Die snap ik even niet?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens een race zien rijden terwijl je weet dat je nooit kunt winnen. Zeker als je een paar miljoen betaalt krijgt om te racen verwacht je toch dat je je best moet doen?
Kennelijk niet.
Mwah ... 't zit 'm in het woordje "expres". M'n punt was slechts dat ik me kan voorstellen dat de motivatie bij Massa 0,0 is op het moment. Hij zal zelf ook niet happy zijn met de resultaten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Die snap ik even niet?
Als ik het niet naar mijn zin heb op mn werk dan ga ik niet expres slecht mijn werk doen. Dan zorg ik dat ik het of beter naar mn zin krijg of ga ik zoeken naar een andere werkgever.
Ik snap de situatie waar Massa in zit, maar ik kan me niet vinden in de oplossing die hij (volgens de geruchten) heeft gevonden. Maar goed, het zijn geruchten dus ik hoop dat het niet waar is
Als hij voor volgend jaar geen tweede rijder wil zijn, zal hij zich toch moeten bewijzen. Dus zou hij juist extra zijn best moeten doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mwah ... 't zit 'm in het woordje "expres". M'n punt was slechts dat ik me kan voorstellen dat de motivatie bij Massa 0,0 is op het moment. Hij zal zelf ook niet happy zijn met de resultaten.
't Is ook niet zozeer het 'naar z'n zin hebben' maar meer het 'wat heeft het voor zin'.
Sorry hoor ... maar als Ferrari Alonso met andere engine settings laat rijden wanneer hij achter Massa rijdt en Massa fuel saving engine settings adviseert wanneer hij op kop rijdt dan KAN Massa zichzelf helemaal niet bewijzen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als hij voor volgend jaar geen tweede rijder wil zijn, zal hij zich toch moeten bewijzen. Dus zou hij juist extra zijn best moeten doen.
Als hij dat niet kan, blijkt maar weer dat hij geen vechter / racer is. (sorry Sally)
In principe wel, het team weet dat dus dan weten ze ook of hij sneller had kunnen zijn dan Alonso of niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry hoor ... maar als Ferrari Alonso met andere engine settings laat rijden wanneer hij achter Massa rijdt en Massa fuel saving engine settings adviseert wanneer hij op kop rijdt dan KAN Massa zichzelf helemaal niet bewijzen.
Wat ze wel kunnen zeggen is, vertragen! Probeer ze op te houden zodat alonso kan inlopen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe wel, het team weet dat dus dan weten ze ook of hij sneller had kunnen zijn dan Alonso of niet.
Verder kan het natuurlijk ook voorkomen dat hij op een eerste plek ligt in Korea met Webber en Vettel achter hem en daarachter Alonso, ik neem aan dat Ferrari dan niet zegt ga maar aan de kant, dat kan alleen in situaties waar de één direct achter de ander zit.
Genoeg om voor te racen lijkt me dus voor Massa
Zo bedoel ik het ook niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry hoor ... maar als Ferrari Alonso met andere engine settings laat rijden wanneer hij achter Massa rijdt en Massa fuel saving engine settings adviseert wanneer hij op kop rijdt dan KAN Massa zichzelf helemaal niet bewijzen.
Ja dat is inderdaad ook een optie, ik wilde met dat voorbeeld alleen maar aangeven dat er geen redenen zijn voor Massa om in te houden, wat hij volgens mij ook nooit gedaan heeft, wel heeft hij natuurlijk mentaal een tik gekregen van die teamorder, het is nu aan hem om te laten zien dat dat onterecht was.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wat ze wel kunnen zeggen is, vertragen! Probeer ze op te houden zodat alonso kan inlopen.
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet.
Uit bovenstaande discussie lijkt het alsof Massa niet meer wil, en juist dat is funest. Hij zou wel moeten willen en alles geven wat hij heeft (om te winnen dan wel Alonso te helpen WK te worden). Dus zijn concurrent is niet Alonso (die moet hij juist helpen), maar de concurrenten van Alonso (Red Bull, McLaren).
Dat is voor hem de enige manier om een gelijkwaardige positie bij Ferrari te krijgen.
amenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Het Barrichello-gen?quote:Massa welcomes Montezemolo's comments
October 14, 2010
Over the Japanese Grand Prix there were suggestions that Massa was not living up to Ferrari's expectations after Montezemolo, in the build-up to the race, said: "I have waited for Felipe with great perseverance in the last four races. I want a strong Massa who will shave points off the rivals."
Massa crashed out of the Japanese Grand Prix on the first lap, leading to more speculation about his relationship with the team, which Ferrari was keen to play it down. After the race Montezemolo released another statement that said: "I'm sure that he will be the surprise of the last three races of the season. After this bad day he will be desperately keen to react and we will do everything to give him the possibility to win."
The Spanish newspaper La Razon interpreted it as an "Italian ultimatum", but Massa insists it is a show of support and fully welcomes it.
"Even though I am going through a particularly difficult time right now with a lack of results in the last couple of races, I know I can count on the support of the team, who have always been behind me one hundred percent, especially in the difficult times," he wrote in his Ferrari blog. "I was very pleased to read what our president Montezemolo said after the Japanese Grand Prix. Knowing he has faith in me is something I truly appreciate: he has an excellent understanding of the sport and he knows that you can sometimes go through tough times. The fact his support is always there is very important."
He said he intended to turn his results around in the final three races of the season.
"My desire to do as well as possible for me and for the team is the same as ever and that has been my approach to the sport ever since I started in Formula One," Massa added. "You have to maintain a positive approach, especially as the team is locked into a very tough fight with two goals in mind, even if the situation in the Constructors' championship has become very difficult. Everyone must put in 110% effort in order to succeed and that is definitely what I'll be doing for the remaining weeks of the season."
quote:Russia finally inks F1 deal
Bernie Ecclestone has signed a seven-year deal for a Russian Grand Prix in Sochi between 2014-2020.
The deal was announced by Russian prime minister Vladimir Putin and then inked by F1 commercial rights boss Ecclestone and Krasnodar regional governor Alexander Tkachev.
Ecclestone has been trying to secure a Russian Grand Prix since the early eighties when he met Leonid Brezhnev to discuss plans that ultimately fell through. On shaking hands with Ecclestone, Putin said: "I know that you even met Brezhnev to negotiate a deal to have a race in Russia way back then. Finally, after decades of negotiation we have come to an agreement to make it happen."
More recently, with Moscow and St Petersburg the favoured options, Ecclestone came close to a Russian deal with Moscow mayor Yuri Luzhkov in 2002 but those plans also ultimately hit the buffers over financial issues.
Sochi, however, is the venue for the 22nd Winter Olympics in 2014 and the use of common infrastructure has reduced the potential cost of a grand prix while also providing for a new network of roads and hotels. The track will be built close to the Olympic Park in a new deal said to be worth around £125 million.
Sochi, home to Nobel prize-winning physicist Andre Geim and former world tennis No1 Yevgeny Kafelnikov, sprawls along the shores of the Black Sea and, at 90 miles, the greater Sochi area lays claim to being the longest city in Europe.
Russian deputy prime minister Dmitry Kozak said that the first Russian race could be delayed until 2015 if the logistics of hosting both the grand prix and the Olympics in the same year prove too challenging.
With next year's Indian Grand Prix taking the F1 calendar to 20 events and with Austin, Texas due to be part of the schedule in 2012, the Russian race and a projected new event in Rome will add to the pressure on existing events. The South Africans are also reportedly interested in a Durban-based project.
There is likely to be paddock resistance to increasing the calendar beyond 20 races, although earlier this year, Ecclestone joked, "We're not dropping anything. It's 20 races, getting ready for 25!" At least they thought he was joking...
Eens, maar Felipe wil die positie (bij Ferrari) terug. En dat betekent dat hij voor zijn plek moet knokken. Alles geven wat hij heeft. Anders kan hij net zo goed vertrekken, want dan zit hij volgend jaar in hetzelfde schuitje.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Dat snap ik ook wel, maar dan moet Felipe gewoon ontslag nemen als hij het echt niet pikt. Niet express langzamer gaan rijdenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Hier dus niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:29 schreef kepler het volgende:
Ik geloof het ook niet echt, maar waar rook is is vuur
Ik geloof je wel, maar er is natuurlijk altijd een kans dat het waar is. Er gebeuren wel gekkere dingen in de F1quote:
No offence taken, hoor. En al helemaal niet van jouquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als hij voor volgend jaar geen tweede rijder wil zijn, zal hij zich toch moeten bewijzen. Dus zou hij juist extra zijn best moeten doen.
Als hij dat niet kan, blijkt maar weer dat hij geen vechter / racer is. (sorry Sally)
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die gelijkwaardige positie bij Ferrari ging de deur uit in Hockenheim, toen er nog bijna 250 punten te verdienen waren. Ferrari heeft op Alonso gegokt en Felipe pikt dat niet. Terecht.
Kan ik alleen maar be-Amenquote:
Alonso kan je een zak vinden maar hij blijft één van de beste, zoniet dé beste coureur(s) in F1 op dit momentquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:22 schreef vosss het volgende:
Kunnen we in plaats van Massa afkraken niet gewoon die stomme zak van een Alonso afkraken?
De beste zeker niet, daarvoor heeft ie teveel met hulp en/of gehuil gehaald. Singapore moest ie geholpen worden, toen ie bij Mclaren eens echt voor zijn plek moest rijden ging ie maar weer lekker janken en toen Massa niet meteen voor hem voorover ging in Hockenheim(aan de kant dus) deed ie maar weer eens "huil. huil"quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso kan je een zak vinden maar hij blijft één van de beste, zoniet dé beste coureur(s) in F1 op dit moment
je argumenten zijn niet overtuigend, ik heb het niet over zijn karakter maar zijn rijders kwaliteitenquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:53 schreef Ermanon het volgende:
[..]
De beste zeker niet, daarvoor heeft ie teveel met hulp en/of gehuil gehaald. Singapore moest ie geholpen worden, toen ie bij Mclaren eens echt voor zijn plek moest rijden ging ie maar weer lekker janken en toen Massa niet meteen voor hem voorover ging in Hockenheim(aan de kant dus) deed ie maar weer eens "huil. huil". Als coureur is ie goed, maar zeker niet de beste, want daar hoort ook teamgeest bij, en die heeft de kwal Alonso alleen maar als het hem uitkomt, of voordeel geeft
![]()
Team spirit is een rijderskwaliteit, en die heeft ie zeker nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
je argumenten zijn niet overtuigend, ik heb het niet over zijn karakter maar zijn rijders kwaliteiten
dat vind ik geen rijders kwaliteit, meer een sociale vaardigheid, dat ontbreekt wel bij hem jaquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:01 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Team spirit is een rijderskwaliteit, en die heeft ie zeker niet
Goed ideequote:Op zondag 17 oktober 2010 11:22 schreef vosss het volgende:
Kunnen we in plaats van Massa afkraken niet gewoon die stomme zak van een Alonso afkraken?
Nou niet dus. Meer een irritante schreeuwer.quote:Op zondag 17 oktober 2010 01:51 schreef Sally het volgende:
Ik ben wel sportief, hoor(ook figuurlijk
![]()
)
Eerlijkheid en Alonso gaan NIET samen in een zin! Of zijn we Mclaren Spygate en zijn aandeel erin(afpersen) vergeten ;') .quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
En dat Alonso de beste allround coureur is in het huidige veld lijkt me evident. Je kunt zijn karakter verafschuwen en ik kan me dat best voorstellen. Ik vind zijn eerlijkheid wel geinig, en hij is tenminste gepassioneerd. Dat hij een vervelend mannetje kan zijn is ook duidelijk. Maar ja dat geldt wel voor meer rijders (Hamilton bijvoorbeeld).
Alonso is een grote selectieve jankbal: verder een prima coureur, maar overschat kampioen. Daar hoef je alleen maar de seizoenen 2005-2009 op na te kijken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
En dat Alonso de beste allround coureur is in het huidige veld lijkt me evident. Je kunt zijn karakter verafschuwen en ik kan me dat best voorstellen. Ik vind zijn eerlijkheid wel geinig, en hij is tenminste gepassioneerd. Dat hij een vervelend mannetje kan zijn is ook duidelijk. Maar ja dat geldt wel voor meer rijders (Hamilton bijvoorbeeld).
Wat een onzin.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Alonso is een grote selectieve jankbal: verder een prima coureur, maar overschat kampioen. Daar hoef je alleen maar de seizoenen 2005-2009 op na te kijken.
Sorry dat je vindt dat ik een schreeuwer ben. Als ik voor FOK!sport schrijf, probeer ik mijn mening wel uit mijn nieuwsberichten te houden. Hier op het forum kan ik gelukkig wel mijn opinie vrijuit geven.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
En dat Alonso de beste allround coureur is in het huidige veld lijkt me evident. Je kunt zijn karakter verafschuwen en ik kan me dat best voorstellen. Ik vind zijn eerlijkheid wel geinig, en hij is tenminste gepassioneerd. Dat hij een vervelend mannetje kan zijn is ook duidelijk. Maar ja dat geldt wel voor meer rijders (Hamilton bijvoorbeeld).
2005 in een superieure auto, waarbij de andere superieure auto (Raikkonen) behoorlijk vaak voor hem uitviel: zie m'n eerdere post ih andere topic. Dat maakt hem vh niveau Hill, Rosberg, Villeneuve: fantastisch.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:20 schreef kepler het volgende:
Here we go again
2 keer WK worden, en kans maken op een nog een WK is echt geen geluk hoor
Als tie nu weer WK wordt, dan heeft tie dat zeker ook 'gekregen'?
Hij is blijkbaar niet de enige selectieve jankbal in de wereld.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
2005 in een superieure auto, waarbij de andere superieure auto (Raikkonen) behoorlijk vaak voor hem uitviel: zie m'n eerdere post ih andere topic. Dat maakt hem vh niveau Hill, Rosberg, Villeneuve: fantastisch.
2006: een ploffende Ferrari in Suzuka, een grote bek in Canada (laat Schumacher niet dichterbij komen dan 20-25 punten) en een jankverhaal na China (I feel so alone in the car) als diezelfde Schumacher hem passeert ih kampioenschap.
2007: niet kunnen winnen (of soms ook grandioos klop krijgen) ve rookie, je teambaaz chanteren en in 2008 winnen dankzij een frauderend team.
Feiten waar je niet omheen kunt. Ook dit jaar (Hockenheim) moet ie weer zeiken (this is ridiculous) als ie Massa niet kan inhalen.
Feiten, feiten, feiten met maar 1 conclusie: prima coureur, overschat kampioen en een selectieve jankbal.
Schumacher is natuurlijk geen lieverdje, maar nooit een jankerd geweest. Als ie moest winnen voor een titel, deed ie dat. Kijk 1995 (laatste drie races mocht ie derde worden; hij won 2x en viel uit in de Adelaide) of 2000 (idem, toen haalde ie in Monza-USA-Suzuka ook 3x pole, snelste ronde, winst) en 2003 er maar gewoon op na. De andere jaren was de Ferrari gewoon te snel.quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:31 schreef Zorro het volgende:
Dus toen Schumacher dat soort dingen deed (ok, hij zeurde niet dat hij voorbij zijn teamgenoot moest, maar dat kwam omdat vooraf al lang bepaald was dat die plaats moest maken) mocht het wel en was het goed, en nu Alonso het doet is het fout?
Dingen als je auto midden op de weg parkeren tijdens de kwalificatie (Monaco) en je tegenstander de baan af rammen (bij Hill) of dat proberen te doen (bij Villeneuve) heb ik Alonso anders niet zien doen.
Maar ja, die heeft dat ook niet nodig. Nu Schumacher in een gelijkwaardige auto zit en een gelijk behandelde teamgenoot heeft zie je wat hij werkelijk waard is. Rosberg is vrijwel altijd sneller...
Ik wilde mijn (grote) bek niet open trekken over Der Michael, want ook daar heb ik een uitgesproken mening overquote:Op maandag 18 oktober 2010 08:31 schreef Zorro het volgende:
Dus toen Schumacher dat soort dingen deed (ok, hij zeurde niet dat hij voorbij zijn teamgenoot moest, maar dat kwam omdat vooraf al lang bepaald was dat die plaats moest maken) mocht het wel en was het goed, en nu Alonso het doet is het fout?
Schumacher had zo zijn streken (de sluwe vos), maar wat Googol zegt: die zou nooit (vooruit: zelden) het team (mensen, onderdelen) dat achter hem staat afvallen.quote:Dingen als je auto midden op de weg parkeren tijdens de kwalificatie (Monaco) en je tegenstander de baan af rammen (bij Hill) of dat proberen te doen (bij Villeneuve) heb ik Alonso anders niet zien doen.
En nog steeds hoor ik de gebroken vinylplaat: "Ik heb problemen met de wagen, hij past niet bij mij!" als Schumacher weer eens achter zijn teamgenoot is beland in de uitslagen.quote:Maar ja, die heeft dat ook niet nodig. Nu Schumacher in een gelijkwaardige auto zit en een gelijk behandelde teamgenoot heeft zie je wat hij werkelijk waard is. Rosberg is vrijwel altijd sneller...
Absoluut misschien wel, maar relatief zeker niet. Dan komen coureurs als Fangio (imho de beste aller tijden), Ascari, Senna en Clark ook in aanmerking.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:13 schreef Tarado het volgende:
Wat karakter betreft schelen Schumacher, Alonso maar ook Hamilton niet veel van elkaar, doen alledrie heel veel om te winnen en spelen zonodig vals.
Maar om Schumacher 7 voudig kampioen als "gewoon" te beschouwen vind ik wat ver gaan, blijft gewoon de beste aller tijden, ik hoop dat hij volgend jaar nog wat laat zien maar dat doet niets af aan al geleverde prestaties
Als je Hamilton en Alonso relatief met elkaar vergelijkt, zie je dat Hamilton het veel beter doet dan Alonso. Komt natuurlijk doordat Hamilton meteen bij McLaren terecht kwam en kon strijden om de overwinningen, terwijl Alonso in de eerste jaren daar niet aan mee kon doen.quote:Ook Alonso is meer dan gewoon en in staat nog enkele keren WK te worden.
Dan Hamilton, ook uitzonderlijke klasse en eigenlijk het leukst om naar te kijken omdat hij altijd voor de overwinning gaat no matter what, die komt ook nog wel weer op het hoogste podium.
Ik hou het dan maar op absoluutquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Absoluut misschien wel, maar relatief zeker niet. Dan komen coureurs als Fangio (imho de beste aller tijden), Ascari, Senna en Clark ook in aanmerking.
Fangio scoort relatief gezien het beste in aantal overwinningen, aantal poles, aantal punten en aantal snelste ronden.
[..]
Dat is dus vooral het probleem, de perceptie van de werkelijkheid laat bij een hoop mensen hier flink wat te wensen over.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:37 schreef Sally het volgende:
En wat ik hier heb neergezet zijn allemaal feiten, ik heb tussen haakjes mijn eigen mening gegeven.
Zo won hij wel de titel in 1956. En dat was geen teamorder, maar de hoffelijkheid van zijn teamgenoot (Peter Collins) zelf, die ook nog kans maakte op de titel. Diegene die zijn wagen had moeten afstaan (Luigi Musso) vond het belangrijker om de GP te winnen (wat mislukt doordaat hij later uitviel) dan dat een teamgenoot wereldkampioen kon worden (iets wat Massa misschien had moeten doen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hou het dan maar op absoluut, blijft moeilijk coureurs uit andere tijdperken met elkaar te vergelijken, over teamorders gesproken, ik las dat Fangio gewoon in de auto van zijn teammaat stapte als de zijne door technische problemen niet verder kon
, niet dat ik iets wil afdoen aan zijn prestaties omdat in die tijd een fout vaak de dood betekende
Toch vind ik het mooi dat je consequent vergeet dat Alonso ook in Monza uit viel in 2006 waardoor die plof van Schumi in Japan redelijk gelijk getrokken werdquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
2005 in een superieure auto, waarbij de andere superieure auto (Raikkonen) behoorlijk vaak voor hem uitviel: zie m'n eerdere post ih andere topic. Dat maakt hem vh niveau Hill, Rosberg, Villeneuve: fantastisch.
2006: een ploffende Ferrari in Suzuka, een grote bek in Canada (laat Schumacher niet dichterbij komen dan 20-25 punten) en een jankverhaal na China (I feel so alone in the car) als diezelfde Schumacher hem passeert ih kampioenschap.
2007: niet kunnen winnen (of soms ook grandioos klop krijgen) ve rookie, je teambaaz chanteren en in 2008 winnen dankzij een frauderend team.
Feiten waar je niet omheen kunt. Ook dit jaar (Hockenheim) moet ie weer zeiken (this is ridiculous) als ie Massa niet kan inhalen.
Feiten, feiten, feiten met maar 1 conclusie: prima coureur, overschat kampioen en een selectieve jankbal.
En zoals toen, zeg ik ook nu weer: Alonso lag in Suzuka achter Schumacher, waardoor ie weer (zie ook 2005 seizoen) punten inliep door niks te hoeven doen. En ja, in Monza lag ie ook achter Schumacher; mooi meegenomen voor Schumacher, maar die liep in ieder geval niet niks te doen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Toch vind ik het mooi dat je consequent vergeet dat Alonso ook in Monza uit viel in 2006 waardoor die plof van Schumi in Japan redelijk gelijk getrokken werd.
quote:* Engine: gas turbine, 1483bhp @ 15,000RPM, 527lb ft @ 12,000RPM
* Transmission: continuously variable, rear-wheel drive
* Top Speed: 249mph
* Weight: 545kg
* Length/Width/Height: 4750/2180/980mm
* Suzuka Lap Time: 1:11.540 (compare with Vettel’s 2009 F1 lap time of 1:30.833)
* Special Features: enclosed wheels, “fan element” to increase low and medium-speed downforce (much like a vacuum cleaner)
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:11 schreef nils7 het volgende:
Als er geen regels waren zag een F1 auto er zo uit :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Specs:
[..]
Lijkt op de Caparo T1, in de top 10 van Top Gears crappest supercarsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:11 schreef nils7 het volgende:
Als er geen regels waren zag een F1 auto er zo uit :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Specs:
[..]
quote:Billed as an ‘F1 Car For The Road', the 575bhp Caparo can do 0-100mph in five seconds flat. Problem is, most of the time it won't, preferring to be broken or substantially on fire. Or both. Scorching performance at its worst.
Als er geen regels meer zouden zijn, zou het ook geen Formule 1 heten hequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:11 schreef nils7 het volgende:
Als er geen regels waren zag een F1 auto er zo uit :-)
http://www.guardian.co.uk(...)ecclestone-interviewquote:Bernie Ecclestone glides silently, like a small and unblinking shark, into an empty office. His expression remains curiously blank as he says, softly: "I've not got long." It's tempting to imagine that one of the most dictatorial men in world sport is finally confronting his own mortality as Ecclestone will turn 80 next week. But it soon becomes obvious that the billionaire controller of Formula One is concerned less with his age than a relentless schedule before the controversial first grand prix in South Korea this Sunday.
We still end up spending almost an hour together and it seems appropriate to wish him happy birthday. "Hopefully I'll make it," he says dryly. "But it's all nonsense. What's the difference being 79 one day and 80 the next? It's the same. I don't even know where I'm going to be. I'll be travelling somewhere."
Rather than celebrating, or snoozing in his favourite chair, Ecclestone will be working on his birthday because he cannot imagine himself retiring before he dies: "Absolutely. What else would I do? People retire to die."
Ecclestone smiles when asked if he still expects to rule Formula One in another 10 years, aged 90? "Yes!" he exclaims. "The way I feel at the moment, why stop? I do it because I enjoy it. And yesterday is gone. I don't care what happened yesterday."
The prospect of a 90-year-old Ecclestone dictating to the sport with his usual domineering relish conjures up some surreal images. But, in his final race before he becomes an octogenarian, a compelling battle for the world championship reaches its third last stage with the Korean grand prix. A few weeks ago Ecclestone warned that the race was under real threat because the new track at Yeongam had not been completed. "It's done now," he says. "It's all right. Last month I didn't think it would be finished. And it would have been cancelled then – for sure. But the track has been inspected and passed. Everything's OK."
Yet the shambles exposes Ecclestone's mercenary ambition. He has always believed he has the right to reshape Formula One by moving into countries with no previous tradition of racing – as long as they pay him enough money. Next year an Indian grand prix will be added to the F1 circus. A new race in Texas has been confirmed for 2012 and, last week, Ecclestone announced that Russia will join the roster in 2014. This year's championship is likely to be settled in the very last race in Abu Dhabi and so, superficially, it appears as if F1 has become a much more universal sport which reaches millions of new fans rather than just the European elite who flock to Monaco and Monza.
"We're a world championship and so, by definition, we need to be in different parts of the world. In the end common sense has prevailed and we've expanded. It's just having the courage to do it."
As the president and chief executive of Formula One Management, and as the sport's commercial rights holder, Ecclestone runs racing as his personal fiefdom. For 32 years he has controlled Formula One, amid increasing accusations that he has stripped racing of its soul. It's always best to pause whenever romantic cliches like "heart" and "soul" are evoked in professional sport. But a key point remains. Rather than broadening its appeal, Ecclestone has instructed Hermann Tilke, his pet designer, to churn out a series of new circuits which are tedious replicas of each other. "Our problem is that we're trying to build race circuits that are super safe. You don't get so much up-and-down because you can't just put a new circuit anywhere. But one of the best circuits in the world is Turkey. It's a great circuit – that's up‑and‑down."
The Turkish grand prix has been supported sparsely since its introduction in 2005. In contrast great races like the Belgian grand prix, at the majestic circuit of Spa, and its British equivalent at Silverstone, have been threatened with expulsion. Does Ecclestone have any qualms when remembering his decision to remove the British grand prix from the 2005 calendar? "Not at all," he says of a strategy that was soon reversed, with the result that the British GP has been secured at Silverstone for another 17 years. "What I was told they couldn't do at Silverstone has since been done. It will now be a good race that we can be proud of. But nothing is cast in stone."
Could the best track of all, Spa, still be jettisoned? "Absolutely. If it wasn't supported by the government over there it probably would go because they wouldn't be able to afford it. It's the same with the British grand prix. The worst thing is that the government here have wasted a fortune on the Olympics which will come and go, and be forgotten in a few weeks, when they could have supported Silverstone and made sure the British grand prix is there forever. The only good thing about the Olympics is the opening and closing ceremony. They do a lovely showbiz job. Otherwise, it's complete nonsense."
Ecclestone has been involved in Formula One for 53 years. As a former team owner who won the world title three times with Brabham, surely he retains some passion for racing over money – especially in relation to Spa? "It's only good for the people who race. That circuit sorts out the men from the boys and if I was driving again I'd feel very happy I'd won in Spa. It's one of those classic courses. We've kept it. But we used to have 16 races. There's 19 this year and next year, with India, it will be 20. There's no magic number – it's what is commercially viable."
The addition of Texas and Russia will raise the amount of potential races to an unsustainable 22. "I think we'll find a way to keep it to 20 somehow," he says. So at least one European race might go? "Yes, Spa," Ecclestone deadpans.
It takes a few seconds for the joke to register. Ecclestone then suggests a more likely candidate for the chop. "Maybe someone will decide they need a rest because it's not working for them commercially. A good example is probably Turkey. They've built an incredible circuit and it might even be the best – but there's not much enthusiasm from the public. I don't know why."
Ecclestone has never worried much about public opinion. Did he lose any sleep last year after describing Hitler as a politician who was "able to get things done"? "Not at all. I knew what I meant."
His apparent endorsement of Hitler was, he explains, an expression of his belief in dictatorships. "Absolutely. I get myself into so much trouble when I say these things but I don't think democracy is the way to run anything. Whether it's a company or anything you need someone who is going to turn the lights on and off. We had Mrs Thatcher and when she was in charge she did turn the lights on and off. She brought the country to where it was before it got muddled up again."
Ecclestone suggests that Max Mosley, despite his sado-masochistic lifestyle and his father's past as the founder of British fascism and a supporter of Hitler, "would have been a very good prime minister. Max would've been ideal. He would know how to handle things. Max had an awful lot going for him. Maybe people thought he was too clever."
Saddam Hussein was another dictator, like Hitler, who could "turn the lights off" with devastating brutality. But Ecclestone argues that he made Iraq a more stable country. "Absolutely. It's been proved, hasn't it?"
As a man who also believes that "torture is an old-fashioned way of getting things done", has Ecclestone wished that his own sporting dictatorship extended to him being able to put a few of his enemies on the rack? "I've not had too many problems I've not been able to deal with," he replies with a ghostly smile.
He has made a reluctant advance on football. In the colourful company of Flavio Briatore, now banned from Formula One, and Lakshmi Mittal, one of the world's richest men who is apparently worth £19bn, Ecclestone now owns QPR. "It's something I got involved in," he sighs, "not out of choice. I'm probably going to be even more involved shortly. It's a task that needs getting on with."
Does he have any enthusiasm for QPR? "Not at all. Of course I can pull out – but there are lots of things that could and should be done there. It's mainly commercial things and for me to see if we can get that working better. Once you get me involved that's it. I'm there."
And QPR are top of the Championship. "Yeah, it's good. Super, super, super. We can only go down from here."
They might go up first, to the Premier League, before going down again. Ecclestone almost smiles again. "Half the people who get involved in football do it only to satisfy their ego. I suppose we all get caught up in that."
There was a period a few years ago when it seemed as if Ecclestone might attempt to seize control of Arsenal. "I thought it would be nice if we could be in charge of Arsenal. It was a stupid thing to do. I'm very lucky I escaped because that would've been a 24-hours-a-day job. I only got involved a little bit because my daughter's boyfriend was David Dein's son. That's how it started."
His mask as an Andy Warhol impersonator slips most when he reflects on his children and his painful divorce last year. He and his ex-wife, Slavica, the former Armani model who at 6ft 2in is a foot taller than him, have two adult daughters, Tamara and Petra. "I feel terribly sorry for them," he says of his billionaire children. "Both my ex and myself really had to come up the hard way. The kids haven't had to do that. In a lot of ways it would be better if they'd had to fend for themselves. I talk to them but you know kids – they don't listen."
Ecclestone admits his divorce was tumultuous. "We'd been together 26 years. It's a long time to be with someone and to have those particular feelings. But she thought she wanted to be her own boss and it's not up to me to stop her."
The little dictator sounds wounded. "I'm living with someone else now but you always think, 'What would have happened if …?' or 'Was it necessary?'"
Fleetingly, Ecclestone looks old and lonely. It does not seem as if his life is ever lifted by the occasional surge of elation. "No, it's not. I don't get any individual pleasure because we don't win races or titles in this job. I'm like most business people. You look back at the end of the year and you see what you've achieved by working out how much money the company has made. That's it."
Formule 1 kan nog steeds zo heten hoor als ze de regels zouden schrappenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:28 schreef Migue het volgende:
[..]
Als er geen regels meer zouden zijn, zou het ook geen Formule 1 heten he
Erg fethe auto, zou wat zijn als die gebouwd gaat worden.
Eeehhhh???quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Formule 1 kan nog steeds zo heten hoor als ze de regels zouden schrappen
quote:Formula racing is a term that refers to various forms of open wheeled single seater motorsport. Its origin lies in the nomenclature that was adopted by the FIA for all of its post-World War II single seater regulations, or formulae
quote:De "formule" in de naam verwijst naar een pakket regels waar alle deelnemers en auto's aan moeten voldoen.
en dan zou het failliet gaanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:28 schreef Migue het volgende:
[..]
Als er geen regels meer zouden zijn, zou het ook geen Formule 1 heten he
Erg fethe auto, zou wat zijn als die gebouwd gaat worden.
Formule Libre heet het dan, maar dat is al jaren beperkt tot voornamelijk amateurraces (dus geen serieuze racemonsters meer zoals in de jaren '30, maar touringcars en dat soort auto's).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Formule 1 kan nog steeds zo heten hoor als ze de regels zouden schrappen
Ik stem ook voor... laat ze maar 400 over Monza gaanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:25 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben erg voor een ongelimiteerde race klasse met alleen veiligheidsregels.
Desnoods een extra poldertje om de geluidsoverlast-losers te omzeilen,
mooie baan neerleggen met allemaal cambered bochten,
overdekte baan met sprinkler installatie,
nachtraces mogelijk
HUGE camping eromheen met veel modder-mogelijkheden ...
KOM MAAR OP!
[/ fantasie]
Maar veel snelheidsbeperkende maatregelen zijn bedoeld voor de veiligheid.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:25 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben erg voor een ongelimiteerde race klasse met alleen veiligheidsregels.
[/ fantasie]
Daarom dus een nieuwe baan met camber-bochten ^^ 8 baans breed, zonder chicanes of hairpins.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar veel snelheidsbeperkende maatregelen zijn bedoeld voor de veiligheid.
quote:F1 supremo Bernie Ecclestone turns 80 later this month, and he still quite clearly calls every single one of the shots - just don't try suggesting to him that he is motivated by the conquest of money or power...
Nee, hij doet het voor goede deals, en als er "toevallig" geld uitkomt, is dat mooiquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:43 schreef Googolplexian het volgende:
Hij wordt ECHT dement!!!
Ecclestone: I have never done anything for money
[..]
quote:Er wonen in Istanbul (de stad vlakbij het circuit) netzoveel mensen als in heel NL.Op woensdag 20 oktober 2010 16:15 schreef Migue het volgende:
Het gemiddelde maandsalaris ligt in Turkije een heel stuk lager dan in Nederland. Daar zit het probleem, want de kaarten gaan voor west-Europese bedragen de deur uit (of juist niet, dus).
quote:Zonder bernie was de f1 al lang dood. India/Rusland en China zijn financieel gezien nou eenmaal veel aantrekkelijker.Op woensdag 20 oktober 2010 10:16 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nee, hij doet het voor goede deals, en als er "toevallig" geld uitkomt, is dat mooi. Lamlul, ga alsjeblieft snel dood, of rot op, nu wil ie weer SPA en Turkije van de kalender halen voor anderen banen. Turkije omdat er maar weinig toeschouwers komen kijken en hij GEEN idee heeft hoe dat komt... Misschien omdat die kaartjes zo schreeuwend duur zijn? Ow nee, wacht, de turken zien niet hoe goed de "deal" is met de kaartjes als je die koopt van Ecclestone
quote:Jaahaa ... want wat Bernie kan, kan niemand!Op woensdag 20 oktober 2010 18:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zonder bernie was de f1 al lang dood. India/Rusland en China zijn financieel gezien nou eenmaal veel aantrekkelijker.
quote:Hij heeft wel een hoop goede dingen gedaan voor de F1Op woensdag 20 oktober 2010 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jaahaa ... want wat Bernie kan, kan niemand!
quote:Ongetwijfeld ... maar om nou te zeggen dat F1 zonder Bernie dood was geweest of dat Bernie het allemaal niet gedaan heeft voor het geld en de macht gaat wel wat ver.Op woensdag 20 oktober 2010 19:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij heeft wel een hoop goede dingen gedaan voor de F1
quote:Ja, maar je moet al die mensen wel naar het circuit krijgen. Er kwamen ook geen 16 miljoen Nederlanders op de Nederlandse Grand Prix af. En Nederland had coureurs en een team. Als de prijs lager wordt, wordt de groep potentiële bezoekers ook groter. Die is met de huidige prijzen veel te klein. Het grootste probleem is wel degelijk de toegangsprijs. Aan promotie ontbreekt het niet, evenmin aan interesse, van wat ik in de eerste jaren van de Grand Prix in Istanbul heb gemerkt.Op woensdag 20 oktober 2010 17:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er wonen in Istanbul (de stad vlakbij het circuit) netzoveel mensen als in heel NL.
Ook zat mensen die tegen een modaal Nederlands salaris aan hikken... ik kan me niet voorstellen dat het qua financien niet vol kan zitten...
Er is gewoon helaas te weinig animo, en ik geef ze groot gelijk iig.
Het land heeft geen auto(sport) historie en dit moet groeien, het is dat Budapest in de vakantie valt anders is dat hetzelfde lot bezegeld
quote:kosten ze op Spa ook wel hoorOp vrijdag 22 oktober 2010 11:13 schreef Googolplexian het volgende:
grandstand kaartje tussen de 100 en 650 euro =_=
"niet om het geld" .... RIGHT Bernie!
quote:Voor een voetbalwedstrijd op het EK/WK ben je toch evenveel kwijt? En dat is maar 90 minOp vrijdag 22 oktober 2010 11:13 schreef Googolplexian het volgende:
grandstand kaartje tussen de 100 en 650 euro =_=
"niet om het geld" .... RIGHT Bernie!
quote:Een race duurt niet veel langerOp vrijdag 22 oktober 2010 15:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Voor een voetbalwedstrijd op het EK/WK ben je toch evenveel kwijt? En dat is maar 90 min
quote:dus langer verblijf, extra eten en drinken en dergelijke, dan kan het natuurlijk hard oplopen.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Vergeet de kwali, vrije trainingen en alle andere races niet
quote:Lotus has secured its switch to Renault engines for 2011 after finally signing its deal for a supply of the French power plants, AUTOSPORT has learned.
Although the Hingham-based team had been widely expected to make the move after agreeing an early end to its contract with Cosworth, the deal was held up amid the row over the renaming of the team next year.
With Group Lotus threatening legal action against the team for its use of the Team Lotus moniker, sources suggest that Renault did not want to finalise its deal until there was better clarity on the issue.
Despite there being no official resolution of the naming issue, it is believed that enough progress has been made between the two Lotus parties on the issue that Renault was happy to commit to its supply deal.
It is understood that discussions that have taken place in Korea this weekend have been productive enough to help seal the contract.
AUTOSPORT understands that the deal will not be announced just yet, but sources close to the French car manufacturer suggest it will most likely be made at the Brazilian Grand Prix next month.
Renault team principal Eric Boullier said earlier in the weekend that it was currently too early to announce his company's plans, but said it was keen to provide engines to another team.
"It's a bit too early," he said. "If we haven't announced anything yet it means we have not signed anything yet, regarding the supply to more teams. I think that maybe in the future, yes, Renault would wish to supply another team."
Sealing the Renault deal will be a huge relief to Lotus, which has already agreed a deal for a supply of Red Bull Racing's gearbox and transmission for next year - a set-up that is only compatible with a Renault engine.
It will also help provide a big competitive step forward next season, giving the team the same rear-end as current title front-runners Red Bull Racing.
Lotus was unable to confirm the news of the Renault engine deal when contacted by AUTOSPORT.
quote:Nog meer ploffende motoren volgend jaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:09 schreef Tarado het volgende:
Lotus secures Renault engine deal
By Jonathan Noble Saturday, October 23rd 2010, 09:43 GMT
[..]
quote:http://www.radionz.co.nz/(...)lties-for-next-race?Toro Rosso driver Sebastien Buemi and Force India's Adrian Sutil were handed five-place penalties on the starting grid for the next Brazilian Grand Prix for causing avoidable collisions.
The German Sutil was also fined $US10,000 by stewards for colliding with Kamui Kobayashi because he was aware of brake problems with his car throughout the inaugural South Korean Grand Prix.
Swiss Buemi was penalised for a collision with Timo Glock's Virgin Racing car while the German was in 12th place but yet to pit.
Force India are sixth in the championship, three points ahead of Williams with two races left.
Toro Rosso are ninth.
quote:Voorlopig ploffen die Renault-motoren alleen maar bij Red Bull, dus misschien doen ze daar wel iets niet goed.Op zondag 24 oktober 2010 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog meer ploffende motoren volgend jaar.
quote:Is dat niet weer het verhaal van de tegendruk?Op maandag 25 oktober 2010 18:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Voorlopig ploffen die Renault-motoren alleen maar bij Red Bull, dus misschien doen ze daar wel iets niet goed.
quote:Vind het wel geinigOp dinsdag 26 oktober 2010 12:49 schreef Trystar het volgende:
Was dit al gepost?![]()
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
quote:ROFL!Op dinsdag 26 oktober 2010 12:49 schreef Trystar het volgende:
Was dit al gepost?![]()
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
quote:Hij heeft tenminste nog wel humor
quote:wheheheOp dinsdag 26 oktober 2010 12:49 schreef Trystar het volgende:
Was dit al gepost?![]()
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
quote:Ja en compleet onmogelijk met F1 bolidesOp dinsdag 26 oktober 2010 21:47 schreef kepler het volgende:
Dit is pas racen
Kijk vooral het laatste rondje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |