En treinen van andere vervoerders dan? Het lijkt me toch dat juist ProRail die gegevens beheert en verdeelt, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur en de capaciteitsverdeling?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
De ë is er niet verkeerd in gezet, ASCII herkent slechts 128 tekens.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Foutje bij NS cq Prorail. Prorail schreef Mariënberg als Mari?nberg. Zal die ë er wel 'verkeerd' ingezet zijn, waardoor het weer elders verkeerd uitgelezen word
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wist niet dat er uit Amersfoort een InterCity naar Enkhuizen vertrok, maar er stond een DDARretje onder de CTA met "Roosendaal" erop
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
Dat de vertragingen niet altijd kloppen, weet ik wel. Een trein passeert een zgn 'Meetpunt'. Daar word de vertraging gemeten. Sommige trajecten hebben meer meetpunten dan andere trajecten. Niet elk Dienstregelingspunt wil betekenen dat de vertraging ook bekeken word. Althans, zo is mij dat tijdje geleden uitgelegd
En hoe komt dat langs Roosendaal?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.
Ophouden met die fratsen nuquote:Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vertragingen worden door een systeem van ProRail KLOK gemeten.
Klopt. In Utrecht worden jullie gekoppeld om gezellig saampjesquote:Op woensdag 3 november 2010 23:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste treinexperts,
Ik zit nu in de IC R'dam- Enschede van 23:05 @ R'dam (treinstel 4090). Nu zijn we zonet gestopt in Gouda en wat schetst mijn verbazing... Op het aangrenzende perron stopt een IC R'dam-Enschede met dezelfde tussenstations. Alleen vertrok die 3 minuten later, ik geloof 23:27, wij 23:24.
Nu vraag ik me af wat het nut is om twee precies dezelfde treinen (Koplopers) hetzelfde traject te laten rijden met maar 3 minuten verschil? Dit is toch onefficiënt?
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Niet. Er kan altijd een stel stuk gaan en eventueel vervangen worden door een ander stel.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.
Edit: Heb er een paar gevonden, ben benieuwd.In hoeverre geven in het verleden behaalde resultaten een garantie voor de toekomst?
Niet alle. En je weet van te voren niet of er verbouwd of onverbouwd langs komt.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |