Zo werkt de puntentelling toch ook?quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's de sterkste teams meer punten geven en dus minder aantrekkelijk voor de kleine teams.
quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's de sterkste teams meer punten geven en dus minder aantrekkelijk voor de kleine teams.
Ik zeg dan ook "minder aantrekkelijk". De "nieuwe" puntentelling geeft wel twee extra plekken punten en dat heeft nogal een impact op de gelden die de teams einde van het seizoen ontvangen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 18:48 schreef rubbereend het volgende:
Zo werkt de puntentelling toch ook?
1966: Jim Clark, Graham Hill, John Surtees, Jack Brabham, Phil Hillquote:Op dinsdag 14 september 2010 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
5 gebeurde in ieder geval al 2x eerder.
1968: Jim Clark (63, 65), Graham Hill (62), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) en Denny Hulme (67),
1970: Graham Hill (62, 68), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) Denny Hulme (67) en Jackie Stewart (69),
Meer kan ik er zo niet verzinnen.
neequote:Op dinsdag 14 september 2010 19:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat F1 nodig heeft is een omgekeerde grid.
Het is statistisch aangetoond.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:13 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik zie t verschil niet echt.. Of je nou allemaal met 120liter rijdt of met 40liter, zoveel zal t niet schelen met inhalen. Denk dat eerder de technologie van de banden (grip, hogere bochtsnelheid) en de remmen (kortere remweg) een grote hap hebben genomen uit het hedendaagse inhalen. Tuurlijk spelen effecten als verstoorde aero mee, maar ik snap niet waarom wel of niet tanken een verschil zou maken, aangezien ze toch allemaal met de meest voor de hand liggende strategie gaan rijden
quote:F1 » Vettel Monza blip likely self-inflicted, admits Horner
Far from being an engine issue as had originally been suspected as the cause of Sebastian Vettel's temporary loss of power at Monza, the culprit was actually brakes - likely caused by the German hitting a kerb too hard
The suspected engine problem that momentarily slowed Sebastian Vettel during Sunday's Italian Grand Prix and caused the young German to initially think his race was 'over' was in fact a brake issue, Red Bull Racing team principal Christian Horner has revealed – and a self-inflicted one at that.
Having made a poor getaway at Monza in company with fellow third row-starter and RBR team-mate Mark Webber, Vettel settled into P7 in the early stages of the grand prix, closely following fifth-placed Robert Kubica and sixth-placed Nico Hülkenberg. However, on lap 20 the Heppenheim native complained of a sudden loss of power and dropped behind Webber and almost into the clutches of the pursuing Michael Schumacher, confessing that 'for one-and-a-half laps I thought, it's over, it's all over'.
Indeed, Vettel lost four seconds over the space of that lap and the one that followed, before the gremlin mysteriously vanished and enabled the 23-year-old to carry on with his race – one that, by dint of an ultra-late pit-stop and Webber getting held up for lap-after-lap by the increasingly wild Hülkenberg, enabled him to jump the pair of them as well as Kubica and Nico Rosberg to snatch fourth position at the last gasp and the potentially crucial twelve points that accompany it.
Outscoring both Webber and erstwhile world championship leader Lewis Hamilton means that although the sport's youngest-ever grand prix-winner has fallen from third to fifth in the title standings, points-wise he is actually closer than he had been prior to the weekend, now lying 24 markers adrift of the top of the table.
Following post-race analysis, Horner has since confirmed that it was the brakes that led to Vettel's temporary dip in lap time – one quite possibly caused by the manner in which the car had been driven.
“At first we thought one of his visor tear-offs might have flown into the airbox, but it now looks as though his brakes were momentarily binding, probably as a result of hitting a kerb [too hard],” the Englishman explained.
kloptquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is statistisch aangetoond.
Heeft denk ik vooral te maken met de balans van de auto, die bij een zware auto (volle tank) anders is dan met een lichte auto. Sommige teams doen het beter met een zware auto, andere beter met een lichte auto, waardoor je zowel aan het begin van de race als aan het eind van de race gevechten hebt op de baan, omdat de ene auto aan het begin beter is en de andere auto aan het eind. Bij tankstops zijn alle auto's relatief licht en verschilt dat niet over de hele race, waardoor de besten al vanaf het begin vooraan rijden en er dus later minder gevechten op de baan ontstaan. Maar dit is mijn eigen interpretatie en hoeft dus niet waar te zijn.
Bovendien is een zwaardere auto een zwaardere belasting op de motor en dus gaat de motor minder lang mee. Over een seizoen zal dat best uitmaken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is statistisch aangetoond.
Heeft denk ik vooral te maken met de balans van de auto, die bij een zware auto (volle tank) anders is dan met een lichte auto. Sommige teams doen het beter met een zware auto, andere beter met een lichte auto, waardoor je zowel aan het begin van de race als aan het eind van de race gevechten hebt op de baan, omdat de ene auto aan het begin beter is en de andere auto aan het eind. Bij tankstops zijn alle auto's relatief licht en verschilt dat niet over de hele race, waardoor de besten al vanaf het begin vooraan rijden en er dus later minder gevechten op de baan ontstaan. Maar dit is mijn eigen interpretatie en hoeft dus niet waar te zijn.
Eens, kan een mooie strijd opleveren aan het einde van de race. Een Virgin die in de laatste ronden nog even de pits induikt voor een setje vers rubber en er paar kwalificatie ronden uitknalt om een punt te scoren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:02 schreef rubbereend het volgende:
Als ze eens punten gaan uitdelen voor de snelste raceronde is er op het einde nog wat voor te racen met de steeds lichtere wagens.
Dat zie je serieus gebeuren? Een VIRGIN die effe een sneller rondje rijdt dan de Ferrari's, Red Bulls en McLarens door vers rubber?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:39 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Eens, kan een mooie strijd opleveren aan het einde van de race. Een Virgin die in de laatste ronden nog even de pits induikt voor een setje vers rubber en er paar kwalificatie ronden uitknalt om een punt te scoren.
Een rijder in de top 10 zal niet snel naar binnen gaan om even banden te verwisselen omdat hij dan buiten de punten valt.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:06 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Een snelste ronde voor virgin is natuurlijk overdreven. Al is de kwalificatietijd van Glock nog geen twee seconden langzamer dan de snelste raceronde van Alonso.
De teams in de middenmoot, zoals force India of toro Rosso, kunnen op vers rubber een mooie strijd aangaan voor de snelste ronde.
een reversed grid is toch tegen alle principes van de sport in? bij voetbal draaien ze de score toch ook niet om na de eerste helftquote:
wat een vergelijk zegquote:Op woensdag 15 september 2010 14:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
een reversed grid is toch tegen alle principes van de sport in? bij voetbal draaien ze de score toch ook niet om na de eerste helft
Als er al sprake zou zijn van een reversed grid (wat ik niet hoopquote:Op woensdag 15 september 2010 16:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
wat een vergelijk zeg
reversed grid zorgt voor nieuwe strategiën (achteraan starten is niet winstgevend dus teams zouden proberen niet op de eerste plek te kwalificeren)
reversed grid zorgt voor meer inhaal acties
reversed grid pusht elk team maximaal
Wel de speelrichtingquote:Op woensdag 15 september 2010 14:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
een reversed grid is toch tegen alle principes van de sport in? bij voetbal draaien ze de score toch ook niet om na de eerste helft
Proberen niet het snelste te zijnquote:Op woensdag 15 september 2010 16:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
wat een vergelijk zeg
reversed grid zorgt voor nieuwe strategiën (achteraan starten is niet winstgevend dus teams zouden proberen niet op de eerste plek te kwalificeren)
elk team pusht al maximaalquote:reversed grid pusht elk team maximaal
Oja ... het loont om 20 ronden achter een langzamere auto te rijden omdat je 0.05 seconden sneller was in de kwali. O nee, toch niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:00 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Proberen niet het snelste te zijnin de Formule 1?
Daar ziet de kijker alleen weinig van op de baan door het gebrek aan inhalen.quote:elk team pusht al maximaal
de enige format wat zou kunnen werken is die van de GP2, en dat zou betekenen dat er twee races zullen zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Oja ... het loont om 20 ronden achter een langzamere auto te rijden omdat je 0.05 seconden sneller was in de kwali. O nee, toch niet.
[..]
Daar ziet de kijker alleen weinig van op de baan door het gebrek aan inhalen.
Kan niet zeggen dat ik principieel tegen benquote:Op donderdag 16 september 2010 14:21 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de enige format wat zou kunnen werken is die van de GP2, en dat zou betekenen dat er twee races zullen zijn.
quote:Romain Grosjean zal volgende week voor Pirelli in actie komen op het circuit van Monza. Dit maakt de Italiaanse bandenfabrikant later vandaag (donderdag) bekend. De 24-jarige Fransman vervangt Nick Heidfeld, die voor Sauber gaat racen.
...
Heidfeld komt vandaag (donderdag) voor het laatst in actie voor Pirelli, op het circuit van Jerez de la Frontera. Op vrijdag treedt hij officieel in dienst bij Sauber.
Als ze met reversed grid gaan werken stop ik met kijkenquote:Op donderdag 16 september 2010 17:57 schreef Alleskids het volgende:
Ik heriner me iets van enige jaren terug, dat de eerste uitvaller de volgende GP als eerste moest kwalificeren (op een groene baan), toen mocht iedere coureur alleen over een lege baan tijdens kwalificatie. Pas de uitslag van de GP toe in omgekeerde volgorde voor de volgende GP. De eerste uitvaller in Italie (Senna ?)op Pole voor in Singapore, , de winnaar (Alonso) achteraan.
In WTCC is het de top 8 omgekeerd in race 2, maar dan doen nummer 6 of 7 het soms met opzet langzaam aan om toch maar 8e te worden. Wordt het wel lachen in de GP voor Monaco, wannneer sommigen hun best zullen doen om als eerste uit te vallen.
Niet het gemiddelde. 2de kwalificatie telde. Eerste kwalificatie was alleen maar om de volgorde van de 2de kwalificatie vast te stellen.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:59 schreef Atreidez het volgende:
Het was een omgekeerde 1e qualify, maar er waren er 2 en het ging om het gemiddelde als ik me niet vergis.. Dus de grid zal er niet veel anders uitzien dan, want we hebben toen ook nooit veel rare mensen op pole gehad.
Juist. En de 1ste quali werd bepaald door de stand van het WK.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet het gemiddelde. 2de kwalificatie telde. Eerste kwalificatie was alleen maar om de volgorde van de 2de kwalificatie vast te stellen.
No new engines left for Alonso while championship leader Webber has twoquote:Ferrari must have confidence in their remaining engines as they felt happy to use new ones for both of the last two races at power-hungry tracks.
However Alonso may have less total life in his remaining engines than Felipe Massa, following his engine failure in Malaysia. Ferrari said at the time:
"Fernando’s engine suffered a structural failure, of a type we had never seen during the winter. We believe there was a role played by the unusual way in which the driver had to use the engine during the race, because of the gear selection problems he experienced right from the start."
Keep an eye on the Friday mileages to see if Ferrari shift more of the development work towards his team mate.
De boel is verzegeld, dus er mag behalve kijken niets aan gedaan worden.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:23 schreef bodylotion het volgende:
worden die motoren na elke race ook gereviseerd, of is de hele boel verzegeld?
quote:
Emm, kijk je geen eurosport?quote:Op zondag 19 september 2010 17:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
![]()
jammer dat dit soort dingen nooit uitgezonden word op tv
nee eigenlijk nooit neequote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef Swindler het volgende:
[..]
Emm, kijk je geen eurosport?
Geweldige laatste ronde , de koploper had zijn kart afgesteld om in het begin flink uit te lopen en daarna af te zakken en met een kleine marge te winnen ( zit veel in de bandenspanning) Maar de vries is gewoon echt een topperHij spreekt trouwens ook beter engels dan de meeste nederlanders!
Hij rijdt trouwens in hetzelfde team als de zoon van jos verstappen. (Zanardi/CRG) En natuurlijk als coach Michel Vacirca en Anthony Hamilton
Niet vaak inderdaad , maar toevallig was er live nederlands verslag van deze racequote:Op zondag 19 september 2010 18:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee eigenlijk nooit nee![]()
worden daar kartraces op uitgezonden dan?
Wordt dan leuk met die kunstmatige verlichting daar. Ben benieuwd of de coureurs daar dan last van krijgen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:45 schreef Googolplexian het volgende:
F1.com laat trouwens aardig rukweer zien als voorspelling voor het weekend; regen en onweer.
Google heeft het over halfbewolkt en buien.
Wunderground zegt onweer en op zondag pas regen.
BBC houdt het op bewolkt en regen van do t/m zo.
Iedereen heeft het iig over regen.
Dat zat ik me dus ook af te vragen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wordt dan leuk met die kunstmatige verlichting daar. Ben benieuwd of de coureurs daar dan last van krijgen.
En mochten ze er last van krijgen in hoeverre dat invloed heeft op het doorgaan van de race. Kan me zo voorstellen dat dat wel eens onveilige situaties op kan leveren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat zat ik me dus ook af te vragen.
* Sally voelt zich gediscrimineerdquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:31 schreef Burnie88 het volgende:
Maar verwacht niet teveel van die regen mannen. Dat werd de vorige 2 edities ook voor het hele weekend voorspeld, maar die regen komt in de namiddag (dus niet 's nachts lokale tijd) of gewoon niet. Al hoop ik er natuurlijk wel op...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |