Hij heeft ook nooit in die positie gezeten..quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:54 schreef Googolplexian het volgende:
Waar het wellicht meer om gaat is dat Alonso dit nooit zou doen in die positie.
Ik denk zelfs dat het een reden was waarom hij met ruzie bij McLaren weg is gegaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hij heeft ook nooit in die positie gezeten..
Dus Massa had het kunnen weten toen hij bij hem in het team ging.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het een reden was waarom hij met ruzie bij McLaren weg is gegaan.
Het is natuurlijk goed dom van McLaren om een wereldkampioen in dienst van een rookie te laten rijden....quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het een reden was waarom hij met ruzie bij McLaren weg is gegaan.
Dat weet hij ook wel. Hij is de vervanger van Barrichello en dat is ook een 2e coureur. Het zijn bijde goede coureurs maar geen toppers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:00 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus Massa had het kunnen weten toen hij bij hem in het team ging.
Uiteindelijk mocht Badoer toch wel een paar races rijden na een millenium testenquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef Googolplexian het volgende:
Massa's grootste fout is dat hij denkt dat loyaliteit beloond wordt bij Ferrari.
Helaas is dat niet alleen bij Ferrari een zeldzaamheidquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef Googolplexian het volgende:
Massa's grootste fout is dat hij denkt dat loyaliteit beloond wordt bij Ferrari.
Als het ergens anders ook een zeldzaamheid was dan was het geen zeldzaamheid meerquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:55 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Helaas is dat niet alleen bij Ferrari een zeldzaamheid
Massa is bij ferrari juist een 2e rijder.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef Googolplexian het volgende:
Massa's grootste fout is dat hij denkt dat loyaliteit beloond wordt bij Ferrari.
ART wil(de) de Formule 1 in, maar had het geld niet. Nu hebben ze een partnership met Lotus Motorsports (van de Lotus Groep / Proton) in de GP2 en GP3. De Lotus Groep heeft voor volgend jaar alle banden met het F1 team Lotus Racing verbroken, waardoor die sowieso een andere naam nodig hebben. Dat wordt dus Team Lotus, die ze hebben overgenomen van de vorige eigenaar van Team Lotus, David Hunt. Iets waar de Lotus Groep dus op tegen is. IMHO omdat ze dan die naam niet meer kunnen gebruiken om de F1 in te gaan als 13de team in 2012 of bij een eventuele overname van een ander team (STR, Sauber?).quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:25 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Oke, ik ken het verhaal niet. Ik heb het nog nergens gelezen.
quote:Sauber signs Perez for 2011 season
The Sauber team has announced that Mexican Sergio Perez will race alongside Kamui Kobayashi in the 2011 season.
The 20-year-old, who is currently in second place in this year's GP2 championship, will become the first Mexican Formula 1 driver since Hector Alonso Rebaque, who competed in grand prix racing from 1977 to 1981.
Perez, who is yet to drive Formula 1 machinery, has raced in GP2 and GP2 Asia since late-2008, having won the British Formula 3 national class championship in 2007.
"Formula 1 is the dream of every young racing driver," said Perez. "And now this dream is about to come true for me.
"Although I'm very much aware that this is also a big challenge and responsibility, I'm happy to accept that and am proud to be representing my country in the highest category of motor racing.
"I would like to thank Peter Sauber for the faith he's shown in me and I'll do everything I can to make the most of this wonderful opportunity."
Peter Sauber added: "Sergio has been on a continuous upward curve over the past few years. He demonstrated his fighting spirit in races over the course of last season and proved that he's ready to take the step up into Formula 1.
"I look forward to working with him and am in no doubt that, in Sergio Perez and Kamui Kobayashi, we will have a strong driver pairing."
The Swiss squad also announced a partnership with Telmex, the Mexican telecommunications giant owned by Carlos Slim.
The company's logos will appear on the Swiss car starting from next year.
"Sauber has been not only a very successful racing team but also a strong talent developer of some of the most recognised names in racing since their early stages as well as one of the most respected people in the sport," said Telmex chairman Carlos Slim Domit, the eldest son of Slim.
"Their decision of having Sergio with them is very significant on his career to become a top driver representing Mexico. For Telmex and our racing project Escuderia Telmex it's a great step forward, and we feel very proud to be able to consolidate these years of work for having a Mexican driver in F1 with Sauber Motorsport."
Sauber continued: "Telmex has been involved in motor sport for a number of years already and supports drivers in various race series. Now they are making the key step up into the top category of motor racing, and we are happy and proud that they are taking this step with us.
"Telmex is an outstanding company and represents a strong partner for our team. We are looking forward to a fruitful partnership."
Wil je even inhoudelijk reageren op mijn postquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als het ergens anders ook een zeldzaamheid was dan was het geen zeldzaamheid meer
De meeste berichten worden in het Engels geschreven. Dan is het maar te hopen dat de vertaler het een beetje correct heeft gehouden, al kom je soms compleet verdraaide verhalen tegen.. Ben persoonlijk liever niet afhankelijk en vertaal t zelf welquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:28 schreef ColtZ40 het volgende:
Leuk die engelse berichten. Ze staan er ook in het nederlands.
Je mist het punt in mijn postquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:06 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
net alsof hij dat nodig heeft. Hij heeft al bakken met geld heur.
Niets meer aan toe te voegenquote:Op zondag 3 oktober 2010 16:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Mwa, je maakt het wel heel dramatisch Sally. Ik vind teamorders oké, zolang de beste mag winnen. Ik zie het net zoals bij wielrennen waar je ook knechten hebt die het 'vuile werk' moeten doen. Of bij voetbal waar men alleen maar over de spitsen praat. Ach, het is een teamsport en dat moet het ook blijven. Ik vind dat vechten onderling maar niets eigenlijk..
Als je van F1 een soort A1GP wilt maken waarbij het allemaal om de auto en het team gaatquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Niets meer aan toe te voegen
Dat was en is overigens grotendeels mijn punt ook: rijders moeten onderling *mogen* uitvechten wie de beste is. Niet dat de een ondergeschikt *moet* zijn aan de ander.
Dat teamgenoten te horen krijgen dat ze elkaar vooral niet van de baan moeten rossen, beter!
Perfect, zelfs - zou ik zeggen. Dan heb je gezonde, eerlijke competitie.
100% mee eens.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
..
Eén van de mooiste aspecten van de F1 is juist de strijd tussen teamgenoten, ZEKER wanneer een team twee competatieve rijders neemt (zoals McLaren, Red Bull en Ferrari). Doe het dan als Renault of zelfs als Mercedes. Het heeft immers geen zin om de schijn hoog te houden dat je twee identieke wagens neerzet als je je coureurs geen gelijke behandeling geeft maar dat verwacht iedereen dan weer WEL van de teams.
...
Nou weet ik niet goed wie je precies probeert te overtuigen, maar zoals jij het beschrijft bedoel ik mijn verhaal ookquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als je van F1 een soort A1GP wilt maken waarbij het allemaal om de auto en het team gaatdan is intra-team competitie inderdaad uit den boze.
Wanneer je van de coureurs helden wilt maken en het driver's championship ogenschijnlijk veel belangrijker dan het constructor's championship moet blijven dan kun je niet zonder de strijd tussen teamgenoten.
Het is imo jammer dat de grootste antagonist van F1 (voetbal) er altijd maar weer als vergelijking bijgehaald wordt. Er is bij voetbal geen kampioenschap voor de beste speler. Er zijn geen teams die binnen het kampioenschap strijden om de beste kwaliteit / duurzaamheid van gebruikt materiaal. Bij voetbal kan iemand nooit scoren en toch in de schijnwerpers staan. Zo zijn er nog wel tientallen voorbeelden te noemen waarom voetbal en F1 appels en peren zijn.
Eén van de mooiste aspecten van de F1 is juist de strijd tussen teamgenoten, ZEKER wanneer een team twee competatieve rijders neemt (zoals McLaren, Red Bull en Ferrari). Doe het dan als Renault of zelfs als Mercedes. Het heeft immers geen zin om de schijn hoog te houden dat je twee identieke wagens neerzet als je je coureurs geen gelijke behandeling geeft maar dat verwacht iedereen dan weer WEL van de teams.
ALLES binnen de F1 wijst erop dat teamgenoten elkaar horen te kunnen bevechten op de baan. Het feit alleen al dat er twee auto's per team zijn zegt genoeg maar indien dat niet overtuigend genoeg is;
- Iedere coureur heeft z'n eigen team binnen elk team met
- eigen engineer die hem
- tijdens de race persoonlijk begeleidt.
- Coureurs bepalen min of meer de setup binnen hun sub-team.
- Er is maar één beker voor constructeurs per race.
- etc.
Ik quotte jou vanwege het voetbalverhaal in jouw quote, niet jou in het bijzonderquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou weet ik niet goed wie je precies probeert te overtuigen, maar zoals jij het beschrijft bedoel ik mijn verhaal ook
Barwa teamgenoot Van der Garde schijnt ook een paar concrete aanbiedingen op zak te hebben, bericht Nu.nl. Met Marcel Boekhoorn als schoonpapa zou er weleens wat moois voor hem in het verschiet kunnen liggen. Ik vind het overigens wel een redelijk snel coureur, maar eigenlijk niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:43 schreef Migue het volgende:
Sergio Pérez is een enorm goede keuze van Sauber. Dat is nou zo'n coureur waar ik naar uitkijk om te zien racen. Maar hij is niet de enige GP2-rijder die een kans in de Formule 1 verdient. Ik hoop niet dat dit de kansen voor Pastor Maldonado schaadt.
Overigens ook pas de vijfde Mexicaan in de Formule 1, zeg ik zo uit mijn hoofd. Hopelijk een nieuwe Pedro Rodríguez. Hopelijk komt in 2012 de zesde erbij.
Toch vreemd dat Giedo nu opeens aanbiedingen zou hebben terwijl hij door Pérez (20) om z'n oren werd gereden dit jaar. Giedo is inmiddels al 25 jaar (Maldonado ook trouwens) die had dus al 4 jaar F1 moeten rijden. En aangezien dat al niet zo is zal het ook met hem niet veel gaan worden in de F1 (op wat tests na in 2007?).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:43 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Barwa teamgenoot Van der Garde schijnt ook een paar concrete aanbiedingen op zak te hebben, bericht Nu.nl. Met Marcel Boekhoorn als schoonpapa zou er weleens wat moois voor hem in het verschiet kunnen liggen. Ik vind het overigens wel een redelijk snel coureur, maar eigenlijk niet goed genoeg.
Die aanbiedingen zullen waarschijnlijk meer met zn rijke schoonpapa te maken hebben dan met Giedo's talent!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 04:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Giedo nu opeens aanbiedingen zou hebben terwijl hij door Pérez (20) om z'n oren werd gereden dit jaar. Giedo is inmiddels al 25 jaar (Maldonado ook trouwens) die had dus al 4 jaar F1 moeten rijden. En aangezien dat al niet zo is zal het ook met hem niet veel gaan worden in de F1 (op wat tests na in 2007?).
Jules Bianchi, Sam Bird, Charles Pic, Esteban Gutiérrez... toekomstig F1 rijders (binnen 3 jaar?).
Weet je wat ik zo typisch vind? De rijders die net niet goed genoeg zijn voor de top hebben ook meer 'pech' dan de toppers. Zo ook in Giedo's geval. Dat is geen pech, maar net dat laatste beetje extra klasse dat ontbreekt. De echte toppers gebeuren die dingen niet zo snel en ook niet zp frequent.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:47 schreef Migue het volgende:
Giedo's seizoen zat vol van pech, vorig jaar ook. Formule 1-teams kijken daar wel doorheen, maar ik snap dat de beeldvorming van een prutser ontstaat wanneer je alleen op zondagavond de uitslag van de race bekijkt. Dat is niet het geval. En 25 jaar is precies de goede leeftijd voor een Formule 1-coureur. 21 jaar, kom op zeg, we heten niet allemaal Jenson Button of Kimi Räikkönen. Kijk naar Vettel wat het doet wanneer je zo jong de Formule 1 binnenkomt, die rijdt jaren na zijn debuut ook nog altijd alles krom.
Het zijn wel de vier die op dit moment een kans verdienen ja. Ik denk zelf dat alleen Bird en Gutiérrez de Formule 1 gaan halen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 04:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Giedo nu opeens aanbiedingen zou hebben terwijl hij door Pérez (20) om z'n oren werd gereden dit jaar. Giedo is inmiddels al 25 jaar (Maldonado ook trouwens) die had dus al 4 jaar F1 moeten rijden. En aangezien dat al niet zo is zal het ook met hem niet veel gaan worden in de F1 (op wat tests na in 2007?).
Jules Bianchi, Sam Bird, Charles Pic, Esteban Gutiérrez... toekomstig F1 rijders (binnen 3 jaar?).
Di Resta & Jean Eric Vergnequote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:52 schreef Atreidez het volgende:
Sam Bird, dat wordt echt mijn toekomstige idool trouwens.. Vind Guido altijd maar beetje kleurloos rijden in die GP2, al kan hij wel goed verdedigend rijden als het meezit. Maar die Bird, dat is pas fanatiek racen
Waarom naar het verleden wijzen als je het ook over gister kan hebben? (peres en telmex)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
voorbeelden van paydrivers zijn er al geweest in het verleden.
Omdat dat er ook onder valtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:12 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Waarom naar het verleden wijzen als je het ook over gister kan hebben? (peres en telmex)
Niet als het voltooid tegenwoordige tijd is (in het verleden IS GEWEEST) want dat duidt aan dat het niet meer zo is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat dat er ook onder valt
quote:Massa: I'm not another Barrichello
Wednesday 6th October 2010
Felipe Massa has warned Ferrari that he will quit the team if they try to "turn him into another Rubens Barrichello".
The debate surrounding team-orders were thrown back in the spotlight at the German Grand Prix when Ferrari ordered Massa to move aside so that team-mate Fernando Alonso could claim the win.
The Italian outfit was fined by stewards after the race, but they were allowed to keep the points following a World Motor Sport Council hearing.
Massa, though, faced a massive backlash from the Brazilian media and many compared him to compatriot Barrichello who played second fiddle to Michael Schumacher during their time at Ferrari.
However, the 29-year-old Massa insists he's no No 2.
"One thing's for sure, Ferrari won't turn me into another Rubens Barrichello," he told Sport Bild. "If this happens, I will give up racing for Ferrari. I don't start any race hoping to come in second."
The matter is now closed, as far as Massa is concerned.
"I won't speak about it again except to say one thing, that I was definitely very disappointed."
Giedo is wel wereldkampioen karten geweest, dat is niet zomaar ietsquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:14 schreef Big-Ern het volgende:
Red je het alleen nog met talent? Is zelfs de meest getalenteerde rijder geen pay driver tegenwoordig? Wat denken jullie? Is Giedo beter of minder dan laten we zeggen zo'n Petrov?
Voetbalverhaal? Ik haal er echt geen voetbalverhaal uit hoorquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik quotte jou vanwege het voetbalverhaal in jouw quote, niet jou in het bijzonder![]()
excuus
I ... rest ... my case .quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[[ Massa: I'm not another Barrichello
Wednesday 6th October 2010
Felipe Massa has warned Ferrari that he will quit the team if they try to "turn him into another Rubens Barrichello".]]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: deze heb ik net voor deze post geplaatst, ander topic, ook hier in AMS... Zonder het verhaal van Massa dat Googol citeert gelezen te hebben...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:53 schreef Sally het volgende:
Wat dacht je van: 'een F1-team zoekt soms ook een duidelijke tweede coureur'?
* Sally herinnert zich 'tweede violen' Rubens Barrichello, Felipe Massa, Nelsinho Piquet, Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher, enz. enz.
Er zijn er vast veel meer uit het verleden op te noemen, maar deze namen komen zo in mij op als ik kijk naar mijn eigen 'bewuste' F1-historie.
Mijn belangstelling voor de Formule 1 is sinds najaar 1999 ontstaan: een toenmalige vriend die nota bene naar een F1-held vernoemd is, moest uiteraard alle F1-weekenden thuis voor de buis zitten... En wie mocht er verplicht meekijken (maar moest wel even gaarne d'r mond houden...?)![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 06-10-2010 19:12:23 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Quote in het Italiaansquote:Those who race for Ferrari don’t race for themselves, but for the Ferrari team colours. One who wants to race for himself will have to face his team.”
Schijnt dus eigenlijk dit te betekenen:quote:Chi corre per la Ferrari non corre per se stesso, ma per i colori del Cavallino. Chi vuole correre per se stesso si faccia una sua squadra
Nou spreek ik geen woord Italiaans, dus ik geloof het meteen. Iemand die het wel spreekt en kan aangeven of dit klopt. En nee, Google Translate vertrouw ik niet.quote:Who drives for Ferrari, doesn't drive for himself, but for the Ferrari colors. Who wants to drive for himself, should make his own team
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |