abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:47:12 #51
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_60550077
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb het even nagezocht, de goede man zei dit:

――ということは、『ACC』も何か発表があると?
野村:発売時期は発表します。ほかにも大きな発表がありますので楽しみにしていてください。

Wat neerkomt op:


-- That is, the ACC also announced that something?
Nomura: Release time of the announcement. In addition to a major announcement will be looking forward to it, please.

(Google vertalingen)

De grote aankondiging m.b.t ACC is dus de FFXIII demo.
Kansloze aankondiging,..... een demo
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_60550265
Sowieso vind ik demo's van Final Fantasy nogal overbodig.
De fans kopen het toch wel ongeacht het goed of slecht is.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:19:35 #53
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60550829
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:55 schreef Pritt het volgende:
Sowieso vind ik demo's van Final Fantasy nogal overbodig.
De fans kopen het toch wel ongeacht het goed of slecht is.
Nou... Ik ben wel voorzichtiger na FFXII. Die heb ik ook blind gekocht en ik heb er spijt van als haren op mn hoofd. Heel dat Ivalice boeit me om de een of andere reden niet, FFT:A2 en FFXII:RW ook al niet.

Dus ik ga zeker eerst de demo bekijken en dan kijken we wel weer verder.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:44:33 #54
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60557042
Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
Het gambit systeem was gewoon heel goed.
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:06:21 #55
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60561211
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef Ixnay het volgende:
Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
Dan noem je maar een "klein" onderdeel op van wat FF zo geweldig maakt. Als dat dus flut is, is de game gewoon ronduit saai. (Zegt eigenlijk ook wel wat over het genre).
quote:
Het gambit systeem was gewoon heel goed.
Goed uitgewerkt ja.. Maar ik miste het turnbased acties kiezen zoals dat "vroeger" ging toch wel heel erg.

Maareh... WTF is dit???
Ik gok zelf op FFVII:ACC. Ik hoop natuurlijk FF7 remake!
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:23:47 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60561825
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef Twarres het volgende:

[..]

Dan noem je maar een "klein" onderdeel op van wat FF zo geweldig maakt. Als dat dus flut is, is de game gewoon ronduit saai. (Zegt eigenlijk ook wel wat over het genre).
[..]

Goed uitgewerkt ja.. Maar ik miste het turnbased acties kiezen zoals dat "vroeger" ging toch wel heel erg.

Maareh... WTF is dit???
Ik gok zelf op FFVII:ACC. Ik hoop natuurlijk FF7 remake!
Ik denk niet dat Square dat geheim kan houden, wanneer ze zo'n spel maanden/jaren in ontwikkeling hebben gehad.
Er zal vast wel iemand werken bij Square die zijn/haar mond er niet over kan houden.

Ik denk dat ze FF4 bedoelen voor de NDS ook een remake.
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:31:36 #57
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_60562080
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef Ixnay het volgende:
Het enige dat slecht was aan FFXII was het verhaal en de chars. Er zat gewoon niks in dat mijn interesse kon wekken.
Het gambit systeem was gewoon heel goed.
Het gambit systeem werk mssn wel voor een RPG die een uurtje of 30 duurt, maar zodar dat langer gaat duren (zoals de gemmiddelde 3d FF dus) , word het nog repetetiever dan het Active-Time battle systeem.
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:06:37 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60563114
Als ik door een dungeon loop en probeer uit te zoeken in welke gang ik wel-niet geweest was is het soms best lastig als je ineens zo'n random battle ingaat. Dan krijg ik snel de neiging om te flee-en.

Het active time battle systeem mag van mij terugkomen, maar dan wel in screen.
Dus dat je blijft op het dungeonscherm en dat je niet zoals in deel I t/m X naar een ander scherm gaat zodat je je hele gevoel voor richting kwijtraakt.
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:21:27 #59
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_60563522
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef Ixnay het volgende:
Als ik door een dungeon loop en probeer uit te zoeken in welke gang ik wel-niet geweest was is het soms best lastig als je ineens zo'n random battle ingaat. Dan krijg ik snel de neiging om te flee-en.

Het active time battle systeem mag van mij terugkomen, maar dan wel in screen.
Dus dat je blijft op het dungeonscherm en dat je niet zoals in deel I t/m X naar een ander scherm gaat zodat je je hele gevoel voor richting kwijtraakt.
Dat is niet eens het probleem wat ik met het gambit systeem heb hoor, en het verhaal en de interactie tussen de characters in XII vind ik idd onder peil. Het gene waar ik eilk nog meer problemen mee heb, is dat naast dat er al weinig interactie is, dat je op quickenings en summons na vrijwel alles aan iedereen kan leren waardoor je, naast dat het verhaal al oppervlakkig is, ook niet zoiets hebt dat je het gevoel hebt dat een character in een rol zit, dit kon bijvoorbeeld bij FFV wel, aangezien de personen wel een bepaalde achtergrond hadden, of connecties met elkaar, maar tegenwoordig verwacht je toch meer van een RPG dan een simpel scriptje waar een aantal personen elkaar toevallig op een verkeerde plek tegen komen op een of andere planeet waar een evil guy de macht wil grijpen.
pi_60567525
Iemand bekend met het volgende?

In FF7:CC op de psp bij het level Plate interior - outer section krijg ik te maken met een uitvallende psp. Net wanneer je die grote robots hebt verslagen valtie gewoon uit Op geen 1 manier kan ik nog verder met de game.

Het betreft gewoon de originele versie van ff7cc
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 07:46:05 #61
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60568094
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 03:53 schreef Counterattack het volgende:
Iemand bekend met het volgende?

In FF7:CC op de psp bij het level Plate interior - outer section krijg ik te maken met een uitvallende psp. Net wanneer je die grote robots hebt verslagen valtie gewoon uit Op geen 1 manier kan ik nog verder met de game.

Het betreft gewoon de originele versie van ff7cc
Da's knap vervelend voor je. Ik had nergens last van, maar ik had FF7:CC geïmporteerd.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60569476
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat is niet eens het probleem wat ik met het gambit systeem heb hoor, en het verhaal en de interactie tussen de characters in XII vind ik idd onder peil.
Idd, na 50 uur spelen had ik nog steeds het gevoel dat er geen echte reden was dat de groep bij elkaar bleef. Het Gambit-systeem had als nadeel dat ik ¾ van de magic nooit echt heb gebruikt. Ik heb het idee dat XIII een soortgelijk systeem gebruikt...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:23:14 #63
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60571075
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:03 schreef Aether het volgende:

[..]

Idd, na 50 uur spelen had ik nog steeds het gevoel dat er geen echte reden was dat de groep bij elkaar bleef. Het Gambit-systeem had als nadeel dat ik ¾ van de magic nooit echt heb gebruikt. Ik heb het idee dat XIII een soortgelijk systeem gebruikt...
En dat terwijl het spel eerst zo de hemel in werd geprezen. Ik vond hem vanaf het begin al niet geweldig en nu hoor ik steeds meer mensen zeggen dat'ie eigenlijk niet zo goed was.

FFVII beater... Pfff.
(Zo is'ie ooit genoemd, ik weet alleen even niet meer door wie.)
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60577500
Ja bij elke FF zijn de verwachtingen torenhoog en wordt het enorm gehyped, en helaas bij de laatste valt het ook een beetje tegen. Ik ga trouwens vandaag weer beginnen aan FFVI, super veel zin in.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_60580129
Ik ben nu bezig met Final Fantasy 8. Irvine zit nu net in mijn team maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het verhaal nog echt op gang komt. Het junction systeem valt mij reuze mee en het maakt het best makkelijk. Ze hebben het wel erg gemakkelijk gemaakt dat iedere Guardian Force gewoon opgeroepen kan worden zovaak je maar wilt.
pi_60580653
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:30 schreef Wiehoe het volgende:
Ik ben nu bezig met Final Fantasy 8. Irvine zit nu net in mijn team maar ik heb nog niet echt het gevoel dat het verhaal nog echt op gang komt. Het junction systeem valt mij reuze mee en het maakt het best makkelijk. Ze hebben het wel erg gemakkelijk gemaakt dat iedere Guardian Force gewoon opgeroepen kan worden zovaak je maar wilt.
Je kunt beter krachtige magic koppelen aan een karakters stats. Dat is niet alleen sneller in gevechten maar ook effectiever dan steeds een GF oproepen. Vanaf disc 2 begint het verhaal op gang te komen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_60581217
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 07:46 schreef Twarres het volgende:

[..]

Da's knap vervelend voor je. Ik had nergens last van, maar ik had FF7:CC geïmporteerd.
Vandaag nog maar ns geprobeert en nadat ik mn scherm op de laagste stand van helderheid had gezet kon ik gewoon weer verder. Toch maar ff kijken naar een psp slimline denk ik...
pi_60581609
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:56 schreef Aether het volgende:

[..]

Je kunt beter krachtige magic koppelen aan een karakters stats. Dat is niet alleen sneller in gevechten maar ook effectiever dan steeds een GF oproepen. Vanaf disc 2 begint het verhaal op gang te komen.
Oke dan speel ik rustig verder en wacht ik het verhaal wel af. Met het junction systeem ben ik al aardig bezig geweest. Het drawsysteem neemt wat tijd in beslag, maar ik probeer het wat te varieëren. Af en toe drawen en dan weer verder vechten. Anders is het echt alleen maar grinden.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:18:12 #69
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60586462
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:23 schreef Counterattack het volgende:

[..]

Vandaag nog maar ns geprobeert en nadat ik mn scherm op de laagste stand van helderheid had gezet kon ik gewoon weer verder. Toch maar ff kijken naar een psp slimline denk ik...
Wel gaar dat zomaar je PSP uitvalt.
Kwam het door te veel frames per second in een filmpje dat hij het niet aankan?
Zelf heb ik geen PSP, maar werkt dit apparaat niet met kleine cd'tjes in plaats van kaartjes zoals in de NDS.
Heb je gekeken of hij niet bekrast was?
pi_60587894
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:45 schreef Wiehoe het volgende:
Oke dan speel ik rustig verder en wacht ik het verhaal wel af. Met het junction systeem ben ik al aardig bezig geweest. Het drawsysteem neemt wat tijd in beslag, maar ik probeer het wat te varieëren. Af en toe drawen en dan weer verder vechten. Anders is het echt alleen maar grinden.
Bij elke boss wel eerst kijken of hij niet een GF heeft die je kan drawen.
Je loopt zo snel wat GF mis met goede abilities.
Je weet dat in FF8 de monsters met je mee lvlen en hierdoor sterker worden?
pi_60588127
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:11 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Bij elke boss wel eerst kijken of hij niet een GF heeft die je kan drawen.
Je loopt zo snel wat GF mis met goede abilities.
Je weet dat in FF8 de monsters met je mee lvlen en hierdoor sterker worden?
Ik heb nu 4 GF. Siren is de laatste die ik heb gekregen. En het is me inderdaad opgevallen dat de monsters mee levellen en dat je kan kiezen wat ze leren terwijl ze GF punten krijgen. Ik had al ergens op een website gelezen dat je met de boost ability de aanvallen kan versterken. Dus dat heb ik mijn GF maar eerst geleerd.
pi_60588599
Aahh FF8 met 't junction systeem, vind 't nogsteeds een van de toffere systemen gebruikt in ene rpg
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_60588636
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:37 schreef zquing het volgende:
Aahh FF8 met 't junction systeem, vind 't nogsteeds een van de toffere systemen gebruikt in ene rpg
Junctionen was best tof ja, maar de rest van het spel was naar mijn mening wat minder.
Krijg nog nachtmerries van die emo-scenes.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:46:45 #74
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60593350
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:19 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Ik heb nu 4 GF. Siren is de laatste die ik heb gekregen. En het is me inderdaad opgevallen dat de monsters mee levellen en dat je kan kiezen wat ze leren terwijl ze GF punten krijgen. Ik had al ergens op een website gelezen dat je met de boost ability de aanvallen kan versterken. Dus dat heb ik mijn GF maar eerst geleerd.
Dit moet je wel doen dmv het vierkantje en select (uit mn hoofd), anders heb je er nog niets aan.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60593404
Hopelijk heeeft ff13 een goed systeem
En een verhaal wat boeit
pi_60594901
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:38 schreef Pritt het volgende:

[..]

Junctionen was best tof ja, maar de rest van het spel was naar mijn mening wat minder.
Krijg nog nachtmerries van die emo-scenes.
Zit in iedere FF wel; in VIII wordt het alleen anders gebracht. Junctionsysteem, verhaal, relaties tussen karakters en verborgen hints zijn erg goed.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:53:33 #77
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60595505
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Zit in iedere FF wel; in VIII wordt het alleen anders gebracht. Junctionsysteem, verhaal, relaties tussen karakters en verborgen hints zijn erg goed.
Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:01:16 #78
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_60595689
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:53 schreef Twarres het volgende:

[..]

Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
Squall is ook maar een jankerd ook inderdaad!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_60595889
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:53 schreef Twarres het volgende:

[..]

Het komt zo emo/gothic over en dat trekt ikzelf niet helemaal. Liever dat fantasy-achtige zoals deel IX
Vond het wel meevallen. Vooral de (verborgen) hints van bijv. Squall en Laguna waren goed in het verhaal verwerkt.

IX is een compleet ander spel. Qua verhaal misschien een van de meest ‘serieuze’.

XIII ben ik nog niet echt enthousiast over. Het lijk een andere reeks sinds Sakaguchi weg is.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:25:29 #80
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60596264
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]

Vond het wel meevallen. Vooral de (verborgen) hints van bijv. Squall en Laguna waren goed in het verhaal verwerkt.
Misschien wel, maar dat is me niet echt opgevallen. Waarschijnlijk zat ik me teveel te ergeren aan het gejank van Squall.
quote:
IX is een compleet ander spel. Qua verhaal misschien een van de meest ‘serieuze’.
En toch ook weer niet. Het is natuurlijk een hommage aan de eerste 8 delen van de FF reeks en daardoor voegt het m.i. alle goede elementen samen.
quote:
XIII ben ik nog niet echt enthousiast over. Het lijk een andere reeks sinds Sakaguchi weg is.
Je bedoelt XII neem ik aan?

Van XIII weet ik nog steeds niet wat ik moet verwachten, maar ik wacht gewoon geduldig af.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60596653
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:25 schreef Twarres het volgende:Misschien wel, maar dat is me niet echt opgevallen. Waarschijnlijk zat ik me teveel te ergeren aan het gejank van Squall.
Heb je 'm uitgespeeld?
Vond het uiteindelijk wel meevallen. Pas op het eind valt alles op z'n plaats.
quote:
En toch ook weer niet. Het is natuurlijk een hommage aan de eerste 8 delen van de FF reeks en daardoor voegt het m.i. alle goede elementen samen.
Klopt. Ik bedoelde meer de toon van het verhaal en de vragen/doelen die de karakters zichzelf stellen.
quote:
Je bedoelt XII neem ik aan?

Van XIII weet ik nog steeds niet wat ik moet verwachten, maar ik wacht gewoon geduldig af.
Nee, bedoel XIII. XIII lijkt me erg actie-georienteerd.
Verwacht 'm niet voor Q4 2009 buiten Japan dus nog even wachten...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:57:41 #82
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60597131
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:41 schreef Aether het volgende:

[..]

Heb je 'm uitgespeeld?
Vond het uiteindelijk wel meevallen. Pas op het eind valt alles op z'n plaats.
Nee, heb hem niet uitgespeeld. Ik moest met Squall naar de maan om Rinoa te redden ofzo en ik was het spel gewoon spuugzat (Disc 3 meen ik).
quote:
[..]

Klopt. Ik bedoelde meer de toon van het verhaal en de vragen/doelen die de karakters zichzelf stellen.
Ik vind ieder FF deel behoorlijk serieus, maar FFIX is koddiger dan de overige delen en daardoor ook grappiger IMO.
quote:
[..]

Nee, bedoel XIII. XIII lijkt me erg actie-georienteerd.
Verwacht 'm niet voor Q4 2009 buiten Japan dus nog even wachten...
Dat ben ik helemaal met je eens. We zullen de gameplay filmpjes misschien wel op de TGS zien. Who knows.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60597782
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:57 schreef Twarres het volgende:
Ik vind ieder FF deel behoorlijk serieus, maar FFIX is koddiger dan de overige delen en daardoor ook grappiger IMO.
Het wordt niet met zoveel woorden gezegd maar indirect hebben alle karakters vragen als ‘wie ben ik?’, ‘doel van het leven’, ‘waar kom ik vandaan?’ etc. Behoorlijk serieus voor een videospel
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:40:10 #84
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60598112
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Het wordt niet met zoveel woorden gezegd maar indirect hebben alle karakters vragen als ‘wie ben ik?’, ‘doel van het leven’, ‘waar kom ik vandaan?’ etc. Behoorlijk serieus voor een videospel
Dat klopt, maar die vragen kwamen al voor het eerst voorbij in FFIII en extreem duidelijk in FFVI.
Serieuze en zware onderwerpen zijn eigenlijk altijd wel verwoven in het verhaal bij FF. Ik kan je zo tal van voorbeelden geven, maar dan wordt dit wel een enorme lap tekst.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:44:10 #85
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60649727
Trouwens ik moet met FFIV zo'n crystal afpakken van een Dark Elf, maar als ik die grot in ga, dan zijn 3 van de 4 mannetje onbruikbaar vanwege het magnetische veld wat er hangt.

Wat te doen?
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60649891
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:44 schreef Twarres het volgende:
Trouwens ik moet met FFIV zo'n crystal afpakken van een Dark Elf, maar als ik die grot in ga, dan zijn 3 van de 4 mannetje onbruikbaar vanwege het magnetische veld wat er hangt.

Wat te doen?
Bij Troia?
Uitrusting waar het magnetischveld geen invloed op heeft gebruiken.
Dus niet-ijzeren wapens (leer etc.).

Waarschijnlijk moet je naar een andere plaats (vliegen) om dit soort wapens te kopen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:16:46 #87
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60652305
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:49 schreef Aether het volgende:

[..]

Bij Troia?
Uitrusting waar het magnetischveld geen invloed op heeft gebruiken.
Dus niet-ijzeren wapens (leer etc.).

Waarschijnlijk moet je naar een andere plaats (vliegen) om dit soort wapens te kopen.
Idd. Ik moet dus niet eerst iets doen om dat magnetische veld uit de weg te ruimen?

Dit gaat leuk worden.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60653850
Daar zat ik dus tijdens de zomervakantie met de GBA versie vast. Ik kon niet eens bij de grot met het magnetische veld komen. Ik moet nog steeds verder proberen. Maar dat laat ik wachten tot ik weer met het openbaar vervoer moet.

Ik ben nu weer wat verder gegaan met Final Fantasy 8. Na een tijdje vond ik het al vreemd dat ik geen betere wapens kreeg. Dus vervolgens ben ik op internet gaan kijken en bleek het dat ik tijdschriften moest gaan verzamelen. Had ik nou net het 2e tijdschrift gemist.
pi_60663741
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:07 schreef Wiehoe het volgende:
Ik ben nu weer wat verder gegaan met Final Fantasy 8. Na een tijdje vond ik het al vreemd dat ik geen betere wapens kreeg. Dus vervolgens ben ik op internet gaan kijken en bleek het dat ik tijdschriften moest gaan verzamelen. Had ik nou net het 2e tijdschrift gemist.
Die Weapon Monthly Magazines geven alleen maar aan wat voor items je nodig hebt voor de upgrade.
Je moet gewoon zorgen dat je de benodigde materialen hebt, die magazines zijn niet nodig om je wapens te kunnen upgraden.

Squall is eigenlijk het enige personage dat zijn laatste weapon upgrade ook echt nodig heeft, omdat zijn Limit Breaks gelinkt zijn aan bepaalde Gunblade upgrades.
De rest van de characters kunnen het hele spel gemakkelijk door met hun standaard wapens.
pi_60665681
Dat scheelt. Door de verhaallijn kwam ik wel weer terug op de plek waar ik de magazine was die ik zocht. Het spel krijgt nu overigens ook wat meer verhaal
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:27:37 #91
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60668020
Dat was ook een van de minpunten van FF8. Uiteraard dat Junction systeem: Gebruik geen Magic want dan gaan je stats omlaag.
Het draw systeem: Uren lang wat zitten drawen voor wat stats.
Geen verschillende wapens. En dat je moet timen met de X voordat Squall iemand aanvalt, omdat je dan meer damage inflict.
pi_60674404
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:27 schreef Ixnay het volgende:
En dat je moet timen met de X voordat Squall iemand aanvalt, omdat je dan meer damage inflict.
Dat was later ook meer een automatisme dan dat je er echt op ging letten wanneer je precies de R1 trigger in moest drukken.
De enige magic spells die echt handig zijn om te casten zijn Meltdown en Aura. De rest zijn een beetje overbodig en zijn er alleen voor het junctionen.

Squall is de enige in mijn party die altijd in de critical hp zone zit.
Voor bossfights heb ik zijn hp net hoog genoeg zodat hij de meeste aanvallen kan overleven.
Met Aura wordt dit later allemaal overbodig.
pi_60676306
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
haha duidelijk weer iemand die blaat, maar niet weet waar die over praat.

Lost odyssey niet overpowerd zijn?

Op het einde van disc 2 hoor je normaliter 30/31 te zijn, maar er is een gebied waar je zo makkelijk kan levelen (1 level per battle), zodat je binnen een uur lvl 48+ bent. Het gevolg is dat je disc 3/4 story mode speelt met tegenstanders die je 0 of 1 dmg doen haha, bovendien heb je talloze items die je imuum maken voor al je status effects etc etc Lost odyssey is een goede game, maar ga niet zeggen dat het uitdagend is lol.

En nee dit geen exploit, gewoon een gebied wat toegankelijk is en met de juiste setup easy te klaren is.

filmpje 1
filmpje 2

ff7 ftw laters
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:47:29 #94
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60678362
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Dat was later ook meer een automatisme dan dat je er echt op ging letten wanneer je precies de R1 trigger in moest drukken.
De enige magic spells die echt handig zijn om te casten zijn Meltdown en Aura. De rest zijn een beetje overbodig en zijn er alleen voor het junctionen.

Squall is de enige in mijn party die altijd in de critical hp zone zit.
Voor bossfights heb ik zijn hp net hoog genoeg zodat hij de meeste aanvallen kan overleven.
Met Aura wordt dit later allemaal overbodig.
R1 was dat ja klopt. niet X. Zonder Aura wordt het moeilijk bij Ultimecia, want daar kun je niet met Squall in de critical HP zone gaan zitten want dan overleef je de attacks niet.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:31:01 #95
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_60678867
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 03:15 schreef NumberSixBG het volgende:

[..]

haha duidelijk weer iemand die blaat, maar niet weet waar die over praat.

Lost odyssey niet overpowerd zijn?

Op het einde van disc 2 hoor je normaliter 30/31 te zijn, maar er is een gebied waar je zo makkelijk kan levelen (1 level per battle), zodat je binnen een uur lvl 48+ bent. Het gevolg is dat je disc 3/4 story mode speelt met tegenstanders die je 0 of 1 dmg doen haha, bovendien heb je talloze items die je imuum maken voor al je status effects etc etc Lost odyssey is een goede game, maar ga niet zeggen dat het uitdagend is lol.

En nee dit geen exploit, gewoon een gebied wat toegankelijk is en met de juiste setup easy te klaren is.

filmpje 1
filmpje 2

ff7 ftw laters
Waarom denk je dat het laatste filmpje 'exploit' heeft staan in de titel. Het is niet de bedoeling dat je dat gaat zitten doen. Ik ken dat trucje ook, maar zo moet je de game niet spelen. Ei.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 13 augustus 2008 @ 23:24:27 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60812091
Final Boss van FFTA2 is te moeilijk vind ik.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:16:31 #97
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_60819501
Geen idee. Ik ben toch echt meer bezig met FFIV.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_60819929
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:24 schreef Ixnay het volgende:
Final Boss van FFTA2 is te moeilijk vind ik.
Oeh dat klinkt goed, hoe moeilijk is hij?
Zelfs lastig als je veel grind of gewoon als je het spel normaal doorspeelt?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:32:58 #99
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_60821294
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:37 schreef Pritt het volgende:

[..]

Oeh dat klinkt goed, hoe moeilijk is hij?
Zelfs lastig als je veel grind of gewoon als je het spel normaal doorspeelt?
Ja, wat noem je "grinden"?
Bij FFTA2 kun je EXP gainen door missies te doen. Soms duren deze een halve minuut, omdat je bijvoorbeeld een item ergens naartoe moet brengen, en soms is het een lang gevecht van een half uur.
Als je een missie gehaald hebt wordt deze afgevinkt op het bord met alle Quests, dat is een soort schaakbord. Het is de bedoeling dat je van linksboven naar rechtsonder gaat op dat bord, dat is de hoofdlijn van het verhaal. Maar je kunt dus ook de rest doen. En dan ben je denk ik wel een uurtje of 200 kwijt aan het spel.

Ik heb 60 uur (!) gespeeld, wat ik ook erg veel vind, en heb bij het begin veel quests gedaan. Later heb ik me voornamelijk op de verhaallijn-quests gericht. Het zou dus best kunnen dat ik gewoon underlevelled ben.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:49:17 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_60821666
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:32 schreef Ixnay het volgende:
Het zou dus best kunnen dat ik gewoon underlevelled ben.
Standaard probleem in Final Fantasy games
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')