ze beide blind. Final Fantasy O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:50:43 #129
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_97653934
Ik vind Versus ook interessanter dan XIII-2, maar haal ze waarschijnlijk wel allebei in huis.

Ik moet XIII nog steeds uitspelen, trouwens. Volgens mij zat ik in chapter 4 of 5 toen ik er mee ben gestopt, maar dat is al weer zo lang geleden dat ik waarschijnlijk beter opnieuw kan beginnen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:15:51 #130
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97654767
Voor mij is het voor FFXIII-2 en versus XIII een instant pre-order.
'nuff said :)
pi_97655055
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:19 schreef Ixnay het volgende:
Lijkt heel veel op XIII van wat ik kan zien.

ps. Ben ik eigenlijk de enige die veel meer uitkijkt naar Versus XIII dan een tweede XIII?
Nee, want mij lijkt Versus XIII ook veel vetter dan XIII-2. Ik heb XIII nog niet gespeeld, en ik denk ook niet dat ik deze ook zal spelen, omdat de reviews niet echt erg lovend waren en de gameplay nu veel meer linear in opzet is dan de vorige games.

Ik heb gisteren eindelijk van het PSN FFVII gedownload en die blijft gewoon classic. De volgende wordt waarschijnlijk FFVIII of FFIX.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_97655570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nee, want mij lijkt Versus XIII ook veel vetter dan XIII-2. Ik heb XIII nog niet gespeeld, en ik denk ook niet dat ik deze ook zal spelen, omdat de reviews niet echt erg lovend waren en de gameplay nu veel meer linear in opzet is dan de vorige games.

Ik heb gisteren eindelijk van het PSN FFVII gedownload en die blijft gewoon classic. De volgende wordt waarschijnlijk FFVIII of FFIX.
Volgens mij waren ze aan het luisteren naar de klachten over XIII en zouden ze zijn aangepakt in XIII-2. Ik ga het over een halve week meemaken, of dat ook zo is, maar FFXIII is niet zo slecht als de reviews je doen geloven. Vind ik dan, ook een mening natuurlijk. In het begin is het lineair als een Mondriaan, maar dat ebt later zeker weg.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:40:08 #133
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97665507
Ik vind al de reviews van XIII echt een beetje jammer. Tuurlijk is hij niet zo goed als andere, maar ik heb me er echt prima mee vermaakt. En het feit dat je alleen maar op X loopt te bashen is ook onzin. Vind je een held als je het in je eerste playthrough feilloos red.. Ik moest af en toe echt goed nadenken bij bosses en dan gewoon dood ging omdat ik de foutte keuze maken.

Kortom ik zou zeggen ga het spelen en vorm je eigen mening, want mijn mening is bijvoorbeeld al heel erg tegenstrijdig met alle reviews...
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:57:30 #134
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_97668455
XII werd ook overal gebasht.

X ook in het begin. Later kreeg hij pas de waardering die hij verdiende. :)
pi_97671311
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_97851877
Played FFXIII-2. Non-lineair confirmed. Of ze hebben het beste stuk laten spelen, dat kan ook :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_97853326
Kan je ons iets meer vertellen Pheno? :P

Wat speelde je, wie speelde je? Hoe waren de gevechten? En in wat voor opzicht was het non-lineair.. als in: wat kon je doen, waar kon je heen, had je een world map of iets met een lijstje side-quests?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:00:21 #138
64875 Cid
Kupo!
pi_97853688
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:30 schreef Pheno het volgende:
Played FFXIII-2. Non-lineair confirmed. Of ze hebben het beste stuk laten spelen, dat kan ook :P
WTB meer info inderdaad!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_97853725
Ik heb over drie uur een interview, dus ik heb de vragen al klaar op basis van de demo. Ik hoop vanavond een preview te schrijven en online te zetten :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:05:05 #140
64875 Cid
Kupo!
pi_97853951
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:01 schreef Pheno het volgende:
Ik heb over drie uur een interview, dus ik heb de vragen al klaar op basis van de demo. Ik hoop vanavond een preview te schrijven en online te zetten :)
*O*
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_97855496
Tof! Ik kijk uit naar de preview. ^O^
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:03:37 #142
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97874967
Ik heb het belangrijkste al op twitter en dus ook rechts op de gamessite gezet na mijn interview met Motomu Toriyama en Yoshinori Kitase: meerdere eindes! Op TGS wordt het meer uitgelegd, maar ze zijn overstag! Ik ga nu maar eens beginnen met typen :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:57:24 #144
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_97878755
Als het net zo uitgebreid is als in Chrono Trigger of Fallout New Vegas is het tof! Ben benieuwd!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_97894206
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:33:08 #146
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_97981435
Ze zeggen dat XIII-2 beter wordt dan XIII op elk front.

Als ze toch een engine hebben met een battlesysteem etc. is het ook niet zo heel moeilijk om de minpunten uit XIII aan te pakken.
pi_98210687
Zojuist begonnen aan FF XIII op de 360. Heb eerdere delen gespeeld. Moet ik ergens rekening mee houden, of heeft iemand tips?
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:50:34 #148
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_98211129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:41 schreef emokid het volgende:
Zojuist begonnen aan FF XIII op de 360. Heb eerdere delen gespeeld. Moet ik ergens rekening mee houden, of heeft iemand tips?
Wapens doen er niet echt toe tot ongeveer 75% in de game. Items niet verkopen, gewoon houden, alles. Je hebt je items nodig om betere wapens te maken, dat heeft nut vanaf ver in de game.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_98211190
Wapens als in geweren, of ook zwaarden? Ik moet dus niet investeren in wapens?
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:59:19 #150
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_98211483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef emokid het volgende:
Wapens als in geweren, of ook zwaarden? Ik moet dus niet investeren in wapens?
Alles. Je hoeft ze niet echt te kopen in ieder geval. Als je een nieuw wapen vindt met betere specs kun je die gaan gebruiken. Oude wapens ook gewoon bewaren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_98348745



When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_98401772
Is er misschien al wat meer bekend van Final Fantasy Versus XIII :@ ?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_98404033
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_98487258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:57 schreef Ixnay het volgende:
XII werd ook overal gebasht.

X ook in het begin. Later kreeg hij pas de waardering die hij verdiende. :)
Je kunt mensen redelijk in twee groepen verdelen, denk ik. De ene groep vind X / XIII matig tot slecht en XII goed, bij de andere geld het tegenovergestelde. Zelf vind ik XII, ondanks dat het spel erg langzaam wordt tegen het einde aan, een fantastisch spel en vind ik XIII gewoon slecht. X vond ik matig.

Anyway, zit nog steeds te wachten totdat Square FFXII International HD aankondigt. Emulatie is jammer genoeg nooit perfect ;(



O+
pi_98496993
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:21 schreef El_Thijs het volgende:
Is er misschien al wat meer bekend van Final Fantasy Versus XIII :@ ?
Ja, het duurt tyfuslang en ze willen niets loslaten. Op de TGS alleen een nieuwe trailer en op de E3 niets, nada, noppes.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_98497948
Ben vorige week maar weer eens opnieuw begonnen met XIII.
Had de storyline uitgespeeld en het spel niet meer gespeeld helaas.
Wilde dus nu al die missies gaan doen en wapens/items/cyrst upgraden, maar tijdens het opstarten van de game besloten lekker opnieuw te beginnen :D
pi_98899844
quote:
FINAL FANTASY TACTICS: The War Of The Lions out now on PSN
FINAL FANTASY TACTICS: The War Of The Lions, the PSP remake of the much loved PS1 title, is now available on the PlayStation Network for download on PSP. You won't have to shell out much Gil for it either, as it's available for just 7.99 / 9.99.

The War Of The Lions improves on the PS1 version of FINAL FANTASY TACTICS, which was never released in Europe, with a vastly improved translation, fully animated cutscenes and improved artwork throughout the game. It also includes FINAL FANTASY XII's Balthier as a playable character, alongside Cloud from FINAL FANTASY VII.

FINAL FANTASY TACTICS: The War Of The Lions takes place in Ivalice, the setting of FINAL FANTASY XII, and features one of the greatest implementations of the job system since FINAL FANTASY V, not to mention music by the composer of the FINAL FANTASY XII soundtrack, Hitoshi Sakimoto.

I've easily put over a hundred hours into this game myself, and I'm looking forward to doing so again, this time on my PSPgo. The game's bound to look even prettier with the PSPgo's higher pixel density screen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:41:18 #158
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_98901978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:46 schreef Fipotje het volgende:
Ben vorige week maar weer eens opnieuw begonnen met XIII.
Had de storyline uitgespeeld en het spel niet meer gespeeld helaas.
Wilde dus nu al die missies gaan doen en wapens/items/cyrst upgraden, maar tijdens het opstarten van de game besloten lekker opnieuw te beginnen :D
Terecht! Ik wil dat ook weer een keer doen, ondanks dat ik al de volle 100% heb en alle wapens al een keer gemaxt heb. Uren lang Adamantoises slopen voor Platinum Ingots en Trapehezedrons :D

Onlangs weer met Final Fantasy X begonnen en dat was overigens ook weer heel erg leuk! Jammer dat ik er alleen apart mijn PS2 voor moet aansluiten -O-
pi_99254561
quote:
Square Enix Looking Into Overseas Release Of Final Fantasy Type-0
A more detailed summary of the Final Fantasy Type-0 interview is online. Most of the details were covered earlier, but this point is key.

Tetsuya Nomura said they are investigating a downloadable version and overseas version of Final Fantasy Type-0.

Other details from a rapid fire Q&A session with Famitsu note we’ll see famous monsters in the game, you can change party members and equipment at save points, and you will run into students from other classes who wear different colored mantles.

Final Fantasy Type-0 was slated for release this summer, but the interview says a delay is likely. Famitsu lists Final Fantasy Type-0 as a 2011 title instead of summer 2011.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:04:24 #160
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_99254752
Natuurlijk komt Type-0. Het is een Final.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_99254883
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Natuurlijk komt Type-0. Het is een Final.
Wordt nog interessant omdat het om twee UMDs gaat. Hoe ziet de PSP-markt er dan uit en zou dat nog wel verkopen tegen de tijd dat het in Europa uitkomt? En op PSN kunnen op dit moment geen titels verkocht worden die uit meerdere UMDs bestaan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 10 juli 2011 @ 22:25:31 #162
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_99298192
Gisteren was er een concert in Keulen ter ere van Uematsu:

http://www.mediafire.com/?nz32u9yydqu8ubs

Symphonic Odysseys. Eerder was er al Symphonic Fantasies, die CD is te koop via Amazon.de :) Odysseys komt volgend jaar ws op CD uit.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_99316824
Gisteren Vagrant Story en Final Fantasy IX via PSN aangeschaft. Geweldig om weer eens te spelen. Zou willen dat SE weer een spel in de stijl van de PSX Final Fantasies uitbrengt. Qua sfeer komen de nieuwere spellen toch niet in de buurt.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:34:06 #164
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_99319731
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:09 schreef kipknots het volgende:
Gisteren Vagrant Story en Final Fantasy IX via PSN aangeschaft. Geweldig om weer eens te spelen. Zou willen dat SE weer een spel in de stijl van de PSX Final Fantasies uitbrengt. Qua sfeer komen de nieuwere spellen toch niet in de buurt.
Helemaal mee eens. Net zoals iedereen. Maar SE denkt dat wij alleen maar mooie filmpjes willen zien en steekt daar 90% van de productietijd in.
pi_99321485
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:34 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Net zoals iedereen. Maar SE denkt dat wij alleen maar mooie filmpjes willen zien en steekt daar 90% van de productietijd in.
Moet zeggen dat ik Final Fantasy XII can ook weer een goed experiment vond, al zou ik denk ik liever een Matsuno spel met een dergelijk budget en niet de Final Fantasy naam zien. Maar ik ben totaal geen fan van de aanpak van X / XIII. Kan de personages, verhalen en lineaire opzet totaal niet waarderen.
pi_99363491
Sony Sends Square Enix Congratulatory Chocobo Cake
A few weeks ago, Square Enix announced they shipped 100 million Final Fantasy games worldwide. That figure is a tally of the fourteen numbered games from the main series, ports, direct sequels, and spin-offs. While Final Fantasy made its debut on the Famicom, the series mushroomed with Final Fantasy VII for PsOne.

Sony (specifically Sony Music Entertainment) congratulated Square Enix with a sponge cake and Twitter addict Shinji Hashimoto took a photo of it.

Congratulations for the series surpassing 100 million units, the cake reads.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:47:52 #167
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_99406075
Versus XIII interview in Famitsu. Is nog in pre-production :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_99406130
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Versus XIII interview in Famitsu. Is nog in pre-production :')
Ik ga het gewoon kopen, maar met dit soort ontwikkelperiodes is het toch al gedoemd om te falen De kosten kunnen gewoon niet meer teruggewonnen worden :').
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:03:51 #169
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_99406593
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:49 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik ga het gewoon kopen, maar met dit soort ontwikkelperiodes is het toch al gedoemd om te falen De kosten kunnen gewoon niet meer teruggewonnen worden :').
Natuurlijk koop ik het ook. Maar wat een drama is het ontwikkelproces... Tegelijk aangekondigd met XIII en daarvan komt over een half jaar alweer het vervolg. Versus is wat dat betreft gedoemd om een financieel fiasco te worden.

Ze moeten dat soort games ook gewoon niet zo vroeg aankondigen. Dan valt ook niet op dat het zo'n drama is!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_99406766
Hopelijk in Tokio meer info. En nu wil het toeval dat ik donderdag hoor of ik weer eens op vakantie kan rond die tijd... *)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_99408797
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze moeten dat soort games ook gewoon niet zo vroeg aankondigen. Dan valt ook niet op dat het zo'n drama is!
XII is ook vijf jaar in ontwikkeling geweest.
De eerste propaganda kwam na een klein jaar naar buiten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_99523320
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:09:36 #173
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_99523570
quote:
Ik zag ze op NeoGAF al inderdaad. Ik ga maar eens in een media blackout omtrent deze game ^O^
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:12:00 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_99523682
quote:
Nice :) And my fav blue haired boy is back O+
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_99525394
quote:
Ik wacht nog even af
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_99549646
A Look At Final Fantasy Type-0′s Battles And World Map In Video Form
Final Fantasy Type-0 may have been delayed to fall, but it looks like Square Enix have updates planned to make up for the delay. Today, they updated the game’s website with a whole bunch of short videos.

Battles – Basic Knowledge
During battle, you control a party of three. You can switch between the character you control on the fly, and each one has their own weapon and abilities, which adds a tactical element to battles.

Kill Sight and Break Sight
Kill Sights are used to kill enemies in one fell swoop. When the lock-on cursor glows red, you can perform a Kill Sight. Break Sights are used to inflict a large amount of damage on enemies. During these, the lock-on cursor glows yellow.

Special Order
Special orders are specific objectives issued within missions. These orders can vary in their nature, and you have to carry them out within the provided time limit. Depending on the number of orders you successfully carry out, you’re rewarded with items and the like upon clearing missions.

Active Field Map
Finally, this video shows the world map, littered with tows and dungeons. You can traverse it on foot, Chocobo, or by air ship. You can also run into monster and enemy battles on the map.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100183879
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100248992
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions iOS Out This Week
Just last week, Square Enix announced that the long-awaited iOS port of Final Fantasy Tactics: The War of the Lions was submitted to Apple, which no doubt meant that the game would be out soon. Today on Facebook, they confirmed that release is in fact this week. Dated for August 4th (that's Thursday!), this version will be for iPhone (4 and 3GS) iPod Touch, with an iPad version on its way in about a month.

Square says they actually tried to run it on an iPhone 3G, but it was simply too slow. However, the retina display is supported, load times are definitely improved over the PSP version, and they were able to include a save feature and keep the English voiceovers. On the other hand, they had to cut out the multiplayer portion of the game.

Famitsu got some hands-on with the game on an iPhone. Take a look.

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions will cost 1800 yen, $15.99 US or 12.99 in the App Store.[/quote]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100335599
Ga 14 maar weer eens proberen. Is maar 9 euro bij Dixons en je hoeft nog niet maandelijks te betalen
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 07:05:15 #181
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100342895
XIV staat nog steeds in de planning voor de PS3. Ze zijn de game dusdanig aaan het verbeteren dat de "oude" XIV uiteindelijk maar een (slechte) demo is van de vernieuwde XIV.

Versus XIII is nu pas in volle ontwikkeling. Wat is er dan in die eerste 5 jaar ontwikkeltijd gebeurd, vraag ik me af. Het werd wel op de E3 van 2006 aangekondigd, maar wie weet hoe lang daarvoor al aan de game gewerkt werd.

Dissidia 012 is (hoop ik) een flop geworden. Niet dat we straks een derde Dissidia game krijgen waar niemand op zit te wachten.

En er komt nog een muziek/ritme game van FF genaamd Theatrhythm Final Fantasy.
http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Theatrhythm_Final_Fantasy
Geen idee wat dat gaat worden. :? Het is (tot nu toe) alleen voor Japan aangekondigd en het is voor de 3DS.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:48:08 #182
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_100343567
Heb je ook nieuws Ixnay? :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_100351881
-

[ Bericht 98% gewijzigd door Aether op 07-08-2011 12:47:28 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100418806
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100419029
Kweh! Square Enix Europe Take Over Another Game
Last year, Square Enix ported their GREE social network game, Chocobo’s Crystal Tower, to Facebook. The game takes place in a land littered with towers. You get to raise a chocobo, battle enemies and and make it to the top of every tower to earn treasure.

You can then use your hard-earned loot to customize your chocobo further. You can even breed chocobos in the game to give birth to a new hatchling. Like a lot of social games, Chocobo’s Crystal Tower is a free-to-play title with paid item purchases.

Chocobo’s Crystal Tower was being maintained and updated by Square Enix’s Japanese division. Today, Square Enix Europe that they’re taking over the game’s development and plan to make changes and improvements to it, based on community feedback. You can try the game out here.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:54:13 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_100606279
Copy/paste vanaf NeoGaf:

Here you go, if you want other areas I'll capture some later, the ice area seems to be the most impressive and others not so much, so I didn't bother.






cut scene:

world map:



(demo beschikbaar in Japan)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:21:44 #187
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100607939
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Copy/paste vanaf NeoGaf:

Here you go, if you want other areas I'll capture some later, the ice area seems to be the most impressive and others not so much, so I didn't bother.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
cut scene:
[ afbeelding ]
world map:
[ afbeelding ]


(demo beschikbaar in Japan)
Type-0?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:56:00 #189
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_100649866
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:40 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Type-0?
Yup. En omdat niemand anders het doet, de Moogle update voor FFXIII-2:



























The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_100657731
Must have!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_100657948
Iemand enig idee wanneer 14 voor de ps3 nou eindelijk uitkomt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2011 22:24:06 ]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 03:57:10 #192
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100669062
Als ze het (dit keer wel) goed genoeg vinden om op de markt te brengen.
Met de pc versie was dat zeker niet het geval.
pi_100673379
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100680566
Eerste uitgave Square Enix Magazine.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aether op 13-08-2011 17:14:11 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101036362
Nieuwe mysterien


When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101084299
Heb me voorgenomen om ook maar eens te beginnen aan deze klassieke gameserie. Tijdje geleden wel begonnen aan XIII op de Xbox360, maar nog niet afgemaakt (verwarrend verhaal, lineair) en heb nu I & II voor iOS en ben bijna door I heen. Hoe kom ik nu het beste aan alle oude versies op een legale manier? Ben een beetje een lijstje aan het samenstellen.

FF I iOS (v)
FF II iOS (v)
FF III iOS of DS?
FF IV
FF V
FF VI
FF VII PS1
FF VIII PS1
FF IX PS1
FF X PS2
FF XI PS2
FF XII PS2
FF XIII XBOX360 (v)

Ik heb geen snes, of sony-console. Verder heb ik alle consoles van Nintendo (-snes). Dus er zal waarschijnlijk een 2ehands PS bijkomen. Voornamelijk over IV tot VI twijfel ik. Van VII tot XII zijn volgens mij geen remakes. Zijn alle PS1 games trouwens wel te spelen op een PS2?
pi_101085047
Die moogle!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Young_David het volgende:


Ik heb geen snes, of sony-console. Verder heb ik alle consoles van Nintendo (-snes). Dus er zal waarschijnlijk een 2ehands PS bijkomen. Voornamelijk over IV tot VI twijfel ik. Van VII tot XII zijn volgens mij geen remakes. Zijn alle PS1 games trouwens wel te spelen op een PS2?
Mij is altijd verteld dat je een ander geheugenkaartje nodig hebt omdat de PS1 opsloeg in blocks en PS2 in bytes, maar dat is al 10 jaar geleden dat dit mij verteld is, dus misschien heb ik het mis. Ik heb in ieder geval nooit een PS1 spel fatsoenlijk op kunnen slaan,
pi_101086169
Wat voor een FF game nogal een vereiste is ... eens kijken wat een PS1 met FFVII op marktplaats doet ...
pi_101086485
Als je een goede pc hebt kan je spellen ook gaan emuleren. FFVII, FFVIII, FFIX en FFXII doen het prima op emulators, FFX weet ik niet zeker.

FFIV en FFVI zijn trouwens ook via de virtual console te spelen.
pi_101086879
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:54 schreef RenRen- het volgende:
Die moogle!

[..]

Mij is altijd verteld dat je een ander geheugenkaartje nodig hebt omdat de PS1 opsloeg in blocks en PS2 in bytes, maar dat is al 10 jaar geleden dat dit mij verteld is, dus misschien heb ik het mis. Ik heb in ieder geval nooit een PS1 spel fatsoenlijk op kunnen slaan,
Voor PS1 heb je inderdaad een PS1 memory card nodig op de PS2. Op een PS3 kun je virtuele memory cards maken op de HDD.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101087513
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:33 schreef Young_David het volgende:
Heb me voorgenomen om ook maar eens te beginnen aan deze klassieke gameserie. Tijdje geleden wel begonnen aan XIII op de Xbox360, maar nog niet afgemaakt (verwarrend verhaal, lineair) en heb nu I & II voor iOS en ben bijna door I heen. Hoe kom ik nu het beste aan alle oude versies op een legale manier? Ben een beetje een lijstje aan het samenstellen.
FF I iOS Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance
FF II iOS PSP remake / Game Boy Advance
FF IV Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance / DS
FF V PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance
FF VI Wii Virtual Console / PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance
FF VII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF VIII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF IX PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF XI PS2 PC/XBOX360
FF XIII XBOX360 PS3

[ Bericht 7% gewijzigd door Aether op 23-08-2011 16:12:15 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101087750
Met een PSP kom ik dus al een heel eind
pi_101088168
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:03 schreef Young_David het volgende:
Met een PSP kom ik dus al een heel eind
Lijst iets aangepast.
PSP is inderdaad een goede keus. Zou alleen V en VI niet aanraden, erg trage emulatie en slechte vertaling. V kun je het beste voor de GBA kopen en VI op Wii Virtual Console of GBA.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 01:00:07 #204
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101113677
IV heb ik uitgespeeld met een PSP emulator, VI met een snes emulator ooit.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:12:28 #205
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_101140167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:56 schreef Aether het volgende:

[..]

FF I iOS Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance
FF II iOS PSP remake / Game Boy Advance
FF IV Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance / DS
FF V PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance
FF VI Wii Virtual Console / PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance
FF VII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF VIII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF IX PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3
FF XI PS2 PC/XBOX360
FF XIII XBOX360 PS3
III hebben ze voor iOS en NDS dat zijn de 3D remakes. Het orgineel (8-bit) is alleen voor de NES in het Japans.

IV heeft een 3D remake op de NDS vergelijkbaar met de stijl hoe ze dat bij III hebben gedaan. Verder is deze te krijgen voor de SNES, PS1, Wii Virtual Console (onbewerkt). GBA (kleine aanpassingen). Ook is er sinds kort een mooiere 16-bit achtige versie op de PSP met de sequel The After Years erbij voor als je het helemaal compleet wil hebben.

V is voor de SNES (alleen Japans) PS1, Wii Virtual Console en PSN (onbewerkt). GBA (kleine aanpassingen).

VI voor de SNES, PS1, Wii Virtual Console en PSN (onbewerkt). GBA (kleine aanpassingen).

VII voor de PS1, PC en PSN.

idem voor VIII.

IX op de PS1 en PSN.

X en X-2 op de PS2.

XI op de PC en Xbox360, buiten Europa volgens mij ook op de PS2 maar dan wel de oude versie niet de slim versie.

XII alleen op de PS2.

XIII op de PS3 en Xbox 360.

En dan nog een heleboel prequels/sequels spinoffs. :?

Maar met een PS1, 2 of 3. Kun je dus deel 1 t/m 9 uitspelen minus deel 3 als je de collecties FF Origins (deel 1+2) en FF Anthology (deel 4+5) hebt. Zo heb ik het dus gedaan.
Van deel 3 had ik de NDS remake uitgespeeld, maar die heb je dus ook op iOS.

En dat je een PS1 memorycard nodig hebt om een Ps1 game te spelen op een PS2 is waar.

Ik raad je aan om een PS2 te kopen (tweedehands zal dat niet zo duur zijn en dan kun je dus deel 1 t/m 12 spelen minus 3 en 11.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ixnay op 24-08-2011 20:20:41 ]
pi_101161523
Zou zomaar een PS2 kunnen worden dus. I en II heb ik dus al op de Ipad, XIII op de Xbox360 en IV heb ik besteld voor de GBA. III haal ik waarschijnlijk ook wel voor de ipad en V en VI voor de GBA (als ik ze kan vinden)

Nu nog de tijd om te spelen :-P
pi_101163856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:36 schreef Young_David het volgende:
Zou zomaar een PS2 kunnen worden dus. I en II heb ik dus al op de Ipad, XIII op de Xbox360 en IV heb ik besteld voor de GBA. III haal ik waarschijnlijk ook wel voor de ipad en V en VI voor de GBA (als ik ze kan vinden)
VI is ook goed te doen op de Wii als je een classic controller hebt.
quote:
Nu nog de tijd om te spelen :-P
Zo'n 300 uur zo te lezen :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101413567
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101463340
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101967017
3 Februari 2012 is de Europese Release van FF 13-2. *O*

15 December in Japan en 31 Januari in de VS.

Eigenlijk heb ik toch er toch best weer zin in. :P
pi_101967101
Een HD remake van FFX?? -O-
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 15 september 2011 @ 09:39:19 #212
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_101968030
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:41 schreef torn_Machina het volgende:
3 Februari 2012 is de Europese Release van FF 13-2. *O*

15 December in Japan en 31 Januari in de VS.

Eigenlijk heb ik toch er toch best weer zin in. :P
Yup, enige game komende maanden die ik day one koop. Hopelijk een leuke special edition in US of EU. PS3-versie uiteraard.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_101971498
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:46 schreef Cid het volgende:
Een HD remake van FFX?? -O-
Super vet! Blitzball games in HD :)
  donderdag 15 september 2011 @ 15:57:21 #214
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_101979418
Blitzbal :{ Dat sloeg ik echt meteen over :D
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_101979610
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:57 schreef Ang3l het volgende:
Blitzbal :{ Dat sloeg ik echt meteen over :D
Ik heb wel veel lol gehad op een verjaardag omdat we zo hard faalden.
pi_101980210
Ik snapte geen bal van Blitzbal ;(

Verloor altijd.
pi_101981552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:24 schreef Desunoto het volgende:
Ik snapte geen bal van Blitzbal ;(

Verloor altijd.
Ik heb aardig wat uren Blitzball gespeeld, maar dit was alleen om Wakka zijn Ultimate Weapon en Sigil te krijgen. :P

Vooral in het begin was het erg moeilijk om met je standaard team wedstrijden te winnen.
Zodra je de kans kreeg om betere spelers te rekruteren werd het allemaal kinderlijk eenvoudig om alles te winnen.

De storyline blitzball wedstrijd winnen is eigenlijk de moeilijkste wedstrijd uit het hele spel.
Als je Jech Shot niet had geleerd voordat je in Luca aan kwam was het al bijna onmogelijk om te winnen.

De extra scene na het winnen van de wedstrijd maakte natuurlijk weer veel goed. :P

Ik speel liever 15 uur Blitzball dan dat ik weer al die bliksemschichten moet ontwijken voor de Sigil van Lulu.
  donderdag 15 september 2011 @ 23:20:06 #218
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_102000584
HD remake van FFX??

Wat/waar??? :D

En dat Blitzballen met Wakka duurde echt te lang, maar het was de moeite waard dat wapen en die overdrives van hem!
Dat bliksem dodgen van Lulu was simpel. Begrijp niet wat daar nou zo lastig aan was.
pi_102008598
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:04 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik heb aardig wat uren Blitzball gespeeld, maar dit was alleen om Wakka zijn Ultimate Weapon en Sigil te krijgen. :P

Vooral in het begin was het erg moeilijk om met je standaard team wedstrijden te winnen.
Zodra je de kans kreeg om betere spelers te rekruteren werd het allemaal kinderlijk eenvoudig om alles te winnen.

De storyline blitzball wedstrijd winnen is eigenlijk de moeilijkste wedstrijd uit het hele spel.
Als je Jech Shot niet had geleerd voordat je in Luca aan kwam was het al bijna onmogelijk om te winnen.

De extra scene na het winnen van de wedstrijd maakte natuurlijk weer veel goed. :P

Ik speel liever 15 uur Blitzball dan dat ik weer al die bliksemschichten moet ontwijken voor de Sigil van Lulu.
Wut? Dit heb ik nooit meegekregen :+

De Jech Shot? Was dat toen op die boot, dat hij zijn vader na ging doen?

Aah, ik wil het weer spelen... Ik heb heel lang op hetzelfde punt vast gezeten, dus ben nu ergens bij Zanarkand met een heel zwak team. Of die keer dat ik tegen Seymour moest vechten in die plek waar je Shiva krijgt. Ik had geen Mana Spheres, maar moest minstens Fira hebben om Seymour te verslaan. Dus moest opnieuw beginnen.

Misschien ga ik binnenkort wel weer spelen O+
pi_102008750
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:20 schreef Ixnay het volgende:
HD remake van FFX??

Wat/waar??? :D
PS3 en Vita krijgen een HD remake.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_102009088
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_102028052
Square Enix Announces 'Final Fantasy Legends' For iOS And Android
Hey, cool! Square Enix is preparing an iOS and an Android port of Final Fantasy Legends: Hikari to Yami no Senshi for release in 2012. From all accounts, Legends is a very traditional RPG in the Final Fantasy vein, but it’s also a special one since it’s episodic. Legends first graced Japanese mobile phones back in 2010 as an exclusive, similar to how Final Fantasy IV: The After Years was treated before it was re-released on Nintendo’s WiiWare and then later re-combined as a compilation on the PSP.



So, what do we know about this particular version? Not much as usual, and that’s the running problem with TGS coverage in general — this stuff is coming out fast and dirty and we don’t have any native Japanese speakers on staff (we'll update this story if we discover anything is funny). We do, however, have these two images from the Square Enix event where the port was announced. It looks pretty!

Anywho, for you FF freaks out there, rest assured that this particular title borrows a lot from its elders — Active Time Battle, the ever-popular Job System, and all the usual tropes are in this thing. In English, Legend’s subtitle translates to something like “Warriors of Light and Darkness,” which should give you an indication of what to expect from its story: two small group of youths from the light and dark-side respectively come together to fight and save the world.

http://toucharcade.com/20(...)-for-ios-and-android
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_102030619
Eindelijk iets voor android! *O*
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_102283889
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 september 2011 @ 23:49:21 #225
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_102284742
Dat is geen nieuwe trailer toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_102285710
Dacht dat er een extra deel bij zat maar lijkt er niet op...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:19:19 #227
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_102285927
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:12 schreef Aether het volgende:
Dacht dat er een extra deel bij zat maar lijkt er niet op...
Misschien is het een 'verzameltrailer' ofzo? Ik gooi 'm gewoon op FOK!games ook. Wat maakt het uit :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_102384486
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 26 september 2011 @ 23:02:58 #229
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_102420956
3 februari koop ik meteen XIII-2. Ik blijf hoop houden in FF.
Verwachtingen zijn dat het zoiets wordt als XIII, maar de minpuntjes verbeterd.
- Minder rechtlijnige maps
- Battlesysteem/Levelsysteem beter uitgewerkt
De "minder boeiende" characters van XIII veranderen helaas niet.
  maandag 26 september 2011 @ 23:18:27 #230
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102421626
Voor mij ook instant buy, omdat Final Fantasy! :D

Ik heb me ook prima vermaakt met XIII dus met deze ook!
  dinsdag 27 september 2011 @ 01:14:02 #231
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102425249
Ik ben vrijdag voor de tweede keer begonnen aan XIII. De game lag al een jaar bij mij in de kast, ik had het een jaar geleden ook al geprobeerd om eraan te beginnen, maar destijds konden de cast en de eerste twee chapters bij simpelweg niet genoeg boeien om verder te gaan. Hoe anders dit keer.

Ok, tijdens de eerste +/- zes chapters moest ik mezelf soms echt aansporen om niet op te geven, om toch verder te gaan. Nu ben ik bij chapter 10 en ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Sinds het eind van chapter 7 is de game echt in een stroomversnelling geraakt en geniet ik van het verhaal, van lle personages (ja, ook van Hope en Vanille) en ben ik echt van het vechtsysteem gaan houden.

Lineaire levels zijn altijd al mijn ding geweest, dus geen slecht woord daarover. Sterker nog, ik vond het juist ergerlijk dat je in de vorige delen meer dan eens n bepaalde richting uit was gelopen op zoek naar goodies om vervolgens na een shitload aan random battles ( :r ) teleurgesteld af te druipen omdat er helaas niets lag. Nee, dan liever zoals in FXIII, waarbij je tenminste zeker weet dat er negen van de tien keer treasure op je ligt te wachten als een splitsing van de weg zich aandient.

Natuurlijk is de game niet helemaal zonder problemen. Het gebrek aan interactie met NPC's is echt jammer bijvoorbeeld.

SPOILER: In chapter 8 bijvoorbeeld...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder natuurlijk het langzame begin. Niet alleen hebben de verscheidene personages wel heel erg veel tijd en tussenfilmpjes (inclusief flashbacks) nodig om zich aan de speler voor te stellen, ook wordt je als het ware bedolven onder termen als "l'Cie" en "fal'Cie" die wel wat meer uitleg hadden kunnen gebruiken. Nu is het me allemaal wel duidelijk, maar gedurende de eerste tien uur weet je echt niet waar je nu eigenlijk mee bezig bent.

Qua gameplay vond ik het ook een tegenvaller dat je wel hl lang moet wachten voordat je zelf je party kunt kiezen. Dat je net op het moment dat er iets ging gebeuren, of juist wanneer je net iets bereikt had, opeens naar twee andere personages gegooid werd hielp niet mee. Het duurde ook lang voordat je het idee kreeg dat je eindelijk volledig controle over het vechtsysteem had.

Oh, en een grotere rol voor (en meer CGI-filmpjes met) Jihl Nabaat was leuk geweest. De manier waarop ze dood ging was sowieso nogal... anti-climax. :')

Maar desondanks vind ik FXIII al met al een erg leuke game en als het dit niveau vasthoudt (of zelfs nog beter wordt), dan kan dit wat mij betreft wel eens de beste Final Fantasy tot nu toe zijn. En ook al heb ik XIII nog lang niet uitgespeeld, verheug ik me stiekem al op XIII-2. O+
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:25:35 #232
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102429561
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 01:14 schreef Rikketik het volgende:
Deze mening deel ik dus ook! Ik snap al die haters niet over XIII ik heb me namelijk prima vermaakt! Vooral het grinden tot een volledig crystarium en de ultimate weapons vond ik erg leuk :D
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:30:21 #233
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_102429698
Dat levelen tot alles maxed out is doe ik nooit. Ultimate weapons doe ik ook nooit. Ik speel de game altijd gewoon uit, en dan ben ik er klaar mee.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_102432219
Bij elke nieuwe FF worden er toch al direct vergelijkingen getrokken met 7,8 of 9.
Kennelijk zit bij veel mensen die nostalgie nog steeds erg diep en kunnen ze niet meer genieten van een leuke game ondanks de kleine minpunten die echt geen afbreuk doen aan het spel.

De FF reeks probeert met elk nieuw deel wel iets nieuws en dit pakt niet altijd even goed uit als ze gedacht hadden.

Voor mij is elke nieuwe FF toch echt weer wat uurtjes genieten en kijk daarom zeker uit naar 13-2.
pi_102432288
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat levelen tot alles maxed out is doe ik nooit. Ultimate weapons doe ik ook nooit. Ik speel de game altijd gewoon uit, en dan ben ik er klaar mee.
Watje.

Honderd procent hier. Ik moest. Die dino's werden uiteindelijk zelfs leuk om te doen :D Het is ook de tweede game die ik 100% heb gedaan, normaal ben ik niet zo van die trophies en shit :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_102432351
Ik ben toevallig bezig met FF13 de laatste weken, ik ben op Pulse en moet nu met een schip weer naar Cocoon, maar wil eerst even wat trainen en die growth egg halen. Dat beest is echter veel te sterk en de Death spell om van hem af te komen mislukt alleen maar. Het was 1x gelukt maar toen ging ik alsnog dood door die kleintjes :')
pi_102432460
Death mislukt dan ook wel heul vaak. Uiteindelijk ben ik maar gewoon echt gaan knokken, dat werkte wel :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:19:55 #238
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_102432744
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

Watje.

Honderd procent hier. Ik moest. Die dino's werden uiteindelijk zelfs leuk om te doen :D Het is ook de tweede game die ik 100% heb gedaan, normaal ben ik niet zo van die trophies en shit :')
Ik heb volgens mij pas n game 100% uitgespeeld, New Mario DS. De rest duurt te lang. FFVII ben ik een heel eind gekomen, maar daar miste ik ook een hoop. Knights of the Round nooit gezien bijvoorbeeld :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:28:13 #239
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102433012
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:07 schreef DutchSL het volgende:
Ik ben toevallig bezig met FF13 de laatste weken, ik ben op Pulse en moet nu met een schip weer naar Cocoon, maar wil eerst even wat trainen en die growth egg halen. Dat beest is echter veel te sterk en de Death spell om van hem af te komen mislukt alleen maar. Het was 1x gelukt maar toen ging ik alsnog dood door die kleintjes :')
Heb je Vanille's weapon al naar lvl 2 geupgrade (Marlboro Wand) . Dit vergroot de kans dat Death zal werken.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

Watje.

Honderd procent hier. Ik moest. Die dino's werden uiteindelijk zelfs leuk om te doen :D Het is ook de tweede game die ik 100% heb gedaan, normaal ben ik niet zo van die trophies en shit :')
Same here, nu ben ik dan ook wel een echte throphy hoer... Ik vond het inderdaad op een gegeven moment echt een sport om zo snel mogelijk zo'n adamantoise te kloppen. Record staat volgens mij op 2 min en een beetje :D
pi_102433073
Ja, en dan zonder dat stomme deathtruukje en op hoop van zegen. Highwind gaf veel meer voldoening. Op de knien met dat beest en all out gaan _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:35:44 #241
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102433246
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:30 schreef Pheno het volgende:
Ja, en dan zonder dat stomme deathtruukje en op hoop van zegen. Highwind gaf veel meer voldoening. Op de knien met dat beest en all out gaan _O_
Inderdaad! Alles voor de Trapehezedrons en de Platinum Ingots >:) Highwind van 752k schade op zijn donder :*
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:53:27 #242
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102438070
Ik ben nu net op Gran Pulse en ik word af-ge-maakt. En niet eens door die halve dinosaurussen of zo, maar gewoon door die honden. :D Of nou ja, afgemaakt is een groot woord, maar vijf sterren scoren zonder pre-emptive strike zit er nog even niet in.

De crystarium kost ook loeiveel opeens. En hoe verdien je nu in hemelsnaam geld, want ik wil mijn gear upgraden! :'(
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102438211
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:53 schreef Rikketik het volgende:
Ik ben nu net op Gran Pulse en ik word af-ge-maakt. En niet eens door die halve dinosaurussen of zo, maar gewoon door die honden. :D Of nou ja, afgemaakt is een groot woord, maar vijf sterren scoren zonder pre-emptive strike zit er nog even niet in.

De crystarium kost ook loeiveel opeens. En hoe verdien je nu in hemelsnaam geld, want ik wil mijn gear upgraden! :'(
Sommige components (voor wapen upgrades) kun je voor veel verkopen, zoals de credit chip en gold nugget etc. Alles waar bij staat "can be sold for a premium" of zoiets.
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:59:42 #244
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102438337
Eigenlijk moet je zolang mogelijk volhouden zonder je gear te upgraden. Je gear upgraden kost als je niet de juiste components gebruikt anders mega veel geld. Je kan dus in mijn optiek beter je components bewaren totdat je 1 wapen gekozen hebt wat je wil upgraden..

Wat het crystarium betreft is gewoon grinden grinden grinden :9
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:18:42 #245
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102439132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:56 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Sommige components (voor wapen upgrades) kun je voor veel verkopen, zoals de credit chip en gold nugget etc. Alles waar bij staat "can be sold for a premium" of zoiets.
Klopt, in chapter 9 heb ik ook ook echt een heleboel verdiend door gewoon tegen elk groepje PSICOM soldaten te vechten en hun incentive chips te verkopen. Nu is de geldfontein een beetje opgedroogd dus, maar dat je gaat vanzelf wel weer geld verdienen begrijp ik? Ik vind het ook zonde om wapens/accessories te verkopen, ook al gebruik ik sommigen nooit.

quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:59 schreef 67Impala het volgende:
Eigenlijk moet je zolang mogelijk volhouden zonder je gear te upgraden. Je gear upgraden kost als je niet de juiste components gebruikt anders mega veel geld. Je kan dus in mijn optiek beter je components bewaren totdat je 1 wapen gekozen hebt wat je wil upgraden..

Wat het crystarium betreft is gewoon grinden grinden grinden :9
Ik had al een guide gelezen over dat upgraden. Gewoon 36 Sturdy Bones kopen (voor ongeveer 2.500 gill) waarmee je in n klap die 3x bonus te pakken hebt en vervolgens zoveel mogelijk Crankshafts er tegenaan gooien. Daarmee heb ik Lightning's Blazefire Saber en Hope's Hawkeye al op respectievelijk level 26 (star) en level 21 gekregen. De rest hangt rond de level 6 en blijft dus iets teveel achter naar mijn smaak.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:21:09 #246
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_102439224
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_102439236
Ja, je krijgt alleen geen chips meer maar gold nuggets en parfum ofzo en nog wat van die dingen.
pi_102440746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Lijkt wel een volwassen Hope :D
Hope wordt nooit volwassen. Ze hadden hem er wel uit mogen gooien. :')
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:31:18 #249
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102441932
Over Hope gesproken... ik zit nu in chapter 11, gebeurt er nog wat tussen hem en Lightning in de rest van de game? Anders zie ik serieus niet waar al die lui vandaan komen die hen tween als stelletje presenteren (en nu helemaal wild worden omdat Hope eindelijk "volwassen" is in XIII-2 en dus - god forbid - met Lightning kan hokken :') ).
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:34:03 #250
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_102446594
Hope en Lightning een stelletje? :')
WTF? Dan moet je wel erg veel fantasie hebben :D
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  dinsdag 27 september 2011 @ 19:39:14 #251
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102449572
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:34 schreef Ang3l het volgende:
Hope en Lightning een stelletje? :')
WTF? Dan moet je wel erg veel fantasie hebben :D
Ja, dat dacht ik dus ook, maar het schijnt voor veel mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102465482
Ik zie het niet hoor, eerder Hope en Vanille dan. Lightning in een mooie driehoeksverhouding met Snow en haar zusje.
As the Pulse Turns.


Growth egg binnen, op naar Cocoon *O*
  woensdag 28 september 2011 @ 01:36:35 #253
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102466065
Snow heeft al eerder twee zusjes (?) getemd, dus in principe moet het kunnen. Als hij Lightning en Serah zo ver krijgt om motor voor hem te vormen is hij helemaal een baas.

Ehr... hoe dan ook, ik denk dat ik de perfecte plek heb gevonden om nu nog even flink wat CP te grinden. In het midden staat een save station, rechts loopt een Behemoth King rond (die zich overigens niet makkelijk laat foppen) en links is een Behemoth King in gevecht met zo'n groot, zilveren beest en kun je makkelijk een preemptive strike scoren. Bij elkaar opgeteld leveren die twee gevechten je 10.000 CP op en je bent er, reistijd incluis, ongeveer een minuut, anderhalve minuut aan kwijt. Heerlijk. :9
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 28 september 2011 @ 08:14:32 #254
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_102467255
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 01:36 schreef Rikketik het volgende:
Snow heeft al eerder twee zusjes (?) getemd, dus in principe moet het kunnen. Als hij Lightning en Serah zo ver krijgt om motor voor hem te vormen is hij helemaal een baas.
Whut? :')
quote:
Ehr... hoe dan ook, ik denk dat ik de perfecte plek heb gevonden om nu nog even flink wat CP te grinden. In het midden staat een save station, rechts loopt een Behemoth King rond (die zich overigens niet makkelijk laat foppen) en links is een Behemoth King in gevecht met zo'n groot, zilveren beest en kun je makkelijk een preemptive strike scoren. Bij elkaar opgeteld leveren die twee gevechten je 10.000 CP op en je bent er, reistijd incluis, ongeveer een minuut, anderhalve minuut aan kwijt. Heerlijk. :9
Klopt, dat is n van de goede spots :Y Ik vond dat echter snel saai worden, dus heel veel heb ik daar niet gedaan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_102467373
quote:
19s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Whut? :')

[..]

Klopt, dat is n van de goede spots :Y Ik vond dat echter snel saai worden, dus heel veel heb ik daar niet gedaan.
Dat is idd een saaie plek. Ik ben eerst het hele verhaal gaan volgen, het grinden komt later wel. Je hoeft niet max te zijn om het spel uit te spelen in ieder geval.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 28 september 2011 @ 08:29:51 #256
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_102467457
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat is idd een saaie plek. Ik ben eerst het hele verhaal gaan volgen, het grinden komt later wel. Je hoeft niet max te zijn om het spel uit te spelen in ieder geval.
Dan zou ik weinig games uitspelen :D Of er moeten veel en goede sidequests in zitten. In FFXIII vond ik die stenen-missies ook leuker dan steeds dezelfde battle doen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 28 september 2011 @ 09:11:43 #257
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102468174
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat is idd een saaie plek. Ik ben eerst het hele verhaal gaan volgen, het grinden komt later wel. Je hoeft niet max te zijn om het spel uit te spelen in ieder geval.
Ik heb ook inderdaad eerst het spel uitgespeeld en zodra ik weer terug kon naar Gran Pulse ben ik gaan grinden als een wilde. Eerst een beetje op Ochu en daarna zodra ik dacht sterk genoeg te zijn tegen Adaman(tor)toise. Werkt prima, tis alleen wel frustrerend als je nog maar een paar Platinum Ingots moet en ze niet krijgt... -O-
pi_102468751
Wissel(d)en jullie nog vaak van party?
Sinds ik zelf de party kan kiezen gebruik ik eigenlijk alleen maar Lightning-Fang-Vanille, alleen 2x Snow laten invallen voor Fang als ik een Sentinal met meer HP nodig had.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:44:53 #259
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102468813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:41 schreef DutchSL het volgende:
Wissel(d)en jullie nog vaak van party?
Sinds ik zelf de party kan kiezen gebruik ik eigenlijk alleen maar Lightning-Fang-Vanille, alleen 2x Snow laten invallen voor Fang als ik een Sentinal met meer HP nodig had.

Altijd Lightning, Fang en Hope of Lightning Fang en Vanille. Ik meen (heb het heel lang niet meer gespeeld) dat ik altijd met Hope erbij speelde vanwege zijn betere positieve status effects. Sentinel met veel HP had ik in principe niet meer nodig. Tegen die Long Gui lukte het altijd wel met deze drie.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:52:12 #260
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102468982
quote:
19s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Whut? :')
Laat maar, het was een dom grapje. :P

Nog even over dat grinden trouwens: als ik het goed begrijp kun je dus op een gegeven moment, nog voordat je het spel uitgespeeld hebt, gewoon zonder problemen op en neer kunt pendelen tussen Cocoon en Gran Pulse? Want ik ben nu aan het grinden als een malle (iedereen heeft bijvoorbeeld al een 5e ATB gauge), maar anders ga ik het verhaal gewoon verder volgen. Het grinden is leuk vanwege het snelle, dynamische vechtsysteem (en de schoonheid van Gran Pulse), maar het haalt wel een beetje de vaart uit het verhaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:41 schreef DutchSL het volgende:
Wissel(d)en jullie nog vaak van party?
Sinds ik zelf de party kan kiezen gebruik ik eigenlijk alleen maar Lightning-Fang-Vanille, alleen 2x Snow laten invallen voor Fang als ik een Sentinal met meer HP nodig had.
Lightning is de vaste leader, Vanille is er voor de support en voor de rest wissel ik tussen Fang en Snow. Beide zijn toffe characters om te zien (of in Fang's geval: te horen) vechten, dus vandaar. Eigenlijk is Snow wel een beetje inferieur aan Fang, maar kom op: hoe geweldig is het om hem met zijn blote handen een imp in de lucht te zien slaan om hem vervolgens die veredelde piata dood te zien trappen?

Lightning - hoofdzakelijk Ravager, soms Commando, Medic in absolute noodgevallen
Fang/Snow - hoofzakelijk Commando, in hachelijke situaties Sentinel
Vanille - aan het begin van het gevecht Saboteur, daarna Medic of Ravager.

Eigenlijk heeft Hope de iets sterkere magic, maar hij ziet eruit als een kneus met zijn boomerang en bovendien ligt de Saboteur role (aanvalluh!) mij beter dan de Synergist role.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:12:08 #261
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102469460
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:52 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Laat maar, het was een dom grapje. :P

Nog even over dat grinden trouwens: als ik het goed begrijp kun je dus op een gegeven moment, nog voordat je het spel uitgespeeld hebt, gewoon zonder problemen op en neer kunt pendelen tussen Cocoon en Gran Pulse? Want ik ben nu aan het grinden als een malle (iedereen heeft bijvoorbeeld al een 5e ATB gauge), maar anders ga ik het verhaal gewoon verder volgen. Het grinden is leuk vanwege het snelle, dynamische vechtsysteem (en de schoonheid van Gran Pulse), maar het haalt wel een beetje de vaart uit het verhaal.

[..]

Lightning is de vaste leader, Vanille is er voor de support en voor de rest wissel ik tussen Fang en Snow. Beide zijn toffe characters om te zien (of in Fang's geval: te horen) vechten, dus vandaar. Eigenlijk is Snow wel een beetje inferieur aan Fang, maar kom op: hoe geweldig is het om hem met zijn blote handen een imp in de lucht te zien slaan om hem vervolgens die veredelde piata dood te zien trappen?

Lightning - hoofdzakelijk Ravager, soms Commando, Medic in absolute noodgevallen
Fang/Snow - hoofzakelijk Commando, in hachelijke situaties Sentinel
Vanille - aan het begin van het gevecht Saboteur, daarna Medic of Ravager.

Eigenlijk heeft Hope de iets sterkere magic, maar hij ziet eruit als een kneus met zijn boomerang en bovendien ligt de Saboteur role (aanvalluh!) mij beter dan de Synergist role.
Ja sorry wilde niet spoileren ! Maar idd je kan op een gegeven moment terug. Nog even over het grinden. Dat is nooit zonde, want je wordt sterker en dus worden gevechten makkelijker. Dit is altijd handig.

Persoonlijk ben ik meer fan van synergist. Altijd het extra beetje damage :D Maar om eerlijk te zijn moet je een combinatie zoeken van beiden.. dat jij en sterker wordt en je vijand slapper. Mja das wel eens lastig om snel te combineren. Dus ik deed vaak zat 3x ravager en dan 3x commando om even erop los te hakken. :D
  woensdag 28 september 2011 @ 18:02:52 #262
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102483748
quote:
11s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:12 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Ja sorry wilde niet spoileren ! Maar idd je kan op een gegeven moment terug. Nog even over het grinden. Dat is nooit zonde, want je wordt sterker en dus worden gevechten makkelijker. Dit is altijd handig.
Haha, dat van dat spoileren maakt niet uit hoor. Voordat ik een game speel, lees ik toch altijd al waar het verhaal in grote lijnen over gaat, inclusief afloop. Ik kan er om de n of andere reden totaal niet tegen als ik niet weet wat me ongeveer te wachten staat. :D

Ik denk dat ik nu nog even ga grinden in dat eerste stuk van Mah'habara, met al die automatons. Levert ook lekker wat CP op en is iets interessanter dan telkens diezelfde Behemoth King en Megistotherian te vermoorden.

Over Behemoth Kings gesproken: het is me overigens ook vannacht voor het eerst gelukt om een eentje te bedwingen zonder preemptive strike. *O* Even later vol goede moed de Juggernaut in Mah'habara uitgedaagd, maar dat gevecht verliep minder succesvol. :')
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102490419
Juggernaut continu met saboteur bestoken, dan gaat hij iets doen om zich "schoon" te maken en doet die een hele tijd geen aanval :)
  donderdag 29 september 2011 @ 21:16:01 #264
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102527897
Mjah, maar ik heb/had nog niet genoeg HP om hem aan te kunnen. n aanval van die juggernaut en de helft van m'n health was al verdwenen. Al denk ik eerlijk gezegd dat ik hem nu wel moet aankunnen...

...ware het niet dat ik net naar Eden vertrokken ben. Wat een verschrikkelijk. coole. CGI cutscene. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102535025
Final Fantasy X in HD op de PS3 en PS Vita.

Nu hopen dat als je een versie aanschaft, dat je ze dan op beide kan spelen *O*
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:58:48 #266
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_102542884
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:37 schreef robin007bond het volgende:
Final Fantasy X in HD op de PS3 en PS Vita.

Nu hopen dat als je een versie aanschaft, dat je ze dan op beide kan spelen *O*
Ik heb hier ook zo'n zin in!! Beter gooien ze er ook Trophy Support in O+
Gold Trophy - Verneder Penance :D
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:25:37 #268
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102594310
Fucking hell, Chapter 12 is echt flink pittig. Op een gegeven moment kom je twee Humbaba's (Behemoths) tegen. Je zou toch denken dat je ze dan moet kunnen verslaan als je ze als reguliere vijanden tegenkomt. Maar wat ik ook probeer, ik word compleet afgemaakt. :o

Edit:
Ha, het is me gelukt. :D Blijkt dat het toch soms wel handig is om van party members te wisselen. :') Hope in plaats van Vanille en voor de rest gewoon Lightning en Fang. Eerst mezelf helemaal lam gebuffed via de "Protection" paradigm (medic + sentinel + synergist) en daarna gewoon helemaal losgegaan met relentless assault. Zelfs in hun tweede stance konden ze me niet tegenhouden. 8-)

[ Bericht 49% gewijzigd door Rikketik op 01-10-2011 23:14:22 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:14:07 #269
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102755971
Uitgespeeld! *O*

Jammer dat het tempo er na chapter 10 een beetje uit ging, wat betreft het verhaal dan, maar het einde maakte alles goed. O+

Ik blijf ook bij mijn mening die ik op de vorige pagina heb gepost: het begin is iets te langzaam/onduidelijk, in chapter 7, 8 en 9 komt alles samen en de laatste drie chapters zijn soms een beetje te langdradig, maar al met al heeft de game me 60 uur dik vermaak geboden.

Nu nog een keer Orphan verslaan om de Lightning's theme vrij te spelen en dan ga ik maar eens de overgebleven missions halen en alle equipment verzamelen. En dn... weer overnieuw beginnen? Duurt toch nog wel een maandje voordat Skyrim uitkomt. :P

Edit:
Wel een gemis dat je niet de CGI-filmpjes vanuit het main menu kunt bekijken. Dat leek me nou echt zo'n "je hebt de game uitgespeeld, hier is je cadeautje" ding. Btje jammer, Square Enix. Beetje jammer.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102777053
Eindelijk na al die jaren ff9 in mijn bezit. Eindelijk. nog nooit een seconde van gespeeld, ben razend benieuwd. Heb ook eigenlijk maar een enkele vraag.... Heb m op de pc, ;) en heb dus ook geen handleiding, maar ga ik die nodig hebben, of zitten er weer ingame tutorials bij?
-nee-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:23:50 #272
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_102777085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:23 schreef Marsenal het volgende:
Eindelijk na al die jaren ff9 in mijn bezit. Eindelijk. nog nooit een seconde van gespeeld, ben razend benieuwd. Heb ook eigenlijk maar een enkele vraag.... Heb m op de pc, ;) en heb dus ook geen handleiding, maar ga ik die nodig hebben, of zitten er weer ingame tutorials bij?
FFIX is niet voor PC.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_102777181
Wel als je geen psx hebt... ;) emulator dus :p

[ Bericht 6% gewijzigd door Marsenal op 06-10-2011 17:32:00 ]
-nee-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:01:17 #274
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_102780275
quote:
Final Fantasy X HD is Remake — Release Date and Features Rumors
Posted on 26. Sep, 2011 by Treidge in Games

Following the announce of Final Fantasy X HD, made by Square Enix at recent Tokyo Games Show'11, in conditions of strong hunger for additional details and information regarding this project, fresh rumors appeared, covering the questions of possible new features of remake and its release date. And if they are not just rumors — Final Fantasy X HD can be not just remastered in HD version of this highly successful PlayStation 2 game, but a real remake.

So, one Spain language blog about PlayStation — PSTime — published some information about FFX HD, which is claimed to be received "from sources close to developers". Reliability of such sources, of course, is an open question, because there is no confirmation from another sources, but still it looks pretty real and definitely worth to be at least considered as possible reality.

Accordingly to this rumors, Final Fantasy X HD remake will be created using Final Fantasy XIII game engine, which also will be adapted to PS Vita. Another unconfirmed details regarding FFX remake development includes following items:

•Re-created for new engine characters, aeons and some stage elements.
•Cut scenes and FMV will be enhanced with some "filter" of FFXIII engine — probably, it's some kind of AA-filtering and smoothing.
•Magic, special effects and lightning will be re-created using new engine called "Luminous".
•Blitzball game will take little changes.
•FFX HD may have additional network features ( in the light of previous item — I can predict that game will receive multiplayer for Blitzball game in some form, and maybe something else ).
•Release Date — in 2012 fiscal year ( i.e. before 31 March, 2013 ). At the moment it's impossible to concretize release date, but I personally can expect FFX HD to be released in Japan somewhere in Summer / Autumn of 2012. Actual release date highly depends on scale of planned new features ( how many resources required to implement all of them ) and how long FFX HD is in development stage for now. But, if take into account that there is no any pictures of game or official details — highly possible that FFX HD development started not very long ago.
Thus game fans received some additional hope that Square Enix will made not just remastered in HD old game version, but a true remake with new features and enhanced graphics. By the way, this rumors met my expectations for FFX HD, that was made by me shortly after the game was announced at TGS'2011.
Verschillende bronnen melden dat Blitzball op de schop gaat in de FFX remake, anderen hebben het over kleine wijzigingen. Ze hebben het zelfs gehad over een multiplayer Blitzball optie bij de savepoints.
pi_102794508
multiplay blitzball :D
Maar nog steeds geen HD remake van ff6.. :W
-nee-
pi_102813409
Square Enix heeft in Japan een audio-CD uitgebracht met chiptune-remixes.
Voornamelijk Final Fantasy:
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103047406
Gelijk met de Amerikaanse versie komt er een Aziatische versie van FFXIII-2 met Japanse audio en Chinese/Engelse ondertitels.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=448408

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 13-10-2011 19:54:05 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:54:27 #278
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_103048043
http://uk.ign.com/videos/(...)e-the-future-trailer

En nog eens een trailer.
Het ziet er naar uit dat je in deze game Chocobos kunt trainen zoals in FF7. :P
Het lijkt zels een Gold Saucer. :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:17:48 #279
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_103049263
Dit is waarom ik zo'n hekel heb aan trailers, h? Ik wil antwoorden! :'( Nu moet ik nog drie maanden in spanning zitten over wat er met iedereen (en dan vooral Lightning) gaat gebeuren en hoe alles afloopt.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:32:52 #280
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103050030
Gewoon niets kijken, dat werkt ook!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:35:58 #281
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_103050202
Dat is als zeggen dat je niet aan een roze olifant moet denken. Waar denk je dan juist aan? Precies, een roze olifant.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:36:57 #282
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103050257
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:35 schreef Rikketik het volgende:
Dat is als zeggen dat je niet aan een roze olifant moet denken. Waar denk je dan juist aan? Precies, een roze olifant.
Nee, want denken aan iets werkt anders dan een trailer bekijken. Die trailer gaat niet automatisch spelen, daar moet je eerst voor op 'play' klikken. Die roze olifant verschijnt direct in je gedachte :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:42:44 #283
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_103050590
quote:
19s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, want denken aan iets werkt anders dan een trailer bekijken. Die trailer gaat niet automatisch spelen, daar moet je eerst voor op 'play' klikken. Die roze olifant verschijnt direct in je gedachte :D
Ja, ok, het was een beetje een kromme vergelijking, maar trailers bekijken gaat bij mij wel degelijk automatisch. Ik ben gewoon t nieuwsgierig naar nieuwe informatie. Pas na het einde van de trailer denk ik van: verdomme, ben ik er weer ingetrapt. :')

Het is ook niet alsof ik de trailers de schuld geef hoor. :P Ik ben gewoon zelf een slappeling omdat ik mezelf niet kan beheersen en tegen beter weten in toch weer elke nieuwe trailer kijk.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:46:43 #284
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103050795
Ik ben gestopt met hypen na het zien van een trailer voor Mario Galaxy. Daar werden allemaal power-ups getoond, en Rosalina. Ik denk, pfff, dat wil ik allemaal zelf ontdekken! Sindsdien kijk ik helemaal niet zoveel (Engelstalige) trailers meer. Meestal enkel de eerste aankondigingstrailer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103053466
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:54 schreef Ixnay het volgende:
http://uk.ign.com/videos/(...)e-the-future-trailer

En nog eens een trailer.
Het ziet er naar uit dat je in deze game Chocobos kunt trainen zoals in FF7. :P
Het lijkt zels een Gold Saucer. :)
ik vind het er interessant uit zien!
Nosce te ipsum.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:22:11 #286
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_103056257
Ik kan best begrijpen dat je niet alles wil zien.
Maar je wil wel weten of de game wel het wachten en het geld waard is.
Toen ik de trailer van The Last Guardian zag wist ik meteen dat het iets speciaals is dat ze aan het maken zijn, zeker weten dat ik die op dag 1 ga kopen.
pi_103067023
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:38 schreef Aether het volgende:
Gelijk met de Amerikaanse versie komt er een Aziatische versie van FFXIII-2 met Japanse audio en Chinese/Engelse ondertitels.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=448408
Do want! O+ Niet dat ik de Engelse dubs van XIII nou zo vreselijk vind, maar de originele stemmen in het Japans maken het voor mij vaak net even iets specialer! :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:11:53 #288
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103067353
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:54 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Do want! O+ Niet dat ik de Engelse dubs van XIII nou zo vreselijk vind, maar de originele stemmen in het Japans maken het voor mij vaak net even iets specialer! :)
Ik vind het vaak afleiden omdat ik het niet versta. Dan moet ik weer subs gaan lezen en dan mis ik weer actie op het scherm :D Nee, doe mij maar gewoon Engels O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103081484
quote:
19s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:11 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik vind het vaak afleiden omdat ik het niet versta. Dan moet ik weer subs gaan lezen en dan mis ik weer actie op het scherm :D Nee, doe mij maar gewoon Engels O+
Ik snap wel wat je bedoeld ja, het kan behoorlijk afleiden.
Ik kijk al heel lang anime, en de Amerikaanse dubs zijn standaard zo ontzettend slecht dat ik die alleen maar met Japanse dubs en Engelse subs wil kijken, en daardoor ben ik al aardig aan de taal gewend geraakt.
Ik wil sowieso graag Japans leren en probeer dit te doen middels zelfstudie (wat helaas nog niet echt goed lukt omdat ik er de tijd niet echt voor neem/ heb).
Maar ik ken inmiddels al behoorlijk wat woorden en begrijp daardoor meestal wel (enigszins) waar het over gaat, dus ik lees de subtitles meestal maar half waardoor ik ook naar de actie op het scherm kan kijken :D
Of zou het komen doordat vrouwen beter kunnen multitasken? ;) Al betwijfel ik dat dit bij mij het geval is, want ik kan stiekem niet eens met iemand praten en gamen tegelijk..lol :@
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:55:53 #290
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103097896
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:27 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoeld ja, het kan behoorlijk afleiden.
Ik kijk al heel lang anime, en de Amerikaanse dubs zijn standaard zo ontzettend slecht dat ik die alleen maar met Japanse dubs en Engelse subs wil kijken, en daardoor ben ik al aardig aan de taal gewend geraakt.
Ik wil sowieso graag Japans leren en probeer dit te doen middels zelfstudie (wat helaas nog niet echt goed lukt omdat ik er de tijd niet echt voor neem/ heb).
Maar ik ken inmiddels al behoorlijk wat woorden en begrijp daardoor meestal wel (enigszins) waar het over gaat, dus ik lees de subtitles meestal maar half waardoor ik ook naar de actie op het scherm kan kijken :D
Of zou het komen doordat vrouwen beter kunnen multitasken? ;) Al betwijfel ik dat dit bij mij het geval is, want ik kan stiekem niet eens met iemand praten en gamen tegelijk..lol :@
Ik wil al sinds de SNES-tijd Japans leren (vooral lezen eigenlijk) omdat Nintendo en Square toen heel veel games niet in het Engels uitbrachten. Nooit de tijd voor genomen :@ Misschien ooit nog eens... Als ik later groot ben ;)

Ik denk overigens wel dat je van anime en games best goed een taal kunt leren. Als klein jochie heb ik zo ook Engels geleerd :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103099865
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:55 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik wil al sinds de SNES-tijd Japans leren (vooral lezen eigenlijk) omdat Nintendo en Square toen heel veel games niet in het Engels uitbrachten. Nooit de tijd voor genomen :@ Misschien ooit nog eens... Als ik later groot ben ;)

Ik denk overigens wel dat je van anime en games best goed een taal kunt leren. Als klein jochie heb ik zo ook Engels geleerd :D
Ai, lezen is nog veel lastiger dan luisteren en spreken :P
Het is zeker zo dat je de taal door anime te kijken kunt leren, alleen heb ik begrepen dat je met Japans een beetje op moet letten omdat er in anime toch vaak een soort straattaal wordt gebruikt die in het dagelijkse Japanse leven niet echt gewaardeerd wordt. En ze vloeken ook best veel, en voor zover ik weet is dat in Japan ook echt not done.
Maar goed, voor priv gebruik (bijvoorbeeld om Japanse games te kunnen spelen O+) maakt dat natuurlijk niet zoveel uit :) Er zijn trouwens ook leuke DS programma's om spelenderwijs Japans mee te leren! ;) Maar goed, nu ga ik wel een beetje heel erg off-topic.. :@

Euhm, Chocobo's trainen in XIII-2?! *O* Lijkt me leuk, mogen ze er van mij best weer eens in stoppen!
Ik kijk trouwens vooralsnog maar even niet teveel trailers, want heb XIII nog niet uitgespeeld. Ja I know, shame on me! Er zijn gewoon veel te veel games die ik wil spelen..
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:14:53 #292
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103101977
De Japanse taal is niet helemaal offtopic hier aangezien de meesten toch ook wel ergens een interesse daarin hebben. ;)

Hoever ben je met FFXIII?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103102153
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103112069
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Japanse taal is niet helemaal offtopic hier aangezien de meesten toch ook wel ergens een interesse daarin hebben. ;)

Hoever ben je met FFXIII?
Uhm, ergens aan het einde van chapter 4 geloof ik, heb het al even niet meer gespeeld omdat andere games :P
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:43:51 #295
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103114346
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:06 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Uhm, ergens aan het einde van chapter 4 geloof ik, heb het al even niet meer gespeeld omdat andere games :P
Dan moet je nog wel ff :D De game 'begint' eigenlijk ook pas echt in hoofdstuk 9 ergens. Ga eens snel verder spelen! :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103115226
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dan moet je nog wel ff :D De game 'begint' eigenlijk ook pas echt in hoofdstuk 9 ergens. Ga eens snel verder spelen! :P
Ja meneer :o
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:15:14 #297
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103167293
En? Heb je gespeeld? :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103174735
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
En? Heb je gespeeld? :P
Ehm nee.. :@ Ik ging stiekem Stacking verder spelen, haha! Wat een geniaal spel is dat trouwens! O+
pi_103182555
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:55 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik wil al sinds de SNES-tijd Japans leren (vooral lezen eigenlijk) omdat Nintendo en Square toen heel veel games niet in het Engels uitbrachten. Nooit de tijd voor genomen :@ Misschien ooit nog eens... Als ik later groot ben ;)

Ik denk overigens wel dat je van anime en games best goed een taal kunt leren. Als klein jochie heb ik zo ook Engels geleerd :D
Gaat erg veel tijd in zitten als je het het echt goed wilt leren.
De basis valt echter wel mee qua grammatica. Je kunt eventueel beginnen de karakters van katakana (o.a. gebruikt om fonetisch andere talen te schrijven) en hiragana te leren. Kanji (de complexe karakters) is het meeste werk.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103263572
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103291836
Vol!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')