Nou ja dat weghalen heeft natuurlijk niks met kosten te maken, maar met het doordrukken van die poepkaart, dat snap je zelf ook welquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hou alle stempelautomaten toegankelijk of haal ze allemaal weg
Oh ja, dat was hetquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:07 schreef James1988 het volgende:
Dat is op dit moment nog niet mogelijk, alleen enkele reizen (een retourtje is 2 enkele reizen).
Wel ja, weer is het eigenlijk de schuld van de reiziger. In plaats dat ze eens wat aan trefkans gaan doen of zoquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:11 schreef greavy het volgende:
NS wil enkele reizen, retouren, dagkaarten en dergelijke allemaal alleen verkopen met "Vandaag geldig" of "Kies een datum"
Zelf afstempelen willen ze vanaf omdat daar teveel zwart mee gereisd werd en nog steeds word.
Om die reden gaat het 5 retouren ding ook verdwijnen, ter zijner tijd.
"dus"? Poging tot argumentatie zou leuk zijnquote:
Nou inderdaad, als je ziet hoe het DAAR gaatquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Peter het volgende:
In België mag je je eigen kaartje nog invullen meen ik. Zijn Nederlanders dan zo veel onbetrouwbaarder?
Nee. Is ook nooit een issue voor ze geweest.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:23 schreef Peter het volgende:
Heeft de NMBS ooit wel eens winst gemaakt?
Hadden de reizigers hun kaartjes afgestempeld had NS dit niet zo hoeven aan te passen. NS past het aan om reizigers meer te 'verplichten' om een kaartje te kopen. Nu zeggen ze vaak "vergeten af te stempelen" waarbij een HC vaak denkt "laat maar zitten, ik stempel wel" of iets wat daar op lijkt. Maar dat mag niet meer (alhoewel het nog gebeurd). Nu moeten ze eigenlijk gelijk de boete uitschrijven, hoe dan ookquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"dus"? Poging tot argumentatie zou leuk zijn
Ja precies. Dat zouden ze moeten doen. Maar dat dat niet gebeurt is dus niet de schuld van de reiziger natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Hadden de reizigers hun kaartjes afgestempeld had NS dit niet zo hoeven aan te passen. NS past het aan om reizigers meer te 'verplichten' om een kaartje te kopen. Nu zeggen ze vaak "vergeten af te stempelen" waarbij een HC vaak denkt "laat maar zitten, ik stempel wel" of iets wat daar op lijkt. Maar dat mag niet meer (alhoewel het nog gebeurd). Nu moeten ze eigenlijk gelijk de boete uitschrijven, hoe dan ook
Nee, in België geldt het je m'en foutisme. Oftewel: onverschilligheid.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Peter het volgende:
In België mag je je eigen kaartje nog invullen meen ik. Zijn Nederlanders dan zo veel onbetrouwbaarder?
Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:25 schreef James1988 het volgende:
Ik hoef er niet meer voor terug dan mijn huidige salaris (en nee, ik ben geen CEO van een bank ofzo, gewoon een doodgewone IT-consultant). Jammergenoeg zou er dan de eerste tijd waarschijnlijk geen trein meer rijden vanwege de vakbonden die nog niet op een bloempot op het station willen bezuinigen.
Vrij apart dat ik vaak een ander lint toestel zie...quote:Op woensdag 3 november 2010 07:21 schreef greavy het volgende:
Lint 45 is defect. Lint 44 mag de dienst dus alleen rijden want er is geen vervangend materieel beschikbaar.
Oh wat een heerlijk valse manier om van mensen af te komen. Daar kan dan sowieso veel management heen, want dat heeft de NMBS genoeg. Rijdend personeel zou ik sowieso niet aankomen want dat heeft men hard nodig.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Simpel, je richt gewoon een bedrijf op "NMBS employment services" en hevelt al het personeel daarheen over. Dat stelt de NMBS gewoon voor het personeel een aantal kosten in rekening. Omdat je vervolgens van die mensen af wilt, laat je dat bedrijf failliet gaan. Vervolgens is het voor de werknemers onmogelijk om op de boedel van NMBS zelf beslag te leggen en ben je de mensen goedkoop, zonder ontslagvergoeding, kwijt (uit een failliet bedrijf, immers werken ze nu voor NMBS employment services, kunnen ze immers niks meer halen).
Natuurlijk moet je in dat geval wel zorgen dat je genoeg mankracht hebt om je diensten te kunnen draaien, maar het overtollig personeel ben je iig kwijt.
Hoezo, voel je je eenzaam?quote:Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word zo in Ede Wageningen gedropt, om vanaf daar te zien waar het lot me heenbrengt... Wie is er nog meer in Ede?
ach ja, de meeste mensen kunnen tegenwoordig niet meer nadenkenquote:Op woensdag 3 november 2010 09:02 schreef James1988 het volgende:
Mooie net in Den Bosch, vanaf spoor 3 zou de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar vertrekken zoals gebruikelijk. 3 minuten voor het voorziene vertrekuur wordt deze van het bord gehaald, even later komt er wat Plan V aangereden met "Nijmegen" op de koersborden.
De omroep schalt al een aantal keer rond dat de intercity naar Utrecht Centraal, Amsterdam Bijlmer Arena, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk en Alkmaar zou vertrekken van spoor 4A. Toch staat er nog een horde schapen bij dat Plan V zichzelf af te vragen "of dit wel de juiste trein is, hij is zo klein en vol".
Ik: "U moet de intercity naar Utrecht, Amsterdam en Alkmaar hebben?"
- "Ja!"
Ik: "Die vertrekt van 4A, dat is nog geen minuut geleden omgeroepen"
- "Oh bedankt! Ja wij staan zo te praten dat we het totaal niet gehoord hadden."
Wel een mooie actie van NS om op het vertrektijdstip van de oorspronkelijke trein een andere trein binnen te laten komen.
Nou ja, het is nou niet dat er in ede nou zoveel te beleven isquote:
Pics.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:26 schreef Ireyon het volgende:
Zo, m'n foto op een ICE, met leuke meisjes gepraat (denk dat ik ook maar bij HiSpeed ga werken) en een mooie paraplu; 't was het vroeg opstaan wel waard
Nu niet meer, maar nu kom ik de volgende fail tegen:quote:Op woensdag 3 november 2010 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht c is weer eens een puinhoop. Wisselstoring bij Breukelen dus er valt weer van alles uit. Richting asd maar ook richting Arnhem. Obis in slt 2603 is ook de weg kwijt, en van ellende maar op blanco gegaan . Nou ja, in ieder geval schijnt de zon. M.ns.nl zwijgt weer eens in alle talen.
quote:Mari
Melding woensdag 3 november 2010, 12:28 uur:
Oorzaak: om logistieke redenen
Tussen Almelo en Mari
De NMBS is dan ook de grootste werkgever van heel België.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is ook omdat de NS min of meer commercieel moet werken. In België kost het spoor gewoon wat het kost. Ik geloof dat ze al bij al de helft van de infra beheren van wat we in NL hebben, en dat met drie keer zo veel man. Pure werkverschaffing daar.
Maar goed, hier klagen we over loketten die gesloten worden, daar over mensen die geld kosten. Het is uit de lengte of uit de breedte natuurlijk
quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich grappig, dat woordje "faal" danwel "fail". Lekker hip enzo. Maar kan het iets minder gebruikt worden ten faveure van normaal Nederlands? Ik word er zo onderhand wel erg moe van.
Ik bedoelde het tamelijk serieus. Het komt wat autistisch over om alles wat niet helemaal gaat zoals het zou moeten gaan, gelijk aan te duiden met faal.quote:
Grappig. Een treindienstleider die zich beklaagt over het gebrek aan bloemrijk taalgebruik bij degenen die ontevreden zijn met het door zijn eigen organisatie tentoongespreide voortdurende onvermogenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het feit dat je niet meer weet te verzinnen dan "faal" of "onbegrijpelijke verwijtbare mislukking" geeft ook niet echt een hoopvolle indruk van je woordenschat. Wees creatief!
'Dan wel' moet los van elkaar worden geschreven.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op zich grappig, dat woordje "faal" danwel "fail". Lekker hip enzo. Maar kan het iets minder gebruikt worden ten faveure van normaal Nederlands? Ik word er zo onderhand wel erg moe van.
Je hebt gelijk, ik zal het volgende keer ook even melden als het allemaal als een zonnetje loopt in Utrechtquote:Op woensdag 3 november 2010 14:09 schreef KapiteinT het volgende:
Ik kan mij eerder irriteren aan het constante geklaag van sommige mensen.
Van mij mag je het best melden als het in de soep loopt in Utrecht, maar bijvoorbeeld dat de OV-chipkaart kut is weten we zo langzamerhand wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zal het volgende keer ook even melden als het allemaal als een zonnetje loopt in UtrechtOf ergens anders, dat kan natuurlijk ook
Mja, daar heb ik alles wel een keer of tachtig over gezegd inmiddelsquote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef KapiteinT het volgende:
bijvoorbeeld dat de OV-chipkaart kut is weten we zo langzamerhand wel.
Dat wordt dus Almelo - Mariënberg - Zwolle - Zutphen - Hengelo begrijp ik? Goed voor de kilometersquote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo-Deventer
--------------------------------------------------------------------------------
Oorzaak
Tussen Almelo en Hengelo rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen tussen Almelo en Hengelo.
--------------------------------------------------------------------------------
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
--------------------------------------------------------------------------------
Reisadvies
Reizigers tussen Almelo en Hengelo kunnen omreizen via Zutphen.
Wat dacht je van Almelo - Deventer - Zutphen - Hengelo?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
tof![]()
[..]
Dat wordt dus Almelo - Mariënberg - Zwolle - Zutphen - Hengelo begrijp ik? Goed voor de kilometers
Wat dacht je vanquote:Op woensdag 3 november 2010 14:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat dacht je van Almelo - Deventer - Zutphen - Hengelo?
?quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo-Deventer
Mja, dan wordt het inderdaad kilometersknallen. Of de bus.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dacht je van
[..]
?Staat ook op de Actuele spoorkaart hoor, grote rooie streep tot in Deventer
Misschien dat je er tussen Zwolle en Zutphen nog net langs kan...
![]()
Ach, ik had gisteravond op een rit Nijmegen - Breda exact één uur vertraging. Mijn trein zou eigenlijk worden opgeheven in Nijmegen maar omdat 'ie zon beetje volledig vol stond heeft het personeel de 'spoorgoden' verzocht toch de trein te laten rijden. Dat gebed heeft ook geholpen, we mochten door onder een ander treinnummer. Wel hebben we moeten stopperen tot aan Oss.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
Het is de hele dag al ellende, zowel in Breda, Den Bosch als Utrecht vanochtend ook een hoop kleine vertragingen (+5/+10) gezien, en had vanochtend last van een VIRM die problemen had met optrekken als gevolg van de blaadjes - zo riep de machinist tenminste om.
Vanwege een technische storing is de reisinfo op ns.nl ook niet up to date.
Stel je niet zo aan. Ik vraag alleen of dat ene woordje iets minder vaak gebruikt kan worden. Je hoort mij niet klagen over waar het woord voor gebruikt wordt.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grappig. Een treindienstleider die zich beklaagt over het gebrek aan bloemrijk taalgebruik bij degenen die ontevreden zijn met het door zijn eigen organisatie tentoongespreide voortdurende onvermogen![]()
Ik zie het al gebeuren zeg"FLES KOOP EEN NIEUWE SERVER, dat ding is constant down!!
" en dat ik dan bezwaar maak tegen het eenzijdige gebruik van het woord "ding".
In totaal 18 foto's, 9 aan elke kant. Ze staan ondertussen ook op http://www.10jaarice.nl/quote:Op woensdag 3 november 2010 16:16 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuk! Hoe veel foto's zijn er uiteindelijk op die ICE gezet?
We mochten niet bij de V250 komen, we moesten al een kwartier wachten om überhaupt toestemming te krijgen om naar het volgende perron te lopenquote:Op woensdag 3 november 2010 16:20 schreef Ascendancy het volgende:
Had je geen bijl meegenomen om het vogelbekdier wat verder te helpen?![]()
Mooie reportage trouwens. Die slotjes op de spoorbrug bij Keulen zijn ook erg gaaf. Ik zat de eerste keer echt te kijken van, waarom??!?!
Dat weet ik ook niet hoor. Dat valt pas te berekenen (omlooprekenen) als je weet in welke trein hij rijdt, en zo de keertijd uit proberen te rekenen in Amsterdam cq Frankfurt. Er bestaat vervolgens ook kans dat er een uitwisseling in Frankfurt komt, en dat hij Brussel ook nog gaat bereiken. En ga zo maar verder.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
ze konden mij niet vertellen welke treinen dit treinstel gaat rijden.. (greavy..?)
[..]
Huu, wie wat waar.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf hoor ireyonWelke foto is nou van jou? @Crientj: Heb je de flapjes "i.v.m. ontregelde treinenloop" al?
Die met de slotjesquote:Op woensdag 3 november 2010 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf hoor ireyonWelke foto is nou van jou?
ook niet een foto maken?quote:Op woensdag 3 november 2010 16:58 schreef Crientj het volgende:
Oeh, tof.
Maar ik durf dat soort troep nooit te doen.Bijgeloof etc. xD
Ik weet van niksquote:Op woensdag 3 november 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
was het niet voor Guppy bedoeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |