Ik lees van personeel op OHIH dat het inderdaad het tijdstip en het materieel is voor een combineeractie. Wellicht daarbij wat doorgeschoten door gladde sporen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Doorglijdende SGMm? Zou me niet verbazen
Maximale capaciteit in de spits is grote onzin. Door dat Fyra-gedoe zijn we in de 1900 een aantal prachtige 10-baks ICRm stammen kwijtgeraakt en je maakt mij niet wijs dat 4, of zelfs 6, bakken VIRM dezelfde capaciteit biedt.quote:
Mja maar dat rijdt er dus niet..quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:40 schreef James1988 het volgende:
2x VIRM-IV biedt wel hetzelfde als 10 bakken ICRm wbt capaciteit.
Op het perron hoorde ik dat het rondje NL ¤225 kost, en met diner ¤300.quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef Fixers het volgende:Wat kostte een ritje ook weer?
Super sfeertje inderdaad!quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef Fixers het volgende:
Soms is wachten op je aansluiting heel wat minder vervelend. Echt alles wat ik over dat ding in gedachten had lijkt waar te zijn. Bellboy's, luxe restauratie (verdeeld over 3 wagons!), donker hout, schemerlampjes op tafels, superglanzend gepoetst koperwerk, mensen die zich omkleden voor het diner (achter een raam hing een victoriaanse stijl galahemd klaar), dineren aan een met damast gedekte tafel met fonkelend kristal. Zelfs de wielen onder de trein leken opgepoetst, ze glommen iig wel.
Hoe romantisch op zo'n donkere druilerige novemberavondin het warme licht van het station en met op de achtergrond het smeedijzer van de Bossche stationskap.
Het enige wat ontbrak was een enorme imposante puffende en fluitende stoomloc
Wat kostte een ritje ook weer?
Treinverkeer is niet stil gelegd. IVW heeft onderzoek ingesteld, maar alleen spoor 1 en 2 waren niet bereikbaar. Treinverkeer Leiden-Alphen was wel onderbroken enige tijd.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:20 schreef RubenK het volgende:
Niet van de trein zelfMag het station niet in (ben ter plaatse)
Amsterdam-Venetië kostte ¤3650,00. Exclusief de brunchrit dus.quote:Wat kostte een ritje ook weer?
15 januariquote:Op vrijdag 5 november 2010 20:29 schreef trainfreak het volgende:
Wanneer was dat PTA-treinrondje ook alweer?
Wat van rondje willen we doen? En welk materieel ?quote:
Toch heeft het ook wel wat om met 7 anderen in de vrieskou een zitcoupé uit de jaren 70 te delen in de snijdende vrieskou van Noordwest-Roemeniëquote:Op vrijdag 5 november 2010 19:26 schreef Fixers het volgende:
Bellboy's, luxe restauratie (verdeeld over 3 wagons!), donker hout, schemerlampjes op tafels, superglanzend gepoetst koperwerk, mensen die zich omkleden voor het diner (achter een raam hing een victoriaanse stijl galahemd klaar), dineren aan een met damast gedekte tafel met fonkelend kristal. Zelfs de wielen onder de trein leken opgepoetst, ze glommen iig wel.
Van alles wat lijkt me. Wat diesel, wat Duits spul, en dan bijvoorbeeld Utrecht - Rotterdam - Amsterdam - Arnhem - Zutphen - Hengelo - Amersfoort - Utrecht. Mensen moeten ook nog naar huis en zoquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat van rondje willen we doen? En welk materieel ?
Starten in Utrecht mag ik aannemen?
Oh jaquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het een en ander hangt natuurlijk van de geplande werkzaamheden af.
En van de extreme winterse nood-omstandigheden. Ik zeg: Kwartetten met erwtensoep-bekersquote:
Ja nou, ik heb een achtergrond in de luxe hotellerie. Mij niet gezien. Ik wil dan alle toeters en bellen. Voorlopig blijven we wel even dromen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch heeft het ook wel wat om met 7 anderen in de vrieskou een zitcoupé uit de jaren 70 te delen in de snijdende vrieskou van Noordwest-RoemeniëZwaar afzien is het wel, maar achteraf onthou je alleen de leuke dingen
Wanneer gaan ze wat uitdelen vanwege de blaadjes? Een complementaire bezem bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van de extreme winterse nood-omstandigheden. Ik zeg: Kwartetten met erwtensoep-bekers
En met de chocokoekjes?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En van de extreme winterse nood-omstandigheden. Ik zeg: Kwartetten met erwtensoep-bekers
Als ze volgend jaar voor het 7e of 8e jaar op rij komen met dat gelul over die speciale gel die toch geen fuck helpt. Wat gaan we dan doen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:04 schreef Fixers het volgende:
Wanneer gaan ze wat uitdelen vanwege de blaadjes? Een complementaire bezem bijvoorbeeld...
Kijk om je heen, zeg wat je ziet?quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:15 schreef James1988 het volgende:
Als ze ieder jaar met die Sandite-gel bezig blijven zal het toch wel iets helpen, denk ik.
D'r is een of andere uitvinder die zo'n installatie heeft gemaakt. Of althans een proefopstelling met een apparaat wat blaadjesprut op een stuk rond gebogen rail smeerde en een laser die dat vervolgens deed verdampen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:32 schreef James1988 het volgende:
Maar staal op staal... wat doe je dan tegen blaadjes? Permanent een laserstraal op het spoor richten lijkt me nou ook niet de meest wenselijke oplossing, want dat kost een hoop energie (dus geld).
Die arme mensen gisteren op Zwolle-Roosendaal dan: eerst een combinatie van een SGMm-II en III, en de volgende trein een losse SLT-IV...quote:Op zaterdag 6 november 2010 08:20 schreef Fixers het volgende:
Nu weer op Den Bosch, maar nu het tegenovergestelde van chic. De 8.23 ic naar richting Utrecht is een enkele Plan V....
Borsteltjequote:Op zaterdag 6 november 2010 01:32 schreef James1988 het volgende:
Maar staal op staal... wat doe je dan tegen blaadjes? Permanent een laserstraal op het spoor richten lijkt me nou ook niet de meest wenselijke oplossing, want dat kost een hoop energie (dus geld).
Ik was er bij in beeldquote:Op zaterdag 6 november 2010 07:44 schreef Guppyfriend het volgende:
De Oriënt express was op het 8 uur journaal. Chic hoor
http://nos.nl/video/19625(...)g-uit-amsterdam.htmlquote:Op zaterdag 6 november 2010 07:44 schreef Guppyfriend het volgende:
De Oriënt express was op het 8 uur journaal. Chic hoor
quote:
klopt en bij Assen schijnt het ook spekglad te zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:40 schreef ErkendFokker het volgende:
volgens mij is het spoor in haren echt spekglad ofzo.. Zit in een oude icm te stuiteren :p
Hee, ik zat in dezelfde trein. We kwamen inderdaad nauwelijks weg.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:40 schreef ErkendFokker het volgende:
volgens mij is het spoor in haren echt spekglad ofzo.. Zit in een oude icm te stuiteren :p
Nogal voorbarigquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, ik zat in dezelfde trein.
"Ik zat eens in 2006 in een trein naar Amsterdam die 10 minuten vertraging had!"quote:
Wat een topventquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Whehe hulde aan de machinist van de sneltrein tussen Zwolle en Emmen. Hij pikte gisteren de mensen (en mij) op in Marienberg omdat het hard regende
Nou, let maar op, NS gaat hem schorsen en ontslaan voor het in de war sturen van de dienstregelingquote:
Ik wou net zeggen, deja vu!quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, let maar op, NS gaat hem schorsen en ontslaan voor het in de war sturen van de dienstregeling
Van NS-medewerkers heb ik gehoord dat het om twee SGMm's gingen die moesten combineren, waarbij het stel die aan moest koppelen (en net aankwam) doorgleed.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:50 schreef Peter het volgende:
Er werd door getuigen gesproken van een dubbeldekker versus een oude sprinter... Lijkt me dat de media gewoon dom zijn of voor een mooi plaatje gaan..
Poeh, ben jij er vroeg bij zegquote:Op zondag 7 november 2010 08:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Ga ik naar de verjaardag van m'n zusje, is er busvervoerhad ik nou maar even gecheckt... Ach ja, heb ik wat te doen. De trein van 8:00 uur op zondag is wel saai
Ik heb nog wat doorgelezen en daar staat dat de overstap geen probleem is. Wat wel lastig is maar daar heb ik geen last van (ik print die dingen thuis uit) als je in Bentheim nog een Dagkaart moeten halen wat Fles opperdequote:Op zondag 7 november 2010 12:48 schreef greavy het volgende:
Die knuppeltjes bij ProFail cq Syntus hebben bedacht de stoptreinpendel naar Bentheim om .54 aan te laten komen, echter vertrekt de Westfalenbahn om .57 vanaf een ander perron. Gevolg: Je hebt géén overstap.....
Deze proef is gestart om toch weer te mislukken, zo te zien.
Zie ook DSO: http://www.drehscheibe-fo(...),5087140#msg-5087140
Hoe groot denk jij dat Bentheim is? Er zijn slechts 3 perronsporen met elkaar verbonden door een simpel tunneltje. En er zit een automaat in de treinen van de Westfalenbahn dus dat komt wel goed lijkt me.quote:Op zondag 7 november 2010 12:48 schreef greavy het volgende:
Die knuppeltjes bij ProFail cq Syntus hebben bedacht de stoptreinpendel naar Bentheim om .54 aan te laten komen, echter vertrekt de Westfalenbahn om .57 vanaf een ander perron. Gevolg: Je hebt géén overstap.....
Deze proef is gestart om toch weer te mislukken, zo te zien.
Zie ook DSO: http://www.drehscheibe-fo(...),5087140#msg-5087140
Kijk dat is helemaal een handige tip!quote:Op zondag 7 november 2010 13:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoe groot denk jij dat Bentheim is? Er zijn slechts 3 perronsporen met elkaar verbonden door een simpel tunneltje. En er zit een automaat in de treinen van de Westfalenbahn dus dat komt wel goed lijkt me.
714?quote:
quote:Op zondag 7 november 2010 15:04 schreef KapiteinT het volgende:
Daar heb je nog een stationsgebouw dat je op kan blazen. Ik zou gaan voor Geerdijk. Daar heb je ongeveer een atoombom nodig om nog iets op te kunnen blazen.
Inderdaadquote:Op zondag 7 november 2010 15:07 schreef Ascendancy het volgende:
In de spits heb je op Geerdijk de kans om 3 mensen te verwonden, daarbuiten 1 per 2 uur ofzo?
Kwestie van lezen, er is een pakketje in een trein gevonden bij station Overvecht -> http://www.nu.nl/binnenla(...)ijkt-loos-alarm.htmlquote:Op zondag 7 november 2010 15:02 schreef Ascendancy het volgende:
Je moet toch wel een zwaar gefaald terrorist zijn als je overvecht wilt opblazen
What's next? Bommelding op station mariënberg?
Als de Sprinters op zijn, dan word er inderdaad ICM of een MAT64 materieel ingezet. Ook heb ik keer een VIRM gezien als stopper Enschede - Apeldoorn.quote:Op zondag 7 november 2010 15:13 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand waarom afgelopen week op de stoptrein lijn Apd-Esd van allerlei meuk reed...? Van Mat64 tot ICM..
waarschijnlijk zijn de sprinters SGMm ingezet om de problemen tussen Utrecht en Rhenen de baas te worden. Dit houdt in dat de Sletjes tijdelijk verdwenen zijn uit de treinseries 4000, 7400, 14700 en 14700. Dus uit de stoptrein Rotterdam - Woerden - Amsterdam - Uitgeest (-Alkmaar) en op de corridor Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam - Uitgeest.quote:Op zondag 7 november 2010 15:13 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand waarom afgelopen week op de stoptrein lijn Apd-Esd van allerlei meuk reed...? Van Mat64 tot ICM..
Whaha, goed zo ;Dquote:Op zondag 7 november 2010 14:55 schreef Peter het volgende:
714 is toch de plu-code voor de triple-chocolate-cookies?
De foto is op Overvecht. ;oquote:Op zondag 7 november 2010 15:10 schreef bork het volgende:
[..]
Kwestie van lezen, er is een pakketje in een trein gevonden bij station Overvecht -> http://www.nu.nl/binnenla(...)ijkt-loos-alarm.html
m.a.w. daar is het door iemand aangemerkt als verdacht, kan er op CS of in Amersfoort, Hilversum etc. al zijn neergelegd/vergeten.
Ik vermoed Utrecht CS omdat de trein op perron 1 staat en dus van CS afkomstig is, het gaat om de trein naar Zwolle zo te zien. ->[ afbeelding ]
Overvecht is geen slechte gedachte wat dat betreft. Zo hoeven ze niet heel Utrecht Centraal er uit te gooien als er een verdacht iets in een trein wordt gevonden.quote:Op zondag 7 november 2010 15:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Whaha, goed zo ;D
Chococookies FTW.
Maar idd; waarom in godsnaam overvechtZal dus wel een gevalletje loos alarm worden ofzo.
de VIRM reed inderdaad ook als stopper vorige week. Ik blijf hopen op DAR/DRM in mijn woonplaats Deventer. Ik blijf dat een vette serie vinden. Gisteravond stond er één uit te rusten voor Saxion.. dus de eerste tekens van hoop blijken al gehoord.quote:Op zondag 7 november 2010 15:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Als de Sprinters op zijn, dan word er inderdaad ICM of een MAT64 materieel ingezet. Ook heb ik keer een VIRM gezien als stopper Enschede - Apeldoorn.
Tja, ik moest naar Roosendaal. Wil je nog wat aan je dag hebben, dan moet je wel rond die tijd weggaan bquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mag wel wat positieverquote:Op zondag 7 november 2010 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, ik moest naar Roosendaal. ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |