abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 november 2010 @ 22:23:20 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88307108

Hoe bedoel je, er zijn vertragingen?
Vertragingen komen door de aanrijding met een persoon tussen Steenwijk en Wolvega
  woensdag 3 november 2010 @ 22:24:04 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88307157
Ofwel: NS.nl heeft een andere databron dan m.ns.nl, m.waarisdetrein.nl en Traphic.nl. Ik denk dat die info van ProRail afkomstig is, misschien gaat er iets niet altijd helemaal jofel in hun systeem. BEPAC heet dat, denk ik?
  woensdag 3 november 2010 @ 22:27:22 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88307354
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
Dat de vertragingen niet altijd kloppen, weet ik wel. Een trein passeert een zgn 'Meetpunt'. Daar word de vertraging gemeten. Sommige trajecten hebben meer meetpunten dan andere trajecten. Niet elk Dienstregelingspunt wil betekenen dat de vertraging ook bekeken word. Althans, zo is mij dat tijdje geleden uitgelegd
pi_88307602
Het was in ieder geval een zware puinhoop vandaag. En lang niet alles was verwijtbaar inderdaad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 november 2010 @ 22:41:09 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88308124
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
En treinen van andere vervoerders dan? Het lijkt me toch dat juist ProRail die gegevens beheert en verdeelt, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur en de capaciteitsverdeling?
pi_88308199
Ik wist niet dat er uit Amersfoort een InterCity naar Enkhuizen vertrok, maar er stond een DDARretje onder de CTA met "Roosendaal" erop :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 november 2010 @ 22:43:46 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88308268
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Foutje bij NS cq Prorail. Prorail schreef Mariënberg als Mari?nberg. Zal die ë er wel 'verkeerd' ingezet zijn, waardoor het weer elders verkeerd uitgelezen word
De ë is er niet verkeerd in gezet, ASCII herkent slechts 128 tekens.

NS en ProRail kunnen beter overstappen naar het tekenset ISO-8859-15 (heeft 256 tekens, hiermee kun je alle diakritische tekens uit Noord-, West- en Zuid-Europa gebruiken) of zelfs UTF-8 (heeft 65536 tekens, hiermee kun je meerdere alfabetten ter wereld gebruiken).

De apps en pagina's hoeven niet helemaal opgebouwd te worden vanaf de bodem, gewoon wat codes toevoegen of wijzigen.
pi_88308650
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wist niet dat er uit Amersfoort een InterCity naar Enkhuizen vertrok, maar er stond een DDARretje onder de CTA met "Roosendaal" erop :')
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 3 november 2010 @ 23:25:06 #134
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88310256
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
Dat de vertragingen niet altijd kloppen, weet ik wel. Een trein passeert een zgn 'Meetpunt'. Daar word de vertraging gemeten. Sommige trajecten hebben meer meetpunten dan andere trajecten. Niet elk Dienstregelingspunt wil betekenen dat de vertraging ook bekeken word. Althans, zo is mij dat tijdje geleden uitgelegd
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_88310578
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:50 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.
En hoe komt dat langs Roosendaal? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88310604
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vertragingen worden door een systeem van ProRail KLOK gemeten.
Ophouden met die fratsen nu :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88310654
Beste treinexperts,

Ik zit nu in de IC R'dam- Enschede van 23:05 @ R'dam (treinstel 4090). Nu zijn we zonet gestopt in Gouda en wat schetst mijn verbazing... Op het aangrenzende perron stopt een IC R'dam-Enschede met dezelfde tussenstations. Alleen vertrok die 3 minuten later, ik geloof 23:27, wij 23:24.

Nu vraag ik me af wat het nut is om twee precies dezelfde treinen (Koplopers) hetzelfde traject te laten rijden met maar 3 minuten verschil? Dit is toch onefficiënt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_88310765
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste treinexperts,

Ik zit nu in de IC R'dam- Enschede van 23:05 @ R'dam (treinstel 4090). Nu zijn we zonet gestopt in Gouda en wat schetst mijn verbazing... Op het aangrenzende perron stopt een IC R'dam-Enschede met dezelfde tussenstations. Alleen vertrok die 3 minuten later, ik geloof 23:27, wij 23:24.

Nu vraag ik me af wat het nut is om twee precies dezelfde treinen (Koplopers) hetzelfde traject te laten rijden met maar 3 minuten verschil? Dit is toch onefficiënt?
Klopt. In Utrecht worden jullie gekoppeld om gezellig saampjes *; naar Enschede te rijden :)

Die andere kwam dan uit Den Haag normaal gesproken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 november 2010 @ 23:47:28 #139
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_88311170
Belgische Spoorwegen :r.

Ten eerste zijn de treinen daar totaal onlogisch, geen vaste tijden en steeds een ander traject.

Ten tweede: Zaterdag vanuit Bergen (Mons) naar Oostende. Zou oorspronkelijk 2.28 duren (belachelijk lang voor die afstand). Kwam ik in Brussel aan, half uur wachten, had de trein naar Brugge +15. Ik had in Brugge maar 5 minuten om over te stappen dus dat ging de mist in. Nouja, half uur later kwam er een directe trein naar Oostende. En die had ook mooi +25, wat tijdens de reis opliep tot +40. Uiteindelijk heeft het geen 2.28 maar 3.38 geduurd...
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_88311783
Ik heb je even getipt op OVNL Ireyon *O*

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=116058#p116058
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88312325
Oooh oke.. Ik wist niet dat die uit Den Haag kwam. :) Helaas niet samen met mij.. Ik ben hem in Utrecht al gepeerd. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_88312858
Weet iemand waar/of ik kan zien welke treinstellen er rijden op een bepaald traject op een bepaald moment (zondag 7 november)? Ik heb een eerst klas kaartje weten te bemachtigen en zou graag met het 'oude' eerste klas interieur uit de Koploper reizen. Gewoon omdat die stoelen zo lekker zitten en omdat er al steeds meer treinstellen zijn omgebouwd.
pi_88313068
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
dag
pi_88313134
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag. :)

Edit: Heb er een paar gevonden, ben benieuwd. ;) In hoeverre geven in het verleden behaalde resultaten een garantie voor de toekomst?

[ Bericht 17% gewijzigd door Bolkesteijn op 04-11-2010 01:01:37 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 01:24:57 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88313534
quote:
Op donderdag 4 november 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag. :)

Edit: Heb er een paar gevonden, ben benieuwd. ;) In hoeverre geven in het verleden behaalde resultaten een garantie voor de toekomst?
Niet. Er kan altijd een stel stuk gaan en eventueel vervangen worden door een ander stel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Sport donderdag 4 november 2010 @ 04:07:10 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88314265
De grootste kans heb je door gewoon in Amersfoort te gaan staan en te kijken in welke trein je een onverbouwd stel tegen komt :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 november 2010 @ 07:04:45 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88314515
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Niet alle. En je weet van te voren niet of er verbouwd of onverbouwd langs komt.
pi_88314591
De 3e dag de storing tussen Almelo en Marienberg :') :')

Syntus faal, ze hebben toch ergens wel een reserve trein staan?
pi_88315849
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem :O, of is dat nog steeds die van gisteren :D
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  donderdag 4 november 2010 @ 09:33:39 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88316328


Eén van de voordelen van de nieuwe CTA's is de mogelijkheid om meer informatie te geven. Hoewel de borden nog niet volledig in gebruik zijn (hiervoor is het InfoPlus-project) wordt hier toch al gebruik van gemaakt. Op deze donderdagmorgen is dit zeer welkom, wanneer een seinstoring tussen Den Bosch en Utrecht voor ellende zorgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')