Quote in het Italiaansquote:Those who race for Ferrari don’t race for themselves, but for the Ferrari team colours. One who wants to race for himself will have to face his team.”
Schijnt dus eigenlijk dit te betekenen:quote:Chi corre per la Ferrari non corre per se stesso, ma per i colori del Cavallino. Chi vuole correre per se stesso si faccia una sua squadra
Nou spreek ik geen woord Italiaans, dus ik geloof het meteen. Iemand die het wel spreekt en kan aangeven of dit klopt. En nee, Google Translate vertrouw ik niet.quote:Who drives for Ferrari, doesn't drive for himself, but for the Ferrari colors. Who wants to drive for himself, should make his own team
Daarom noem ik het ook zoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb je nu zo'n mooie knop voor.
zie dat knopje nog altijd niet, in de oude layout die ik gebruik...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb je nu zo'n mooie knop voor.
D'r zullen inderdaad mooie natuurlijke waterbronnen en zwembaden zijn but HOO-KERS?!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:39 schreef Nober het volgende:
Laten we het houden op het volgende:
''遊園地でおなじみですが、天然温泉のクアガーデンもおすすめです。 宿泊客以外でも 有料ですが利用できます。 大浴場・露天風呂・サウナがあって 洗い場もたくさんあります。ちなみに 水着で入る温水プールも併設されてますが、このプールは子供が喜ぶよう''
Legendarische quote, en hij heeft 100% gelijk!
Hahaha, oh ging het daar overquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
D'r zullen inderdaad mooie natuurlijke waterbronnen en zwembaden zijn but HOO-KERS?!
Google translate doet ook Japans![]()
quote:
quote:Het is bekend pretpark, met natuurlijke warmwaterbronnen worden ook aanbevolen Kuagaden. Betalen is niet beschikbaar voor alle gasten. Er zijn vele bijkeuken openlucht bad en sauna baden. Ik heb ook de bijgevoegde verwarmd zwembad in een zwembroek weg naar dit zwembad als een kind gelukkig
Het is dan ook alleen in Bagger en in de nieuwe lay-out.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 06:55 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
zie dat knopje nog altijd niet, in de oude layout die ik gebruik...
voor enorme uitloopzones hoeven we ook niet bang te zijn; land is namelijk ontzettend duur in Japanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:36 schreef Migue het volgende:
Het mooie van Suzuka is ook wel dat de baan zelf sinds 1962 vrijwel onaangetast is gebleven. Alleen enkele bochten zijn iets soepeler of juist niet gemaakt, en de chicane is er natuurlijk ingehangen. Prachtig circuit, en een briljante engineering oplossing om geld te besparen door er een achtfiguur van te maken.
Iemand wel eens beelden gezien van de eerste Japanse Grand Prix? Als je de huidige lay-out kent, hoef je niet te twijfelen over welk circuit ze racen. Zelfs de meertjes van toen liggen er nu nog.
Zit er idd niet in oude lay-outs, plus niet in de mobiele lay-out. Dus mods mogen niet zomaar meer 'tvp'-posts verwijderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 06:55 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
zie dat knopje nog altijd niet, in de oude layout die ik gebruik...
Het is nog niet eens zeker dat Zuid-Korea het circuit op tijd af heeft: zag een item in Studio Sport (en het Journaal) dat er een kraan omgevallen was op de 'grote tribune' voor start/finishquote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:39 schreef Nober het volgende:
Suzuka!! Ik vind dat het mooiste circuit op de F1 kalender mits Korea (over twee weken) nog mooier is (maar dat weet ik nog niet).
Zelfde probleem wat schumi heeft... de banden liggen massa dus niet.quote:Felipe Massa: "Alonso is niet beter dan Schumacher of Raikkonen"
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 7 oktober 2010 12:02 - Print artikel
SUZUKA - Felipe Massa weigert zich te schikken in een rol als tweede rijder bij Ferrari. De Braziliaanse F1-coureur lijkt zijn teamgenoot Fernando Alonso aan de wereldtitel te moeten helpen, maar weigert zijn eigen ambities daarvoor opzij te zetten.
“Fernando is een geweldige rijder, maar hij is niet beter dan mijn vorige teamgenoten”, verwees Massa naar Michael Schumacher en Kimi Raikkonen. “Ik ben zelf niet zo goed als ik kan zijn. Ik heb grote problemen met de banden gehad. Voor mijn rijstijl zijn zelfs de zachte banden nog te hard. Ik weet zeker dat veel andere rijders dezelfde problemen hebben gekend.”
“Als ik achter Fernando rijd, dan zal ik er alles aan doen om de concurrentie zo veel mogelijk punten af te pakken”, voegde de Braziliaan toe. “Ik speel echt niet tweede viool en blijf heel rustig onder de geruchten.”
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=27874
Mooie gelegenheid om de post van Googolplexian uit het vorige topic terug te halen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Zelfde probleem wat schumi heeft... de banden liggen massa dus niet.
quote:Wednesday 6th October 2010
Felipe Massa has warned Ferrari that he will quit the team if they try to "turn him into another Rubens Barrichello".
The debate surrounding team-orders were thrown back in the spotlight at the German Grand Prix when Ferrari ordered Massa to move aside so that team-mate Fernando Alonso could claim the win.
The Italian outfit was fined by stewards after the race, but they were allowed to keep the points following a World Motor Sport Council hearing.
Massa, though, faced a massive backlash from the Brazilian media and many compared him to compatriot Barrichello who played second fiddle to Michael Schumacher during their time at Ferrari.
However, the 29-year-old Massa insists he's no No 2.
"One thing's for sure, Ferrari won't turn me into another Rubens Barrichello," he told Sport Bild. "If this happens, I will give up racing for Ferrari. I don't start any race hoping to come in second."
The matter is now closed, as far as Massa is concerned.
"I won't speak about it again except to say one thing, that I was definitely very disappointed."
En dus is hij de mindere van Alonso. Een allround coureur (zoasl Alonso) zou zowel met de harde harde als zachte banden overweg moeten kunnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Zelfde probleem wat schumi heeft... de banden liggen massa dus niet.
Maar geef Alonso regen en zie hem glijen!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dus is hij de mindere van Alonso. Een allround coureur (zoasl Alonso) zou zowel met de harde harde als zachte banden overweg moeten kunnen.
Geef Massa regenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar geef Alonso regen en zie hem glijen!
Zoals in België VT bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar geef Alonso regen en zie hem glijen!
Inderdaad. Dat gezeur over details altijd... Heb je Mike Spence wel eens horen zeuren over zijn bandjes of understeer? Heidfeld herpakte zichzelf tijdens de races tenminste nog, in 2008. Felipe Massa rijdt al maanden als een natte krant rond.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dus is hij de mindere van Alonso. Een allround coureur (zoasl Alonso) zou zowel met de harde harde als zachte banden overweg moeten kunnen.
Is/was er geen GP2-topic hier in AMS ooit?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:23 schreef Atreidez het volgende:
Geloof niet dat veel mensen GP2 echt actief volgen, maar de GP2 Asia kalender is nog bedroevender als vorig jaar
De GP2 Asia Series-kalender van 2011:
11/12 februari – Abu Dhabi (Yas Marina)
18/19 februari – Bahrein (Sakhir)
12/13 maart – Bahrein (Sakhir)
Volg topic knop?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:35 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb een hekel aan tvp's, en aangezien ik geen ander nieuws kon vinden plaatste ik de bovenstaande verder niet veel zeggende post
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar geef Alonso regen en zie hem glijen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amanda
(toch?
)
Ken er nog wel 1 over regen over Fernando's koppie heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Amanda
(toch?
)
Ken er nog wel 1 over regen over Fernando's koppie heenDit is hopelijk toch niet geïnspireerd op een nummer van Kane?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen was het alweer droog. Bovendien had hij het halve veld ingehaald toen het nog nat was.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals België Race bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Amanda
(toch?
)
Ken er nog wel 1 over regen over Fernando's koppie heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ik in mijn auto.
En van jou Phil Collins als ik het goed heb.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Ik volg het reguliere seizoen altijd met veel plezier en belangstelling, maar GP2 Asia is voor iedere betrokkenen echt een verplicht riedeltje, behalve voor de bankrekening van de GP2 organisatie. Wat een gedrocht van een kampioenschap dat in essentie geweldig is, maar in werkelijkheid een goedkope manier van de organisatie om snel veel geld te verdienen is. En de teams gebruiken het als testsessie en om geld te verdienen aan de coureurs. Ik ben blij dat het huidige seizoen weer lekker kort is, zijn we er ook weer snel vanaf.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Is/was er geen GP2-topic hier in AMS ooit?![]()
Anders misschien een goede gelegenheid om er 1 te openen?
FOK!sport besteed er iig wel aandacht aan (al weet ik niet precies meer in hoeverre de GP2 Asia Series verslagen wordt tegenwoordig).
Yup, fan van dus ik weet hetquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]Heb ik in mijn auto.
En van jou Phil Collins als ik het goed heb.
Je mag nooit meer radenquote:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Amanda
(toch?
)
Ken er nog wel 1 over regen over Fernando's koppie heenToch iets teveel regen gevraagd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toch iets teveel regen gevraagd.
quote:Motor racing-Button laughs off Coldplay confusion
sat, 09 Oct 14:16:00 2010
Formula One world champion Jenson Button knows plenty of good tracks but he was taken aback when a confused fan recently mixed him up with a global rock star.
"I had an American come up to me at the airport, Heathrow, a few months back and she said 'Me and my family are big fans of yours'," the Briton told Reuters in a light-hearted moment at the rain-hit Japanese Grand Prix.
"I said 'Wicked, thank you so much. I didn't think Formula One was that big in America.'," he recalled.
"And she said 'Yeah, we've got all your records, all your albums.' I was, like 'Fantastic. you think I'm Chris Martin don't you?' and she went 'Are you not?'"
"I said 'No, I race in Formula One cars'. So she said 'What's your name?' and I said 'Jenson Button'. Then she said. 'Ah, my family are big fans of yours'. And I'm like, 'Yeah, of course they are.'"
Martin, husband of Hollywood movie star Gwyneth Paltrow, is the singer-songwriter frontman for big-selling British band Coldplay and also comes from south-west England like the 30-year-old McLaren driver.
A perceived resemblance between the two men has been highlighted on several lookalike websites.
Button is no stranger to admirers getting his name wrong, however, with his close entourage sometimes teasingly referring to him as Jason Burton after similarly confused encounters.
Alonso heeft juist voordeel van de smallere voorbanden aangezien hij graag onderstuur heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dus is hij de mindere van Alonso. Een allround coureur (zoasl Alonso) zou zowel met de harde harde als zachte banden overweg moeten kunnen.
F1 gaat om details, verschillen tussen de rijders zijn maar een paar tienden. Neem eind vorig jaar toen Button ook problemen begon te krijgen met de banden in zijn BGP, Barrichello was ineens vaak de snellere maar het ging vaak maar om 0,1-0,3s.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:33 schreef Migue het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat gezeur over details altijd... Heb je Mike Spence wel eens horen zeuren over zijn bandjes of understeer? Heidfeld herpakte zichzelf tijdens de races tenminste nog, in 2008. Felipe Massa rijdt al maanden als een natte krant rond.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Je mag nooit meer radenMede-fan ook nog
Oh, wat zal ik blij zijn als Alonso dit jaar *geen* kampioen wordt. En ik gun Massa (minstens) 10 keer meer dan dat hij nu 'krijgt' bij Ferrari.
Wat is het toch een arrogant team. Met hun steigerende hengst als beeltenis. Die zijn toch nooit goed te berijden, hengsten.
Porsche heeft ook een paard als beeltenis, maar die is volgens mij iets minder Himmel Hogh Jaugend.
Maar ja, dat is de mening van een persoon die nooit iets met Ferrari heeft gehad, en eigenlijk vooral iets tegen het rooie team vanwege pesters in het durpke waar ik woonde.
Hmpf.
Mijn antipathie tegen Alonso is makkelijk te verklaren, hoor. 't Is een jankert en de laatste man die je naast je wil hebben in een team, lijkt me.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef M.Melandri het volgende:
Ik snap die antipathie nooit tegen rijders als Alonso/Hamilton en Schumacher, zij zorgen tenminste voor vuurwerk op de baan. 100x beter dan treintjesrijders als Button en Rosberg bijv, wat niet wil zeggen dat ze niet kunnen rijden.
Ze moeten gewoon racen en niet anaal doen over details in de media. Als een coureur als een natte krant rondrijdt vanwege de details hoort diegene niet in de Formule 1 thuis.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
F1 gaat om details, verschillen tussen de rijders zijn maar een paar tienden. Neem eind vorig jaar toen Button ook problemen begon te krijgen met de banden in zijn BGP, Barrichello was ineens vaak de snellere maar het ging vaak maar om 0,1-0,3s.
quote:Petrov handed Korea grid penalty
Vitaly Petrov has been slapped with a five place grid penalty for the Korean Grand Prix for his part in the accident at the start of the Japanese Grand Prix.
The Renault driver crashed into Nico Hulkenberg's Williams shortly after the lights went out, sending both cars into retirement.
"I made a good start and managed to overtake Massa," said Petrov. "I was then going passed Hulkenberg with Heidfeld on my right when he started to move left and so I also had to move left to avoid him. Unfortunately I hit the side of Hulkenberg's car and this is why I crashed."
Things went from bad to worse for Renault as the fast-starting Robert Kubica was forced to retire on the second lap after the right rear wheel fell off his Renault.
"We made a good start and managed to gain one position up to P2, but then in the second lap behind the safety car I was warming up the tyres and I nearly lost the car," said Kubica. "I thought to begin with it was a problem with the driveshaft, but apparently it was the wheel. I don't know if there was a technical problem but it became difficult to follow the safety car so I moved to the side of the track and then I lost the wheel."
quote:Schumacher says car 'not always same' as Rosberg's
Michael Schumacher has indicated that his inconsistency this season has not been all his fault.
Hot on the heels of reports the German marque has warned Schumacher he could be ousted at the end of 2011, the seven time world champion publicly questioned the machinery put at his disposal since he returned to F1 this year.
"The car worked great this time," said the 41-year-old after a good weekend at Suzuka.
"Unfortunately, I cannot say it has been that way at all the races," he reportedly told German television RTL.
"There have often been problems, especially on my car, in terms of the consistency, that were not always noticed from the outside.
"You only saw that I was slower.
"Both cars have not always been the same," insisted Schumacher, who just before Sunday's Japanese Grand Prix complained that the F-duct on his car was not working properly at Suzuka.
Mercedes' Norbert Haug responded to Bild newspaper: "I cannot disagree with Michael. As far as the car is concerned, he is right."
Schumacher's comments also followed a competitive yet frustrating race for the record winner of 91 races, who when stuck behind his teammate Nico Rosberg radioed the pits for assistance.
His engineer Andy Shovlin replied: "There are no team orders, be careful with your manoeuvres."
On Germany's other F1 broadcaster Sky, he responded to reports team boss Ross Brawn had openly criticised him in the press.
"He didn't really criticise me," Schumacher answered. "He pointed out that compared to Nico I am a little bit behind, and he is probably right."
Schumacher added: "I have also criticised myself. I am still developing, even at 41!"
Gek, daar heb ik hem in zijn Benneton en Ferrari tijd nooit wat over horen zeggen. Toen waren de auto's toch ook niet helemaal gelijk.quote:
Tis geen goed seizoen van schumi. Combinatie van factoren denk ik... de auto die voor button zijn rijstijl is gemaakt, de banden die hem niet liggen en blijkbaar de wagen die bij het bij hem blijkbaar niet altijd even goed doet.quote:
Je doelt op Massa, neem ik aan? Ik las namelijk eerder hier in deze topics over rondrijden als een natte krant en daar werd toen Massa mee bedoeld volgens de tekst.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:41 schreef Migue het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon racen en niet anaal doen over details in de media. Als een coureur als een natte krant rondrijdt vanwege de details hoort diegene niet in de Formule 1 thuis.
dat is dan wel over een paar jaar hequote:Op maandag 11 oktober 2010 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
Rendering van hoe Red Bull verwacht dat Korea eruit gaat zien:
Eh waarom... 4 italianen omgekomen in Aghanistan was het toch?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:11 schreef rooneyelst het volgende:
haha moest lachen toen mark webber aan alonso vroeg waarom hij een rouw band droeg waarop alonso antwoorde "no idea" eheh prutser!
Dat zei Alonso helemaal niet, beter luisteren.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:11 schreef rooneyelst het volgende:
haha moest lachen toen mark webber aan alonso vroeg waarom hij een rouw band droeg waarop alonso antwoorde "no idea" eheh prutser!
quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Je doelt op Massa, neem ik aan? Ik las namelijk eerder hier in deze topics over rondrijden als een natte krant en daar werd toen Massa mee bedoeld volgens de tekst.
Ik zou jou wel eens hebben willen zien rijden in een F1-bolide op een scootertje nadat je een jaar geleden knock-out ging na een veertje op je helm te hebben gekregen, en dan was je integraalhelmpje net goed genoeg om je alleen maar een scheur boven je wenkbrauw en een klein scheurtje in je schedeldak te bezorgen.![]()
De medische wereld staat toch voor nix??!!
Oh ja... Ik vergeet het helemaal: Massa heeft zelf gezegd dat hij nog lang niet zijn oude zelve was, en dat hij echt niet tweede viool wilde spelen om toch per se zijn arrogante teamgenoot aan punten te helpen en daarmee zijn 'rode stierenlappen'-F1-team ook aan een constructeurstitel die zoveel centen oplevert dat Luca Di Montezemolo en Stefano Dominecali met de vele Italiaanse lire- eurobiljetten hun gouden reet op een proceleinen troon waar ze op baggeren net zoals de Koningin van Engeland zelf dat ook moet doen, wel af moeten vegen - want anders krijgen ze het niet op.![]()
Sorry als ik de verkeerde persoon FOK!user van repliek dien. Excuses bij voorbaat![]()
F1.comquote:Championship leader Mark Webber says he must take another race victory this season as he looks to secure his first Formula One drivers’ title. Webber extended his standings lead in Suzuka on Sunday, but has not won a Grand Prix since Hungary back in August.
“I need to win again in the future,” said Webber after his second-place finish behind Red Bull team mate Sebastian Vettel in Japan. “I’m very confident I can do that, and that would be beneficial, of course, but also reliability can still yet play a role, many things, circumstances, lots of different things.”
Webber has benefitted from the intense competition in recent races between Red Bull, Ferrari and McLaren. His consistency - podiums at four of the last five rounds - combined with Lewis Hamilton’s misfortunes, Fernando Alonso’s renaissance and Vettel’s Suzuka win have seen the Australian’s points advantage grow from just five after Monza to 11 after Singapore and 14 after Japan.
“Two weeks ago (my main rival) was Lewis, then it was Fernando - it’s chopping and changing, but the most important thing is that the gap is going the right way,” continued Webber. “I need to keep it like that. We’ve got three races to go and it’s a good result for me.”
Nevertheless, with 75 points still up for grabs from the remaining races in Korea, Brazil and Abu Dhabi, and with five drivers still in contention for the title, Webber knows he can take nothing for granted.
“As we’ve seen this year, five of us are capable of winning races,” he added. “Well, four in the dry - Jenson’s (Button) had a few races in the wet conditions - but in the dry conditions it’s been four of us who can win.”
Webber has taken four victories this season, the same as Alonso, with Vettel and Hamilton on three apiece and Button on two. His final win tally could prove critical in the unlikely event that the drivers’ championship ends in a tie, in which case the man with the most victories would take the 2010 crown.
Die verkapte teamorders waren het druppeltje dat de helm van Massa over deed lopen (om maar eens een 'grappige' draai te geven aan een Nederlands spreekwoordquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:29 schreef kepler het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar als je zelf geen kans meer maakt is het toch niet vreemd om je teamgenoot te helpen?
Ik heb niet echt het idee gehad dat Massa een 2e rijder was in het begin van het seizoen
Alonso heeft zich bewezen, al bij Minardi kon je met enige kennis van zaken zien dat Minardi niet zijn enige team zou blijven. Toen hij in 2003 in zijn tweede GP voor Renault al gelijk pole position en een podium pakte was het ook voor de mensen zonder kennis van zaken duidelijk dat Fernando de F1 toekomst is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn antipathie tegen Alonso is makkelijk te verklaren, hoor. 't Is een jankert en de laatste man die je naast je wil hebben in een team, lijkt me.
Ik was best fan van 'm toen 'ie nog voor Renault reed (en daarvoor) en zichzelf aan het bewijzen was ... nu (en daar gaat het vooral om) vindt 'ie zichzelf zo goed en verwacht dat anderen dat ook vinden en naar zijn pijpen dansen.
autosport.comquote:The Korean Grand Prix will take place later this month after the FIA gave the circuit a green light on Tuesday following two days of safety inspections.
Although the event has been surrounded by speculation for weeks that the venue would not be finished in time for the October 24 race, FIA race director Charlie Whiting was happy with the progress that had been made.
Whiting told race officials that he had seen enough at the track to convince him that he will issue it with the mandatory circuit licence that it needs to host a Formula 1 race.
In a statement issued by race organisers, Whiting said: "It is satisfactory, and I will issue the license through (ASN) KARA."
Race promoter Yung Cho Chung welcomed the FIA approval, and said he believed the grand prix would ignite huge interest in his country.
"We are delighted that all works are now finished to the complete satisfaction of the FIA, and we join the whole of Korea in welcoming the Formula 1 fraternity to the Korea International Circuit for the first time," he said.
"The KIC has been constructed to the highest standards, and will become the epicentre of motorsport in the country. We believe the Korean Grand Prix will be the catalyst to ignite enormous interest in the sport across the nation."
Aerial photographs of the track this week showed that the final layer of asphalt had been laid, but that much of the infrastructure around the venue was not yet totally complete.
F1 teams said at the weekend that they expected the race to go ahead, even though F1 supremo Bernie Ecclestone has expressed some reservations about it in Singapore a fortnight ago.
McLaren team principal Martin Whitmarsh said: "I think we have got to respect the fact that a lot of money has been spent, and a lot of effort put in, and I am sure the Korean nation will ensure that there is a grand prix."
Mercedes GP team boss Ross Brawn said: "As far as we know, yes it will happen. The final surface has been laid and they are finishing off the kerbs and so on...I think the infrastructure will be a bit weak, but we want to race there and we need to do everything we can, as long as it is safe to race there."
Vergeet ook even niet dat die auto met een voor F1 begrippen minimaal budget gebouwd isquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:10 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Tis geen goed seizoen van schumi. Combinatie van factoren denk ik... de auto die voor button zijn rijstijl is gemaakt, de banden die hem niet liggen en blijkbaar de wagen die bij het bij hem blijkbaar niet altijd even goed doet.
Dat hoop ik ookquote:Ben benieuwd naar het volgende jaar wat schumi betreft. Hoop dat hij een prachtige comeback maakt en alle criticasters de mond snoert....
Zelfde situatie als met Rosberg, en die doet het beduidend beter in deze auto.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Vergeet ook even niet dat die auto met een voor F1 begrippen minimaal budget gebouwd is
[..]
Dat hoop ik ook
Mee eensch is ... Schumacher is er natuurlijk wel aan gewend dat de auto naar zijn voorkeur wordt gebouwd. Die omschakeling naar een compromis zal niet makkelijk zijn. Zo slecht doet 'ie 't trouwens niet, imo ... voor een 40+er die lang d'r uit is geweest.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef Waffle het volgende:
De één is wel wat flexibeler met auto's dan de andere. Misschien past Rosberg zich makkelijker aan dan dat Schumacher dat doet.
quote:Is Felipe Massa under-performing on purpose? And will he have a say in the title race?
Felipe Massa’s performances since Germany have raised question marks over the Brazilian’s commitment to help his team mate Fernando Alonso win the drivers’ championship, as well as his future at Ferrari. Over the Japanese Grand Prix weekend, team principal Stefano Domenicali was forced to deny for the umpteenth time speculation that Massa will no longer be a Ferrari driver in 2011, describing those reports as ‘categorically wrong…
However, that was before Massa failed to make Q3 (Alonso qualified fifth fastest) and then crashed out of the race itself at the first corner, ramming the Force India of Vitantonio Liuzzi. It set tongues wagging anew that the Brazilian is simply not up for helping his team following Ferrari’s use of team orders back at Hockenheim which cost him an almost certain victory on the anniversary of his near fatal Hungaroring crash.
Over dinner in Yokkaichi, where we were staying, this theory was mooted amongst a few journalists and I can report that the majority were of the opinion that Felipe is sticking two fingers up at Ferrari. Recent comments made by that team’s president Luca di Montezemolo were seized upon as significant. Before Japan, di Montezemolo said that he has “waited with great perseverance” recently for Massa to “shave points off” Alonso’s championship rivals, making it abundantly clear that the team must come before the individual. Immediately after Sunday’s events, he added: “I’m sure he [Massa] will be the surprise of the last three races of the season. After this bad day he will be desperately keen to react and we will do everything to give him the possibility to win.”
One Italian newspaper – La Razon – described di Montezemolo’s comments as a “subtle but powerful” ultimatum.
Even Fernando is now getting in on the act, pleading with his team mate to raise his game. “The Korean Grand Prix could be decisive for some – and for me it will be important to be able to count on my team-mate Felipe,” he said. “I know that he will be really hoping to make up for two negative results and he has all the capacities required to return to the podium.” The podium, mind. Not the victory.
It is all set up intriguingly for the final three races. In theory, Massa should be one of Alonso’s greatest weapons. That is the whole point of team orders (which Ferrari have no moral qualms about employing). He “should” be taking points off the McLarens and Red Bulls, allowing Fernando past and holding the field up as necessary. Failure to do so will only add to speculation that he is on his way out.
Bubbling away underneath the surface is the question of exactly what deal Massa signed up to when he renewed his contract earlier this summer. Was it as a paid-up “no 2″ driver to Alonso. Was there a clause that said when Ferrari feel one driver is out of title contention they can begin to favour the other? Should we have sympathy for him if that was the case (he is being paid millions by Ferrari after all…)? Ultimately, can Felipe ever expect equal treatment at the Scuderia?
I’m torn over this last one. I want to believe that Ferrari will allow their two guys to fight until such time as they deem it prudent for them to back one over the other. I want to believe that Felipe therefore has a chance to win the world title providing he can start a season strongly enough. I saw how the team reacted following his accident in Hungary last summer. They really did make it feel like a family and one in which Felipe was loved. But on the flip-side Ferrari do have plenty of history in this area and Fernando is one of the most ruthless drivers ever – so it wouldn’t surprise me if he or the team had their ducks in order from the off.
Personally, I believe Felipe will be a Ferrari driver next year. (Who else would they go for? Robert Kubica is always being mentioned but I don’t think he would want to play second fiddle to Fernando and I think Fernando would consider him too dangerous). I think his motivation and confidence have been seriously dented by what happened at Hockenheim. Clearly he is not driving well. The tyre argument – that he can’t make these Bridgestone compounds work – may well be true but is not good enough.
If Felipe doesn’t raise his game in Korea, though, he surely can’t fail to give it 100 per cent in Brazil. He loves Interlagos, he will have home support, and it would be no surprise if he had a say in the podium positions. Imagine if he was ordered to make way for Fernando to win there? If he accepted there would be a riot. Literally. If he refused, my 2011 prediction could be wide of the mark.
Ik zal mezelf niet herhalen, maar volgens mij leest of Felipe Massa - of de buitenlandse media - hier mee met mijn opmerkingenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:46 schreef Googolplexian het volgende:
[ Is Felipe Massa under-performing on purpose? And will he have a say in the title race? ]
of jij trapt steeds open deuren inquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zal mezelf niet herhalen, maar volgens mij leest of Felipe Massa - of de buitenlandse media - hier mee met mijn opmerkingen
Dat is wel sneu en bijna even erg als de 'crash' van Piquet... Beetje traag gaan rijden in een F1-wagenquote:
Wat een open deurquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:20 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
of jij trapt steeds open deuren in
Het is in dit geval een stukje 'heads to heads', naar mijn mening. De een (Ferrari) wil niet toegeven aan de ander (Massa), en vice versa.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is wel sneu en bijna even erg als de 'crash' van Piquet... Beetje traag gaan rijden in een F1-wagenAls je het er niet mee eens bent, zeg dat dan gewoon en neem ontslag!
Ik zou bijna zeggen dat hij gestraft kan worden onder het mom van; het in diskrediet brengen van de sport...
Dat vind ik beter dan wat Massa nu (volgens de geruchten) aan het doen is... Dat is gewoon laf gedrag. Express langzaam rijdenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:45 schreef Sally het volgende:
Het is in dit geval een stukje 'heads to heads', naar mijn mening. De een (Ferrari) wil niet toegeven aan de ander (Massa), en vice versa.
En Massa is wel vaker zo behandeld, als Tweede Viool. Met zijn Braziliaanse temperament in gedachten, vind ik persoonlijk dat hij het nog netjes houdt. 'Huilie' van een Spanjool Alonso was er allang op hoge (stieren)poten vandoor gegaan. Of had er al stampend van woede hoog van de (ivoren?) toren geblazen in alle media die maar naar hem wilden 'luisteren'.
My 2 cents.
Massa is verbolgen (verbitterd?) over die teamorders in Duitsland.Zowat de hele wereld was er van ondersteboven. ZELFS de Tifosi konden dit niet echt waarderen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat vind ik beter dan wat Massa nu (volgens de geruchten) aan het doen is... Dat is gewoon laf gedrag. Express langzaam rijdenKomop zeg
En voorlopig is Alonso 2x WK en nog steeds in de running voor dit jaar. Dan kan je het dus beter op de Alonso manier doen
Ik wil jou wel eens een race zien rijden terwijl je weet dat je nooit kunt winnen. Zeker als je een paar miljoen betaalt krijgt om te racen verwacht je toch dat je je best moet doen?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:36 schreef kepler het volgende:
Daar gaat het me niet eens om (had Massa niet gezegd dat het zijn eigen keus was?)
Prima dat Massa het daar niet mee eens is, erg goed zelfsMaar laat het dan ook echt weten, neem ontslag, ga er direct tegenin via de pers, negeer eventuele toekomstige team-orders, weet ik veel. Maar express langzaam rijden in een F1-wagen
Nee, als dat waar is dan ben ik klaar met Massa...
Die snap ik even niet?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens een race zien rijden terwijl je weet dat je nooit kunt winnen. Zeker als je een paar miljoen betaalt krijgt om te racen verwacht je toch dat je je best moet doen?
Kennelijk niet.
Mwah ... 't zit 'm in het woordje "expres". M'n punt was slechts dat ik me kan voorstellen dat de motivatie bij Massa 0,0 is op het moment. Hij zal zelf ook niet happy zijn met de resultaten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Die snap ik even niet?
Als ik het niet naar mijn zin heb op mn werk dan ga ik niet expres slecht mijn werk doen. Dan zorg ik dat ik het of beter naar mn zin krijg of ga ik zoeken naar een andere werkgever.
Ik snap de situatie waar Massa in zit, maar ik kan me niet vinden in de oplossing die hij (volgens de geruchten) heeft gevonden. Maar goed, het zijn geruchten dus ik hoop dat het niet waar is
Als hij voor volgend jaar geen tweede rijder wil zijn, zal hij zich toch moeten bewijzen. Dus zou hij juist extra zijn best moeten doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mwah ... 't zit 'm in het woordje "expres". M'n punt was slechts dat ik me kan voorstellen dat de motivatie bij Massa 0,0 is op het moment. Hij zal zelf ook niet happy zijn met de resultaten.
't Is ook niet zozeer het 'naar z'n zin hebben' maar meer het 'wat heeft het voor zin'.
Sorry hoor ... maar als Ferrari Alonso met andere engine settings laat rijden wanneer hij achter Massa rijdt en Massa fuel saving engine settings adviseert wanneer hij op kop rijdt dan KAN Massa zichzelf helemaal niet bewijzen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als hij voor volgend jaar geen tweede rijder wil zijn, zal hij zich toch moeten bewijzen. Dus zou hij juist extra zijn best moeten doen.
Als hij dat niet kan, blijkt maar weer dat hij geen vechter / racer is. (sorry Sally)
In principe wel, het team weet dat dus dan weten ze ook of hij sneller had kunnen zijn dan Alonso of niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry hoor ... maar als Ferrari Alonso met andere engine settings laat rijden wanneer hij achter Massa rijdt en Massa fuel saving engine settings adviseert wanneer hij op kop rijdt dan KAN Massa zichzelf helemaal niet bewijzen.
Wat ze wel kunnen zeggen is, vertragen! Probeer ze op te houden zodat alonso kan inlopen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe wel, het team weet dat dus dan weten ze ook of hij sneller had kunnen zijn dan Alonso of niet.
Verder kan het natuurlijk ook voorkomen dat hij op een eerste plek ligt in Korea met Webber en Vettel achter hem en daarachter Alonso, ik neem aan dat Ferrari dan niet zegt ga maar aan de kant, dat kan alleen in situaties waar de één direct achter de ander zit.
Genoeg om voor te racen lijkt me dus voor Massa
Zo bedoel ik het ook niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry hoor ... maar als Ferrari Alonso met andere engine settings laat rijden wanneer hij achter Massa rijdt en Massa fuel saving engine settings adviseert wanneer hij op kop rijdt dan KAN Massa zichzelf helemaal niet bewijzen.
Ja dat is inderdaad ook een optie, ik wilde met dat voorbeeld alleen maar aangeven dat er geen redenen zijn voor Massa om in te houden, wat hij volgens mij ook nooit gedaan heeft, wel heeft hij natuurlijk mentaal een tik gekregen van die teamorder, het is nu aan hem om te laten zien dat dat onterecht was.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wat ze wel kunnen zeggen is, vertragen! Probeer ze op te houden zodat alonso kan inlopen.
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet.
Uit bovenstaande discussie lijkt het alsof Massa niet meer wil, en juist dat is funest. Hij zou wel moeten willen en alles geven wat hij heeft (om te winnen dan wel Alonso te helpen WK te worden). Dus zijn concurrent is niet Alonso (die moet hij juist helpen), maar de concurrenten van Alonso (Red Bull, McLaren).
Dat is voor hem de enige manier om een gelijkwaardige positie bij Ferrari te krijgen.
amenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Het Barrichello-gen?quote:Massa welcomes Montezemolo's comments
October 14, 2010
Over the Japanese Grand Prix there were suggestions that Massa was not living up to Ferrari's expectations after Montezemolo, in the build-up to the race, said: "I have waited for Felipe with great perseverance in the last four races. I want a strong Massa who will shave points off the rivals."
Massa crashed out of the Japanese Grand Prix on the first lap, leading to more speculation about his relationship with the team, which Ferrari was keen to play it down. After the race Montezemolo released another statement that said: "I'm sure that he will be the surprise of the last three races of the season. After this bad day he will be desperately keen to react and we will do everything to give him the possibility to win."
The Spanish newspaper La Razon interpreted it as an "Italian ultimatum", but Massa insists it is a show of support and fully welcomes it.
"Even though I am going through a particularly difficult time right now with a lack of results in the last couple of races, I know I can count on the support of the team, who have always been behind me one hundred percent, especially in the difficult times," he wrote in his Ferrari blog. "I was very pleased to read what our president Montezemolo said after the Japanese Grand Prix. Knowing he has faith in me is something I truly appreciate: he has an excellent understanding of the sport and he knows that you can sometimes go through tough times. The fact his support is always there is very important."
He said he intended to turn his results around in the final three races of the season.
"My desire to do as well as possible for me and for the team is the same as ever and that has been my approach to the sport ever since I started in Formula One," Massa added. "You have to maintain a positive approach, especially as the team is locked into a very tough fight with two goals in mind, even if the situation in the Constructors' championship has become very difficult. Everyone must put in 110% effort in order to succeed and that is definitely what I'll be doing for the remaining weeks of the season."
quote:Russia finally inks F1 deal
Bernie Ecclestone has signed a seven-year deal for a Russian Grand Prix in Sochi between 2014-2020.
The deal was announced by Russian prime minister Vladimir Putin and then inked by F1 commercial rights boss Ecclestone and Krasnodar regional governor Alexander Tkachev.
Ecclestone has been trying to secure a Russian Grand Prix since the early eighties when he met Leonid Brezhnev to discuss plans that ultimately fell through. On shaking hands with Ecclestone, Putin said: "I know that you even met Brezhnev to negotiate a deal to have a race in Russia way back then. Finally, after decades of negotiation we have come to an agreement to make it happen."
More recently, with Moscow and St Petersburg the favoured options, Ecclestone came close to a Russian deal with Moscow mayor Yuri Luzhkov in 2002 but those plans also ultimately hit the buffers over financial issues.
Sochi, however, is the venue for the 22nd Winter Olympics in 2014 and the use of common infrastructure has reduced the potential cost of a grand prix while also providing for a new network of roads and hotels. The track will be built close to the Olympic Park in a new deal said to be worth around £125 million.
Sochi, home to Nobel prize-winning physicist Andre Geim and former world tennis No1 Yevgeny Kafelnikov, sprawls along the shores of the Black Sea and, at 90 miles, the greater Sochi area lays claim to being the longest city in Europe.
Russian deputy prime minister Dmitry Kozak said that the first Russian race could be delayed until 2015 if the logistics of hosting both the grand prix and the Olympics in the same year prove too challenging.
With next year's Indian Grand Prix taking the F1 calendar to 20 events and with Austin, Texas due to be part of the schedule in 2012, the Russian race and a projected new event in Rome will add to the pressure on existing events. The South Africans are also reportedly interested in a Durban-based project.
There is likely to be paddock resistance to increasing the calendar beyond 20 races, although earlier this year, Ecclestone joked, "We're not dropping anything. It's 20 races, getting ready for 25!" At least they thought he was joking...
Eens, maar Felipe wil die positie (bij Ferrari) terug. En dat betekent dat hij voor zijn plek moet knokken. Alles geven wat hij heeft. Anders kan hij net zo goed vertrekken, want dan zit hij volgend jaar in hetzelfde schuitje.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Dat snap ik ook wel, maar dan moet Felipe gewoon ontslag nemen als hij het echt niet pikt. Niet express langzamer gaan rijdenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Hier dus niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:29 schreef kepler het volgende:
Ik geloof het ook niet echt, maar waar rook is is vuur
Ik geloof je wel, maar er is natuurlijk altijd een kans dat het waar is. Er gebeuren wel gekkere dingen in de F1quote:
No offence taken, hoor. En al helemaal niet van jouquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als hij voor volgend jaar geen tweede rijder wil zijn, zal hij zich toch moeten bewijzen. Dus zou hij juist extra zijn best moeten doen.
Als hij dat niet kan, blijkt maar weer dat hij geen vechter / racer is. (sorry Sally)
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Kan ik alleen maar be-Amenquote:
Alonso kan je een zak vinden maar hij blijft één van de beste, zoniet dé beste coureur(s) in F1 op dit momentquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:22 schreef vosss het volgende:
Kunnen we in plaats van Massa afkraken niet gewoon die stomme zak van een Alonso afkraken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |