Nu zijn beide Linten defect daar. En Syntus heeft geen reserve aangezien ze het voor de achterhoek hard nodig hebben, met ook de nodige defecte stellen.quote:Op donderdag 4 november 2010 07:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De 3e dag de storing tussen Almelo en Marienberg![]()
![]()
Syntus faal, ze hebben toch ergens wel een reserve trein staan?
Het "sneeuwt" blaadjes zekerquote:Utrecht C-Arnhem/Rhenen
Donderdag 4 November 09:42
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Maarn rijden minder treinen door weersomstandigheden.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Volgens de omroep in Utrecht waren er "diverse defecte treinen" tussen Utrecht en Maarn, er stond er ook nog een stuk in Culemborg en we kregen daarbij nog een seinstoring cadeau.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:13 schreef Temlin het volgende:
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem, of is dat nog steeds die van gisteren
Het is hoogstens nuttig bij vertragingen. De dienstregeling blijft vrijwel hetzelfde (stoptrein wordt alleen een minuutje langzamer door extra tussenstop).quote:Op donderdag 4 november 2010 10:06 schreef Fixers het volgende:
Zag in de lokale krant dat volgend weekeinde de nieuwe sporen in houten worden aangesloten. Kunnen de IC's eindelijk een beetje inhalen, of wachten ze daarmee tot de nieuwe dienstregeling in december?
Ja, het was gezellig in de treinquote:Op donderdag 4 november 2010 09:13 schreef Temlin het volgende:
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem, of is dat nog steeds die van gisteren
Heel typisch inderdaad, viel me gisteren ook weer een paar keer op. Als er niks NAAR Amsterdam kan, kan er dus ook niks VANUIT Amsterdam komen, en dus niks naar EIndhoven of Arnhem. Maar alleen over treinen naar Amsterdam hoor je dan watquote:Op donderdag 4 november 2010 10:08 schreef ReisT het volgende:
Volgens de omroep in Utrecht waren er "diverse defecte treinen" tussen Utrecht en Maarn, er stond er ook nog een stuk in Culemborg en we kregen daarbij nog een seinstoring cadeau.
Dat er een uur lang helemaal niets van Utrecht richting Amsterdam reed daar hoorde je die omroepers niet over.
BEPAC is het oudste systeem van ProRail die de CTA's aanstuurt. Kan alleen zijn eigen plan en mutaties daarop doorsturen, verder niks.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:24 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: NS.nl heeft een andere databron dan m.ns.nl, m.waarisdetrein.nl en Traphic.nl. Ik denk dat die info van ProRail afkomstig is, misschien gaat er iets niet altijd helemaal jofel in hun systeem. BEPAC heet dat, denk ik?
Vertragingen worden berekend door VKL (verkeersleiding), op basis van TNV-verplaatsingen. Deze vertraging kan alleen gemeten worden als de trein op PRL-niveau van TNV-venster wisselt (nee, nog niet op basis van TROTS-secties, dat snapt VKL niet). Dit is dus vooral bij PPLG's, op dienstregelpunten langs de vrije baan worden idd geen vertragingen gemeten. VKL kan dat wel doorberekenen, maar dat is dus niet altijd actueel.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.
Bron: Treinreiziger.nlquote:Vanaf december TGV ook naar Spanje
donderdag 4 november 2010
Vanaf 12 december zullen er dagelijks twee hogesnelheidstreinen gaan rijden tussen Parijs en het Spaanse Figueras. De reistijd wordt met de nieuwe verbinding verkort van bijna 7 uur naar 5 uur en 30 minuten. Volgens onze bronnen zal de dienst verzorgt worden door een TGV Duplex. In de Spaanse media wordt echter gesproken over de AVE ingezet (de Spaanse hogesnelheidstrein).
Door de nieuwe verbinding moet de reistijd Parijs - Barcelona aanzienlijk verkort worden. Tussen de Franse grens en Figueras zal de snelle trein rijden via een nieuwe hogesnelheidslijn. Deze is al sinds februari vorig jaar gereed en zal half december ingebruik genomen worden. Spaanse media durven nog geen datum te noemen, maar zover ons bekend zal dit 12 december zijn.
Tussen Perpignan en Figueras hebben treinen nu een reistijd van 5 kwartier. Dat wordt straks minder dan een half uur.
Uit Parijs zal de rechtstreekse TGV om 7:20u en 15:20 uur vertrekken, en vervolgens via Nimes, Montpellier, Narbonne en Perpignan doorrijden naar Figueras. Daar worden de treinen om 12:46u en 20:47u verwacht.
Nu kunnen reizigers slechts 1x per dag met nachttrein Elipsos rechtstreeks van Parijs naar Figueras (9 uur en 50 minuten). Wel kunnen reizigers kiezen voor een verbinding met overstap in Perpignan (minimum reistijd 6 uur en 50 minuten). Dankzij de nieuwe rechtstreekse treinen zal de reistijd aanzienlijk afnemen.
Vanuit Figures naar Parijs zullen de treinen om 11:09u en 15:05u gaan vertrekken.
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overledenquote:Op donderdag 4 november 2010 11:40 schreef greavy het volgende:gladde sporen Utrecht-Rhenen (Driebergen-Zeist - rhenen geen treinen),
Gecondoleerd...quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Sinds deze week is het ook echt een grote puinzooi in mijn dagelijkse tochten met de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle vv).quote:Op donderdag 4 november 2010 12:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Glad wil ook zeggen echt glad. Ik heb vannacht gehoord over meerdere treinen die, met magneetremmen en al, voorbij de perrons schoten.
Da's mooi kut! Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |