 
		 
			 
			
			
			lelijkquote:Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Formula One is returning to the United States in 2012, and the group behind the project have released an image of Hermann Tilke’s planned layout. Austin, Texas is the location for his latest design, after a 10 year deal was signed with Bernie Ecclestone back in May.
Tavo Hellmund, head of the USGP, claimed the circuit’s gradient changes will be a unique feature of the circuit, and believes that emulating classic corners from around the world will prove extremely popular with drivers and fans.
“In the modern era of grand prix racing, I think this track layout and topography will be very special,” he began.
“It will have many of the elements of previous ‘classic’ circuits combined with the benefits of FIA-mandated safety for the competitors and spectators alike. Add in the amenities fans have come to expect, like rare, multiple-turn viewing opportunities for added value, and you have an ideal, world-class venue.”
“For the competitors, we’ll have all the ingredients necessary,” Hellmund added.
“You’ll see fast turns that require commitment from the drivers and technical turns that will test the engineers from a set-up point of view.
“We have a good deal of elevation to make it not only scenic but challenging also, and the view of downtown Austin is wonderful as well.”
The United States hasn’t hosted a Grand Prix since Indianapolis in 2007, but Austin is set to provide a long term future for the nation within Formula One.
Tags: 2012, Austin, Tilke, USGP
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			weinig origineel dus om maar eens te beginnenquote:Op vrijdag 3 september 2010 00:31 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er lelijk aan? Ik zie erg veel goede dingen in het circuit.
1. Hoogteverschillen
2. Magoots, Becketts en Chapel-achtige vorm in het circuit
3. van Eau Rouge richting La Source rijden (helemaal bij die hairpin) (andersom dus)
4. gespiegeld stadiongedeelte van de Hockenheimring
5.Het laatste stuk heeft wel wat van de laatste bochten van Interlagos.
 
											 
			 
			
			
			Beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
weinig origineel dus om maar eens te beginnen
 
											 
			 
			
			
			Maar ze hebben toch een systeem dat kijkt of je goed staat? Je voorband moest tussen de witte en gele lijn staan? Blijkbaar werkt dat dus niet (goed)quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef roelofjan het volgende:
Op de BBC hadden ze het er wel over.
 
											 
			 
			
			
			quote:Ground effect, turbos set for F1 return
Formula 1 teams are closing in on finalising all-new regulations for 2013 that will likely see a return of ground effect cars and turbo engines - as the sport witnessed in the early 1980's.
Several think-tank Working Groups have been set up to get consensus on moves to improve the spectacle of F1 and ensure it becomes more environmentally friendly.
On the engine side, draft regulations were circulated among teams a few weeks ago and the latest plan is for 1.6-litre four-cylinder turbo engines to become standard.
The power units will be bolstered by numerous energy recovery systems, and should produce around 650bhp. Plans are also being considered to limit engines to just five per driver per season.
In a bid to further increase F1's green credentials, teams are also keen for there to be a fuel flow rate limit - which will ensure the engines are economical.
Williams technical director Sam Michael said: "Rather than dump as much fuel in as we can at the moment, there will be a fuel flow metre - so you won't be able to blow more than a certain amount of fuel. It is a good chunk less than we had at the moment."
On the chassis front, Williams co-owner Patrick Head and former Ferrari designer Rory Byrne are working with the FIA to head up concepts for new car rules.
Teams are keen for the cars to be better for overtaking than the current generation of machines - with ground effect being actively considered.
"They are talking about putting a greater proportion of down force to the diffuser, a ground effect car - like the early 1980's," added Michael. "They have been looking at that, as well as increasing crash protection at the front of the car by moving the sidepods further forwards."
 
			 
			
			
			Ik zag ook een hoop herkennings punten.. De rare knik naar links met 2 keer insturen voor het kleine rechte stuk van bahrein, de 3keer apex bocht van Turkije, en bij de hairpin dacht ik meer aan Hockenheim dan aan La Source, en Maggots en Beckets vond ik weer meer op de S's van Suzuka lijken.. Het lijkt me wel een leuk circuit iigquote:Op vrijdag 3 september 2010 00:31 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er lelijk aan? Ik zie erg veel goede dingen in het circuit.
1. Hoogteverschillen
2. Magoots, Becketts en Chapel-achtige vorm in het circuit
3. van Eau Rouge richting La Source rijden (helemaal bij die hairpin) (andersom dus)
4. gespiegeld stadiongedeelte van de Hockenheimring
5.Het laatste stuk heeft wel wat van de laatste bochten van Interlagos.

 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			dat dachten ze in Frankrijk ook, wat een gedrocht van een circuit was dat zegquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beter goed gejat dan slecht bedacht.
 
			 
			
			
			quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:50 schreef Atreidez het volgende:
En het is linksom, niet origineel maar ook niet standaard zoals de meeste.
 +1 grappig
  +1 grappig
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 En het ziet er erg onaf uit, maar zal wel vooral aankleding zijn.
 En het ziet er erg onaf uit, maar zal wel vooral aankleding zijn.
											 
			 
			
			
			Het stratencircuit in Valencia zag er een week voordat er geracet werd ook behoorlijk onaf uit. Al moet ik zeggen dat er hier nog veel meer moet gebeuren.quote:Op maandag 6 september 2010 23:46 schreef Atreidez het volgende:
En het ziet er erg onaf uit, maar zal wel vooral aankleding zijn.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De eerste Red Bull uit 2005 had een V10 Cosworth motor, dus dat zou betekenen dat dit de 2005 auto is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik hoor een V10 van Cosworth. Waar Jos ook mee reed.
 
			 
			
			
			Maar hij klinkt niet als een V8..quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:39 schreef Tarado het volgende:
Het schijnt de RB3 te zijn van 2007, die had gewoon een Renault V8
 
			 
			
			
			Ik zou het niet durven zeggen, maar als het de RB3 is dan past een V10 er niet inquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar hij klinkt niet als een V8..
 
			 
			
			
			Das logisch, maar toch is dat geluidd an vreemd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou het niet durven zeggen, maar als het de RB3 is dan past een V10 er niet in
 
			 
			
			
			quote:Formule 1-coureur Kobayashi blijft bij Sauber
Uitgegeven: 7 september 2010 09:51
Laatst gewijzigd: 7 september 2010 09:53
LONDEN - De Japanse Formule 1-coureur Kamui Kobayashi rijdt ook komend seizoen voor Sauber. De renstal heeft dat dinsdag bekendgemaakt.
De bijna 24-jarige Kobayashi is bezig aan zijn eerste volledige seizoen bij Sauber in de Formule 1. Zijn beste resultaat tot nu toe is een zesde plaats in de Grote Prijs van Groot-Brittannië. In dertien wedstrijden behaalde hij tot nu toe 21 punten.
''Het is zeer prettig om met Kobayashi samen te werken, als rijder en qua karakter. We hebben er nooit over getwijfeld in 2011 met hem verder te gaan'', aldus teambaas Peter Sauber
Sauber deed nog geen mededelingen over de tweede rijder. Dat is nu de Spanjaard Pedro la Rosa.
 
			 
			
			
			Er was dan ook weinig normaal aan.. Zal ook wel andere benzine en olie in zitten, en er zaten ook geen standaard wedstrijdbanden onder volgens mij (full wets hebben immers een streep in het midden), en hij reedt ook als een natte krant rond dus er valt geen pijl op te trekken wat voor motor er in zou kunnen zitten.. En zo interessant is het ook weer niet bij een 2007 showcase autoquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Das logisch, maar toch is dat geluidd an vreemd.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Ferrari not happy with 2013 engine formula
Ferrari is not happy with F1's reported plans for a four-cylinder, 1.6 litre turbocharged engine formula for the 2013 season and beyond.
It emerged this week that the broad outline of the sport's future rules has been essentially decided and agreed by the majority of the teams.
According to Italy's Autosprint, the famous Ferrari outfit is not among them.
Instead, the report said the Maranello based team wants Formula One to revert to a 1.8 litre V6 engine design, which would be much easier to adapt from the current 2.4 litre V8s.
Ferrari's engine boss Luca Marmorini reportedly insists there is not enough time to design a completely new engine for 2013 "with the necessary reliability to have only four units (per driver), as they would like", he said.
Marmorini also argues that a 4-cylinder design would require a complete overhaul of the chassis designs.
Amid Ferrari's staunch opposition last year to the proposed budget cap rules, the team threatened to quit Formula One.
In a new interview with Corriere dello Sport, team boss Stefan Domenicali said anyone who thinks F1 would be the same without Ferrari "is wrong".
He warned that, "depending on how the rules are configured", Ferrari is open to seeking new challenges in "Le Mans or the major American championships".
 Scuderia Fiat
 Scuderia Fiat
											 
			 
			
			
			Aldus GPUpdatequote:Ferrari moet zich verantwoorden bij WMSC
Ferrari moet zich vandaag (woensdag) melden bij de World Motor Sport Council in Parijs, omdat de Italiaanse renstal teamorders zou hebben uitgedeeld tijdens de Grand Prix van Duitsland. Fernando Alonso won de race op de Hockenheimring, nadat teamgenoot Felipe Massa hem voorbij had gelaten.
Het team ontving na afloop van de race al een boete van honderdduizend dollar van de wedstrijdleiding, maar kan van de World Motor Sport Council een nog veel zwaardere straf krijgen. De mondiale autosportraad kan bijvoorbeeld besluiten om het team punten af te nemen voor het kampioenschap of (voorlopig) te schorsen.
Teamorders zijn sinds 2003 verboden in de Formule 1.
 
			 
			
			
			4 units per coureur vind ik wel de grootste bullshit. die maatregel kan alleen maar meer geld kosten dan dat het iets bespaart. die blok(jes) in elkaar zetten is het probleem niet, het zijn de ontwikkelkosten met name.quote:
 
			 
			
			
			Vind ik ookquote:
 Ferrari naar LeMans en FIAT als 1.6 pitter expert
  Ferrari naar LeMans en FIAT als 1.6 pitter expert was vanwege het pre-emptive janken & dreigen zo vlak voor de WMSC hearing
 was vanwege het pre-emptive janken & dreigen zo vlak voor de WMSC hearing
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			quote:"As far as the bib [front part of the floor] is concerned, the new aspect load test is a little challenging and we've had to make some minor modifications to make sure that we're well inside the limits that the FIA has set on that. So we've modified our bib, taking the opportunity to turn it into a minor performance upgrade as well."
However, Goss believes most teams will have to make some kind of adjustment to their cars.
"As far as the off-set bib test is concerned, then I'd expect most teams would probably have had to make changes to comply with that. As far as articulated planks are concerned - there are a number of teams that run floor skids in multiple pieces - and the FIA have tried to ban articulated skid blocks and I imagine other teams would have to make modifications to comply with that."
 
			 
			
			
			http://www.gpupdate.net/n(...)s-voor-seizoen-2011/quote:FIA bevestigt twintig races voor seizoen 2011
8 september 2010
De internationale autosportfederatie FIA heeft woensdag de Formule 1-kalender voor 2011 bekendgemaakt. Het kampioenschap zal volgend jaar worden verreden over twintig races, te beginnen met de Grand Prix van Bahrein op 13 maart. Het seizoen eindigt op 27 november in Brazilië. Nieuw op de kalender is de Grand Prix van India.
De Formule 1-kalender voor 2011:
13 maart - Grand Prix van Bahrein
27 maart - Grand Prix van Australië
10 april - Grand Prix van Maleisië
17 april - Grand Prix van China
8 mei - Grand Prix van Turkije
22 mei - Grand Prix van Spanje
29 mei - Grand Prix van Monaco
12 juni - Grand Prix van Canada
26 juni - Grand Prix van Europa
10 juli - Grand Prix van Groot-Brittannië
24 juli - Grand Prix van Duitsland
31 juli - Grand Prix van Hongarije
28 augustus - Grand Prix van België
11 september - Grand Prix van Italië
25 september - Grand Prix van Singapore
9 oktober - Grand Prix van Japan
16 oktober - Grand Prix van Korea
30 oktober - Grand Prix van India
13 november - Grand Prix van Abu Dhabi
27 november - Grand Prix van Brazilië
 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ach wat is nu 100.000 dollar als je daarmee WK kan wordenquote:Op woensdag 8 september 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari escapes further punishment
But ofcourse ... maar dan zet de FIA zich wel voor lul, zeg. Ben benieuwd hoe de teams op de baan nu met teamorders om gaan.
 
											 
			 
			
			
			Ze zoals gewoonlijk wat minder opvallend uitvoeren dan Ferrari in Hockenheim deed.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari escapes further punishment
But ofcourse ... maar dan zet de FIA zich wel voor lul, zeg. Ben benieuwd hoe de teams op de baan nu met teamorders om gaan.
 
											 
			 
			
			
			Pff ze lijken alle 2 wel op Abu Dhabbiquote:Op woensdag 8 september 2010 09:38 schreef Tarado het volgende:
Indian GP Circuit
[ afbeelding ]
Indian Grand Prix circuit at Greater Noida will be one of the three fastest F1 circuit in the World.
The straight,one of the longest among current F1 track,will not be a flat surface.There is a deep followed by climb which means F1 cars will be hitting aroung 318 kmph of speed and cars will go through extreme aurodynamic challenges as this section will demand acute driver involvement, as there will be crosswinds that play havoc with the airflow over the car.
In Turns 3 and 4, the track elevates 14 metres leading to a blind crest followed by a right hander giving ample opportunity to drivers to over-take.
Turns 10 and 11 make up a parabola, with the circuit getting banked to let the cars carry speeds up to 250 kmph through the turn. This piece of track symbolizes a peacock feather - the signature touch for an Indian F1 track.
 
			 
			
			
			eentje van Tilke neem ik aanquote:Op woensdag 8 september 2010 09:38 schreef Tarado het volgende:
Indian GP Circuit
[ afbeelding ]
Indian Grand Prix circuit at Greater Noida will be one of the three fastest F1 circuit in the World.
The straight,one of the longest among current F1 track,will not be a flat surface.There is a deep followed by climb which means F1 cars will be hitting aroung 318 kmph of speed and cars will go through extreme aurodynamic challenges as this section will demand acute driver involvement, as there will be crosswinds that play havoc with the airflow over the car.
In Turns 3 and 4, the track elevates 14 metres leading to a blind crest followed by a right hander giving ample opportunity to drivers to over-take.
Turns 10 and 11 make up a parabola, with the circuit getting banked to let the cars carry speeds up to 250 kmph through the turn. This piece of track symbolizes a peacock feather - the signature touch for an Indian F1 track.
 
			 
			
			
			Uiteraard. Wie anders?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eentje van Tilke neem ik aan
 
			 
			
			
			Jap allemaal tegenswoordig...quote:Op woensdag 8 september 2010 19:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eentje van Tilke neem ik aan
 
			 
			
			
			quote:
Nouja zou toch leuk zijn als er eens iemand anders een keer wat mocht makenquote:
 
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			Eerlijk gezegd weet ik niet of dat kan. Iemand een opdracht geven om een ander te laten winnen is race-fixing. Dat is in veel landen waar F1 gereden wordt verboden. Ik kan me indenken dat veel gokkers flink wat geld verloren hebben door deze 'illegale' actie.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:47 schreef TommyGun het volgende:
En terecht. Iedereen doet het, nu was 't alleen wat te opzichtig. Afschaffen dat verbod.
 
			 
			
			
			Ja ... of veel gokkers zijn Ferrari heel dankbaar (meer dan $100.000). Denk dat meer mensen hun geld op Alonso hadden staan.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kan me indenken dat veel gokkers flink wat geld verloren hebben door deze 'illegale' actie.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |