Ik ben het wel met je eens, het probleem is alleen hoe dit te controleren, in het geval van Ferrari was het heel duidelijk, maar laatst toen Vettel tegen Webber aanreed (volgens enkelen andersom) was er ook sprake van team orders, alleen niet juist opgevolgd/uitgevoerd.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
J
Team orders hadden o.a. om die reden nog heftiger verboden moeten worden.
Die boete staat. Ze zijn zo afdoende gestraft, vindt de WMSC. Da's krom, imo ... maargoed.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, het probleem is alleen hoe dit te controleren, in het geval van Ferrari was het heel duidelijk, maar laatst toen Vettel tegen Webber aanreed (volgens enkelen andersom) was er ook sprake van team orders, alleen niet juist opgevolgd/uitgevoerd.
Zolang het dus niet goed te controleren is ben ik niet voor een verbod, ik ben trouwens benieuwd hoe McLaren en RBR de laatste paar races hiermee om zullen gaan, zeker nu het in principe is gedoogd.
De FIA zet natuurlijk wel de stewards voor lul, die bestraffen Ferrari voor iets wat volgens de FIA niet te bewijzen was, krijgt Ferrari die boete dan nog terug?
quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:41 schreef Sally het volgende:
[Historisch] Monza 1970
Nice one, sas! Gonna read that one later on this weekend![]()
Oh, ik was wel lekker op tijd niet, LeXX en sasquatsch?Thnx voor de PM's!
Moet er later nog maar eens op terugkomenEerst een paar dagen Twente
(edit: geldt ook voor Tarado, btw
)
/
Jochenquote:Op vrijdag 10 september 2010 01:13 schreef Peterselieman het volgende:
Naar aanleiding hiervan maakte sasquatch een special over Jochen Rindt die in 1970 op het fameuze Italiaanse circuit het leven liet en de enige coureur is die na zijn dood uitgeroepen werd tot wereldkampioen in de Formule 1.
En dan hebben we die mislukte sharkfin nog.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:16 schreef Atreidez het volgende:
Ah nee toch, gaan ze in de GP2 nu ook met die taartscheppen rijden?
De HRT was gewoon de testversie voor deze wagen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Verklaart ook waarom de 2 wagens regelmatig gelijkaardige ronde tijden vertonen
erg moeilijk om te zeggen maar ik denk dat het Webber wordt. de Red Bull is goed genoeg om constant in de top 3 te finishen, iets wat voor McLaren moeilijker is denk ik.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:43 schreef nils7 het volgende:
Wat denken jullie wat het wordt?
Hamilton zijn 2de of Webber's eerste....
Aan de andere kant heeft McLaren nog motoren over en zit het niet helemaal jofel met de betrouwbaarheid bij RBR ... bij McLaren wel.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:08 schreef bodylotion het volgende:
[..]
erg moeilijk om te zeggen maar ik denk dat het Webber wordt. de Red Bull is goed genoeg om constant in de top 3 te finishen, iets wat voor McLaren moeilijker is denk ik.
Webber hoeft het bij wijze alleen maar uit te rijden..
Volgens deze lijst hebben alle teams toch genoeg motoren?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft McLaren nog motoren over en zit het niet helemaal jofel met de betrouwbaarheid bij RBR ... bij McLaren wel.
10 Plaatsen terug voor motor wissels of alleen al de angst daarvoor (en dus een behoudende engine-setting) kan Red Bull (edit ... maar vooral Ferrari) nog wel eens de kop kosten richting het einde van het seizoen.
Engines Left :
01 McLaren Jenson Button 6
02 McLaren Lewis Hamilton 6
03 Mercedes Michael Schumacher 6
04 Mercedes Nico Rosberg 6
05 Red Bull Sebastian Vettel 6
06 Red Bull Mark Webber 6
07 Ferrari Felipe Massa 7
08 Ferrari Fernando Alonso 7
09 Williams Rubens Barrichello 6
10 Williams Nico Hülkenberg 6
11 Renault Robert Kubica 5
12 Renault Vitaly Petrov 5
14 FI Adrian Sutil 6
15 FI Vitantonio Liuzzi 6
16 STR Sébastien Buemi 6
17 STR Jaime Alguersuari 6
18 Lotus Jarno Trulli 6
19 Lotus Heikki Kovalainen 6
20 HRT Karun Chandhok/Sakon Yamamoto 6
21 HRT Bruno Senna 6
22 Sauber Pedro De La Rosa 9
23 Sauber Kamui Kobayashi 6
24 Virgin Timo Glock 6
25 Virgin Lucas Di Grassi 6
Nee hoor, de la Rosa is al over de acht gegaan. En Ferrari - en dan met name Alonso - zit er natuurlijk al aardig in de buurt. Verder zegt het inderdaad niet alles, want je weet niet hoeveel kilometer elke motor heeft gelopen en hoe oud de bewuste motoren al zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 10:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens deze lijst hebben alle teams toch genoeg motoren?
Ah, dan klopt de titel engines left niet.quote:Op zondag 12 september 2010 10:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nee hoor, de la Rosa is al over de acht gegaan. En Ferrari - en dan met name Alonso - zit er natuurlijk al aardig in de buurt. Verder zegt het inderdaad niet alles, want je weet niet hoeveel kilometer elke motor heeft gelopen en hoe oud de bewuste motoren al zijn.
Hebben we een mooi topic voor: Silly season 2011 - Komt Raikkonen terug?quote:Op zondag 12 september 2010 22:47 schreef roelofjan het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86674
Heidfeld linked with Sauber return
Pedro de la RosaNick Heidfeld is on the verge of an early return to Formula 1 this season, AUTOSPORT has learned, with sources suggesting that he is close to a deal that could see him drive for Sauber from the Singapore Grand Prix.
The German has been on the sidelines this year, having originally been test driver for Mercedes GP before recently assuming the development role for Pirelli.
However, sources have suggested that Heidfeld is now close to agreeing a deal that could see him back in a race seat for the next event in Singapore.
It is understood that if a deal is agreed then Sauber may move Pedro de la Rosa aside for the final flyaway events - with Kamui Kobayashi's place at the team secure now that he has a contract with the outfit for 2011.
Team principal Peter Sauber declined to say anything about the situation when asked in Italy on Sunday.
"I do not wish to make any comment about our drivers," he told AUTOSPORT.
Heidfeld has spent seven seasons in total racing for Sauber, during two separate spells. He competed for the outfit between 2001 and 2003 and then from 2006 to 2009.
De la Rosa returned to F1 this season after three years on the sidelines, and has scored six of the team's 27 points.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |