We zaten te wachten op jouw FFIV-DS review?quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:58 schreef Twarres het volgende:
Kijk op zo'n OP kunnen we trots zijn. Maar goed.. Waar hadden we het over?
Aantal personages is inderdaad (erg!) hoog. Vooral in de eerste uren gaat het erg snel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:45 schreef Twarres het volgende:
En het verhaal.. Tja, ik kende het verhaal nog niet, dus voor mij is alles nog nieuw, maar het zijn wel een heleboel verhaallijnen waar je mee geconfronteerd wordt in het begin. Ik heb nu net de Ant Lion verslagen en heb inmiddels al 6 speelbare personages gehad. Vinnik best veel.
Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
De personages in FFIV zijn inderdaad hoog in aantal, en er staat je ook veel te wachten wat betreft die personages. Maar dat maakt FFIV wel erg tof.
VI heeft er maar twee meer. Het tempo in IV waarmee nieuwe erbij komen en weer vertrekken is veel hoger ivm andere FF.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 03:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zo veel zijn het er niet. FFVI had er pas veel.
Het hangt er echt zeer vanaf hoe verre je aan het grinden bent hoor, als je veel grind voordat je setzer, strago en relm krijgt dan zit er idd een level/skill gap tussen , maar dat valt goed te maken, als je na het verkrijgen van die drie, deze gebruikt om bijvoorbeeld de blue mage skills van strago probeert te verkrijgen, de drie bonus characters(Mog, Umaro en Gogo) verschijnen wel op het gem level van de party.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:55 schreef Ixnay het volgende:
Het is beter als je je chars al vroeg in het spel krijgt, dan heb je nog genoeg tijd om ze zo upgraden zoals je ze wil hebben.
In FFVI is dat dus niet het geval. Stago, Relm en Setzer krijg je pas te laat. Als je de Final Dungeon ingaat moet je nog veel levellen om deze mee te laten doen, want je moet dan je party splitsen in 3 groepen met als gevolg dat je je underlevelled chars moet gaan laten vechten.
Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.quote:Bij FFIV staat al van iedere Char de Job vast. Net als in FFIX en dan maakt dit minder uit want je hebt minder mogelijkheden om je chars te laten ontwikkelen. In FFIX krijg je bijvoorbeeld Eiko en Amarant ook pas erg laat.
Verder is Eiko trouwens overbodig want Garnet is al White Mage en Summoner. Waarom ze dit zo gedaan hebben weet ik ook niet.
Ja maar in FFVI kun je je char een richting uitsturen die je zelf wil. Als ik een Black Mage wil zorg ik dat een char Fire, Thunder etc. krijgt door hem bepaalde espers te geven.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Maar dat is in FF VI toch ook zo? , het enige wat je ze kan leren zijn de krachten van de espers, voor de rest zijn de classes al van te voren vastgelegd. Daarbij is het vaak zo dat geintroduceerde characters in lvl te laag lijken, aangezien de meeste spelers hun team over het algemeen toch grinden voordat ze in strijd gaan met een eindbaas oid. De enige overbodige chars in VI vind ik btw de drie bonus chars en shadow, aangezien dat de enige characters zijn die vrijwel niks met het verhaal van doen hebben.
Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:35 schreef Ixnay het volgende:
Shadow heeft met de hoofdlijn van het verhaal misschien weinig te maken, maar er valt genoeg te vertellen.
Verder is het mogelijk de vader van Relm, er zitten meerdere aanwijzigingen hiernaar in het spel.
Shadow is mijn favo character in Final Fantasy.
Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is bijna wel zeker ja. In XII miste ik dit soort zaken eigenlijk (diverse hints naar bijv. relaties tussen karakters). In VI t/m X zitten er heel wat.
Ahja dan krijg je een bagger heal erbij, wees er maar blij mee.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:57 schreef Twarres het volgende:
[..]
Precies. En dat maakt voor mij deel XII een van de zwakkere delen.
FFIV is trouwens echt vet. Net Scarmiglione verslagen. Nu weer verder op de Mountain of Ordeals. Op naar het Paladin-schap!!
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:06 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ahja dan krijg je een bagger heal erbij, wees er maar blij mee.
Dat lijkt mij dus een stuk minder leuk om eerlijk te zijn, het maakt het spel (voor mijn gevoel) nogal lineair. Ik vind het soms prachtig om op bepaalde plekken even lekker te levelen. Bovendien kan je terug naar locaties in FF.. Dat kan in Lost Odyssey dus niet? Of kan dat wel, maar dan krijg je er dus geen exp?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
In Lost Odyssey is het qua levelen wel beter geregeld, er zit per gebied een max level op je personages. Je levelt in ongeveer 4 battles tot het gewenste level en daarna krijg je nog maar een paar exp. per battle. Zo is de game altijd uitdagend en kun je niet overpowered zijn.
Final Fantasy is ook lineair, net als Lost Odyssey. Je kan wel een beetje heen en weer reizen, maar je levelt dus niet echt. Dat is het enige verschil eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:05 schreef inXs het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dus een stuk minder leuk om eerlijk te zijn, het maakt het spel (voor mijn gevoel) nogal lineair. Ik vind het soms prachtig om op bepaalde plekken even lekker te levelen. Bovendien kan je terug naar locaties in FF.. Dat kan in Lost Odyssey dus niet? Of kan dat wel, maar dan krijg je er dus geen exp?
Mmmm,... tja heb er niet echt interesse in. FFXII en FFVII hadden ook diverse GBA en PSP wegen wat me ook niet echt trok. Heb echter wel heel veel zin in XIII en versus op PS3. En,.. ik wacht nog steeds op de FFVII remake aankondigingquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:07 schreef Ixnay het volgende:
Goed nieuws.
Final Fantasy Agito 13 zou eigenlijk alleen uitgebracht worden voor de mobiele telefoon maar zal ook uitgebracht worden voor de PSP.
FF Agito 13 is samen met FF 13 en FF Versus 13 onderdeel van Fabula Nova Crystallis, 3 games die zich in dezelfde wereld afspelen.
Ik wacht op de BIG announcement over FFVII die vandaag bekend gemaakt zou worden op de DKΣ3713, oftewel de Private Party Impressions die SE momenteel houd.quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:10 schreef wdn het volgende:
Final Fantasy VII: Advent Children Complete, Blu-ray, FF XIII PS3 playable demp.
Final Fantasy Agito XIII: PSP, mobile phones.
Parasite Eve 3: PSP.
Dissidia Final Fantasy: PSP
Niet slecht lijkt me.
Chocobo: ik denk dat ze bij SE het te druk hebben om een FF7 remake te beginnen. Maar die komt welHoop ik.
tevens tvp
Als de demo van XIII pas in maart 2009 komt verwacht ik het spel pas Q3/4 2009quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:19 schreef wdn het volgende:
Weet je ook ongeveer hoe laat?
Damn ik heb geen zin meer om te wachten op 13NU wil ik hem spelen
20 november in Japan.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:53 schreef Ixnay het volgende:
En hoe zit het met The Last Remnant? Dat duurt toch ook niet meer lang voordat die op de PS3 verschijnt.
Er komt geen nieuws meer. Het is een meerdaags event, maar het is steeds hetzelfde, maar dan met andere genodigden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:17 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik wacht op de BIG announcement over FFVII die vandaag bekend gemaakt zou worden op de DKΣ3713, oftewel de Private Party Impressions die SE momenteel houd.
Dus we zijn genaaidquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er komt geen nieuws meer. Het is een meerdaags event, maar het is steeds hetzelfde, maar dan met andere genodigden.
Dit vind je praktisch op elke gamesitequote:Op maandag 4 augustus 2008 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Volgens mij zijn die woorden gewoon niet goed vertaald, heeft ie nooit gezegd dat er een FFVII aankondiging zou komen. Anders is het dat de FFXIII demo bij AC Complete zit.
Installeer dan een Japans-tekenset voor je browser.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef wdn het volgende:
Die man kan dan goed in blokjes praten zeg
En sinds wanneer is een demo groot nieuws !?![]()
Dit is niet mijn PC dus ik installeer niksquote:Op maandag 4 augustus 2008 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Installeer dan een Japans-tekenset voor je browser.
En ja, die demo is groot nieuws. PS3 exclusive enzo. Ofzo
Niet zo vreemd wanneer alleen de PS3-versie in Japan uitkomt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
En ja, die demo is groot nieuws. PS3 exclusive enzo. Ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |