abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:47:05 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88265941

Welkom in alweer deel ### van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_88266056
Hou alle stempelautomaten toegankelijk of haal ze allemaal weg :')
pi_88266147
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hou alle stempelautomaten toegankelijk of haal ze allemaal weg :')
Nou ja dat weghalen heeft natuurlijk niks met kosten te maken, maar met het doordrukken van die poepkaart, dat snap je zelf ook wel :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:54:29 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88266351
Stempelautomaten zijn overrated. Abonnement danwel OV-chipkaart is prima voor forenzenvervoer. Papieren kaartjes voor uitgebreidere danwel internationale reiswensen. :Y
pi_88266459
Ik reis al het hele jaar met 5-retourkaarten :Y

Woon-werk dan he.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:57:35 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88266535
Ik reis al 11 maanden met de OV-chipkaart, mét automatisch opladen. Is nog nooit fout gegaan :)
pi_88266567
Morgen weer treinen. ;D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 november 2010 @ 21:58:15 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88266578
Papieren kaartjes werken prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:02:04 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88266810
Dat doen ze zeker, bijvoorbeeld naar Antwerpen, Berlijn, Parijs of dingen als dagkaarten. Maar voor m'n werk ben ik wel blij met het gemak: geen kaartjes meer verzamelen en declareren. Printje van OV-chipkaart.nl, klaar. :D
pi_88266909
Hoe werkt een dagkaart eigenlijk op een OV Chipkaart James? Laad je hem dan als product op je kaart?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:07:43 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88267092
Dat is op dit moment nog niet mogelijk, alleen enkele reizen (een retourtje is 2 enkele reizen).
pi_88267182
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:07 schreef James1988 het volgende:
Dat is op dit moment nog niet mogelijk, alleen enkele reizen (een retourtje is 2 enkele reizen).
Oh ja, dat was het :')

Geweldig idee dan wel om vast stempelkasten weg te gaan halen idd 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:11:12 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88267299
NS wil enkele reizen, retouren, dagkaarten en dergelijke allemaal alleen verkopen met "Vandaag geldig" of "Kies een datum"
Zelf afstempelen willen ze vanaf omdat daar teveel zwart mee gereisd werd en nog steeds word.

Om die reden gaat het 5 retouren ding ook verdwijnen, ter zijner tijd.
pi_88267524
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:11 schreef greavy het volgende:
NS wil enkele reizen, retouren, dagkaarten en dergelijke allemaal alleen verkopen met "Vandaag geldig" of "Kies een datum"
Zelf afstempelen willen ze vanaf omdat daar teveel zwart mee gereisd werd en nog steeds word.

Om die reden gaat het 5 retouren ding ook verdwijnen, ter zijner tijd.
Wel ja, weer is het eigenlijk de schuld van de reiziger. In plaats dat ze eens wat aan trefkans gaan doen of zo :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:19:26 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88267813
Met die optie waarbij je persé een datum moet kiezen zijn ze al aan het "testen":
* Dagkaart Fiets
En zo zullen er vast nog een paar zijn (of bijkomen). NS wil hier wel mee doorgaan. Wat dus de schuld van de reiziger is.
pi_88267925
In België mag je je eigen kaartje nog invullen meen ik. Zijn Nederlanders dan zo veel onbetrouwbaarder?
dag
pi_88267946
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:19 schreef greavy het volgende: Wat dus de schuld van de reiziger is.
"dus"? Poging tot argumentatie zou leuk zijn :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88268006
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Peter het volgende:
In België mag je je eigen kaartje nog invullen meen ik. Zijn Nederlanders dan zo veel onbetrouwbaarder?
Nou inderdaad, als je ziet hoe het DAAR gaat :D

Iedereen gaat pas schrijven als ze de conducteur zien aankomen :') Daar staat dan wel tegenover dat je in Nederland makkelijker 200 km rijdt zonder iemand te zien, dan in België 50.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88268116
Heeft de NMBS ooit wel eens winst gemaakt? :@
dag
pi_88268199
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:23 schreef Peter het volgende:
Heeft de NMBS ooit wel eens winst gemaakt? :@
Nee. Is ook nooit een issue voor ze geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:26:19 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88268327
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



"dus"? Poging tot argumentatie zou leuk zijn :?
Hadden de reizigers hun kaartjes afgestempeld had NS dit niet zo hoeven aan te passen. NS past het aan om reizigers meer te 'verplichten' om een kaartje te kopen. Nu zeggen ze vaak "vergeten af te stempelen" waarbij een HC vaak denkt "laat maar zitten, ik stempel wel" of iets wat daar op lijkt. Maar dat mag niet meer (alhoewel het nog gebeurd). Nu moeten ze eigenlijk gelijk de boete uitschrijven, hoe dan ook
pi_88268512
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Hadden de reizigers hun kaartjes afgestempeld had NS dit niet zo hoeven aan te passen. NS past het aan om reizigers meer te 'verplichten' om een kaartje te kopen. Nu zeggen ze vaak "vergeten af te stempelen" waarbij een HC vaak denkt "laat maar zitten, ik stempel wel" of iets wat daar op lijkt. Maar dat mag niet meer (alhoewel het nog gebeurd). Nu moeten ze eigenlijk gelijk de boete uitschrijven, hoe dan ook
Ja precies. Dat zouden ze moeten doen. Maar dat dat niet gebeurt is dus niet de schuld van de reiziger natuurlijk.

Bovendien wordt het gezeik met de OVC alleen maar erger. Nu kan een technisch probleem nog afgedaan worden met "Had je maar een papieren kaartje moeten kopen". Straks zegt een HC gewoon "boeit me niks, jouw probleem. Betalen"

Nou, dat wordt lachen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:00:49 #23
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88270328
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Peter het volgende:
In België mag je je eigen kaartje nog invullen meen ik. Zijn Nederlanders dan zo veel onbetrouwbaarder?
Nee, in België geldt het je m'en foutisme. Oftewel: onverschilligheid.

Conducteurs dreigen wel met strenge boetes, maar kunnen nepvervoersbewijzen niet onderscheiden van de echte.
pi_88270697
In België krijgt je meestal toch eerst een waarschuwing.
Of als je reist zonder ticketje betaal je vaak gewoon de prijs die je aan het loket zal betalen (dus zonder toeslag).
Slechts weinig treinbegeleiders rekenen daadwerkelijk een toeslag aan.
pi_88270954
De NMBS icm met infrabel zijn dan ook een nog falendere combinatie dan NS en pro-rail.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:25:46 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88271409
Wbt NMBS: de afgelopen jaren hebben ze steeds rode cijfers geschreven wat ook de goederendivisie ook zwaar aan te schrijven valt. De halfjaarcijfers voor 2010 zijn minder droevig (maar nog steeds rood) dan de cijfers voor 2009, maar het tweede halfjaar is nog niet bekend.

Als ik een jaar lang bij de NMBS aan de slag zou mogen om het bedrijf recht te trekken, zou ik die kans met beide handen aangrijpen. Het bedrijf zou onder mijn leiding wel wat meer op de NS gaan lijken... omdat ik vind dat NS het echt niet slecht doet, ook al zeuren we vaak zat op ze.

Ik hoef er niet meer voor terug dan mijn huidige salaris (en nee, ik ben geen CEO van een bank ofzo, gewoon een doodgewone IT-consultant). Jammergenoeg zou er dan de eerste tijd waarschijnlijk geen trein meer rijden vanwege de vakbonden die nog niet op een bloempot op het station willen bezuinigen.
pi_88272230
dat is ook omdat de NS min of meer commercieel moet werken. In België kost het spoor gewoon wat het kost. Ik geloof dat ze al bij al de helft van de infra beheren van wat we in NL hebben, en dat met drie keer zo veel man. Pure werkverschaffing daar.

Maar goed, hier klagen we over loketten die gesloten worden, daar over mensen die geld kosten. Het is uit de lengte of uit de breedte natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:58:02 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88272665
Klopt, maar ik denk dat in de hedendaagse samenleving we echt wel met minder loketten toekunnen. En ook met minder personeel... zie maar hoe efficiënt organisaties zoals Veolia of SNCF Fret Benelux (tegenwoordig Captrain) werken. De NMBS kan daar zeker iets van leren.

Ik vind het niet meer dan terecht ook: als met hetzelfde budget méér OV kan worden aangeboden aan de reizigers, gaan zij er enorm op vooruit wat betreft aanbod.

Over de hoeveelheid infra: ProRail beheert 6500 km infra, Infrabel 3500. ProRail doet het met ongeveer 3.000 medewerkers, Infrabel met bijna 13.000 (bron: Wikipedia). Ik denk dat een deel te verklaren valt doordat ProRail heel veel uitbesteedt waar Infrabel al die mensen nog binnenhuis heeft, maar dat weet ik niet zeker.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 november 2010 @ 00:03:52 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88272924
Denk dat dat een belangrijk verschil is. ProRail besteedt al het onderhoud uit aan externe partijen.

Overigens is ook hier sprake van marktwerking en wil men dit werk in concessies gaan verdelen. Bedrijven krijgen dan een zak met geld en dan moeten ze er voor zorgen dat het spoor in de jaren dat ze de concessie hebben op een goede manier onderhouden wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 november 2010 @ 00:11:03 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88273212
Als dat maar goed gecontroleerd wordt... in Engeland heeft men dat geprobeerd en dat pakte niet echt lekker uit (zoek maar eens naar RailTrack).
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 november 2010 @ 00:18:35 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88273482
Ik weet iig dat bij Strukton er vanwege deze plannen een reorganisatie gaande is. Daar sluiten ze Meppel en Waalre en zal een nieuw kantoor in Nijmegen open gaan.

Het kan goed werken omdat je bijvoorbeeld met preventief onderhoud misschien goedkoper uit bent dat een bepaald gedeelte spoor helemaal op te laten rijden.

Verder neem ik ook aan dat ze van Groot-Brittannië geleerd hebben en de contracten zodanig op zullen stellen dat een bedrijf het wel uit zijn hoofd laat om te verzaken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 november 2010 @ 00:29:45 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88273838
Bij Strukton is er sowieso wel meer aan de hand, NS heeft Strukton verkocht aan Oranjewoud.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 november 2010 @ 00:31:14 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88273882
Dat zeker, maar deze reorganisatie hing al enige tijd in de lucht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88274159
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:25 schreef James1988 het volgende:
Ik hoef er niet meer voor terug dan mijn huidige salaris (en nee, ik ben geen CEO van een bank ofzo, gewoon een doodgewone IT-consultant). Jammergenoeg zou er dan de eerste tijd waarschijnlijk geen trein meer rijden vanwege de vakbonden die nog niet op een bloempot op het station willen bezuinigen.
Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).

Natuurlijk moet je in dat geval wel zorgen dat je genoeg mankracht hebt om je diensten te kunnen draaien, maar het overtollig personeel ben je iig kwijt.
  woensdag 3 november 2010 @ 01:34:28 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88274964
ehm, fotoos?:o:P:'(:{;(>:)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88276026
Wat een geknooi weer bij syntus/connexxion. Vanaf gisterochtend reed er maar 1 trein per uur vanwege een technisch probleem tussen Almelo en Marienberg, er stond een lint stil de hele dag op station Almelo (die zal wel defect zijn geweest), tot ze savonds dat ding weer aan de praat kregen.

En op dit moment rijdt er weer maar 1 trein per uur tussen Almelo en Marienberg :')
  woensdag 3 november 2010 @ 07:21:30 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88276046
Lint 45 is defect. Lint 44 mag de dienst dus alleen rijden want er is geen vervangend materieel beschikbaar.
pi_88276053
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 07:21 schreef greavy het volgende:
Lint 45 is defect. Lint 44 mag de dienst dus alleen rijden want er is geen vervangend materieel beschikbaar.
Vrij apart dat ik vaak een ander lint toestel zie...
maar waar zie je dat er een lint defect is?
pi_88276058
Ik zie het inderdaad op prorail.

Gisteravond reed dat stel 45 alweer, en nu is dat ding weer defect..
Lekker nagekeken dan :')
  woensdag 3 november 2010 @ 07:24:27 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88276059
Ik las de melding op Somda. En omdat Syntus in de achterhoek alle mat. nodig heeft, kan er geen andere Lint heen.
Als een gele lint bij Almelo-Mariënberg rijdt, is er een andere rode op de verkeerde locatie (bijv. achterhoek)
pi_88276455
Ik zit nu in de Fyra naar Watergraafsmeer. Hoeveel mensen kunnen dat ooit zeggen :P?
  woensdag 3 november 2010 @ 08:18:19 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88276508
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).

Natuurlijk moet je in dat geval wel zorgen dat je genoeg mankracht hebt om je diensten te kunnen draaien, maar het overtollig personeel ben je iig kwijt.
Oh wat een heerlijk valse manier om van mensen af te komen. Daar kan dan sowieso veel management heen, want dat heeft de NMBS genoeg. Rijdend personeel zou ik sowieso niet aankomen want dat heeft men hard nodig.
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 08:18:41 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_88276517
Ik word zo in Ede Wageningen gedropt, om vanaf daar te zien waar het lot me heenbrengt... Wie is er nog meer in Ede? :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 november 2010 @ 09:02:27 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88277176
Mooie net in Den Bosch, vanaf spoor 3 zou de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar vertrekken zoals gebruikelijk. 3 minuten voor het voorziene vertrekuur wordt deze van het bord gehaald, even later komt er wat Plan V aangereden met "Nijmegen" op de koersborden.

De omroep schalt al een aantal keer rond dat de intercity naar Utrecht Centraal, Amsterdam Bijlmer Arena, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Alkmaar zou vertrekken van spoor 4A. Toch staat er nog een horde schapen bij dat Plan V zichzelf af te vragen "of dit wel de juiste trein is, hij is zo klein en vol".

Ik: "U moet de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar hebben?"
- "Ja!"
Ik: "Die vertrekt van 4A, dat is nog geen minuut geleden omgeroepen"
- "Oh bedankt! Ja wij staan zo te praten dat we het totaal niet gehoord hadden."

Wel een mooie actie van NS om op het vertrektijdstip van de oorspronkelijke trein een andere trein binnen te laten komen. :')
  woensdag 3 november 2010 @ 09:12:10 #45
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88277359
quote:
Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word zo in Ede Wageningen gedropt, om vanaf daar te zien waar het lot me heenbrengt... Wie is er nog meer in Ede? :')
Hoezo, voel je je eenzaam? :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 november 2010 @ 09:17:08 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88277465
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:02 schreef James1988 het volgende:
Mooie net in Den Bosch, vanaf spoor 3 zou de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar vertrekken zoals gebruikelijk. 3 minuten voor het voorziene vertrekuur wordt deze van het bord gehaald, even later komt er wat Plan V aangereden met "Nijmegen" op de koersborden.

De omroep schalt al een aantal keer rond dat de intercity naar Utrecht Centraal, Amsterdam Bijlmer Arena, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Alkmaar zou vertrekken van spoor 4A. Toch staat er nog een horde schapen bij dat Plan V zichzelf af te vragen "of dit wel de juiste trein is, hij is zo klein en vol".

Ik: "U moet de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar hebben?"
- "Ja!"
Ik: "Die vertrekt van 4A, dat is nog geen minuut geleden omgeroepen"
- "Oh bedankt! Ja wij staan zo te praten dat we het totaal niet gehoord hadden."

Wel een mooie actie van NS om op het vertrektijdstip van de oorspronkelijke trein een andere trein binnen te laten komen. :')
ach ja, de meeste mensen kunnen tegenwoordig niet meer nadenken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 09:33:08 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_88277782
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hoezo, voel je je eenzaam? :P
Nou ja, het is nou niet dat er in ede nou zoveel te beleven is :') maar inmiddels sta ik te wachten voor Utrecht. Das ook al heel wat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 november 2010 @ 10:25:57 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88278966
Heb zojuist even een ICE-ticket Utrecht - Keulen voor ¤20 (2 persoons, 1 persoon dus ¤10) gekocht bij NS HiSpeed. Leuke actie van de ¤10 euro vandaag en morgen. Reizen is tussen 27 dec 2010 en 3 februari 2011
pi_88278978
Zo, m'n foto op een ICE, met leuke meisjes gepraat (denk dat ik ook maar bij HiSpeed ga werken) en een mooie paraplu; 't was het vroeg opstaan wel waard :)
pi_88279017
En die 2 1ste Klas VIP-tickets zijn ook niet vervelend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')