abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86684905
Maar verwacht niet teveel van die regen mannen. Dat werd de vorige 2 edities ook voor het hele weekend voorspeld, maar die regen komt in de namiddag (dus niet 's nachts lokale tijd) of gewoon niet. Al hoop ik er natuurlijk wel op...
's Avonds een man, overdags rustig an
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 september 2010 @ 19:32:16 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86684952
Sowieso moet je wel iets met het vizier kunnen doen om de zichtbaarheid te verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86703730
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:31 schreef Burnie88 het volgende:
Maar verwacht niet teveel van die regen mannen. Dat werd de vorige 2 edities ook voor het hele weekend voorspeld, maar die regen komt in de namiddag (dus niet 's nachts lokale tijd) of gewoon niet. Al hoop ik er natuurlijk wel op...
* Sally voelt zich gediscrimineerd :{w }:|

Komend weekend wrs helemaal geen F1 zien voor mij, alleen maar leuke dingen buitenshuis doen in dit laatste weekend van september én mijn vakantie!

Keep me posted!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 22 september 2010 @ 12:54:17 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86707634
Ik vlieg er vanavond heen, een vriend van me had een race weekend voor zijn klanten geregeld maar die hebben afgezegd, ik heb dus gratis verblijf en tickets voor de race (geen idee waar).

Daarna door naar HongKong voor werk
pi_86707873
Damn you!

Neehoor, have fun :W
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:07:38 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86707984
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:03 schreef Atreidez het volgende:
Damn you!

Neehoor, have fun :W
Dank je zal wel lukken :)
pi_86720422
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:54 schreef Tarado het volgende:
Ik vlieg er vanavond heen, een vriend van me had een race weekend voor zijn klanten geregeld maar die hebben afgezegd, ik heb dus gratis verblijf en tickets voor de race (geen idee waar).

Daarna door naar HongKong voor werk
Wat heb jij een kutleven :P
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86727064
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:33 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Wat heb jij een kutleven :P
Echt geen pretje in China lopen als overduidelijke buitenlander :D Zeker als neger (willen alle kinderen die niet gillend bang van je zijn aan je haar zitten met goedkeuring van mams).
Calm down, please!
pi_86737346
Nou ... Silly Season is begonnen hoor :D

Raikkonen terug? Petrov door nieuwe Russische sponsors niet weg? En Raikkonen dan?
Sutil gaat Schumacher vervangen?
Calm down, please!
  donderdag 23 september 2010 @ 09:00:53 #210
19840 Libris
Live from Singapore
pi_86738835
Heb er ook zin in, van de week nog even in de Singapore Flyer geweest en het verlichte circuit van boven gezien. Zal binnenkort nog even wat foto's erop zetten.
pi_86745165
Nog maar eentje dan ;

Kubica Ferrari links gather pace
Calm down, please!
pi_86756528
Rosberg + Sutil , is wel pracht duo! ^O^
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_86759510
Alonso en Kubica anders ook wel.. Dan moet Alonso weer ze best gaan doen om t verschil te maken :P
pi_86762212
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Alonso en Kubica anders ook wel.. Dan moet Alonso weer ze best gaan doen om t verschil te maken :P
Kweet niet of Alonso gelijke behandeling accepteert.
Kweet ook niet of Kubica de volgende Barrimassa wil worden.
Calm down, please!
pi_86762303
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..].
Kweet ook niet of Kubica de volgende Barrimassa wil worden.
Daar is hij te goed voor. :)
pi_86765859
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:00 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar is hij te goed voor. :)
beter dan alonso, durf ik zelfs wel te stellen :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 september 2010 @ 23:58:39 #217
Maffe Fries
pi_86773788
pi_86778902
pi_86787326
quote:
McCarthy: Hamilton 'awe-inspiring', Alonso a 'whiner'

Never afraid of expressing his opinions, former Stig and grand prix ace Perry McCarthy offers his appraisal of the five F1 2010 title protagonists. It makes for uncomfortable reading for one of them...

In a typically frank, forthright, irreverent and entertaining interview, much-loved former grand prix ace Perry McCarthy has offered Crash.net his assessment of the respective performances of the five F1 2010 title contenders – pleasant reading for four of them, but if your name's Fernando Alonso, it's probably best you stop reading right now...

...
:') 3 2 pagina's ... link to read
Calm down, please!
pi_86878774
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vanmorgen nog net even gekeken, echter de familiedag van vandaag was erg leuk en vooral veel buiten, maar daar ga ik eens even goed voor zitten :9
  maandag 27 september 2010 @ 14:11:27 #221
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_86899108
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

wat een miep-stuk.

''Alles wat engels spreekt als moedertaal is ^O^ En alles daarbuiten moet wat vaker zijn mond houden :{ ''

En dan noemt die gast Alonso een huillie :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_86900769
quote:
Proton: Team Lotus name not allowed
by Jonathan Noble Monday, September 27th 2010, 12:31 GMT

The Lotus Formula 1 team is facing the threat of possible legal action over its rebranding as 'Team Lotus' next season, as the row over the team's name moved up a gear on Monday.

Group Lotus parent company Proton said it would take 'all necessary steps' to protect its brand after claiming that Lotus F1 boss Tony Fernandes has no right to use the 'Team Lotus' name in Formula 1 next year.

Fernandes announced at the Singapore Grand Prix that he had acquired the rights to the 'Team Lotus' name from its previous owner David Hunt, and that he intended to rename his team for the 2011 season.

But in a statement issued on Monday, Proton said that it believed that Group Lotus was the owner to all rights surrounding the 'Lotus' name in the automotive sector - which included F1.

It suggested therefore that use of the 'Team Lotus' name in F1 would be a breach of its own rights.

The Proton statement said: "Last year, Tony Fernandes and 1 Malaysia Racing Team recognised this by taking a licence from Group Lotus to use the "Lotus" brand for the "Lotus Racing" team in the current Formula 1 season.

"With Proton's agreement, Group Lotus has now terminated its licence to 1 Malaysia Racing Team to use the "Lotus Racing" brand in the 2011 and future Formula 1 seasons as a result of the flagrant and persistent breaches of the licence by 1 Malaysia Racing Team, which were damaging to the "Lotus" brand.

"Following that termination, neither 1 Malaysia Racing Team, nor any other company associated with Mr. Fernandes such as Tune Group Sdn Bhd or Team Lotus Ventures Limited, has the authority of Group Lotus to use any "Lotus" brand in the 2011 Formula 1 season. This includes the use of the brand "Team Lotus".

"Group Lotus understands that Mr. Fernandes intends to rebrand the current "Lotus Racing" Formula 1 team to "Team Lotus" for the 2011 Formula 1 season. Mr. Fernandes indicates that Tune Group has acquired the rights to the name "Team Lotus" from a business formerly owned by David Hunt called Team Lotus Ventures Limited.

"roup Lotus believes these rights to have no proper legal foundation, a fact of which Mr. Fernandes was well aware when his company purchased them.

"PROTON will support Group Lotus in taking all necessary steps to protect its rights in the "Lotus" name, including resisting any attempts by Mr. Fernandes or his companies, or any other unauthorised person, to use the "Lotus" name in the 2011 Formula 1 season."

The growing dispute between the Lotus Group and Fernandes became clear last week when the road car company announced that it was sponsoring the ART GP2 team next year - in direct competition to Fernandes' own AirAsia outfit.

Proton's chairman Dato' Sri Mohd. Nadzmi Mohd made it clear that the company would do all it could to ensure that Fernandes did not run under the Lotus banner next year.

"We believe the Lotus brand to be one of the most valuable brands in Formula 1 today," he said. "We are the owners of this brand, and will take all necessary steps to protect it.

"Tony Fernandes has no rights to use the Lotus brand in the 2011 Formula 1 season, and we will strongly resist any attempts by him to use our brand without our permission and will withdraw our sponsorship of the Lotus Racing team."

"To put it simply, Group Lotus is everything Lotus. The fact that 1 Malaysia Racing Team entered into an agreement with Group Lotus to use the brand means that both Mr. Fernandes and 1 Malaysia Racing Team recognises and acknowledges Group Lotus' rights."
Calm down, please!
pi_86902931
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgend seizoen

Air Asia Racing :')
pi_86903024
Team Indian Lotus ; Als ik de plaatjes mag geloven is de auto volgend jaar roze :Y
  maandag 27 september 2010 @ 22:41:57 #225
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_86923853
Proton moet niet zo janken. Hoeveel mensen kende het bedrijf voordat Fernandes met ''hun'' Lotus-naam ging racen. Denk dat het er op dit moment wel een paar tien duizenden extra zijn.

Lekker huillie dus weer van een partij die eens na moet denken :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_86924106
quote:

[..]

quote:

Lotus: "Wij zijn rechthebber van naam Team Lotus"

27 september 2010

Het Formule 1-team van Lotus weerspreekt dat de naam Team Lotus volgend jaar niet gebruikt mag worden. Eerder liet Group Lotus-eigenaar Proton, dat dit jaar een licentie aan het Formule 1-team had gegeven om Lotus als teamnaam te gebruiken, weten stappen te ondernemen, maar het Formule 1-team maakt zich daar geen zorgen over.

“Vorige week hebben we Team Lotus terug in de Formule 1 gebracht, door Team Lotus Ventures van David Hunt over te kopen. Dit jaar reden we met een licentie van Group Lotus, maar door het kopen van Team Lotus Ventures, kunnen we vanaf 2011 de naam Team Lotus gebruiken”, vertelde Riad Asmat, directeur van Lotus Racing. “We gaan het nieuwe seizoen ook in met het volste vertrouwen dat we de rechthebbenden op de naam zijn.”

“Dat wordt tegengesproken door Group Lotus, en we willen daarop reageren, zodat er geen onduidelijkheid ontstaat. We hebben een rechtszaak aangespannen bij de Engelse rechtbank. We zijn ervan overtuigd dat Team Lotus Ventures de rechten heeft op het gebruik van de naam Team Lotus.”, vervolgde Asmat. “Kort geleden heeft Group Lotus de naam Team Lotus proberen te registreren, maar is hier niet in geslaagd.”

“De hele discussie over de licentie gaat werkelijk nergens over. Het was een licentie voor een jaar, met sponsoring van Proton. Op het moment dat we de overeenkomst sloten, heeft Group Lotus ons duidelijk gemaakt dat we de naam Team Lotus niet mochten gebruiken, omdat ze hier geen rechten op had. We hebben dit ook nooit proberen te veranderen, tot we dat op juiste wijze konden doen, door het kopen van Team Lotus Ventures.”
the story continues (8>
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_86925570
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:43 schreef Atreidez het volgende:
Team Indian Lotus ; Als ik de plaatjes mag geloven is de auto volgend jaar roze :Y
Een echte Lotus O+

quote:
Op zaterdag 18 september 2010 02:42 schreef Sally het volgende:

[..]

Hebben we het nu over irl, of in een (gok)spelletje?

Oh ja: een Lotus O+

<knip>
pi_86925811
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

wat een miep-stuk.

''Alles wat engels spreekt als moedertaal is ^O^ En alles daarbuiten moet wat vaker zijn mond houden :{ ''

En dan noemt die gast Alonso een huillie :')
Zeg, wat denk je wel van mij :P Dacht je nou echt dat ik die 'roze' Engelse bril er niet doorheen zag schemeren? :D

Sorry hoor, maar ik voel me een beetje, eh...

Oh ja, hier zit een voormalig fan van racert Fernando Alonso, toen hij nog bij Minardi racete, en daarna bij Renault in mocht stappen zo had hij zich in de kijker gereden. Daar werd hij twee keer wereldkampioen. Maar toen wassie niet de Underdog meer. Niet meer mijn Dark Horse.

Dus nou mag 'ie zijn eigen boontjes doppen, ik juich wel voor iemand anders (of meer iemanden :P).

Meneer de Torrero, of El Matador: ik ben er nog niet uit... Hij rijdt wel in een rooie lap, dat dan weer wel :+

Lijkt de Paso Doble wel ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 28-09-2010 02:12:46 ]
pi_86934187
quote:

[..]

Ik ben geen advocaat, maar volgens waren zijn de rechten van Team Lotus toch echt in handen van David Hunt (de laatste eigenaar van het legendarische Formule 1 team). Hij heeft die naam toen laten registreren bij het Britse merkenbureau. Proton heeft al eerder (1998) een poging gedaan om deze rechten in handen te krijgen en dat is toen niet gelukt. Sterker nog, Proton heeft zelfs officieel geprobeerd de naam te kopen van David Hunt, en erkend daarmee Hunt als rechthebbende op de merknaam. Alleen (door de eerdere rechtzaak?) heeft Hunt hiermee niet ingestemd.

Nu Hunt de rechten verkocht heeft aan Tony Fernandes is hij de rechtmatige eigenaar van de naam en dus gerechtigd die te gebruiken.

Proton probeert nu op slinkse wijze zich de naam toe te eigenen zodat Tony Fernandes die naam niet kan gebruiken en zij dus met ART en de Lotus naam zelf de Formule 1 in kunnen (door het kopen van Sauber of STR).

En willen ze nu ook Lotus toiletpapier verbieden, en de Lotus bloem en ... alle dingen met de naam Lotus erin?

[ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 28-09-2010 11:15:30 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86964295
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:54 schreef sasquatsch het volgende:

En willen ze nu ook Lotus toiletpapier verbieden, en de Lotus bloem en ... alle dingen met de naam Lotus erin?
Zoals ik begrijp uit het bericht alleen alles wat Lotus heet binnen de automobiele industrie :)

Ik kan het ook helemaal begrijpen dat Proton vindt dat de naam bij Lotus hoort (inderdaad ... zo logisch als het klinkt).
Calm down, please!
pi_86973189
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zoals ik begrijp uit het bericht alleen alles wat Lotus heet binnen de automobiele industrie :)
Dat snap ik, al blijkt dat niet uit de zin: "To put it simply, Group Lotus is everything Lotus"

quote:
Ik kan het ook helemaal begrijpen dat Proton vindt dat de naam bij Lotus hoort (inderdaad ... zo logisch als het klinkt).
Begrijpen dat ze het willen wel. Dat ze er recht op hebben, nee!

Team Lotus is al sinds de jaren '50 onafhankelijk van Lotus Engineering, de voorloper van de Lotus Groep en Lotus Cars en heeft sinds 1986 niet eens meer dezelfde eigenaar omdat de Chapman familie toen de Lotus Groep verkocht aan General Motors. En daar zat expliciet Team Lotus niet bij.

Team Lotus werd in 1994 verkocht aan David Hunt, die de naam heeft laten registreren en tot afgelopen maand de rechten bezat en verkocht heeft aan Tony Fernandes.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86977634
http://www.gpupdate.net/n(...)ndanks-onzekerheden/

quote:
Gascoyne tekent bij, ondanks onzekerheden
29 september 2010

Mike Gascoyne heeft voor vijf jaar bijgetekend bij het team van Lotus. Ondanks de strubbelingen rondom het gebruik van de naam van het team, heeft de technisch directeur toch een krabbel gezet onder een nieuw contract.

Gascoyne was één van de eerste werknemers van het nieuwe team en begon vorig jaar samen met Tony Fernandes aan het opbouwen ervan. De Brit voelt zich duidelijk goed bij Lotus en tekende daarom graag bij. "Toen we het team met Tony vanaf nul opbouwden, was het altijd mijn bedoeling om mijn loopbaan hier te beëindigen", zei Gascoyne. "Dus het is geweldig om een overeenkomst voor vijf jaar te hebben getekend. Ik wil graag mijn dank uitspreken richting het hele team. Ik ben heel dankbaar en heb alle vertrouwen in een contract op lange termijn. Onze samenwerking is geweldig begonnen en ik kijk uit naar de komende vijf jaar en misschien wel meer dan dat."

Ook teambaas Tony Fernandes was vol lof. "Het feit dat Mike voor vijf jaar heeft bijgetekend is een enorme aankondiging voor het team. Het toont aan hoe serieus we zijn en het is een beloning voor het keiharde werk van Mike."
Gz! Beetje raar dat ze insinueren dat Mike misschien niet zou willen tekenen als het geen Lotus heet volgend jaar :') Ik vind het iig een leuke vent dus gun t m van harte, mede door zijn goeie band met de BBC natuurlijk.
pi_87002775
Gascoyne is volgens mij niet echt een makkelijke man want volgens mij is hij bijna nergens op een normale manier weggegaan. Echter, in de juiste omgeving kan zo iemand wellicht ook op lange termijn goed functioneren. Ik heb de indruk dat Gascoyne en Fernandez elkaar gevonden hebben. Deze laatste zegt zich ook niet te bemoeien met het technische deel, waar Gascoyne dus over gaat. Dat was bij een team als Toyota vermoedelijk wel anders, waar alles eerst langs een committee in Japan moest (en dan werd het vervolgens weer teruggedraaid, etc). Ik denk iig dat Lotus ver kan komen als ze zo door blijven gaan en Gascoyne idd nog lang (tevreden) aanblijft.
pi_87024771
Gok kartel in aktie?

quote:
Toro Rosso mechanic fired for Singapore blunder

A mechanic has been reportedly dismissed by Toro Rosso following an incident before Sunday's Singapore Grand Prix which resulted in Jaime Alguersuari, who had qualified a strong 11th, having to start the race from the pit lane due to a coolant leak.

According to Spanish reports, an unidentified mechanic apparently discovered the leak with five hours to spare but did nothing but regularly wipe up the water puddle.

The problem therefore only came to the attention of the team after Alguersuari left the pits to form up on the grid. There was then not enough time to replace the radiator before the pit lane closed. "My hopes of having a good day disappeared," Alguersuari said afterwards.
Calm down, please!
pi_87025346
Gelukkig komt iracing met betere F1 actie :s)
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_87027304
Waarom is Proton zo tegen op het gebruik van de naam Lotus? Het F1 team lijkt de boel technisch en financieel aardig op orde te hebben om in de toekomst een leuk team te worden dat zich kan mengen om de punten.
Voeg die hele Lotus handel bij elkaar, zou ik zeggen.
pi_87036581
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:59 schreef Big-Ern het volgende:
Waarom is Proton zo tegen op het gebruik van de naam Lotus? Het F1 team lijkt de boel technisch en financieel aardig op orde te hebben om in de toekomst een leuk team te worden dat zich kan mengen om de punten.
Voeg die hele Lotus handel bij elkaar, zou ik zeggen.
Omdat Proton zelf onder de naam Lotus (met ART) de Formule 1 in wil en twee teams met de naam Lotus is verwarrend en zal door de FIA nooit goedgekeurd worden denk ik.
pi_87051462
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:08 schreef Googolplexian het volgende:
Gok kartel in aktie?
[..]

Wordt alweer ontkend.
pi_87052897
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat Proton zelf onder de naam Lotus (met ART) de Formule 1 in wil en twee teams met de naam Lotus is verwarrend en zal door de FIA nooit goedgekeurd worden denk ik.
Het zou helemaal debiel zijn als je straks Lotus Racing EN Team Lotus zou hebben.
pi_87058495
quote:
Porsche to consider F1 foray
ESPNF1 Staff · October 1, 2010

Porsche could be preparing a move into Formula One, according to rumours circulating at the Paris Motor Show.

Earlier this year, it was reported the company's German parent Volkswagen might enter the sport when the engine regulations change in 2013. At the time, it was suggested that either Audi or Porsche branding was likely.

Porsche's new chief executive Matthias Mueller was asked in Pari whether it made sense for both Porsche and Audi to compete at Le Mans.

"We do not like to both go into LMP1 (Le Mans Prototype) that is not so funny," he said. "So therefore we have to discuss whether it makes better sense for one of the brands to go into LMP1, and the other brand into Formula One. So we will have a round-table to discuss the pros and cons."

In June this year, Audi's motorsport boss Wolfgang Ullrich said F1 and Audi "do not fit".

Porsche last competed in F1 as an engine supplier to Footwork in 1991.

Mueller also said in Paris that Volkswagen is considering a foray in NASCAR, with talks with the popular American series to reportedly begin after the current season.

Porsche's revenues have risen 18% to a record high, totalling ¤7.8 billion in the latest financial year. "Porsche will continue the positive trend in the current business year," confirmed outgoing chief executive Michael Macht.
Calm down, please!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:13:43 #242
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_87083014
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:41 schreef hermanf het volgende:
Dat was bij een team als Toyota vermoedelijk wel anders, waar alles eerst langs een committee in Japan moest (en dan werd het vervolgens weer teruggedraaid, etc). Ik denk iig dat Lotus ver kan komen als ze zo door blijven gaan en Gascoyne idd nog lang (tevreden) aanblijft.
Ik vraag me af of dat echt waar was, of dat Gascoyne daar gewoon liep te janken. Immers had Toyota in Keulen een hele F1 fabriek neergezet en daarvoor mensen aangetrokken. Volgens mij werd er niets gedaan in Japan aan de F1 behalve het beheren van de geldkraan. En we weten dat ze daar ook niet echt al te moeilijk over deden. Bij Midland/Spyker/Force India kreeg Gascoyne het ook voor het zeggen, en mocht hij zelfs zijn eigen team samenstellen. En daar presteerde hij ook niet.
Nu kan het best liggen aan de omstandigheden waarin hij wel of niet goed kan werken, maar dat gezeur over de Japanse stijl geloof ik niet in. Dit soort verhalen hoorde je nooit bij Honda, terwijl daar wel een deel in Japan wordt gedaan.

Anyway, Lotus is goed bezig. Ik zei in het begin dat het eigenlijk een raar idee was om dat team Lotus te noemen, alleen maar omdat zij de rechten voor die naam hebben. Immers moet die geest van Lotus, de auto's waarmee we die naam associëren ook in dat team zitten. Dat vind ik overigens nog steeds. Maar het team lijkt haar zaken wel prima op orde te hebben, en gestaag vooruitgang te boeken. Maar goed, echt een verrassing is dat natuurlijk niet. Iedereen wist dat dit team kwa organisatie de meest stabiele was van alle nieuwe teams.
pi_87090157
quote:
'More woes for Korea as crane crashes'
Friday 1st October 2010

The Korean circuit's chances of making its 11 October deadline suffered a blow when a crane crashed into the main grandstand.

The Yeongam circuit, which is scheduled to host its inaugural grand prix on October 24th, is set for a circuit inspection by the FIA two weeks prior to the race.

But despite organisers insisting they will be ready in time for the inspection, there are still reports that work on the venue has yet to be completed.

Added to that, Bild reports (with pictures) that a construction crane working along the start/finish straight crashed into the main grandstand, causing damage and further delays.

The Korean GP, should it go ahead as planned, will mark the third last round of this year's Championship.
Calm down, please!
pi_87090218
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Oke, ik ken het verhaal niet. Ik heb het nog nergens gelezen.
pi_87091408
Telegraph.co.uk - alert

quote:
Felipe Massa told to pull his socks up and support Fernando Alonso… the final insult?
Telegraph.co.uk

Ferrari president Luca di Montezemolo is sure to have raised the hackles of more sensitive F1 fans with recent comments made at the Paris Motor Show regarding Felipe Massa’s “duty” to help Fernando Alonso win the championship.
Alonso has surged to within 11 points of Red Bull’s Mark Webber at the top of the standings thanks to three victories in his last five races. The first of those, of course, came at Hockenheim where Massa was unceremoniously ordered to pull over to allow the Spaniard through. Although Ferrari were found guilty of imposing banned “team orders” the Italian team escaped a points deduction.
Ferrari’s actions and subsequent escape were hugely controversial both from a competitive and a moral point of view. Massa was at that point – mathematically at least – still in the title hunt and the very public vote of no confidence that the team displayed in the Brazilian that day was particularly poignant because the German GP took place exactly a year after Massa almost killed himself in a Ferrari in Budapest.
Nevertheless, di Montezemolo has seen fit to tell Massa to pull his socks up while reminding him of his duties to the team. Insisting that the decision “to focus on Alonso has been proven right” the Ferrari president said he was now expecting Massa to chip in on Alonso’s behalf.
“I have waited for Felipe with great perseverance in the last four races,” di Montezemolo said. “I want a strong Massa who will shave points off [Alonso's] rivals.
“In Singapore he had some bad luck, but he is in good condition to win. Those who race for Ferrari don’t race for themselves, but for the Ferrari team colours. One who wants to race for himself will have to face his team.”
Clearly, what di Montezemolo says is right. Any team in a similar position, with one driver in title contention and the other out of the reckoning, would expect the same support from their second driver. But the hugely controversial (and, as far as Massa was concerned, hurtful) manner in which Alonso began his winning streak might have called for greater sensitivity?
Or maybe I’m just being a big girl’s blouse. Di Montezemolo pays Massa £10 million a year, therefore he can say what he likes. What do you think?
Calm down, please!
pi_87122192
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:49 schreef Googolplexian het volgende:
Telegraph.co.uk - alert
[..]

Omg, ga ik dan gelijk krijgen over Massa die de kont tegen de krib gooit, al sinds de beruchte Verkapte Teamordersrace? :o :r :{w

Ik denk/dacht dat Massa nu zo slecht wilde presteren dat hij uit het team gegooid wordt, want dan heeftie een reden om een boekje open te doen. Ik ben nl. nog altijd niet ervan overtuigd dat Massa van zijn engineer *geen* teamorders kreeg. Het gezicht van Massa in de persconferentie sprak voor mij boekdelen, net als wat ik hoorde in Massa's stem toen hij gewoon dingen niet zei maar wel graag had gewild, maar ook het verhaal van de engineer na afloop had te veel dingen tussen de regels in 'staan'...

De BBC bracht het schandaal mooi in beeld, maar Fellali werd voor het oog van de hele wereld vrijgesproken van alle blaam alleen maar op de vingers getikt, met (of dankzij??) een oud-Fellali-teammedewerker aan het hoofd van een toch al redelijk corrupte organisatie. FIArrari? Ferrari International Assistance?

Ach, Shell heeft er zijn FuelSave aan overgehouden, aan de Koningsklasse van de autosport.
Dankzij die rottige rooie steigerende hengsten op wielen die onze wegen onveilig maken omdat ze te hard kunnen en te stoere jongetjes achter het stuur hebben. :Y
Oh wacht, ik spreek over de openbare weg, niet over het circuit :o
  zondag 3 oktober 2010 @ 02:01:51 #248
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_87122289
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 01:56 schreef Sally het volgende:

[..]

Omg, ga ik dan gelijk krijgen over Massa die de kont tegen de krib gooit, al sinds de beruchte Verkapte Teamordersrace? :o :r :{w

Ik denk/dacht dat Massa nu zo slecht wilde presteren dat hij uit het team gegooid wordt, want dan heeftie een reden om een boekje open te doen. Ik ben nl. nog altijd niet ervan overtuigd dat Massa van zijn engineer *geen* teamorders kreeg. Het gezicht van Massa in de persconferentie sprak voor mij boekdelen, net als wat ik hoorde in Massa's stem toen hij gewoon dingen niet zei maar wel graag had gewild, maar ook het verhaal van de engineer na afloop had te veel dingen tussen de regels in 'staan'...

De BBC bracht het schandaal mooi in beeld, maar Fellali werd voor het oog van de hele wereld vrijgesproken van alle blaam alleen maar op de vingers getikt, met (of dankzij??) een oud-Fellali-teammedewerker aan het hoofd van een toch al redelijk corrupte organisatie. FIArrari? Ferrari International Assistance?

Ach, Shell heeft er zijn FuelSave aan overgehouden, aan de Koningsklasse van de autosport.
Dankzij die rottige rooie steigerende hengsten op wielen die onze wegen onveilig maken omdat ze te hard kunnen en te stoere jongetjes achter het stuur hebben. :Y
Oh wacht, ik spreek over de openbare weg, niet over het circuit :o
Hmm

Alle teams doen aan teamorders als je Coulthard mag geloven
pi_87122347
Massa: geef de moed niet op! Het recht zal zegevieren. Al is de leugen nog zo snel...

En wat in het artikel staat 'exactly a year after Massa almost killed himself in a Ferrari in Budapest': dat is ook niet geheel waar, natuurlijk. Gelukkig werd Massa niet al te erg geraakt door een loslopende veer van de wagen van Rubinho, nota bene een landgenoot. Maar dat Massa door dat oogje van die naald is gegaan, moge duidelijk zij.

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 02:01 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Hmm

Alle teams doen aan teamorders als je Coulthard mag geloven
Tuurlijk, ik heb de BBC-interviews ook gehoord :) :Y

En Ferrari hééft een pets op de vingers gehad in de hearing van 8 september. Maar wtf is nou een boete van 100.000,- euro voor een miljarden- (biljarden-?)bedrijf als Fellali? Die lachen erom in hun knuistjes.

-O-

Oneerlijkheid: ik persoonlijk zit er gewoon niet op te wachten. Nergens niet in de hele wereld, op geen enkel vlak.
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:10:11 #250
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_87126324
Hoe zuur en onsportief het ook moge zijn, zonder teamorders zou Ferrari zichzelf in de vingers snijden en niet zijn waar ze nu staan.
Ik had Massa ook graag zien winnen in Hockenheim, ik was er nota bene bij! Maar wees eerlijk, Massa heeft 't dit jaar gewoon niet.
pi_87126451
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef bodylotion het volgende:
Hoe zuur en onsportief het ook moge zijn, zonder teamorders zou Ferrari zichzelf in de vingers snijden en niet zijn waar ze nu staan.
Ik had Massa ook graag zien winnen in Hockenheim, ik was er nota bene bij! Maar wees eerlijk, Massa heeft 't dit jaar gewoon niet.
K'vind "sowieso" Massa overgewaardeerd,al jaren lang..
Ik vrees ook dat hij zijn langste tijd bij Ferrari heeft gehad.
pi_87131816
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef bodylotion het volgende:
Tja, ga jij maar eens opnieuw i n een supersnelle wagen stappen nadat je een veer van 350 gram met een kracht van tig G (uiteindelijk) op je koppie hebt gehad...

Ik gun(de) Massa altijd al een 'beter leven' bij de teams waar hij zat. Hij is namelijk altijd en eeuwig 'tweede viool', om maar eens een uitdrukking te gebruiken. Altijd en eeuwig de tweede coureur, nooit voorgetrokken tenzij hij liet zien dat hij het waard was.

En Fellali? Die heb ik nooit gemogen. :r :{w
*iets met een pestverleden ;) :')*

Tuurlijk heeft Het Grote Ferrari-team het goed aangepakt: strategisch gezien een sublieme zet, ui-ter-aard! Maar de missers die ze hebben gemaakt aan het begin van het seizoen... Daar moest ik hartelijk om lachen hoor, als 'men hier' het niet erg vindt :+

Het is alleen zo godvergeten lullig dat nou juist Massa te horen krijgt dat HIJ maar moet gaan helpen om Alonso zijn derde wereldtitel te bezorgen.
Mr. Arrogantie zelf geeft Meneer de Eeuwige Underdog Het Bevel om Mr. Opperarrogantie voor de derde keer de Matador uit te kunnen laten hangen...

-O- <<< Mijn algemeen gevoel bij 'deze kwestie'.
pi_87131883
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:17 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

K'vind "sowieso" Massa overgewaardeerd,al jaren lang..
Ik vrees ook dat hij zijn langste tijd bij Ferrari heeft gehad.
Ik mag leien dat Massa Ferrari een fikse poot uitdraait :+ Al was het alleen maar dat hij een gigantische oprotpremie gouden handdruk meekrijgt *) O-)

En dan mag hij daarna heerlijk op zijn lauweren rustend genieten van vrouw en kind in het verre Brazilie :Y ^O^
pi_87133148
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik mag leien dat Massa Ferrari een fikse poot uitdraait :+ Al was het alleen maar dat hij een gigantische oprotpremie gouden handdruk meekrijgt *) O-)

En dan mag hij daarna heerlijk op zijn lauweren rustend genieten van vrouw en kind in het verre Brazilie :Y ^O^
net alsof hij dat nodig heeft. Hij heeft al bakken met geld heur.
pi_87136389
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:24 schreef Sally het volgende:

[..]

Tja, ga jij maar eens opnieuw i n een supersnelle wagen stappen nadat je een veer van 350 gram met een kracht van tig G (uiteindelijk) op je koppie hebt gehad...

Ik gun(de) Massa altijd al een 'beter leven' bij de teams waar hij zat. Hij is namelijk altijd en eeuwig 'tweede viool', om maar eens een uitdrukking te gebruiken. Altijd en eeuwig de tweede coureur, nooit voorgetrokken tenzij hij liet zien dat hij het waard was.

En Fellali? Die heb ik nooit gemogen. :r :{w
*iets met een pestverleden ;) :')*

Tuurlijk heeft Het Grote Ferrari-team het goed aangepakt: strategisch gezien een sublieme zet, ui-ter-aard! Maar de missers die ze hebben gemaakt aan het begin van het seizoen... Daar moest ik hartelijk om lachen hoor, als 'men hier' het niet erg vindt :+

Het is alleen zo godvergeten lullig dat nou juist Massa te horen krijgt dat HIJ maar moet gaan helpen om Alonso zijn derde wereldtitel te bezorgen.
Mr. Arrogantie zelf geeft Meneer de Eeuwige Underdog Het Bevel om Mr. Opperarrogantie voor de derde keer de Matador uit te kunnen laten hangen...

-O- <<< Mijn algemeen gevoel bij 'deze kwestie'.
Mwa, je maakt het wel heel dramatisch Sally. Ik vind teamorders oké, zolang de beste mag winnen. Ik zie het net zoals bij wielrennen waar je ook knechten hebt die het 'vuile werk' moeten doen. Of bij voetbal waar men alleen maar over de spitsen praat. Ach, het is een teamsport en dat moet het ook blijven. Ik vind dat vechten onderling maar niets eigenlijk..
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:54:52 #256
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_87136641
Waar het wellicht meer om gaat is dat Alonso dit nooit zou doen in die positie.
Calm down, please!
pi_87136799
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:54 schreef Googolplexian het volgende:
Waar het wellicht meer om gaat is dat Alonso dit nooit zou doen in die positie.
Hij heeft ook nooit in die positie gezeten.. ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:58:26 #258
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_87138694
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:59 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Hij heeft ook nooit in die positie gezeten.. ;)
Ik denk zelfs dat het een reden was waarom hij met ruzie bij McLaren weg is gegaan.
Calm down, please!
pi_87138759
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat het een reden was waarom hij met ruzie bij McLaren weg is gegaan.
Dus Massa had het kunnen weten toen hij bij hem in het team ging.
pi_87138804
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Het is natuurlijk goed dom van McLaren om een wereldkampioen in dienst van een rookie te laten rijden.... oO<
pi_87138868
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:00 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus Massa had het kunnen weten toen hij bij hem in het team ging.
Dat weet hij ook wel. Hij is de vervanger van Barrichello en dat is ook een 2e coureur. Het zijn bijde goede coureurs maar geen toppers. :Y
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:16:09 #262
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_87139295
Massa's grootste fout is dat hij denkt dat loyaliteit beloond wordt bij Ferrari.
Calm down, please!
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:54:19 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_87145233
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef Googolplexian het volgende:
Massa's grootste fout is dat hij denkt dat loyaliteit beloond wordt bij Ferrari.
Uiteindelijk mocht Badoer toch wel een paar races rijden na een millenium testen _O-
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_87149060
quote:
Helaas is dat niet alleen bij Ferrari een zeldzaamheid :{
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:02:37 #265
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_87149599
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:55 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Helaas is dat niet alleen bij Ferrari een zeldzaamheid :{
Als het ergens anders ook een zeldzaamheid was dan was het geen zeldzaamheid meer ;)
Calm down, please!
pi_87149865
quote:
Massa is bij ferrari juist een 2e rijder.
Schumacher, wk dus zal in dienst van rijden
Kimi; wk (toen nog niet, maar wel 2 maal vice wk, en 1e jaar bij ferrari meteen wk) dus zal in dienst van moeten rijden
Alosno: wk dus zal in dienst van moeten rijden

Lullig voor hem, lullig voor rubens toendertijd maar anders had massa nu nog steeds bij sauber gezeten...
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_87173879
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:25 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Oke, ik ken het verhaal niet. Ik heb het nog nergens gelezen.
ART wil(de) de Formule 1 in, maar had het geld niet. Nu hebben ze een partnership met Lotus Motorsports (van de Lotus Groep / Proton) in de GP2 en GP3. De Lotus Groep heeft voor volgend jaar alle banden met het F1 team Lotus Racing verbroken, waardoor die sowieso een andere naam nodig hebben. Dat wordt dus Team Lotus, die ze hebben overgenomen van de vorige eigenaar van Team Lotus, David Hunt. Iets waar de Lotus Groep dus op tegen is. IMHO omdat ze dan die naam niet meer kunnen gebruiken om de F1 in te gaan als 13de team in 2012 of bij een eventuele overname van een ander team (STR, Sauber?).
pi_87178739
Nog wat andere aan lotus/proton gerelateerde info
http://www.autoblog.nl/ar(...)val-lotus#post-38253
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_87179672
quote:
Sauber signs Perez for 2011 season

The Sauber team has announced that Mexican Sergio Perez will race alongside Kamui Kobayashi in the 2011 season.

The 20-year-old, who is currently in second place in this year's GP2 championship, will become the first Mexican Formula 1 driver since Hector Alonso Rebaque, who competed in grand prix racing from 1977 to 1981.

Perez, who is yet to drive Formula 1 machinery, has raced in GP2 and GP2 Asia since late-2008, having won the British Formula 3 national class championship in 2007.

"Formula 1 is the dream of every young racing driver," said Perez. "And now this dream is about to come true for me.

"Although I'm very much aware that this is also a big challenge and responsibility, I'm happy to accept that and am proud to be representing my country in the highest category of motor racing.

"I would like to thank Peter Sauber for the faith he's shown in me and I'll do everything I can to make the most of this wonderful opportunity."

Peter Sauber added: "Sergio has been on a continuous upward curve over the past few years. He demonstrated his fighting spirit in races over the course of last season and proved that he's ready to take the step up into Formula 1.

"I look forward to working with him and am in no doubt that, in Sergio Perez and Kamui Kobayashi, we will have a strong driver pairing."

The Swiss squad also announced a partnership with Telmex, the Mexican telecommunications giant owned by Carlos Slim.

The company's logos will appear on the Swiss car starting from next year.

"Sauber has been not only a very successful racing team but also a strong talent developer of some of the most recognised names in racing since their early stages as well as one of the most respected people in the sport," said Telmex chairman Carlos Slim Domit, the eldest son of Slim.

"Their decision of having Sergio with them is very significant on his career to become a top driver representing Mexico. For Telmex and our racing project Escuderia Telmex it's a great step forward, and we feel very proud to be able to consolidate these years of work for having a Mexican driver in F1 with Sauber Motorsport."

Sauber continued: "Telmex has been involved in motor sport for a number of years already and supports drivers in various race series. Now they are making the key step up into the top category of motor racing, and we are happy and proud that they are taking this step with us.

"Telmex is an outstanding company and represents a strong partner for our team. We are looking forward to a fruitful partnership."
pi_87179811
Leuk die engelse berichten. Ze staan er ook in het nederlands. ;)
pi_87179862
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als het ergens anders ook een zeldzaamheid was dan was het geen zeldzaamheid meer ;)
Wil je even inhoudelijk reageren op mijn post :{w

:9
pi_87180751
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:28 schreef ColtZ40 het volgende:
Leuk die engelse berichten. Ze staan er ook in het nederlands. ;)
De meeste berichten worden in het Engels geschreven. Dan is het maar te hopen dat de vertaler het een beetje correct heeft gehouden, al kom je soms compleet verdraaide verhalen tegen.. Ben persoonlijk liever niet afhankelijk en vertaal t zelf wel ;)
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:54:24 #273
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_87180943
Sauber zal voorlopig niet overgenomen worden denk ik zo dankzij het geld van Telmex. Hooguit dat dit Mexicaanse bedrijf wat in de melk te brokkelen krijgt...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_87192441
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:06 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

net alsof hij dat nodig heeft. Hij heeft al bakken met geld heur.
Je mist het punt in mijn post :P ;)

Ferrari-fan :*
pi_87192635
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:47 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Mwa, je maakt het wel heel dramatisch Sally. Ik vind teamorders oké, zolang de beste mag winnen. Ik zie het net zoals bij wielrennen waar je ook knechten hebt die het 'vuile werk' moeten doen. Of bij voetbal waar men alleen maar over de spitsen praat. Ach, het is een teamsport en dat moet het ook blijven. Ik vind dat vechten onderling maar niets eigenlijk..
Niets meer aan toe te voegen ^O^

Dat was en is overigens grotendeels mijn punt ook: rijders moeten onderling *mogen* uitvechten wie de beste is. Niet dat de een ondergeschikt *moet* zijn aan de ander.

Dat teamgenoten te horen krijgen dat ze elkaar vooral niet van de baan moeten rossen, beter!
Perfect, zelfs - zou ik zeggen. Dan heb je gezonde, eerlijke competitie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 04-10-2010 23:53:16 (typo's, en nu goede stukje bold :@) ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:43:39 #276
184465 Migue
Sensuele man
pi_87194308
Sergio Pérez is een enorm goede keuze van Sauber. Dat is nou zo'n coureur waar ik naar uitkijk om te zien racen. Maar hij is niet de enige GP2-rijder die een kans in de Formule 1 verdient. Ik hoop niet dat dit de kansen voor Pastor Maldonado schaadt.

Overigens ook pas de vijfde Mexicaan in de Formule 1, zeg ik zo uit mijn hoofd. Hopelijk een nieuwe Pedro Rodríguez. Hopelijk komt in 2012 de zesde erbij.
pi_87196899
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:49 schreef Sally het volgende:

[..]

Niets meer aan toe te voegen ^O^

Dat was en is overigens grotendeels mijn punt ook: rijders moeten onderling *mogen* uitvechten wie de beste is. Niet dat de een ondergeschikt *moet* zijn aan de ander.

Dat teamgenoten te horen krijgen dat ze elkaar vooral niet van de baan moeten rossen, beter!
Perfect, zelfs - zou ik zeggen. Dan heb je gezonde, eerlijke competitie.
Als je van F1 een soort A1GP wilt maken waarbij het allemaal om de auto en het team gaat :{ dan is intra-team competitie inderdaad uit den boze.

Wanneer je van de coureurs helden wilt maken en het driver's championship ogenschijnlijk veel belangrijker dan het constructor's championship moet blijven dan kun je niet zonder de strijd tussen teamgenoten.

Het is imo jammer dat de grootste antagonist van F1 (voetbal) er altijd maar weer als vergelijking bijgehaald wordt. Er is bij voetbal geen kampioenschap voor de beste speler. Er zijn geen teams die binnen het kampioenschap strijden om de beste kwaliteit / duurzaamheid van gebruikt materiaal. Bij voetbal kan iemand nooit scoren en toch in de schijnwerpers staan. Zo zijn er nog wel tientallen voorbeelden te noemen waarom voetbal en F1 appels en peren zijn.

Eén van de mooiste aspecten van de F1 is juist de strijd tussen teamgenoten, ZEKER wanneer een team twee competatieve rijders neemt (zoals McLaren, Red Bull en Ferrari). Doe het dan als Renault of zelfs als Mercedes. Het heeft immers geen zin om de schijn hoog te houden dat je twee identieke wagens neerzet als je je coureurs geen gelijke behandeling geeft maar dat verwacht iedereen dan weer WEL van de teams.

ALLES binnen de F1 wijst erop dat teamgenoten elkaar horen te kunnen bevechten op de baan. Het feit alleen al dat er twee auto's per team zijn zegt genoeg maar indien dat niet overtuigend genoeg is;

- Iedere coureur heeft z'n eigen team binnen elk team met
- eigen engineer die hem
- tijdens de race persoonlijk begeleidt.
- Coureurs bepalen min of meer de setup binnen hun sub-team.
- Er is maar één beker voor constructeurs per race.
- etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door Googolplexian op 05-10-2010 07:46:58 ]
Calm down, please!
pi_87199575
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

..

Eén van de mooiste aspecten van de F1 is juist de strijd tussen teamgenoten, ZEKER wanneer een team twee competatieve rijders neemt (zoals McLaren, Red Bull en Ferrari). Doe het dan als Renault of zelfs als Mercedes. Het heeft immers geen zin om de schijn hoog te houden dat je twee identieke wagens neerzet als je je coureurs geen gelijke behandeling geeft maar dat verwacht iedereen dan weer WEL van de teams.

...
100% mee eens.

Ik herinner me nog de fantastische gevechten tussen Lauda en Prost, Prost en Senna en Piquet en Mansell. Als deze coureurs niet tegen elkaar hadden mogen racen, was de F1 nu niet zoals die is (en had bijvoorbeeld Senna niet de uitstraling die hij nu heeft). Juist doordat beiden in dezelfde auto reden was het meer een gevecht van man tegen man, dan van wie de beste auto heeft, zoals dat nu wel veelal het geval is.

Wat mij betreft strijden Vettel en Webber en Hamilton en Button tegen elkaar zolang een van beide nog kans maakt op de titel. Zolang ze elkaar maar niet van de baan rossen (zoals tussen Vettel en Webber in Turkije), want daar is het team dan weer niet blij mee.
pi_87203317
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als je van F1 een soort A1GP wilt maken waarbij het allemaal om de auto en het team gaat :{ dan is intra-team competitie inderdaad uit den boze.

Wanneer je van de coureurs helden wilt maken en het driver's championship ogenschijnlijk veel belangrijker dan het constructor's championship moet blijven dan kun je niet zonder de strijd tussen teamgenoten.

Het is imo jammer dat de grootste antagonist van F1 (voetbal) er altijd maar weer als vergelijking bijgehaald wordt. Er is bij voetbal geen kampioenschap voor de beste speler. Er zijn geen teams die binnen het kampioenschap strijden om de beste kwaliteit / duurzaamheid van gebruikt materiaal. Bij voetbal kan iemand nooit scoren en toch in de schijnwerpers staan. Zo zijn er nog wel tientallen voorbeelden te noemen waarom voetbal en F1 appels en peren zijn.

ALLES binnen de F1 wijst erop dat teamgenoten elkaar horen te kunnen bevechten op de baan. Het feit alleen al dat er twee auto's per team zijn zegt genoeg maar indien dat niet overtuigend genoeg is;

- Iedere coureur heeft z'n eigen team binnen elk team met
- eigen engineer die hem
- tijdens de race persoonlijk begeleidt.
- Coureurs bepalen min of meer de setup binnen hun sub-team.
- Er is maar één beker voor constructeurs per race.
- etc.
Nou weet ik niet goed wie je precies probeert te overtuigen, maar zoals jij het beschrijft bedoel ik mijn verhaal ook ;)
pi_87210914
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:23 schreef Sally het volgende:

[..]

Nou weet ik niet goed wie je precies probeert te overtuigen, maar zoals jij het beschrijft bedoel ik mijn verhaal ook ;)
Ik quotte jou vanwege het voetbalverhaal in jouw quote, niet jou in het bijzonder :D

excuus
Calm down, please!
pi_87220196
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:43 schreef Migue het volgende:
Sergio Pérez is een enorm goede keuze van Sauber. Dat is nou zo'n coureur waar ik naar uitkijk om te zien racen. Maar hij is niet de enige GP2-rijder die een kans in de Formule 1 verdient. Ik hoop niet dat dit de kansen voor Pastor Maldonado schaadt.

Overigens ook pas de vijfde Mexicaan in de Formule 1, zeg ik zo uit mijn hoofd. Hopelijk een nieuwe Pedro Rodríguez. Hopelijk komt in 2012 de zesde erbij.
Barwa teamgenoot Van der Garde schijnt ook een paar concrete aanbiedingen op zak te hebben, bericht Nu.nl. Met Marcel Boekhoorn als schoonpapa zou er weleens wat moois voor hem in het verschiet kunnen liggen. Ik vind het overigens wel een redelijk snel coureur, maar eigenlijk niet goed genoeg.
pi_87234818
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:43 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Barwa teamgenoot Van der Garde schijnt ook een paar concrete aanbiedingen op zak te hebben, bericht Nu.nl. Met Marcel Boekhoorn als schoonpapa zou er weleens wat moois voor hem in het verschiet kunnen liggen. Ik vind het overigens wel een redelijk snel coureur, maar eigenlijk niet goed genoeg.
Toch vreemd dat Giedo nu opeens aanbiedingen zou hebben terwijl hij door Pérez (20) om z'n oren werd gereden dit jaar. Giedo is inmiddels al 25 jaar (Maldonado ook trouwens) die had dus al 4 jaar F1 moeten rijden. En aangezien dat al niet zo is zal het ook met hem niet veel gaan worden in de F1 (op wat tests na in 2007?).

Jules Bianchi, Sam Bird, Charles Pic, Esteban Gutiérrez... toekomstig F1 rijders (binnen 3 jaar?).

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 06-10-2010 04:42:20 ]
pi_87236477
Calmer than you are
pi_87236869
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 04:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Toch vreemd dat Giedo nu opeens aanbiedingen zou hebben terwijl hij door Pérez (20) om z'n oren werd gereden dit jaar. Giedo is inmiddels al 25 jaar (Maldonado ook trouwens) die had dus al 4 jaar F1 moeten rijden. En aangezien dat al niet zo is zal het ook met hem niet veel gaan worden in de F1 (op wat tests na in 2007?).

Jules Bianchi, Sam Bird, Charles Pic, Esteban Gutiérrez... toekomstig F1 rijders (binnen 3 jaar?).
Die aanbiedingen zullen waarschijnlijk meer met zn rijke schoonpapa te maken hebben dan met Giedo's talent! ;)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:47:47 #285
184465 Migue
Sensuele man
pi_87237061
Giedo's seizoen zat vol van pech, vorig jaar ook. Formule 1-teams kijken daar wel doorheen, maar ik snap dat de beeldvorming van een prutser ontstaat wanneer je alleen op zondagavond de uitslag van de race bekijkt. Dat is niet het geval. En 25 jaar is precies de goede leeftijd voor een Formule 1-coureur. 21 jaar, kom op zeg, we heten niet allemaal Jenson Button of Kimi Räikkönen. Kijk naar Vettel wat het doet wanneer je zo jong de Formule 1 binnenkomt, die rijdt jaren na zijn debuut ook nog altijd alles krom.
pi_87237151
Sam Bird, dat wordt echt mijn toekomstige idool trouwens.. Vind Guido altijd maar beetje kleurloos rijden in die GP2, al kan hij wel goed verdedigend rijden als het meezit. Maar die Bird, dat is pas fanatiek racen :P
pi_87237179
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:47 schreef Migue het volgende:
Giedo's seizoen zat vol van pech, vorig jaar ook. Formule 1-teams kijken daar wel doorheen, maar ik snap dat de beeldvorming van een prutser ontstaat wanneer je alleen op zondagavond de uitslag van de race bekijkt. Dat is niet het geval. En 25 jaar is precies de goede leeftijd voor een Formule 1-coureur. 21 jaar, kom op zeg, we heten niet allemaal Jenson Button of Kimi Räikkönen. Kijk naar Vettel wat het doet wanneer je zo jong de Formule 1 binnenkomt, die rijdt jaren na zijn debuut ook nog altijd alles krom.
Weet je wat ik zo typisch vind? De rijders die net niet goed genoeg zijn voor de top hebben ook meer 'pech' dan de toppers. Zo ook in Giedo's geval. Dat is geen pech, maar net dat laatste beetje extra klasse dat ontbreekt. De echte toppers gebeuren die dingen niet zo snel en ook niet zp frequent.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 oktober 2010 @ 10:08:28 #288
Maffe Fries
pi_87237517
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 04:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Het zijn wel de vier die op dit moment een kans verdienen ja. Ik denk zelf dat alleen Bird en Gutiérrez de Formule 1 gaan halen.

Giedo heeft veel pech gekend, maar als je als rijder redelijk bovenin het GP2-kampioenschap meedoet dan moet je echt wel iets kunnen. Daarnaast is geld ook een manier om de sport binnen te komen. Vele voorbeelden van paydrivers zijn er al geweest in het verleden.
pi_87237523
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:52 schreef Atreidez het volgende:
Sam Bird, dat wordt echt mijn toekomstige idool trouwens.. Vind Guido altijd maar beetje kleurloos rijden in die GP2, al kan hij wel goed verdedigend rijden als het meezit. Maar die Bird, dat is pas fanatiek racen :P
Di Resta & Jean Eric Vergne :)
pi_87237628
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
voorbeelden van paydrivers zijn er al geweest in het verleden.
Waarom naar het verleden wijzen als je het ook over gister kan hebben? (peres en telmex)
pi_87237683
Red je het alleen nog met talent? Is zelfs de meest getalenteerde rijder geen pay driver tegenwoordig? Wat denken jullie? Is Giedo beter of minder dan laten we zeggen zo'n Petrov?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 oktober 2010 @ 10:21:17 #292
Maffe Fries
pi_87237848
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:12 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Waarom naar het verleden wijzen als je het ook over gister kan hebben? (peres en telmex)
Omdat dat er ook onder valt :+
pi_87238058
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Scherp :@
pi_87238429
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet als het voltooid tegenwoordige tijd is (in het verleden IS GEWEEST) want dat duidt aan dat het niet meer zo is.

:P
Calm down, please!
pi_87249072
quote:
Massa: I'm not another Barrichello
Wednesday 6th October 2010

Felipe Massa has warned Ferrari that he will quit the team if they try to "turn him into another Rubens Barrichello".

The debate surrounding team-orders were thrown back in the spotlight at the German Grand Prix when Ferrari ordered Massa to move aside so that team-mate Fernando Alonso could claim the win.

The Italian outfit was fined by stewards after the race, but they were allowed to keep the points following a World Motor Sport Council hearing.

Massa, though, faced a massive backlash from the Brazilian media and many compared him to compatriot Barrichello who played second fiddle to Michael Schumacher during their time at Ferrari.

However, the 29-year-old Massa insists he's no No 2.

"One thing's for sure, Ferrari won't turn me into another Rubens Barrichello," he told Sport Bild. "If this happens, I will give up racing for Ferrari. I don't start any race hoping to come in second."

The matter is now closed, as far as Massa is concerned.

"I won't speak about it again except to say one thing, that I was definitely very disappointed."
Calm down, please!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:39:11 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_87250970
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Alstie geen nr2 rijder wil zijn moet hij gewoon harder rijden :D
The line is a dot to you!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:30:27 #297
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_87253088
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:14 schreef Big-Ern het volgende:
Red je het alleen nog met talent? Is zelfs de meest getalenteerde rijder geen pay driver tegenwoordig? Wat denken jullie? Is Giedo beter of minder dan laten we zeggen zo'n Petrov?
Giedo is wel wereldkampioen karten geweest, dat is niet zomaar iets :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:41:04 #298
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_87253463
Alonso en Hamilton ook dus hij is in goed gezelschap!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_87255729
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik quotte jou vanwege het voetbalverhaal in jouw quote, niet jou in het bijzonder :D

excuus
Voetbalverhaal? Ik haal er echt geen voetbalverhaal uit hoor ;) NIET in die specifieke post van mij die jij quotete :P :*

Ik doelde echt zuiver en alleen op onderlinge F1-teamgenoten die elkaar moeten mogen bevechten, en daarbij in gedachten houdend dat Vettel zijn Red Bull-teamgenoot torpedeerde met een onbesuisde actie van de *jonge* Duitser
(die overigens in zijn interviews wel op zijn 'grote *oudere* Duitse voorbeeld' begint te lijken ( ;( ), met dat "obviously" ( :r )... :+)

Daar kwam dan ook mijn 'te horen krijgen dat men elkaar niet van de baan mag rossen'-formulering vandaan, aangezien ik Red Bull Racing wel een warm hart toedraag - al een aantal jaren :P Ik zit niet voor niets al 'jaren' in het Red Bull Racing-F1 Predictions-team met mijn gewaardeerde mede-F1-fan sasquatsch :+

En hier op FOK! lopen wel meer door mij zeer gewaardeerde mede-F1-fans rond :Y Ik kan geen namen noemen nu, het zijn er té veel ;) O-) *O* Maar degenen die dit lezen, weten ongetwijfeld vast wel wie ik bedoel :Y ^O^

/offtopic geneuzel
pi_87256620
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Googolplexian het volgende:

[[ Massa: I'm not another Barrichello
Wednesday 6th October 2010

Felipe Massa has warned Ferrari that he will quit the team if they try to "turn him into another Rubens Barrichello".]]

I ... rest ... my case .

:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: deze heb ik net voor deze post geplaatst, ander topic, ook hier in AMS... Zonder het verhaal van Massa dat Googol citeert gelezen te hebben...
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:53 schreef Sally het volgende:
Wat dacht je van: 'een F1-team zoekt soms ook een duidelijke tweede coureur'?

* Sally herinnert zich 'tweede violen' Rubens Barrichello, Felipe Massa, Nelsinho Piquet, Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher, enz. enz.

Er zijn er vast veel meer uit het verleden op te noemen, maar deze namen komen zo in mij op als ik kijk naar mijn eigen 'bewuste' F1-historie.

Mijn belangstelling voor de Formule 1 is sinds najaar 1999 ontstaan: een toenmalige vriend die nota bene naar een F1-held vernoemd is, moest uiteraard alle F1-weekenden thuis voor de buis zitten... En wie mocht er verplicht meekijken (maar moest wel even gaarne d'r mond houden...?) :X
:+

[ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 06-10-2010 19:12:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')