abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60325772


Intro

De RPG-reeks die bekend staat om z’m diepgaande verhaallijnen, intrigerende karakters en z’n verslavende urenlange gamplay. Chocobo’s, Moogle’s, airships, Gil als valuta, ouwe mannen genaamd Cid, Biggs, Wedge, Bahamut, Ifrit, Shiva, Bombs, Cactuars, Tonberry’s… ze komen in ieder deel voor, maar voor de rest is elk deel een unieke ervaring!

Final Fantasy Games

Een compilatie van alles wat met Final Fantasy te maken heeft, met het platform waarop het verschenen is/waarop het zal verschijnen.

  • Final Fantasy Main Serie

    Final Fantasy I - NES, Playstation, GBA
    Final Fantasy II - NES, Playstation, GBA
    Final Fantasy III - NES, Nintendo DS
    Final Fantasy IV - SNES, Playstation, GBA
    Final Fantasy V - SNES, Playstation, GBA
    Final Fantasy VI - SNES, Playstation, GBA
    Final Fantasy VII - Playstation, PC
    Final Fantasy VIII - Playstation, PC
    Final Fantasy IX - Playstation
    Final Fantasy X - Playstation 2
    Final Fantasy XI (MMORPG) - Playstation 2, PC, Xbox 360
    Final Fantasy XII - Playstation 2
    Final Fantasy XIII - Playstation 3, XBOX 360 - nog niet gereleased -

  • Compilation Of Final Fantasy IV

    Final Fantasy IV: The After

  • Compilation Of Final Fantasy VII

    Final Fantasy VII: Before Crisis
    Final Fantasy VII: Crisis Core
    Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus
    Final Fantasy VII: Dirge Of Cerberus (Lost Episode)
    Final Fantasy VII: Snowboarding

  • Compilation Of Final Fantasy X

    Final Fantasy X-2

  • Compilation Of Final Fantasy XI

    Final Fantasy XI: Rise Of The Zilart
    Final Fantasy XI: Chains Of Promanthia
    Final Fantasy XI: Treasures Of Aht Urhgan
    Final Fantasy XI: Wings Of The Goddess

  • Compilation Of Final Fantasy XII

    Final Fantasy XII: Revenant Wings
    Final Fantasy XII: International Zodiac Job System

  • Compilation Of Final Fantasy XIII / Fabula Nova Crystallis

    Final Fantasy Versus XIII
    Final Fantasy Agito XIII

  • Tactics series

    Final Fantasy Tactics (Original)
    Final Fantasy Tactics: The War Of The Lions
    Final Fantasy Tactics Advance
    Final Fantasy Tactics A2: Grimoire Of The Rift

  • Chrystal Chronicles Series

    Final Fantasy Chrystal Chronicles
    Final Fantasy Chrystal Chronicles: Ring Of Fates
    Final Fantasy Chrystal Chronicles: The Chrystal Bearers
    Final Fantasy Chrystal Chronicles: My Life As A King

  • Dissidia Series

    Final Fantasy Dissidia

  • Chocobo Series

    Chocobo’s Mysterious Dungeon
    Chocobo’s Mysterious Dungeon 2
    Final Fantasy Fables: Chocobo’s Dungeon
    Final Fantasy Fables: Chocobo’s Tales
    Chocobo Racing

  • Adventure/Legend/Mystic Series

    Final Fantasy Adventure
    Final Fantasy Legend I
    Final Fantasy Legend II
    Final Fantasy Legend III
    Final Fantasy Mystic Quest

  • Kingdom Hearts Series

    Kingdom Hearts I
    Kingdom Hearts II
    Kingdom Hearts: Chain Of Memories

  • Other

    Bahamut Lagoon
    Chrono Trigger
    Secret Of Evermore
    Ehrgeiz
    Vagrant Story

  • Movies

    Final Fantasy: The Spirits Within
    Final Fantasy: Advent Children


    Links

  • Square-Enix
  • Final Fantasy Retrospective, grote compilatie over alle delen. - tip -
  • Fok!'s terugblik op Final Fantasy - tip -

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
    (OP)


    [ Bericht 51% gewijzigd door Pritt op 25-07-2008 09:33:20 ]
  • A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_60325968
    tvp
    pi_60326107
    k OP is nu in iedergeval weer geupdate in vergelijking met de vorige, volgende deel komt een nog flitsendere versie met meer plaatjes.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      donderdag 24 juli 2008 @ 20:00:55 #4
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_60326812
    FF I is ook uitgegeven voor oa de de MSX , de PSP (deel II ook trouwens en ook voor de Wonderswan Color, alhoewel deze handheld nooit buiten azie is uitgebracht)
    bij other zou Secret of Mana ook niet misstaan aangezien die serie voortborduurt op final fantasy Adventure op de GB en deze zelfs als remake op de GBA onder de naam Sword of Mana is uitgebreacht)
    Wat secret of evermore,bahamut lagoon of chrono trigger btw met de FF serie te maken heeft is mij eerlijk gezegd en raadsel(ookal zijn het een zeer sterke games, maar in dat geval kan je er een lijst onder zetten van alle toffe square/enix games die zijn uitgebracht)

    Toffe OP btw
      donderdag 24 juli 2008 @ 20:16:42 #5
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60327092
    Wow, mijn FOK!games special staat er tussen als tip! Thnx

    Mooie OP trouwens, best veel FF-delen eigenlijk al!
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      donderdag 24 juli 2008 @ 22:49:16 #6
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60330532
    TVP

    Mooie OP trouwens.
      donderdag 24 juli 2008 @ 22:58:25 #7
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60330757
    Kijk op zo'n OP kunnen we trots zijn. Maar goed.. Waar hadden we het over?
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60332068
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2008 22:58 schreef Twarres het volgende:
    Kijk op zo'n OP kunnen we trots zijn. Maar goed.. Waar hadden we het over?
    We zaten te wachten op jouw FFIV-DS review?
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 07:46:46 #9
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60334221
    Oh ja. Hij's vet. Meer details in de loop van de dag.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
      vrijdag 25 juli 2008 @ 08:45:42 #10
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60334743
    Goed... Waar te beginnen?

    Graphics zijn erg mooi. Mooier dan FFIII en op de een of andere manier ook kleurrijker. Voice acting is redelijk goed. Kan beter, maar is gewoon voldoende. Die gekkigheid met de besturing uit FFIII is er in ieder geval uit voor zover ik kan zien. Alles speelt zich af op het bovenste scherm met uitzondering van de mini games. Battle systeem werkt goed en is duidelijk en overzichtelijk. Maar ik vind de verschillen tussen verschillende battles te groot. Het ene clubje vijanden maai je zo neer en met het andere heb je beduidend meer moeite.

    En het verhaal.. Tja, ik kende het verhaal nog niet, dus voor mij is alles nog nieuw, maar het zijn wel een heleboel verhaallijnen waar je mee geconfronteerd wordt in het begin. Ik heb nu net de Ant Lion verslagen en heb inmiddels al 6 speelbare personages gehad. Vinnik best veel.

    Voorlopig cijfer : 8,5
    Ruimte nog voor verbetering, maar een goede FF tot nu toe.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60336009
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 08:45 schreef Twarres het volgende:
    En het verhaal.. Tja, ik kende het verhaal nog niet, dus voor mij is alles nog nieuw, maar het zijn wel een heleboel verhaallijnen waar je mee geconfronteerd wordt in het begin. Ik heb nu net de Ant Lion verslagen en heb inmiddels al 6 speelbare personages gehad. Vinnik best veel.
    Aantal personages is inderdaad (erg!) hoog. Vooral in de eerste uren gaat het erg snel.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 10:47:54 #12
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60336852
    De personages in FFIV zijn inderdaad hoog in aantal, en er staat je ook veel te wachten wat betreft die personages. Maar dat maakt FFIV wel erg tof.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      vrijdag 25 juli 2008 @ 16:04:12 #13
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60344334
    Ben benieuwd.

    Vanavond weer verder. Op naar Fabul!!
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60344343
    Immer met FFVII bezig, hopend op een remake.
    pi_60354295
    TVP

    Net terug van vakantie. Op vakantie nog even bezig geweest met Final Fantasy IV voor de advance. Ik kwam helaas vast te zitten.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 03:07:07 #16
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60355700
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
    De personages in FFIV zijn inderdaad hoog in aantal, en er staat je ook veel te wachten wat betreft die personages. Maar dat maakt FFIV wel erg tof.
    Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.
    pi_60356567
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 03:07 schreef Ixnay het volgende:

    [..]

    Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.
    VI heeft er maar twee meer. Het tempo in IV waarmee nieuwe erbij komen en weer vertrekken is veel hoger ivm andere FF.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 13:55:33 #18
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60360188
    Het is beter als je je chars al vroeg in het spel krijgt, dan heb je nog genoeg tijd om ze zo upgraden zoals je ze wil hebben.

    In FFVI is dat dus niet het geval. Stago, Relm en Setzer krijg je pas te laat. Als je de Final Dungeon ingaat moet je nog veel levellen om deze mee te laten doen, want je moet dan je party splitsen in 3 groepen met als gevolg dat je je underlevelled chars moet gaan laten vechten.

    Bij FFIV staat al van iedere Char de Job vast. Net als in FFIX en dan maakt dit minder uit want je hebt minder mogelijkheden om je chars te laten ontwikkelen. In FFIX krijg je bijvoorbeeld Eiko en Amarant ook pas erg laat.
    Verder is Eiko trouwens overbodig want Garnet is al White Mage en Summoner. Waarom ze dit zo gedaan hebben weet ik ook niet.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 13:56:52 #19
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60360205
    In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      zaterdag 26 juli 2008 @ 16:10:01 #20
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60361898
    FF13 komt definitef niet naar de PC. Maar mij lijkt niet dat veel mensen hier daarop aan het wachten waren.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 22:45:41 #21
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_60369783
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:55 schreef Ixnay het volgende:
    Het is beter als je je chars al vroeg in het spel krijgt, dan heb je nog genoeg tijd om ze zo upgraden zoals je ze wil hebben.

    In FFVI is dat dus niet het geval. Stago, Relm en Setzer krijg je pas te laat. Als je de Final Dungeon ingaat moet je nog veel levellen om deze mee te laten doen, want je moet dan je party splitsen in 3 groepen met als gevolg dat je je underlevelled chars moet gaan laten vechten.
    Het hangt er echt zeer vanaf hoe verre je aan het grinden bent hoor, als je veel grind voordat je setzer, strago en relm krijgt dan zit er idd een level/skill gap tussen , maar dat valt goed te maken, als je na het verkrijgen van die drie, deze gebruikt om bijvoorbeeld de blue mage skills van strago probeert te verkrijgen, de drie bonus characters(Mog, Umaro en Gogo) verschijnen wel op het gem level van de party.
    quote:
    Bij FFIV staat al van iedere Char de Job vast. Net als in FFIX en dan maakt dit minder uit want je hebt minder mogelijkheden om je chars te laten ontwikkelen. In FFIX krijg je bijvoorbeeld Eiko en Amarant ook pas erg laat.
    Verder is Eiko trouwens overbodig want Garnet is al White Mage en Summoner. Waarom ze dit zo gedaan hebben weet ik ook niet.
    Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.

    [ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 27-07-2008 01:23:29 ]
      zondag 27 juli 2008 @ 16:54:07 #22
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60379914
    De eigenaar hiervan moet wel HEEL veel Final Fantasy gespeeld hebben.

      zondag 27 juli 2008 @ 17:35:57 #23
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60380588
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.
    Ja maar in FFVI kun je je char een richting uitsturen die je zelf wil. Als ik een Black Mage wil zorg ik dat een char Fire, Thunder etc. krijgt door hem bepaalde espers te geven.
    De hebben ook basis abilities, weet ik, maar dat is vrij beperkt.

    Shadow heeft met de hoofdlijn van het verhaal misschien weinig te maken, maar er valt genoeg te vertellen.
    Verder is het mogelijk de vader van Relm, er zitten meerdere aanwijzigingen hiernaar in het spel.
    Shadow is mijn favo character in Final Fantasy.
    pi_60381455
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 17:35 schreef Ixnay het volgende:
    Shadow heeft met de hoofdlijn van het verhaal misschien weinig te maken, maar er valt genoeg te vertellen.
    Verder is het mogelijk de vader van Relm, er zitten meerdere aanwijzigingen hiernaar in het spel.
    Shadow is mijn favo character in Final Fantasy.
    Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 09:57:36 #25
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60413539
    quote:
    Op zondag 27 juli 2008 18:30 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.
    Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.

    FFIV is trouwens echt vet. Net Scarmiglione verslagen. Nu weer verder op de Mountain of Ordeals. Op naar het Paladin-schap!!
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
      dinsdag 29 juli 2008 @ 10:06:30 #26
    148059 Pritt
    Atheïst
    pi_60413710
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 09:57 schreef Twarres het volgende:

    [..]

    Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.

    FFIV is trouwens echt vet. Net Scarmiglione verslagen. Nu weer verder op de Mountain of Ordeals. Op naar het Paladin-schap!!
    Ahja dan krijg je een bagger heal erbij, wees er maar blij mee.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      dinsdag 29 juli 2008 @ 11:21:26 #27
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60415284
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 10:06 schreef Pritt het volgende:

    [..]

    Ahja dan krijg je een bagger heal erbij, wees er maar blij mee.


    Ik vind Cecil zo wel vet trouwens. Jammer dat'ie een andere outfit gaat krijgen.
    Die gedachtenballonetjes zijn trouwens ook erg leuk.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60417597
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
    In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
    Dat lijkt mij dus een stuk minder leuk om eerlijk te zijn, het maakt het spel (voor mijn gevoel) nogal lineair. Ik vind het soms prachtig om op bepaalde plekken even lekker te levelen. Bovendien kan je terug naar locaties in FF.. Dat kan in Lost Odyssey dus niet? Of kan dat wel, maar dan krijg je er dus geen exp?
      dinsdag 29 juli 2008 @ 13:12:12 #29
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60417751
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 13:05 schreef inXs het volgende:

    [..]

    Dat lijkt mij dus een stuk minder leuk om eerlijk te zijn, het maakt het spel (voor mijn gevoel) nogal lineair. Ik vind het soms prachtig om op bepaalde plekken even lekker te levelen. Bovendien kan je terug naar locaties in FF.. Dat kan in Lost Odyssey dus niet? Of kan dat wel, maar dan krijg je er dus geen exp?
    Final Fantasy is ook lineair, net als Lost Odyssey. Je kan wel een beetje heen en weer reizen, maar je levelt dus niet echt. Dat is het enige verschil eigenlijk.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:07:34 #30
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60507638
    Goed nieuws.

    Final Fantasy Agito 13 zou eigenlijk alleen uitgebracht worden voor de mobiele telefoon maar zal ook uitgebracht worden voor de PSP.

    FF Agito 13 is samen met FF 13 en FF Versus 13 onderdeel van Fabula Nova Crystallis, 3 games die zich in dezelfde wereld afspelen.
      zondag 3 augustus 2008 @ 09:57:13 #31
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_60522276
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 13:07 schreef Ixnay het volgende:
    Goed nieuws.

    Final Fantasy Agito 13 zou eigenlijk alleen uitgebracht worden voor de mobiele telefoon maar zal ook uitgebracht worden voor de PSP.

    FF Agito 13 is samen met FF 13 en FF Versus 13 onderdeel van Fabula Nova Crystallis, 3 games die zich in dezelfde wereld afspelen.
    Mmmm,... tja heb er niet echt interesse in. FFXII en FFVII hadden ook diverse GBA en PSP wegen wat me ook niet echt trok. Heb echter wel heel veel zin in XIII en versus op PS3. En,.. ik wacht nog steeds op de FFVII remake aankondiging
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      zondag 3 augustus 2008 @ 10:10:51 #32
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_60522381
    Final Fantasy VII: Advent Children Complete, Blu-ray, FF XIII PS3 playable demp.
    Final Fantasy Agito XIII: PSP, mobile phones.
    Parasite Eve 3: PSP.
    Dissidia Final Fantasy: PSP

    Niet slecht lijkt me.

    Chocobo: ik denk dat ze bij SE het te druk hebben om een FF7 remake te beginnen. Maar die komt wel Hoop ik.

    tevens tvp
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
      zondag 3 augustus 2008 @ 10:17:00 #33
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_60522436
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 10:10 schreef wdn het volgende:
    Final Fantasy VII: Advent Children Complete, Blu-ray, FF XIII PS3 playable demp.
    Final Fantasy Agito XIII: PSP, mobile phones.
    Parasite Eve 3: PSP.
    Dissidia Final Fantasy: PSP

    Niet slecht lijkt me.

    Chocobo: ik denk dat ze bij SE het te druk hebben om een FF7 remake te beginnen. Maar die komt wel Hoop ik.

    tevens tvp
    Ik wacht op de BIG announcement over FFVII die vandaag bekend gemaakt zou worden op de DKΣ3713, oftewel de Private Party Impressions die SE momenteel houd.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      zondag 3 augustus 2008 @ 10:19:19 #34
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_60522450
    Weet je ook ongeveer hoe laat?
    Damn ik heb geen zin meer om te wachten op 13 NU wil ik hem spelen
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
      zondag 3 augustus 2008 @ 10:22:22 #35
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_60522489
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 10:19 schreef wdn het volgende:
    Weet je ook ongeveer hoe laat?
    Damn ik heb geen zin meer om te wachten op 13 NU wil ik hem spelen
    Als de demo van XIII pas in maart 2009 komt verwacht ik het spel pas Q3/4 2009

    Weet niet hoe laat maar IGN volgt het:

    http://ps3.ign.com/articles/896/896066p1.html?RSSwhen2008-08-02_090800&RSSid=896066
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_60523636
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      zondag 3 augustus 2008 @ 11:53:56 #37
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60523716
    En hoe zit het met The Last Remnant? Dat duurt toch ook niet meer lang voordat die op de PS3 verschijnt.
    pi_60523868
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 11:53 schreef Ixnay het volgende:
    En hoe zit het met The Last Remnant? Dat duurt toch ook niet meer lang voordat die op de PS3 verschijnt.
    20 november in Japan.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_60523969
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      zondag 3 augustus 2008 @ 12:37:32 #40
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60524440
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 10:17 schreef Chocobo het volgende:

    [..]

    Ik wacht op de BIG announcement over FFVII die vandaag bekend gemaakt zou worden op de DKΣ3713, oftewel de Private Party Impressions die SE momenteel houd.
    Er komt geen nieuws meer. Het is een meerdaags event, maar het is steeds hetzelfde, maar dan met andere genodigden.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:04:23 #41
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_60545088
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

    [..]

    Er komt geen nieuws meer. Het is een meerdaags event, maar het is steeds hetzelfde, maar dan met andere genodigden.
    Dus we zijn genaaid

    Het grote grote nieuws over FFVII is dus wat?
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:04:37 #42
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_60545095
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:10:19 #43
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60545211
    Volgens mij zijn die woorden gewoon niet goed vertaald, heeft ie nooit gezegd dat er een FFVII aankondiging zou komen. Anders is het dat de FFXIII demo bij AC Complete zit.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:45:11 #44
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_60545940
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Volgens mij zijn die woorden gewoon niet goed vertaald, heeft ie nooit gezegd dat er een FFVII aankondiging zou komen. Anders is het dat de FFXIII demo bij AC Complete zit.
    Dit vind je praktisch op elke gamesite

    Tetsuya Nomura, "a big announcement is being prepared for Final Fantasy VII," and it has nothing to do with the scheduled release of "Final Fantasy VII: Advent Children Complete." The announcement won't come at E3 next week, but at Square-Enix's private party - the weirdly labeled "DKS3713" - in August.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:49:46 #45
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60546019
    Ik weet dat het overal staat, maar er is geen aankondiging geweest, dus ergens klopt er iets niet
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:54:33 #46
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60546120
    Ik heb het even nagezocht, de goede man zei dit:

    ――ということは、『ACC』も何か発表があると?
    野村:発売時期は発表します。ほかにも大きな発表がありますので楽しみにしていてください。

    Wat neerkomt op:


    -- That is, the ACC also announced that something?
    Nomura: Release time of the announcement. In addition to a major announcement will be looking forward to it, please.

    (Google vertalingen)

    De grote aankondiging m.b.t ACC is dus de FFXIII demo.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 4 augustus 2008 @ 11:59:48 #47
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_60546243
    Die man kan dan goed in blokjes praten zeg

    En sinds wanneer is een demo groot nieuws !?
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
      maandag 4 augustus 2008 @ 12:01:46 #48
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60546287
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef wdn het volgende:
    Die man kan dan goed in blokjes praten zeg

    En sinds wanneer is een demo groot nieuws !?
    Installeer dan een Japans-tekenset voor je browser.

    En ja, die demo is groot nieuws. PS3 exclusive enzo. Ofzo
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 4 augustus 2008 @ 12:32:18 #49
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_60546859
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

    [..]

    Installeer dan een Japans-tekenset voor je browser.

    En ja, die demo is groot nieuws. PS3 exclusive enzo. Ofzo
    Dit is niet mijn PC dus ik installeer niks

    Onder 'groot nieuws' vallen bij toch echt andere dingen
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_60546887
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
    En ja, die demo is groot nieuws. PS3 exclusive enzo. Ofzo
    Niet zo vreemd wanneer alleen de PS3-versie in Japan uitkomt.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      maandag 4 augustus 2008 @ 14:47:12 #51
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_60550077
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik heb het even nagezocht, de goede man zei dit:

    ――ということは、『ACC』も何か発表があると?
    野村:発売時期は発表します。ほかにも大きな発表がありますので楽しみにしていてください。

    Wat neerkomt op:


    -- That is, the ACC also announced that something?
    Nomura: Release time of the announcement. In addition to a major announcement will be looking forward to it, please.

    (Google vertalingen)

    De grote aankondiging m.b.t ACC is dus de FFXIII demo.
    Kansloze aankondiging,..... een demo
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_60550265
    Sowieso vind ik demo's van Final Fantasy nogal overbodig.
    De fans kopen het toch wel ongeacht het goed of slecht is.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      maandag 4 augustus 2008 @ 15:19:35 #53
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60550829
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 14:55 schreef Pritt het volgende:
    Sowieso vind ik demo's van Final Fantasy nogal overbodig.
    De fans kopen het toch wel ongeacht het goed of slecht is.
    Nou... Ik ben wel voorzichtiger na FFXII. Die heb ik ook blind gekocht en ik heb er spijt van als haren op mn hoofd. Heel dat Ivalice boeit me om de een of andere reden niet, FFT:A2 en FFXII:RW ook al niet.

    Dus ik ga zeker eerst de demo bekijken en dan kijken we wel weer verder.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
      maandag 4 augustus 2008 @ 19:44:33 #54
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60557042
    Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
    Het gambit systeem was gewoon heel goed.
      maandag 4 augustus 2008 @ 22:06:21 #55
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60561211
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef Ixnay het volgende:
    Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
    Dan noem je maar een "klein" onderdeel op van wat FF zo geweldig maakt. Als dat dus flut is, is de game gewoon ronduit saai. (Zegt eigenlijk ook wel wat over het genre).
    quote:
    Het gambit systeem was gewoon heel goed.
    Goed uitgewerkt ja.. Maar ik miste het turnbased acties kiezen zoals dat "vroeger" ging toch wel heel erg.

    Maareh... WTF is dit???
    Ik gok zelf op FFVII:ACC. Ik hoop natuurlijk FF7 remake!
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
      maandag 4 augustus 2008 @ 22:23:47 #56
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60561825
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef Twarres het volgende:

    [..]

    Dan noem je maar een "klein" onderdeel op van wat FF zo geweldig maakt. Als dat dus flut is, is de game gewoon ronduit saai. (Zegt eigenlijk ook wel wat over het genre).
    [..]

    Goed uitgewerkt ja.. Maar ik miste het turnbased acties kiezen zoals dat "vroeger" ging toch wel heel erg.

    Maareh... WTF is dit???
    Ik gok zelf op FFVII:ACC. Ik hoop natuurlijk FF7 remake!
    Ik denk niet dat Square dat geheim kan houden, wanneer ze zo'n spel maanden/jaren in ontwikkeling hebben gehad.
    Er zal vast wel iemand werken bij Square die zijn/haar mond er niet over kan houden.

    Ik denk dat ze FF4 bedoelen voor de NDS ook een remake.
      maandag 4 augustus 2008 @ 22:31:36 #57
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_60562080
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef Ixnay het volgende:
    Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
    Het gambit systeem was gewoon heel goed.
    Het gambit systeem werk mssn wel voor een RPG die een uurtje of 30 duurt, maar zodar dat langer gaat duren (zoals de gemmiddelde 3d FF dus) , word het nog repetetiever dan het Active-Time battle systeem.
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:06:37 #58
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60563114
    Als ik door een dungeon loop en probeer uit te zoeken in welke gang ik wel-niet geweest was is het soms best lastig als je ineens zo'n random battle ingaat. Dan krijg ik snel de neiging om te flee-en.

    Het active time battle systeem mag van mij terugkomen, maar dan wel in screen.
    Dus dat je blijft op het dungeonscherm en dat je niet zoals in deel I t/m X naar een ander scherm gaat zodat je je hele gevoel voor richting kwijtraakt.
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:21:27 #59
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_60563522
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef Ixnay het volgende:
    Als ik door een dungeon loop en probeer uit te zoeken in welke gang ik wel-niet geweest was is het soms best lastig als je ineens zo'n random battle ingaat. Dan krijg ik snel de neiging om te flee-en.

    Het active time battle systeem mag van mij terugkomen, maar dan wel in screen.
    Dus dat je blijft op het dungeonscherm en dat je niet zoals in deel I t/m X naar een ander scherm gaat zodat je je hele gevoel voor richting kwijtraakt.
    Dat is niet eens het probleem wat ik met het gambit systeem heb hoor, en het verhaal en de interactie tussen de characters in XII vind ik idd onder peil. Het gene waar ik eilk nog meer problemen mee heb, is dat naast dat er al weinig interactie is, dat je op quickenings en summons na vrijwel alles aan iedereen kan leren waardoor je, naast dat het verhaal al oppervlakkig is, ook niet zoiets hebt dat je het gevoel hebt dat een character in een rol zit, dit kon bijvoorbeeld bij FFV wel, aangezien de personen wel een bepaalde achtergrond hadden, of connecties met elkaar, maar tegenwoordig verwacht je toch meer van een RPG dan een simpel scriptje waar een aantal personen elkaar toevallig op een verkeerde plek tegen komen op een of andere planeet waar een evil guy de macht wil grijpen.
    pi_60567525
    Iemand bekend met het volgende?

    In FF7:CC op de psp bij het level Plate interior - outer section krijg ik te maken met een uitvallende psp. Net wanneer je die grote robots hebt verslagen valtie gewoon uit Op geen 1 manier kan ik nog verder met de game.

    Het betreft gewoon de originele versie van ff7cc
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 07:46:05 #61
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60568094
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 03:53 schreef Counterattack het volgende:
    Iemand bekend met het volgende?

    In FF7:CC op de psp bij het level Plate interior - outer section krijg ik te maken met een uitvallende psp. Net wanneer je die grote robots hebt verslagen valtie gewoon uit Op geen 1 manier kan ik nog verder met de game.

    Het betreft gewoon de originele versie van ff7cc
    Da's knap vervelend voor je. Ik had nergens last van, maar ik had FF7:CC geïmporteerd.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60569476
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

    [..]

    Dat is niet eens het probleem wat ik met het gambit systeem heb hoor, en het verhaal en de interactie tussen de characters in XII vind ik idd onder peil.
    Idd, na 50 uur spelen had ik nog steeds het gevoel dat er geen echte reden was dat de groep bij elkaar bleef. Het Gambit-systeem had als nadeel dat ik ¾ van de magic nooit echt heb gebruikt. Ik heb het idee dat XIII een soortgelijk systeem gebruikt...
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:23:14 #63
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60571075
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:03 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Idd, na 50 uur spelen had ik nog steeds het gevoel dat er geen echte reden was dat de groep bij elkaar bleef. Het Gambit-systeem had als nadeel dat ik ¾ van de magic nooit echt heb gebruikt. Ik heb het idee dat XIII een soortgelijk systeem gebruikt...
    En dat terwijl het spel eerst zo de hemel in werd geprezen. Ik vond hem vanaf het begin al niet geweldig en nu hoor ik steeds meer mensen zeggen dat'ie eigenlijk niet zo goed was.

    FFVII beater... Pfff.
    (Zo is'ie ooit genoemd, ik weet alleen even niet meer door wie.)
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60577500
    Ja bij elke FF zijn de verwachtingen torenhoog en wordt het enorm gehyped, en helaas bij de laatste valt het ook een beetje tegen. Ik ga trouwens vandaag weer beginnen aan FFVI, super veel zin in.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_60580129
    Ik ben nu bezig met Final Fantasy 8. Irvine zit nu net in mijn team maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het verhaal nog echt op gang komt. Het junction systeem valt mij reuze mee en het maakt het best makkelijk. Ze hebben het wel erg gemakkelijk gemaakt dat iedere Guardian Force gewoon opgeroepen kan worden zovaak je maar wilt.
    pi_60580653
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 17:30 schreef Wiehoe het volgende:
    Ik ben nu bezig met Final Fantasy 8. Irvine zit nu net in mijn team maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het verhaal nog echt op gang komt. Het junction systeem valt mij reuze mee en het maakt het best makkelijk. Ze hebben het wel erg gemakkelijk gemaakt dat iedere Guardian Force gewoon opgeroepen kan worden zovaak je maar wilt.
    Je kunt beter krachtige magic koppelen aan een karakters stats. Dat is niet alleen sneller in gevechten maar ook effectiever dan steeds een GF oproepen. Vanaf disc 2 begint het verhaal op gang te komen.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_60581217
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 07:46 schreef Twarres het volgende:

    [..]

    Da's knap vervelend voor je. Ik had nergens last van, maar ik had FF7:CC geïmporteerd.
    Vandaag nog maar ns geprobeert en nadat ik mn scherm op de laagste stand van helderheid had gezet kon ik gewoon weer verder. Toch maar ff kijken naar een psp slimline denk ik...
    pi_60581609
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 17:56 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Je kunt beter krachtige magic koppelen aan een karakters stats. Dat is niet alleen sneller in gevechten maar ook effectiever dan steeds een GF oproepen. Vanaf disc 2 begint het verhaal op gang te komen.
    Oke dan speel ik rustig verder en wacht ik het verhaal wel af. Met het junction systeem ben ik al aardig bezig geweest. Het drawsysteem neemt wat tijd in beslag, maar ik probeer het wat te varieëren. Af en toe drawen en dan weer verder vechten. Anders is het echt alleen maar grinden.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:18:12 #69
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60586462
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 18:23 schreef Counterattack het volgende:

    [..]

    Vandaag nog maar ns geprobeert en nadat ik mn scherm op de laagste stand van helderheid had gezet kon ik gewoon weer verder. Toch maar ff kijken naar een psp slimline denk ik...
    Wel gaar dat zomaar je PSP uitvalt.
    Kwam het door te veel frames per second in een filmpje dat hij het niet aankan?
    Zelf heb ik geen PSP, maar werkt dit apparaat niet met kleine cd'tjes in plaats van kaartjes zoals in de NDS.
    Heb je gekeken of hij niet bekrast was?
    pi_60587894
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 18:45 schreef Wiehoe het volgende:
    Oke dan speel ik rustig verder en wacht ik het verhaal wel af. Met het junction systeem ben ik al aardig bezig geweest. Het drawsysteem neemt wat tijd in beslag, maar ik probeer het wat te varieëren. Af en toe drawen en dan weer verder vechten. Anders is het echt alleen maar grinden.
    Bij elke boss wel eerst kijken of hij niet een GF heeft die je kan drawen.
    Je loopt zo snel wat GF mis met goede abilities.
    Je weet dat in FF8 de monsters met je mee lvlen en hierdoor sterker worden?
    pi_60588127
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:11 schreef torn_Machina het volgende:

    [..]

    Bij elke boss wel eerst kijken of hij niet een GF heeft die je kan drawen.
    Je loopt zo snel wat GF mis met goede abilities.
    Je weet dat in FF8 de monsters met je mee lvlen en hierdoor sterker worden?
    Ik heb nu 4 GF. Siren is de laatste die ik heb gekregen. En het is me inderdaad opgevallen dat de monsters mee levellen en dat je kan kiezen wat ze leren terwijl ze GF punten krijgen. Ik had al ergens op een website gelezen dat je met de boost ability de aanvallen kan versterken. Dus dat heb ik mijn GF maar eerst geleerd.
    pi_60588599
    Aahh FF8 met 't junction systeem, vind 't nogsteeds een van de toffere systemen gebruikt in ene rpg
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_60588636
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:37 schreef zquing het volgende:
    Aahh FF8 met 't junction systeem, vind 't nogsteeds een van de toffere systemen gebruikt in ene rpg
    Junctionen was best tof ja, maar de rest van het spel was naar mijn mening wat minder.
    Krijg nog nachtmerries van die emo-scenes.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      woensdag 6 augustus 2008 @ 08:46:45 #74
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60593350
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:19 schreef Wiehoe het volgende:

    [..]

    Ik heb nu 4 GF. Siren is de laatste die ik heb gekregen. En het is me inderdaad opgevallen dat de monsters mee levellen en dat je kan kiezen wat ze leren terwijl ze GF punten krijgen. Ik had al ergens op een website gelezen dat je met de boost ability de aanvallen kan versterken. Dus dat heb ik mijn GF maar eerst geleerd.
    Dit moet je wel doen dmv het vierkantje en select (uit mn hoofd), anders heb je er nog niets aan.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60593404
    Hopelijk heeeft ff13 een goed systeem
    En een verhaal wat boeit
    pi_60594901
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 23:38 schreef Pritt het volgende:

    [..]

    Junctionen was best tof ja, maar de rest van het spel was naar mijn mening wat minder.
    Krijg nog nachtmerries van die emo-scenes.
    Zit in iedere FF wel; in VIII wordt het alleen anders gebracht. Junctionsysteem, verhaal, relaties tussen karakters en verborgen hints zijn erg goed.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 10:53:33 #77
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60595505
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:24 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Zit in iedere FF wel; in VIII wordt het alleen anders gebracht. Junctionsysteem, verhaal, relaties tussen karakters en verborgen hints zijn erg goed.
    Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
      woensdag 6 augustus 2008 @ 11:01:16 #78
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60595689
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:53 schreef Twarres het volgende:

    [..]

    Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
    Squall is ook maar een jankerd ook inderdaad!
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_60595889
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 10:53 schreef Twarres het volgende:

    [..]

    Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
    Vond het wel meevallen. Vooral de (verborgen) hints van bijv. Squall en Laguna waren goed in het verhaal verwerkt.

    IX is een compleet ander spel. Qua verhaal misschien een van de meest ‘serieuze’.

    XIII ben ik nog niet echt enthousiast over. Het lijk een andere reeks sinds Sakaguchi weg is.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 11:25:29 #80
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60596264
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 11:09 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Vond het wel meevallen. Vooral de (verborgen) hints van bijv. Squall en Laguna waren goed in het verhaal verwerkt.
    Misschien wel, maar dat is me niet echt opgevallen. Waarschijnlijk zat ik me teveel te ergeren aan het gejank van Squall.
    quote:
    IX is een compleet ander spel. Qua verhaal misschien een van de meest ‘serieuze’.
    En toch ook weer niet. Het is natuurlijk een hommage aan de eerste 8 delen van de FF reeks en daardoor voegt het m.i. alle goede elementen samen.
    quote:
    XIII ben ik nog niet echt enthousiast over. Het lijk een andere reeks sinds Sakaguchi weg is.
    Je bedoelt XII neem ik aan?

    Van XIII weet ik nog steeds niet wat ik moet verwachten, maar ik wacht gewoon geduldig af.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60596653
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 11:25 schreef Twarres het volgende:Misschien wel, maar dat is me niet echt opgevallen. Waarschijnlijk zat ik me teveel te ergeren aan het gejank van Squall.
    Heb je 'm uitgespeeld?
    Vond het uiteindelijk wel meevallen. Pas op het eind valt alles op z'n plaats.
    quote:
    En toch ook weer niet. Het is natuurlijk een hommage aan de eerste 8 delen van de FF reeks en daardoor voegt het m.i. alle goede elementen samen.
    Klopt. Ik bedoelde meer de toon van het verhaal en de vragen/doelen die de karakters zichzelf stellen.
    quote:
    Je bedoelt XII neem ik aan?

    Van XIII weet ik nog steeds niet wat ik moet verwachten, maar ik wacht gewoon geduldig af.
    Nee, bedoel XIII. XIII lijkt me erg actie-georienteerd.
    Verwacht 'm niet voor Q4 2009 buiten Japan dus nog even wachten...
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 11:57:41 #82
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60597131
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 11:41 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Heb je 'm uitgespeeld?
    Vond het uiteindelijk wel meevallen. Pas op het eind valt alles op z'n plaats.
    Nee, heb hem niet uitgespeeld. Ik moest met Squall naar de maan om Rinoa te redden ofzo en ik was het spel gewoon spuugzat (Disc 3 meen ik).
    quote:
    [..]

    Klopt. Ik bedoelde meer de toon van het verhaal en de vragen/doelen die de karakters zichzelf stellen.
    Ik vind ieder FF deel behoorlijk serieus, maar FFIX is koddiger dan de overige delen en daardoor ook grappiger IMO.
    quote:
    [..]

    Nee, bedoel XIII. XIII lijkt me erg actie-georienteerd.
    Verwacht 'm niet voor Q4 2009 buiten Japan dus nog even wachten...
    Dat ben ik helemaal met je eens. We zullen de gameplay filmpjes misschien wel op de TGS zien. Who knows.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60597782
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 11:57 schreef Twarres het volgende:
    Ik vind ieder FF deel behoorlijk serieus, maar FFIX is koddiger dan de overige delen en daardoor ook grappiger IMO.
    Het wordt niet met zoveel woorden gezegd maar indirect hebben alle karakters vragen als ‘wie ben ik?’, ‘doel van het leven’, ‘waar kom ik vandaan?’ etc. Behoorlijk serieus voor een videospel
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 12:40:10 #84
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60598112
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 12:24 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Het wordt niet met zoveel woorden gezegd maar indirect hebben alle karakters vragen als ‘wie ben ik?’, ‘doel van het leven’, ‘waar kom ik vandaan?’ etc. Behoorlijk serieus voor een videospel
    Dat klopt, maar die vragen kwamen al voor het eerst voorbij in FFIII en extreem duidelijk in FFVI.
    Serieuze en zware onderwerpen zijn eigenlijk altijd wel verwoven in het verhaal bij FF. Ik kan je zo tal van voorbeelden geven, maar dan wordt dit wel een enorme lap tekst.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:44:10 #85
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60649727
    Trouwens ik moet met FFIV zo'n crystal afpakken van een Dark Elf, maar als ik die grot in ga, dan zijn 3 van de 4 mannetje onbruikbaar vanwege het magnetische veld wat er hangt.

    Wat te doen?
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60649891
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 11:44 schreef Twarres het volgende:
    Trouwens ik moet met FFIV zo'n crystal afpakken van een Dark Elf, maar als ik die grot in ga, dan zijn 3 van de 4 mannetje onbruikbaar vanwege het magnetische veld wat er hangt.

    Wat te doen?
    Bij Troia?
    Uitrusting waar het magnetischveld geen invloed op heeft gebruiken.
    Dus niet-ijzeren wapens (leer etc.).

    Waarschijnlijk moet je naar een andere plaats (vliegen) om dit soort wapens te kopen.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:16:46 #87
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60652305
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 11:49 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Bij Troia?
    Uitrusting waar het magnetischveld geen invloed op heeft gebruiken.
    Dus niet-ijzeren wapens (leer etc.).

    Waarschijnlijk moet je naar een andere plaats (vliegen) om dit soort wapens te kopen.
    Idd. Ik moet dus niet eerst iets doen om dat magnetische veld uit de weg te ruimen?

    Dit gaat leuk worden.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60653850
    Daar zat ik dus tijdens de zomervakantie met de GBA versie vast. Ik kon niet eens bij de grot met het magnetische veld komen. Ik moet nog steeds verder proberen. Maar dat laat ik wachten tot ik weer met het openbaar vervoer moet.

    Ik ben nu weer wat verder gegaan met Final Fantasy 8. Na een tijdje vond ik het al vreemd dat ik geen betere wapens kreeg. Dus vervolgens ben ik op internet gaan kijken en bleek het dat ik tijdschriften moest gaan verzamelen. Had ik nou net het 2e tijdschrift gemist.
    pi_60663741
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 14:07 schreef Wiehoe het volgende:
    Ik ben nu weer wat verder gegaan met Final Fantasy 8. Na een tijdje vond ik het al vreemd dat ik geen betere wapens kreeg. Dus vervolgens ben ik op internet gaan kijken en bleek het dat ik tijdschriften moest gaan verzamelen. Had ik nou net het 2e tijdschrift gemist.
    Die Weapon Monthly Magazines geven alleen maar aan wat voor items je nodig hebt voor de upgrade.
    Je moet gewoon zorgen dat je de benodigde materialen hebt, die magazines zijn niet nodig om je wapens te kunnen upgraden.

    Squall is eigenlijk het enige personage dat zijn laatste weapon upgrade ook echt nodig heeft, omdat zijn Limit Breaks gelinkt zijn aan bepaalde Gunblade upgrades.
    De rest van de characters kunnen het hele spel gemakkelijk door met hun standaard wapens.
    pi_60665681
    Dat scheelt. Door de verhaallijn kwam ik wel weer terug op de plek waar ik de magazine was die ik zocht. Het spel krijgt nu overigens ook wat meer verhaal
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:27:37 #91
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60668020
    Dat was ook een van de minpunten van FF8. Uiteraard dat Junction systeem: Gebruik geen Magic want dan gaan je stats omlaag.
    Het draw systeem: Uren lang wat zitten drawen voor wat stats.
    Geen verschillende wapens. En dat je moet timen met de X voordat Squall iemand aanvalt, omdat je dan meer damage inflict.
    pi_60674404
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 21:27 schreef Ixnay het volgende:
    En dat je moet timen met de X voordat Squall iemand aanvalt, omdat je dan meer damage inflict.
    Dat was later ook meer een automatisme dan dat je er echt op ging letten wanneer je precies de R1 trigger in moest drukken.
    De enige magic spells die echt handig zijn om te casten zijn Meltdown en Aura. De rest zijn een beetje overbodig en zijn er alleen voor het junctionen.

    Squall is de enige in mijn party die altijd in de critical hp zone zit.
    Voor bossfights heb ik zijn hp net hoog genoeg zodat hij de meeste aanvallen kan overleven.
    Met Aura wordt dit later allemaal overbodig.
    pi_60676306
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
    In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
    haha duidelijk weer iemand die blaat, maar niet weet waar die over praat.

    Lost odyssey niet overpowerd zijn?

    Op het einde van disc 2 hoor je normaliter 30/31 te zijn, maar er is een gebied waar je zo makkelijk kan levelen (1 level per battle), zodat je binnen een uur lvl 48+ bent. Het gevolg is dat je disc 3/4 story mode speelt met tegenstanders die je 0 of 1 dmg doen haha, bovendien heb je talloze items die je imuum maken voor al je status effects etc etc Lost odyssey is een goede game, maar ga niet zeggen dat het uitdagend is lol.

    En nee dit geen exploit, gewoon een gebied wat toegankelijk is en met de juiste setup easy te klaren is.

    filmpje 1
    filmpje 2

    ff7 ftw laters
      zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:47:29 #94
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60678362
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef torn_Machina het volgende:

    [..]

    Dat was later ook meer een automatisme dan dat je er echt op ging letten wanneer je precies de R1 trigger in moest drukken.
    De enige magic spells die echt handig zijn om te casten zijn Meltdown en Aura. De rest zijn een beetje overbodig en zijn er alleen voor het junctionen.

    Squall is de enige in mijn party die altijd in de critical hp zone zit.
    Voor bossfights heb ik zijn hp net hoog genoeg zodat hij de meeste aanvallen kan overleven.
    Met Aura wordt dit later allemaal overbodig.
    R1 was dat ja klopt. niet X. Zonder Aura wordt het moeilijk bij Ultimecia, want daar kun je niet met Squall in de critical HP zone gaan zitten want dan overleef je de attacks niet.
      zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:31:01 #95
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60678867
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 03:15 schreef NumberSixBG het volgende:

    [..]

    haha duidelijk weer iemand die blaat, maar niet weet waar die over praat.

    Lost odyssey niet overpowerd zijn?

    Op het einde van disc 2 hoor je normaliter 30/31 te zijn, maar er is een gebied waar je zo makkelijk kan levelen (1 level per battle), zodat je binnen een uur lvl 48+ bent. Het gevolg is dat je disc 3/4 story mode speelt met tegenstanders die je 0 of 1 dmg doen haha, bovendien heb je talloze items die je imuum maken voor al je status effects etc etc Lost odyssey is een goede game, maar ga niet zeggen dat het uitdagend is lol.

    En nee dit geen exploit, gewoon een gebied wat toegankelijk is en met de juiste setup easy te klaren is.

    filmpje 1
    filmpje 2

    ff7 ftw laters
    Waarom denk je dat het laatste filmpje 'exploit' heeft staan in de titel. Het is niet de bedoeling dat je dat gaat zitten doen. Ik ken dat trucje ook, maar zo moet je de game niet spelen. Ei.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      woensdag 13 augustus 2008 @ 23:24:27 #96
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60812091
    Final Boss van FFTA2 is te moeilijk vind ik.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 10:16:31 #97
    126718 Twarres
    maakt(e) kutmuziek
    pi_60819501
    Geen idee. Ik ben toch echt meer bezig met FFIV.
    Das leben ist ein skippybal
    Das ist nou einmal zo...
    pi_60819929
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 23:24 schreef Ixnay het volgende:
    Final Boss van FFTA2 is te moeilijk vind ik.
    Oeh dat klinkt goed, hoe moeilijk is hij?
    Zelfs lastig als je veel grind of gewoon als je het spel normaal doorspeelt?
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      donderdag 14 augustus 2008 @ 11:32:58 #99
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_60821294
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 10:37 schreef Pritt het volgende:

    [..]

    Oeh dat klinkt goed, hoe moeilijk is hij?
    Zelfs lastig als je veel grind of gewoon als je het spel normaal doorspeelt?
    Ja, wat noem je "grinden"?
    Bij FFTA2 kun je EXP gainen door missies te doen. Soms duren deze een halve minuut, omdat je bijvoorbeeld een item ergens naartoe moet brengen, en soms is het een lang gevecht van een half uur.
    Als je een missie gehaald hebt wordt deze afgevinkt op het bord met alle Quests, dat is een soort schaakbord. Het is de bedoeling dat je van linksboven naar rechtsonder gaat op dat bord, dat is de hoofdlijn van het verhaal. Maar je kunt dus ook de rest doen. En dan ben je denk ik wel een uurtje of 200 kwijt aan het spel.

    Ik heb 60 uur (!) gespeeld, wat ik ook erg veel vind, en heb bij het begin veel quests gedaan. Later heb ik me voornamelijk op de verhaallijn-quests gericht. Het zou dus best kunnen dat ik gewoon underlevelled ben.
      donderdag 14 augustus 2008 @ 11:49:17 #100
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_60821666
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 11:32 schreef Ixnay het volgende:
    Het zou dus best kunnen dat ik gewoon underlevelled ben.
    Standaard probleem in Final Fantasy games
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')