abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42127681

Final Fantasy

Dè RPG-reeks die bekend staat om z'n diepgaande verhaallijnen, intrigerende karakters en z'n verslavende úrenlange gameplay. Chocobo's, Moogle's, airships, Gil als valuta, ouwe mannen genaamd Cid, Biggs en Wedge, Bahamut, Ifrit, Shiva, Bombs, Cactuars, Chimera's, Iron Giants, Malboro's, Ochu's, Tonberry's... ze komen in ieder deel voor, maar voor de rest is elk deel een unieke ervaring!

Final Fantasy Games

Een compilatie van alles wat met Final Fantasy te maken heeft, met het platform waarop het verschenen is/waarop het zal verschijnen.

• Final Fantasy RPG's
    Final Fantasy I - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy II - NES, Playstation (Final Fantasy Origins), GBA (Final Fantasy I & II Dawn Of Souls)
    Final Fantasy III - NES, Nintendo DS
    Final Fantasy IV - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (Final Fantasy IV Advance)
    Final Fantasy V - SNES, Playstation (Final Fantasy Anthology), GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VI - SNES, Playstation, GBA (aangekondigd)
    Final Fantasy VII - Playstation, PC
    Final Fantasy VIII - Playstation, PC
    Final Fantasy IX - Playstation
    Final Fantasy X - Playstation 2
    Final Fantasy X-2 - Playstation 2
    Final Fantasy XI (Online) - Playstation 2 (VS & Japan), PC, Xbox 360
    Final Fantasy XII - Playstation 2

• Final Fantasy Spin-offs
    Final Fantasy Mystic Quest- SNES
    Final Fantasy Tactics - Playstation
    Final Fantasy Legend I - GameBoy
    Final Fantasy Legend II - GameBoy
    Final Fantasy Legend III - GameBoy
    Final Fantasy Adventure - GameBoy
    Final Fantasy Tactics Advance - GBA
    Final Fantasy Crystal Chronicles - Gamecube
    Chocobo Racing - Playstation
    Chocobo's Mysterious Dungeon - Playstation
    Chocobo's Mysterious Dungeon 2 - Playstation
    Ergheiz - Playstation
    Kingdom Hearts - Playstation 2
    Kingdom Hearts 2 - Playstation 2

• Final Fantasy VII Spin-offs
    Final Fantasy VII: Advent Children - DVD-video, UMD-video
    Final Fantasy VII: Before Crisis - Mobiele Telefoon (Japan)
    Final Fantasy VII: Crisis Core - PSP
    Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus - Playstation 2
    Final Fantasy VII Snowboarding - Mobiele Telefoon (Japan)

En dan hebben we natuurlijk ook nog de film Final Fantasy: The Spirits Within.

Links

• Square-Enix

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40

(OP)

[ Bericht 2% gewijzigd door peristilius op 27-09-2006 23:24:22 ]
  • pi_42127989
    TVP
    pi_42133241
    FF
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_42133294
    FF7 begint steeds leuker te worden... alleen wordt er niet blij van dat mijn party om de haverklap veranderd... Zucht moet gewoon ff afwachten ga gewoon vrolijk verder we zien wel hoe ver ik kom.
      dinsdag 26 september 2006 @ 19:23:36 #5
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42148555
    quote:
    Op dinsdag 26 september 2006 08:08 schreef MeZZiN het volgende:
    FF7 begint steeds leuker te worden... alleen wordt er niet blij van dat mijn party om de haverklap veranderd... Zucht moet gewoon ff afwachten ga gewoon vrolijk verder we zien wel hoe ver ik kom.
    Beste FF game ooit.................. zeldzaam goed spel.... prachtig muziek,... ziek goed verhaal en ontwikkeling en meesterlijke sfeer en setting.... geen ene FF kan hieraan tippen.... maar dat is erg persoonlijk
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      dinsdag 26 september 2006 @ 22:45:56 #6
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42155355
    Moet dit niet deel 41 worden?

[Final Fantasy XL] eXtra Large

Over FF3: Vreemd dat ze uitgerekend deze FF uit gaan brengen op de DS Lite in betere kwaliteit.
    Het is best een standaard FF deel. Weinig echte aparte dingen dat deze FF onderscheidt van een andere.
    Zeker geen slechte FF btw, alle FF delen vind ik goed, behalve X-2, maar daar is de meerderheid het wel mee eens geloof ik.
    Het job systeem bij FF3 is wel wat uitgebreider dan in de 2 voorgaande delen.
    De reden waarom ze hem nooit uitgebracht hebben in de US/EU is denk ik omdat deel 1 en 2 het heel goed deden in Japan en niet in de US.
    De versie van FF3 die ik gespeeld heb was voor een NES emulator, vertaald door een fan, die waarschijnlijk Engels en Japans sprak.

Ik baal wel dat ik geen DS heb, lijkt me wel geinig om die remake van FF3 te spelen.
    Maar ik ga niet zo'n ding aanschaffen voor 1 spel.
    pi_42157624
    Idd 41, en we blijven met Romeinse cijfers tellen natuurlijk.

Dat FF3 nooit in het westen is uitgebracht is natuurlijk reden genoeg voor een remake. Ik zou zelf Mystic Quest ook wel opnieuw gemaakt willen zien, weet daar vrij weinig van. Hij schijnt ook wel niet heel goed te zijn, maar ben er toch wel benieuwd naar.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      woensdag 27 september 2006 @ 22:05:46 #8
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42182137
    Ben nu aan het einde van FF7 en krijg Sepiroth's ass maar niet gekickt.

Alleen die Bizarro Sepiroth is al een ellende. Voordat ik m'n Bahamut, Ultima, Comet2 allemaal achter elkaar kan gebruiken heeft hij al weer die Bizarro energy gebruikt en is z'n HP weer helemaal vol.
    En dan gebruikt ie Stigma en dan is iedereen weer Slow, en voordat iedereen weer "geHaste" is heeft hij al z'n delen weer terug en begint het weer opnieuw.

Maar ik kom bij Safer Sepiroth strax zowiezo in de problemen, m'n characters zitten pas level 60/61, en toen ik hem uitspeelde had ik veel meer, ook qua materia.
      woensdag 27 september 2006 @ 23:17:18 #9
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_42184818
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 22:05 schreef Ixnay het volgende:
    Ben nu aan het einde van FF7 en krijg Sepiroth's ass maar niet gekickt.

Alleen die Bizarro Sepiroth is al een ellende. Voordat ik m'n Bahamut, Ultima, Comet2 allemaal achter elkaar kan gebruiken heeft hij al weer die Bizarro energy gebruikt en is z'n HP weer helemaal vol.
    En dan gebruikt ie Stigma en dan is iedereen weer Slow, en voordat iedereen weer "geHaste" is heeft hij al z'n delen weer terug en begint het weer opnieuw.

Maar ik kom bij Safer Sepiroth strax zowiezo in de problemen, m'n characters zitten pas level 60/61, en toen ik hem uitspeelde had ik veel meer, ook qua materia.
    Op level 99, met qaudra materia, mime, slash all en final attack lukt het wel
    Dan is het zelfs weer belachelijk simpel
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_42184989
    quote:
    Op dinsdag 26 september 2006 19:23 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Beste FF game ooit.................. zeldzaam goed spel.... prachtig muziek,... ziek goed verhaal en ontwikkeling en meesterlijke sfeer en setting.... geen ene FF kan hieraan tippen.... maar dat is erg persoonlijk
    Het is de beste FF, maar niet mijn favoriet Das IX
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_42197607
    quote:
    Op dinsdag 26 september 2006 23:59 schreef peristilius het volgende:
    Ik zou zelf Mystic Quest ook wel opnieuw gemaakt willen zien, weet daar vrij weinig van. Hij schijnt ook wel niet heel goed te zijn, maar ben er toch wel benieuwd naar.
    Mystic Quest is indertijd ontwikkeld om de Amerikaanse markt kennis te laten maken met het RPG genre. Om die reden is het spel erg simpel gehouden; iemand met enige mate van RPG-ervaring zal het binnen een dag uitspelen, schat ik. Persoonlijk vind ik het wel een aardig spelletje, maar verwacht geen diepgaande verhaallijn, uitgebreid job-systeem of langdurige gevechten.
      donderdag 28 september 2006 @ 13:51:42 #12
    140069 PrinceLu
    Geen Albert maar Lu.
    pi_42198082
    Ik heb mystic quest voor het eerst gespeeld na FF5 en FF6, en dan is het niet echt bijzonder meer nee. Vond 'm zelfs saai.

Tevens tvp.
    Nee jij bent lekker. =X
      donderdag 28 september 2006 @ 14:27:51 #13
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42198879
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 23:17 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Wereld combo
      donderdag 28 september 2006 @ 14:52:35 #14
    145074 Diablos79
    pi_42199500
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 14:27 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Wereld combo
    I know my materia

Quadra Materia gekoppeld aan master summon materia, Final attack gekoppeld aan Phoenix summon. En je bent onderhand onsterfelijk
    pi_42199580
    Ik wil echt mn FFVII remake op de PS3...
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      donderdag 28 september 2006 @ 14:58:33 #16
    145074 Diablos79
    pi_42199670
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 14:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik ook, al kan die nooit tippen aan het origineel.. Hoe goed ze hem ook maken. Denk dat er geen spel is waar ik zoveel plezier aan heb beleefd als aan FF7
    pi_42199851
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 14:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik niet, dan hebben we weer 10 jaar fanboys te schreeuwen dat FF 7 de beste rpg ooit gemaakt is.
    pi_42199949
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:04 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik niet, dan hebben we weer 10 jaar fanboys te schreeuwen dat FF 7 de beste rpg ooit gemaakt is.
    Het is bijna 10 jaar geleden dat ik m speelde en ik heb m sindsdien nog maar één keer gespeeld weer, een paar uur, tot de Golden Saucer.

Ik wil m weer spelen, maar niet in deze toestand Ik vrees namelijk dat het uiterlijk me er nu van gaat weerhouden om er weer van te genieten...
    pi_42200285
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is bijna 10 jaar geleden dat ik m speelde en ik heb m sindsdien nog maar één keer gespeeld weer, een paar uur, tot de Golden Saucer.

Ik wil m weer spelen, maar niet in deze toestand Ik vrees namelijk dat het uiterlijk me er nu van gaat weerhouden om er weer van te genieten...
    Gewoon gaan spelen, na een tijdje merk je er niks meer van dat de graphics "verouderd" zijn. Ik heb laatst weer uren plezier gehad met Xeno Gears.
      donderdag 28 september 2006 @ 15:25:17 #20
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42200375
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:04 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Is ook zo naar mijn mening.......... Xenogears daarnaast of een dikke 2e
      donderdag 28 september 2006 @ 15:30:12 #21
    145074 Diablos79
    pi_42200484
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, gewoon een Nintendo instelling, graphics zijn niet boeiend

Ik vind trouwens dat er een heel verschil zit tussen spellen die verouderd zijn en spellen die gewoon lelijk zijn. FF7 ziet er vandaag de dag zeker oud en simpel uit, maar lelijk vind ik het nog steeds niet...

Xenogears is en blijft ook nog steeds geweldig ja, een van meest diepgaande RPG's ooit als het gaat om verhaal..
    Een spel waar ze van mij ook wel een remake(of deel 2) van mogen maken is Vagrant Story.. Dat spel is zo ondergewaardeerd, Bijna niemand kent het terwijl het toch echt een van de beste spellen op de PS1 was. En zeker een van mijn beste spellen ooit
      donderdag 28 september 2006 @ 19:35:56 #22
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42208379
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:30 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ja, gewoon een Nintendo instelling, graphics zijn niet boeiend

Ik vind trouwens dat er een heel verschil zit tussen spellen die verouderd zijn en spellen die gewoon lelijk zijn. FF7 ziet er vandaag de dag zeker oud en simpel uit, maar lelijk vind ik het nog steeds niet...

Xenogears is en blijft ook nog steeds geweldig ja, een van meest diepgaande RPG's ooit als het gaat om verhaal..
    Een spel waar ze van mij ook wel een remake(of deel 2) van mogen maken is Vagrant Story.. Dat spel is zo ondergewaardeerd, Bijna niemand kent het terwijl het toch echt een van de beste spellen op de PS1 was. En zeker een van mijn beste spellen ooit
    Ik deel je PSone stijl zoooo....
      donderdag 28 september 2006 @ 20:36:18 #23
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42210784
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 23:17 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dan is het zelfs weer belachelijk simpel
    Level 99 gaat een beetje moeilijk binnen 30 uur.
      donderdag 28 september 2006 @ 20:37:27 #24
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_42210825
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 20:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Level 99 gaat een beetje moeilijk binnen 30 uur.
    Welk level heb je nu dan.... 35-40 wordt pittig.... 45-50 lijkt me beter !
      donderdag 28 september 2006 @ 20:39:17 #25
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_42210896
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 20:37 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Welk level heb je nu dan.... 35-40 wordt pittig.... 45-50 lijkt me beter !
    63, maar ik maak geen kans, hij healt zichzelf te snel.
    En ik heb Zero Bahamut laten liggen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')