Ik zie niksquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:27 schreef ElmarO het volgende:
Je bent wel erg enthousiast geweest met het kopiëren van de wiki.Heb overigens nog even snel een aanpassing gedaan aan de OP. Er ontbraken nog wat links naar eerdere topics.
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/quote:Dennis: "Vettel heeft dit aan zichzelf te danken"
30 augustus 2010
Sebastian Vettel mag dan tot de allersnelste coureurs van het veld behoren, hij verliest steeds vaker zijn hoofd als het er even écht om gaat. Dat zagen we in Istanbul, Silverstone, Hongarije en afgelopen zondag dus in de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps. De manier waarop hij Jenson Button uit de race reed, kon niet rekenen op veel waardering van oud McLaren-teambaas Ron Dennis, die tegenover GPUpdate.net maar weer eens een oud race-gezegde van stal haalde.
Dennis komt zo eens in de zoveel tijd naar een race en zag in België hoe Button onbeholpen van de baan werd gereden door Vettel, die na afloop ook alle schuld op zich nam. "Het is makkelijk om te zeggen dat dit een race-ongeluk is", aldus de immer welbespraakte Brit. "Dat is de gemakkelijkste weg. Maar feit is dat Sebastian steeds te ongeduldig is. Kijk maar naar het incident met zijn eigen teamgenoot, of toen hij zichzelf uit de race gooide. Het is goed om je best te doen en competitief te zijn, maar er zijn zoveel oude gezegden in de racerij en eentje die erg op hem van toepassing is, is 'to finish first, first you have to finish'. Dat moet een coureur begrijpen."
"Als hij dit jaar niet kampioen wordt en hij vraagt zich af hoe dat is gekomen, zou hij eerst eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Je kan zelf van de baan gaan, maar als je je eigen teamgenoot of iemand van een ander team meeneemt, is dat heel iets anders. Het ongeluk was volledig te voorkomen en hij had geluk dat hij alleen maar een drive through kreeg."
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeikenquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:34 schreef Atreidez het volgende:
En nog even wat olie op t vuur
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)-zichzelf-te-danken/
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actiequote:Op maandag 30 augustus 2010 23:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer dat ook hij net als Whitmarsh dan over een hogere straf gaat zeiken
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoendequote:Op maandag 30 augustus 2010 23:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Drive-through was een prima straf, hij kegelt toch iemand uit de wedstrijd (WK zelfs??) door een onbezonnen actie
Hopelijk kan hij sportief gezien wraak nemen in Monza, ik gun het hem wel
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, maar dat was volgens het McLaren management niet voldoende
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Drive through is de standaardstraf voor "causing an avoidable collision". En als de veroorzakende coureur voordat de straf uitgedeeld wordt uitvalt, wordt het omgezet in een grid penalty voor de volgende race. Is de afgelopen jaren wel vaker uitgedeeld voor zoiets (Nakajima vs Kubica in Bahrein 2008, Kovalainen vs Webber in 2008, Massa vs Hamilton in Japan 2008, Hamilton vs Raikkonen in Canada 2008, Webber vs Barrichello in Duitsland 2009)
Belachelijk,dan moet Nederland ook maar een duit in het zakje doen..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:42 schreef Atreidez het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)elijk-tweejaarlijks/
dat zou echt jammer zijn, het blijft toch een van de vetste banen op de kalender om races op te zien.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:42 schreef Atreidez het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)elijk-tweejaarlijks/
Bij Vettel is het een combinatie van domme fouten (3, Turkije, Hongarije, Belgie) en pech (4, Bahrein, Australie, Spanje en Engeland). Zonder een van de twee zou hij dik aan de leiding staan van het kampioenschap.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is ook een terechte straf vind ik. Het feit dat Vettel zijn titelkansen hiermee vergooit is al aanzienlijk.
Hij kan niet door blijven gaan met dit soort inhaalmanoeuvres natuurlijk
Vertaald uit het Fransquote:Het geheim van de Red Bull RB6
Praat over flexibele vin van Red Bull en Ferrari F10 RB6 simplistisch is, het magazine Sport Auto, aan de gehele voorzijde van beide auto's worden vervormd. Naar Boedapest ten minste ...
Het geheim van de Red Bull gemaakt dagen
1 - Een hoge snelheid, een onderdeel van de vloer (aka T-lade) dateert van enkele centimeters. Dit wordt mogelijk gemaakt door het feit dat de plank onder de auto is samengesteld uit drie delen, een besluit van de Manufacturers Association in 2009 de kosten te drukken (eerder dan het wijzigen van de volledige raad van bestuur voor de schade. Het wordt niet kan veranderen dat deel). Deze afdeling zorgt voor een regelgevende onzekerheid: het kan genereren een gezamenlijke.
2 - Zodra de T-lade is weer in elkaar gezet, al voordat de auto kan worden verlaagd door het gebruik van speciale shock. Dat is de reden waarom de vleugel neemt een "duik". Deze beweging laat haar centrale gedeelte, waarvan de hoogte vanaf de grond tot aan de halte is ingegeven door de verordening, de aanpak van de start-en landingsbaan. Deze verlaging voorzijde is zodanig dat wanneer de T-lade roerloos bleef, zal het neerstorten op de grond.
3 - De voorvleugel vervormt ook ten opzichte haar ledematen, waardoor de twee verticale vinnen, om de aanpak van de grond. Volgens schattingen van McLaren, de algemene verlaging van 1 mm geeft een stijging van de aërodynamische efficiëntie van 1%. Red Bull op het voorste deel is gebaseerd 22mm in vergelijking met de MP4-25 en de laagste drift 8mm.
Ik zou daaraan willen toevoegen van een video uitleg over de hierboven beschreven systeem kan de oorzaak van de botsing tussen Vettel en Button in de GP van België te worden.
Ik hoop toch dat dit artikel ook in het NL verschijnt, want dit is wel heel erg....quote:
Zoals ik het begrijp zorgt een werking van de drie-delige bodemplaat op hoge snelheid ervoor dat de voorvleugel kan zakken.quote:Talk about flexible fin of Red Bull and Ferrari F10 RB6 is simplistic, the magazine Sport Auto, the entire front of both cars to be deformed. To Budapest at least ...
The secret of the Red Bull made days
1 - A high speed, a component of the floor (aka T-tray) dates back several inches. This is made possible by the fact that the plank underneath the car is composed of three parts, a decision by the Manufacturers Association in 2009 to contain costs (rather than changing the complete board for damage. It becomes can not change that part). This division creates a regulatory uncertainty: it can generate a joint.
2 - Once the T-tray is recovered, while the front of the car can be lowered through the use of special shock. That is why the wing adopts a "dive". This movement allows its central section, whose height from the ground to the stop is dictated by the regulation, to approach the runway. This lowering front is such that if the T-tray remained motionless, it will crash into the ground.
3 - The front wing also deforms towards its extremities, allowing the two vertical fins, to approach the ground. According to estimates by McLaren, the general lowering of 1 mm gives a gain in aerodynamic efficiency of 1%. Red Bull On the front section is based 22mm compared to the MP4-25 and the lowest drift 8mm.
Het lijkt erop dat de (plotselinge bewegingen van de) voorvleugel ervoor zorgde dat hij in Button crashte. En die bewegingen zie je ook bij Webber toen hij tegen Kovalainen aan reedt, al was dat schijnbaar niet de oorzaak van de crash (of het verlies van downforce zou de oorzaak van de langere remweg zijn)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:53 schreef Tarado het volgende:
wilde wat linken maar gaat niet
Interesting video comparison with Webber vs Kova and Vettel vs Button accidents. Look at the front wings; wp.me/pxirO-BY
kan wel met copy-paste
James Allen refereert aan dezelfde videoquote:Op woensdag 1 september 2010 09:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de (plotselinge bewegingen van de) voorvleugel ervoor zorgde dat hij in Button crashte. En die bewegingen zie je ook bij Webber toen hij tegen Kovalainen aan reedt, al was dat schijnbaar niet de oorzaak van de crash (of het verlies van downforce zou de oorzaak van de langere remweg zijn)
Misschien dat de flexibele voorvleugel zich nu juist tegen Red Bull keert?
http://www.jamesallenonf1.com/quote:There has been a clip on the internet for the last 48 hours showing the on board shot from Sebastian Vettel’s car as he lost control and hit Jenson Button.
The clip was originally on You Tube, but has been taken down on the request of FOM. This is to protect the rights of the broadcasters, like BBC, RTL and La Sexta, who also have the online rights in their countries.
As a result the clip is available on the BBC website today and maybe on your local broadcaters’ site. Apologies for raising this if your local broadcaster doesn’t have it, but the point here is very valid. UK readers can see it here BBC F1 website
Fans and insiders alike have been interested to see the amount of deflection in the wing, despite the heavier flex tests the FIA carried out last weekend.
It looks like the wing rolls when one side of it comes clear of the wake from Button’s car. This isn’t surprising – one side of the wing is probably only getting about 50% of the air that the side outside of Button’s wake gets.
That difference in wing load one side to the other, combined with the deflection of the wing and the roll that creates will have made the car quite unstable, according to engineers I’ve discussed the video with. It is not necessarily the reason why Vettel lost control of the car, but it will not have made controlling the car any easier.
This has got me thinking – was this in any way also a contributing factor to the Webber accident in Valencia, Webber hitting Hamilton in Australia or the reason why Vettel crashed into Webber at Istanbul, all occasions when one of their cars has been moving out from the wake of another car? There may be nothing in it, but there are some similarities.
If that video clip has reached the FIA’s Charlie Whiting, he may well be thinking that the FIA needs to think about introducing an assymetric wing load test in addition to the new tests introduced in Spa.
No doubt rival teams, led I would imagine by an aggrieved McLaren, will be lobbying the FIA on the grounds of safety, to understand whether this wing flex may have contributed to Sunday’s accident.
Meanwhile all the teams are nervous about the new tests for flexible floor stays which come into force in Monza. Currently a load is placed on the centreline of the floor, but in Monza the FIA will place a load up to 100mm either side of the centreline. This means that many teams, not just Red Bull, will have to construct some compliance device to pass the test.
The concern then is the impact the floor takes from the kerbs in Monza, especially at the second chicane. It’s quite conceivable that some of these compliance devices may get damaged. And in extreme cases that could lead to a broken chassis.
There will be some late nights for the mechanics in Monza.
Die link van Tarado werktquote:Op woensdag 1 september 2010 10:58 schreef Atreidez het volgende:
Nergens meer te vinden idd, dat filmpje.. Vanavond nog eens me herhalingen en BBC forum bekijken, want mij was t niet opgevallen.
quote:MILTON KEYNES (United Kingdom), August 31, 2010 - In the wake of one of the most horrific motorsport accidents in recent times, Mark Webber and the motorsport industry have united to help raise funds for the rehabilitation of Superleague Formula racer Chris van der Drift in a unique event that will allow motorsport fans to bid on eBay for a chance to race alongside the sport's top up-and-coming stars in Milton Keynes next week.
Former Formula Master, Formula BMW and Formula Renault champion van der Drift was badly injured in a crash during the Superleague Formula race at Brands Hatch four weeks ago. Launched into the air at over 250km/h, the New Zealander suffered two broken fingers, broke his right ankle in two places, and dislocated and cracked his shoulder amongst other injuries. Despite this, he is in good spirits and recovering well, although he requires additional funds to get the specialist treatment his injuries require.
To help raise these funds, a two-hour endurance kart race will take place on Tuesday September 7, 2010 at Daytona Karting in Milton Keynes, featuring a full field of four-person teams and a host of figureheads from within the industry, all friends of van der Drift.
"It's really humbling to see so many good friends from within the industry support me through this difficult period," said van der Drift. "I am really looking forward to the kart fundraiser. I am sure it will be a fantastic event and I really cannot thank everyone enough for their efforts."
Webber will attend to wave off the start of the event and the track will be filled with some of the brightest stars in the industry, with six future F1 contenders inviting the general public to join them as part of their teams.
...
Zo, dat was idd een mega flexquote:Op woensdag 1 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
Die link van Tarado werkt
wp.me/pxirO-BY
(copy paste into browser)
quote:‘Renault wil Formule 1-team terugkopen'
Autofabrikant Renault is naar verluidt geïnteresseerd om het Formule 1-team Renault terug te kopen van investeerder Genii Capital.
Renault verkocht vorig jaar de meerderheid van haar aandelen in het Formule 1-team Renault, volgens berichten 85 procent. Dat omdat de economische crisis de fabrikant tot bezuinigingen dwong. De in Luxemburg gevestigde investeerder Genii Capital werd de nieuwe eigenaar, al bleef het team de naam Renault dragen.
Inmiddels staat de fabrikant er financieel weer veel beter voor. Tegelijk heeft de renstal bewezen op weg terug naar de top te zijn. Zo pakte Kubica in België zijn derde podium van het seizoen en liet Genii Capital-baas Gerard López weten hoge verwachtingen te hebben van de bolide voor volgend seizoen.
Volgens de Finse krant Turun Sanomat is Renault om deze redenen geïnteresseerd het Formule 1-team weer terug te kopen. De krant voedde ook het al langer circulerende gerucht dat Kimi Räikkönen mogelijk volgend seizoen bij Renault zijn comeback in de Formule 1 zal maken.
Het klinkt heel logisch, zeker als hij zo extreem heen en weer gaat. Puur het feit dat flex-wings extra downforce generen is het punt niet hier, maar het schommelen kan niet goed zijn voor je downforcequote:Op woensdag 1 september 2010 19:19 schreef ari_zahav het volgende:
Ik denk dat die flexi-wing van Red Bull ook heeft meegedragen aan de botsing tussen Vettel en Button. Als een voorvleugel zo heen en weer schommelt ontstaat er geheid een "dissymmetry of lift", of in dit geval negative lift. Misschien is dat wel de reden waarom hun auto zo slecht is achter een andere auto en missschien zelfs voor alle gefaalde inhaalpogingen van de Red Bull coureurs..
Nou ja, nu opeens 2 F1-gamesquote:Op woensdag 1 september 2010 20:31 schreef Trystar het volgende:
http://www.virtualr.net/f(...)irtual-academy-2010/
Nee toch? Die van Ferrari zag er stiekem slecht uit (grafisch). Verder zitten daar ook tracks in die niet in het originele spel komen (daar komen alleen de officiele tracks in)quote:Op woensdag 1 september 2010 20:41 schreef Atreidez het volgende:
Verkapte demo, is gewoon t zelfde spel zo te zien. Ook toevallig, allebei release september 2010
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het niet dezelfde game isquote:Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken de tracklist niet echt van t uiteindelijk spel, maar het draait natuurlijk om de game en graphics engine, en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar zo te zienMisschien komen er wel testtracks in het spel?
Hmm, bj Vettel zie je de vleugel echt duiken. Bij Webber eigenlijk gewoon nietquote:Op woensdag 1 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die link van Tarado werkt
wp.me/pxirO-BY
(copy paste into browser)
Online game, waarmee ze de snelste simulator coureurs willen belonen met wekelijkse prijzen en een trip naar Maranello. Lijkt niets met een andere game van doen te hebben. Alleen de drie genoemde tracks zijn beschikbaar. Officiele site: http://www.ferrarivirtualacademy.com/EN/index.jspquote:Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het niet dezelfde game isNergens wordt de game ook genoemd in dat filmpje, en verder is die Ferrari stukken minder mooi dan het Ubisoft spel
quote:Ferrari Virtual Academy offers you an exclusive opportunity: using your PC you can have fun and practice driving the F10, comparing for the first time your performance with the fastest laps driven by numerous Ferrari fans from all over the world and the Scuderia Ferrari drivers with the same simulators. Learn about Felipe Massa's, Fernando Alonso's and Giancarlo Fisichella's secrets regarding racing line and driving techniques! But there is more: participating in the tournament you will become part of a worldwide competition, where every week the fastest drivers will be awarded official Ferrari products.
If, at the end of the Trofeo, you are part of the five fastest drivers, you will win a trip into the heart of Ferrari: to Maranello. You will walk through the gates in Fiorano and participate in the exclusive Ferrari Driver Academy course, personally headed by exceptional tutors from the Scuderia.
Ben benieuwd wat de minimale specs van je pc moeten zijn om dit lekker te draaienquote:Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Online game, waarmee ze de snelste simulator coureurs willen belonen met wekelijkse prijzen en een trip naar Maranello. Lijkt niets met een andere game van doen te hebben. Alleen de drie genoemde tracks zijn beschikbaar. Officiele site: http://www.ferrarivirtualacademy.com/EN/index.jsp
[..]
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:31 schreef Trystar het volgende:
http://www.virtualr.net/f(...)irtual-academy-2010/
Graphics zijn veel slechter in de Ferrari-game. Verwacht dat de physics een stuk beter zijn. Vind het spel meer hebben van iRacing of nKpro qua graphics.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:48 schreef Atreidez het volgende:
Ik ken de tracklist niet echt van t uiteindelijk spel, maar het draait natuurlijk om de game en graphics engine, en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar zo te zienMisschien komen er wel testtracks in het spel?
lelijkquote:Op woensdag 1 september 2010 19:08 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Formula One is returning to the United States in 2012, and the group behind the project have released an image of Hermann Tilke’s planned layout. Austin, Texas is the location for his latest design, after a 10 year deal was signed with Bernie Ecclestone back in May.
Tavo Hellmund, head of the USGP, claimed the circuit’s gradient changes will be a unique feature of the circuit, and believes that emulating classic corners from around the world will prove extremely popular with drivers and fans.
“In the modern era of grand prix racing, I think this track layout and topography will be very special,” he began.
“It will have many of the elements of previous ‘classic’ circuits combined with the benefits of FIA-mandated safety for the competitors and spectators alike. Add in the amenities fans have come to expect, like rare, multiple-turn viewing opportunities for added value, and you have an ideal, world-class venue.”
“For the competitors, we’ll have all the ingredients necessary,” Hellmund added.
“You’ll see fast turns that require commitment from the drivers and technical turns that will test the engineers from a set-up point of view.
“We have a good deal of elevation to make it not only scenic but challenging also, and the view of downtown Austin is wonderful as well.”
The United States hasn’t hosted a Grand Prix since Indianapolis in 2007, but Austin is set to provide a long term future for the nation within Formula One.
Tags: 2012, Austin, Tilke, USGP
[ afbeelding ]
weinig origineel dus om maar eens te beginnenquote:Op vrijdag 3 september 2010 00:31 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er lelijk aan? Ik zie erg veel goede dingen in het circuit.
1. Hoogteverschillen
2. Magoots, Becketts en Chapel-achtige vorm in het circuit
3. van Eau Rouge richting La Source rijden (helemaal bij die hairpin) (andersom dus)
4. gespiegeld stadiongedeelte van de Hockenheimring
5.Het laatste stuk heeft wel wat van de laatste bochten van Interlagos.
Beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
weinig origineel dus om maar eens te beginnen
Maar ze hebben toch een systeem dat kijkt of je goed staat? Je voorband moest tussen de witte en gele lijn staan? Blijkbaar werkt dat dus niet (goed)quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:15 schreef roelofjan het volgende:
Op de BBC hadden ze het er wel over.
quote:Ground effect, turbos set for F1 return
Formula 1 teams are closing in on finalising all-new regulations for 2013 that will likely see a return of ground effect cars and turbo engines - as the sport witnessed in the early 1980's.
Several think-tank Working Groups have been set up to get consensus on moves to improve the spectacle of F1 and ensure it becomes more environmentally friendly.
On the engine side, draft regulations were circulated among teams a few weeks ago and the latest plan is for 1.6-litre four-cylinder turbo engines to become standard.
The power units will be bolstered by numerous energy recovery systems, and should produce around 650bhp. Plans are also being considered to limit engines to just five per driver per season.
In a bid to further increase F1's green credentials, teams are also keen for there to be a fuel flow rate limit - which will ensure the engines are economical.
Williams technical director Sam Michael said: "Rather than dump as much fuel in as we can at the moment, there will be a fuel flow metre - so you won't be able to blow more than a certain amount of fuel. It is a good chunk less than we had at the moment."
On the chassis front, Williams co-owner Patrick Head and former Ferrari designer Rory Byrne are working with the FIA to head up concepts for new car rules.
Teams are keen for the cars to be better for overtaking than the current generation of machines - with ground effect being actively considered.
"They are talking about putting a greater proportion of down force to the diffuser, a ground effect car - like the early 1980's," added Michael. "They have been looking at that, as well as increasing crash protection at the front of the car by moving the sidepods further forwards."
Ik zag ook een hoop herkennings punten.. De rare knik naar links met 2 keer insturen voor het kleine rechte stuk van bahrein, de 3keer apex bocht van Turkije, en bij de hairpin dacht ik meer aan Hockenheim dan aan La Source, en Maggots en Beckets vond ik weer meer op de S's van Suzuka lijken.. Het lijkt me wel een leuk circuit iigquote:Op vrijdag 3 september 2010 00:31 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er lelijk aan? Ik zie erg veel goede dingen in het circuit.
1. Hoogteverschillen
2. Magoots, Becketts en Chapel-achtige vorm in het circuit
3. van Eau Rouge richting La Source rijden (helemaal bij die hairpin) (andersom dus)
4. gespiegeld stadiongedeelte van de Hockenheimring
5.Het laatste stuk heeft wel wat van de laatste bochten van Interlagos.
dat dachten ze in Frankrijk ook, wat een gedrocht van een circuit was dat zegquote:Op vrijdag 3 september 2010 08:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beter goed gejat dan slecht bedacht.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:50 schreef Atreidez het volgende:
En het is linksom, niet origineel maar ook niet standaard zoals de meeste.
Het stratencircuit in Valencia zag er een week voordat er geracet werd ook behoorlijk onaf uit. Al moet ik zeggen dat er hier nog veel meer moet gebeuren.quote:Op maandag 6 september 2010 23:46 schreef Atreidez het volgende:
En het ziet er erg onaf uit, maar zal wel vooral aankleding zijn.
De eerste Red Bull uit 2005 had een V10 Cosworth motor, dus dat zou betekenen dat dit de 2005 auto is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik hoor een V10 van Cosworth. Waar Jos ook mee reed.
Maar hij klinkt niet als een V8..quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:39 schreef Tarado het volgende:
Het schijnt de RB3 te zijn van 2007, die had gewoon een Renault V8
Ik zou het niet durven zeggen, maar als het de RB3 is dan past een V10 er niet inquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar hij klinkt niet als een V8..
Das logisch, maar toch is dat geluidd an vreemd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zou het niet durven zeggen, maar als het de RB3 is dan past een V10 er niet in
quote:Formule 1-coureur Kobayashi blijft bij Sauber
Uitgegeven: 7 september 2010 09:51
Laatst gewijzigd: 7 september 2010 09:53
LONDEN - De Japanse Formule 1-coureur Kamui Kobayashi rijdt ook komend seizoen voor Sauber. De renstal heeft dat dinsdag bekendgemaakt.
De bijna 24-jarige Kobayashi is bezig aan zijn eerste volledige seizoen bij Sauber in de Formule 1. Zijn beste resultaat tot nu toe is een zesde plaats in de Grote Prijs van Groot-Brittannië. In dertien wedstrijden behaalde hij tot nu toe 21 punten.
''Het is zeer prettig om met Kobayashi samen te werken, als rijder en qua karakter. We hebben er nooit over getwijfeld in 2011 met hem verder te gaan'', aldus teambaas Peter Sauber
Sauber deed nog geen mededelingen over de tweede rijder. Dat is nu de Spanjaard Pedro la Rosa.
Er was dan ook weinig normaal aan.. Zal ook wel andere benzine en olie in zitten, en er zaten ook geen standaard wedstrijdbanden onder volgens mij (full wets hebben immers een streep in het midden), en hij reedt ook als een natte krant rond dus er valt geen pijl op te trekken wat voor motor er in zou kunnen zitten.. En zo interessant is het ook weer niet bij een 2007 showcase autoquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Das logisch, maar toch is dat geluidd an vreemd.
quote:Ferrari not happy with 2013 engine formula
Ferrari is not happy with F1's reported plans for a four-cylinder, 1.6 litre turbocharged engine formula for the 2013 season and beyond.
It emerged this week that the broad outline of the sport's future rules has been essentially decided and agreed by the majority of the teams.
According to Italy's Autosprint, the famous Ferrari outfit is not among them.
Instead, the report said the Maranello based team wants Formula One to revert to a 1.8 litre V6 engine design, which would be much easier to adapt from the current 2.4 litre V8s.
Ferrari's engine boss Luca Marmorini reportedly insists there is not enough time to design a completely new engine for 2013 "with the necessary reliability to have only four units (per driver), as they would like", he said.
Marmorini also argues that a 4-cylinder design would require a complete overhaul of the chassis designs.
Amid Ferrari's staunch opposition last year to the proposed budget cap rules, the team threatened to quit Formula One.
In a new interview with Corriere dello Sport, team boss Stefan Domenicali said anyone who thinks F1 would be the same without Ferrari "is wrong".
He warned that, "depending on how the rules are configured", Ferrari is open to seeking new challenges in "Le Mans or the major American championships".
Aldus GPUpdatequote:Ferrari moet zich verantwoorden bij WMSC
Ferrari moet zich vandaag (woensdag) melden bij de World Motor Sport Council in Parijs, omdat de Italiaanse renstal teamorders zou hebben uitgedeeld tijdens de Grand Prix van Duitsland. Fernando Alonso won de race op de Hockenheimring, nadat teamgenoot Felipe Massa hem voorbij had gelaten.
Het team ontving na afloop van de race al een boete van honderdduizend dollar van de wedstrijdleiding, maar kan van de World Motor Sport Council een nog veel zwaardere straf krijgen. De mondiale autosportraad kan bijvoorbeeld besluiten om het team punten af te nemen voor het kampioenschap of (voorlopig) te schorsen.
Teamorders zijn sinds 2003 verboden in de Formule 1.
4 units per coureur vind ik wel de grootste bullshit. die maatregel kan alleen maar meer geld kosten dan dat het iets bespaart. die blok(jes) in elkaar zetten is het probleem niet, het zijn de ontwikkelkosten met name.quote:
Vind ik ookquote:
quote:"As far as the bib [front part of the floor] is concerned, the new aspect load test is a little challenging and we've had to make some minor modifications to make sure that we're well inside the limits that the FIA has set on that. So we've modified our bib, taking the opportunity to turn it into a minor performance upgrade as well."
However, Goss believes most teams will have to make some kind of adjustment to their cars.
"As far as the off-set bib test is concerned, then I'd expect most teams would probably have had to make changes to comply with that. As far as articulated planks are concerned - there are a number of teams that run floor skids in multiple pieces - and the FIA have tried to ban articulated skid blocks and I imagine other teams would have to make modifications to comply with that."
http://www.gpupdate.net/n(...)s-voor-seizoen-2011/quote:FIA bevestigt twintig races voor seizoen 2011
8 september 2010
De internationale autosportfederatie FIA heeft woensdag de Formule 1-kalender voor 2011 bekendgemaakt. Het kampioenschap zal volgend jaar worden verreden over twintig races, te beginnen met de Grand Prix van Bahrein op 13 maart. Het seizoen eindigt op 27 november in Brazilië. Nieuw op de kalender is de Grand Prix van India.
De Formule 1-kalender voor 2011:
13 maart - Grand Prix van Bahrein
27 maart - Grand Prix van Australië
10 april - Grand Prix van Maleisië
17 april - Grand Prix van China
8 mei - Grand Prix van Turkije
22 mei - Grand Prix van Spanje
29 mei - Grand Prix van Monaco
12 juni - Grand Prix van Canada
26 juni - Grand Prix van Europa
10 juli - Grand Prix van Groot-Brittannië
24 juli - Grand Prix van Duitsland
31 juli - Grand Prix van Hongarije
28 augustus - Grand Prix van België
11 september - Grand Prix van Italië
25 september - Grand Prix van Singapore
9 oktober - Grand Prix van Japan
16 oktober - Grand Prix van Korea
30 oktober - Grand Prix van India
13 november - Grand Prix van Abu Dhabi
27 november - Grand Prix van Brazilië
ach wat is nu 100.000 dollar als je daarmee WK kan wordenquote:Op woensdag 8 september 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari escapes further punishment
But ofcourse ... maar dan zet de FIA zich wel voor lul, zeg. Ben benieuwd hoe de teams op de baan nu met teamorders om gaan.
Ze zoals gewoonlijk wat minder opvallend uitvoeren dan Ferrari in Hockenheim deed.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:26 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari escapes further punishment
But ofcourse ... maar dan zet de FIA zich wel voor lul, zeg. Ben benieuwd hoe de teams op de baan nu met teamorders om gaan.
Pff ze lijken alle 2 wel op Abu Dhabbiquote:Op woensdag 8 september 2010 09:38 schreef Tarado het volgende:
Indian GP Circuit
[ afbeelding ]
Indian Grand Prix circuit at Greater Noida will be one of the three fastest F1 circuit in the World.
The straight,one of the longest among current F1 track,will not be a flat surface.There is a deep followed by climb which means F1 cars will be hitting aroung 318 kmph of speed and cars will go through extreme aurodynamic challenges as this section will demand acute driver involvement, as there will be crosswinds that play havoc with the airflow over the car.
In Turns 3 and 4, the track elevates 14 metres leading to a blind crest followed by a right hander giving ample opportunity to drivers to over-take.
Turns 10 and 11 make up a parabola, with the circuit getting banked to let the cars carry speeds up to 250 kmph through the turn. This piece of track symbolizes a peacock feather - the signature touch for an Indian F1 track.
eentje van Tilke neem ik aanquote:Op woensdag 8 september 2010 09:38 schreef Tarado het volgende:
Indian GP Circuit
[ afbeelding ]
Indian Grand Prix circuit at Greater Noida will be one of the three fastest F1 circuit in the World.
The straight,one of the longest among current F1 track,will not be a flat surface.There is a deep followed by climb which means F1 cars will be hitting aroung 318 kmph of speed and cars will go through extreme aurodynamic challenges as this section will demand acute driver involvement, as there will be crosswinds that play havoc with the airflow over the car.
In Turns 3 and 4, the track elevates 14 metres leading to a blind crest followed by a right hander giving ample opportunity to drivers to over-take.
Turns 10 and 11 make up a parabola, with the circuit getting banked to let the cars carry speeds up to 250 kmph through the turn. This piece of track symbolizes a peacock feather - the signature touch for an Indian F1 track.
Uiteraard. Wie anders?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eentje van Tilke neem ik aan
Jap allemaal tegenswoordig...quote:Op woensdag 8 september 2010 19:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eentje van Tilke neem ik aan
quote:
Nouja zou toch leuk zijn als er eens iemand anders een keer wat mocht makenquote:
Eerlijk gezegd weet ik niet of dat kan. Iemand een opdracht geven om een ander te laten winnen is race-fixing. Dat is in veel landen waar F1 gereden wordt verboden. Ik kan me indenken dat veel gokkers flink wat geld verloren hebben door deze 'illegale' actie.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:47 schreef TommyGun het volgende:
En terecht. Iedereen doet het, nu was 't alleen wat te opzichtig. Afschaffen dat verbod.
Ja ... of veel gokkers zijn Ferrari heel dankbaar (meer dan $100.000). Denk dat meer mensen hun geld op Alonso hadden staan.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kan me indenken dat veel gokkers flink wat geld verloren hebben door deze 'illegale' actie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |