Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
ik had een schema + uitleg gevonden op een franse site... maar is al wel 2 jaar geleden ofzo, heb geen idee waar dat was dus! maar is erg cool geworden, klinkt gewoon precies hetzelfde. had de onderdeeltjes besteld op banzaieffects.com, koste me intotaal 35 euro + aantal uurtjes prutsen om het pedaal te maken! misschien is het ook wel wat voor punkjunkquote:Op zondag 9 maart 2008 22:50 schreef MrReElmo het volgende:
[..]
Die wil ik ook al een tijd zelf proberen te maken, maar heb tot nu toe nog nergens een fatsoendelijk schema gevonden... Hoe heb jij deze gemaakt?
Hoe handig moet je daarvoor zijn? Moet je kunnen solderen?quote:Op maandag 10 maart 2008 18:46 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik had een schema + uitleg gevonden op een franse site... maar is al wel 2 jaar geleden ofzo, heb geen idee waar dat was dus! maar is erg cool geworden, klinkt gewoon precies hetzelfde. had de onderdeeltjes besteld op banzaieffects.com, koste me intotaal 35 euro + aantal uurtjes prutsen om het pedaal te maken! misschien is het ook wel wat voor punkjunkhier zitten namelijk alle fuzz geluiden wel in, en na even draaien met de knoppen kun je ze er ook nog eens uit halen.
ja, en netjes ook, en verstand van electronica is ook handig (of een handige vader, zoals hier het geval)quote:Op maandag 10 maart 2008 19:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe handig moet je daarvoor zijn? Moet je kunnen solderen?.
Waarschijnlijk allebei niet. Zoals Dribbel al zei moet je 'm eens goed af laten stellen. Dan hoort elke gitaar goed bespeelbaar te zijn, of 't nu een Stagg is of een Fender (hoewel er natuurlijk wel verschil tussen zitquote:Op maandag 10 maart 2008 20:04 schreef Lightning_NL het volgende:
http://www.feedback.nl/?b=V70CEBK&a=50
Deze heb ik toen gekocht. Brandhout? Of ligt het aan mezelf?
Ohja, en ben er een aan het verbouwenquote:Op maandag 10 maart 2008 18:47 schreef Deansensitized het volgende:
Woohooo, ik mag ook meedoen!!
*is in bezit van een strat
Als je de verzendkosten betaald wil ik het evt ook best even voor je solderen hoorquote:Op maandag 10 maart 2008 19:14 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja, en netjes ook, en verstand van electronica is ook handig (of een handige vader, zoals hier het geval)
Zeker geen brandhout, integendeel. Denk ook dat het gewoon aan je afstelling ligtquote:Op maandag 10 maart 2008 20:04 schreef Lightning_NL het volgende:
Deze heb ik toen gekocht. Brandhout? Of ligt het aan mezelf? [afbeelding]
Meer foto's!!quote:Op maandag 10 maart 2008 20:24 schreef FoggyFreek het volgende:
Sinds enkele weken in het bezit van een Rikkers Telecaster thinline (custom made!) Ontzettend blij mee.
Even snel een stukkie John Mayer Who did you think i was gespeeld
[afbeelding]
Coole finishquote:Op maandag 10 maart 2008 20:24 schreef FoggyFreek het volgende:
Sinds enkele weken in het bezit van een Rikkers Telecaster thinline (custom made!) Ontzettend blij mee.
Even snel een stukkie John Mayer Who did you think i was gespeeld
[ afbeelding ]
Het tremmelo effect op sommige Fender versterkers is in feite een vibrato. En volgens mij noemt Fender officieel hun jengestengels ook vibrato terwijl het een tremmelo is, maar daar wil ik vanaf zijn.quote:
Mooi! Goede keus, naamgenoot!quote:Op maandag 10 maart 2008 20:41 schreef FoggyFreek het volgende:
Ja 't is een schande he...
nog eentje dan
[ afbeelding ]
Wat een bruut ding!quote:Op maandag 10 maart 2008 20:41 schreef FoggyFreek het volgende:
Ja 't is een schande he... [afbeelding]
nog eentje dan
[afbeelding]
Ik heb 'm ook, maar out of the box is 'ie inderdaad echt kut afgesteld. Ben er laatst beetje mee bezig geweest en hij is nu al een heel stuk beter bespeelbaar (kan nog iets beter) Er zit een pen in de hals, die je bij het gat kunt bijstellen, deze heb ik heel voorzichtig beetje bij beetje bijgedraaid en dat verbeterde de speelbaarheid enorm en zorgde voor minder fretbuzz. Ow ja, en had ook nog een beetje van de kam afgeschuurd. Kam eruit halen, schuurpapiertje op recht oppervlak spannen en daaroverheen schuren zodat die wat ongekort wordt. Wel niet teveel er vanaf halen, als je teveel er vanaf haalt kun je het niet meer terugzetten hequote:Op maandag 10 maart 2008 20:04 schreef Lightning_NL het volgende:
Deze heb ik toen gekocht. Brandhout? Of ligt het aan mezelf?
Als dat je bedoeling was, dan wel.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:51 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, er kwam net een blauwe steekvlam en een plof uit mijn oude computer, da's geen goed teken he? [afbeelding]
In principe was dat niet de bedoeling, maar het zag er wel cool uitquote:Op maandag 10 maart 2008 22:03 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Als dat je bedoeling was, dan wel.
Maar doorgaans lijkt me dat niet nee
Doe dat nou nietquote:Op maandag 10 maart 2008 22:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Ok, ik breng die akoestische Ibanez wel naar Feedback, mogen ze 'm daar voor me afstellen. Daar heb ik toch geen bal verstand van.
Ach, harde schijven eruit en rest lekker wegflikkerenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In principe was dat niet de bedoeling, maar het zag er wel cool uit [afbeelding]
(voeding had al heel lang kuren)
Ligt een beetje aan je budget, maar volgens mij zou die Ibanez best redelijk moeten spelen. Waar speel je normaal op, wat vind je precies niet lekker spelen, en wat voor snaren heb je erop liggen?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi mensen,
ik speel al een tijd lang electrisch gitaar. Laatste 2 jaar amper tijd voor gehad, dus m'n skills zijn enorm onderuit gezaktMaarrrr, nu ben ik een beetje geinteresseerd geraakt in wat andere muziek, zoals John Jackson, en country vind ik ook interessant. Ik heb een jaar geleden een goedkope Ibanez acoustic gekocht, niet echt tevreden over. Ik vind 'm niet lekker spelen. Wat is nou eigenlijk een leuke acoustische gitaar om lekker op te spelen?
Idem.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:47 schreef Deansensitized het volgende:
Woohooo, ik mag ook meedoen!!
Feedback ook niet.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Ok, ik breng die akoestische Ibanez wel naar Feedback, mogen ze 'm daar voor me afstellen. Daar heb ik toch geen bal verstand van.
Hoppa! Weer een OP waardige postquote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Feedback ook niet. [afbeelding].
Zoek een gitaarreparateur.
Nee, gewoon nieuwe voeding erin, ding hangt aan mijn LCD TV, is toch wel heel handig af en toe.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ach, harde schijven eruit en rest lekker wegflikkeren
Er heerst toch echt een algehele afkeer tegen Feedback overal he? En toch is het er altijd wel druk... Ik vind het ook wel leuk om altijd ff rond te kijken daar in Eindhoven en de snaren zijn daar goedkoper dan bij m'n lokale gitaarhandelaar (die overigens momenteel dicht is omdat ze gaan uitbreiden, samen met groothandel/importeur Papen & Bongers gaan ze een grote nieuwe zaak openen op 20 maart op het retailpark hier in de buurt. Met ook regelmatig clinics ,met bekende artiesten hoorde ik laatstquote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Feedback ook niet..
Zoek een gitaarreparateur.
Ik koop mijn snaren ook bij feedback en dat soort toestanden. Mijn akoestische gitaar heb ik daar ook uit een kartonnen doos geplukt, getest, weer ingepakt en mee naar de kassa gelopen. In de tussentijd is niemand mij komen adviseren. Het enige wat ik miste was een boodschappenmandje.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, gewoon nieuwe voeding erin, ding hangt aan mijn LCD TV, is toch wel heel handig af en toe.
[..]
Er heerst toch echt een algehele afkeer tegen Feedback overal he? En toch is het er altijd wel druk... Ik vind het ook wel leuk om altijd ff rond te kijken daar in Eindhoven en de snaren zijn daar goedkoper dan bij m'n lokale gitaarhandelaar (die overigens momenteel dicht is omdat ze gaan uitbreiden, samen met groothandel/importeur Papen & Bongers gaan ze een grote nieuwe zaak openen op 20 maart op het retailpark hier in de buurt. Met ook regelmatig clinics ,met bekende artiesten hoorde ik laatst) Dus het is kopen bij Feedback (wegens de prijs meestal) en voor de rest naar de échte vakhandel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |