abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:30:19 #1
236264 crew  capricia
pi_80375300
Welkom in deel 52, we gaan vrolijk door! Hier bespreken we de huizenmarkt en ook het koop- en huurbeleid in Nederland. Eigenlijk alles wat scheef zit aan de woningmarkt. En ook bedenken we zelf oplossingen voor deze problemen.

Hoe is het zover gekomen:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
---
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 09:35 schreef xenobinol het volgende:
Van de FP"
[..]

Zegt iemand van de partij die 'vrijheid' en het liberale gedachtegoed hoog in de vaandel zou hebben

Het is gewoon een feit dat zelfs 'sociale' huurwoningen gewoon te duur zijn voor veel mensen. Bij mijn corporaties kost het goedkoopste 2 kamer hok zo'n ¤350,- p/maand en de duurste woning zo'n ¤850,-
Voor dat geld heb je dan een jaren '70 woning met 4 slaapkamers, hoezo 'sociale' woningen die massaal gesubsidieerd worden
Als daar overheidsgeld bij moet dan wil ik wel eens weten waar dat allemaal naar toe gaat
Momenteel word er veel gebouwd voor senioren en jongeren, vriendin wou naar paar jaar elders gewoon te hebben weer terug naar haar roots. Ging zich inschrijven voor een huisje, kon direct kiezen uit een nieuwbouwproject, niks wachttijden
Ik heb zelfs vernomen dat er projecten on hold staan i.v.m. te weinig vraag, zo kan het dus ook. Maar wat de VVD bedoelt is dat hun rijke, gulzige aasgieren achterban er dan niet van kan profiteren, want daar zijn ze tenslotte voor. Niet voor de vrijheid en democratie maar voor de rijken die de rest van de samenleving slaven willen maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 16-04-2010 10:37:34 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80375319
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:26 schreef xenobinol het volgende:
Volgende deeltje maar weer dan?
Tuurlijk
Op zondag 18 april 2010 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom ga je zelf niet googlen om je punt te maken?
pi_80375509
Ik had de lapo

Maakt niet uit, maar plaats je wel even de link naar deeltje 50 in de OP
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:39:18 #4
236264 crew  capricia
pi_80375595
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:36 schreef xenobinol het volgende:
Ik had de lapo

Maakt niet uit, maar plaats je wel even de link naar deeltje 50 in de OP
Done, en ik heb je TT ook maar gekopieerd
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80375652
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Done, en ik heb je TT ook maar gekopieerd
Bedankt voor de extra 't'
I'll sing you a lullaby.
pi_80375913
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Bedankt voor de extra 't'
maar ben je nou woonachtig in A'foort?
pi_80376314
ff weer meelezen
pi_80376497
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:48 schreef inXs het volgende:

maar ben je nou woonachtig in A'foort?
Nee, maar ik kom er wel regelmatig.
I'll sing you a lullaby.
pi_80376676
tvp
pi_80377601
tvp maar weer
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_80378447
De verkiezingen zijn pas over 2 maanden, dan nog een maandje of 2 onderhandelen. Die onzekerheid gaat de markt zeker parten spelen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_80378763
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, maar ik kom er wel regelmatig.
dan moet je ook weten dat in grote delen van het soestekwartier ehet zeer prettig vertoeven is, als je vergelijkt met bv de kruiskamp;)

ik zou graag in een goed stuk vand het soesterkwartier willen wonen
pi_80379019
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:00 schreef farscapevr7 het volgende:

[..]

dan moet je ook weten dat in grote delen van het soestekwartier ehet zeer prettig vertoeven is, als je vergelijkt met bv de kruiskamp;)

ik zou graag in een goed stuk vand het soesterkwartier willen wonen
Ik maak er regelmatig een ommetje en heb niet het idee dat het een 'oorlogsgebied' is. Kleine huisjes dat wel, maar dat kan heel erg knus zijn
I'll sing you a lullaby.
pi_80380364
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik maak er regelmatig een ommetje en heb niet het idee dat het een 'oorlogsgebied' is. Kleine huisjes dat wel, maar dat kan heel erg knus zijn
Tja vroeger werd er nog met respect omgegaan met de rijke der aarde De rijke in grote villa's op de berg, aan de voet van de berg het soesterkwartier met alle bijbehorende arbeiders, ofwel kleine huisjes. Het is dus met recht een echte volksbuurt en volksbuurten hebben relatief niet veel allochtonen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:42:47 #15
299250 Gladtobeme
monday_monday
pi_80390109
tvp
pi_80390776
I'll sing you a lullaby.
pi_80391385
wel even nuancering aanbrengen, ze hebben het uiteraard over een uitsmeren over 30 jaar. Iets waar het gemiddelde fok publiek maar al te graag overheen leest. Volgens mij is het dus ook iets wat veel partijen op de 1 of andere manier al in hun programma hebben staan.
pi_80391601
tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_80391624
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:13 schreef inXs het volgende:
wel even nuancering aanbrengen, ze hebben het uiteraard over een uitsmeren over 30 jaar. Iets waar het gemiddelde fok publiek maar al te graag overheen leest. Volgens mij is het dus ook iets wat veel partijen op de 1 of andere manier al in hun programma hebben staan.
Ik snap dat ze er geen voorstander van zijn om het in 1 keer te doen, dat zou uiteraard wel de meest correcte methode zijn imho
Het gaat erom dat het geen taboe meer is, zoals sommige politieke partijen nu (nog) beweren i.v.m. de verkiezingsstrijd. Er gaat dus binnenkort massaal kiezersbedrog gepleegd worden
I'll sing you a lullaby.
pi_80391876
tja dat zal wel weer gebeuren. Overigens ben ik ook zeker een voorstander van geleidelijk afschaffen, ook al is mijn huis net in aanbouw (ben dus niet afhankelijk van de HRA, voortschrijdend inzicht enzo). Als de afschaffing wordt uitgesmeerd, dan voel je er ook bijzonder weinig van. Als het in 1x gebeurd, dan zou het in mijn (ons) geval betekenen dat ik minder op vakantie kan
pi_80393577
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

QFT

Niet mijn ouders natuurlijk want die zijn arm, als we in India zouden wonen dan hadden ze me als kind verkocht aan de lokale baksteenfabriek
ik heb je hier aangeboden, maar ze willen je niet. Zelf niet voor nop
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:30:37 #23
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_80393727
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
De verkiezingen zijn pas over 2 maanden, dan nog een maandje of 2 onderhandelen. Die onzekerheid gaat de markt zeker parten spelen.
En dat terwijl ik mij afvraag in hoeverre die onzekerheid gegrond is. De kans op per direct afschaffen is verwaarloosbaar klein. De kans dat men aan de afschaffing van de HRA zal beginnen is zeer groot. Dat komt dus neer op een geleidelijke afschaffing over een redelijk aantal jaren en/of beginnend vanaf een bepaald segment. Ik voorzie geen desastreuze gevolgen. Onzekerheid is een selffulfilling prophecy als het gaat om marktfalen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:19:20 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80395366
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:30 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En dat terwijl ik mij afvraag in hoeverre die onzekerheid gegrond is. De kans op per direct afschaffen is verwaarloosbaar klein. De kans dat men aan de afschaffing van de HRA zal beginnen is zeer groot. Dat komt dus neer op een geleidelijke afschaffing over een redelijk aantal jaren en/of beginnend vanaf een bepaald segment. Ik voorzie geen desastreuze gevolgen. Onzekerheid is een selffulfilling prophecy als het gaat om marktfalen.
Inderdaad. Eigenlijk is er feitelijk geen onzekerheid. Er komt gewoon een geleidelijke, verantwoorde afbouw van de HRA. Wat op zich zelfs beter is dan dit niet te doen want op de lange termijn veel verantwoorder.

Wat wél een zekerheid is, is dat de bubble zich op deze manier waarschijnlijk niet verder op zal blazen. Want bijv. 12.000 euro aan lasten voor een huis is beter te accepteren als dat huis vervolgens 8.000 euro in waarde stijgt dan wanneer het niets in waarde stijgt.
The End Times are wild
pi_80395856
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

pi_80396605
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Eigenlijk is er feitelijk geen onzekerheid. Er komt gewoon een geleidelijke, verantwoorde afbouw van de HRA. Wat op zich zelfs beter is dan dit niet te doen want op de lange termijn veel verantwoorder.

Wat wél een zekerheid is, is dat de bubble zich op deze manier waarschijnlijk niet verder op zal blazen. Want bijv. 12.000 euro aan lasten voor een huis is beter te accepteren als dat huis vervolgens 8.000 euro in waarde stijgt dan wanneer het niets in waarde stijgt.
Ben ik het geheel mee eens, maar de mensen die het negatiefst zijn schreeuwen nou eenmaal het hardst. En dat is opzich jammer, aangezien er bij een verantwoorde afschaffing niets aan de hand is en het misschien zelfs beter wordt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:11:01 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80397290
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:01 schreef pberends het volgende:
SER: Schaf HRA en huurtoeslag af

SER, de grootste vriend van de NVM.
quote:
Deskundigen binnen de SER zijn het eens over een ingrijpende hervorming van de Nederlandse woningmarkt. Ze willen af van de hypotheekrenteaftrek (HRA) en van de huurtoeslag. De SER (Sociaal-Economische Raad) is een belangrijk adviesorgaan van de Nederlandse overheid.

De SER maakt zich onder andere zorgen over de schuldenpositie van Nederland: "In verhouding tot het bbp heeft Nederland de hoogste hypotheekschuld van Europa, mede als gevolg van de fiscale stimulans om de eigen woning te financieren met vreemd vermogen. Dit betekent een onnodig groot financieel risico voor huishoudens en een onnodig groot beslag op de schatkist."

Om de doorstroming te bevorderen, willen de deskundigen ook van de overdrachtsbelasting af. Mede door de HRA zijn de huizen onnodig duur, aldus de SER. Het advies kan een rol spelen bij de kabinetsformatie. De Raad stelt voor om de ingrijpende maatregelen over een periode van 30 jaar uit te strijken, zodat de woningmarkt er rustig op kan aanpassen.
Maar ach. Net zoals Balkenende het zelf beter wist hoe het volkenrechtelijk zat met Irak dan alle deskundigen, weet hij nu ook beter hoe het zit met de macro-economie en de woningmarkt. En als het dan helemaal mis gaat en hij zich moet verantwoorden dan zegt hij: "Ja, met de wijsheid achteraf zou ik wellicht enige zaken iets anders gedaan kunnen hebben, maar ik ben nog steeds in mijn nopjes"
The End Times are wild
pi_80397997
Sorry hoor. Maar "deskundigen" binnen de SER.
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:31:14 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80398078
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:29 schreef veterdiploma het volgende:
Sorry hoor. Maar "deskundigen" binnen de SER.
Of binnen het IMF, of binnen de AFM, of de economical and financial experts van de EU. Ja, die zijn deskundig. En belangrijker nog: ze zijn onpartijdig en hebben geen politieke belangen.
The End Times are wild
pi_80398235
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of binnen het IMF, of binnen de AFM, of de economical and financial experts van de EU. Ja, die zijn deskundig. En belangrijker nog: ze zijn onpartijdig en hebben geen politieke belangen.
Nou, ik vraag me af wie er zolangzamerhand nog "deskundig" te noemen is, aangezien geen van deze "deskundigen" de huidige crisis ook maar enigszins aan heeft zien komen en ik geen van deze "deskundigen" ooit eerder heb horen pleiten voor afschaffing van de HRA (waar ik overigens tegen ben, heel eerlijk gezegd, omdat dit echt het verkeerde moment is).

Volgens mij zijn jij en ik zeker net zo deskundig als de zogenaamde "deskundigen".
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:37:15 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80398328
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:35 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Nou, ik vraag me af wie er zolangzamerhand nog "deskundig" te noemen is, aangezien geen van deze "deskundigen" de huidige crisis ook maar enigszins aan heeft zien komen en ik geen van deze "deskundigen" ooit eerder heb horen pleiten voor afschaffing van de HRA (waar ik overigens tegen ben, heel eerlijk gezegd, omdat dit echt het verkeerde moment is).

Volgens mij zijn jij en ik zeker net zo deskundig als de zogenaamde "deskundigen".
Er werd al voor de crisis door bijv het IMF gewaarschuwd voor overcreditering en te hoge huizenprijzen hoor. Maar niet gewenst bij de politiek, want gratis geld voor iedereen is natuurlijk prachtig en dat afschieten zou politieke zelfmoord betekend hebben.

Ik heb geregeld de moeite genomen om wat van de rapporten die door dit soort instituten geschreven zijn te lezen en vond ze gewoon goed en inzichtvol. Veel beter dan de one-liners uit de politiek.
The End Times are wild
pi_80398665
Je moet voor de lol eens oude topics gaan lezen, want het huizenmarkt topic loopt ondertussen een kleine 2 jaar. Soms ook wel grappig om dat je eigen reacties terug te lezen. Gewoon mijn standpunt toen, een daling van 15-20% is ergens begin 2009 bijgesteld naar 10-15%, en bij die prijsdaling wil ik het nog altijd houden. Houden we rekening met inflatie, dan zijn we trouwens ongeveer in de helft daarvan
pi_80400246
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er werd al voor de crisis door bijv het IMF gewaarschuwd voor overcreditering en te hoge huizenprijzen hoor.
Tsja, ik waarschuwde vrienden en familie ook al jaren dat ze niet teveel moesten meegaan in die koopmanie die door allerlei tv-programma's op RTLzoveel werd aangewakkerd. Uiteraard werd ik keihard uitgelachen, want ik was die kneus die antikraak woonde, geen boot kocht en nooit op verre vakanties ging.
quote:
Maar niet gewenst bij de politiek, want gratis geld voor iedereen is natuurlijk prachtig en dat afschieten zou politieke zelfmoord betekend hebben.

Ik heb geregeld de moeite genomen om wat van de rapporten die door dit soort instituten geschreven zijn te lezen en vond ze gewoon goed en inzichtvol. Veel beter dan de one-liners uit de politiek.
Kijk, dat de politiek zich niet laat hinderen door enige deskundigheid op welk vlak dan ook, daar ben ik het uiteraard helemaal met je over eens. Maar dat wil imho nog niet zeggen dat al die instituten zo geweldig zijn. Achteraf een rapportje schrijven is natuurlijk een koekie.
pi_80409195
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:30 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Voldoende partijen die meteen gaan snijden in de belastbare voet

Dat is voor veel mensen het verschil tussen wel hun droomhuis kunnen kopen en niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80409206
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:20 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Tsja, ik waarschuwde vrienden en familie ook al jaren dat ze niet teveel moesten meegaan in die koopmanie die door allerlei tv-programma's op RTLzoveel werd aangewakkerd. Uiteraard werd ik keihard uitgelachen, want ik was die kneus die antikraak woonde, geen boot kocht en nooit op verre vakanties ging.
[..]

Je bent nog steeds een kneus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80409465
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je bent nog steeds een kneus
Gelukkig is de markt herstellende en kunnen alle kneuzen weer extra lenen
I'll sing you a lullaby.
pi_80409483
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik werk dan ook niet zo hard en kan behoorlijk eten, geen wonder dat ze me niet moeten
I'll sing you a lullaby.
pi_80409556
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:20 schreef Revolution-NL het volgende:

Het is trouwens treurig om te zien dat het enigste rijtje met huurwoningen meteen al aan het verpauperen is. Onkruid staat in vele tuinen meters hoog, winkelwagen karretjes in de achtertuinen, schotels op het dak. Kortom het is er al één grote klere zooi. Gelukkig zijn het slechts 10 woningen die 300 meter verderop in de straat staan.
Een van de beste argumenten voor koopwoningen

Verder is 350 euro huur voor ieder huis veel te weinig, als ze die meteen verdubbelen is er geen probleem meer op de huizenmarkt
pi_80409586
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een van de beste argumenten voor koopwoningen

Verder is 350 euro huur voor ieder huis veel te weinig, als ze die meteen verdubbelen is er geen probleem meer op de huizenmarkt
Als ze de huur halveren zijn er nog veel minder problemen, dan blijft er een hoop geld over dat in de non-food besteed kan worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_80411410
http://www.parkbloeyendael.nl/ De grootste rip-off uit de geschiedenis van de Nederlandse woningmarkt. Zou dit nou een beetje verkopen?

De laatste 2 reacties op http://www.quotenet.nl/bi(...)park-bloeyendael.php spreken boekdelen:
quote:
Linda op 18 februari 2010, 14:28

Gelukkig heeft de Quote lekker veel verstand van dit soort projecten. Nog nooit eerder gebuerd in Nederland maar jullie weten het hahaha.... Amateurs

Well done Hessing een wijk voor correcte mensen in een bedorven land!! Bravo!!!!
quote:
G. Augustin op 18 februari 2010, 13:13

Ik zag de advertentie dit weekend in de kranten.
Het eerste wat in me opkwam was dat het een nederlandse dependanze kan worden van Marbella of Neerpelt.
Ongetwijfeld zullen een aantal van de villa´s worden aangekocht door mensen die door hun criminele leefwijze het beter achten om zich goed bewaakt te vestigen.
Kortom, je haalt alleen maar ellende binnen de slagbomen.
De kloof tussen de rijken op hun bij elkaar gejatte roze wolk en de rest van Nederland, die elke dag worstelt in de echte wereld om de hypotheek op te hoesten, is nog nooit zo groot geweest.

Dit project is niks meer en niks minder dan een geldmachine. Bewoners zullen helemaal worden uitgezogen via de zogenaamde "VvE" en eenmaal gekocht zullen ze daar niks meer aan kunnen veranderen. De servicekosten beginnen volgens de advertenties bescheiden bij ¤200 p/m, maar zullen snel oplopen naar minimaal ¤600 p/m. Immers, "uw belangen worden zo goed mogelijk behartigd door een extern VvE-beheersbureau!" ( )

[ Bericht 41% gewijzigd door veterdiploma op 17-04-2010 08:21:35 ]
pi_80412058
maar als je er een woning koopt dan neemt het park in 2012 je oude woning over voor 90% van de waarde!! Geen stress dus!
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:31:33 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80412116
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als ze de huur halveren zijn er nog veel minder problemen, dan blijft er een hoop geld over dat in de non-food besteed kan worden.
Het gaat niet om de stenen, het gaat niet om de contractvorm, het gaat om het soort mensen dat er woont.
The End Times are wild
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:56:00 #43
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80412438
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:52 schreef inXs het volgende:

[..]

Ben ik het geheel mee eens, maar de mensen die het negatiefst zijn schreeuwen nou eenmaal het hardst. En dat is opzich jammer, aangezien er bij een verantwoorde afschaffing niets aan de hand is en het misschien zelfs beter wordt.
Wat een schizofrene verdraaiing van de werkelijkheid: Belangenorganisaties van verkopers zoals de NVM en NEPROM hebben miljoenen beschikbaar om mooi weer te spelen en proberen zo het geloof in de zeepbel nog even levend te houden. Hele pagina's van de Metro en de Spits, uren commerciële TV, en vele andere media zijn "afgekocht" om hun boodschap te verspreiden. Zelfs serieuze kranten zijn doorgeefluiken van persberichten over flutonderzoekjes geworden.

Dit ten koste van de sukkels die als laatste zijn ingestapt in het piramidespel dat woningmarkt heet. Want deze naïvelingen zijn straks het grootste slachtoffer als de zeepbel knapt.

Gelukkig geloven steeds minder mensen nog in Ger Hukker en zijn NVM. En dat is een goede zaak. Leve de kracht van het bottom-up internet dat zich minder snel laat regiseren dan de klassieke commerciële media!
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:00:04 #44
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80412508
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:06 schreef veterdiploma het volgende:
De kloof tussen de rijken op hun bij elkaar gejatte roze wolk en de rest van Nederland, die elke dag worstelt in de echte wereld om de hypotheek op te hoesten, is nog nooit zo groot geweest.
Dat ligt niet aan projecten van privéondernemers. Die PvdA elite gedijt juist bij een grote staat die zich bemoeid met de manier waarop de burger zijn geld uitgeelfd, bijvoorbeeld door producten als woonruimte te subsidiëren - ook al roepen ze dat ze er tegen zijn.

Staat, vakbonden, kartels. Zie hier het probleem. De woningmarkt verschilt niet van de rest van onze natie.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:07:14 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80412633
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:56 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Wat een schizofrene verdraaiing van de werkelijkheid: Belangenorganisaties van verkopers zoals de NVM en NEPROM hebben miljoenen beschikbaar om mooi weer te spelen en proberen zo het geloof in de zeepbel nog even levend te houden. Hele pagina's van de Metro en de Spits, uren commerciële TV, en vele andere media zijn "afgekocht" om hun boodschap te verspreiden. Zelfs serieuze kranten zijn doorgeefluiken van persberichten over flutonderzoekjes geworden.

Dit ten koste van de sukkels die als laatste zijn ingestapt in het piramidespel dat woningmarkt heet. Want deze naïvelingen zijn straks het grootste slachtoffer als de zeepbel knapt.

Gelukkig geloven steeds minder mensen nog in Ger Hukker en zijn NVM. En dat is een goede zaak. Leve de kracht van het bottom-up internet dat zich minder snel laat regiseren dan de klassieke commerciële media!
Ja, in de Metro staat ook iedere week 2 pagina's advertorial waarin uitgelegd wordt dat juist nú het meest ideale moment ooit is om een huis te kopen.
The End Times are wild
pi_80413990
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:00 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan projecten van privéondernemers.
Nee, dat ben ik met je eens. Die privé-ondernemers proberen gewoon geld te verdienen. Niks mis mee. Als er gekken zijn die zich vrijwillig uit willen laten kleden, dan moet iemand daar vooral gebruik van maken.

Ik doelde eigenlijk op die lui die zo'n huis in zo'n project helemaal het einde vinden. Zoals dat mens Linda met haar commentaar: "Well done Hessing een wijk voor correcte mensen in een bedorven land!! Bravo!!!!" En dan vervolgens iemand die wat meer met beide benen op de grond staat: "Ongetwijfeld zullen een aantal van de villa´s worden aangekocht door mensen die door hun criminele leefwijze het beter achten om zich goed bewaakt te vestigen. Kortom, je haalt alleen maar ellende binnen de slagbomen." Ik vind dat op een bepaalde manier wel illustratief.
quote:
Die PvdA elite gedijt juist bij een grote staat die zich bemoeid met de manier waarop de burger zijn geld uitgeelfd, bijvoorbeeld door producten als woonruimte te subsidiëren - ook al roepen ze dat ze er tegen zijn.

Staat, vakbonden, kartels. Zie hier het probleem. De woningmarkt verschilt niet van de rest van onze natie.
Inderdaad. Zie ook mijn reacties in het topic over permanente bewoning van recreatiewoningen.
pi_80414406
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:56 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Gast ik weet niet waar je frustratie vandaan komt, maar misschien moet je bij de kerk om daar wat te gaan prediken. Ik heb liever een serieuze discussie dan dit soort gebrabbel...
pi_80414441
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:32 schreef inXs het volgende:

[..]

Gast ik weet niet waar je frustratie vandaan komt, maar misschien moet je bij de kerk om daar wat te gaan prediken. Ik heb liever een serieuze discussie dan dit soort gebrabbel...
Wat is het probleem? Voel je je persoonlijk aangesproken?
pi_80414527
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:34 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Voel je je persoonlijk aangesproken?
Heeft er weinig mee te maken, het heeft te maken met het feit dat een discussie niet draait om het uitkafferen van mensen en het strooien met termen die weinig zeggen en/of generaliseren, maar gezien het feit dat meerdere mensen dat niet snappen zegt al genoeg. Het is een behoorlijke dooddoener van een 'leuke' en interessante discussie.
pi_80414561
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:00 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan projecten van privéondernemers. Die PvdA elite gedijt juist bij een grote staat die zich bemoeid met de manier waarop de burger zijn geld uitgeelfd, bijvoorbeeld door producten als woonruimte te subsidiëren - ook al roepen ze dat ze er tegen zijn.

De woningmarkt is juist het ergste

We leggen onszelf beperkingen op om steeds kleiner te gaan wonen, teneinde de virtuele prijs zo hoog mogelijk te krijgen.
Zie je het voor je??
Projecteer dat eens op de dierenwereld, dan zie je dat we nog dommer dan apen zijn

En de dikste apen laten de magere apen meebetalen voor hun woning
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')