abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2010 @ 11:31:27 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86235910
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

J

Team orders hadden o.a. om die reden nog heftiger verboden moeten worden.
Ik ben het wel met je eens, het probleem is alleen hoe dit te controleren, in het geval van Ferrari was het heel duidelijk, maar laatst toen Vettel tegen Webber aanreed (volgens enkelen andersom) was er ook sprake van team orders, alleen niet juist opgevolgd/uitgevoerd.

Zolang het dus niet goed te controleren is ben ik niet voor een verbod, ik ben trouwens benieuwd hoe McLaren en RBR de laatste paar races hiermee om zullen gaan, zeker nu het in principe is gedoogd.

De FIA zet natuurlijk wel de stewards voor lul, die bestraffen Ferrari voor iets wat volgens de FIA niet te bewijzen was, krijgt Ferrari die boete dan nog terug?
pi_86236140
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, het probleem is alleen hoe dit te controleren, in het geval van Ferrari was het heel duidelijk, maar laatst toen Vettel tegen Webber aanreed (volgens enkelen andersom) was er ook sprake van team orders, alleen niet juist opgevolgd/uitgevoerd.

Zolang het dus niet goed te controleren is ben ik niet voor een verbod, ik ben trouwens benieuwd hoe McLaren en RBR de laatste paar races hiermee om zullen gaan, zeker nu het in principe is gedoogd.

De FIA zet natuurlijk wel de stewards voor lul, die bestraffen Ferrari voor iets wat volgens de FIA niet te bewijzen was, krijgt Ferrari die boete dan nog terug?
Die boete staat. Ze zijn zo afdoende gestraft, vindt de WMSC. Da's krom, imo ... maargoed.

Het is dus niet gedoogd ... maar je komt er met maximaal 100k$ aan boete mee weg, blijkt. Meer straf valt er niet te geven zolang ze het maar niet letterlijk over de boordradio roepen.


Edit : Hoe ik HOOP dat de andere teams gaan reageren... allemaal over de boordradio :)

Red Bull en McLaren : "[Driver], Alonso is slower than you ... can you confirm you understand?"

Andere teams : "[Driver], Alonso is faster than you ... can you confirm you understand?"
Calm down, please!
pi_86236316
Ik vind het ook scheef zoals Tarado zegt. Geen bewijs, maar de boete blijft :? Dan spreek je jezelf (FIA) gewoon tegen dus..
Where facts are few, experts are many.
pi_86236663
After the race the team was fined $100,000 by the stewards for breaching Article 39.1 of the sporting code, which bans team orders, and Article 151c, which forbids teams bringing the sport into disrepute

Hou' 't vaag ... heb je altijd een achterdeurtje
Calm down, please!
pi_86237674
Door dat achterdeurtje zou de FIA zichzelf nu eigenlijk een boete moeten geven ;(
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 september 2010 @ 01:13:35 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86265538
Dit weekend komt de Grand Prix van Italië in Monza er weer aan. Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1

Naar aanleiding hiervan maakte sasquatch een special over Jochen Rindt die in 1970 op het fameuze Italiaanse circuit het leven liet en de enige coureur is die na zijn dood uitgeroepen werd tot wereldkampioen in de Formule 1.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86266740
Hmz... nog geen eh, Volg Topic hier...

Crosspost, dan maar :@

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:41 schreef Sally het volgende:
[Historisch] Monza 1970
Nice one, sas! Gonna read that one later on this weekend :Y *O*

Oh, ik was wel lekker op tijd niet, LeXX en sasquatsch? B-) Thnx voor de PM's!

Moet er later nog maar eens op terugkomen ;) Eerst een paar dagen Twente :P (edit: geldt ook voor Tarado, btw :@)

/ :z
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_86268310
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 01:13 schreef Peterselieman het volgende:
Naar aanleiding hiervan maakte sasquatch een special over Jochen Rindt die in 1970 op het fameuze Italiaanse circuit het leven liet en de enige coureur is die na zijn dood uitgeroepen werd tot wereldkampioen in de Formule 1.
Jochen O+
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 10 september 2010 @ 21:10:08 #109
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_86293181
Was wat aan het rondstruinen tussen nieuwssites, zie ik dat de GP2 hun nieuwe 2011 auto heeft voorgesteld:



En zie de HRT



Tis goed te zien dat Dallara de GP2-bolide heeft ontworpen, en de huidige HRT, vanaf de neus tot aan de airbox is het bijna een directe kopie :{
Verklaart ook waarom de 2 wagens regelmatig gelijkaardige ronde tijden vertonen :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_86293523
Ah nee toch, gaan ze in de GP2 nu ook met die taartscheppen rijden? ;(
Where facts are few, experts are many.
pi_86317374
F1 » Rome signs deal to hold F1 race

Rome Grand Prix moves closer to reality as F1 boss Bernie Ecclestone agrees a five-year deal with officials of the proposed event.
Calm down, please!
pi_86320193
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:16 schreef Atreidez het volgende:
Ah nee toch, gaan ze in de GP2 nu ook met die taartscheppen rijden? ;(
En dan hebben we die mislukte sharkfin nog. ;(

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:10 schreef Sinister-D- het volgende:

Verklaart ook waarom de 2 wagens regelmatig gelijkaardige ronde tijden vertonen :')
De HRT was gewoon de testversie voor deze wagen. B-)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:43:46 #113
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_86321076
Ik heb zo eens na zitten denken...

Vroegah, ten tijden van de 10-punten per overwinning, was je altijd om en nabij de 100 punten wereldkampioen.
In de moderne tijden der Formule 1 hebben we nu dus 25 punten per overwinning, waardoor je dus ongeveer rond de 250 punten wereldkampioen zou kunnen zijn.
Hamilton en Webber zitten ieder daar dus ongeveer 3 overwinningen vandaan.

Ik denk dan ook, ondanks wellicht een winst van Alonso of een ieder ander. Dat de strijd toch zal gaan tussen Webber en Hamilton dit jaar.

Nu hebben we dus nog 6 races te gaan, incluis Monza morgen, voor we weten wie in Monaco weer de beker mag ophalen.
Maw. we krijgen denk ik een unieke eindspurt naar de Finish op het Yas-Island. Als we de analyses bekijken van vorig jaar is McLaren sterk terug gekomen in de laatste wedstrijden. Die ervaring kunnen ze dus mee pikken dit jaar ook.
Maar er komen ook wat tracks aan welke de Red Bull liggen.

Wat denken jullie wat het wordt?
Hamilton zijn 2de of Webber's eerste....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_86323742
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:43 schreef nils7 het volgende:

Wat denken jullie wat het wordt?
Hamilton zijn 2de of Webber's eerste....
erg moeilijk om te zeggen maar ik denk dat het Webber wordt. de Red Bull is goed genoeg om constant in de top 3 te finishen, iets wat voor McLaren moeilijker is denk ik.

Webber hoeft het bij wijze alleen maar uit te rijden..
Please, make yourself uncomfortable.
pi_86325626
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:08 schreef bodylotion het volgende:

[..]

erg moeilijk om te zeggen maar ik denk dat het Webber wordt. de Red Bull is goed genoeg om constant in de top 3 te finishen, iets wat voor McLaren moeilijker is denk ik.

Webber hoeft het bij wijze alleen maar uit te rijden..
Aan de andere kant heeft McLaren nog motoren over en zit het niet helemaal jofel met de betrouwbaarheid bij RBR ... bij McLaren wel.

10 Plaatsen terug voor motor wissels of alleen al de angst daarvoor (en dus een behoudende engine-setting) kan Red Bull (edit ... maar vooral Ferrari) nog wel eens de kop kosten richting het einde van het seizoen.


Engines Left :

01 McLaren Jenson Button 6
02 McLaren Lewis Hamilton 6
03 Mercedes Michael Schumacher 6
04 Mercedes Nico Rosberg 6
05 Red Bull Sebastian Vettel 6
06 Red Bull Mark Webber 6
07 Ferrari Felipe Massa 7
08 Ferrari Fernando Alonso
7
09 Williams Rubens Barrichello 6
10 Williams Nico Hülkenberg 6
11 Renault Robert Kubica 5
12 Renault Vitaly Petrov 5
14 FI Adrian Sutil 6
15 FI Vitantonio Liuzzi 6
16 STR Sébastien Buemi 6
17 STR Jaime Alguersuari 6
18 Lotus Jarno Trulli 6
19 Lotus Heikki Kovalainen 6
20 HRT Karun Chandhok/Sakon Yamamoto 6
21 HRT Bruno Senna 6
22 Sauber Pedro De La Rosa 9
23 Sauber Kamui Kobayashi 6
24 Virgin Timo Glock 6
25 Virgin Lucas Di Grassi 6

[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 11-09-2010 22:04:44 ]
Calm down, please!
pi_86335809
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_86335986
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft McLaren nog motoren over en zit het niet helemaal jofel met de betrouwbaarheid bij RBR ... bij McLaren wel.

10 Plaatsen terug voor motor wissels of alleen al de angst daarvoor (en dus een behoudende engine-setting) kan Red Bull (edit ... maar vooral Ferrari) nog wel eens de kop kosten richting het einde van het seizoen.


Engines Left :

01 McLaren Jenson Button 6
02 McLaren Lewis Hamilton 6
03 Mercedes Michael Schumacher 6
04 Mercedes Nico Rosberg 6
05 Red Bull Sebastian Vettel 6
06 Red Bull Mark Webber 6
07 Ferrari Felipe Massa 7
08 Ferrari Fernando Alonso
7
09 Williams Rubens Barrichello 6
10 Williams Nico Hülkenberg 6
11 Renault Robert Kubica 5
12 Renault Vitaly Petrov 5
14 FI Adrian Sutil 6
15 FI Vitantonio Liuzzi 6
16 STR Sébastien Buemi 6
17 STR Jaime Alguersuari 6
18 Lotus Jarno Trulli 6
19 Lotus Heikki Kovalainen 6
20 HRT Karun Chandhok/Sakon Yamamoto 6
21 HRT Bruno Senna 6
22 Sauber Pedro De La Rosa 9
23 Sauber Kamui Kobayashi 6
24 Virgin Timo Glock 6
25 Virgin Lucas Di Grassi 6
Volgens deze lijst hebben alle teams toch genoeg motoren? :{
pi_86336047
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:27 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Volgens deze lijst hebben alle teams toch genoeg motoren? :{
Nee hoor, de la Rosa is al over de acht gegaan. En Ferrari - en dan met name Alonso - zit er natuurlijk al aardig in de buurt. Verder zegt het inderdaad niet alles, want je weet niet hoeveel kilometer elke motor heeft gelopen en hoe oud de bewuste motoren al zijn.
pi_86336103
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]


Nee hoor, de la Rosa is al over de acht gegaan. En Ferrari - en dan met name Alonso - zit er natuurlijk al aardig in de buurt. Verder zegt het inderdaad niet alles, want je weet niet hoeveel kilometer elke motor heeft gelopen en hoe oud de bewuste motoren al zijn.
Ah, dan klopt de titel engines left niet. :P
pi_86363516
Waarschijnlijk de laatste race van DLR gezien vandaag ^O^ Heidfeld vermoedelijk als vervanger.
pi_86364023
heb je ook een bron waarmee je dat wat meer kan onderbouwen?
pi_86364143
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86674

Heidfeld linked with Sauber return

Pedro de la RosaNick Heidfeld is on the verge of an early return to Formula 1 this season, AUTOSPORT has learned, with sources suggesting that he is close to a deal that could see him drive for Sauber from the Singapore Grand Prix.

The German has been on the sidelines this year, having originally been test driver for Mercedes GP before recently assuming the development role for Pirelli.

However, sources have suggested that Heidfeld is now close to agreeing a deal that could see him back in a race seat for the next event in Singapore.

It is understood that if a deal is agreed then Sauber may move Pedro de la Rosa aside for the final flyaway events - with Kamui Kobayashi's place at the team secure now that he has a contract with the outfit for 2011.

Team principal Peter Sauber declined to say anything about the situation when asked in Italy on Sunday.

"I do not wish to make any comment about our drivers," he told AUTOSPORT.

Heidfeld has spent seven seasons in total racing for Sauber, during two separate spells. He competed for the outfit between 2001 and 2003 and then from 2006 to 2009.

De la Rosa returned to F1 this season after three years on the sidelines, and has scored six of the team's 27 points.
  zondag 12 september 2010 @ 23:43:31 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86367105
Cosworth confirms Lotus split as 2011 Renault engine deal rumours intensify
12 September 2010 by Keith Collantine

Cosworth has announced it will not supply engines to Lotus in 2011.

The engine supplier released a statement saying:

Cosworth has reached an agreement in principle with Lotus Racing whereby the team’s Cosworth engine supply agreement will come to a conclusion at the end of the current Formula One season. This agreement is subject to contract and until the agreement is signed, neither party will be making any further comment.


Lotus are believed to be chasing a Renault engine supply for 2011.

Team principal Tony Fernandes expressed frustration at suffering another gearbox failure during today’s Italian Grand Prix. This is believed to be the catalyst behind the change of engine suppliers which will also come with a supply of gearboxes.

But he was keen to stress his satisfaction with Cosworth’s engines when he posted the following on Twitter today:

Jarno has some gear issues. Boy I hate this gearbox. [...] It’s such a shame on gearbox and back of engine. Cosworth is a good engine. [...] Jarno retired gearbox. Oh well. Making decisions easier.
  maandag 13 september 2010 @ 11:37:27 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_86383745
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:47 schreef roelofjan het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86674

Heidfeld linked with Sauber return

Pedro de la RosaNick Heidfeld is on the verge of an early return to Formula 1 this season, AUTOSPORT has learned, with sources suggesting that he is close to a deal that could see him drive for Sauber from the Singapore Grand Prix.

The German has been on the sidelines this year, having originally been test driver for Mercedes GP before recently assuming the development role for Pirelli.

However, sources have suggested that Heidfeld is now close to agreeing a deal that could see him back in a race seat for the next event in Singapore.

It is understood that if a deal is agreed then Sauber may move Pedro de la Rosa aside for the final flyaway events - with Kamui Kobayashi's place at the team secure now that he has a contract with the outfit for 2011.

Team principal Peter Sauber declined to say anything about the situation when asked in Italy on Sunday.

"I do not wish to make any comment about our drivers," he told AUTOSPORT.

Heidfeld has spent seven seasons in total racing for Sauber, during two separate spells. He competed for the outfit between 2001 and 2003 and then from 2006 to 2009.

De la Rosa returned to F1 this season after three years on the sidelines, and has scored six of the team's 27 points.
Hebben we een mooi topic voor: Silly season 2011 - Komt Raikkonen terug?

Daar heb ik deze en andere geruchten van dit weekend even bijgezet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')