Och, baat het niet dan schaadt het niet hè.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:58 schreef Crientj het volgende:
Oeh, tof.
Maar ik durf dat soort troep nooit te doen.Bijgeloof etc. xD
Euh, neequote:Op woensdag 3 november 2010 17:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je hebt zeker niet heel toevallig het berichtje in het vorige topic van me gelezen hea?
Haha, ik ben ook zoiets tegen gekomen bij het Interrailen. Waren er wel een stuk minder, maar ik zal even de foto zoeken.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Och, baat het niet dan schaadt het niet hè.
Ze doen 't trouwens wel op meer plekken, deze ik vorig jaar bijvoorbeeld in Pécs tegen:
[ afbeelding ]
Tijdens interrail dus ontopic![]()
Hihi, ik had er vandaag eentje. ;Dquote:Op woensdag 3 november 2010 17:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Waat!! De cookies zijn in de aanbieding?! No shit! Hmmmm!
Ik heb het verhaal ook opgezocht. Maar ik liep naar het centrum van Keulen en opeens kom je allemaal slotjes tegen, dat ziet er echt geweldig uit.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In totaal 18 foto's, 9 aan elke kant. Ze staan ondertussen ook op http://www.10jaarice.nl/. Helaas blijven ze maar een maand erop geplakt en ze konden mij niet vertellen welke treinen dit treinstel gaat rijden.. (greavy..
?)
[..]
We mochten niet bij de V250 komen, we moesten al een kwartier wachten om überhaupt toestemming te krijgen om naar het volgende perron te lopen.
Achter die slotjes zit wel een leuke gedachte hoor.. Je neemt een hangslot met daarin de naam van jou en je geliefde gegraveerd, je gaat naar die brug, hangt 'm daar op slot en gooit de sleutel in het water eronder.
koekjes?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Waat!! De cookies zijn in de aanbieding?! No shit! Hmmmm!
Ik heb het een keer meegemaakt in een ICM, toen we een ree aanreden (woordgarpje haha). Dat remt flink hard idd, je merkt gelijk dat het geen normaal remmen is.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:34 schreef James1988 het volgende:
Zojuist een snelremming meegemaakt met een paar VIRMpjes op de brug bij Zaltbommel... die dingen kunnen verdomd goed remmen zeg. Damn.
Haha, heb ook ooit meegemaakt dat we een ree aanreden, maar dat was in een Lint. Daar merkte je niks van dat 'ie harde remde dan normaal.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb het een keer meegemaakt in een ICM, toen we een ree aanreden (woordgarpje haha). Dat remt flink hard idd, je merkt gelijk dat het geen normaal remmen is.
Incl. de magneetremmen? Dat moet volgens mij inderdaad flink heftig zijnquote:Op woensdag 3 november 2010 18:34 schreef James1988 het volgende:
Zojuist een snelremming meegemaakt met een paar VIRMpjes op de brug bij Zaltbommel... die dingen kunnen verdomd goed remmen zeg. Damn.
Soms toch jammer dat ik niet in ISVL kan kijken, daar zal vast in staan wat er aan de hand was.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:05 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen idee of de magneetrem meedeed... De trein schokte wel flink en er was een hoop gesis en iets wat als luchtontladingen klonk en toen stonden we stil. Heel rare ervaring, iedereen stil en daarna gekakel, "wat zou er aan de hand zijn?" Er werd omgeroepen dat men het niet wist, even later reden we weer.
Toch heel apart, er kan van alles aan de hand zijn tenslotte.
Degene die de app heeft geschreven, weet niet dat er nog meerdere coderingen zijn dan ASCII alleen...quote:
Hehe om dat uit te sluiten had ik m.ns.nl ook even gecontroleerd maar daar stond het op dezelfde wijzequote:Op woensdag 3 november 2010 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Degene die de app heeft geschreven, weet niet dat er nog meerdere coderingen zijn dan ASCII alleen...
Foutje bij NS cq Prorail. Prorail schreef Mariënberg als Mari?nberg. Zal die ë er wel 'verkeerd' ingezet zijn, waardoor het weer elders verkeerd uitgelezen wordquote:Op woensdag 3 november 2010 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Degene die de app heeft geschreven, weet niet dat er nog meerdere coderingen zijn dan ASCII alleen...
Ligt niet alleen aan de m.ns.nl cq Reisplanner Xtra.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:14 schreef James1988 het volgende:
Trouwens, mag ik even kotsen op m.ns.nl en de Reisplanner Xtra-app vanwege het niet up to date zijn? Ik stond daarstraks in Den Bosch te wachten, mijn trein naar Breda (3600) stond op de CTA's aangekondigd als vertraagd met +10, volgens m.ns.nl was er echter niets aan de hand. Ook Reisplanner Xtra meldde de trein als gewoon op tijd rijdend. Naar het schijnt stond het wél goed vermeld op de gewone ns.nl, zo meldde een vriendin van me tenminste.
En treinen van andere vervoerders dan? Het lijkt me toch dat juist ProRail die gegevens beheert en verdeelt, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur en de capaciteitsverdeling?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
De ë is er niet verkeerd in gezet, ASCII herkent slechts 128 tekens.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Foutje bij NS cq Prorail. Prorail schreef Mariënberg als Mari?nberg. Zal die ë er wel 'verkeerd' ingezet zijn, waardoor het weer elders verkeerd uitgelezen word
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wist niet dat er uit Amersfoort een InterCity naar Enkhuizen vertrok, maar er stond een DDARretje onder de CTA met "Roosendaal" erop
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef greavy het volgende:
Waar het bij de NS niet echt goed gaat in de systemen, weet ik zo niet. Gegevens komen van de treinen bij NS weg; Niet bij Prorail.
Dat de vertragingen niet altijd kloppen, weet ik wel. Een trein passeert een zgn 'Meetpunt'. Daar word de vertraging gemeten. Sommige trajecten hebben meer meetpunten dan andere trajecten. Niet elk Dienstregelingspunt wil betekenen dat de vertraging ook bekeken word. Althans, zo is mij dat tijdje geleden uitgelegd
En hoe komt dat langs Roosendaal?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De IC Amerstfoort-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen zijn gekoppeld.
Ophouden met die fratsen nuquote:Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vertragingen worden door een systeem van ProRail KLOK gemeten.
Klopt. In Utrecht worden jullie gekoppeld om gezellig saampjesquote:Op woensdag 3 november 2010 23:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste treinexperts,
Ik zit nu in de IC R'dam- Enschede van 23:05 @ R'dam (treinstel 4090). Nu zijn we zonet gestopt in Gouda en wat schetst mijn verbazing... Op het aangrenzende perron stopt een IC R'dam-Enschede met dezelfde tussenstations. Alleen vertrok die 3 minuten later, ik geloof 23:27, wij 23:24.
Nu vraag ik me af wat het nut is om twee precies dezelfde treinen (Koplopers) hetzelfde traject te laten rijden met maar 3 minuten verschil? Dit is toch onefficiënt?
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Niet. Er kan altijd een stel stuk gaan en eventueel vervangen worden door een ander stel.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb die site net gevonden ja. Ik ga er mee aan de slag.
Edit: Heb er een paar gevonden, ben benieuwd.In hoeverre geven in het verleden behaalde resultaten een garantie voor de toekomst?
Niet alle. En je weet van te voren niet of er verbouwd of onverbouwd langs komt.quote:Op donderdag 4 november 2010 00:52 schreef Peter het volgende:
somda.nl staan alle treinlopen, door treinfappers persoonlijk uitgezocht.
Nu zijn beide Linten defect daar. En Syntus heeft geen reserve aangezien ze het voor de achterhoek hard nodig hebben, met ook de nodige defecte stellen.quote:Op donderdag 4 november 2010 07:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De 3e dag de storing tussen Almelo en Marienberg![]()
![]()
Syntus faal, ze hebben toch ergens wel een reserve trein staan?
Het "sneeuwt" blaadjes zekerquote:Utrecht C-Arnhem/Rhenen
Donderdag 4 November 09:42
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Maarn rijden minder treinen door weersomstandigheden.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Volgens de omroep in Utrecht waren er "diverse defecte treinen" tussen Utrecht en Maarn, er stond er ook nog een stuk in Culemborg en we kregen daarbij nog een seinstoring cadeau.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:13 schreef Temlin het volgende:
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem, of is dat nog steeds die van gisteren
Het is hoogstens nuttig bij vertragingen. De dienstregeling blijft vrijwel hetzelfde (stoptrein wordt alleen een minuutje langzamer door extra tussenstop).quote:Op donderdag 4 november 2010 10:06 schreef Fixers het volgende:
Zag in de lokale krant dat volgend weekeinde de nieuwe sporen in houten worden aangesloten. Kunnen de IC's eindelijk een beetje inhalen, of wachten ze daarmee tot de nieuwe dienstregeling in december?
Ja, het was gezellig in de treinquote:Op donderdag 4 november 2010 09:13 schreef Temlin het volgende:
Weer een defecte trein tussen Utrecht en Arnhem, of is dat nog steeds die van gisteren
Heel typisch inderdaad, viel me gisteren ook weer een paar keer op. Als er niks NAAR Amsterdam kan, kan er dus ook niks VANUIT Amsterdam komen, en dus niks naar EIndhoven of Arnhem. Maar alleen over treinen naar Amsterdam hoor je dan watquote:Op donderdag 4 november 2010 10:08 schreef ReisT het volgende:
Volgens de omroep in Utrecht waren er "diverse defecte treinen" tussen Utrecht en Maarn, er stond er ook nog een stuk in Culemborg en we kregen daarbij nog een seinstoring cadeau.
Dat er een uur lang helemaal niets van Utrecht richting Amsterdam reed daar hoorde je die omroepers niet over.
BEPAC is het oudste systeem van ProRail die de CTA's aanstuurt. Kan alleen zijn eigen plan en mutaties daarop doorsturen, verder niks.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:24 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: NS.nl heeft een andere databron dan m.ns.nl, m.waarisdetrein.nl en Traphic.nl. Ik denk dat die info van ProRail afkomstig is, misschien gaat er iets niet altijd helemaal jofel in hun systeem. BEPAC heet dat, denk ik?
Vertragingen worden berekend door VKL (verkeersleiding), op basis van TNV-verplaatsingen. Deze vertraging kan alleen gemeten worden als de trein op PRL-niveau van TNV-venster wisselt (nee, nog niet op basis van TROTS-secties, dat snapt VKL niet). Dit is dus vooral bij PPLG's, op dienstregelpunten langs de vrije baan worden idd geen vertragingen gemeten. VKL kan dat wel doorberekenen, maar dat is dus niet altijd actueel.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vertragingen worden door een systeem van ProRail gemeten.
Bron: Treinreiziger.nlquote:Vanaf december TGV ook naar Spanje
donderdag 4 november 2010
Vanaf 12 december zullen er dagelijks twee hogesnelheidstreinen gaan rijden tussen Parijs en het Spaanse Figueras. De reistijd wordt met de nieuwe verbinding verkort van bijna 7 uur naar 5 uur en 30 minuten. Volgens onze bronnen zal de dienst verzorgt worden door een TGV Duplex. In de Spaanse media wordt echter gesproken over de AVE ingezet (de Spaanse hogesnelheidstrein).
Door de nieuwe verbinding moet de reistijd Parijs - Barcelona aanzienlijk verkort worden. Tussen de Franse grens en Figueras zal de snelle trein rijden via een nieuwe hogesnelheidslijn. Deze is al sinds februari vorig jaar gereed en zal half december ingebruik genomen worden. Spaanse media durven nog geen datum te noemen, maar zover ons bekend zal dit 12 december zijn.
Tussen Perpignan en Figueras hebben treinen nu een reistijd van 5 kwartier. Dat wordt straks minder dan een half uur.
Uit Parijs zal de rechtstreekse TGV om 7:20u en 15:20 uur vertrekken, en vervolgens via Nimes, Montpellier, Narbonne en Perpignan doorrijden naar Figueras. Daar worden de treinen om 12:46u en 20:47u verwacht.
Nu kunnen reizigers slechts 1x per dag met nachttrein Elipsos rechtstreeks van Parijs naar Figueras (9 uur en 50 minuten). Wel kunnen reizigers kiezen voor een verbinding met overstap in Perpignan (minimum reistijd 6 uur en 50 minuten). Dankzij de nieuwe rechtstreekse treinen zal de reistijd aanzienlijk afnemen.
Vanuit Figures naar Parijs zullen de treinen om 11:09u en 15:05u gaan vertrekken.
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overledenquote:Op donderdag 4 november 2010 11:40 schreef greavy het volgende:gladde sporen Utrecht-Rhenen (Driebergen-Zeist - rhenen geen treinen),
Gecondoleerd...quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Sinds deze week is het ook echt een grote puinzooi in mijn dagelijkse tochten met de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle vv).quote:Op donderdag 4 november 2010 12:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Glad wil ook zeggen echt glad. Ik heb vannacht gehoord over meerdere treinen die, met magneetremmen en al, voorbij de perrons schoten.
Da's mooi kut! Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is mooi klote.
Gecondoleerd Fles.
Pff, klote lijkt mij dat zeg! Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Oh, dat zou kunnen. Maar boeit niet zo veel meer idd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:55 schreef Peter het volgende:
Gecondoleerd
-achterafmodus- Bij begrafenissen en spoed wil de NS toch wel eens een taxi betalen als ze de boel in de war schoppen?
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
En ook een DD-AR op Rotterdam-Uitgeest.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
en er is weer wat Plan V op de lijn rotterdam-uitgeest en denhaag-hoorn
Jup.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:53 schreef dennistd het volgende:
Met een voordeelurenchipkaart kun je toch gewoon nog een papieren 40%-kaartje kopen?
LKaten we dat minstens hopenquote:Op donderdag 4 november 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
Ja, en dat gaat de komende jaren zo blijven.
Sterkte fles! Heb afgelopen zaterdag hetzelfde meegemaakt.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Hebben ze daar assentellers? Wij hebben zoiets namelijk ook eens gehad, door een foute reset van de assentellers.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:41 schreef greavy het volgende:
Gecondoleerd Fles!
Sta ik op die @#$$%%^&** Orient Express te wachten op Barendrecht (waar het een aangename temperatuur was, beter als Zwijndrecht) komt dat ding met 72 minuten vertraging (!!) door.
Later wel pics en vids
Ennuh, er was een storing tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders: IVW had treinverkeer verboden. Overwegen openden zich spontaan, ook al kwam de trein er al aan rijden (trein was ineens verdwenen uit de detectie)
Sterkte kerel en een armpje om de schouder voor je vader/moeder m.b.t. overleden moeder.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker ja. Eenhalf uur staan wachten op de vervangende bus, want ik MOEST naar Veenendaal Centrum aangezien mijn oma op sterven lag. Uiteindelijk maar naar De Klomp gereden en met de bus naar Veenendaal Centrum. Eer ik er eindelijk was, was oma inmiddels overleden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |