Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Oordopjes is een hele goede tip! Met mijn standaard Kruidvat Herrie Stoppers kon ik op Solar afgelopen zomer gewoon door de keiharde acid van onze overburen heen slapen die elke morgen om 7 uur begon. Iedereen was al lang wakker, maar ik lag nog diep in slaap...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kan geluk hebben. Vorig jaar hadden we de auto staan op een parkeerterrein tegenover de ingang van camping B.
Oh, en neem ducktape en een stoeltje mee. 's Ochtends of 's avonds niet op het gras hoefen zitten is wel erg lekker. En als je ruimte hebt, een partytent kan ook handig zijn. Ik heb nl nog geen enkele pinkpop meegemaakt waar het niet geregend heeft. En oordopjes voor 's nachts, afgelopen jaar maar 10 uurtjes geslapen in het hele weekend.
luie donderquote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:33 schreef Metalfreak het volgende:
Ik wist wel dat er iemand zou zijn die een nieuwe zou aanmaken
Als DB voor Den Bosch staat is het wel lekker centraal in ieder gevalquote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:58 schreef Aresdreams het volgende:
maar is het nog steeds een idee om ooit eens in de nabije toekomst dan een niet al te grote meet van het gitaristen topic te organiseren in een oefenruimte (redelijk grote ruimte beschikbaar in DB, kosten minimaal, 2 gitaar cabs, 1 head, 1 combo, 1 bas cab en 1 top en 1 bas combo aanwezig)?
Nee, moest naar mijn werkquote:
Ik word daar zenuwachtig van als iemand me continu op de vingers aan het kijken is...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:30 schreef Aresdreams het volgende:
haha, dat is beter dan ik gister
ik kreegiemand die meekeek, en kon niks als smoesje verzinnen![]()
Lowlands wil ik ook heen, had min of meer afgesproken te gaan met iemand, maar nu wil die liever naar Pinkpop in plaats van Lowlands, ik vind dat we die gewoon allebei kunnen doenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Pinkpop!
Ow en uiteraard ook gewoon Lowlands dit jaar!
Moet makkelijk kunnen, heb ik vorig jaar ook gedaan met Fields of Rock, Rock Werchter en Waldrock erbijquote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:16 schreef Metalfreak het volgende:
Lowlands wil ik ook heen, had min of meer afgesproken te gaan met iemand, maar nu wil die liever naar Pinkpop in plaats van Lowlands, ik vind dat we die gewoon allebei kunnen doen
Dat beloofd nog watquote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:11 schreef Dribbel_ het volgende:Vond ze live beetje tegenvallen had er meer van verwacht maarja is ook niet helemaal mijn ding dus opzich
Die is wel lekker rap ja, maar op zich nog wel te doen. War Ensemble vind ik bijvoorbeeld een stukje pittiger (even buiten de solo's om dan).quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Angel of death zorgt voor kramp in je handen
Want die solo's vind je wel te doen?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die is wel lekker rap ja, maar op zich nog wel te doen. War Ensemble vind ik bijvoorbeeld een stukje pittiger (even buiten de solo's om dan).
Ja voor de rest zijn het bijna alleen powerchordsquote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die is wel lekker rap ja, maar op zich nog wel te doen. War Ensemble vind ik bijvoorbeeld een stukje pittiger (even buiten de solo's om dan).
Nee, ik bedoelde meer dat de solo's in War Ensemble makkelijker zijn dan die van Angel of Death, maar qua ritmepartijen is War Ensemble lastiger.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want die solo's vind je wel te doen?![]()
Raining Blood vind ik ook al redelijk aan de snelle kant, maar het eerste gedeelte wil nog wel eens lukken
deze dus: http://uk.youtube.com/watch?v=Xln-Qv-fqnoquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja voor de rest zijn het bijna alleen powerchordsmaar gewoon snel
Voor de rest ben ik weer totaal niet thuis in sleeër muziek
Ook behoorlijk snel nog jaquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
deze dus: http://uk.youtube.com/watch?v=Xln-Qv-fqno
Tja, EMG's he?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ook behoorlijk snel nog ja![]()
Maar vin dhet wel altijd zo'n goedkoop gitaargeluidje
Dat is feedback, die komt vanzelf als je een beetje dichtbij je versterker gaat staan (het liefst nogal op volume) en dan je laatste toon uit laten klinkenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:25 schreef LollerSjaak het volgende:Ik kan de intro van Ain't it fun spelen. Alleen 1 ding lukt me nog niet, dat geluid van 6 tot 11 seconden. Weet iemand hoe dit moet?
Voor mij ook beide!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Pinkpop!
Ow en uiteraard ook gewoon Lowlands dit jaar!
Ik kan vast die gil aan het begin wel doen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:07 schreef Cynic het volgende:
Drummer is tof! Nouja, doen alsof je drumt eerder.
Ik ben nu met Suddenly I see bezig, volgende week ook maar eens Angel of Death proberen
Ik denk dat ik de eerste 4 maten ook al wel kan drummenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kan vast die gil aan het begin wel doen..
Ik zoek ze nog, ik kwam net uit op Quieting the beast --> shielding your strat maar daar zag ik het zo 1-2-3 niet staan :/.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:15 schreef Witchfynder het volgende:
Heb je al schema's geraadpleegd?
Ah dus dat is het, ik dacht eerst dat hij zo'n harmonic speelde ofzoquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is feedback, die komt vanzelf als je een beetje dichtbij je versterker gaat staan (het liefst nogal op volume) en dan je laatste toon uit laten klinken
Heb ik gedaan, het waren maar 3 draadjes. Ik denk ook dat ze goed zaten. Ik heb ze net even losgesoldeerd en bekeken, maar alles zat op de goede plek. Ik denk dat ik ze te losjes had gesoldeerd waardoor er contact tussen de 2 draadjes mogelijk was. Nu ik alles heb ingekort en met tape heb geisoleerd klink hij weer als voorheen. Tenminste, zonder snaren erop nog klinkt hij heel zachtjes brommendquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:39 schreef Under_Score het volgende:
altijd een schema tekenen voordat je wat los-soldeert om dit soort situaties te voorkomen.
Kan je het verzameld werk van the eagles of death metal al meerammen?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de eerste 4 maten ook al wel kan drummen
Ik denk het niet, mijn voet doet nu namelijk zeerquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:27 schreef SNArky het volgende:
[..]
Kan je het verzameld werk van the eagles of death metal al meerammen?
Als je geld over hebt zou je die Blackstar dingen eens kunnen proberen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:04 schreef punkjunk het volgende:
Er is hier toch iemand met de fulltone fulldrive 2? Ik ben benieuwd naar dit pedaal en erger me onderhand scheel aan me SD-1, die is namelijk ietswat schel. Een combo van een overdrive en boost vind ik wel ideaal. Ik heb de carl martin varriant daar van getest maar de overdrive daarvan had zoveel gain dat ik er niet blij van werd.
Bleg, ik wil wat nieuws.
Ja daar had ik ook al naar gekeken. Ook handig als er bij een jam ofzo alleen een transistor bak aanwezig isquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je geld over hebt zou je die Blackstar dingen eens kunnen proberen.
Zonder aarde op de brug aan te sluiten heb ik een acceptabel aantal ruis. Sluit ik de aardekabel op de brug aan, gaat het helemaal mis. Stom gedoequote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:37 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik ga maar eens opnieuw solderen, even naar de ground kijken :/.
Dan heb je iets anders verkeerd aangesloten, ruis/brom is toch echt een aardeprobleem.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:57 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Zonder aarde op de brug aan te sluiten heb ik een acceptabel aantal ruis. Sluit ik de aardekabel op de brug aan, gaat het helemaal mis. Stom gedoe.
Gisternacht rond half 1 heb ik de output jack nog eens bekeken, en ik had zwart en wit omgedraaid gesoldeerdquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:06 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dan heb je iets anders verkeerd aangesloten, ruis/brom is toch echt een aardeprobleem.
Teken/schets me eens hoe je alles aangesloten hebt?
Of breng hem langs, fiks ik het zo voor je
quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:27 schreef Aresdreams het volgende:
je hebt een bas vast en staat bij een microfoon?
quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:54 schreef punkjunk het volgende:
En er mist een politie pet.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:59 schreef Witchfynder het volgende:
En ik zie geen pizza. Je had nog zo gezegd...!
Ik heb het meerdere keren geprobeerd om normaal te puntlassen, maar het draadje is heel stug en wilt gewoon niet in het tin vast blijven zitten. Met het wikkelen heb ik dat probleem opgelostquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:18 schreef Deansensitized het volgende:
Aardelijn gewikkeld om de brug? Gewoon een punt vastsolderen moet voldoende zijn hoor, verder zit je dan met de shielding van de kabel tegen het metaal, dus dat helpt niks.
Wel een manier om extra kabellengte weg te werken
Ja hoor, met ductape kun je alles maken en met lego ook. Je krijgt alleen een rare bobbel op ja band.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:29 schreef Aresdreams het volgende:
vanavond eerst maar eens me band plakken... werkt dat ook met ductape ?
Met ductape kan je alles makenquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:29 schreef Aresdreams het volgende:
je kan primma niezen en gitaar spelen te gelijker tijd.
vanavond eerst maar eens me band plakken... werkt dat ook met ductape dribbel?
daarna hopelijk wat gitaren...
morgen naar utrecht
Vraagje: hoe kom je eigenlijk aan zo'n bandstickersquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Met ductape kan je alles maken
Zelfs je verrotte flightcase met een barst erin
[ afbeelding ]
Zie je niks meer van![]()
Ik ga zoooooooooooo nooit iets aan jou uitlenen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Met ductape kan je alles maken
Zelfs je verrotte flightcase met een barst erin
[ afbeelding ]
Zie je niks meer van![]()
Geniale dingen. TLFG-stickers weigeren om op Staggproducten te plakken. Briljant!quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vraagje: hoe kom je eigenlijk aan zo'n bandstickers
(en ik bedoel niet die om fietsbanden te plakken)
We want Tim! We want Tim! We want Tim!quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:41 schreef Metalfreak het volgende:
Damn, ik zie nu net pas dat Matt Barlow weer terug is bij Iced Earth en dat ze op Fields of Rock komen... Zou ze dan weer heeeeeeeeeeel graag willen zien, maar heb geen zin in een heel weekend..
yes ik heb hem. top pedaal, erg transparant geluid! vooral zeker niet te schel. zeker het proberen waard. als je het 2ehands koopt kun je het voor hetzelfde geld weer verkopen mocht je het niks vinden.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:04 schreef punkjunk het volgende:
Er is hier toch iemand met de fulltone fulldrive 2? Ik ben benieuwd naar dit pedaal en erger me onderhand scheel aan me SD-1, die is namelijk ietswat schel. Een combo van een overdrive en boost vind ik wel ideaal. Ik heb de carl martin varriant daar van getest maar de overdrive daarvan had zoveel gain dat ik er niet blij van werd.
Bleg, ik wil wat nieuws.
Dat niet voeren bordjequote:Op woensdag 20 februari 2008 16:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Met ductape kan je alles maken [afbeelding]
Zelfs je verrotte flightcase met een barst erin [afbeelding]
[afbeelding]
Zie je niks meer van [afbeelding]
Zijn zo te maken hoor. Mocht je wat willen kan ik wel wat voor je regelen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vraagje: hoe kom je eigenlijk aan zo'n bandstickers [afbeelding]
(en ik bedoel niet die om fietsbanden te plakken [afbeelding] )
Oh? Interessant.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:23 schreef Deansensitized het volgende:
Zijn zo te maken hoor. Mocht je wat willen kan ik wel wat voor je regelen.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
We want Tim! We want Tim! We want Tim!.
.
Concerten jatten, bij de muziekzaak liggen ze wel eens, of zelf printenquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vraagje: hoe kom je eigenlijk aan zo'n bandstickers
(en ik bedoel niet die om fietsbanden te plakken)
Dat was de schuld van de ex bassistquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ga zoooooooooooo nooit iets aan jou uitlenen..
Dive bombs en squeelsquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:11 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand nog leuke floyd rose truckjes?
Zo, net terug. Ja, erg opgeschoten! Die knakker heeft gewoon ff 6 nummers ingespeeld, slag- en leadpartijen. En de leadpartijen zijn niet makkelijk en niet weinig.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:33 schreef Deansensitized het volgende:
Foto's maken hé [ afbeelding ]
Schiet het al op [gewoon uit interesse, niet om te zeiken]?
Tim heeft genoeg fans. Maar ik heb niks tegen Matt. Ik vind alleen de manier waarop hij nu terug is echt grote bullshit. Jon zit alleen maar onzinverhalen te vertellen. Nu zegt hij dat Iced Earth weer is wat het moet zijn en een paar maanden geleden zei hij nog dat met Tim Iced Earth eindelijk klinkt zoals het moet. Rot op, dan verspeel je ook echt je krediet met dat soort gelul.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan ben je volgens mij de enige, Tim Owens is een 13 in een dozijn powermetal zanger... Matt Barlow is echt iemand "who stands out from the crowd". Zijn stemgeluid is werkelijk geweldig en ik ben niet de enige die zo denkt
Sinds een hele tijd kijk ik weer uit naar nieuw Iced Earth materiaal, laatste CD was niet slecht, dat niet, maar qua zang vond ik het gewoon niet alles...
Ik ben het niet met je eensquote:Op donderdag 21 februari 2008 01:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tim heeft genoeg fans. Maar ik heb niks tegen Matt. Ik vind alleen de manier waarop hij nu terug is echt grote bullshit. Jon zit alleen maar onzinverhalen te vertellen. Nu zegt hij dat Iced Earth weer is wat het moet zijn en een paar maanden geleden zei hij nog dat met Tim Iced Earth eindelijk klinkt zoals het moet. Rot op, dan verspeel je ook echt je krediet met dat soort gelul.
Overigens is er niks 13 in een dozijn aan Tim. De enige zanger die ik ken die een beetje op hem lijkt is Ralf Scheepers. Tim is een goede en veelzijdige zanger. In tegenstelling tot Matt kan hij wel de nummers van ál zijn voorgangers zingen. Ik vind de manier waarop Matt de nummers van John zingt maar halfslachtig klinken. Tim was daar dan weer geweldig in.
Meldt! Wat? Waar? Wanneer?quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:38 schreef guitarist.nl het volgende:
Wie kwam hier ook alweer uit Nijmegen?
Daar moet ik binnenkort spelen!
Doe ff YouTube checken... Herman Li heeft nutteloze,... Dimebag Darrell squeals zijn nicequote:Op woensdag 20 februari 2008 18:11 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand nog leuke floyd rose truckjes?
Goed bezig!quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zo, net terug. Ja, erg opgeschoten! Die knakker heeft gewoon ff 6 nummers ingespeeld, slag- en leadpartijen. En de leadpartijen zijn niet makkelijk en niet weinig..
Volgende week de rest..
En dan: akoestische opnames..
Dat zeker!quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat mag altijd..
Waar we het wel over eens zijn is: gitaar is cool!.
Oeh!quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:48 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
7 maart, de Merleyn. Is dat een beetje een leuk zaaltje?
Oké tof. Gezellig! ^^quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:54 schreef Dupje het volgende:
[..]
Oeh!
Merleyn is wel leuk ja! Studentenzaal zeg maar
7 maart... Ik heb het genoteerd
Ja. Gelukkig heb ik m'n kaartje al!quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:56 schreef Deansensitized het volgende:
Hoorde gisteren trouwens op de radio dat de weekendkaarten voor Pinkpop al uitverkocht zijn
Crapz! Dan moeten wij optreden in Arnhemquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:48 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
7 maart, de Merleyn. Is dat een beetje een leuk zaaltje?
Dan is het een nepperdquote:
Hehe, ik zou een nieuwe laptop kopen, maarje die moet nu ook even wachten!quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:03 schreef Deansensitized het volgende:
Ja man, immers eerder al een foto van mijn kaartje gepost![]()
Zou eerst wachten en een nieuwe versterker kopen, maar wel blij dat ik meteen kaart gehaald heb! Amp komt later wel
Ik keek vanmorgen thuis ff op mijn kaartje, maar kon het woord niet eens vinden? Heb nog niet op de achterkant gekeken.quote:
Staat ook niet op de kaarten die van Ticketservice komen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:53 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik keek vanmorgen thuis ff op mijn kaartje, maar kon het woord niet eens vinden? Heb nog niet op de achterkant gekeken.
De weekend kaarten zijn ondertussen ook uitverkocht
Als je een ticketservice kaartje hebt, staat dat er ook niet op... Alleen zo'n mooi full colour kaartje heeft dat, dus zo'n kaartje met zo'n foto van het pinkpopterrein erop. En daar staat het helemaal links.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:53 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik keek vanmorgen thuis ff op mijn kaartje, maar kon het woord niet eens vinden? Heb nog niet op de achterkant gekeken.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:23 schreef Dribbel_ het volgende:
de data is goed
Ja, sommigen van die mense make egt tich spelfoute. Ik snap egt niet hoe het kan dat je zo schrijfd.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:35 schreef Metalfreak het volgende:
Ja inderdaad, wat is er zo moeilijk aan onze Nederlandse taal, als ik soms taalgebruik zie op plaatsen, dan zakt me de broek daar vanaf... Zelfs (basisschool)docenten (en dan niet nét afgestuurde PABO-kutjes (maar goed dat sommige vrienden dit niet lezen) ) die mij mailen met verschrikkelijke spelfouten in de tekst.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Too Loud For Granny duikt de studio in om hun eerste data-CD op te nemen."
Wel EMG's zo te zienquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:25 schreef Metalfreak het volgende:
Whehe, was iets gitarigs aan het opzoeken, doemt deze ineens op tussen mijn zoekresultaten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als we nog een keer een plaat willen maken dan gaat we wel bij jacobquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Too Loud For Granny duikt de studio in om hun eerste data-CD op te nemen."
kan ik allebij alquote:
Doe je de Conorach Jurgen signature "Windmill"© move.quote:
Jepquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:58 schreef MrReElmo het volgende:
[..]
Mooie kleur [afbeelding]
Ben je die zelf aan het maken?
hmm, youtube heeft er helaas geen filmpjes vanquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe je de Conorach Jurgen signature "Windmill"© move..
Klinkt als een combi tussen een divebomb en een sirene..
Zat ook al te zoekenquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:17 schreef Under_Score het volgende:
[..]
hmm, youtube heeft er helaas geen filmpjes van [afbeelding]
Cool.quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:48 schreef Deansensitized het volgende:
Als ik een vind laat ik het je meteen weten!
Haha, jouw nieuwe kleur ziet er bijna precies uit zoals ik mijn strat had voor ik hem blauw heb gespoten. Hij was goudzilvermetallic, met zwarte slagplaat.quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:15 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Jep [ afbeelding ]
Had wel een basishoor, maar ander kleurtje, nieuwe pickup, nieuwe electronica enzo.
Van een metallic paarse gitaar met gele slagplaat en HSS uitgevoerd naar een zilver met zwart en enkele humbucker [ afbeelding ]
Hier plaatje van het verschil in slagplaten. Van een kermisattractie naar een metalmonster [ afbeelding ]
Zodra ik de foto's van hoe hij er eerst uitzag binnen heb post ik die ook wel even.
[ afbeelding ]
Ik noemde dat altijd een Gameboy geluid...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:29 schreef Goover het volgende:
Ik ga nu een heel noobisch verhaaltje vertellen, maar dat maakt niet uit, ik vind het leuk.
Gisteren zat ik wat te kloten mijn mijn gitaar beetje plectrum over snaren slepen, herrie maken, snaren dempen enzo, snaren aanslaan bij de hals etc etc. Nu kwam ik er achter dat als je een open snaar precies in het midden aanslaat (bij mij rond de 12e fret) dat hij dan heel 'kunstmatig' klinkt. Ik vond het wel stoer dat ik daar achter kwam. Ik denk ook dat ik weet waardoor het komt, maar ik heb nu geen zin het uit te leggen.. (frequenties, amplitudes, resonanties etc)
Dat komt waarschijnlijk doordat je de snaar raakt precies in de buik van de grondtoon. Deze toon klinkt dan het hardst en je heb bijna geen hoorbare boventonen. Als je in tegenstelling heel dicht bij de brug aanslaat krijg je juist heel veel boventonen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:29 schreef Goover het volgende:
Ik ga nu een heel noobisch verhaaltje vertellen, maar dat maakt niet uit, ik vind het leuk.
Gisteren zat ik wat te kloten mijn mijn gitaar beetje plectrum over snaren slepen, herrie maken, snaren dempen enzo, snaren aanslaan bij de hals etc etc. Nu kwam ik er achter dat als je een open snaar precies in het midden aanslaat (bij mij rond de 12e fret) dat hij dan heel 'kunstmatig' klinkt. Ik vond het wel stoer dat ik daar achter kwam. Ik denk ook dat ik weet waardoor het komt, maar ik heb nu geen zin het uit te leggen.. (frequenties, amplitudes, resonanties etc)
hmm dat geluid krijg ik als ik m'n ibanez op de humbuckers zet en idd zo rond de 12e positie op de DGBE snare speel. (kan je wel toffe nes tunes mee spelenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:29 schreef Goover het volgende:
Hebben we het hier niet gewoon over flageoletten?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik noemde dat altijd een Gameboy geluid...
Neenpuntquote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hebben we het hier niet gewoon over flageoletten?
Pff m'n verkoop topic lijkt wel Gitaristentopic #206quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:48 schreef Deansensitized het volgende:
Net lekker ge-oefend [ afbeelding ]
Heuj, dat is lang geleden!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:09 schreef TeleluvR het volgende:
Wauw, een jaar verder en ik sta nog steeds als eerste in de OP
Yep, alles goed, wel druk bezig geweest (niet alleen met gitarenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heuj, dat is lang geleden!
Alles goed? Nog nieuwe gitaren gekocht?
Die is moooi!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, alles goed, wel druk bezig geweest (niet alleen met gitaren)
Nieuwe aanwinsten, valt mee... Veel verkocht eerder, maar wel om deze bjoetie te kunnen kopen...
[ afbeelding ]
Ben nu héél arm en héél rijk tegelijk...
Goed, je moet de groeten hebbenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die is moooi!
En hoe gaat het met spelen?
Zodra ik m'n ibanez kwijt ben wel ja, ik wil namelijk die fender telecaster baja (classic/mex.)quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Goed, je moet de groeten hebben
Tsja, eigenlijk te beroerd voor woorden, maar goed zolang je er maar lol in hebt!
Zijn er trouwens al Baja eigenaren in dit topic?
[ afbeelding ]
http://www.youtube.com/watch?v=YdEfW6pQo1o
Snel verkopen dan!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:15 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Zodra ik m'n ibanez kwijt ben wel ja, ik wil namelijk die fender telecaster baja (classic/mex.)![]()
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0100202850quote:
Beetje bijvijlen, komt goed.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:35 schreef Deansensitized het volgende:
[Ares]
Niet puntig genoeg!
[/Ares]
Nou, dat wil ik dus graag weten!!!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:36 schreef Dribbel_ het volgende:
wat is het toch met die baja's je wordt er opeens overal mee dood gegooit
Net zoals Doyle Bramhall II, die heeft ook de lage E onderaan hangen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:41 schreef Falcon4ever het volgende:
Nou help me dan van m'n Ibanez af.
Jemig al 42 posts in m'n verkoop topic, zometeen moet ik nog deel 2 aanmaken
Voor die linkse grappenmakers in mn topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en 't is nog best pittig om met je andere hand een barré greep te pakken.![]()
Ja lijkt mij ook een interessant gitaartje, zeker voor het geld! Maar ik ga eerst ff voor een lespaulio!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0100202850
[ afbeelding ]
Vrijwel dezelfde gitaar als je snel kijkt, maar prijs wel 1600 ipv 600 euro....![]()
Voor zover harmony central betrouwbaar is:
I went to the store to purchase one of the new American Standard Tele models or a G&L Asat. Well soundwise the Baja outperformed all American Standards they had in the shop for half of the price. I compared the Baja with a 52 US Tele too. The US didn't sound better, it was just a bit lighter in weight and the finish looked nicer, but I don't like the laquer of it anyway when sweting while playing live. So I took the Baja home.
veel whiskey drinken en meiden neukenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:43 schreef Zyggie het volgende:
Mijn vibrato op bends klinkt echt gerükt. Heeft iemand misschien filmpjes uitleg voor de verschillende technieken?
zucht, wat is er gebeurd met Fok! ? Ben ik een paar maanden weg, gaat Jorik aan de LP!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:04 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook een interessant gitaartje, zeker voor het geld! Maar ik ga eerst ff voor een lespaulio!
Check, check.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:06 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
veel whiskey drinken en meiden neuken
Nee hoor.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:17 schreef Witchfynder het volgende:
Guys, ik heb vanavond na de gig (ging goed, maar sloom publiek etc) de stroom van de buizenamp van een der gitaristen uitgeschopt per ongeluk. Kan dat heel erg kwaad? [afbeelding].
zo waarquote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:35 schreef Deansensitized het volgende:
[Ares]
Niet puntig genoeg!
[/Ares]
Die ziet er wel weird uitquote:Op zondag 24 februari 2008 12:02 schreef Deansensitized het volgende:
[ afbeelding ] Dean MLCoustic
[ afbeelding ]
Shredden bij het kampvuur natuurlijkquote:Op zondag 24 februari 2008 13:01 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Die ziet er wel weird uit. Ik heb nog liever een gewoon dean plank dan een acoustic. Voor wie is dit bedoelt? Metal guitarist unplugged?
Voor mij bijvoorbeeldquote:Op zondag 24 februari 2008 13:01 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Die ziet er wel weird uit [afbeelding]. Ik heb nog liever een gewoon dean plank dan een acoustic. Voor wie is dit bedoelt? Metal guitarist unplugged?
Nu nog even leren shreddenquote:Op zondag 24 februari 2008 13:17 schreef SNArky het volgende:
[..]
Shredden bij het kampvuur natuurlijk [afbeelding]
Die winkel op de Koninginneweg heet Robberts, en dat zijn regelrechte afzetters. Feedback heb ik het ook niet zo op. Wat zou Dirk Witte ongeveer vragen voor zo'n afstelbeurt?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:37 schreef Gitarist het volgende:
A'dam: Dirk Witte
Utrecht: Dirk Witte / Feedback
Hilversum: the Bass palace (of zoiets, op de Koninginneweg iig)
Die zit niet op de Koninginneweg. Geen afzetters, wel een goede winkel maar ook erg duur.quote:Op zondag 24 februari 2008 17:56 schreef nicoo het volgende:
ik denk dat je bass connection in hilversum bedoelt ?
Er is wel ergens een bassistentopic, maar hier zitten ook een aantal hoor, volgens mij is dat topic vrij dood.... en je kan hier ook best je vragen stellen, altijd bereid te helpen!quote:Op zondag 24 februari 2008 16:10 schreef Scylla het volgende:
Ongetwijfeld het juiste topic om deze vraag te stellen, aangezien er bij mijn weten geen centraal bassisten topic is.
Ik duik binnenkort met mijn keigave grungeband weer het opnamehok in, en wil voor die tijd wel nog even mijn jazzbass helemaal afstellen. Halspen moet misschien aangedraait worden, er mist een schroefje op de brug, en hij moet dus een beetje afgesteld worden. Kent iemand misschien ergens in Amsterdam/Utrecht/Hilversum een goede plek om dat te laten doen?
Welkom Alex!quote:Op zondag 24 februari 2008 18:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb sinds enige tijd een geleende Fender Strat staan, twee boeken over gitaar spelen (Gitaarspelen voor dummies en De Gitaar van Ralph Denyer) en een vriend die aangeboden heeft me wat les te geven, dus ik kom me hier maar eens melden als beginnend gitarist.
feedback zou ik nooit iemand aanraden... schijnen gitaren zoek te raken zo af en toe...quote:Op zondag 24 februari 2008 16:37 schreef Gitarist het volgende:
A'dam: Dirk Witte
Utrecht: Dirk Witte / Feedback
Hilversum: the Bass palace (of zoiets, op de Koninginneweg iig)
Jij ook al hier?quote:Op zondag 24 februari 2008 19:31 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Welkom Alex! [ afbeelding ]
Nee!quote:Op zondag 24 februari 2008 19:57 schreef brother52 het volgende:
Dean, al ingeschreven voor de slag om waldrock?
AoDquote:Op zondag 24 februari 2008 18:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb sinds enige tijd een geleende Fender Strat staan, twee boeken over gitaar spelen (Gitaarspelen voor dummies en De Gitaar van Ralph Denyer) en een vriend die aangeboden heeft me wat les te geven, dus ik kom me hier maar eens melden als beginnend gitarist.
Nee, als coverbandje (wat we nu voornamelijk nog zijn) maak je weinig kans volgens mij.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:04 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nee! [ afbeelding ]
Zal het morgen meteen doen!
Jullie?
Yep, ik doe aan ontwikkelingshulp.quote:Fries om útens?
Is ook wel lastig hoor, maar als het eenmaal lukt is dat zo vetquote:Op zondag 24 februari 2008 20:19 schreef brother52 het volgende:
Ja, we moeten inderdaad eens beginnen met eigen werk te schrijven. De ideeen zijn er wel maar om ze te vertalen naar volledige nummers blijft het meestal op steken.
quote:Op zondag 24 februari 2008 20:19 schreef brother52 het volgende:
Yep, ik doe aan ontwikkelingshulp.
Ha Litpho, da's inderdaad een tijdje terug. Hoe is het?quote:
Goed. Te weinig tijd om te spelen, teveel tijd online, de muziekverzameling groeit, de concertagenda loopt langzaam weer vol. The usualquote:Op zondag 24 februari 2008 21:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ha Litpho, da's inderdaad een tijdje terug. Hoe is het?
De uitsmijter/portier/melkertbaanaanwezige neger van mijn middelbare school speelde ook zo... En hij deed het net zo soepel als dat ik met rechts gewoon speelde.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:38 schreef MrReElmo het volgende:
[..]
Net zoals Doyle Bramhall II, die heeft ook de lage E onderaan hangen.
Dick Dale speelt volgens mij ook zo.quote:Op zondag 24 februari 2008 21:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De uitsmijter/portier/melkertbaanaanwezige neger van mijn middelbare school speelde ook zo... En hij deed het net zo soepel als dat ik met rechts gewoon speelde.
afslaan die gozert dan! beetje botten laten breken zodat ie niet kan drummen...quote:Op zondag 24 februari 2008 23:27 schreef brother52 het volgende:
Damn, ik krijg net een mailtje dat onze drummer de komende 6 weken in het gips zit.![]()
[..]
Dick Dale speelt volgens mij ook zo.
quote:Op zondag 24 februari 2008 19:57 schreef brother52 het volgende:
Dean, al ingeschreven voor de slag om waldrock?
Zoom 505? Ik stel een hamer voorquote:Op maandag 25 februari 2008 14:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En zoja: iemand tips hoe ik er tof geluid uit krijg?
Zoom is sindsdien echt steeeeeeeeeeeerk verbeterd. De G2 maakt een goed geluid heb ik me laten vertellen (maar dat kan Dribbel_ beter) en ik heb de B2. Geweldig ding voor de prijs. De 2.1 versies lijken me best stoer, zeker gezien je zo vanaf USB ermee kan opnemen.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zoom 505? Ik stel een hamer voor.
Zoom is mijn grootste miskoop op gitaargebied geweest, vroeger, ten tijde van de 2020. Eerder Behringer.
Oh, ongetwijfeld, maar de 505 is niet echt een recent model natuurlijk. Maar goed, blijkbaar was daar de vernieuwing en verbetering al ingezet. Toch klinkt die hamer ook wel verleidelijk...quote:Op maandag 25 februari 2008 14:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zoom is sindsdien echt steeeeeeeeeeeerk verbeterd.
Gewoon in de fik steken, over de asresten heenpissen en naakt een rondje eromheen gaan dansen tijdens volle maan...quote:Op maandag 25 februari 2008 14:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld, maar de 505 is niet echt een recent model natuurlijk. Maar goed, blijkbaar was daar de vernieuwing en verbetering al ingezet. Toch klinkt die hamer ook wel verleidelijk....
Zoom.... Charisma -1quote:Op maandag 25 februari 2008 14:23 schreef Witchfynder het volgende:
Precies. Gewoon de hamer op zo'n 505 of 506 idd.
En als je dan op zoek bent naar een leuke tuner (zoals ik destijds) en de keuze hebt tussen een Boss of Korg tuner voor 90,- of een Zoom B2 multi-effect met erg snel reagerende tuner voor 109,-, dan kun je best voor zo'n Zoom gaan. Ik wel althans..
Nee, Boss is fijn. Ik associëer Boss nog steeds met plakkerige, stoffige, naar oud bier ruikende oefenruimtes.quote:
ach op het feit van doorgebrande en afbrekende diode na is een 707 nog best redelijk, netzo als Cynic zei, als je niksbeters gewend bent kan het er goed mee doorquote:Op maandag 25 februari 2008 14:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld, maar de 505 is niet echt een recent model natuurlijk. Maar goed, blijkbaar was daar de vernieuwing en verbetering al ingezet. Toch klinkt die hamer ook wel verleidelijk....
Arme jongen,... wat voor oneerlijk onheil is er in je leven gebeurd?! Boss is bij mij nog steeds uitgestrekte lavendelvelden, dames in witte bikini's met pullen Hoegaarden en chocolade poepende engeltjes...quote:Op maandag 25 februari 2008 14:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, Boss is fijn. Ik associëer Boss nog steeds met plakkerige, stoffige, naar oud bier ruikende oefenruimtes..
Maar dat zegt meer over jouw oefenruimtes dan over Boss lijkt me...quote:Op maandag 25 februari 2008 14:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, Boss is fijn. Ik associëer Boss nog steeds met plakkerige, stoffige, naar oud bier ruikende oefenruimtes..
Daar doe ik het nu juist voor.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:32 schreef Witchfynder het volgende:
plakkerige, stoffige, naar oud bier ruikende oefenruimtes..
Ik doe het voor de groupies (wil nog niet echt lukken tot nu toe).quote:
quote:Op maandag 25 februari 2008 14:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar dat zegt meer over jouw oefenruimtes dan over Boss lijkt me...
Ohja, die was ik bijna vergeten (wat direct aangeeft in hoeverre dat tot nu toe luktquote:Op maandag 25 februari 2008 14:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik doe het voor de groupies (wil nog niet echt lukken tot nu toe).
Waar ik trouwens helemaal geen tijd voor heb. Dat wordt dus woensdag of later, of via internet bestellen. Iemand tips voor winkels die snel leveren (en goedkoop zijn, en een fatsoenlijk apparaat aanbieden)?quote:Op maandag 25 februari 2008 14:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Afgezien van een stemapparaat, maar die kutwinkel is dicht op maandag. Ik koop er morgen wel eentje in Alkmaar.
Via Ritmo in Rotterdam.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar dat zegt meer over jouw oefenruimtes dan over Boss lijkt me...
Dat bovenop de PA heeft wel watquote:
Dat verschilt dus niet al teveel van bijv. een Whammy of een wah. Of in het geval van veel gitaristen: snarenquote:Op maandag 25 februari 2008 18:17 schreef Cynic het volgende:
wat moet je met een killswitch op je bas?
ik vind het op een gitaar al vrij overbodig (Morello en Buckethead doen er misschien nog wat grappigs mee)
Nouja, een wah is nog wel redelijk toepasbaar, een whammy inderdaad wat minder (wat niet wegneemt dat ik er 1 hebquote:Op maandag 25 februari 2008 18:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat verschilt dus niet al teveel van bijv. een Whammy of een wah. Of in het geval van veel gitaristen: snaren.
Als het goed is staat het voltage en de polariteit gewoon op je GT8. Voeding kopen kan bij de plaatselijke electronicazaakquote:Op maandag 25 februari 2008 14:54 schreef Aresdreams het volgende:
zuurder is je adapter voor je boss GT-8 laten liggen in de oefenruimte, maar het pedaal zelf al thuis hebben liggen, en geen idee hebben waar ik nou eigenlijk een voeding kan kopen
Moet je wel even kijken of het stekkertje wel past, sommige merken hebben er echt de vreemdste dingen opzittenquote:Op maandag 25 februari 2008 18:27 schreef SNArky het volgende:
[..]
Als het goed is staat het voltage en de polariteit gewoon op je GT8. Voeding kopen kan bij de plaatselijke electronicazaak.
Zit er geen gewone adapterstekker in dan? Bij mijn Korg namelijk wel, maar dat zegt natuurlijk niks.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Moet je wel even kijken of het stekkertje wel past, sommige merken hebben er echt de vreemdste dingen opzitten
is geloof ik ornd de 14 volt, en heb liever een voeding van boss zelf, zodat ik zeker weet dat ie goed is.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:27 schreef SNArky het volgende:
[..]
Als het goed is staat het voltage en de polariteit gewoon op je GT8. Voeding kopen kan bij de plaatselijke electronicazaak.
Past wel hoor, zijn van die standaard busjes.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Moet je wel even kijken of het stekkertje wel past, sommige merken hebben er echt de vreemdste dingen opzitten [afbeelding]
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:15 schreef Jordy-B het volgende:
Kan je beter even in het normale gitaristentopic vragen... Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien.
dusquote:Op maandag 25 februari 2008 18:41 schreef qu63 het volgende:
heeft er iemand enig idee welke Nederlandse (online) winkels dit soort ophangsystemen verkopen?
Dat de gitaar dus horizontaal hangt, ipv verticaal
Nou ja, kill switch is het woord niet helemaal. Standby switch is beter. Ik heb zelf geen moer aan een volumeknop, want ik zet hem open of dicht. Kan ik daar net zo goed een SPST switch voor hebben. Maar op deze bas heb ik al een switch voor mijn elementen en dan ziet het er misschien gek uit en aangezien het oog ook wat wil, doe ik het misschien niet op deze bas.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:17 schreef Cynic het volgende:
wat moet je met een killswitch op je bas?
ik vind het op een gitaar al vrij overbodig (Morello en Buckethead doen er misschien nog wat grappigs mee) maar voor een basgitaar zie ik niet direct een handige toepassing.
Als het nauwelijks wat scheelt en de tuner gewoon goed is? Ja. Een metronoom om dingen goed te leren is best erg handig.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mocht ik morgen nog tijd vinden om langs een muziekwinkel te gaan, aan een stemapparaat kopen kan ik vast niet veel doms doen he? En is het nuttig om een tuner/metronoom combinatie te kopen? Kost immers nauwelijks meer.
[ afbeelding ]
Zou dat iets zijn?
ik dacht ze een keer bij feedback gezien te hebben, maar daar vind ik ook niks meerquote:Op maandag 25 februari 2008 19:40 schreef Deansensitized het volgende:
Laatst wel eens ergens gezien, maar kan ze niet meer vinden...
Dan kijk ik morgen maar even of ze dat ding in de winkel op voorraad hebben. Kan misschien wel even voor ik naar school ga, en anders hoop ik maar dat het laatste college niet te lang duurt.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:55 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb zelf nooit zoveel baat gehad aan een metronoom, maar kan wel handig zijn. Aan Boss of Korg kun je je niet miskopen iig..
Push pull potmeter gebruiken om te standbyen, trek aan de knop en *STILTE*quote:Op maandag 25 februari 2008 19:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou ja, kill switch is het woord niet helemaal. Standby switch is beter. Ik heb zelf geen moer aan een volumeknop, want ik zet hem open of dicht. Kan ik daar net zo goed een SPST switch voor hebben. Maar op deze bas heb ik al een switch voor mijn elementen en dan ziet het er misschien gek uit en aangezien het oog ook wat wil, doe ik het misschien niet op deze bas.
Dit ding heeft bijv helemaal geen volumeknop, maar enkel zo'n switch:
[ afbeelding ]
Dit is de Epiphone Nikki Sixx Blackbird, voor de geïnteresseerden.
Dat is een leuke die heb ik hier ook gehad (nu tuner in mijn amp) doet het goed, jammer is dat de metronoom het niet meestuurt over de amp maar een klein intern speakertje. verder is ie ook geschikt voor akoestiese gitaarsquote:Op maandag 25 februari 2008 19:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mocht ik morgen nog tijd vinden om langs een muziekwinkel te gaan, aan een stemapparaat kopen kan ik vast niet veel doms doen he? En is het nuttig om een tuner/metronoom combinatie te kopen? Kost immers nauwelijks meer.
[ afbeelding ]
Zou dat iets zijn?
Hm. Tuurlijk! Ff kijken of die er zijn in de 'look' die ik zoek.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Push pull potmeter gebruiken om te standbyen, trek aan de knop en *STILTE*
ah, precies. ja daarvan zie ik het nut ook wel in.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou ja, kill switch is het woord niet helemaal. Standby switch is beter. Ik heb zelf geen moer aan een volumeknop, want ik zet hem open of dicht. Kan ik daar net zo goed een SPST switch voor hebben. Maar op deze bas heb ik al een switch voor mijn elementen en dan ziet het er misschien gek uit en aangezien het oog ook wat wil, doe ik het misschien niet op deze bas.
Dit ding heeft bijv helemaal geen volumeknop, maar enkel zo'n switch:
[ afbeelding ]
Dit is de Epiphone Nikki Sixx Blackbird, voor de geïnteresseerden.
Kweenie. Nog wel onder de 1000 meen ik.quote:
Nee, gewoon via de website besteld. Ze zitten hier niet in de buurt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:02 schreef Aresdreams het volgende:
besteld in de winkel?
zo ja: wacht nog maar ff een half jaar
Grappig ding, ik ben ook nog op zoek naar een metronoom, of eigenlijk, ik moet er gewoon een gaan halen een keer.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Over bestellen gesproken: ik heb die Boss TU-80 maar bij Feedback besteld. De muziekwinkel in Alkmaar had 'm niet op voorraad en was aardig wat duurder. De overige tuner/metronoom combinaties waren ook niet zo interessant, dus dan maar zo.
Volgens de verkoper in de winkel in Alkmaar zijn er wel vrij veel mensen die klagen over het volume van het speakertje in die Boss TU-80. Het volume zou nogal wat te wensen over laten. Hij had er nog 2 staan die beter hoorbaar waren, althans dat zei hij, hij had de Boss dus niet op voorraad, dus die heb ik niet gehoord.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:33 schreef Goover het volgende:
[..]
Grappig ding, ik ben ook nog op zoek naar een metronoom, of eigenlijk, ik moet er gewoon een gaan halen een keer.
Een drummer past niet in mijn kamerquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:38 schreef Aresdreams het volgende:
ach ja... metronoom zit ook in mijn Zoom 707-GFX, maar ik kan er niet mee omgaan
liever een levende drummer, die speelt wat makkelijker mee als ik er te veel naast drijg te zitten
Tip: als je onder de 220bpm begint met oefenen is het makkelijkerquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:38 schreef Aresdreams het volgende:
ach ja... metronoom zit ook in mijn Zoom 707-GFX, maar ik kan er niet mee omgaan
Dan moet je heftig gaat solderen en misschien zelfs meer. Je moet je batterij immers kwijt + connectie @ electronica. En je moet andere potmeters hebben, want actieve elementen werken met 25K pots heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:29 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom is hier al zo lang niet gereageerd??
Heb ook een vraagje: als ik nu actieve EMG's ipv mijn passieve EMG's wil installeren, moet ik dan ook nog gaan solderen? Hmmm, nu ik het me bedenk, ik moet dat sowieso omdat ik dan ook meteen die potmeter die niet werkt kan vervangen... Wil ze toch eens gaan bestellen denk ik, straks eens kijken hoe het zit met bestellen in Duitsland.
Ik heb al zeker 3 of 4 bandjes, vandaar dat het tijd werd dat ik eens een instrument leer bespelen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:43 schreef Goover het volgende:
Ook zit ik niet in een bandje...
De potmeters zitten erbijquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan moet je heftig gaat solderen en misschien zelfs meer. Je moet je batterij immers kwijt + connectie @ electronica. En je moet andere potmeters hebben, want actieve elementen werken met 25K pots heb ik begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |