F1 gaat om details, verschillen tussen de rijders zijn maar een paar tienden. Neem eind vorig jaar toen Button ook problemen begon te krijgen met de banden in zijn BGP, Barrichello was ineens vaak de snellere maar het ging vaak maar om 0,1-0,3s.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:33 schreef Migue het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat gezeur over details altijd... Heb je Mike Spence wel eens horen zeuren over zijn bandjes of understeer? Heidfeld herpakte zichzelf tijdens de races tenminste nog, in 2008. Felipe Massa rijdt al maanden als een natte krant rond.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Je mag nooit meer radenMede-fan ook nog
Oh, wat zal ik blij zijn als Alonso dit jaar *geen* kampioen wordt. En ik gun Massa (minstens) 10 keer meer dan dat hij nu 'krijgt' bij Ferrari.
Wat is het toch een arrogant team. Met hun steigerende hengst als beeltenis. Die zijn toch nooit goed te berijden, hengsten.
Porsche heeft ook een paard als beeltenis, maar die is volgens mij iets minder Himmel Hogh Jaugend.
Maar ja, dat is de mening van een persoon die nooit iets met Ferrari heeft gehad, en eigenlijk vooral iets tegen het rooie team vanwege pesters in het durpke waar ik woonde.
Hmpf.
Mijn antipathie tegen Alonso is makkelijk te verklaren, hoor. 't Is een jankert en de laatste man die je naast je wil hebben in een team, lijkt me.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef M.Melandri het volgende:
Ik snap die antipathie nooit tegen rijders als Alonso/Hamilton en Schumacher, zij zorgen tenminste voor vuurwerk op de baan. 100x beter dan treintjesrijders als Button en Rosberg bijv, wat niet wil zeggen dat ze niet kunnen rijden.
Ze moeten gewoon racen en niet anaal doen over details in de media. Als een coureur als een natte krant rondrijdt vanwege de details hoort diegene niet in de Formule 1 thuis.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
F1 gaat om details, verschillen tussen de rijders zijn maar een paar tienden. Neem eind vorig jaar toen Button ook problemen begon te krijgen met de banden in zijn BGP, Barrichello was ineens vaak de snellere maar het ging vaak maar om 0,1-0,3s.
quote:Petrov handed Korea grid penalty
Vitaly Petrov has been slapped with a five place grid penalty for the Korean Grand Prix for his part in the accident at the start of the Japanese Grand Prix.
The Renault driver crashed into Nico Hulkenberg's Williams shortly after the lights went out, sending both cars into retirement.
"I made a good start and managed to overtake Massa," said Petrov. "I was then going passed Hulkenberg with Heidfeld on my right when he started to move left and so I also had to move left to avoid him. Unfortunately I hit the side of Hulkenberg's car and this is why I crashed."
Things went from bad to worse for Renault as the fast-starting Robert Kubica was forced to retire on the second lap after the right rear wheel fell off his Renault.
"We made a good start and managed to gain one position up to P2, but then in the second lap behind the safety car I was warming up the tyres and I nearly lost the car," said Kubica. "I thought to begin with it was a problem with the driveshaft, but apparently it was the wheel. I don't know if there was a technical problem but it became difficult to follow the safety car so I moved to the side of the track and then I lost the wheel."
quote:Schumacher says car 'not always same' as Rosberg's
Michael Schumacher has indicated that his inconsistency this season has not been all his fault.
Hot on the heels of reports the German marque has warned Schumacher he could be ousted at the end of 2011, the seven time world champion publicly questioned the machinery put at his disposal since he returned to F1 this year.
"The car worked great this time," said the 41-year-old after a good weekend at Suzuka.
"Unfortunately, I cannot say it has been that way at all the races," he reportedly told German television RTL.
"There have often been problems, especially on my car, in terms of the consistency, that were not always noticed from the outside.
"You only saw that I was slower.
"Both cars have not always been the same," insisted Schumacher, who just before Sunday's Japanese Grand Prix complained that the F-duct on his car was not working properly at Suzuka.
Mercedes' Norbert Haug responded to Bild newspaper: "I cannot disagree with Michael. As far as the car is concerned, he is right."
Schumacher's comments also followed a competitive yet frustrating race for the record winner of 91 races, who when stuck behind his teammate Nico Rosberg radioed the pits for assistance.
His engineer Andy Shovlin replied: "There are no team orders, be careful with your manoeuvres."
On Germany's other F1 broadcaster Sky, he responded to reports team boss Ross Brawn had openly criticised him in the press.
"He didn't really criticise me," Schumacher answered. "He pointed out that compared to Nico I am a little bit behind, and he is probably right."
Schumacher added: "I have also criticised myself. I am still developing, even at 41!"
Gek, daar heb ik hem in zijn Benneton en Ferrari tijd nooit wat over horen zeggen. Toen waren de auto's toch ook niet helemaal gelijk.quote:
Tis geen goed seizoen van schumi. Combinatie van factoren denk ik... de auto die voor button zijn rijstijl is gemaakt, de banden die hem niet liggen en blijkbaar de wagen die bij het bij hem blijkbaar niet altijd even goed doet.quote:
Je doelt op Massa, neem ik aan? Ik las namelijk eerder hier in deze topics over rondrijden als een natte krant en daar werd toen Massa mee bedoeld volgens de tekst.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:41 schreef Migue het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon racen en niet anaal doen over details in de media. Als een coureur als een natte krant rondrijdt vanwege de details hoort diegene niet in de Formule 1 thuis.
dat is dan wel over een paar jaar hequote:Op maandag 11 oktober 2010 12:02 schreef Googolplexian het volgende:
Rendering van hoe Red Bull verwacht dat Korea eruit gaat zien:
Eh waarom... 4 italianen omgekomen in Aghanistan was het toch?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:11 schreef rooneyelst het volgende:
haha moest lachen toen mark webber aan alonso vroeg waarom hij een rouw band droeg waarop alonso antwoorde "no idea" eheh prutser!
Dat zei Alonso helemaal niet, beter luisteren.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:11 schreef rooneyelst het volgende:
haha moest lachen toen mark webber aan alonso vroeg waarom hij een rouw band droeg waarop alonso antwoorde "no idea" eheh prutser!
quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Je doelt op Massa, neem ik aan? Ik las namelijk eerder hier in deze topics over rondrijden als een natte krant en daar werd toen Massa mee bedoeld volgens de tekst.
Ik zou jou wel eens hebben willen zien rijden in een F1-bolide op een scootertje nadat je een jaar geleden knock-out ging na een veertje op je helm te hebben gekregen, en dan was je integraalhelmpje net goed genoeg om je alleen maar een scheur boven je wenkbrauw en een klein scheurtje in je schedeldak te bezorgen.![]()
De medische wereld staat toch voor nix??!!
Oh ja... Ik vergeet het helemaal: Massa heeft zelf gezegd dat hij nog lang niet zijn oude zelve was, en dat hij echt niet tweede viool wilde spelen om toch per se zijn arrogante teamgenoot aan punten te helpen en daarmee zijn 'rode stierenlappen'-F1-team ook aan een constructeurstitel die zoveel centen oplevert dat Luca Di Montezemolo en Stefano Dominecali met de vele Italiaanse lire- eurobiljetten hun gouden reet op een proceleinen troon waar ze op baggeren net zoals de Koningin van Engeland zelf dat ook moet doen, wel af moeten vegen - want anders krijgen ze het niet op.![]()
Sorry als ik de verkeerde persoon FOK!user van repliek dien. Excuses bij voorbaat![]()
F1.comquote:Championship leader Mark Webber says he must take another race victory this season as he looks to secure his first Formula One drivers’ title. Webber extended his standings lead in Suzuka on Sunday, but has not won a Grand Prix since Hungary back in August.
“I need to win again in the future,” said Webber after his second-place finish behind Red Bull team mate Sebastian Vettel in Japan. “I’m very confident I can do that, and that would be beneficial, of course, but also reliability can still yet play a role, many things, circumstances, lots of different things.”
Webber has benefitted from the intense competition in recent races between Red Bull, Ferrari and McLaren. His consistency - podiums at four of the last five rounds - combined with Lewis Hamilton’s misfortunes, Fernando Alonso’s renaissance and Vettel’s Suzuka win have seen the Australian’s points advantage grow from just five after Monza to 11 after Singapore and 14 after Japan.
“Two weeks ago (my main rival) was Lewis, then it was Fernando - it’s chopping and changing, but the most important thing is that the gap is going the right way,” continued Webber. “I need to keep it like that. We’ve got three races to go and it’s a good result for me.”
Nevertheless, with 75 points still up for grabs from the remaining races in Korea, Brazil and Abu Dhabi, and with five drivers still in contention for the title, Webber knows he can take nothing for granted.
“As we’ve seen this year, five of us are capable of winning races,” he added. “Well, four in the dry - Jenson’s (Button) had a few races in the wet conditions - but in the dry conditions it’s been four of us who can win.”
Webber has taken four victories this season, the same as Alonso, with Vettel and Hamilton on three apiece and Button on two. His final win tally could prove critical in the unlikely event that the drivers’ championship ends in a tie, in which case the man with the most victories would take the 2010 crown.
Die verkapte teamorders waren het druppeltje dat de helm van Massa over deed lopen (om maar eens een 'grappige' draai te geven aan een Nederlands spreekwoordquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:29 schreef kepler het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar als je zelf geen kans meer maakt is het toch niet vreemd om je teamgenoot te helpen?
Ik heb niet echt het idee gehad dat Massa een 2e rijder was in het begin van het seizoen
Alonso heeft zich bewezen, al bij Minardi kon je met enige kennis van zaken zien dat Minardi niet zijn enige team zou blijven. Toen hij in 2003 in zijn tweede GP voor Renault al gelijk pole position en een podium pakte was het ook voor de mensen zonder kennis van zaken duidelijk dat Fernando de F1 toekomst is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn antipathie tegen Alonso is makkelijk te verklaren, hoor. 't Is een jankert en de laatste man die je naast je wil hebben in een team, lijkt me.
Ik was best fan van 'm toen 'ie nog voor Renault reed (en daarvoor) en zichzelf aan het bewijzen was ... nu (en daar gaat het vooral om) vindt 'ie zichzelf zo goed en verwacht dat anderen dat ook vinden en naar zijn pijpen dansen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |