Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Ik niet, ik gaquote:
Hoe de fuck kan je twijfelen over RATM?!?!?! Ik was eerst van plan naar Rock Am Ring te gaan voor die helden!!quote:
Verkoop je de Ponyquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:15 schreef Dribbel_ het volgende:
kost me weer een klap geld
wat ik neit heb
Precies. Ik ben nu al 100% zeker dat ik ver bij Landgraaf uit de buurt ga blijvenquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:15 schreef Even het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan je twijfelen over RATM?!?!?!
Tevens allerlaatste gig in Nederland ever! Is al een reünie tour, het is nu of nooit!quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:15 schreef Even het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan je twijfelen over RATM?!?!?! Ik was eerst van plan naar Rock Am Ring te gaan voor die helden!!
Ik twijfel niet ik heb geen geldquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:15 schreef Even het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan je twijfelen over RATM?!?!?! Ik was eerst van plan naar Rock Am Ring te gaan voor die helden!!
Dat is bullshit aangezien ze ook een concert tour ernaast doenquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:18 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Tevens allerlaatste gig in Nederland ever! Is al een reünie tour, het is nu of nooit!
Heb ik me laten vertellen.
Daar ben ik niet zo zeker van, ik verwacht nog wel losse concertenquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:18 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Tevens allerlaatste gig in Nederland ever! Is al een reünie tour, het is nu of nooit!
Heb ik me laten vertellen.
Tja je houdt er van of je doet het nietquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Precies. Ik ben nu al 100% zeker dat ik ver bij Landgraaf uit de buurt ga blijven.
De band is prima, maar ik kan Zach niet velen. Morello is wel briljant natuurlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:22 schreef Even het volgende:
Tja je houdt er van of je doet het niet
Hij moet inderdaad niet al te politieke speeches gaan houden van 10 minuten tussen elk nummerquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
De band is prima, maar ik kan Zach niet velen. Morello is wel briljant natuurlijk.
een dag later schijnbaar in Antwerpen, helft goedkoperquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik twijfel niet ik heb geen geldik twijfel of ik aan geld moet komen om te gaan
[..]
Dat is bullshit aangezien ze ook een concert tour ernaast doen
Los concert?!quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:32 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
een dag later schijnbaar in Antwerpen, helft goedkoper
Gitaarpraat?quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ook!![]()
Damn, wat een line-up
Nee, TVP en op Pinkpop komen een hoop gitarenquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:27 schreef Goover het volgende:
[..]
Gitaarpraat?
Ik ook, maar niet voor de hoofdacts...
Oeh very very nicequote:Op woensdag 13 februari 2008 16:19 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, of onderdeel van tour, weet ik het
ik weet wel een ander ding: ik ga kaartjes hebben
32 euro valt meequote:Op woensdag 13 februari 2008 17:21 schreef Aresdreams het volgende:
geen idee, kijk ff op de site van ratm
ik heb ze via een vriendin geregeld.
Leuke naam ookquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:25 schreef Cynic het volgende:
okay, vanavond toch maar naar Paardpop [afbeelding]
En dan kan ik ook The Girls eens gaan kijkenquote:
quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
En dan kan ik ook The Girls eens gaan kijken
Misschien kan ik meteen wel auditie doen als gitarist. Hoewel ik wel een beetje het idee heb dat ik niet helemaal in het plaatje pas.
aan de andere kant: britpophaar is snel geregeldquote:
waarheen?quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe goed bereikbaar is het eigenlijk daarheen met openbaar vervoer
en terug vooral ?
Paardenkop.quote:
Good man.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:12 schreef Deansensitized het volgende:
* kijkt Youtube filmpjes van Bill Bailey![]()
Je hebt die Thalys dinges die in Antwerpen stopt. Maar ja ik weet niet of die laat in de avond nog terug gaat...quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe goed bereikbaar is het eigenlijk daarheen met openbaar vervoer
en terug vooral ?
quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:21 schreef ibaneX het volgende:
Lollers [afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=na5CNNXeuRU&feature=related
Ik heb die hele CD. Vooral hun 'Nothing Else Matters' en 'Ride The Lightning' zijn echt briljant.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:21 schreef ibaneX het volgende:
Lollers![]()
vet!!!quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:21 schreef ibaneX het volgende:
Lollers![]()
als het om antwerpen gaat...quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:29 schreef Even het volgende:
[..]
Je hebt die Thalys dinges die in Antwerpen stopt. Maar ja ik weet niet of die laat in de avond nog terug gaat...
quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:58 schreef Deansensitized het volgende:
Heb hier op stage wel een gitaar
Alleen geen elementen, noch een versterker
Ja maar dat mag heul niet, dan gaan m'n leraren huilenquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:06 schreef Deansensitized het volgende:
Neem je ook een gitaar mee naar school toch?
Zit op 't ROC..heb nu eigenlijk pauzequote:Op donderdag 14 februari 2008 11:11 schreef EroSenninn het volgende:
Gelukkig zit ik nog op de middelbare schoollekker op het schoolgitaartje rammen altijd leuk, maar er komen altijd wel leraren zeuren magtie wat zachter? mjaa uren skippen om gitaar te spelen is ook weer zo wat
Begint te twijfelen of tie nog een jaar blijft zitten... anders geen gitaar meer op schoolquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:14 schreef Deansensitized het volgende:
Ook MBO'er, maar er stonden bij ons op school heul geen gitaren
Whehehehehequote:Op donderdag 14 februari 2008 12:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Godver m'n "repareer alles met tape" methode werkt niet altijd
[ afbeelding ]
nouja dan blijf ik maar thuis
Nee inderdaadquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
Blijven zitten om op school gitaar te kunnen spelen is nou ook weer niet iets wat ik zou doen
SD SH-4 JB... ben er erg tevreden over...quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Deansensitized het volgende:
Doe je goed, succes! [ afbeelding ]
En heren, pick-up advies. Ik ben van plan onze zanger een element kado te doen voor een gitaar die ik voor hem aan het verspijkeren ben, maar loop vast. Hij wil geen actieve, dus een EMG [ook te duur] maar ook een leuke set Seymour Duncans AHB-1 [actief, 110 euro] wil hij niet.
Nu zat ik te denken aan EMG-HZ serie, de H4 welteverstaan, maar welke neem ik dan? Hij heeft alleen een brugelement, dus 1 humbucker is voldoende. EMG heeft een H4 en H4A volgens Voxhumana.com, maar welke moet waarin, weten jullie dat?
Ook moet hij clean wel lekker zijn, dus niet te modderig, maar ook niet te schel, gewoon lekker helder.
Of hebben jullie nog andere/betere aanraders? Er word flink mee geragd en gemetalled, dus beetje lekkere output is wel gewenst. Ook niet te duur, mijn budget is rond 80 euro [maar iets meer voor een beter element is wel ok].
Kleine samenvatting:
-Hoge output
-Hardrock/metal
-Ook clean moet lekker zijn
-Passief
-Enkele humbucker
-Rond de 80 euro
Wie kan me helpen? [ afbeelding ]
Thanks... nu nog werk zoekenquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:48 schreef Deansensitized het volgende:
Goed bezig Jimmy! [ afbeelding ]
Yep. Kun je makkelijker wikkelen daar.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De bassnaren van een setje nylon snaren hebben altijd aan één uiteinde een stukje van een paar centimeter dat veel minder stug is dan de rest van de snaar. Is dat gedaan zodat je die kant vast kan maken aan de brug?
Hoezo, wilde je vanavond ook naar de Koornbeurs gaan voor het gratis celtic punk optreden?quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Godver m'n "repareer alles met tape" methode werkt niet altijd
[ afbeelding ]
nouja dan blijf ik maar thuis
Verkapte ik-heb-hulp-nodig-bij-mijn-valentijnsdag-cadeautje-postquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Deansensitized het volgende:
Doe je goed, succes! [ afbeelding ]
En heren, pick-up advies. Ik ben van plan onze zanger een element kado te doen voor een gitaar die ik voor hem aan het verspijkeren ben, maar loop vast. Hij wil geen actieve, dus een EMG [ook te duur] maar ook een leuke set Seymour Duncans AHB-1 [actief, 110 euro] wil hij niet.
Nu zat ik te denken aan EMG-HZ serie, de H4 welteverstaan, maar welke neem ik dan? Hij heeft alleen een brugelement, dus 1 humbucker is voldoende. EMG heeft een H4 en H4A volgens Voxhumana.com, maar welke moet waarin, weten jullie dat?
Ook moet hij clean wel lekker zijn, dus niet te modderig, maar ook niet te schel, gewoon lekker helder.
Of hebben jullie nog andere/betere aanraders? Er word flink mee geragd en gemetalled, dus beetje lekkere output is wel gewenst. Ook niet te duur, mijn budget is rond 80 euro [maar iets meer voor een beter element is wel ok].
Kleine samenvatting:
-Hoge output
-Hardrock/metal
-Ook clean moet lekker zijn
-Passief
-Enkele humbucker
-Rond de 80 euro
Wie kan me helpen? [ afbeelding ]
Als ik clean wil spelen, pak ik wel mijn akoestische gitaarquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:57 schreef Witchfynder het volgende:
Je kunt ook een Seymour Duncan SH-5 proberen. Die metalt flink (Ran gebruikt die) maar heeft ook een erg mooie clean.
Hahaquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als ik clean wil spelen, pak ik wel mijn akoestische gitaar![]()
Net eindelijk erachter gekomen waarom ik toch zo'n enorme optater kreeg als ik de snaren aanraakte en tegelijkertijd de verwarming (ja, ik weet het, klinkt niet logisch om tegelijk te doen, maar als ik de verwarming wil bijstellen, demp ik de snaren even) Er stond gewoon 23 volt wisselspanning op het aardecontact...
Dus verschil tussen snaren van gitaar en aarde was 23 volt. Bleek dat een stekker van mijn server (in gitaarkamer) niet helemaal goed zat. Versterker zoemt ook een stuk minder in één keer.
Wil ook nog eens een setje EMG-HZ voor mezelf. Al verschillende gitaren bespeeld waar die in zaten, en ben er erg over te sprekenquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Verkapte ik-heb-hulp-nodig-bij-mijn-valentijnsdag-cadeautje-post [afbeelding]
Waarom geef je de zanger van je band zoiets cadeau [afbeelding]
Tja, die EMG-HZ's heb ik zelf ook, maar lees overal dat ze nogal muddy klinken. Kan het niet echt zeker zeggen. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal op die Yamaha na, maar die EMG's geven dan toch wel een iets hogere output. Zou ze wel eens willen horen naast actieve EMG's, maar ja, die heb ik niet bij de hand...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |