We zaten te wachten op jouw FFIV-DS review?quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:58 schreef Twarres het volgende:
Kijk op zo'n OP kunnen we trots zijn. Maar goed.. Waar hadden we het over?
Aantal personages is inderdaad (erg!) hoog. Vooral in de eerste uren gaat het erg snel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:45 schreef Twarres het volgende:
En het verhaal.. Tja, ik kende het verhaal nog niet, dus voor mij is alles nog nieuw, maar het zijn wel een heleboel verhaallijnen waar je mee geconfronteerd wordt in het begin. Ik heb nu net de Ant Lion verslagen en heb inmiddels al 6 speelbare personages gehad. Vinnik best veel.
Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
De personages in FFIV zijn inderdaad hoog in aantal, en er staat je ook veel te wachten wat betreft die personages. Maar dat maakt FFIV wel erg tof.
VI heeft er maar twee meer. Het tempo in IV waarmee nieuwe erbij komen en weer vertrekken is veel hoger ivm andere FF.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 03:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.
Het hangt er echt zeer vanaf hoe verre je aan het grinden bent hoor, als je veel grind voordat je setzer, strago en relm krijgt dan zit er idd een level/skill gap tussen , maar dat valt goed te maken, als je na het verkrijgen van die drie, deze gebruikt om bijvoorbeeld de blue mage skills van strago probeert te verkrijgen, de drie bonus characters(Mog, Umaro en Gogo) verschijnen wel op het gem level van de party.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:55 schreef Ixnay het volgende:
Het is beter als je je chars al vroeg in het spel krijgt, dan heb je nog genoeg tijd om ze zo upgraden zoals je ze wil hebben.
In FFVI is dat dus niet het geval. Stago, Relm en Setzer krijg je pas te laat. Als je de Final Dungeon ingaat moet je nog veel levellen om deze mee te laten doen, want je moet dan je party splitsen in 3 groepen met als gevolg dat je je underlevelled chars moet gaan laten vechten.
Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.quote:Bij FFIV staat al van iedere Char de Job vast. Net als in FFIX en dan maakt dit minder uit want je hebt minder mogelijkheden om je chars te laten ontwikkelen. In FFIX krijg je bijvoorbeeld Eiko en Amarant ook pas erg laat.
Verder is Eiko trouwens overbodig want Garnet is al White Mage en Summoner. Waarom ze dit zo gedaan hebben weet ik ook niet.
Ja maar in FFVI kun je je char een richting uitsturen die je zelf wil. Als ik een Black Mage wil zorg ik dat een char Fire, Thunder etc. krijgt door hem bepaalde espers te geven.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.
Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:35 schreef Ixnay het volgende:
Shadow heeft met de hoofdlijn van het verhaal misschien weinig te maken, maar er valt genoeg te vertellen.
Verder is het mogelijk de vader van Relm, er zitten meerdere aanwijzigingen hiernaar in het spel.
Shadow is mijn favo character in Final Fantasy.
Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.
Ahja dan krijg je een bagger heal erbij, wees er maar blij mee.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:57 schreef Twarres het volgende:
[..]
Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.
FFIV is trouwens echt vet. Net Scarmiglione verslagen. Nu weer verder op de Mountain of Ordeals. Op naar het Paladin-schap!!
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:06 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ahja dan krijg je een bagger heal erbij, wees er maar blij mee.
Dat lijkt mij dus een stuk minder leuk om eerlijk te zijn, het maakt het spel (voor mijn gevoel) nogal lineair. Ik vind het soms prachtig om op bepaalde plekken even lekker te levelen. Bovendien kan je terug naar locaties in FF.. Dat kan in Lost Odyssey dus niet? Of kan dat wel, maar dan krijg je er dus geen exp?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
Final Fantasy is ook lineair, net als Lost Odyssey. Je kan wel een beetje heen en weer reizen, maar je levelt dus niet echt. Dat is het enige verschil eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:05 schreef inXs het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus een stuk minder leuk om eerlijk te zijn, het maakt het spel (voor mijn gevoel) nogal lineair. Ik vind het soms prachtig om op bepaalde plekken even lekker te levelen. Bovendien kan je terug naar locaties in FF.. Dat kan in Lost Odyssey dus niet? Of kan dat wel, maar dan krijg je er dus geen exp?
Mmmm,... tja heb er niet echt interesse in. FFXII en FFVII hadden ook diverse GBA en PSP wegen wat me ook niet echt trok. Heb echter wel heel veel zin in XIII en versus op PS3. En,.. ik wacht nog steeds op de FFVII remake aankondigingquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:07 schreef Ixnay het volgende:
Goed nieuws.
Final Fantasy Agito 13 zou eigenlijk alleen uitgebracht worden voor de mobiele telefoon maar zal ook uitgebracht worden voor de PSP.
FF Agito 13 is samen met FF 13 en FF Versus 13 onderdeel van Fabula Nova Crystallis, 3 games die zich in dezelfde wereld afspelen.
Ik wacht op de BIG announcement over FFVII die vandaag bekend gemaakt zou worden op de DKΣ3713, oftewel de Private Party Impressions die SE momenteel houd.quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:10 schreef wdn het volgende:
Final Fantasy VII: Advent Children Complete, Blu-ray, FF XIII PS3 playable demp.
Final Fantasy Agito XIII: PSP, mobile phones.
Parasite Eve 3: PSP.
Dissidia Final Fantasy: PSP
Niet slecht lijkt me.
Chocobo: ik denk dat ze bij SE het te druk hebben om een FF7 remake te beginnen. Maar die komt welHoop ik.
tevens tvp
Als de demo van XIII pas in maart 2009 komt verwacht ik het spel pas Q3/4 2009quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:19 schreef wdn het volgende:
Weet je ook ongeveer hoe laat?
Damn ik heb geen zin meer om te wachten op 13NU wil ik hem spelen
20 november in Japan.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:53 schreef Ixnay het volgende:
En hoe zit het met The Last Remnant? Dat duurt toch ook niet meer lang voordat die op de PS3 verschijnt.
Er komt geen nieuws meer. Het is een meerdaags event, maar het is steeds hetzelfde, maar dan met andere genodigden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:17 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik wacht op de BIG announcement over FFVII die vandaag bekend gemaakt zou worden op de DKΣ3713, oftewel de Private Party Impressions die SE momenteel houd.
Dus we zijn genaaidquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er komt geen nieuws meer. Het is een meerdaags event, maar het is steeds hetzelfde, maar dan met andere genodigden.
Dit vind je praktisch op elke gamesitequote:Op maandag 4 augustus 2008 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Volgens mij zijn die woorden gewoon niet goed vertaald, heeft ie nooit gezegd dat er een FFVII aankondiging zou komen. Anders is het dat de FFXIII demo bij AC Complete zit.
Installeer dan een Japans-tekenset voor je browser.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef wdn het volgende:
Die man kan dan goed in blokjes praten zeg
En sinds wanneer is een demo groot nieuws !?![]()
Dit is niet mijn PC dus ik installeer niksquote:Op maandag 4 augustus 2008 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Installeer dan een Japans-tekenset voor je browser.
En ja, die demo is groot nieuws. PS3 exclusive enzo. Ofzo
Niet zo vreemd wanneer alleen de PS3-versie in Japan uitkomt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
En ja, die demo is groot nieuws. PS3 exclusive enzo. Ofzo
Kansloze aankondiging,..... een demoquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb het even nagezocht, de goede man zei dit:
――ということは、『ACC』も何か発表があると?
野村:発売時期は発表します。ほかにも大きな発表がありますので楽しみにしていてください。
Wat neerkomt op:
-- That is, the ACC also announced that something?
Nomura: Release time of the announcement. In addition to a major announcement will be looking forward to it, please.
(Google vertalingen)
De grote aankondiging m.b.t ACC is dus de FFXIII demo.
Nou... Ik ben wel voorzichtiger na FFXII. Die heb ik ook blind gekocht en ik heb er spijt van als haren op mn hoofd. Heel dat Ivalice boeit me om de een of andere reden niet, FFT:A2 en FFXII:RW ook al niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:55 schreef Pritt het volgende:
Sowieso vind ik demo's van Final Fantasy nogal overbodig.
De fans kopen het toch wel ongeacht het goed of slecht is.
Dan noem je maar een "klein" onderdeel op van wat FF zo geweldig maakt. Als dat dus flut is, is de game gewoon ronduit saai. (Zegt eigenlijk ook wel wat over het genre).quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef Ixnay het volgende:
Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
Goed uitgewerkt ja.. Maar ik miste het turnbased acties kiezen zoals dat "vroeger" ging toch wel heel erg.quote:Het gambit systeem was gewoon heel goed.
Ik denk niet dat Square dat geheim kan houden, wanneer ze zo'n spel maanden/jaren in ontwikkeling hebben gehad.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef Twarres het volgende:
[..]
Dan noem je maar een "klein" onderdeel op van wat FF zo geweldig maakt. Als dat dus flut is, is de game gewoon ronduit saai. (Zegt eigenlijk ook wel wat over het genre).
[..]
Goed uitgewerkt ja.. Maar ik miste het turnbased acties kiezen zoals dat "vroeger" ging toch wel heel erg.
Maareh... WTF is dit???
Ik gok zelf op FFVII:ACC. Ik hoop natuurlijk FF7 remake!
Het gambit systeem werk mssn wel voor een RPG die een uurtje of 30 duurt, maar zodar dat langer gaat duren (zoals de gemmiddelde 3d FF dus) , word het nog repetetiever dan het Active-Time battle systeem.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef Ixnay het volgende:
Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
Het gambit systeem was gewoon heel goed.
Dat is niet eens het probleem wat ik met het gambit systeem heb hoor, en het verhaal en de interactie tussen de characters in XII vind ik idd onder peil. Het gene waar ik eilk nog meer problemen mee heb, is dat naast dat er al weinig interactie is, dat je op quickenings en summons na vrijwel alles aan iedereen kan leren waardoor je, naast dat het verhaal al oppervlakkig is, ook niet zoiets hebt dat je het gevoel hebt dat een character in een rol zit, dit kon bijvoorbeeld bij FFV wel, aangezien de personen wel een bepaalde achtergrond hadden, of connecties met elkaar, maar tegenwoordig verwacht je toch meer van een RPG dan een simpel scriptje waar een aantal personen elkaar toevallig op een verkeerde plek tegen komen op een of andere planeet waar een evil guy de macht wil grijpen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef Ixnay het volgende:
Als ik door een dungeon loop en probeer uit te zoeken in welke gang ik wel-niet geweest was is het soms best lastig als je ineens zo'n random battle ingaat. Dan krijg ik snel de neiging om te flee-en.
Het active time battle systeem mag van mij terugkomen, maar dan wel in screen.
Dus dat je blijft op het dungeonscherm en dat je niet zoals in deel I t/m X naar een ander scherm gaat zodat je je hele gevoel voor richting kwijtraakt.
Da's knap vervelend voor je. Ik had nergens last van, maar ik had FF7:CC geïmporteerd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 03:53 schreef Counterattack het volgende:
Iemand bekend met het volgende?
In FF7:CC op de psp bij het level Plate interior - outer section krijg ik te maken met een uitvallende psp. Net wanneer je die grote robots hebt verslagen valtie gewoon uitOp geen 1 manier kan ik nog verder met de game.
![]()
Het betreft gewoon de originele versie van ff7cc
Idd, na 50 uur spelen had ik nog steeds het gevoel dat er geen echte reden was dat de groep bij elkaar bleef. Het Gambit-systeem had als nadeel dat ik ¾ van de magic nooit echt heb gebruikt. Ik heb het idee dat XIII een soortgelijk systeem gebruikt...quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat is niet eens het probleem wat ik met het gambit systeem heb hoor, en het verhaal en de interactie tussen de characters in XII vind ik idd onder peil.
En dat terwijl het spel eerst zo de hemel in werd geprezen. Ik vond hem vanaf het begin al niet geweldig en nu hoor ik steeds meer mensen zeggen dat'ie eigenlijk niet zo goed was.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Idd, na 50 uur spelen had ik nog steeds het gevoel dat er geen echte reden was dat de groep bij elkaar bleef. Het Gambit-systeem had als nadeel dat ik ¾ van de magic nooit echt heb gebruikt. Ik heb het idee dat XIII een soortgelijk systeem gebruikt...
Je kunt beter krachtige magic koppelen aan een karakters stats. Dat is niet alleen sneller in gevechten maar ook effectiever dan steeds een GF oproepen. Vanaf disc 2 begint het verhaal op gang te komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:30 schreef Wiehoe het volgende:
Ik ben nu bezig met Final Fantasy 8. Irvine zit nu net in mijn team maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het verhaal nog echt op gang komt. Het junction systeem valt mij reuze mee en het maakt het best makkelijk. Ze hebben het wel erg gemakkelijk gemaakt dat iedere Guardian Force gewoon opgeroepen kan worden zovaak je maar wilt.
Vandaag nog maar ns geprobeert en nadat ik mn scherm op de laagste stand van helderheid had gezet kon ik gewoon weer verder. Toch maar ff kijken naar een psp slimline denk ik...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:46 schreef Twarres het volgende:
[..]
Da's knap vervelend voor je. Ik had nergens last van, maar ik had FF7:CC geïmporteerd.
Oke dan speel ik rustig verder en wacht ik het verhaal wel af.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Je kunt beter krachtige magic koppelen aan een karakters stats. Dat is niet alleen sneller in gevechten maar ook effectiever dan steeds een GF oproepen. Vanaf disc 2 begint het verhaal op gang te komen.
Wel gaar dat zomaar je PSP uitvalt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:23 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Vandaag nog maar ns geprobeert en nadat ik mn scherm op de laagste stand van helderheid had gezet kon ik gewoon weer verder. Toch maar ff kijken naar een psp slimline denk ik...
Bij elke boss wel eerst kijken of hij niet een GF heeft die je kan drawen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:45 schreef Wiehoe het volgende:
Oke dan speel ik rustig verder en wacht ik het verhaal wel af.Met het junction systeem ben ik al aardig bezig geweest. Het drawsysteem neemt wat tijd in beslag, maar ik probeer het wat te varieëren. Af en toe drawen en dan weer verder vechten. Anders is het echt alleen maar grinden.
Ik heb nu 4 GF. Siren is de laatste die ik heb gekregen. En het is me inderdaad opgevallen dat de monsters mee levellen en dat je kan kiezen wat ze leren terwijl ze GF punten krijgen. Ik had al ergens op een website gelezen dat je met de boost ability de aanvallen kan versterken. Dus dat heb ik mijn GF maar eerst geleerd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:11 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Bij elke boss wel eerst kijken of hij niet een GF heeft die je kan drawen.
Je loopt zo snel wat GF mis met goede abilities.
Je weet dat in FF8 de monsters met je mee lvlen en hierdoor sterker worden?
Junctionen was best tof ja, maar de rest van het spel was naar mijn mening wat minder.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:37 schreef zquing het volgende:
Aahh FF8 met 't junction systeem, vind 't nogsteeds een van de toffere systemen gebruikt in ene rpg
Dit moet je wel doen dmv het vierkantje en select (uit mn hoofd), anders heb je er nog niets aan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:19 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Ik heb nu 4 GF. Siren is de laatste die ik heb gekregen. En het is me inderdaad opgevallen dat de monsters mee levellen en dat je kan kiezen wat ze leren terwijl ze GF punten krijgen. Ik had al ergens op een website gelezen dat je met de boost ability de aanvallen kan versterken. Dus dat heb ik mijn GF maar eerst geleerd.
Zit in iedere FF wel; in VIII wordt het alleen anders gebracht. Junctionsysteem, verhaal, relaties tussen karakters en verborgen hints zijn erg goed.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:38 schreef Pritt het volgende:
[..]
Junctionen was best tof ja, maar de rest van het spel was naar mijn mening wat minder.![]()
Krijg nog nachtmerries van die emo-scenes.
Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IXquote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Zit in iedere FF wel; in VIII wordt het alleen anders gebracht. Junctionsysteem, verhaal, relaties tussen karakters en verborgen hints zijn erg goed.
Squall is ook maar een jankerd ook inderdaad!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:53 schreef Twarres het volgende:
[..]
Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
Vond het wel meevallen. Vooral de (verborgen) hints van bijv. Squall en Laguna waren goed in het verhaal verwerkt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:53 schreef Twarres het volgende:
[..]
Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
Misschien wel, maar dat is me niet echt opgevallen. Waarschijnlijk zat ik me teveel te ergeren aan het gejank van Squall.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:09 schreef Aether het volgende:
[..]
Vond het wel meevallen. Vooral de (verborgen) hints van bijv. Squall en Laguna waren goed in het verhaal verwerkt.
En toch ook weer niet. Het is natuurlijk een hommage aan de eerste 8 delen van de FF reeks en daardoor voegt het m.i. alle goede elementen samen.quote:IX is een compleet ander spel. Qua verhaal misschien een van de meest ‘serieuze’.
Je bedoelt XII neem ik aan?quote:XIII ben ik nog niet echt enthousiast over. Het lijk een andere reeks sinds Sakaguchi weg is.
Heb je 'm uitgespeeld?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:25 schreef Twarres het volgende:Misschien wel, maar dat is me niet echt opgevallen. Waarschijnlijk zat ik me teveel te ergeren aan het gejank van Squall.
Klopt. Ik bedoelde meer de toon van het verhaal en de vragen/doelen die de karakters zichzelf stellen.quote:En toch ook weer niet. Het is natuurlijk een hommage aan de eerste 8 delen van de FF reeks en daardoor voegt het m.i. alle goede elementen samen.
Nee, bedoel XIII. XIII lijkt me erg actie-georienteerd.quote:Je bedoelt XII neem ik aan?
Van XIII weet ik nog steeds niet wat ik moet verwachten, maar ik wacht gewoon geduldig af.
Nee, heb hem niet uitgespeeld. Ik moest met Squall naar de maan om Rinoa te redden ofzo en ik was het spel gewoon spuugzat (Disc 3 meen ik).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb je 'm uitgespeeld?
Vond het uiteindelijk wel meevallen. Pas op het eind valt alles op z'n plaats.
Ik vind ieder FF deel behoorlijk serieus, maar FFIX is koddiger dan de overige delen en daardoor ook grappiger IMO.quote:[..]
Klopt. Ik bedoelde meer de toon van het verhaal en de vragen/doelen die de karakters zichzelf stellen.
Dat ben ik helemaal met je eens. We zullen de gameplay filmpjes misschien wel op de TGS zien. Who knows.quote:[..]
Nee, bedoel XIII. XIII lijkt me erg actie-georienteerd.
Verwacht 'm niet voor Q4 2009 buiten Japan dus nog even wachten...
Het wordt niet met zoveel woorden gezegd maar indirect hebben alle karakters vragen als ‘wie ben ik?’, ‘doel van het leven’, ‘waar kom ik vandaan?’ etc. Behoorlijk serieus voor een videospelquote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:57 schreef Twarres het volgende:
Ik vind ieder FF deel behoorlijk serieus, maar FFIX is koddiger dan de overige delen en daardoor ook grappiger IMO.
Dat klopt, maar die vragen kwamen al voor het eerst voorbij in FFIII en extreem duidelijk in FFVI.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Het wordt niet met zoveel woorden gezegd maar indirect hebben alle karakters vragen als ‘wie ben ik?’, ‘doel van het leven’, ‘waar kom ik vandaan?’ etc. Behoorlijk serieus voor een videospel
Bij Troia?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:44 schreef Twarres het volgende:
Trouwens ik moet met FFIV zo'n crystal afpakken van een Dark Elf, maar als ik die grot in ga, dan zijn 3 van de 4 mannetje onbruikbaar vanwege het magnetische veld wat er hangt.
Wat te doen?
Idd. Ik moet dus niet eerst iets doen om dat magnetische veld uit de weg te ruimen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Bij Troia?
Uitrusting waar het magnetischveld geen invloed op heeft gebruiken.
Dus niet-ijzeren wapens (leer etc.).
Waarschijnlijk moet je naar een andere plaats (vliegen) om dit soort wapens te kopen.
Die Weapon Monthly Magazines geven alleen maar aan wat voor items je nodig hebt voor de upgrade.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:07 schreef Wiehoe het volgende:
Ik ben nu weer wat verder gegaan met Final Fantasy 8. Na een tijdje vond ik het al vreemd dat ik geen betere wapens kreeg. Dus vervolgens ben ik op internet gaan kijken en bleek het dat ik tijdschriften moest gaan verzamelen. Had ik nou net het 2e tijdschrift gemist.
Dat was later ook meer een automatisme dan dat je er echt op ging letten wanneer je precies de R1 trigger in moest drukken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:27 schreef Ixnay het volgende:
En dat je moet timen met de X voordat Squall iemand aanvalt, omdat je dan meer damage inflict.
haha duidelijk weer iemand die blaat, maar niet weet waar die over praat.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
R1 was dat ja klopt. niet X. Zonder Aura wordt het moeilijk bij Ultimecia, want daar kun je niet met Squall in de critical HP zone gaan zitten want dan overleef je de attacks niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Dat was later ook meer een automatisme dan dat je er echt op ging letten wanneer je precies de R1 trigger in moest drukken.
De enige magic spells die echt handig zijn om te casten zijn Meltdown en Aura. De rest zijn een beetje overbodig en zijn er alleen voor het junctionen.
Squall is de enige in mijn party die altijd in de critical hp zone zit.
Voor bossfights heb ik zijn hp net hoog genoeg zodat hij de meeste aanvallen kan overleven.
Met Aura wordt dit later allemaal overbodig.
Waarom denk je dat het laatste filmpje 'exploit' heeft staan in de titel. Het is niet de bedoeling dat je dat gaat zitten doen. Ik ken dat trucje ook, maar zo moet je de game niet spelen. Ei.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 03:15 schreef NumberSixBG het volgende:
[..]
haha duidelijk weer iemand die blaat, maar niet weet waar die over praat.
Lost odyssey niet overpowerd zijn?
Op het einde van disc 2 hoor je normaliter 30/31 te zijn, maar er is een gebied waar je zo makkelijk kan levelen (1 level per battle), zodat je binnen een uur lvl 48+ bent. Het gevolg is dat je disc 3/4 story mode speelt met tegenstanders die je 0 of 1 dmg doen haha, bovendien heb je talloze items die je imuum maken voor al je status effects etc etcLost odyssey is een goede game, maar ga niet zeggen dat het uitdagend is lol.
En nee dit geen exploit, gewoon een gebied wat toegankelijk is en met de juiste setup easy te klaren is.
filmpje 1
filmpje 2
ff7 ftw laters
Oeh dat klinkt goed, hoe moeilijk is hij?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:24 schreef Ixnay het volgende:
Final Boss van FFTA2 is te moeilijk vind ik.
Ja, wat noem je "grinden"?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:37 schreef Pritt het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt goed, hoe moeilijk is hij?
Zelfs lastig als je veel grind of gewoon als je het spel normaal doorspeelt?
Standaard probleem in Final Fantasy gamesquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:32 schreef Ixnay het volgende:
Het zou dus best kunnen dat ik gewoon underlevelled ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |