abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 11:31:27 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86235910
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

J

Team orders hadden o.a. om die reden nog heftiger verboden moeten worden.
Ik ben het wel met je eens, het probleem is alleen hoe dit te controleren, in het geval van Ferrari was het heel duidelijk, maar laatst toen Vettel tegen Webber aanreed (volgens enkelen andersom) was er ook sprake van team orders, alleen niet juist opgevolgd/uitgevoerd.

Zolang het dus niet goed te controleren is ben ik niet voor een verbod, ik ben trouwens benieuwd hoe McLaren en RBR de laatste paar races hiermee om zullen gaan, zeker nu het in principe is gedoogd.

De FIA zet natuurlijk wel de stewards voor lul, die bestraffen Ferrari voor iets wat volgens de FIA niet te bewijzen was, krijgt Ferrari die boete dan nog terug?
pi_86236140
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, het probleem is alleen hoe dit te controleren, in het geval van Ferrari was het heel duidelijk, maar laatst toen Vettel tegen Webber aanreed (volgens enkelen andersom) was er ook sprake van team orders, alleen niet juist opgevolgd/uitgevoerd.

Zolang het dus niet goed te controleren is ben ik niet voor een verbod, ik ben trouwens benieuwd hoe McLaren en RBR de laatste paar races hiermee om zullen gaan, zeker nu het in principe is gedoogd.

De FIA zet natuurlijk wel de stewards voor lul, die bestraffen Ferrari voor iets wat volgens de FIA niet te bewijzen was, krijgt Ferrari die boete dan nog terug?
Die boete staat. Ze zijn zo afdoende gestraft, vindt de WMSC. Da's krom, imo ... maargoed.

Het is dus niet gedoogd ... maar je komt er met maximaal 100k$ aan boete mee weg, blijkt. Meer straf valt er niet te geven zolang ze het maar niet letterlijk over de boordradio roepen.


Edit : Hoe ik HOOP dat de andere teams gaan reageren... allemaal over de boordradio :)

Red Bull en McLaren : "[Driver], Alonso is slower than you ... can you confirm you understand?"

Andere teams : "[Driver], Alonso is faster than you ... can you confirm you understand?"
Calm down, please!
pi_86236316
Ik vind het ook scheef zoals Tarado zegt. Geen bewijs, maar de boete blijft :? Dan spreek je jezelf (FIA) gewoon tegen dus..
Where facts are few, experts are many.
pi_86236663
After the race the team was fined $100,000 by the stewards for breaching Article 39.1 of the sporting code, which bans team orders, and Article 151c, which forbids teams bringing the sport into disrepute

Hou' 't vaag ... heb je altijd een achterdeurtje
Calm down, please!
pi_86237674
Door dat achterdeurtje zou de FIA zichzelf nu eigenlijk een boete moeten geven ;(
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 01:13:35 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86265538
Dit weekend komt de Grand Prix van Italië in Monza er weer aan. Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1

Naar aanleiding hiervan maakte sasquatch een special over Jochen Rindt die in 1970 op het fameuze Italiaanse circuit het leven liet en de enige coureur is die na zijn dood uitgeroepen werd tot wereldkampioen in de Formule 1.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86266740
Hmz... nog geen eh, Volg Topic hier...

Crosspost, dan maar :@

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:41 schreef Sally het volgende:
[Historisch] Monza 1970
Nice one, sas! Gonna read that one later on this weekend :Y *O*

Oh, ik was wel lekker op tijd niet, LeXX en sasquatsch? B-) Thnx voor de PM's!

Moet er later nog maar eens op terugkomen ;) Eerst een paar dagen Twente :P (edit: geldt ook voor Tarado, btw :@)

/ :z
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_86268310
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:13 schreef Peterselieman het volgende:
Naar aanleiding hiervan maakte sasquatch een special over Jochen Rindt die in 1970 op het fameuze Italiaanse circuit het leven liet en de enige coureur is die na zijn dood uitgeroepen werd tot wereldkampioen in de Formule 1.
Jochen O+
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:10:08 #109
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_86293181
Was wat aan het rondstruinen tussen nieuwssites, zie ik dat de GP2 hun nieuwe 2011 auto heeft voorgesteld:



En zie de HRT



Tis goed te zien dat Dallara de GP2-bolide heeft ontworpen, en de huidige HRT, vanaf de neus tot aan de airbox is het bijna een directe kopie :{
Verklaart ook waarom de 2 wagens regelmatig gelijkaardige ronde tijden vertonen :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_86293523
Ah nee toch, gaan ze in de GP2 nu ook met die taartscheppen rijden? ;(
Where facts are few, experts are many.
pi_86317374
F1 » Rome signs deal to hold F1 race

Rome Grand Prix moves closer to reality as F1 boss Bernie Ecclestone agrees a five-year deal with officials of the proposed event.
Calm down, please!
pi_86320193
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:16 schreef Atreidez het volgende:
Ah nee toch, gaan ze in de GP2 nu ook met die taartscheppen rijden? ;(
En dan hebben we die mislukte sharkfin nog. ;(

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:10 schreef Sinister-D- het volgende:

Verklaart ook waarom de 2 wagens regelmatig gelijkaardige ronde tijden vertonen :')
De HRT was gewoon de testversie voor deze wagen. B-)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:43:46 #113
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86321076
Ik heb zo eens na zitten denken...

Vroegah, ten tijden van de 10-punten per overwinning, was je altijd om en nabij de 100 punten wereldkampioen.
In de moderne tijden der Formule 1 hebben we nu dus 25 punten per overwinning, waardoor je dus ongeveer rond de 250 punten wereldkampioen zou kunnen zijn.
Hamilton en Webber zitten ieder daar dus ongeveer 3 overwinningen vandaan.

Ik denk dan ook, ondanks wellicht een winst van Alonso of een ieder ander. Dat de strijd toch zal gaan tussen Webber en Hamilton dit jaar.

Nu hebben we dus nog 6 races te gaan, incluis Monza morgen, voor we weten wie in Monaco weer de beker mag ophalen.
Maw. we krijgen denk ik een unieke eindspurt naar de Finish op het Yas-Island. Als we de analyses bekijken van vorig jaar is McLaren sterk terug gekomen in de laatste wedstrijden. Die ervaring kunnen ze dus mee pikken dit jaar ook.
Maar er komen ook wat tracks aan welke de Red Bull liggen.

Wat denken jullie wat het wordt?
Hamilton zijn 2de of Webber's eerste....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86323742
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:43 schreef nils7 het volgende:

Wat denken jullie wat het wordt?
Hamilton zijn 2de of Webber's eerste....
erg moeilijk om te zeggen maar ik denk dat het Webber wordt. de Red Bull is goed genoeg om constant in de top 3 te finishen, iets wat voor McLaren moeilijker is denk ik.

Webber hoeft het bij wijze alleen maar uit te rijden..
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86325626
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:08 schreef bodylotion het volgende:

[..]

erg moeilijk om te zeggen maar ik denk dat het Webber wordt. de Red Bull is goed genoeg om constant in de top 3 te finishen, iets wat voor McLaren moeilijker is denk ik.

Webber hoeft het bij wijze alleen maar uit te rijden..
Aan de andere kant heeft McLaren nog motoren over en zit het niet helemaal jofel met de betrouwbaarheid bij RBR ... bij McLaren wel.

10 Plaatsen terug voor motor wissels of alleen al de angst daarvoor (en dus een behoudende engine-setting) kan Red Bull (edit ... maar vooral Ferrari) nog wel eens de kop kosten richting het einde van het seizoen.


Engines Left :

01 McLaren Jenson Button 6
02 McLaren Lewis Hamilton 6
03 Mercedes Michael Schumacher 6
04 Mercedes Nico Rosberg 6
05 Red Bull Sebastian Vettel 6
06 Red Bull Mark Webber 6
07 Ferrari Felipe Massa 7
08 Ferrari Fernando Alonso
7
09 Williams Rubens Barrichello 6
10 Williams Nico Hülkenberg 6
11 Renault Robert Kubica 5
12 Renault Vitaly Petrov 5
14 FI Adrian Sutil 6
15 FI Vitantonio Liuzzi 6
16 STR Sébastien Buemi 6
17 STR Jaime Alguersuari 6
18 Lotus Jarno Trulli 6
19 Lotus Heikki Kovalainen 6
20 HRT Karun Chandhok/Sakon Yamamoto 6
21 HRT Bruno Senna 6
22 Sauber Pedro De La Rosa 9
23 Sauber Kamui Kobayashi 6
24 Virgin Timo Glock 6
25 Virgin Lucas Di Grassi 6

[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 11-09-2010 22:04:44 ]
Calm down, please!
pi_86335809
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86335986
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft McLaren nog motoren over en zit het niet helemaal jofel met de betrouwbaarheid bij RBR ... bij McLaren wel.

10 Plaatsen terug voor motor wissels of alleen al de angst daarvoor (en dus een behoudende engine-setting) kan Red Bull (edit ... maar vooral Ferrari) nog wel eens de kop kosten richting het einde van het seizoen.


Engines Left :

01 McLaren Jenson Button 6
02 McLaren Lewis Hamilton 6
03 Mercedes Michael Schumacher 6
04 Mercedes Nico Rosberg 6
05 Red Bull Sebastian Vettel 6
06 Red Bull Mark Webber 6
07 Ferrari Felipe Massa 7
08 Ferrari Fernando Alonso
7
09 Williams Rubens Barrichello 6
10 Williams Nico Hülkenberg 6
11 Renault Robert Kubica 5
12 Renault Vitaly Petrov 5
14 FI Adrian Sutil 6
15 FI Vitantonio Liuzzi 6
16 STR Sébastien Buemi 6
17 STR Jaime Alguersuari 6
18 Lotus Jarno Trulli 6
19 Lotus Heikki Kovalainen 6
20 HRT Karun Chandhok/Sakon Yamamoto 6
21 HRT Bruno Senna 6
22 Sauber Pedro De La Rosa 9
23 Sauber Kamui Kobayashi 6
24 Virgin Timo Glock 6
25 Virgin Lucas Di Grassi 6
Volgens deze lijst hebben alle teams toch genoeg motoren? :{
pi_86336047
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:27 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Volgens deze lijst hebben alle teams toch genoeg motoren? :{
Nee hoor, de la Rosa is al over de acht gegaan. En Ferrari - en dan met name Alonso - zit er natuurlijk al aardig in de buurt. Verder zegt het inderdaad niet alles, want je weet niet hoeveel kilometer elke motor heeft gelopen en hoe oud de bewuste motoren al zijn.
pi_86336103
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]


Nee hoor, de la Rosa is al over de acht gegaan. En Ferrari - en dan met name Alonso - zit er natuurlijk al aardig in de buurt. Verder zegt het inderdaad niet alles, want je weet niet hoeveel kilometer elke motor heeft gelopen en hoe oud de bewuste motoren al zijn.
Ah, dan klopt de titel engines left niet. :P
pi_86363516
Waarschijnlijk de laatste race van DLR gezien vandaag ^O^ Heidfeld vermoedelijk als vervanger.
pi_86364023
heb je ook een bron waarmee je dat wat meer kan onderbouwen?
pi_86364143
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86674

Heidfeld linked with Sauber return

Pedro de la RosaNick Heidfeld is on the verge of an early return to Formula 1 this season, AUTOSPORT has learned, with sources suggesting that he is close to a deal that could see him drive for Sauber from the Singapore Grand Prix.

The German has been on the sidelines this year, having originally been test driver for Mercedes GP before recently assuming the development role for Pirelli.

However, sources have suggested that Heidfeld is now close to agreeing a deal that could see him back in a race seat for the next event in Singapore.

It is understood that if a deal is agreed then Sauber may move Pedro de la Rosa aside for the final flyaway events - with Kamui Kobayashi's place at the team secure now that he has a contract with the outfit for 2011.

Team principal Peter Sauber declined to say anything about the situation when asked in Italy on Sunday.

"I do not wish to make any comment about our drivers," he told AUTOSPORT.

Heidfeld has spent seven seasons in total racing for Sauber, during two separate spells. He competed for the outfit between 2001 and 2003 and then from 2006 to 2009.

De la Rosa returned to F1 this season after three years on the sidelines, and has scored six of the team's 27 points.
  zondag 12 september 2010 @ 23:43:31 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86367105
Cosworth confirms Lotus split as 2011 Renault engine deal rumours intensify
12 September 2010 by Keith Collantine

Cosworth has announced it will not supply engines to Lotus in 2011.

The engine supplier released a statement saying:

Cosworth has reached an agreement in principle with Lotus Racing whereby the team’s Cosworth engine supply agreement will come to a conclusion at the end of the current Formula One season. This agreement is subject to contract and until the agreement is signed, neither party will be making any further comment.


Lotus are believed to be chasing a Renault engine supply for 2011.

Team principal Tony Fernandes expressed frustration at suffering another gearbox failure during today’s Italian Grand Prix. This is believed to be the catalyst behind the change of engine suppliers which will also come with a supply of gearboxes.

But he was keen to stress his satisfaction with Cosworth’s engines when he posted the following on Twitter today:

Jarno has some gear issues. Boy I hate this gearbox. [...] It’s such a shame on gearbox and back of engine. Cosworth is a good engine. [...] Jarno retired gearbox. Oh well. Making decisions easier.
  maandag 13 september 2010 @ 11:37:27 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86383745
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:47 schreef roelofjan het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86674

Heidfeld linked with Sauber return

Pedro de la RosaNick Heidfeld is on the verge of an early return to Formula 1 this season, AUTOSPORT has learned, with sources suggesting that he is close to a deal that could see him drive for Sauber from the Singapore Grand Prix.

The German has been on the sidelines this year, having originally been test driver for Mercedes GP before recently assuming the development role for Pirelli.

However, sources have suggested that Heidfeld is now close to agreeing a deal that could see him back in a race seat for the next event in Singapore.

It is understood that if a deal is agreed then Sauber may move Pedro de la Rosa aside for the final flyaway events - with Kamui Kobayashi's place at the team secure now that he has a contract with the outfit for 2011.

Team principal Peter Sauber declined to say anything about the situation when asked in Italy on Sunday.

"I do not wish to make any comment about our drivers," he told AUTOSPORT.

Heidfeld has spent seven seasons in total racing for Sauber, during two separate spells. He competed for the outfit between 2001 and 2003 and then from 2006 to 2009.

De la Rosa returned to F1 this season after three years on the sidelines, and has scored six of the team's 27 points.
Hebben we een mooi topic voor: Silly season 2011 - Komt Raikkonen terug?

Daar heb ik deze en andere geruchten van dit weekend even bijgezet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86383901
Als hij al in Singapore in die auto kan zitten moet het natuurlijk wel hier :P Moet zeggen dat DLR zich niet heeft laten zien, maar ook Kobayashi maakt geen indruk en dat hele team is natuurlijk in elkaar gezakt na de wintertests.. Heidfeld zal wel graag willen racen, maar of hij er dan ineens zoveel harder mee moet gaan?
Where facts are few, experts are many.
  maandag 13 september 2010 @ 16:54:25 #127
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86386960
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef Atreidez het volgende:
Als hij al in Singapore in die auto kan zitten moet het natuurlijk wel hier :P Moet zeggen dat DLR zich niet heeft laten zien, maar ook Kobayashi maakt geen indruk en dat hele team is natuurlijk in elkaar gezakt na de wintertests.. Heidfeld zal wel graag willen racen, maar of hij er dan ineens zoveel harder mee moet gaan?
Koba doet het best goed en eigenlijk is Sauber op hetzelfde niveau als voor BMW: je mist ze niet ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86387705
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef Atreidez het volgende:
Als hij al in Singapore in die auto kan zitten moet het natuurlijk wel hier :P Moet zeggen dat DLR zich niet heeft laten zien, maar ook Kobayashi maakt geen indruk en dat hele team is natuurlijk in elkaar gezakt na de wintertests.. Heidfeld zal wel graag willen racen, maar of hij er dan ineens zoveel harder mee moet gaan?
DLR heeft in zijn hele carriere geen indruk kunnen maken, blunder geweest van Sauber. Kobayashi laat dan af en toe nog leuke dingen zien tijdens de races.
pi_86388630
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

DLR heeft in zijn hele carriere geen indruk kunnen maken, blunder geweest van Sauber. Kobayashi laat dan af en toe nog leuke dingen zien tijdens de races.
Hij heeft wel wat leuke dingen laten zien toen hij moest invallen bij mclaren. Waren leuke races.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_86390575
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Hij heeft wel wat leuke dingen laten zien toen hij moest invallen bij mclaren. Waren leuke races.
Hij heeft toen met veel geluk een 2e plek gepakt in Hongarije, zijn pace was toen ook veel te traag net als bij Arrows,Jaguar en dit jaar Sauber.
  maandag 13 september 2010 @ 18:58:21 #131
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86391007
Hamilton dadelijk bij RTL boulevard
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 13 september 2010 @ 18:59:14 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86391046
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:46 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Hij heeft toen met veel geluk een 2e plek gepakt in Hongarije, zijn pace was toen ook veel te traag net als bij Arrows,Jaguar en dit jaar Sauber.
Inderdaad geen topper maar dat vind ik van Heidfeld ook niet hoewel ik die wel wat hoger aansla, jammer dat DLR zijn plek niet door een jong talent wordt ingenomen, voorzover die voorhanden zijn, op de zoveelste middelmatige duitser zitten we ook niet te wachten
  maandag 13 september 2010 @ 19:38:56 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86392709
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad geen topper maar dat vind ik van Heidfeld ook niet hoewel ik die wel wat hoger aansla, jammer dat DLR zijn plek niet door een jong talent wordt ingenomen, voorzover die voorhanden zijn, op de zoveelste middelmatige duitser zitten we ook niet te wachten
Inderdaad, de laatste Duitser die terug kwam bakt er ook niks van :P
The line is a dot to you!
pi_86398007
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad geen topper maar dat vind ik van Heidfeld ook niet hoewel ik die wel wat hoger aansla, jammer dat DLR zijn plek niet door een jong talent wordt ingenomen, voorzover die voorhanden zijn, op de zoveelste middelmatige duitser zitten we ook niet te wachten
Ik noem de Duitsers nou niet bepaald "middelmatig"...

Vettel,Rosberg,Sutil,Hulkie,Schumacher.. :|W :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 13 september 2010 @ 22:29:09 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86402412
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik noem de Duitsers nou niet bepaald "middelmatig"...

Vettel,Rosberg,Sutil,Hulkie,Schumacher.. :|W :P
Sutil vind ik niet top, doe daar Glock en Heidfeld bij en dan heb je 3 middelmatige duitsers, dan kan je wel van zoveelste spreken vind ik op een veld van 24 totaal

Vettel en Rosberg zijn goed, Hulkenberg een talent en Schumacher was supertop vind je deze 4 niet genoeg dan?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 september 2010 @ 22:55:36 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86403992
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 september 2010 @ 00:26:07 #137
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86408185
Hier een fotoshow en video op GTspirit
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86408738
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Sutil vind ik niet top, doe daar Glock en Heidfeld bij en dan heb je 3 middelmatige duitsers, dan kan je wel van zoveelste spreken vind ik op een veld van 24 totaal

Vettel en Rosberg zijn goed, Hulkenberg een talent en Schumacher was supertop vind je deze 4 niet genoeg dan?
Sutil verdient al jaren een betere wagen ( Ik zie hem nog wel groeien,bij een ander team )
Glock heeft ook behoorlijk wat in zijn mars ( geef hem die 2de Renault! )
Heidfeld is gewoon super constant ,zeer waardevol voor een team dus
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_86410452
En HHF is nog altijd een lul B-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:29:50 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86412274
Raikkonen bids for 2011 Renault seat

By Jonathan Noble Tuesday, September 14th 2010, 05:19 GMT

quote:
Kimi Raikkonen is making a fresh bid to return to Formula 1 next year after approaching the Renault team for a drive in 2011, AUTOSPORT can reveal.

Although it had looked likely that Raikkonen would remain in the World Rally Championship next year after his switch of discipline for this season, AUTOSPORT has learned that Raikkonen has renewed his interest in getting back to grand prix racing.

Sources have revealed that in the wake of Renault's impressive form at the Belgian Grand Prix, Raikkonen approached the French car manufacturer with the intent of putting a deal together.

It is not clear, however, whether Raikkonen spoke to Renault himself or if it was done through his management team.

Raikkonen has always insisted that he would only come back to F1 if he was in a competitive car - and that is something that Renault now appears to be able to offer him.

But despite Raikkonen's credentials, Renault is in no rush to advance talks with him - and it is still holding on for current driver Vitaly Petrov to prove he can deliver what the team is demanding of him.

Renault team principal Eric Boullier confirmed that Raikkonen had approached the team - and is in contention for a seat alongside Robert Kubica in 2011.

"It is true that the summer has passed and we have had more and more requests - and the guy you mentioned [Raikkonen] is on the radar now," Boullier told AUTOSPORT.

"He is on the radar because he contacted us."

Boullier has long said that the team will keep Petrov next year if the Russian can improve his consistency throughout a whole race weekend - and not make silly errors like his spin in qualifying in Spa and blocking Timo Glock in qualifying at Monza.

When asked what Petrov had to do to convince Renault that he is a better option than Raikkonen, Boullier said: "He is not very far away to be honest.

"It is still very complicated for him to have a complete weekend and be faultless, and that is where he needs to work and focus on, and develop clearly his commitment and dedication."

One of the attractions of Petrov is the commercial possibilities he opens up in Russia, and Boullier said Renault would have to change its approach if it decided to take the Raikkonen route.

"It would be a different strategy for the team," he said. "And that is not a question of personality or having a world championship title - it will cost me more if he is world champion than if he is not. It is not a question of this - it is a different strategy.

"You work differently if you have a rookie - and in supporting him - than if you have two experienced drivers. So it is different.

"We need to think about it. But the priority is Vitaly, and to see how he will develop. If we are convinced then we will keep him definitely. This is the first option.

But there are several other options, and one of them is Kimi."

Boullier said he expected a decision on Renault's 2011 driver line-up to be made before the end of the season.
autosport.com
pi_86412542
Nou, als hij met dezelfde motivatie komt als toen hij net naar McLaren ging dan wordt het nooit leuk volgend jaar.. Dat ze zoveel geduld hebben met die Petrov, puur en alleen voor commercieel belang in Rusland :r
Where facts are few, experts are many.
pi_86413129
Stel DAT 't lukt en stel DAT Webber kampioen wordt ... rijden er in 2011 wel 6 wereldkampioenen met elkaar op de baan. Als Webber niet WK wordt dan 5 ... ook een unicum dacht ik. Nou nog Hakkinen en Villeneuve terug en Schumacher blijven waar 'ie zit :)

Webber (?)
Button
Hamilton
Alonso
Schumacher
Raikkonen
Calm down, please!
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:16:53 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86413186
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:45 schreef Atreidez het volgende:
Nou, als hij met dezelfde motivatie komt als toen hij net naar McLaren ging dan wordt het nooit leuk volgend jaar.. Dat ze zoveel geduld hebben met die Petrov, puur en alleen voor commercieel belang in Rusland :r
Zal er ook wel wat mee te maken hebben dat Kimi geld kost en Petrov geld meebrengt
pi_86414534
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:14 schreef Googolplexian het volgende:
Stel DAT 't lukt en stel DAT Webber kampioen wordt ... rijden er in 2011 wel 6 wereldkampioenen met elkaar op de baan. Als Webber niet WK wordt dan 5 ... ook een unicum dacht ik. Nou nog Hakkinen en Villeneuve terug en Schumacher blijven waar 'ie zit :)

Webber (?)
Button
Hamilton
Alonso
Schumacher
Raikkonen
5 gebeurde in ieder geval al 2x eerder.
1968: Jim Clark (63, 65), Graham Hill (62), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) en Denny Hulme (67),
1970: Graham Hill (62, 68), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) Denny Hulme (67) en Jackie Stewart (69),

Meer kan ik er zo niet verzinnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86414782
Meerdere kampioenen op de baan, kleine turbo motoren, ground effect ... d'r komen mooie tijden aan, schijnbaar *O*

Nu nog meer privateers, tanken tijdens pitstops en een goede bandenoorlog en we hebben weer ouderwets F1.
Calm down, please!
pi_86414800
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

5 gebeurde in ieder geval al 2x eerder.
1968: Jim Clark (63, 65), Graham Hill (62), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) en Denny Hulme (67),
1970: Graham Hill (62, 68), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) Denny Hulme (67) en Jackie Stewart (69),

Meer kan ik er zo niet verzinnen.
Net voor mijn tijd ^^ (helaas)
Calm down, please!
pi_86414967
Where facts are few, experts are many.
pi_86418571
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:18 schreef Googolplexian het volgende:
Meerdere kampioenen op de baan, kleine turbo motoren, ground effect ... d'r komen mooie tijden aan, schijnbaar *O*

Nu nog meer privateers, tanken tijdens pitstops en een goede bandenoorlog en we hebben weer ouderwets F1.
Juist toen de tankstops werden ingevoerd (in 1994) in de F1 was er een drastische verlaging van het aantal inhaalpogingen op de baan. Dat is daarna, door de focus van de auto op (steeds verbeterde) aerodynamica alleen maar erger geworden. Dus ik ben tegen tankstops!

Maar verder wel met je eens en verlang weer naar de tijden van eind jaren '70 (toen ik begon met kijken) en begin jaren '80.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86422851
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:45 schreef Atreidez het volgende:
Nou, als hij met dezelfde motivatie komt als toen hij net naar McLaren ging dan wordt het nooit leuk volgend jaar.. Dat ze zoveel geduld hebben met die Petrov, puur en alleen voor commercieel belang in Rusland :r
Was het ook niet zo dat Renault zelf,weer het team 100% wou terug kopen? :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_86423146
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Juist toen de tankstops werden ingevoerd (in 1994) in de F1 was er een drastische verlaging van het aantal inhaalpogingen op de baan. Dat is daarna, door de focus van de auto op (steeds verbeterde) aerodynamica alleen maar erger geworden. Dus ik ben tegen tankstops!
Ik zie t verschil niet echt.. Of je nou allemaal met 120liter rijdt of met 40liter, zoveel zal t niet schelen met inhalen. Denk dat eerder de technologie van de banden (grip, hogere bochtsnelheid) en de remmen (kortere remweg) een grote hap hebben genomen uit het hedendaagse inhalen. Tuurlijk spelen effecten als verstoorde aero mee, maar ik snap niet waarom wel of niet tanken een verschil zou maken, aangezien ze toch allemaal met de meest voor de hand liggende strategie gaan rijden :)
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 september 2010 @ 16:02:01 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86425181
Als ze eens punten gaan uitdelen voor de snelste raceronde is er op het einde nog wat voor te racen met de steeds lichtere wagens.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_86431271
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:02 schreef rubbereend het volgende:
Als ze eens punten gaan uitdelen voor de snelste raceronde is er op het einde nog wat voor te racen met de steeds lichtere wagens.
Da's de sterkste teams meer punten geven en dus minder aantrekkelijk voor de kleine teams.
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 september 2010 @ 18:48:08 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86432267
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's de sterkste teams meer punten geven en dus minder aantrekkelijk voor de kleine teams.
Zo werkt de puntentelling toch ook? :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:21:24 #155
34586 kepler
No bounce, no play
pi_86433663
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's de sterkste teams meer punten geven en dus minder aantrekkelijk voor de kleine teams.
:D Dat is de bedoeling toch?

Anders wint dadelijk het zwakste team het WK :')
The line is a dot to you!
pi_86433979
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:48 schreef rubbereend het volgende:

Zo werkt de puntentelling toch ook? :D
Ik zeg dan ook "minder aantrekkelijk". De "nieuwe" puntentelling geeft wel twee extra plekken punten en dat heeft nogal een impact op de gelden die de teams einde van het seizoen ontvangen.

Door de sterkste teams NOG meer punten te geven op het vlak waar de kleine teams geen kans van scoren hebben maak je het verschil alleen maar groter.

Bovendien spreekt de "punt voor de snelste ronde" de nieuwe puntentelling tegen. Voor zover ik me kan herinneren wilde Bernie medailles om er zeker van te zijn dat degene met de meeste wins ook echt kampioen werd. Ging niet door, maar wel een puntentelling waarbij de winnaar meer afstand neemt.

Wat F1 nodig heeft is een omgekeerde grid.
Calm down, please!
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:02:48 #157
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_86438498
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

5 gebeurde in ieder geval al 2x eerder.
1968: Jim Clark (63, 65), Graham Hill (62), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) en Denny Hulme (67),
1970: Graham Hill (62, 68), John Surtees (64), Jack Brabham (59, 60, 66) Denny Hulme (67) en Jackie Stewart (69),

Meer kan ik er zo niet verzinnen.
1966: Jim Clark, Graham Hill, John Surtees, Jack Brabham, Phil Hill
1971: Graham Hill, John Surtees, Jack Brabham, Denny Hulme, Jackie Stewart

Volgens mij is dit alles
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:06:43 #158
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_86438771
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wat F1 nodig heeft is een omgekeerde grid.
nee
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86439598
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:13 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik zie t verschil niet echt.. Of je nou allemaal met 120liter rijdt of met 40liter, zoveel zal t niet schelen met inhalen. Denk dat eerder de technologie van de banden (grip, hogere bochtsnelheid) en de remmen (kortere remweg) een grote hap hebben genomen uit het hedendaagse inhalen. Tuurlijk spelen effecten als verstoorde aero mee, maar ik snap niet waarom wel of niet tanken een verschil zou maken, aangezien ze toch allemaal met de meest voor de hand liggende strategie gaan rijden :)
Het is statistisch aangetoond.

Heeft denk ik vooral te maken met de balans van de auto, die bij een zware auto (volle tank) anders is dan met een lichte auto. Sommige teams doen het beter met een zware auto, andere beter met een lichte auto, waardoor je zowel aan het begin van de race als aan het eind van de race gevechten hebt op de baan, omdat de ene auto aan het begin beter is en de andere auto aan het eind. Bij tankstops zijn alle auto's relatief licht en verschilt dat niet over de hele race, waardoor de besten al vanaf het begin vooraan rijden en er dus later minder gevechten op de baan ontstaan. Maar dit is mijn eigen interpretatie en hoeft dus niet waar te zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86440125
quote:
F1 » Vettel Monza blip likely self-inflicted, admits Horner

Far from being an engine issue as had originally been suspected as the cause of Sebastian Vettel's temporary loss of power at Monza, the culprit was actually brakes - likely caused by the German hitting a kerb too hard
The suspected engine problem that momentarily slowed Sebastian Vettel during Sunday's Italian Grand Prix and caused the young German to initially think his race was 'over' was in fact a brake issue, Red Bull Racing team principal Christian Horner has revealed – and a self-inflicted one at that.

Having made a poor getaway at Monza in company with fellow third row-starter and RBR team-mate Mark Webber, Vettel settled into P7 in the early stages of the grand prix, closely following fifth-placed Robert Kubica and sixth-placed Nico Hülkenberg. However, on lap 20 the Heppenheim native complained of a sudden loss of power and dropped behind Webber and almost into the clutches of the pursuing Michael Schumacher, confessing that 'for one-and-a-half laps I thought, it's over, it's all over'.

Indeed, Vettel lost four seconds over the space of that lap and the one that followed, before the gremlin mysteriously vanished and enabled the 23-year-old to carry on with his race – one that, by dint of an ultra-late pit-stop and Webber getting held up for lap-after-lap by the increasingly wild Hülkenberg, enabled him to jump the pair of them as well as Kubica and Nico Rosberg to snatch fourth position at the last gasp and the potentially crucial twelve points that accompany it.

Outscoring both Webber and erstwhile world championship leader Lewis Hamilton means that although the sport's youngest-ever grand prix-winner has fallen from third to fifth in the title standings, points-wise he is actually closer than he had been prior to the weekend, now lying 24 markers adrift of the top of the table.

Following post-race analysis, Horner has since confirmed that it was the brakes that led to Vettel's temporary dip in lap time – one quite possibly caused by the manner in which the car had been driven.

“At first we thought one of his visor tear-offs might have flown into the airbox, but it now looks as though his brakes were momentarily binding, probably as a result of hitting a kerb [too hard],” the Englishman explained.
Calm down, please!
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:01:05 #161
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_86441800
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is statistisch aangetoond.

Heeft denk ik vooral te maken met de balans van de auto, die bij een zware auto (volle tank) anders is dan met een lichte auto. Sommige teams doen het beter met een zware auto, andere beter met een lichte auto, waardoor je zowel aan het begin van de race als aan het eind van de race gevechten hebt op de baan, omdat de ene auto aan het begin beter is en de andere auto aan het eind. Bij tankstops zijn alle auto's relatief licht en verschilt dat niet over de hele race, waardoor de besten al vanaf het begin vooraan rijden en er dus later minder gevechten op de baan ontstaan. Maar dit is mijn eigen interpretatie en hoeft dus niet waar te zijn.
klopt
de races kakken een stuk minder in dan voorheen + dat je minder stops hebt en dus meer kans op inhalen op de baan?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86449566
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is statistisch aangetoond.

Heeft denk ik vooral te maken met de balans van de auto, die bij een zware auto (volle tank) anders is dan met een lichte auto. Sommige teams doen het beter met een zware auto, andere beter met een lichte auto, waardoor je zowel aan het begin van de race als aan het eind van de race gevechten hebt op de baan, omdat de ene auto aan het begin beter is en de andere auto aan het eind. Bij tankstops zijn alle auto's relatief licht en verschilt dat niet over de hele race, waardoor de besten al vanaf het begin vooraan rijden en er dus later minder gevechten op de baan ontstaan. Maar dit is mijn eigen interpretatie en hoeft dus niet waar te zijn.
Bovendien is een zwaardere auto een zwaardere belasting op de motor en dus gaat de motor minder lang mee. Over een seizoen zal dat best uitmaken.

Toch zou ik grag de feul-stops terug zien :) Al was het maar om de team-orders meer te "dogen".
Calm down, please!
pi_86453080
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:02 schreef rubbereend het volgende:
Als ze eens punten gaan uitdelen voor de snelste raceronde is er op het einde nog wat voor te racen met de steeds lichtere wagens.
Eens, kan een mooie strijd opleveren aan het einde van de race. Een Virgin die in de laatste ronden nog even de pits induikt voor een setje vers rubber en er paar kwalificatie ronden uitknalt om een punt te scoren.
pi_86453317
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:39 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

Eens, kan een mooie strijd opleveren aan het einde van de race. Een Virgin die in de laatste ronden nog even de pits induikt voor een setje vers rubber en er paar kwalificatie ronden uitknalt om een punt te scoren.
Dat zie je serieus gebeuren? Een VIRGIN die effe een sneller rondje rijdt dan de Ferrari's, Red Bulls en McLarens door vers rubber?

Beter laat je het Virgin ook effe weten ... ze kunnen de auto 5 seconden per rondje sneller maken en ze zien het nu gewoon over het hoofd ... de BANDEN! :')
Calm down, please!
pi_86453399
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:06 schreef bodylotion het volgende:

[..]

nee
ja
Calm down, please!
pi_86453860
Een snelste ronde voor virgin is natuurlijk overdreven. Al is de kwalificatietijd van Glock nog geen twee seconden langzamer dan de snelste raceronde van Alonso.

De teams in de middenmoot, zoals force India of toro Rosso, kunnen op vers rubber een mooie strijd aangaan voor de snelste ronde.
  woensdag 15 september 2010 @ 11:41:52 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86454986
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:06 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Een snelste ronde voor virgin is natuurlijk overdreven. Al is de kwalificatietijd van Glock nog geen twee seconden langzamer dan de snelste raceronde van Alonso.

De teams in de middenmoot, zoals force India of toro Rosso, kunnen op vers rubber een mooie strijd aangaan voor de snelste ronde.
Een rijder in de top 10 zal niet snel naar binnen gaan om even banden te verwisselen omdat hij dan buiten de punten valt.

Als je dan naar de laatste race kijkt halen de laatste 7 in qualifying niet eens de snelste ronde van de race.

Dan zou je dus een mini competitie krijgen tussen een rijder of 4 die voor dat snelste ronde puntje gaan
pi_86460053
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ja
een reversed grid is toch tegen alle principes van de sport in? bij voetbal draaien ze de score toch ook niet om na de eerste helft :P
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86465589
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:09 schreef bodylotion het volgende:

[..]

een reversed grid is toch tegen alle principes van de sport in? bij voetbal draaien ze de score toch ook niet om na de eerste helft :P
wat een vergelijk zeg :')

reversed grid zorgt voor nieuwe strategiën (achteraan starten is niet winstgevend dus teams zouden proberen niet op de eerste plek te kwalificeren)

reversed grid zorgt voor meer inhaal acties

reversed grid pusht elk team maximaal
Calm down, please!
pi_86466560
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

wat een vergelijk zeg :')

reversed grid zorgt voor nieuwe strategiën (achteraan starten is niet winstgevend dus teams zouden proberen niet op de eerste plek te kwalificeren)

reversed grid zorgt voor meer inhaal acties

reversed grid pusht elk team maximaal
Als er al sprake zou zijn van een reversed grid (wat ik niet hoop :) ), zou ik de race opsplitsen in tweeën en de tweede race rijden met een reversed grid, zoals zoals in de SuperLeague.

Met andere woorden, twee races op een dag en de tweede race de omgekeerde grid van uitslag van de eerste race. En voor beide races natuurlijk evenveel punten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86475030
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:09 schreef bodylotion het volgende:

[..]

een reversed grid is toch tegen alle principes van de sport in? bij voetbal draaien ze de score toch ook niet om na de eerste helft :P
Wel de speelrichting :9
pi_86476090
Effe een stoute crosspost omdat dit toch wel F1 voor op de weg is:

Calm down, please!
pi_86496906
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

wat een vergelijk zeg :')

reversed grid zorgt voor nieuwe strategiën (achteraan starten is niet winstgevend dus teams zouden proberen niet op de eerste plek te kwalificeren)

Proberen niet het snelste te zijn :? in de Formule 1?

quote:
reversed grid pusht elk team maximaal
elk team pusht al maximaal
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86497455
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:00 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Proberen niet het snelste te zijn :? in de Formule 1?
Oja ... het loont om 20 ronden achter een langzamere auto te rijden omdat je 0.05 seconden sneller was in de kwali. O nee, toch niet.

quote:
elk team pusht al maximaal
Daar ziet de kijker alleen weinig van op de baan door het gebrek aan inhalen.
Calm down, please!
pi_86497644
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Oja ... het loont om 20 ronden achter een langzamere auto te rijden omdat je 0.05 seconden sneller was in de kwali. O nee, toch niet.
[..]

Daar ziet de kijker alleen weinig van op de baan door het gebrek aan inhalen.
de enige format wat zou kunnen werken is die van de GP2, en dat zou betekenen dat er twee races zullen zijn.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86499251
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:21 schreef bodylotion het volgende:

[..]

de enige format wat zou kunnen werken is die van de GP2, en dat zou betekenen dat er twee races zullen zijn.
Kan niet zeggen dat ik principieel tegen ben :) D'r zullen vast wat haken en ogen aan zitten maar volgens mij heb je wel meer actie op de baan.

Kan nu alleen niet door het inhaal-probleem wat F1 kent :( Sterker nog; bijna elke verandering binnen F1 gaat over bevorderen van inhalen. Tilke kan hier vast over meepraten :') (kuch)
Calm down, please!
pi_86503943
Pirelli wijst Grosjean aan als vervanger Heidfeld
quote:
Romain Grosjean zal volgende week voor Pirelli in actie komen op het circuit van Monza. Dit maakt de Italiaanse bandenfabrikant later vandaag (donderdag) bekend. De 24-jarige Fransman vervangt Nick Heidfeld, die voor Sauber gaat racen.
...
Heidfeld komt vandaag (donderdag) voor het laatst in actie voor Pirelli, op het circuit van Jerez de la Frontera. Op vrijdag treedt hij officieel in dienst bij Sauber.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_86505754
Ik heriner me iets van enige jaren terug, dat de eerste uitvaller de volgende GP als eerste moest kwalificeren (op een groene baan), toen mocht iedere coureur alleen over een lege baan tijdens kwalificatie. Pas de uitslag van de GP toe in omgekeerde volgorde voor de volgende GP. De eerste uitvaller in Italie (Senna ?)op Pole voor in Singapore, , de winnaar (Alonso) achteraan.

In WTCC is het de top 8 omgekeerd in race 2, maar dan doen nummer 6 of 7 het soms met opzet langzaam aan om toch maar 8e te worden. Wordt het wel lachen in de GP voor Monaco, wannneer sommigen hun best zullen doen om als eerste uit te vallen :).
  donderdag 16 september 2010 @ 18:54:41 #179
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86507391
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:57 schreef Alleskids het volgende:
Ik heriner me iets van enige jaren terug, dat de eerste uitvaller de volgende GP als eerste moest kwalificeren (op een groene baan), toen mocht iedere coureur alleen over een lege baan tijdens kwalificatie. Pas de uitslag van de GP toe in omgekeerde volgorde voor de volgende GP. De eerste uitvaller in Italie (Senna ?)op Pole voor in Singapore, , de winnaar (Alonso) achteraan.

In WTCC is het de top 8 omgekeerd in race 2, maar dan doen nummer 6 of 7 het soms met opzet langzaam aan om toch maar 8e te worden. Wordt het wel lachen in de GP voor Monaco, wannneer sommigen hun best zullen doen om als eerste uit te vallen :).
Als ze met reversed grid gaan werken stop ik met kijken -O-
Ik kijk voor de snelste auto's en de beste coureurs, als er nog ingehaald wordt is dat ^O^
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86507561
Het was een omgekeerde 1e qualify, maar er waren er 2 en het ging om het gemiddelde als ik me niet vergis.. Dus de grid zal er niet veel anders uitzien dan, want we hebben toen ook nooit veel rare mensen op pole gehad.
Where facts are few, experts are many.
pi_86512429
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:59 schreef Atreidez het volgende:
Het was een omgekeerde 1e qualify, maar er waren er 2 en het ging om het gemiddelde als ik me niet vergis.. Dus de grid zal er niet veel anders uitzien dan, want we hebben toen ook nooit veel rare mensen op pole gehad.
Niet het gemiddelde. 2de kwalificatie telde. Eerste kwalificatie was alleen maar om de volgorde van de 2de kwalificatie vast te stellen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 september 2010 @ 21:44:37 #182
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_86514703
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet het gemiddelde. 2de kwalificatie telde. Eerste kwalificatie was alleen maar om de volgorde van de 2de kwalificatie vast te stellen.
Juist. En de 1ste quali werd bepaald door de stand van het WK.

Zo heeft Verstappen in Magny-Course 2003 in een Minardi(zelfs Minardi was beter als de HRT nu ik eraan denk :'), en dat waren al knakenwagens ) naar de voorlopige pole gereden op vrijdag en mocht zodoende als laatste op de zondag zijn tijd rijden ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_86571668
New engines used

Drivers can use a maximum of eight engines in the course of a season. They receive a ten-place grid penalty for each additional engine they use.

Driver New engines used
Pedro de la Rosa 9
Felipe Massa 8
Fernando Alonso 8
Jenson Button 7
Lewis Hamilton 7
Michael Schumacher 7
Nico Rosberg 7
Sebastian Vettel 7
Adrian Sutil 7
Vitantonio Liuzzi 7
Sebastien Buemi 7
Jaime Alguersuari 7
Jarno Trulli 7
Heikki Kovalainen 7
Kamui Kobayashi 7
Timo Glock 7
Lucas di Grassi 7
Sakon Yamamoto 7
Nico Hülkenberg 7
Bruno Senna 7
Mark Webber 6
Rubens Barrichello 6
Robert Kubica 6
Vitaly Petrov 6


quote:
Ferrari must have confidence in their remaining engines as they felt happy to use new ones for both of the last two races at power-hungry tracks.

However Alonso may have less total life in his remaining engines than Felipe Massa, following his engine failure in Malaysia. Ferrari said at the time:

"Fernando’s engine suffered a structural failure, of a type we had never seen during the winter. We believe there was a role played by the unusual way in which the driver had to use the engine during the race, because of the gear selection problems he experienced right from the start."

Keep an eye on the Friday mileages to see if Ferrari shift more of the development work towards his team mate.
No new engines left for Alonso while championship leader Webber has two
Calm down, please!
pi_86572442
Daar zal Heidfeld blij mee zijn. Bedankt Pedro ^O^
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_86572816
worden die motoren na elke race ook gereviseerd, of is de hele boel verzegeld?
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 september 2010 @ 16:41:49 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86573274
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 16:23 schreef bodylotion het volgende:
worden die motoren na elke race ook gereviseerd, of is de hele boel verzegeld?
De boel is verzegeld, dus er mag behalve kijken niets aan gedaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86606076
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_86606141
Supercool :) Is al bekend wat hij volgend seizoen gaat rijden?
Where facts are few, experts are many.
pi_86606150
quote:
Op zondag 19 september 2010 17:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Nederlands hoop ...
_O_
Netjes. ^O^
pi_86606822
quote:
Op zondag 19 september 2010 17:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Nederlands hoop ...
_O_
^O^

jammer dat dit soort dingen nooit uitgezonden word op tv
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_86608580
quote:
Op zondag 19 september 2010 17:47 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

^O^

jammer dat dit soort dingen nooit uitgezonden word op tv
Emm, kijk je geen eurosport?

Geweldige laatste ronde , de koploper had zijn kart afgesteld om in het begin flink uit te lopen en daarna af te zakken en met een kleine marge te winnen ( zit veel in de bandenspanning) Maar de vries is gewoon echt een topper ^O^ Hij spreekt trouwens ook beter engels dan de meeste nederlanders!

Hij rijdt trouwens in hetzelfde team als de zoon van jos verstappen. (Zanardi/CRG) En natuurlijk als coach Michel Vacirca en Anthony Hamilton _O_
<>
pi_86608634
quote:
Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef Swindler het volgende:

[..]

Emm, kijk je geen eurosport?

Geweldige laatste ronde , de koploper had zijn kart afgesteld om in het begin flink uit te lopen en daarna af te zakken en met een kleine marge te winnen ( zit veel in de bandenspanning) Maar de vries is gewoon echt een topper ^O^ Hij spreekt trouwens ook beter engels dan de meeste nederlanders!

Hij rijdt trouwens in hetzelfde team als de zoon van jos verstappen. (Zanardi/CRG) En natuurlijk als coach Michel Vacirca en Anthony Hamilton _O_
nee eigenlijk nooit nee :P
worden daar kartraces op uitgezonden dan?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_86608659
quote:
Op zondag 19 september 2010 18:54 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nee eigenlijk nooit nee :P
worden daar kartraces op uitgezonden dan?
Niet vaak inderdaad , maar toevallig was er live nederlands verslag van deze race ^O^

MotorsTV zendt trouwens wel heel veel kartsport uit gelukkig.
<>
pi_86678001
Ik ben erg benieuwd wat Heidfeld gaat doen dit weekend. Ik verwacht niet veel, maar een verrassing zou wel gaaf zijn.
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:04:04 #195
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_86679720
Heidfeld heeft nog nooit veel bijzonders laten zien (zowel in positieve als in negatieve zin), dit weekend zal niet veel anders zijn gok ik :{
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_86680724
Ik weet niet, ik heb altijd wel een hoge pet opgehad van Heidfeld. Hij heeft op Kubica na eigenlijk altijd zijn teamgenoten verslagen (inclusief Raikkonen bij Sauber), dus hij kan wel wat. Maar dat is al heel lang geleden en bovendien heeft hij al bijna een jaar geen wedstrijd gereden, dus het zal inderdaad niet veel soeps worden. Maar je weet maar nooit; het is wel een grote kans voor Heidfeld om zichzelf te bewijzen. Die zal hij met beide handen aan willen grijpen om zodoende een zitje voor 2011 te bemachtigen.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_86683258
F1.com laat trouwens aardig rukweer zien als voorspelling voor het weekend; regen en onweer.
Google heeft het over halfbewolkt en buien.
Wunderground zegt onweer en op zondag pas regen.
BBC houdt het op bewolkt en regen van do t/m zo.

Iedereen heeft het iig over regen.
Calm down, please!
pi_86683295
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:45 schreef Googolplexian het volgende:
F1.com laat trouwens aardig rukweer zien als voorspelling voor het weekend; regen en onweer.
Google heeft het over halfbewolkt en buien.
Wunderground zegt onweer en op zondag pas regen.
BBC houdt het op bewolkt en regen van do t/m zo.

Iedereen heeft het iig over regen.
Wordt dan leuk met die kunstmatige verlichting daar. Ben benieuwd of de coureurs daar dan last van krijgen.
pi_86683319
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]


Wordt dan leuk met die kunstmatige verlichting daar. Ben benieuwd of de coureurs daar dan last van krijgen.
Dat zat ik me dus ook af te vragen.
Calm down, please!
pi_86683583
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zat ik me dus ook af te vragen.
En mochten ze er last van krijgen in hoeverre dat invloed heeft op het doorgaan van de race. Kan me zo voorstellen dat dat wel eens onveilige situaties op kan leveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')