Ik ben terug uit japan. De sushi bij die vismarkt was weer fantastisch, precies zoals vorig jaar. Fatty tuna

. Dat wordt weer teren op herinneringen.
MAAR ik heb natuurlijk wel wat inkopen gedaan om mijn l337 epic fail sushi talent hier te verbeteren:
Een vierkant tamago yaki (japans gezoet omelet) pannetje, vierkant en geschikt voor inductie.
![]()
En een cadeau voor mezelf in Kyoto gehaald bij Aritsugu:
![]()
Een prachtig lichtgewicht mes, met mijn eigen achternaam er in gezet (niet op foto

) :
![]()
Alleen al dat mes kopen is een belevenis, echt alles wordt uitgelegd, alsof ze hun kind verkopen.
Hoe te behandelen, te scherpen etc. De volgende sushi zal in ieder geval weer een belevenis worden, maar dit keer door het gebruikte gerei. De vis daarintegen zal tegen vallen, maar de vorige keer heb ik dat ook overleefd

Maar deze week zal ik dat nog niet doen, niet na de laatste dag fatty tuna en andere lekkere verse vis als ontbijt en avondeten te hebben genoten. De klap zou te groot zijn
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa