abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60325772

Intro

De RPG-reeks die bekend staat om z’m diepgaande verhaallijnen, intrigerende karakters en z’n verslavende urenlange gamplay. Chocobo’s, Moogle’s, airships, Gil als valuta, ouwe mannen genaamd Cid, Biggs, Wedge, Bahamut, Ifrit, Shiva, Bombs, Cactuars, Tonberry’s… ze komen in ieder deel voor, maar voor de rest is elk deel een unieke ervaring!

Final Fantasy Games

Een compilatie van alles wat met Final Fantasy te maken heeft, met het platform waarop het verschenen is/waarop het zal verschijnen.

• Final Fantasy Main Serie

Final Fantasy I - NES, Playstation, GBA
    Final Fantasy II - NES, Playstation, GBA
    Final Fantasy III - NES, Nintendo DS
    Final Fantasy IV - SNES, Playstation, GBA
    Final Fantasy V - SNES, Playstation, GBA
    Final Fantasy VI - SNES, Playstation, GBA
    Final Fantasy VII - Playstation, PC
    Final Fantasy VIII - Playstation, PC
    Final Fantasy IX - Playstation
    Final Fantasy X - Playstation 2
    Final Fantasy XI (MMORPG) - Playstation 2, PC, Xbox 360
    Final Fantasy XII - Playstation 2
    Final Fantasy XIII - Playstation 3, XBOX 360 - nog niet gereleased -

• Compilation Of Final Fantasy IV

Final Fantasy IV: The After

• Compilation Of Final Fantasy VII

Final Fantasy VII: Before Crisis
    Final Fantasy VII: Crisis Core
    Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus
    Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus (Lost Episode)
    Final Fantasy VII: Snowboarding

• Compilation Of Final Fantasy X

Final Fantasy X-2

• Compilation Of Final Fantasy XI

Final Fantasy XI: Rise Of The Zilart
    Final Fantasy XI: Chains Of Promanthia
    Final Fantasy XI: Treasures Of Aht Urhgan
    Final Fantasy XI: Wings Of The Goddess

• Compilation Of Final Fantasy XII

Final Fantasy XII: Revenant Wings
    Final Fantasy XII: International Zodiac Job System

• Compilation Of Final Fantasy XIII / Fabula Nova Crystallis

Final Fantasy Versus XIII
    Final Fantasy Agito XIII

• Tactics series

Final Fantasy Tactics (Original)
    Final Fantasy Tactics: The War Of The Lions
    Final Fantasy Tactics Advance
    Final Fantasy Tactics A2: Grimoire Of The Rift

• Chrystal Chronicles Series

Final Fantasy Chrystal Chronicles
    Final Fantasy Chrystal Chronicles: Ring Of Fates
    Final Fantasy Chrystal Chronicles: The Chrystal Bearers
    Final Fantasy Chrystal Chronicles: My Life As A King

• Dissidia Series

Final Fantasy Dissidia

• Chocobo Series

Chocobo’s Mysterious Dungeon
    Chocobo’s Mysterious Dungeon 2
    Final Fantasy Fables: Chocobo’s Dungeon
    Final Fantasy Fables: Chocobo’s Tales
    Chocobo Racing

• Adventure/Legend/Mystic Series

Final Fantasy Adventure
    Final Fantasy Legend I
    Final Fantasy Legend II
    Final Fantasy Legend III
    Final Fantasy Mystic Quest

• Kingdom Hearts Series

Kingdom Hearts I
    Kingdom Hearts II
    Kingdom Hearts: Chain Of Memories

• Other

Bahamut Lagoon
    Chrono Trigger
    Secret Of Evermore
    Ehrgeiz
    Vagrant Story

• Movies

Final Fantasy: The Spirits Within
    Final Fantasy: Advent Children

Links

• Square-Enix
  • Final Fantasy Retrospective, grote compilatie over alle delen. - tip -
  • Fok!'s terugblik op Final Fantasy - tip -

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
    (OP)

[ Bericht 51% gewijzigd door Pritt op 25-07-2008 09:33:20 ]
  • A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_60325968
    tvp
    pi_60326107
    k OP is nu in iedergeval weer geupdate in vergelijking met de vorige, volgende deel komt een nog flitsendere versie met meer plaatjes.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      donderdag 24 juli 2008 @ 20:00:55 #4
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_60326812
    FF I is ook uitgegeven voor oa de de MSX , de PSP (deel II ook trouwens en ook voor de Wonderswan Color, alhoewel deze handheld nooit buiten azie is uitgebracht)
    bij other zou Secret of Mana ook niet misstaan aangezien die serie voortborduurt op final fantasy Adventure op de GB en deze zelfs als remake op de GBA onder de naam Sword of Mana is uitgebreacht)
    Wat secret of evermore,bahamut lagoon of chrono trigger btw met de FF serie te maken heeft is mij eerlijk gezegd en raadsel(ookal zijn het een zeer sterke games, maar in dat geval kan je er een lijst onder zetten van alle toffe square/enix games die zijn uitgebracht)

Toffe OP btw
      donderdag 24 juli 2008 @ 20:16:42 #5
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60327092
    Wow, mijn FOK!games special staat er tussen als tip! Thnx

Mooie OP trouwens, best veel FF-delen eigenlijk al!
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      donderdag 24 juli 2008 @ 22:49:16 #6
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60330532
    TVP

Mooie OP trouwens.
      donderdag 24 juli 2008 @ 22:58:25 #7
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60330757
    Kijk op zo'n OP kunnen we trots zijn. Maar goed.. Waar hadden we het over?
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60332068
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 22:58 schreef Twarres het volgende:
    Kijk op zo'n OP kunnen we trots zijn. Maar goed.. Waar hadden we het over?
    We zaten te wachten op jouw FFIV-DS review?
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 07:46:46 #9
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60334221
    Oh ja. Hij's vet. Meer details in de loop van de dag.
    Das ist nou einmal zo...
      vrijdag 25 juli 2008 @ 08:45:42 #10
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60334743
    Goed... Waar te beginnen?

Graphics zijn erg mooi. Mooier dan FFIII en op de een of andere manier ook kleurrijker. Voice acting is redelijk goed. Kan beter, maar is gewoon voldoende. Die gekkigheid met de besturing uit FFIII is er in ieder geval uit voor zover ik kan zien. Alles speelt zich af op het bovenste scherm met uitzondering van de mini games. Battle systeem werkt goed en is duidelijk en overzichtelijk. Maar ik vind de verschillen tussen verschillende battles te groot. Het ene clubje vijanden maai je zo neer en met het andere heb je beduidend meer moeite.

En het verhaal.. Tja, ik kende het verhaal nog niet, dus voor mij is alles nog nieuw, maar het zijn wel een heleboel verhaallijnen waar je mee geconfronteerd wordt in het begin. Ik heb nu net de Ant Lion verslagen en heb inmiddels al 6 speelbare personages gehad. Vinnik best veel.

Voorlopig cijfer : 8,5
    Ruimte nog voor verbetering, maar een goede FF tot nu toe.
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60336009
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 08:45 schreef Twarres het volgende:
    En het verhaal.. Tja, ik kende het verhaal nog niet, dus voor mij is alles nog nieuw, maar het zijn wel een heleboel verhaallijnen waar je mee geconfronteerd wordt in het begin. Ik heb nu net de Ant Lion verslagen en heb inmiddels al 6 speelbare personages gehad. Vinnik best veel.
    Aantal personages is inderdaad (erg!) hoog. Vooral in de eerste uren gaat het erg snel.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 10:47:54 #12
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60336852
    De personages in FFIV zijn inderdaad hoog in aantal, en er staat je ook veel te wachten wat betreft die personages. Maar dat maakt FFIV wel erg tof.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      vrijdag 25 juli 2008 @ 16:04:12 #13
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60344334
    Ben benieuwd.

Vanavond weer verder. Op naar Fabul!!
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60344343
    Immer met FFVII bezig, hopend op een remake.
    pi_60354295
    TVP

Net terug van vakantie. Op vakantie nog even bezig geweest met Final Fantasy IV voor de advance. Ik kwam helaas vast te zitten.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 03:07:07 #16
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60355700
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
    De personages in FFIV zijn inderdaad hoog in aantal, en er staat je ook veel te wachten wat betreft die personages. Maar dat maakt FFIV wel erg tof.
    Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.
    pi_60356567
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 03:07 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.
    VI heeft er maar twee meer. Het tempo in IV waarmee nieuwe erbij komen en weer vertrekken is veel hoger ivm andere FF.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 13:55:33 #18
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60360188
    Het is beter als je je chars al vroeg in het spel krijgt, dan heb je nog genoeg tijd om ze zo upgraden zoals je ze wil hebben.

In FFVI is dat dus niet het geval. Stago, Relm en Setzer krijg je pas te laat. Als je de Final Dungeon ingaat moet je nog veel levellen om deze mee te laten doen, want je moet dan je party splitsen in 3 groepen met als gevolg dat je je underlevelled chars moet gaan laten vechten.

Bij FFIV staat al van iedere Char de Job vast. Net als in FFIX en dan maakt dit minder uit want je hebt minder mogelijkheden om je chars te laten ontwikkelen. In FFIX krijg je bijvoorbeeld Eiko en Amarant ook pas erg laat.
    Verder is Eiko trouwens overbodig want Garnet is al White Mage en Summoner. Waarom ze dit zo gedaan hebben weet ik ook niet.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 13:56:52 #19
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60360205
    In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 16:10:01 #20
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60361898
    FF13 komt definitef niet naar de PC. Maar mij lijkt niet dat veel mensen hier daarop aan het wachten waren.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 22:45:41 #21
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_60369783
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:55 schreef Ixnay het volgende:
    Het is beter als je je chars al vroeg in het spel krijgt, dan heb je nog genoeg tijd om ze zo upgraden zoals je ze wil hebben.

In FFVI is dat dus niet het geval. Stago, Relm en Setzer krijg je pas te laat. Als je de Final Dungeon ingaat moet je nog veel levellen om deze mee te laten doen, want je moet dan je party splitsen in 3 groepen met als gevolg dat je je underlevelled chars moet gaan laten vechten.
    Het hangt er echt zeer vanaf hoe verre je aan het grinden bent hoor, als je veel grind voordat je setzer, strago en relm krijgt dan zit er idd een level/skill gap tussen , maar dat valt goed te maken, als je na het verkrijgen van die drie, deze gebruikt om bijvoorbeeld de blue mage skills van strago probeert te verkrijgen, de drie bonus characters(Mog, Umaro en Gogo) verschijnen wel op het gem level van de party.
    quote:
    Bij FFIV staat al van iedere Char de Job vast. Net als in FFIX en dan maakt dit minder uit want je hebt minder mogelijkheden om je chars te laten ontwikkelen. In FFIX krijg je bijvoorbeeld Eiko en Amarant ook pas erg laat.
    Verder is Eiko trouwens overbodig want Garnet is al White Mage en Summoner. Waarom ze dit zo gedaan hebben weet ik ook niet.
    Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 27-07-2008 01:23:29 ]
      zondag 27 juli 2008 @ 16:54:07 #22
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60379914
    De eigenaar hiervan moet wel HEEL veel Final Fantasy gespeeld hebben.

zondag 27 juli 2008 @ 17:35:57 #23
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60380588
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.
    Ja maar in FFVI kun je je char een richting uitsturen die je zelf wil. Als ik een Black Mage wil zorg ik dat een char Fire, Thunder etc. krijgt door hem bepaalde espers te geven.
    De hebben ook basis abilities, weet ik, maar dat is vrij beperkt.

Shadow heeft met de hoofdlijn van het verhaal misschien weinig te maken, maar er valt genoeg te vertellen.
    Verder is het mogelijk de vader van Relm, er zitten meerdere aanwijzigingen hiernaar in het spel.
    Shadow is mijn favo character in Final Fantasy.
    pi_60381455
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 17:35 schreef Ixnay het volgende:
    Shadow heeft met de hoofdlijn van het verhaal misschien weinig te maken, maar er valt genoeg te vertellen.
    Verder is het mogelijk de vader van Relm, er zitten meerdere aanwijzigingen hiernaar in het spel.
    Shadow is mijn favo character in Final Fantasy.
    Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 09:57:36 #25
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60413539
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 18:30 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.
    Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.

FFIV is trouwens echt vet. Net Scarmiglione verslagen. Nu weer verder op de Mountain of Ordeals. Op naar het Paladin-schap!!
    Das ist nou einmal zo...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')