Nou ja dat weghalen heeft natuurlijk niks met kosten te maken, maar met het doordrukken van die poepkaart, dat snap je zelf ook welquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hou alle stempelautomaten toegankelijk of haal ze allemaal weg
Oh ja, dat was hetquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:07 schreef James1988 het volgende:
Dat is op dit moment nog niet mogelijk, alleen enkele reizen (een retourtje is 2 enkele reizen).
Wel ja, weer is het eigenlijk de schuld van de reiziger. In plaats dat ze eens wat aan trefkans gaan doen of zoquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:11 schreef greavy het volgende:
NS wil enkele reizen, retouren, dagkaarten en dergelijke allemaal alleen verkopen met "Vandaag geldig" of "Kies een datum"
Zelf afstempelen willen ze vanaf omdat daar teveel zwart mee gereisd werd en nog steeds word.
Om die reden gaat het 5 retouren ding ook verdwijnen, ter zijner tijd.
"dus"? Poging tot argumentatie zou leuk zijnquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:19 schreef greavy het volgende: Wat dus de schuld van de reiziger is.
Nou inderdaad, als je ziet hoe het DAAR gaatquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Peter het volgende:
In België mag je je eigen kaartje nog invullen meen ik. Zijn Nederlanders dan zo veel onbetrouwbaarder?
Nee. Is ook nooit een issue voor ze geweest.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:23 schreef Peter het volgende:
Heeft de NMBS ooit wel eens winst gemaakt?
Hadden de reizigers hun kaartjes afgestempeld had NS dit niet zo hoeven aan te passen. NS past het aan om reizigers meer te 'verplichten' om een kaartje te kopen. Nu zeggen ze vaak "vergeten af te stempelen" waarbij een HC vaak denkt "laat maar zitten, ik stempel wel" of iets wat daar op lijkt. Maar dat mag niet meer (alhoewel het nog gebeurd). Nu moeten ze eigenlijk gelijk de boete uitschrijven, hoe dan ookquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"dus"? Poging tot argumentatie zou leuk zijn
Ja precies. Dat zouden ze moeten doen. Maar dat dat niet gebeurt is dus niet de schuld van de reiziger natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Hadden de reizigers hun kaartjes afgestempeld had NS dit niet zo hoeven aan te passen. NS past het aan om reizigers meer te 'verplichten' om een kaartje te kopen. Nu zeggen ze vaak "vergeten af te stempelen" waarbij een HC vaak denkt "laat maar zitten, ik stempel wel" of iets wat daar op lijkt. Maar dat mag niet meer (alhoewel het nog gebeurd). Nu moeten ze eigenlijk gelijk de boete uitschrijven, hoe dan ook
Nee, in België geldt het je m'en foutisme. Oftewel: onverschilligheid.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Peter het volgende:
In België mag je je eigen kaartje nog invullen meen ik. Zijn Nederlanders dan zo veel onbetrouwbaarder?
Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:25 schreef James1988 het volgende:
Ik hoef er niet meer voor terug dan mijn huidige salaris (en nee, ik ben geen CEO van een bank ofzo, gewoon een doodgewone IT-consultant). Jammergenoeg zou er dan de eerste tijd waarschijnlijk geen trein meer rijden vanwege de vakbonden die nog niet op een bloempot op het station willen bezuinigen.
Vrij apart dat ik vaak een ander lint toestel zie...quote:Op woensdag 3 november 2010 07:21 schreef greavy het volgende:
Lint 45 is defect. Lint 44 mag de dienst dus alleen rijden want er is geen vervangend materieel beschikbaar.
Oh wat een heerlijk valse manier om van mensen af te komen. Daar kan dan sowieso veel management heen, want dat heeft de NMBS genoeg. Rijdend personeel zou ik sowieso niet aankomen want dat heeft men hard nodig.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).
Natuurlijk moet je in dat geval wel zorgen dat je genoeg mankracht hebt om je diensten te kunnen draaien, maar het overtollig personeel ben je iig kwijt.
Hoezo, voel je je eenzaam?quote:Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word zo in Ede Wageningen gedropt, om vanaf daar te zien waar het lot me heenbrengt... Wie is er nog meer in Ede?
ach ja, de meeste mensen kunnen tegenwoordig niet meer nadenkenquote:Op woensdag 3 november 2010 09:02 schreef James1988 het volgende:
Mooie net in Den Bosch, vanaf spoor 3 zou de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar vertrekken zoals gebruikelijk. 3 minuten voor het voorziene vertrekuur wordt deze van het bord gehaald, even later komt er wat Plan V aangereden met "Nijmegen" op de koersborden.
De omroep schalt al een aantal keer rond dat de intercity naar Utrecht Centraal, Amsterdam Bijlmer Arena, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Alkmaar zou vertrekken van spoor 4A. Toch staat er nog een horde schapen bij dat Plan V zichzelf af te vragen "of dit wel de juiste trein is, hij is zo klein en vol".
Ik: "U moet de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar hebben?"
- "Ja!"
Ik: "Die vertrekt van 4A, dat is nog geen minuut geleden omgeroepen"
- "Oh bedankt! Ja wij staan zo te praten dat we het totaal niet gehoord hadden."
Wel een mooie actie van NS om op het vertrektijdstip van de oorspronkelijke trein een andere trein binnen te laten komen.
Nou ja, het is nou niet dat er in ede nou zoveel te beleven is maar inmiddels sta ik te wachten voor Utrecht. Das ook al heel watquote:
Pics.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:26 schreef Ireyon het volgende:
Zo, m'n foto op een ICE, met leuke meisjes gepraat (denk dat ik ook maar bij HiSpeed ga werken) en een mooie paraplu; 't was het vroeg opstaan wel waard
Nu niet meer, maar nu kom ik de volgende fail tegen:quote:Op woensdag 3 november 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht c is weer eens een puinhoop. Wisselstoring bij Breukelen dus er valt weer van alles uit. Richting asd maar ook richting Arnhem. Obis in slt 2603 is ook de weg kwijt, en van ellende maar op blanco gegaan . Nou ja, in ieder geval schijnt de zon. M.ns.nl zwijgt weer eens in alle talen.
quote:Mari
Melding woensdag 3 november 2010, 12:28 uur:
Oorzaak: om logistieke redenen
Tussen Almelo en Mari
De NMBS is dan ook de grootste werkgever van heel België.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is ook omdat de NS min of meer commercieel moet werken. In België kost het spoor gewoon wat het kost. Ik geloof dat ze al bij al de helft van de infra beheren van wat we in NL hebben, en dat met drie keer zo veel man. Pure werkverschaffing daar.
Maar goed, hier klagen we over loketten die gesloten worden, daar over mensen die geld kosten. Het is uit de lengte of uit de breedte natuurlijk
quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich grappig, dat woordje "faal" danwel "fail". Lekker hip enzo. Maar kan het iets minder gebruikt worden ten faveure van normaal Nederlands? Ik word er zo onderhand wel erg moe van.
Ik bedoelde het tamelijk serieus. Het komt wat autistisch over om alles wat niet helemaal gaat zoals het zou moeten gaan, gelijk aan te duiden met faal.quote:
Grappig. Een treindienstleider die zich beklaagt over het gebrek aan bloemrijk taalgebruik bij degenen die ontevreden zijn met het door zijn eigen organisatie tentoongespreide voortdurende onvermogenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het feit dat je niet meer weet te verzinnen dan "faal" of "onbegrijpelijke verwijtbare mislukking" geeft ook niet echt een hoopvolle indruk van je woordenschat. Wees creatief!
'Dan wel' moet los van elkaar worden geschreven.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich grappig, dat woordje "faal" danwel "fail". Lekker hip enzo. Maar kan het iets minder gebruikt worden ten faveure van normaal Nederlands? Ik word er zo onderhand wel erg moe van.
Je hebt gelijk, ik zal het volgende keer ook even melden als het allemaal als een zonnetje loopt in Utrecht Of ergens anders, dat kan natuurlijk ookquote:Op woensdag 3 november 2010 14:09 schreef KapiteinT het volgende:
Ik kan mij eerder irriteren aan het constante geklaag van sommige mensen.
Van mij mag je het best melden als het in de soep loopt in Utrecht, maar bijvoorbeeld dat de OV-chipkaart kut is weten we zo langzamerhand wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zal het volgende keer ook even melden als het allemaal als een zonnetje loopt in Utrecht Of ergens anders, dat kan natuurlijk ook
Mja, daar heb ik alles wel een keer of tachtig over gezegd inmiddelsquote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef KapiteinT het volgende:
bijvoorbeeld dat de OV-chipkaart kut is weten we zo langzamerhand wel.
Dat wordt dus Almelo - Mariënberg - Zwolle - Zutphen - Hengelo begrijp ik? Goed voor de kilometersquote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo-Deventer
--------------------------------------------------------------------------------
Oorzaak
Tussen Almelo en Hengelo rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen tussen Almelo en Hengelo.
--------------------------------------------------------------------------------
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
--------------------------------------------------------------------------------
Reisadvies
Reizigers tussen Almelo en Hengelo kunnen omreizen via Zutphen.
Wat dacht je van Almelo - Deventer - Zutphen - Hengelo?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
tof
[..]
Dat wordt dus Almelo - Mariënberg - Zwolle - Zutphen - Hengelo begrijp ik? Goed voor de kilometers
Wat dacht je vanquote:Op woensdag 3 november 2010 14:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat dacht je van Almelo - Deventer - Zutphen - Hengelo?
? Staat ook op de Actuele spoorkaart hoor, grote rooie streep tot in Deventer Misschien dat je er tussen Zwolle en Zutphen nog net langs kan...quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo-Deventer
Mja, dan wordt het inderdaad kilometersknallen. Of de bus.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dacht je van
[..]
? Staat ook op de Actuele spoorkaart hoor, grote rooie streep tot in Deventer Misschien dat je er tussen Zwolle en Zutphen nog net langs kan...
Ach, ik had gisteravond op een rit Nijmegen - Breda exact één uur vertraging. Mijn trein zou eigenlijk worden opgeheven in Nijmegen maar omdat 'ie zon beetje volledig vol stond heeft het personeel de 'spoorgoden' verzocht toch de trein te laten rijden. Dat gebed heeft ook geholpen, we mochten door onder een ander treinnummer. Wel hebben we moeten stopperen tot aan Oss.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
Het is de hele dag al ellende, zowel in Breda, Den Bosch als Utrecht vanochtend ook een hoop kleine vertragingen (+5/+10) gezien, en had vanochtend last van een VIRM die problemen had met optrekken als gevolg van de blaadjes - zo riep de machinist tenminste om.
Vanwege een technische storing is de reisinfo op ns.nl ook niet up to date.
Stel je niet zo aan. Ik vraag alleen of dat ene woordje iets minder vaak gebruikt kan worden. Je hoort mij niet klagen over waar het woord voor gebruikt wordt.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grappig. Een treindienstleider die zich beklaagt over het gebrek aan bloemrijk taalgebruik bij degenen die ontevreden zijn met het door zijn eigen organisatie tentoongespreide voortdurende onvermogen
Ik zie het al gebeuren zeg "FLES KOOP EEN NIEUWE SERVER, dat ding is constant down!! " en dat ik dan bezwaar maak tegen het eenzijdige gebruik van het woord "ding".
En nu?quote:
In totaal 18 foto's, 9 aan elke kant. Ze staan ondertussen ook op http://www.10jaarice.nl/ . Helaas blijven ze maar een maand erop geplakt en ze konden mij niet vertellen welke treinen dit treinstel gaat rijden.. (greavy.. ?)quote:Op woensdag 3 november 2010 16:16 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuk! Hoe veel foto's zijn er uiteindelijk op die ICE gezet?
We mochten niet bij de V250 komen, we moesten al een kwartier wachten om überhaupt toestemming te krijgen om naar het volgende perron te lopen .quote:Op woensdag 3 november 2010 16:20 schreef Ascendancy het volgende:
Had je geen bijl meegenomen om het vogelbekdier wat verder te helpen?
Mooie reportage trouwens. Die slotjes op de spoorbrug bij Keulen zijn ook erg gaaf. Ik zat de eerste keer echt te kijken van, waarom??!?!
Dat weet ik ook niet hoor. Dat valt pas te berekenen (omlooprekenen) als je weet in welke trein hij rijdt, en zo de keertijd uit proberen te rekenen in Amsterdam cq Frankfurt. Er bestaat vervolgens ook kans dat er een uitwisseling in Frankfurt komt, en dat hij Brussel ook nog gaat bereiken. En ga zo maar verder.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
ze konden mij niet vertellen welke treinen dit treinstel gaat rijden.. (greavy.. ?)
[..]
Huu, wie wat waar.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf hoor ireyon Welke foto is nou van jou? @Crientj: Heb je de flapjes "i.v.m. ontregelde treinenloop" al?
Die met de slotjes .quote:Op woensdag 3 november 2010 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf hoor ireyon Welke foto is nou van jou?
ook niet een foto maken?quote:Op woensdag 3 november 2010 16:58 schreef Crientj het volgende:
Oeh, tof.
Maar ik durf dat soort troep nooit te doen. Bijgeloof etc. xD
Ik weet van niksquote:Op woensdag 3 november 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
was het niet voor Guppy bedoeld?
De foto wel, maar niet zelf zo'n slotje ophangen met namen, data etc.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, baat het niet dan schaadt het niet hč.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:58 schreef Crientj het volgende:
Oeh, tof.
Maar ik durf dat soort troep nooit te doen. Bijgeloof etc. xD
Euh, neequote:Op woensdag 3 november 2010 17:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je hebt zeker niet heel toevallig het berichtje in het vorige topic van me gelezen hea?
Haha, ik ben ook zoiets tegen gekomen bij het Interrailen. Waren er wel een stuk minder, maar ik zal even de foto zoeken.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Och, baat het niet dan schaadt het niet hč.
Ze doen 't trouwens wel op meer plekken, deze ik vorig jaar bijvoorbeeld in Pécs tegen:
[ afbeelding ]
Tijdens interrail dus ontopic
Hihi, ik had er vandaag eentje. ;Dquote:Op woensdag 3 november 2010 17:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Waat!! De cookies zijn in de aanbieding?! No shit! Hmmmm!
Ik heb het verhaal ook opgezocht. Maar ik liep naar het centrum van Keulen en opeens kom je allemaal slotjes tegen, dat ziet er echt geweldig uit.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In totaal 18 foto's, 9 aan elke kant. Ze staan ondertussen ook op http://www.10jaarice.nl/ . Helaas blijven ze maar een maand erop geplakt en ze konden mij niet vertellen welke treinen dit treinstel gaat rijden.. (greavy.. ?)
[..]
We mochten niet bij de V250 komen, we moesten al een kwartier wachten om überhaupt toestemming te krijgen om naar het volgende perron te lopen .
Achter die slotjes zit wel een leuke gedachte hoor.. Je neemt een hangslot met daarin de naam van jou en je geliefde gegraveerd, je gaat naar die brug, hangt 'm daar op slot en gooit de sleutel in het water eronder .
koekjes?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Waat!! De cookies zijn in de aanbieding?! No shit! Hmmmm!
Ik heb het een keer meegemaakt in een ICM, toen we een ree aanreden (woordgarpje haha). Dat remt flink hard idd, je merkt gelijk dat het geen normaal remmen is.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:34 schreef James1988 het volgende:
Zojuist een snelremming meegemaakt met een paar VIRMpjes op de brug bij Zaltbommel... die dingen kunnen verdomd goed remmen zeg. Damn.
Haha, heb ook ooit meegemaakt dat we een ree aanreden, maar dat was in een Lint. Daar merkte je niks van dat 'ie harde remde dan normaal.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb het een keer meegemaakt in een ICM, toen we een ree aanreden (woordgarpje haha). Dat remt flink hard idd, je merkt gelijk dat het geen normaal remmen is.
Incl. de magneetremmen? Dat moet volgens mij inderdaad flink heftig zijn Hoe zit dat eigenlijk bij een ATB-ingreep, dat is ook een snelremming natuurlijk, maar ook met de magneetrem?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:34 schreef James1988 het volgende:
Zojuist een snelremming meegemaakt met een paar VIRMpjes op de brug bij Zaltbommel... die dingen kunnen verdomd goed remmen zeg. Damn.
Soms toch jammer dat ik niet in ISVL kan kijken, daar zal vast in staan wat er aan de hand was.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen idee of de magneetrem meedeed... De trein schokte wel flink en er was een hoop gesis en iets wat als luchtontladingen klonk en toen stonden we stil. Heel rare ervaring, iedereen stil en daarna gekakel, "wat zou er aan de hand zijn?" Er werd omgeroepen dat men het niet wist, even later reden we weer.
Toch heel apart, er kan van alles aan de hand zijn tenslotte.
Degene die de app heeft geschreven, weet niet dat er nog meerdere coderingen zijn dan ASCII alleen...quote:
Hehe om dat uit te sluiten had ik m.ns.nl ook even gecontroleerd maar daar stond het op dezelfde wijzequote:Op woensdag 3 november 2010 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Degene die de app heeft geschreven, weet niet dat er nog meerdere coderingen zijn dan ASCII alleen...
Foutje bij NS cq Prorail. Prorail schreef Mariënberg als Mari?nberg. Zal die ë er wel 'verkeerd' ingezet zijn, waardoor het weer elders verkeerd uitgelezen wordquote:Op woensdag 3 november 2010 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Degene die de app heeft geschreven, weet niet dat er nog meerdere coderingen zijn dan ASCII alleen...
Ligt niet alleen aan de m.ns.nl cq Reisplanner Xtra.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:14 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, mag ik even kotsen op m.ns.nl en de Reisplanner Xtra-app vanwege het niet up to date zijn? Ik stond daarstraks in Den Bosch te wachten, mijn trein naar Breda (3600) stond op de CTA's aangekondigd als vertraagd met +10, volgens m.ns.nl was er echter niets aan de hand. Ook Reisplanner Xtra meldde de trein als gewoon op tijd rijdend. Naar het schijnt stond het wél goed vermeld op de gewone ns.nl, zo meldde een vriendin van me tenminste.
En treinen van andere vervoerders dan? Het lijkt me toch dat juist ProRail die gegevens beheert en verdeelt, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur en de capaciteitsverdeling?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
De ë is er niet verkeerd in gezet, ASCII herkent slechts 128 tekens.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Foutje bij NS cq Prorail. Prorail schreef Mariënberg als Mari?nberg. Zal die ë er wel 'verkeerd' ingezet zijn, waardoor het weer elders verkeerd uitgelezen word
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wist niet dat er uit Amersfoort een InterCity naar Enkhuizen vertrok, maar er stond een DDARretje onder de CTA met "Roosendaal" erop
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
Dat de vertragingen niet altijd kloppen, weet ik wel. Een trein passeert een zgn 'Meetpunt'. Daar word de vertraging gemeten. Sommige trajecten hebben meer meetpunten dan andere trajecten. Niet elk Dienstregelingspunt wil betekenen dat de vertraging ook bekeken word. Althans, zo is mij dat tijdje geleden uitgelegd
En hoe komt dat langs Roosendaal?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.
Ophouden met die fratsen nuquote:Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vertragingen worden door een systeem van ProRail KLOK gemeten.
Klopt. In Utrecht worden jullie gekoppeld om gezellig saampjes naar Enschede te rijdenquote:Op woensdag 3 november 2010 23:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste treinexperts,
Ik zit nu in de IC R'dam- Enschede van 23:05 @ R'dam (treinstel 4090). Nu zijn we zonet gestopt in Gouda en wat schetst mijn verbazing... Op het aangrenzende perron stopt een IC R'dam-Enschede met dezelfde tussenstations. Alleen vertrok die 3 minuten later, ik geloof 23:27, wij 23:24.
Nu vraag ik me af wat het nut is om twee precies dezelfde treinen (Koplopers) hetzelfde traject te laten rijden met maar 3 minuten verschil? Dit is toch onefficiÃĢnt?
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Niet. Er kan altijd een stel stuk gaan en eventueel vervangen worden door een ander stel.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.
Edit: Heb er een paar gevonden, ben benieuwd. In hoeverre geven in het verleden behaalde resultaten een garantie voor de toekomst?
Niet alle. En je weet van te voren niet of er verbouwd of onverbouwd langs komt.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Nu zijn beide Linten defect daar. En Syntus heeft geen reserve aangezien ze het voor de achterhoek hard nodig hebben, met ook de nodige defecte stellen.quote:Op donderdag 4 november 2010 07:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De 3e dag de storing tussen Almelo en Marienberg
Syntus faal, ze hebben toch ergens wel een reserve trein staan?
Het "sneeuwt" blaadjes zekerquote:Utrecht C-Arnhem/Rhenen
Donderdag 4 November 09:42
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Maarn rijden minder treinen door weersomstandigheden.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Volgens de omroep in Utrecht waren er "diverse defecte treinen" tussen Utrecht en Maarn, er stond er ook nog een stuk in Culemborg en we kregen daarbij nog een seinstoring cadeau.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:13 schreef Temlin het volgende:
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem , of is dat nog steeds die van gisteren
Het is hoogstens nuttig bij vertragingen. De dienstregeling blijft vrijwel hetzelfde (stoptrein wordt alleen een minuutje langzamer door extra tussenstop).quote:Op donderdag 4 november 2010 10:06 schreef Fixers het volgende:
Zag in de lokale krant dat volgend weekeinde de nieuwe sporen in houten worden aangesloten. Kunnen de IC's eindelijk een beetje inhalen, of wachten ze daarmee tot de nieuwe dienstregeling in december?
Ja, het was gezellig in de trein Lekker druk en zoquote:Op donderdag 4 november 2010 09:13 schreef Temlin het volgende:
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem , of is dat nog steeds die van gisteren
Heel typisch inderdaad, viel me gisteren ook weer een paar keer op. Als er niks NAAR Amsterdam kan, kan er dus ook niks VANUIT Amsterdam komen, en dus niks naar EIndhoven of Arnhem. Maar alleen over treinen naar Amsterdam hoor je dan watquote:Op donderdag 4 november 2010 10:08 schreef ReisT het volgende:
Volgens de omroep in Utrecht waren er "diverse defecte treinen" tussen Utrecht en Maarn, er stond er ook nog een stuk in Culemborg en we kregen daarbij nog een seinstoring cadeau.
Dat er een uur lang helemaal niets van Utrecht richting Amsterdam reed daar hoorde je die omroepers niet over.
BEPAC is het oudste systeem van ProRail die de CTA's aanstuurt. Kan alleen zijn eigen plan en mutaties daarop doorsturen, verder niks.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:24 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: NS.nl heeft een andere databron dan m.ns.nl, m.waarisdetrein.nl en Traphic.nl. Ik denk dat die info van ProRail afkomstig is, misschien gaat er iets niet altijd helemaal jofel in hun systeem. BEPAC heet dat, denk ik?
Vertragingen worden berekend door VKL (verkeersleiding), op basis van TNV-verplaatsingen. Deze vertraging kan alleen gemeten worden als de trein op PRL-niveau van TNV-venster wisselt (nee, nog niet op basis van TROTS-secties, dat snapt VKL niet). Dit is dus vooral bij PPLG's, op dienstregelpunten langs de vrije baan worden idd geen vertragingen gemeten. VKL kan dat wel doorberekenen, maar dat is dus niet altijd actueel.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.
Bron: Treinreiziger.nlquote:Vanaf december TGV ook naar Spanje
donderdag 4 november 2010
Vanaf 12 december zullen er dagelijks twee hogesnelheidstreinen gaan rijden tussen Parijs en het Spaanse Figueras. De reistijd wordt met de nieuwe verbinding verkort van bijna 7 uur naar 5 uur en 30 minuten. Volgens onze bronnen zal de dienst verzorgt worden door een TGV Duplex. In de Spaanse media wordt echter gesproken over de AVE ingezet (de Spaanse hogesnelheidstrein).
Door de nieuwe verbinding moet de reistijd Parijs - Barcelona aanzienlijk verkort worden. Tussen de Franse grens en Figueras zal de snelle trein rijden via een nieuwe hogesnelheidslijn. Deze is al sinds februari vorig jaar gereed en zal half december ingebruik genomen worden. Spaanse media durven nog geen datum te noemen, maar zover ons bekend zal dit 12 december zijn.
Tussen Perpignan en Figueras hebben treinen nu een reistijd van 5 kwartier. Dat wordt straks minder dan een half uur.
Uit Parijs zal de rechtstreekse TGV om 7:20u en 15:20 uur vertrekken, en vervolgens via Nimes, Montpellier, Narbonne en Perpignan doorrijden naar Figueras. Daar worden de treinen om 12:46u en 20:47u verwacht.
Nu kunnen reizigers slechts 1x per dag met nachttrein Elipsos rechtstreeks van Parijs naar Figueras (9 uur en 50 minuten). Wel kunnen reizigers kiezen voor een verbinding met overstap in Perpignan (minimum reistijd 6 uur en 50 minuten). Dankzij de nieuwe rechtstreekse treinen zal de reistijd aanzienlijk afnemen.
Vanuit Figures naar Parijs zullen de treinen om 11:09u en 15:05u gaan vertrekken.
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overledenquote:Op donderdag 4 november 2010 11:40 schreef greavy het volgende:gladde sporen Utrecht-Rhenen (Driebergen-Zeist - rhenen geen treinen),
Gecondoleerd...quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Sinds deze week is het ook echt een grote puinzooi in mijn dagelijkse tochten met de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle vv).quote:Op donderdag 4 november 2010 12:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Glad wil ook zeggen echt glad. Ik heb vannacht gehoord over meerdere treinen die, met magneetremmen en al, voorbij de perrons schoten.
Da's mooi kut! Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is mooi klote.
Gecondoleerd Fles.
Pff, klote lijkt mij dat zeg! Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Oh, dat zou kunnen. Maar boeit niet zo veel meer idd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:55 schreef Peter het volgende:
Gecondoleerd
-achterafmodus- Bij begrafenissen en spoed wil de NS toch wel eens een taxi betalen als ze de boel in de war schoppen?
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
En ook een DD-AR op Rotterdam-Uitgeest.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
en er is weer wat Plan V op de lijn rotterdam-uitgeest en denhaag-hoorn
Welk station is dat?quote:
Jup.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:53 schreef dennistd het volgende:
Met een voordeelurenchipkaart kun je toch gewoon nog een papieren 40%-kaartje kopen?
LKaten we dat minstens hopenquote:Op donderdag 4 november 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
Ja, en dat gaat de komende jaren zo blijven.
Sterkte fles! Heb afgelopen zaterdag hetzelfde meegemaakt.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Hebben ze daar assentellers? Wij hebben zoiets namelijk ook eens gehad, door een foute reset van de assentellers.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:41 schreef greavy het volgende:
Gecondoleerd Fles!
Sta ik op die @#$$%%^&** Orient Express te wachten op Barendrecht (waar het een aangename temperatuur was, beter als Zwijndrecht) komt dat ding met 72 minuten vertraging (!!) door.
Later wel pics en vids
Ennuh, er was een storing tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders: IVW had treinverkeer verboden. Overwegen openden zich spontaan, ook al kwam de trein er al aan rijden (trein was ineens verdwenen uit de detectie)
Sterkte kerel en een armpje om de schouder voor je vader/moeder m.b.t. overleden moeder.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Ik lees van personeel op OHIH dat het inderdaad het tijdstip en het materieel is voor een combineeractie. Wellicht daarbij wat doorgeschoten door gladde sporen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Doorglijdende SGMm? Zou me niet verbazen
Maximale capaciteit in de spits is grote onzin. Door dat Fyra-gedoe zijn we in de 1900 een aantal prachtige 10-baks ICRm stammen kwijtgeraakt en je maakt mij niet wijs dat 4, of zelfs 6, bakken VIRM dezelfde capaciteit biedt.quote:
Mja maar dat rijdt er dus niet..quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:40 schreef James1988 het volgende:
2x VIRM-IV biedt wel hetzelfde als 10 bakken ICRm wbt capaciteit.
Op het perron hoorde ik dat het rondje NL ¤225 kost, en met diner ¤300.quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef Fixers het volgende:Wat kostte een ritje ook weer?
Super sfeertje inderdaad!quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef Fixers het volgende:
Soms is wachten op je aansluiting heel wat minder vervelend. Echt alles wat ik over dat ding in gedachten had lijkt waar te zijn. Bellboy's, luxe restauratie (verdeeld over 3 wagons!), donker hout, schemerlampjes op tafels, superglanzend gepoetst koperwerk, mensen die zich omkleden voor het diner (achter een raam hing een victoriaanse stijl galahemd klaar), dineren aan een met damast gedekte tafel met fonkelend kristal. Zelfs de wielen onder de trein leken opgepoetst, ze glommen iig wel.
Hoe romantisch op zo'n donkere druilerige novemberavondin het warme licht van het station en met op de achtergrond het smeedijzer van de Bossche stationskap.
Het enige wat ontbrak was een enorme imposante puffende en fluitende stoomloc
Wat kostte een ritje ook weer?
Treinverkeer is niet stil gelegd. IVW heeft onderzoek ingesteld, maar alleen spoor 1 en 2 waren niet bereikbaar. Treinverkeer Leiden-Alphen was wel onderbroken enige tijd.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:20 schreef RubenK het volgende:
Niet van de trein zelf Mag het station niet in (ben ter plaatse)
Amsterdam-Venetië kostte ¤3650,00. Exclusief de brunchrit dus.quote:Wat kostte een ritje ook weer?
15 januariquote:Op vrijdag 5 november 2010 20:29 schreef trainfreak het volgende:
Wanneer was dat PTA-treinrondje ook alweer?
Wat van rondje willen we doen? En welk materieel ?quote:
Toch heeft het ook wel wat om met 7 anderen in de vrieskou een zitcoupé uit de jaren 70 te delen in de snijdende vrieskou van Noordwest-Roemenië Zwaar afzien is het wel, maar achteraf onthou je alleen de leuke dingenquote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef Fixers het volgende:
Bellboy's, luxe restauratie (verdeeld over 3 wagons!), donker hout, schemerlampjes op tafels, superglanzend gepoetst koperwerk, mensen die zich omkleden voor het diner (achter een raam hing een victoriaanse stijl galahemd klaar), dineren aan een met damast gedekte tafel met fonkelend kristal. Zelfs de wielen onder de trein leken opgepoetst, ze glommen iig wel.
Van alles wat lijkt me. Wat diesel, wat Duits spul, en dan bijvoorbeeld Utrecht - Rotterdam - Amsterdam - Arnhem - Zutphen - Hengelo - Amersfoort - Utrecht. Mensen moeten ook nog naar huis en zoquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat van rondje willen we doen? En welk materieel ?
Starten in Utrecht mag ik aannemen?
Oh jaquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het een en ander hangt natuurlijk van de geplande werkzaamheden af.
En van de extreme winterse nood-omstandigheden. Ik zeg: Kwartetten met erwtensoep-bekersquote:
Ja nou, ik heb een achtergrond in de luxe hotellerie. Mij niet gezien. Ik wil dan alle toeters en bellen. Voorlopig blijven we wel even dromen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch heeft het ook wel wat om met 7 anderen in de vrieskou een zitcoupé uit de jaren 70 te delen in de snijdende vrieskou van Noordwest-Roemenië Zwaar afzien is het wel, maar achteraf onthou je alleen de leuke dingen
Wanneer gaan ze wat uitdelen vanwege de blaadjes? Een complementaire bezem bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van de extreme winterse nood-omstandigheden. Ik zeg: Kwartetten met erwtensoep-bekers
En met de chocokoekjes?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van de extreme winterse nood-omstandigheden. Ik zeg: Kwartetten met erwtensoep-bekers
Als ze volgend jaar voor het 7e of 8e jaar op rij komen met dat gelul over die speciale gel die toch geen fuck helpt. Wat gaan we dan doen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef Fixers het volgende:
Wanneer gaan ze wat uitdelen vanwege de blaadjes? Een complementaire bezem bijvoorbeeld...
Kijk om je heen, zeg wat je ziet?quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:15 schreef James1988 het volgende:
Als ze ieder jaar met die Sandite-gel bezig blijven zal het toch wel iets helpen, denk ik.
D'r is een of andere uitvinder die zo'n installatie heeft gemaakt. Of althans een proefopstelling met een apparaat wat blaadjesprut op een stuk rond gebogen rail smeerde en een laser die dat vervolgens deed verdampen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:32 schreef James1988 het volgende:
Maar staal op staal... wat doe je dan tegen blaadjes? Permanent een laserstraal op het spoor richten lijkt me nou ook niet de meest wenselijke oplossing, want dat kost een hoop energie (dus geld).
Die arme mensen gisteren op Zwolle-Roosendaal dan: eerst een combinatie van een SGMm-II en III, en de volgende trein een losse SLT-IV...quote:Op zaterdag 6 november 2010 08:20 schreef Fixers het volgende:
Nu weer op Den Bosch, maar nu het tegenovergestelde van chic. De 8.23 ic naar richting Utrecht is een enkele Plan V....
Borsteltjequote:Op zaterdag 6 november 2010 01:32 schreef James1988 het volgende:
Maar staal op staal... wat doe je dan tegen blaadjes? Permanent een laserstraal op het spoor richten lijkt me nou ook niet de meest wenselijke oplossing, want dat kost een hoop energie (dus geld).
Ik was er bij in beeldquote:Op zaterdag 6 november 2010 07:44 schreef Guppyfriend het volgende:
De Oriënt express was op het 8 uur journaal. Chic hoor
http://nos.nl/video/19625(...)g-uit-amsterdam.htmlquote:Op zaterdag 6 november 2010 07:44 schreef Guppyfriend het volgende:
De Oriënt express was op het 8 uur journaal. Chic hoor
quote:
klopt en bij Assen schijnt het ook spekglad te zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:40 schreef ErkendFokker het volgende:
volgens mij is het spoor in haren echt spekglad ofzo.. Zit in een oude icm te stuiteren :p
Hee, ik zat in dezelfde trein. We kwamen inderdaad nauwelijks weg.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:40 schreef ErkendFokker het volgende:
volgens mij is het spoor in haren echt spekglad ofzo.. Zit in een oude icm te stuiteren :p
Nogal voorbarigquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, ik zat in dezelfde trein.
Wat bedoel je?quote:
"Ik zat eens in 2006 in een trein naar Amsterdam die 10 minuten vertraging had!"quote:
Wat een topventquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe hulde aan de machinist van de sneltrein tussen Zwolle en Emmen. Hij pikte gisteren de mensen (en mij) op in Marienberg omdat het hard regende
Nou, let maar op, NS gaat hem schorsen en ontslaan voor het in de war sturen van de dienstregelingquote:
Ik wou net zeggen, deja vu!quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, let maar op, NS gaat hem schorsen en ontslaan voor het in de war sturen van de dienstregeling
Van NS-medewerkers heb ik gehoord dat het om twee SGMm's gingen die moesten combineren, waarbij het stel die aan moest koppelen (en net aankwam) doorgleed.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:50 schreef Peter het volgende:
Er werd door getuigen gesproken van een dubbeldekker versus een oude sprinter... Lijkt me dat de media gewoon dom zijn of voor een mooi plaatje gaan..
Poeh, ben jij er vroeg bij zegquote:Op zondag 7 november 2010 08:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ga ik naar de verjaardag van m'n zusje, is er busvervoer had ik nou maar even gecheckt... Ach ja, heb ik wat te doen. De trein van 8:00 uur op zondag is wel saai
Ik heb nog wat doorgelezen en daar staat dat de overstap geen probleem is. Wat wel lastig is maar daar heb ik geen last van (ik print die dingen thuis uit) als je in Bentheim nog een Dagkaart moeten halen wat Fles opperde (no offence)quote:Op zondag 7 november 2010 12:48 schreef greavy het volgende:
Die knuppeltjes bij ProFail cq Syntus hebben bedacht de stoptreinpendel naar Bentheim om .54 aan te laten komen, echter vertrekt de Westfalenbahn om .57 vanaf een ander perron. Gevolg: Je hebt géén overstap.....
Deze proef is gestart om toch weer te mislukken, zo te zien.
Zie ook DSO: http://www.drehscheibe-fo(...),5087140#msg-5087140
Hoe groot denk jij dat Bentheim is? Er zijn slechts 3 perronsporen met elkaar verbonden door een simpel tunneltje. En er zit een automaat in de treinen van de Westfalenbahn dus dat komt wel goed lijkt me.quote:Op zondag 7 november 2010 12:48 schreef greavy het volgende:
Die knuppeltjes bij ProFail cq Syntus hebben bedacht de stoptreinpendel naar Bentheim om .54 aan te laten komen, echter vertrekt de Westfalenbahn om .57 vanaf een ander perron. Gevolg: Je hebt géén overstap.....
Deze proef is gestart om toch weer te mislukken, zo te zien.
Zie ook DSO: http://www.drehscheibe-fo(...),5087140#msg-5087140
Kijk dat is helemaal een handige tip!quote:Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoe groot denk jij dat Bentheim is? Er zijn slechts 3 perronsporen met elkaar verbonden door een simpel tunneltje. En er zit een automaat in de treinen van de Westfalenbahn dus dat komt wel goed lijkt me.
714?quote:
quote:Op zondag 7 november 2010 15:04 schreef KapiteinT het volgende:
Daar heb je nog een stationsgebouw dat je op kan blazen. Ik zou gaan voor Geerdijk. Daar heb je ongeveer een atoombom nodig om nog iets op te kunnen blazen.
Inderdaadquote:Op zondag 7 november 2010 15:07 schreef Ascendancy het volgende:
In de spits heb je op Geerdijk de kans om 3 mensen te verwonden, daarbuiten 1 per 2 uur ofzo?
Kwestie van lezen, er is een pakketje in een trein gevonden bij station Overvecht -> http://www.nu.nl/binnenla(...)ijkt-loos-alarm.htmlquote:Op zondag 7 november 2010 15:02 schreef Ascendancy het volgende:
Je moet toch wel een zwaar gefaald terrorist zijn als je overvecht wilt opblazen
What's next? Bommelding op station mariënberg?
Als de Sprinters op zijn, dan word er inderdaad ICM of een MAT64 materieel ingezet. Ook heb ik keer een VIRM gezien als stopper Enschede - Apeldoorn.quote:Op zondag 7 november 2010 15:13 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand waarom afgelopen week op de stoptrein lijn Apd-Esd van allerlei meuk reed...? Van Mat64 tot ICM..
waarschijnlijk zijn de sprinters SGMm ingezet om de problemen tussen Utrecht en Rhenen de baas te worden. Dit houdt in dat de Sletjes tijdelijk verdwenen zijn uit de treinseries 4000, 7400, 14700 en 14700. Dus uit de stoptrein Rotterdam - Woerden - Amsterdam - Uitgeest (-Alkmaar) en op de corridor Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam - Uitgeest.quote:Op zondag 7 november 2010 15:13 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand waarom afgelopen week op de stoptrein lijn Apd-Esd van allerlei meuk reed...? Van Mat64 tot ICM..
Whaha, goed zo ;Dquote:Op zondag 7 november 2010 14:55 schreef Peter het volgende:
714 is toch de plu-code voor de triple-chocolate-cookies?
De foto is op Overvecht. ;oquote:Op zondag 7 november 2010 15:10 schreef bork het volgende:
[..]
Kwestie van lezen, er is een pakketje in een trein gevonden bij station Overvecht -> http://www.nu.nl/binnenla(...)ijkt-loos-alarm.html
m.a.w. daar is het door iemand aangemerkt als verdacht, kan er op CS of in Amersfoort, Hilversum etc. al zijn neergelegd/vergeten.
Ik vermoed Utrecht CS omdat de trein op perron 1 staat en dus van CS afkomstig is, het gaat om de trein naar Zwolle zo te zien. ->[ afbeelding ]
Overvecht is geen slechte gedachte wat dat betreft. Zo hoeven ze niet heel Utrecht Centraal er uit te gooien als er een verdacht iets in een trein wordt gevonden.quote:Op zondag 7 november 2010 15:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Whaha, goed zo ;D
Chococookies FTW.
Maar idd; waarom in godsnaam overvecht Zal dus wel een gevalletje loos alarm worden ofzo.
de VIRM reed inderdaad ook als stopper vorige week. Ik blijf hopen op DAR/DRM in mijn woonplaats Deventer. Ik blijf dat een vette serie vinden. Gisteravond stond er één uit te rusten voor Saxion.. dus de eerste tekens van hoop blijken al gehoord.quote:Op zondag 7 november 2010 15:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Als de Sprinters op zijn, dan word er inderdaad ICM of een MAT64 materieel ingezet. Ook heb ik keer een VIRM gezien als stopper Enschede - Apeldoorn.
Tja, ik moest naar Roosendaal. Wil je nog wat aan je dag hebben, dan moet je wel rond die tijd weggaan bquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja, da's een voordeel dat vrouwen hebben boven mannen. I rest my case.quote:
Dat mag wel wat positiever . Roosendaalquote:Op zondag 7 november 2010 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, ik moest naar Roosendaal. ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |