Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:25 schreef James1988 het volgende:
Ik hoef er niet meer voor terug dan mijn huidige salaris (en nee, ik ben geen CEO van een bank ofzo, gewoon een doodgewone IT-consultant). Jammergenoeg zou er dan de eerste tijd waarschijnlijk geen trein meer rijden vanwege de vakbonden die nog niet op een bloempot op het station willen bezuinigen.
Vrij apart dat ik vaak een ander lint toestel zie...quote:Op woensdag 3 november 2010 07:21 schreef greavy het volgende:
Lint 45 is defect. Lint 44 mag de dienst dus alleen rijden want er is geen vervangend materieel beschikbaar.
Oh wat een heerlijk valse manier om van mensen af te komen. Daar kan dan sowieso veel management heen, want dat heeft de NMBS genoeg. Rijdend personeel zou ik sowieso niet aankomen want dat heeft men hard nodig.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).
Natuurlijk moet je in dat geval wel zorgen dat je genoeg mankracht hebt om je diensten te kunnen draaien, maar het overtollig personeel ben je iig kwijt.
Hoezo, voel je je eenzaam?quote:Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word zo in Ede Wageningen gedropt, om vanaf daar te zien waar het lot me heenbrengt... Wie is er nog meer in Ede?
ach ja, de meeste mensen kunnen tegenwoordig niet meer nadenkenquote:Op woensdag 3 november 2010 09:02 schreef James1988 het volgende:
Mooie net in Den Bosch, vanaf spoor 3 zou de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar vertrekken zoals gebruikelijk. 3 minuten voor het voorziene vertrekuur wordt deze van het bord gehaald, even later komt er wat Plan V aangereden met "Nijmegen" op de koersborden.
De omroep schalt al een aantal keer rond dat de intercity naar Utrecht Centraal, Amsterdam Bijlmer Arena, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Alkmaar zou vertrekken van spoor 4A. Toch staat er nog een horde schapen bij dat Plan V zichzelf af te vragen "of dit wel de juiste trein is, hij is zo klein en vol".
Ik: "U moet de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar hebben?"
- "Ja!"
Ik: "Die vertrekt van 4A, dat is nog geen minuut geleden omgeroepen"
- "Oh bedankt! Ja wij staan zo te praten dat we het totaal niet gehoord hadden."
Wel een mooie actie van NS om op het vertrektijdstip van de oorspronkelijke trein een andere trein binnen te laten komen.
Nou ja, het is nou niet dat er in ede nou zoveel te beleven isquote:
Pics.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:26 schreef Ireyon het volgende:
Zo, m'n foto op een ICE, met leuke meisjes gepraat (denk dat ik ook maar bij HiSpeed ga werken) en een mooie paraplu; 't was het vroeg opstaan wel waard
Nu niet meer, maar nu kom ik de volgende fail tegen:quote:Op woensdag 3 november 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht c is weer eens een puinhoop. Wisselstoring bij Breukelen dus er valt weer van alles uit. Richting asd maar ook richting Arnhem. Obis in slt 2603 is ook de weg kwijt, en van ellende maar op blanco gegaan . Nou ja, in ieder geval schijnt de zon. M.ns.nl zwijgt weer eens in alle talen.
quote:Mari
Melding woensdag 3 november 2010, 12:28 uur:
Oorzaak: om logistieke redenen
Tussen Almelo en Mari
De NMBS is dan ook de grootste werkgever van heel België.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is ook omdat de NS min of meer commercieel moet werken. In België kost het spoor gewoon wat het kost. Ik geloof dat ze al bij al de helft van de infra beheren van wat we in NL hebben, en dat met drie keer zo veel man. Pure werkverschaffing daar.
Maar goed, hier klagen we over loketten die gesloten worden, daar over mensen die geld kosten. Het is uit de lengte of uit de breedte natuurlijk
quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich grappig, dat woordje "faal" danwel "fail". Lekker hip enzo. Maar kan het iets minder gebruikt worden ten faveure van normaal Nederlands? Ik word er zo onderhand wel erg moe van.
Ik bedoelde het tamelijk serieus. Het komt wat autistisch over om alles wat niet helemaal gaat zoals het zou moeten gaan, gelijk aan te duiden met faal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |