abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71823954

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Wees niet afgeschrikt door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt.

Anime is de japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn,
maar anime's gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Schonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde themas als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je Fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "qualitysubbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken.
Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Animes worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #14
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VI
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #7: Abunai!! Zanpaktou's going wild!!
[Anime&Manga] Naruto #15 Onderweg met Sasuke
Avatar op Nickeloden #3 Brand je handen niet aan het vuur!! - Geen anime, wel het vermelden waard.
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houdt je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga!

Voorgaande delen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 |

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!

[ Bericht 1% gewijzigd door ArcticBlizzard op 13-08-2009 00:25:49 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:30:04 #2
137556 L.no
Midlife crisis
pi_71823988
Best handig dat seizoenen-gedeelte.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_71824002
Als iemand een betere tt weet dan hoor ik het wel.

Ik wilde wat posten maar ben vergeten wat......
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:36:17 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71824166
Ik kan niet wachten tot mijn internet weer wat sneller gaat, want het downloaden van series gaat nu echt
Kut UPC
pi_71824733
Ik zal even de Wiki aanpassen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71825291
tijd voor een normaal einde voor inu yasha :p
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:39:32 #7
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71825854
Inuyasha. Ik weet niet of het me nog kan boeien. De stijl van die anime is tegenwoordig nogal oubollig he.
Gelukkig kregen we daar Bleach voor terug dus dat was weer een pluspunt aan dat irri open einde

sweetlady-o heb je dit topic ook al gevonden of wacht je tot pagina 3?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2009 @ 18:42:30 #8
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71825928
hallokidoki, moet nog ff de special van higurashi kijken

En ghost in the shell ligt voor 2.50 bij de FRS, heb ook ff 'blood: the last vampire" gehaald, ook 2.50.
:')
pi_71826372
Zijn we sweetlady-o ontlopen?
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef Yi-Long het volgende:
Ik kan niet wachten tot mijn internet weer wat sneller gaat, want het downloaden van series gaat nu echt
Kut UPC
Ik ben zo blij met ziggo, momenteel.

Van de week een heel seizoen à 9,5 GB in een uurtje binnengetrokken. Via bittorrent!
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71827320
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
hallokidoki, moet nog ff de special van higurashi kijken

En ghost in the shell ligt voor 2.50 bij de FRS, heb ook ff 'blood: the last vampire" gehaald, ook 2.50.
Dank, ik ga nu even door de collectie heen op de site.
pi_71827547
Weet iemand waar je online een beetje goedkoop Manga's kunt bestellen? (Of gewoon een winkels die goedkoop zijn en een groot assortiment hebben.)
Meestal zijn de prijzen Euro= Dollar. (bijvoorbeeld Silvester Strips in Den Bosch of Senor Hernandes in Nijmegen).
Bij de Eppo in Eindhoven verkopen ze net iets goedkoper. ( Euro = Dollar-1 )
Iemand anders die nog van dit soort winkels weet?
pi_71827616
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:44 schreef Operc het volgende:
Weet iemand waar je online een beetje goedkoop Manga's kunt bestellen? (Of gewoon een winkels die goedkoop zijn en een groot assortiment hebben.)
Meestal zijn de prijzen Euro= Dollar. (bijvoorbeeld Silvester Strips in Den Bosch of Senor Hernandes in Nijmegen).
Echt goedkope manga's koop je naar het schijnt op de boekenbeurs.

De webshop van de aniway is ook vrij goedkoop, al hebben ze maar beperkte keuze.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71827622
Ik bestel manga bij Archonia of wandel binnen bij Silvester.
Aniway biedt ook wat nederlandstalige manga aan.

wdn, was er bij jou niet een keer iets misgelopen bij Archonia? Is dat nog opgelost?
pi_71827643
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Echt goedkope manga's koop je naar het schijnt op de boekenbeurs.
Inderdaad, Tokyopop-manga voor 2 euro op 't Boekenfestijn. Maar dan moet je wel snel zijn, want meestal zijn die dingen snel weg. Ik kwam er op de derde dag en had de keuze uit verdwaalde ecchi en bar slechte mecha.
pi_71827828
Bleach zit aan het volgende geweldige topic!!
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_71827910
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:54 schreef Ge4ce het volgende:
Bleach zit aan het volgende geweldige topic!!
Ik heb 't er in gegooid.
Als Blizzard even zo vriendelijk zou willen zijn de OP d'r opnieuw in te plakken is alles weer zoals het hoort.
pi_71828336
Ik doe al helemaal geen moeite meer om alle series te volgen.
Ik download de eps en ik kijk wel wanneer ik er aan toe kom.
pi_71828489
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:12 schreef torn_Machina het volgende:
Ik doe al helemaal geen moeite meer om alle series te volgen.
Ik download de eps en ik kijk wel wanneer ik er aan toe kom.
Ik volg eigenlijk geen nieuwe series meer (nou ja, bakemonogatari toevallig), omdat er de klad in komt als ik steeds een week moet wachten op een aflevering en dan zit ik weer met een half afgekeken serie. Ik wacht wel tot de serie compleet is en kijk hem achter elkaar in een paar sessies.
pi_71828796
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:17 schreef Jordy-B het volgende:
Ik volg eigenlijk geen nieuwe series meer (nou ja, bakemonogatari toevallig), omdat er de klad in komt als ik steeds een week moet wachten op een aflevering en dan zit ik weer met een half afgekeken serie. Ik wacht wel tot de serie compleet is en kijk hem achter elkaar in een paar sessies.
Voor elk seizoen houd ik wel bij wat eventueel interessant is.
Dit seizoen ben ik alleen elke week FMA aan het kijken.
pi_71828988
Nu al herfst ?
pi_71829597
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:37 schreef Quir het volgende:

[..]

Dank, ik ga nu even door de collectie heen op de site.
Het staat overigens niet op de site.
pi_71831892
We're freaking through!

pi_71834859
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2009 @ 23:20:22 #24
pi_71835073
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:44 schreef Operc het volgende:
Piet Snot in utrecht, 8/9 euro per manga, ik kocht manga's in new york voor 8$ dus in dat geval is het wel ¤=$
pi_71835084
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:13 schreef blessed19 het volgende:
[ afbeelding ]
Raad de GTO anime?
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2009 @ 23:21:10 #26
pi_71835102
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:13 schreef blessed19 het volgende:
[ afbeelding ]
Yuu Yuu Hakusho ?
pi_71835547
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:57 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik heb 't er in gegooid.
Als Blizzard even zo vriendelijk zou willen zijn de OP d'r opnieuw in te plakken is alles weer zoals het hoort.
check
pi_71835823
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

check
Zou je 'm kunnen kopieëren vanaf de bewerken-pagina?

Iemand had een tagje, was jij dat niet mschol? Ik volgde die niet echt.
pi_71836789
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:48 schreef Quir het volgende:

[..]

Zou je 'm kunnen kopieëren vanaf de bewerken-pagina?

Iemand had een tagje, was jij dat niet mschol? Ik volgde die niet echt.
Natuurlijk, had daar even overheen gelezen.
Kijk dat staat ook een stuk beter, vond het al erg irritant dat de lay-out iets anders was.
pi_71837004
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Yuu Yuu Hakusho ?

dude , nooit
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 00:55:41 #31
pi_71837435
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:33 schreef DJ_ het volgende:

[..]

dude , nooit
Ik heb het gekeken omdat het de zelfde bedenker is als Hunter x Hunter, maar het was inderdaad niet zo boeiend
pi_71837657
Bijna klaar met School Rumble semester 1 straks aan deel 2 beginnen , tot nu toe is dit echt mijn favorite Anime geworden.
Steam id : Kim the boss.
pi_71837871
tvp
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_71839439
Hoi jongens.

Topic gevonden nu kan ik vredig lurken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_71842847
Macross Frontier afgekeken. Heel goede serie .

En overigens (manga) Darker Than Black - Shikkoku no Hana . (Beter dan de eerste manga serie. )
pi_71849206
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Yuu Yuu Hakusho ?
...

Je bent niet waardig in dit topic!

was een ''schaamteloze tvp''
pi_71853775
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb het gekeken omdat het de zelfde bedenker is als Hunter x Hunter, maar het was inderdaad niet zo boeiend
yu yu hakusho was wel leuk opzich , maar hunter X hunter is echt velen malen beter qua verhaal
en story telling .

yu yu hakusho moet je eigenlijk zien als een inuyasha-dbz kruising .
pi_71861422
Net berserk voor de 6de keer afgekeken.
pi_71861746
Dat zou ik dus echt niet kunnen... Een serie zes keer kijken... Dan moet hij wel heel erg, heel erg, heel erg, heel erg, heel erg, heel erg goed zijn. Wat dus geen enkele serie is. Naar mijn idee.

Enige series die ik heb dubbel gekeken is...
is...

geen enkele anime serie...
alleen One Piece manga tot en met chapter 444~
pi_71863181
Elfen Lied.

Even wachten op ondersteuning van wdn en Ascendancy.
pi_71863394
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:24 schreef Quir het volgende:
Elfen Lied.

Kies dan een fatsoenlijke serie om meedere keren te zien

Nadesico heb ik meerdere keren gezien, NHK en vast wel nog een paar andere series.

[ Bericht 0% gewijzigd door zquing op 13-08-2009 23:58:36 ]
pi_71864457
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:31 schreef zquing het volgende:

[..]

Kies dan een fatsoenlijke serie om meedere keren te zien

Nadesico heb ik meerdere keren gezien, NHK en vast wel nog een paar andere series.
Shun!
pi_71864802
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:40 schreef Ge4ce het volgende:
Dat zou ik dus echt niet kunnen... Een serie zes keer kijken... Dan moet hij wel heel erg, heel erg, heel erg, heel erg, heel erg, heel erg goed zijn. Wat dus geen enkele serie is. Naar mijn idee.

Enige series die ik heb dubbel gekeken is...
is...

geen enkele anime serie...
alleen One Piece manga tot en met chapter 444~
Ik zag Berserk ook voor het eerst zo'n 6~8 jaar geleden. Dus gemiddeld 1x per jaar is niet zo extreem.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:30:13 #44
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71867408
quote:
Elfen Lied.

yo!

Ik heb bleach, naruto, elfenlied, claymore en death note meer dan 1x gezien
Even mijn dvd en BD anime films daargelaten want die kijk ik geregeld.
pi_71870596
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:30 schreef wdn het volgende:

[..]

yo!

elfenlied is overhyped.

GG, GTO, Kimi's eieren, Suzuki alto, Trigun, De elfen jagers, volledige metalen paniek en de terugjatters heb ik vaker gezien.
pi_71872325
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:01 schreef blessed19 het volgende:

[..]

elfenlied is overhyped.
pi_71876285
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:30 schreef wdn het volgende:

[..]

yo!

Hoe kun je Bleach en Naruto al 1x kijken?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:17:55 #48
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71877632
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:27 schreef Nachtraaf het volgende:

[..]

Hoe kun je Bleach en Naruto al 1x kijken?
Beide lopen al wat jaren
Ik heb Bleach de eerste arc minstens 8x gezien (want die ligt op DVD thuis).
De Hueco Mundo arc nu 3x ofzo. (herkijken is zonder fillers he )
Geldt ook voor Naruto.
pi_71877792
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:17 schreef wdn het volgende:

[..]

Beide lopen al wat jaren
Ik heb Bleach de eerste arc minstens 8x gezien (want die ligt op DVD thuis).
De Hueco Mundo arc nu 3x ofzo. (herkijken is zonder fillers he )
Geldt ook voor Naruto.
Same here, daarbij kun je naruto wel degelijk meerdere keren kijken aangezien naruto gewoon afgelopen is, het is nu tenslotte naruto shippuuden.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:30:50 #50
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71877995
Ja en de gevechten Ichigo vs Kenpachi en Ichigo vs Buyakuya blijven gewoon geweldig om te zien
pi_71880736
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:06 schreef zquing het volgende:

[..]

Om verkeerde redenen overhyped, ja.
pi_71881716
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:15 schreef Quir het volgende:

[..]

Om verkeerde redenen overhyped, ja.
fanboy!
pi_71881837
quote:
Elfen Lied.

En sweetlady-o. Elfen lied is echt een anime die je meerdere keren kunt kijken heb hem zelf al 3 keer gezien.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_71881858
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:14 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

En sweetlady-o. Elfen lied is echt een anime die je meerdere keren kunt kijken heb hem zelf al 3 keer gezien.
hier nog zo'n fangirl...

vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:16:50 #55
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_71885954
Quir, Ascendary en sweetlady-o hebben gewoon smaak

Ik heb vandaag Gilgamesh gekocht (3x2 dvd's, 26 episodes).
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:21:12 #56
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71887912
Net alle Spice and Wolf eps tot nu toe in twee dagen gekeken, erg vervelend als ze dan opeens op zijn
Ook geen sig dus
pi_71889279
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:16 schreef wdn het volgende:
Quir, Ascendary en sweetlady-o hebben gewoon smaak

Ik heb vandaag Gilgamesh gekocht (3x2 dvd's, 26 episodes).
iedereen heeft smaak, de vraag is alleen wie heeft goede smaak
pi_71891377
die bleach filler van nu is echt wel te pruimen , tis lang geleden dat ik uitkijk naar de volgende bleach eps
pi_71898638
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:01 schreef blessed19 het volgende:

[..]

elfenlied is overhyped.

GG, GTO, Kimi's eieren, Suzuki alto, Trigun, De elfen jagers, volledige metalen paniek en de terugjatters heb ik vaker gezien.
*dient verzoek tot perm-ban in*

Sorry, ik was op vakantie dus ik kon niet mee doen met elfen lied vereren
Dus ik heb nu een nieuwe 07 ghost, princess lover, Bakemonogatari en FMA
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_71906348
Zojuist Ponyo gezien @ The Movies (Amsterdam)

Het verhaal, daar is echt geen touw aan vast te knopen, en er werd een Nederlands gesproken versie gedraaid (surprisingly goed gedaan trouwens, en niet eens zo storend) maar damn wat is deze film schattig

toch goed vermaakt
pi_71923562
Princess lover was een remake van een FMP episode, maar dan met andere characters.
Het paste echter totaal niet bij teppei, maar was wel grappig. Niet zo grappig als FMP tho

07-ghost was weer goed middelmatig.

FMA 19 was veruit de beste aflevering tot nu toe, maar sinds ik de manga heb gelezen zat ik al te wachten op deze aflevering.

En bakemonogatari, eindelijk actie, en weer heerlijke gesprekken. En heerlijk realistisch(qua gesprekken dan)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_71936420
Ik volg nu Suzumiya Haruhi seizoen 2 en FMA Brotherhood.

lol die endless eight was echt belachelijk , weet nog niet goed wat ik van dit seizoen ga vinden , vorige was iig geweldig

FMA Brotherhood begint nu ook leuk te worden, de eerste 15 episodes waren beetje herhaling.

nje, bleach en naruto heb ik gedropped . van elk een paar honderd gezien, maar ben er wel klaar mee

anyway, iemand nog een leuke serie in de aanbieding, iets recents dat net af is, of al aardig wat episodes heeft. Kan altijd moeilijk een week wachten, kan ik niet lekker in het verhaal komen.
pi_71936607
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:13 schreef Apogist het volgende:
Ik volg nu Suzumiya Haruhi seizoen 2 en FMA Brotherhood.

lol die endless eight was echt belachelijk , weet nog niet goed wat ik van dit seizoen ga vinden , vorige was iig geweldig

FMA Brotherhood begint nu ook leuk te worden, de eerste 15 episodes waren beetje herhaling.

nje, bleach en naruto heb ik gedropped . van elk een paar honderd gezien, maar ben er wel klaar mee

anyway, iemand nog een leuke serie in de aanbieding, iets recents dat net af is, of al aardig wat episodes heeft. Kan altijd moeilijk een week wachten, kan ik niet lekker in het verhaal komen.
waarom iets recents? Ga een klassieker kijken, ik kan je NGE aanraden
pi_71937037
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:13 schreef Apogist het volgende:
Code geass, redelijk recent.
pi_71937452
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:20 schreef zquing het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om de animatie, die is een beetje veranderd in de loop van de jaren. Of de populaire thema's waar ze nu mee werken.
Waag 't trouwens niet Code Geass, die hierboven genoemd wordt, af te zeiken. Ik raad 'm ook aan.
pi_71937904
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:20 schreef zquing het volgende:

[..]

ik heb alle klassiekers al gezien , iig ide ik wou zien, incl NGE
Code Geass heb ik ook gezien, idd zeer leuk
pi_71937995
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:04 schreef Apogist het volgende:

[..]

ik heb alle klassiekers al gezien , iig ide ik wou zien, incl NGE
Code Geass heb ik ook gezien, idd zeer leuk
Heb je geen lijstje van wat je al gezien hebt, maakt het wellicht iets makkelijker om wat aan te raden.
pi_71938141
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heb je geen lijstje van wat je al gezien hebt, maakt het wellicht iets makkelijker om wat aan te raden.
Zoniet, dan kun je er op sites zoals MyAnimeList.net eentje bij gaan houden.
Best 'n handige site.
pi_71938201
ik heb mijn lijstje al eens eerder op fok gepost, toen struikelde nogal veel over mijn waardeoordeel van sommige anime's xD

lijst is trouwens incompleet maar mischien kan je er iets uit opmaken. Laatse jaar ben ik niet meer zo into anime, kost teveel werk om een goede serie uit te zoeken

http://myanimelist.net/animelist/blackice123
pi_71938777
probeer kurenai eens
pi_71938826
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:14 schreef Apogist het volgende:
ik heb mijn lijstje al eens eerder op fok gepost, toen struikelde nogal veel over mijn waardeoordeel van sommige anime's xD

lijst is trouwens incompleet maar mischien kan je er iets uit opmaken. Laatse jaar ben ik niet meer zo into anime, kost teveel werk om een goede serie uit te zoeken

http://myanimelist.net/animelist/blackice123
Misschien;
CHAOS;HEAD
Jigoku Shoujo
Xam'd: Lost Memories

Mijn incomplete lijst; http://myanimelist.net/animelist/ArcticBlizzard
pi_71939314
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Misschien;
CHAOS;HEAD
Jigoku Shoujo
Xam'd: Lost Memories

Mijn incomplete lijst; http://myanimelist.net/animelist/ArcticBlizzard
goeie lijst man

ik denk dat ik CHAOS;HEAD en Xam'd maar ga proberen. Trouwens is The Voices of a Distant Stars wat?

en wat vond je van Juuni Kokuki en Seirei no Moribito ?
pi_71939349
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:52 schreef Apogist het volgende:

[..]

goeie lijst man

ik denk dat ik CHAOS;HEAD en Xam'd maar ga proberen. Trouwens is The Voices of a Distant Stars wat?

Voices of a Distant Star is wel oké, maar het is vooral bewonderenswaardig dat de man de film in elkaar geschoven heeft op z'n Mac en hij en zijn vrouw de stemmen op zich genomen hebben.
Chaos;Head begon goed, maar is daarna snel weg gezakt. Geen aanrader, als 't aan mij ligt.
pi_71939442
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:54 schreef Quir het volgende:

[..]

Voices of a Distant Star is wel oké, maar het is vooral bewonderenswaardig dat de man de film in elkaar geschoven heeft op z'n Mac en hij en zijn vrouw de stemmen op zich genomen hebben.
Chaos;Head begon goed, maar is daarna snel weg gezakt. Geen aanrader, als 't aan mij ligt.
Ik begin helemaal depri te worden Heb het gevoel dat toen ik begon met anime kijken er zo'n mooie wereld voor mij lag met al die goede anime's . Maar het is nu net of ik alle goede anime's al heb gezien, met moeite kan ik nog een echt leuke vinden . Oh well, ik kom vast wel weer wat tegen
pi_71939485
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:00 schreef Apogist het volgende:

[..]

Ik begin helemaal depri te worden Heb het gevoel dat toen ik begon met anime kijken er zo'n mooie wereld voor mij lag met al die goede anime's . Maar het is nu net of ik alle goede anime's al heb gezien, met moeite kan ik nog een echt leuke vinden . Oh well, ik kom vast wel weer wat tegen
Ik kamp 'n beetje met hetzelfde probleem, maar ik ben dan ook een kieskeurige klootzak.
Hier heb je mijn lijstje ook, misschien pik je d'r nog iets leuks uit.
pi_71941154
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:52 schreef Apogist het volgende:

[..]

goeie lijst man

Van de de drie die ik noemde was Chaos;Head de minste, begon goed maar op het eind ging het mis. Helaas hebben meer anime hier last van. Xam'd is erg leuk, goede tekenstijl imho.

Ik vond voices of a distant star erg goed. Er zit niet veel tempo in, maar dat komt door het onderwerp en de sfeer komt hierdoor erg goed over.
5cm per second is trouwens ook een aanrader

Juuni kokuki vond ik aardig maar niet fantastisch
Seirei no Moribito moet ik nog kijken.
pi_71969055
gaan er eigenlijk mensen naar de 10jaar fokmeet?
pi_71969108
Ik geloof dat de gemiddelde leeftijd daar iets hoger ligt dan mijn leeftijd.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:46:13 #79
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71969115
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:43 schreef zquing het volgende:
Liever niet
Ook geen sig dus
pi_71969764
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:43 schreef zquing het volgende:
bestaat dat dan ?
pi_71969980
Ik ben nog noobjes als ik mijn lijst met de rest vergelijk..
http://myanimelist.net/animelist/Karasta

Avatar staat er trouwens niet bij, die heb ik ook helemaal gekeken.
pi_71970778
Ik spam dan ook even mn lijst.
http://myanimelist.net/animelist/Nachtraaf
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 03:01:27 #83
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71970790
Misschien ben ik te negatief, maar doen mensen nou eigenlijk elkaars lijstjes lezen?
Ook geen sig dus
pi_71970996
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 03:01 schreef Dennis_enzo het volgende:
Misschien ben ik te negatief, maar doen mensen nou eigenlijk elkaars lijstjes lezen?
Dat dacht ik ook, maar het is wel handig om te checken wat er nog meer leuk is in je eigen smaak.
pi_71978249
Ik scroll meestal wel even door de lijst als iemand anders z'n lijst post.
Ik zelf gebruik 'm alleen om het allemaal een beetje bij te houden.
pi_71987391
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 02:58 schreef Nachtraaf het volgende:
Ik spam dan ook even mn lijst.
http://myanimelist.net/animelist/Nachtraaf
leuke lijst . Jammer alleen dat je rurouni kenshin en Ghost in the shell hebt gedropped. Misschien omdat ze te lang zijn?
pi_71987401
Had ooit een lijst (niet via zo'n site).... Heb me aangemeld. http://myanimelist.net/animelist/pmk

Ik mis geloof ik aardig wat nog...
pi_71987424
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:37 schreef Karasta het volgende:
Ik ben nog noobjes als ik mijn lijst met de rest vergelijk..
http://myanimelist.net/animelist/Karasta

Avatar staat er trouwens niet bij, die heb ik ook helemaal gekeken.

Maar avatar is ook geen anime
You don't know me and i don't know you
pi_71987561
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:21 schreef Droid het volgende:

[..]

Maar avatar is ook geen anime
al wil die serie dat wel graag zijn
pi_71987612
Ik kreeg m'n cadeau van aniway net binnen... "Pixie".

Verdomme een dunne flodder van Franse bodem. Geen MANGA, nee een Frans gevalletje dat er niet uitziet, dat zelfs de goeie kant op loopt (van links naar rechts)!

Vuile oplichters.
pi_71987761
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:25 schreef Apogist het volgende:

[..]

al wil die serie dat wel graag zijn
Idd

Ook maar ff een schamelijk reclame poging Klikje
You don't know me and i don't know you
pi_71988689
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:27 schreef Jordy-B het volgende:

Verdomme een dunne flodder van Franse bodem. Geen MANGA, nee een Frans gevalletje dat er niet uitziet, dat zelfs de goeie kant op loopt (van links naar rechts)!

Vuile oplichters.
Ik had Bleach volume 5 en 6 besteld, krijg ik alleen volume 6 binnen met een briefje d'r bij dat 5 niet leverbaar was en dat deze nagezonden zou worden. Nu kan ik nog niet verder lezen.
pi_71989391
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:27 schreef Jordy-B het volgende:

Vuile oplichters.
ik heb Dojin Work gekregen. wat moet ik ermee?
pi_71990245
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:20 schreef Apogist het volgende:

[..]

leuke lijst . Jammer alleen dat je rurouni kenshin en Ghost in the shell hebt gedropped. Misschien omdat ze te lang zijn?
Jup. 95 episodes voor Kenshin is te veel en Ghost in the Shell is erg mooi gemaakt en wat niet, maar het wekt niet mijn interesse. Maar ik ben sowieso erg kieskeurig. Het is bij mij heel erg hit or miss.
pi_71990633
Hoezo is Avatar geen Anime? Omdat het niet Japans is?
pi_71990740
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:56 schreef Karasta het volgende:
jep.
pi_71991303
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:56 schreef Karasta het volgende:
Anime (アニメ?, an abbreviated pronunciation in Japanese of "animation", pronounced [aꜜnime] ( listen) in Japanese, but typically Anime-en-US-pronunciation.ogg /ˈænəˌmeɪ/ (help·info) or /ˈænəˌmə/ in English) is animation originating in Japan. The world outside Japan regards anime as "Japanese animation".[1] Anime originated about 1917.

---

Also known as: Avatar: The Legend of Aang
Country of origin: United States
pi_71991587
Best vaag want je zou dus bv echt zeggen dat dit anime is

Maar dat is dan dus weer animation omdat het niet Japans is.
pi_71991909
Alfred J. Kwak is bijvoorbeeld weer wel een anime.

Uiteindelijk maakt het niet uit. Als het ons maar vermaakt!!
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:41:52 #100
pi_71992201
Animé = animatie uit japan, terwijl sommige mensen denken dat het specifiek schoolmeisjes met grote ogen is of pokemon/dragonball z. Je moet ook niet teveel waarde aan het woord hechten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')