We zaten te wachten op jouw FFIV-DS review?quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:58 schreef Twarres het volgende:
Kijk op zo'n OP kunnen we trots zijn. Maar goed.. Waar hadden we het over?
Aantal personages is inderdaad (erg!) hoog. Vooral in de eerste uren gaat het erg snel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:45 schreef Twarres het volgende:
En het verhaal.. Tja, ik kende het verhaal nog niet, dus voor mij is alles nog nieuw, maar het zijn wel een heleboel verhaallijnen waar je mee geconfronteerd wordt in het begin. Ik heb nu net de Ant Lion verslagen en heb inmiddels al 6 speelbare personages gehad. Vinnik best veel.
Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
De personages in FFIV zijn inderdaad hoog in aantal, en er staat je ook veel te wachten wat betreft die personages. Maar dat maakt FFIV wel erg tof.
VI heeft er maar twee meer. Het tempo in IV waarmee nieuwe erbij komen en weer vertrekken is veel hoger ivm andere FF.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 03:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.
Het hangt er echt zeer vanaf hoe verre je aan het grinden bent hoor, als je veel grind voordat je setzer, strago en relm krijgt dan zit er idd een level/skill gap tussen , maar dat valt goed te maken, als je na het verkrijgen van die drie, deze gebruikt om bijvoorbeeld de blue mage skills van strago probeert te verkrijgen, de drie bonus characters(Mog, Umaro en Gogo) verschijnen wel op het gem level van de party.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:55 schreef Ixnay het volgende:
Het is beter als je je chars al vroeg in het spel krijgt, dan heb je nog genoeg tijd om ze zo upgraden zoals je ze wil hebben.
In FFVI is dat dus niet het geval. Stago, Relm en Setzer krijg je pas te laat. Als je de Final Dungeon ingaat moet je nog veel levellen om deze mee te laten doen, want je moet dan je party splitsen in 3 groepen met als gevolg dat je je underlevelled chars moet gaan laten vechten.
Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.quote:Bij FFIV staat al van iedere Char de Job vast. Net als in FFIX en dan maakt dit minder uit want je hebt minder mogelijkheden om je chars te laten ontwikkelen. In FFIX krijg je bijvoorbeeld Eiko en Amarant ook pas erg laat.
Verder is Eiko trouwens overbodig want Garnet is al White Mage en Summoner. Waarom ze dit zo gedaan hebben weet ik ook niet.
Ja maar in FFVI kun je je char een richting uitsturen die je zelf wil. Als ik een Black Mage wil zorg ik dat een char Fire, Thunder etc. krijgt door hem bepaalde espers te geven.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.
Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:35 schreef Ixnay het volgende:
Shadow heeft met de hoofdlijn van het verhaal misschien weinig te maken, maar er valt genoeg te vertellen.
Verder is het mogelijk de vader van Relm, er zitten meerdere aanwijzigingen hiernaar in het spel.
Shadow is mijn favo character in Final Fantasy.
Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |