Ligt niet alleen aan de m.ns.nl cq Reisplanner Xtra.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:14 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, mag ik even kotsen op m.ns.nl en de Reisplanner Xtra-app vanwege het niet up to date zijn? Ik stond daarstraks in Den Bosch te wachten, mijn trein naar Breda (3600) stond op de CTA's aangekondigd als vertraagd met +10, volgens m.ns.nl was er echter niets aan de hand. Ook Reisplanner Xtra meldde de trein als gewoon op tijd rijdend. Naar het schijnt stond het wél goed vermeld op de gewone ns.nl, zo meldde een vriendin van me tenminste.
En treinen van andere vervoerders dan? Het lijkt me toch dat juist ProRail die gegevens beheert en verdeelt, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur en de capaciteitsverdeling?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
De ë is er niet verkeerd in gezet, ASCII herkent slechts 128 tekens.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Foutje bij NS cq Prorail. Prorail schreef Mariënberg als Mari?nberg. Zal die ë er wel 'verkeerd' ingezet zijn, waardoor het weer elders verkeerd uitgelezen word
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wist niet dat er uit Amersfoort een InterCity naar Enkhuizen vertrok, maar er stond een DDARretje onder de CTA met "Roosendaal" erop
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
Dat de vertragingen niet altijd kloppen, weet ik wel. Een trein passeert een zgn 'Meetpunt'. Daar word de vertraging gemeten. Sommige trajecten hebben meer meetpunten dan andere trajecten. Niet elk Dienstregelingspunt wil betekenen dat de vertraging ook bekeken word. Althans, zo is mij dat tijdje geleden uitgelegd
En hoe komt dat langs Roosendaal?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.
Ophouden met die fratsen nuquote:Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vertragingen worden door een systeem van ProRail KLOK gemeten.
Klopt. In Utrecht worden jullie gekoppeld om gezellig saampjesquote:Op woensdag 3 november 2010 23:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste treinexperts,
Ik zit nu in de IC R'dam- Enschede van 23:05 @ R'dam (treinstel 4090). Nu zijn we zonet gestopt in Gouda en wat schetst mijn verbazing... Op het aangrenzende perron stopt een IC R'dam-Enschede met dezelfde tussenstations. Alleen vertrok die 3 minuten later, ik geloof 23:27, wij 23:24.
Nu vraag ik me af wat het nut is om twee precies dezelfde treinen (Koplopers) hetzelfde traject te laten rijden met maar 3 minuten verschil? Dit is toch onefficiënt?
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Niet. Er kan altijd een stel stuk gaan en eventueel vervangen worden door een ander stel.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.
Edit: Heb er een paar gevonden, ben benieuwd.In hoeverre geven in het verleden behaalde resultaten een garantie voor de toekomst?
Niet alle. En je weet van te voren niet of er verbouwd of onverbouwd langs komt.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Nu zijn beide Linten defect daar. En Syntus heeft geen reserve aangezien ze het voor de achterhoek hard nodig hebben, met ook de nodige defecte stellen.quote:Op donderdag 4 november 2010 07:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De 3e dag de storing tussen Almelo en Marienberg![]()
![]()
Syntus faal, ze hebben toch ergens wel een reserve trein staan?
Het "sneeuwt" blaadjes zekerquote:Utrecht C-Arnhem/Rhenen
Donderdag 4 November 09:42
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Maarn rijden minder treinen door weersomstandigheden.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Volgens de omroep in Utrecht waren er "diverse defecte treinen" tussen Utrecht en Maarn, er stond er ook nog een stuk in Culemborg en we kregen daarbij nog een seinstoring cadeau.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:13 schreef Temlin het volgende:
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem, of is dat nog steeds die van gisteren
Het is hoogstens nuttig bij vertragingen. De dienstregeling blijft vrijwel hetzelfde (stoptrein wordt alleen een minuutje langzamer door extra tussenstop).quote:Op donderdag 4 november 2010 10:06 schreef Fixers het volgende:
Zag in de lokale krant dat volgend weekeinde de nieuwe sporen in houten worden aangesloten. Kunnen de IC's eindelijk een beetje inhalen, of wachten ze daarmee tot de nieuwe dienstregeling in december?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |