Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
quote:Op donderdag 6 maart 2008 00:18 schreef Falcon4ever het volgende:
hmm morgen hopelijk m'n tele ophalen, maaarrr dan moet ik er wel een leuke strap bij... iemand nog tips?
En wat gebruiken jullie zelf? zo'n eentje van leer of een nylon/autoriem achtig ding.
Nouja, op m'n oude ibanez gebruikte ik dus zo'n autoriem ding en die vond ik echt lekker (soepel) zitten. Mijn huidige is van dunlop ook wel zo'n nylon ding maar hij is dik, stug en gigantisch lang. Kan m'n gitaar rond m'n knieën hangen denk ik...quote:Op donderdag 6 maart 2008 00:22 schreef Dribbel_ het volgende:
ik heb ze allebei
leer glijd minder wel relax
Maarja autoriem glijd weer wel en is ook wel okee gewoon
Ik gebruik gewoon de Fender-riem die je erbij krijgt, geen problemen mee.quote:Op donderdag 6 maart 2008 00:28 schreef Falcon4ever het volgende:
pff die topic titel is nog erger dan de mijne...
[..]
[..]
Nouja, op m'n oude ibanez gebruikte ik dus zo'n autoriem ding en die vond ik echt lekker (soepel) zitten. Mijn huidige is van dunlop ook wel zo'n nylon ding maar hij is dik, stug en gigantisch lang. Kan m'n gitaar rond m'n knieën hangen denk ik...
http://www.mitros-music.com/images/products/more/1575.jpg
Daarom moet je ook een shirt dragen als je speeltquote:Op donderdag 6 maart 2008 00:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Je moet alleen niet die hele goedkope autoriemachtige kopen die gaan snijden als de pest
Gewoon echte autoriem pakkenquote:Op donderdag 6 maart 2008 00:18 schreef Falcon4ever het volgende:
hmm morgen hopelijk m'n tele ophalen, maaarrr dan moet ik er wel een leuke strap bij... iemand nog tips?
En wat gebruiken jullie zelf? zo'n eentje van leer of een nylon/autoriem achtig ding.
Moet er niet aan denken, dat als je wel beweegt dat je je tshirt half uittrekt enzoquote:Op donderdag 6 maart 2008 08:45 schreef Aresdreams het volgende:
mijn gitaar moet stevig blijven hangen
dus lekker leren strap...
en Cynic, het had je vast beeldig gestaan, zo een tijgerprintbroek
Ja, denk dat Cynic, Witchfynder en wellicht Dribbel_ je daar wel wat over kunnen vertellen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:26 schreef Doodkapje het volgende:
Wheeelp... iemand verstand van belastingen, gageverklaringen etc.? Het ziet er naar uit dat wij daar zaterdag voor het eerst mee te maken gaan krijgen. We moeten dus bij een CD-releaseparty spelen en krijgen daar cash voor... kan iemand beknopt uitleggen wat ik moet verwachten?
quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:19 schreef Aresdreams het volgende:
ik jaag ook wat pinnen door mijn band heen,zodat ie nog beter op zijn plek blijft zitten
hmmm, dan krijg je wel een bloederig geheel...
ach ja, alles voor een bepaald image he
jamaar bij m'n fender classic strat zat heulemaal geen fender-riem. ik denk ook niet dat ie bij dit baja pakket zit.quote:Op donderdag 6 maart 2008 00:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon de Fender-riem die je erbij krijgt, geen problemen mee.
Nooit problemen mee gehad. Zolang je geen Steve Vai-ik gooi mijn gitaar achter mijn rug om en tussen mijn benen door stunts gaat uithalen werkt zo'n leren strap prima.quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken, dat als je wel beweegt dat je je tshirt half uittrekt enzo
Als je daar geen hernia van krijgtquote:Op donderdag 6 maart 2008 11:51 schreef cafca het volgende:
Dit is natuurlijk een Bitaar:
[ afbeelding ]
Ach, een beetje vent...quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:53 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Als je daar geen hernia van krijgt....
Allemaal even een kopietje van je ID-bewijs meenemen en dan wordt dat terplekke door de zaal ingevuld. Je betaalt verder geen belasting ofzo hoor, zoveel gage krijg je namelijk lang niet.quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:26 schreef Doodkapje het volgende:
Wheeelp... iemand verstand van belastingen, gageverklaringen etc.? Het ziet er naar uit dat wij daar zaterdag voor het eerst mee te maken gaan krijgen. We moeten dus bij een CD-releaseparty spelen en krijgen daar cash voor... kan iemand beknopt uitleggen wat ik moet verwachten?
Ah thanks!quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Allemaal even een kopietje van je ID-bewijs meenemen en dan wordt dat terplekke door de zaal ingevuld. Je betaalt verder geen belasting ofzo hoor, zoveel gage krijg je namelijk lang niet.
Overigens zijn wij een stichting dus hoeven we niet met gageverklaringen te werken. Dat hebben we een paar jaar geleden besloten omdat de belastingdienst toen een rare constructie had bedacht waarbij je ineens een heel gedoe met belasting had. Dat heeft ze echter zoveel werk gekost en zo weinig opgeleverd (hoe komen mensen toch altijd bij het idee dat er geld te verdienen valt in de muziek?) dat ze het jaar erop de boel teruggedraaid hebben. Maar toen waren wij dus al een stichting geworden. Binnenkort gaan we ook weer gewoon met gageverklaringen werken.
Kom je ook? Het is een CD-release party (niet van ons)... een supportband 'All on Black' had afgezegd en toen hebben ze ons gevraagd...quote:
Autogordels zijn toch brederquote:Op donderdag 6 maart 2008 11:51 schreef Deansensitized het volgende:
Niet als je mij bent
Heb het paar keer geprobeerd, maar werkt echt voor geen meter
Ook zijn ze meestal veels te breed.
Als zo'n leren strap? Dacht het nietquote:
Ik vind het echt de meest vreselijke dingen qua datquote:Op donderdag 6 maart 2008 12:32 schreef Aresdreams het volgende:
dubbel neck valt nog best mee, denk ik, en zou er best wel 1tje willen hebben
quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vind het echt de meest vreselijke dingen qua dat
dan is zelfs een tele nog mooier minder lelijk
Dacht het welquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:36 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Als zo'n leren strap? Dacht het niet
Ik heb een leren strap die ongeveer 2x zo breed is als een autogordel, zo zie je maar......quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dacht het welHeb aan mijn westerngitaar een leren strap die misschien ietsje smaller is dan een normale autogordel. Of in Friesland hebben ze natuurlijk weer aparte autogordels, dat klinkt ook aannemelijk
smaken verschillen he?quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vind het echt de meest vreselijke dingen qua dat
dan is zelfs een tele nog mooier minder lelijk
afhankelijk van de breedte van de autogordel en schouderband?quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb een leren strap die ongeveer 2x zo breed is als een autogordel, zo zie je maar......
Volgens mij wel, behalve in Frieslandquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
afhankelijk van de breedte van de autogordel en schouderband?
of is er maar 1 maat autogordel?
Leuk voor een One-Man-Band.quote:[ afbeelding ]
Volgens mij hebben de meeste autogordels wel een redelijk standaard maat, jaquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
afhankelijk van de breedte van de autogordel en schouderband?
of is er maar 1 maat autogordel?
Rick Nielsen!quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:12 schreef Cynic het volgende:
Zo'n doubleneck schept nogal verwachtingen vind ik, je moet wel een beetje Page of Slash zijn wil je ermee weg komen.
Vergeleken met een gitarist die continu de honderd meter sprint over het podium moet rennen vind ik dat nog best meevallen. Hier kan ik me nog de muzikale waarde van voorstellen met de juiste stemmingen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:27 schreef Dribbel_ het volgende:
meer een circusaap die z'n trucje doet
Wordt leuk als je je snaren moet vervangenquote:
Denk 't nietquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kom je ook? Het is een CD-release party (niet van ons)... een supportband 'All on Black' had afgezegd en toen hebben ze ons gevraagd...Kost helaas wel 5 Eur...
Het is iig wel handiger dan halverwege een nummer heel snel moeten wisselen van gitaarquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:12 schreef Cynic het volgende:
Zo'n doubleneck schept nogal verwachtingen vind ik, je moet wel een beetje Page of Slash zijn wil je ermee weg komen.
5 verschillende stemmingen in een nummer?quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hier kan ik me nog de muzikale waarde van voorstellen met de juiste stemmingen.
gewoon zorgen dat je een roadie hebt klaarstaan die je gitaar opvangt en een ander om je nek gooit.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:48 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Het is iig wel handiger dan halverwege een nummer heel snel moeten wisselen van gitaar
Dat is wellicht wat overdreven, maar twee stemmingen plus een twaalfsnaar (en die onderste hals is volgens mij fretloos) is niet ondenkbaar. En schrijf je ook pas als je toch al zo'n ding hebt laten maken, dat welquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
5 verschillende stemmingen in een nummer?
Baja!!!! Waar woon je en waar ligt de sleutel van je huis?quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:43 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
jamaar bij m'n fender classic strat zat heulemaal geen fender-riem. ik denk ook niet dat ie bij dit baja pakket zit.
( http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141502389 zit geloofik alleen de gigbag bij...)
maar goed, vanmiddag dus ophalen![]()
Ze hebben gewoon de moeite niet genomen om bij de onderste de frets erop te zettenquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is wellicht wat overdreven, maar twee stemmingen plus een twaalfsnaar (en die onderste hals is volgens mij fretloos) is niet ondenkbaar. En schrijf je ook pas als je toch al zo'n ding hebt laten maken, dat wel.
Sowieso, het was vergeleken met de hardlopers, dan is het al gauw muzikaal meer waard. Of je moet heel erg hijgerige backing vocals willen.
Goed punt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon de moeite niet genomen om bij de onderste de frets erop te zetten
zal toch niet gebruikt worden
Als je dit ding gebruikt, zie misschien wel iets...quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:22 schreef Cynic het volgende:
MAB heeft helemaal geen piemel volgens mij.
Zo klinkt zijn muziek in ieder geval.
Gejat en in brand gestoken hopelijk.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:34 schreef Dupje het volgende:
Ik vind die gitaar wel vet eigenlijk (dat ding is trouwens van m gejat...)
Wat voor subsidie mag dat dan zijn? Niet via de cultuurnota in ieder geval lijkt me, want in Nederland wordt de distributie gesubsidieerd en eigenlijk niet de productie van popmuziek.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik weet nog iets leukers
Ik heb vandaag subsidie voor de band aagnevraagd
Mja is niet algemeen is hier fonds Schiedam Vlaardingen en die schijnen nogal een hoop geld te hebbenquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat voor subsidie mag dat dan zijn? Niet via de cultuurnota in ieder geval lijkt me, want in Nederland wordt de distributie gesubsidieerd en eigenlijk niet de productie van popmuziek.
Toursupport ofzo?
Wat is er zo bijzonder aan een Baja (buiten het feit dat het eenquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Baja!!!! Waar woon je en waar ligt de sleutel van je huis?
ja dat is inderdaad niet best. typische midscoop....quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Aresdreams het volgende:
@ cynics post hieronder: wat klinkt zijn metal zone (van die video) als een stofzuiger
TRVE ENDE KVLT! 666!quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Aresdreams het volgende:
@ cynics post hieronder: wat klinkt zijn metal zone (van die video) als een stofzuiger
Watte?quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja dat is inderdaad niet best. typische midscoop....
Een veel voorkomend kwaaltje bij metalgitaristen. Hoog en laag vol open, gain op 10 en alle mid eruit.quote:
zeg ik lekker nie!quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Baja!!!! Waar woon je en waar ligt de sleutel van je huis?
Terwijl behoorlijke metalgitaristen spelen met mid en hoog vol open, gain op 8 en de bassist het zware laten verzorgen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een veel voorkomend kwaaltje bij metalgitaristen. Hoog en laag vol open, gain op 10 en alle mid eruit.
SEM!!! Gaaf!quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je dit ding gebruikt, zie misschien wel iets...
[ afbeelding ]
Geek.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:20 schreef SNArky het volgende:
[..]
SEM!!! Gaaf!
Maar volgens mij kan je beter een AFM gebruiken.
iets wat ik als metalgitarist niet graag doequote:Op donderdag 6 maart 2008 18:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een veel voorkomend kwaaltje bij metalgitaristen. Hoog en laag vol open, gain op 10 en alle mid eruit.
Blues Jr ís leuk! Mijn main versterker. Inderdaad eenkanaals, maar dat kanaal kan ook vrij heftig scheuren hoor!quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mij leek een Fender Blues Junior wel leuk, maar die is bijvoorbeeld maar eenkanaals. Een goede overdrive is wel een vereiste (of ik koop een pedaaltje natuurlijk).
Geweldig mooi!quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:03 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
zeg ik lekker nie!
M'n nieuwe Baja!
[ link | afbeelding ]
Naast m'n 60's player classic strat:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
alleen een probleem, ik krijg die plakfolie niet van m'n slagplaat en 't zwarte/achterste element![]()
![]()
![]()
Toch is dat vertikaal spelen nog helemaal niet zo gek als je erover nadenkt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar ja, de midscoopbands hebben meestal ook geen behoorlijke bassist, maar een of andere gepiercete aap die met een vijfsnarige Ibanez of Schecter vertikaal en een driekwartsbroek aan een beetje rond stampt en op dat ding ramt alsof het een holle boomstam is..
[ afbeelding ]
Heb je misschien wat samples? Moet je hem flink open zetten om hem te laten scheuren of kan dat ook op lager volume met de gain omhoog? Is het volume een beetje te doen voor thuisgebruik?quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Blues Jr ís leuk! Mijn main versterker. Inderdaad eenkanaals, maar dat kanaal kan ook vrij heftig scheuren hoor!
Uiteraard nieuw van dirk witte.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:10 schreef Sloggi het volgende:
Mooi speeltje hoor, Falcon. Wat heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag? Is 'ie nieuw?
Ik zag dat ie bij feedback 620 was.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:36 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Blues Jr ís leuk! Mijn main versterker. Inderdaad eenkanaals, maar dat kanaal kan ook vrij heftig scheuren hoor!
[..]
Geweldig mooi!
Zaterdag naar Feedback () om te checken!
Nee, maar er staan veel samples op jijbuis.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heb je misschien wat samples? Moet je hem flink open zetten om hem te laten scheuren of kan dat ook op lager volume met de gain omhoog? Is het volume een beetje te doen voor thuisgebruik?
En heb je de gewone of de Tweed-versie met Jensen-speaker? Als ik een Jr. koop ga ik wel voor de Tweed denk ik.
Dat was 't vragenlijstje.
Precies!quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:56 schreef Sloggi het volgende:
Hij is inderdaad wel erg geel vergeleken met een 'gewone' Tweed, en 150 euro is inderdaad wel een beetje veel geld voor een ander speakertje. Hoeveel zal zo'n ding los kosten, een euro of 80?
Nogmaals precies! Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten, maar als je iets van je buren heel wilt laten wel!quote:Hoe is 'ie trouwens vergeleken met een HotRod Deluxe of een Blues Deluxe (als je ze hebt vergeleken iig)? Voor het prijsverschil hoef je 't namelijk niet te laten, ik denk alleen dat de buren dan nogal gaan klagen.
Als bloedende oren niet genoeg is, dan moet je vooral tegen die tijd een nieuwe versterker kopen. Ik zit eraan te denken om gewoon een 2x V30 cabinetje erbij te hangen voor het geluid... In een grote zaal kan deze versterker een beetje compressed klinken, cabinet maakt het dan een stuk voller!quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:07 schreef Sloggi het volgende:
Dan ga ik misschien toch maar voor zo'n Jr. Nu heb ik totaal geen ervaring met in een band spelen, optreden en dus 'groot' geluid ed., maar is het slecht voor je geluid als je er een microfoon voor hangt ('ooit' wil ik namelijk wel in een band spelen)? Of moet ik dan weer een nieuwe versterker kopen.
Nee hoor, dat maakt voor je geluid niks uit. Het kan soms wel fijn zijn om op het podium jezelf een beetje goed te horen, je monitorgeluid is soms namelijk niet echt fijn en dan is een iets zwaardere versterker misschien wel fijn. Maar voor het zaalgeluid maakt het niks uit.quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:07 schreef Sloggi het volgende:
Dan ga ik misschien toch maar voor zo'n Jr. Nu heb ik totaal geen ervaring met in een band spelen, optreden en dus 'groot' geluid ed., maar is het slecht voor je geluid als je er een microfoon voor hangt ('ooit' wil ik namelijk wel in een band spelen)? Of moet ik dan weer een nieuwe versterker kopen.
Ja hoor, werkt goed!!quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Cynic het volgende:
Doet je pickup het al Dean?
Deze kerel heeft hem ook, voor wie benieuwd was hoe hij klinkt.
http://uk.youtube.com/watch?v=gBliaUktvsg
Waarom heeft ie een Nilfisk op zijn pedalboard aangesloten?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:51 schreef Aresdreams het volgende:
hopelijk klinkt het idd beter dan dat filmpje dean
he?wie?wat?waar?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 10:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Waarom heeft ie een Nilfisk op zijn pedalboard aangesloten?
Als je industrial wil spelen valt dat wel mee. En na de wasdrogers van Rush kijkt ook niemand er meer gek van op.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
onhandig tijdens optredens, lijkt me
Ik denk dat men argwaan krijgt als je met alle geweld een ladyshave op je rider wil zettenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:57 schreef Aresdreams het volgende:
ach ja... of je wilt tijdens het optreden Queen-I want to break free nabootsen?
Goed idee... morgen moeten we optreden en dan is het internationale vrouwendag...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat men argwaan krijgt als je met alle geweld een ladyshave op je rider wil zetten.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Goed idee... morgen moeten we optreden en dan is het internationale vrouwendag...
wat voor goede ideeën er al wel niet boven komen drijven op deze manier he?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Goed idee... morgen moeten we optreden en dan is het internationale vrouwendag...
spitting games?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:16 schreef Goover het volgende:
tvp![]()
Snow Patrol liedjes geleerd op gitaarles
Ja, vind ik ook. Jullie willen toch niet zeggen dat jullie allemaal een leven hebben gekregen he?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:00 schreef Deansensitized het volgende:
Wat is het hier stil, voor een vrijdag
Moet je ook geen boer wordenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef Cynic het volgende:
bleh, ik kan echt niet goed tegen dat gekke ploegengedoe....
Ik woon in Drenthe, ik heb geen keus.quote:
Polen is dan wel weer in de buurtquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zit een avondje poolen er ook niet in
Neuh, maar was lekker rustig op het werk, en meende dat het hier vrijdags altijd druk was, maar viel me toen wat tegenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Jullie willen toch niet zeggen dat jullie allemaal een leven hebben gekregen he? [afbeelding]
en wat bedoel je hier nou weer mee?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:01 schreef Deansensitized het volgende:
Kramtried, op zijn Sacrea's: Klik!
Was slechts een geintje Aresquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en wat bedoel je hier nou weer mee? [afbeelding]
Het klonk meer alsof je zat te schijten, maar je keutel dwars zatquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:43 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Gewoon klinken alsof je de duivel op probeert te wekken, maar stiekem zingen over lieve dingetjes [ afbeelding ]
Doen jullie toch ook? [ afbeelding ]
Zo klinkt toch alle deathmetal manquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het klonk meer alsof je zat te schijten, maar je keutel dwars zat [afbeelding]
Zit inderdaad niks op volgens mij hoor....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:35 schreef Falcon4ever het volgende:
vanmiddag al die sticker troep van m'n slagplaat afgehaald. maar nu vraag ik me af of er op het achterste element (brug) ook een sticker/plakfolie erop zit.
http://www.multigesture.net/downloads/baja/IMG_0009.JPG
http://www.multigesture.net/downloads/baja/IMG_0010.JPG
http://www.multigesture.net/downloads/baja/IMG_0011.JPG
http://www.multigesture.net/downloads/baja/IMG_0012.JPG
op 't nek element was 't nog duidelijk te zien, maar op dat zwarte ding... tja geen idee. ik heb een beetje lopen pielen/krabben aan de randen van 't element maar ik zie niks loskomen.
Op m'n strat zat op alle 3 de elementen een doorzichte folie.
Ik weet niet of de elementen er glad uit horen te zien of een beetje 'ruw' zoals hier op de foto.
Ok thanksquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:52 schreef Sloggi het volgende:
Op mijn Tele zat er geen plastic op de elementen. Het brugelement is inderdaad wat robuuster, als ik die pics van je zie denk ik niet dat er plastic op zit.
Nee, die vind ik meer klinken als pratende hondenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:57 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zo klinkt toch alle deathmetal man
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, die vind ik meer klinken als pratende honden [afbeelding]
Paul Gilbert speelt Laney buizenbakken, dus dat zit wel goedquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:09 schreef Sloggi het volgende:
Iemand hier ervaring met een LaneyLC15 R?
Tony Iommi en Mikael Akerfeldt ook volgens mij.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:24 schreef Cynic het volgende:
Paul Gilbert speelt Laney buizenbakken, dus dat zit wel goed
Ja, die heb ik voor die Fender gehadquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:09 schreef Sloggi het volgende:
Iemand hier ervaring met een LaneyLC15 R?
geil!quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:03 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
zeg ik lekker nie!
M'n nieuwe Baja!
[ link | afbeelding ]
Naast m'n 60's player classic strat:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
alleen een probleem, ik krijg die plakfolie niet van m'n slagplaat en 't zwarte/achterste element![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:47 schreef Deansensitized het volgende:
Blijft een coole kleur
Meer foto's?
Da's potdomme een prachtige plus! Hier ermee!quote:
Daar kun je toch niet fatsoenlijk metal op spelen?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:04 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hier kun je de blauwe burst beetje zien... aan de zijkanten is die licht en loopt naar donker blauw toe, wel tof vind ikBlue Pearl Dust het het volgens fender
Okquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, die heb ik voor die Fender gehad
Leuk, maar in bijna alles nét niet: net niet lekker clean, niet geen fijne distortion en de reverb viel vies tegen....
Ik raad je de Blues Jr aan...
En niet te vergeten, erg storingsgevoelig over het algemeen. Tijdje over een Laney AC30 copie gespeeld, altijd wat mis mee...![]()
Ach, ik speel op een 160 watt versterker thuis in een appartementjequote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok. Ik heb na overleg met mijn gitaarleraar toch besloten voor een 30 of 40-watter te gaan. Inderdaad nogal veel voor thuis, maar hij kwam met het overtuigende argument dat zo'n ding ook een volumeknop heeft
.
yes!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:09 schreef Sloggi het volgende:
Zo'n Strat Plus, is dat een Amerikaan?
kijk ook eens naar een zvex fuzz factory! is een erg gave en veelzijdige fuzzquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:52 schreef Sloggi het volgende:
Nou nog een Fuzz Face of een Big Muff erbij en dan kan ik vooruit. Die Fender Blender is wel tof om nummers te spelen waarbij je veel lage tonen gebruikt, maar voor het werk op de hogere snaren is 'ie niet heel veel soeps.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Mijn nieuwste aanschaf,
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] WHOOOOT
Klinkt nog aardig vet ook [afbeelding] had ik niet verwacht.
Volgende week effe intoneren was niet echt goed uit de fabriek gedaan zeg maar [afbeelding]
Lekker licht spelen wel wennen aan de mini schaal [afbeelding]
160 watt SS is ook totaal niet te vergelijken met welke buizen versterker dan ook. Bij buizen betekend volume toon en bij SS betekend volume meer herrie.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ach, ik speel op een 160 watt versterker thuis in een appartementje(dan geen buizen, ok, maar toch
)
http://www.youtube.com/watch?v=tf-Zck7YURsquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:32 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
yes!
[..]
kijk ook eens naar een zvex fuzz factory! is een erg gave en veelzijdige fuzzik heb er ook eentje hier liggen (zelfbouw, dat wel)
will it blend?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:50 schreef Sloggi het volgende:
Iemand interesse in een Fender Blender? Dan kan ik weer wat anders kopen.
quote:
Waarschijnlijk welquote:
wat ziet dat ding er vaag uitquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Mijn nieuwste aanschaf,
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
WHOOOOT
Klinkt nog aardig vet ookhad ik niet verwacht.
Volgende week effe intoneren was niet echt goed uit de fabriek gedaan zeg maar![]()
Lekker licht spelen wel wennen aan de mini schaal
Toffe foto's, Jimbo.quote:Op zondag 9 maart 2008 02:30 schreef Doodkapje het volgende:
Zoooowww... dat was weer eens een fatsoenlijke tent...Lekker optreden weer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker! Niet echt actief publiek... zelfs bij de laatste band niet... maar wel een fatsoenlijk aantal mensen op een gegeven moment.quote:Op zondag 9 maart 2008 08:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
Een buizenbak klinkt beter als je 'm harder zet, maar werkt dit ook als je 'm hard zet en vervolgens met een volume pedaal zacht? Of klinkt 'ie dan hetzelfde als gewoon op laag volume?
Doodkapje, was dat optreden van je in de Box?
Thanks!quote:
Vocalen duren ook niet zo heel lang toch? Binnenkort CD-release party?quote:Op zondag 9 maart 2008 00:00 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, ik ben er ook weer. Morgen laatste instrumentale opnames..
Was het in de Box in Boxmeer? Zo ja, dan is apathie standaard heb ik begrepen.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zeker! Niet echt actief publiek... zelfs bij de laatste band niet... maar wel een fatsoenlijk aantal mensen op een gegeven moment.
Tja, geen idee. Twee weken is ervoor gepland. Dat is dus lead vocals en alle backing fratsen.quote:Vocalen duren ook niet zo heel lang toch? Binnenkort CD-release party?
Marshall PowerBrakequote:Op zondag 9 maart 2008 11:17 schreef TenWords het volgende:
vraagje [afbeelding] is het mogelijk om een power attenuator te installeren in een comboversterker? mijn buren beginnen te klagen dat mijn mesa mark iv een 'beetje' te hard staat (en volume beneden 3 zetten is echt zonde)
Als mijn auto het dan weer doet kom ik zeker langs!quote:Op zondag 9 maart 2008 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Was het in de Box in Boxmeer? Zo ja, dan is apathie standaard heb ik begrepen. [afbeelding].
[..]
Tja, geen idee. Twee weken is ervoor gepland. Dat is dus lead vocals en alle backing fratsen.
CD-release proberen we voor eind mei te fixen en uiteraard zijn jullie aaaaaaaaaaaaaallemaal van harte uitgenodigd. [afbeelding]. Feestjeeeeee!
Helaas moet je die tussen head en speaker stoppen, wat bij een combo versterker niet gaat lukkenquote:Op zondag 9 maart 2008 11:21 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Marshall PowerBrake
[..]
Als mijn auto het dan weer doet kom ik zeker langs! [ afbeelding ]
22 april ben ik weer terug uit Indonesië... dus graag daarna! Oh wacht... eind mei... ik lees weer eens flink over zinnen heenquote:Op zondag 9 maart 2008 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Was het in de Box in Boxmeer? Zo ja, dan is apathie standaard heb ik begrepen..
[..]
Tja, geen idee. Twee weken is ervoor gepland. Dat is dus lead vocals en alle backing fratsen.
CD-release proberen we voor eind mei te fixen en uiteraard zijn jullie aaaaaaaaaaaaaallemaal van harte uitgenodigd.. Feestjeeeeee!
Mijn avt-combo is achter doorgelust... dus de 'head' kan je loskoppelen en evt. nog aan een cabinet hangen....quote:Op zondag 9 maart 2008 11:45 schreef TenWords het volgende:
[..]
Helaas moet je die tussen head en speaker stoppen, wat bij een combo versterker niet gaat lukken
Thanks... had mijn buurman geschoten met mijn nieuwe cam. Wel gaaf om je setting te zien met fancy rookeffectjes enzoquote:
Mocht je ooit in de buurt optreden,... laat maar weten en dan kom ik wel een shootje doenquote:Op zondag 9 maart 2008 12:45 schreef Deansensitized het volgende:
Whehehe [ afbeelding ]
Mooie foto's man!
een van de meest leerzame en typerende rockfilms die er bestaan. Je kunt trouwens ook een paar hele mooie 'moves' voor op het podium leren van deze film!quote:Op zondag 9 maart 2008 11:21 schreef Deansensitized het volgende:
Vanmiddag, 14.30, RTL7: This Is Spinal Tap!
[ afbeelding ]
Rondom Arnhem-Nijmegenquote:Op zondag 9 maart 2008 13:26 schreef Deansensitized het volgende:
Is goed man!! Waar in de buurt moet ik dan zijn?
Niet stiekem overheen lezenquote:Op zondag 9 maart 2008 08:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een buizenbak klinkt beter als je 'm harder zet, maar werkt dit ook als je 'm hard zet en vervolgens met een volume pedaal zacht? Of klinkt 'ie dan hetzelfde als gewoon op laag volume?
Heb geen buizenbak en gebruik geen volumepedal,... dus ik kan je helaas niet helpen.quote:
Weet niet... volume pedaal regelt de signaal ingang, niet de eindtrapuitgang naar de speaker toe...quote:Op zondag 9 maart 2008 13:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet stiekem overheen lezen [afbeelding].
Er zijn wel mensen die dat doen ja.quote:
maar je kunt er alle sounds uithalen + veel vage effecten, dus het betaald zichzelf eigenlijk in zekere zin terug.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=tf-Zck7YURs. Heftig ding! Hij is wel nogal wat duurder dan een Fuzz Face of een Big Muff.
Vet!quote:Op zondag 9 maart 2008 16:43 schreef punkjunk het volgende:
Jovink gaat nog 5 optredens doen [afbeelding] .
Geen handleiding op Bossus.com?quote:Op zondag 9 maart 2008 16:52 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb trouwens een boss rc-2 te leen, wel tof, kun je zelf iets inspelen en daar dan over heen soleren enzo [afbeelding] snap alleen maar half hoe dat ding werkt, nogal vage werking
jawel, maar alsnog onbegrijpelijkquote:Op zondag 9 maart 2008 17:11 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Geen handleiding op Bossus.com?
Primeur... maareh... wat speel je nou precies?quote:
super vet!!quote:Op zondag 9 maart 2008 19:41 schreef Goover het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=B-4lPjRsrIA&feature=related
omg
Ik hoor het ook niet helemaalquote:Op zondag 9 maart 2008 19:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Primeur... maareh... wat speel je nou precies?
Helemaal zelf bedachtquote:Op zondag 9 maart 2008 19:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Primeur... maareh... wat speel je nou precies? [afbeelding]
Het is het D-akkoord, maar met een lage G er bij.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:57 schreef Dupje het volgende:
Help! Ik ben niet zo goed in akkoorden lezen, tsja. Dus nu wil ik Pa van Doe Maar spelen, en daar moet ik een D/G akkoord spelen. Is dat dan een D akkoord met G in bas? Of anders? Weet iemand hoe dat akkoord eruit ziet?
Die wil ik ook al een tijd zelf proberen te maken, maar heb tot nu toe nog nergens een fatsoendelijk schema gevonden... Hoe heb jij deze gemaakt?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:32 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
yes!
[..]
kijk ook eens naar een zvex fuzz factory! is een erg gave en veelzijdige fuzzik heb er ook eentje hier liggen (zelfbouw, dat wel)
Ik ben echt superbenieuwd!!quote:Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, ben weer thuis.
Echt vermoeiend om ouderwets met z'n zessen alles in één take helemaal perfect te moeten spelen. Maar we hebben er wat van weten te maken..
Volgende week zang opnemen en dan mixen als een malloot..
sletquote:Op maandag 10 maart 2008 00:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei weekendje weg nu weer terug
*gitoar pakt
quote:Op maandag 10 maart 2008 00:44 schreef fraubitch het volgende:
[..]
slet
ik ga je stalken vandaag!
Hijggg![]()
Ja, we hebben bergen foto's en filmpjes. Die verschijnen mondjesmaat op onze site. De filmpjes pas na de CD-pres, want op de CD-pres willen daar wat leuks mee gaan doen als het lukt. Als je wilt weten wat, moet je maar komen.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben echt superbenieuwd!!
wat voor studio zitten jullie? heb je al fotos gemaakt?
quote:Op maandag 10 maart 2008 00:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
mamavogelquote:Op maandag 10 maart 2008 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Welke halve zool heeft m'n snaren gebroken
Thanks!quote:Op zondag 9 maart 2008 22:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is het D-akkoord, maar met een lage G er bij.
Check it out:
http://guitartex.sourceforge.net/images/chords.png
Ik begin die troep ook pas net te snappen hoor..
Deze bedoel je?quote:Op maandag 10 maart 2008 10:37 schreef brother52 het volgende:
Die klok die ze verkopen is eigenlijk best wel tof.
Hmmm, plaatje ervan wil niet echt lukken vanaf hier...
En ook zooooooooo makkelijk zelf te maken, dat stelt echt geen drol voor...quote:
Ah, deze:quote:Op maandag 10 maart 2008 10:56 schreef brother52 het volgende:
Nee, ik bedoel die stratocaster.
Ik ga als gitarist natuurlijk geen bekken aan de muur hangen.
Wat een kitscherig dingquote:Op maandag 10 maart 2008 11:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, deze: [ afbeelding ]
Ach, een strat is in mijn ogen maar goed voor 1 ding: om op te spelen. Als je iets aan de muur wilt hangen kun je beter een mooie gitaar nemen
Er is toch niemand die mij serieus neemt.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:13 schreef Metalfreak het volgende:
Wat een kitscherig ding
Iemand die zo iets aan de muur heeft hangen in de woonkamer neem ik niet meer serieus
Een beetje zoals mensen die met een kettinkje met een gitaartje of een plectrum om hun nek lopenquote:Op maandag 10 maart 2008 11:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat een kitscherig ding
Iemand die zo iets aan de muur heeft hangen in de woonkamer neem ik niet meer serieus
Ikquote:Op maandag 10 maart 2008 11:25 schreef Cynic het volgende:
Een beetje zoals mensen die met een kettinkje met een gitaartje of een plectrum om hun nek lopen(wie durft er hier toe te geven dat hij er ook één heeft?)
Ik liep vroeger rond met een klein mondharmonicaatje om mijn nek, en een gitaar in mijn oor......quote:Op maandag 10 maart 2008 11:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een beetje zoals mensen die met een kettinkje met een gitaartje of een plectrum om hun nek lopen(wie durft er hier toe te geven dat hij er ook één heeft?)
http://www.muziekmeubels.nlquote:Op maandag 10 maart 2008 11:30 schreef Deansensitized het volgende:
Welke winkel is dat dan?? Iemand een linkje?
Ja, van Stagg, dat telt dus niet.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:46 schreef Deansensitized het volgende:
Maarja, ze moeten voor sommige dingen ook echte instrumenten slopen
Mijn vriendin heeft meerdere oorbellen van gitaartjes.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb bij de aankoop van mn eerste gibson een gibson klok gekregen!quote:Op maandag 10 maart 2008 08:26 schreef Metalfreak het volgende:
Mijn god, via een zo'n Google ad hierboven, zoiets zet je toch als normaal mens niet in je huis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Flying V Bureau Ozzy:
[ afbeelding ]
Deze is dan weer wel redelijk cool: (zooo fout, maar goed)
[ afbeelding ]
Wat een kitsch
quote:
Me buizebak gebruik ik als enkel kanaals versterker. Met "clean" is voor slag en met me micro amp is voor harde slag en solo. Nu wil ik dus een solo geluid dat even wat anders is het geluid van me micro amp en dacht dus aan een fuzz. Maar volgens mij worden die krengen van E-H veel gebruikt door metal gitaristen en dat geluid wil ik nou weer net niet. Daarentege zie ik wel vaak wat "beschaafdere" gitaristen die zo'n '69 fuzz van ik meen fulltone hebben. Dus ik dacht dat er zeg maar 2 soorten fuzzen bestaan.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Je hebt toch zo'n mooie buizenbak haar daar je scheur uit ?
Gilmour (Pink Floyd) gebruikt op The Wall een Electro Harmonix Big Muff, ervoor een Dallas Arbiter Fuzz Face. Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe je zo'n ding instelt en het scheelt nogal dat je een single coil hebt. Deze pedaaltjes zijn in ieder geval 'beschaafd' in te stellen, met mijn Blender heb ik daar een stuk meer moeite mee...quote:Op maandag 10 maart 2008 15:33 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Me buizebak gebruik ik als enkel kanaals versterker. Met "clean" is voor slag en met me micro amp is voor harde slag en solo. Nu wil ik dus een solo geluid dat even wat anders is het geluid van me micro amp en dacht dus aan een fuzz. Maar volgens mij worden die krengen van E-H veel gebruikt door metal gitaristen en dat geluid wil ik nou weer net niet. Daarentege zie ik wel vaak wat "beschaafdere" gitaristen die zo'n '69 fuzz van ik meen fulltone hebben. Dus ik dacht dat er zeg maar 2 soorten fuzzen bestaan.
Vertel?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:39 schreef punkjunk het volgende:
Net zo iets als dat vibrato/fender verhaal wat altijd door elkaar gehaald wordt.
Ik google op heavy metal en vind dit:quote:Op maandag 10 maart 2008 16:03 schreef Witchfynder het volgende:
De volgende die impliceert dat Metalgitaristen niet beschaafd zijn, krijgt een dreun..
En wat is hier verkeerd aan?quote:Op maandag 10 maart 2008 16:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik google op heavy metal en vind dit:
[ afbeelding ].
Vergeleken met metalbassisten valt dat inderdaad best mee.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:03 schreef Witchfynder het volgende:
De volgende die impliceert dat Metalgitaristen niet beschaafd zijn, krijgt een dreun..
quote:Op maandag 10 maart 2008 16:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vergeleken met metalbassisten valt dat inderdaad best mee.
Dat hoort niet te extreem te gebeuren. Je kan dit verhelpen door je brug wat verder omhoog te draaien en/of je hals wat beter af te stellen.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:18 schreef Ewout1 het volgende:
ik heb nog een vraagje
als ik m'n lage E-snaar vanaf de tiende fret en verder indruk hoor je altijd de snaar tegen de fret slaan. Is dit eigelijk wel normaal?
het is fuckin' irritant
bedanktquote:Op maandag 10 maart 2008 17:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat hoort niet te extreem te gebeuren. Je kan dit verhelpen door je brug wat verder omhoog te draaien en/of je hals wat beter af te stellen.
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:56 schreef Doodkapje het volgende:
What's all the fuzz about? [afbeelding]
quote:Op maandag 10 maart 2008 15:47 schreef punkjunk het volgende:
Ok, volgens mij kan ik mezelf niet begrijpbaar maken.
Ik denk dat ik maar voor iets van een muff fuzz ga kijken.
Hè?quote:Op maandag 10 maart 2008 16:34 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Fender gebruikt de tremelo en de vibrato andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |