Zullen ze in Zuidhorn niet blij mee zijn. Het is nog best een druk station. Forensen en overstappers voor de bus naar Zernikequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
ik doelde ook niet alleen op sluiting, maar ook opbreken van het station
Ik heb een keer mijn mountainbike meegenomen in de trein zonder daarvoor een kaartje er voor gelkocht te hebben. Kwam de conducteur, ja meneer dat wordt alsnog dokken. Nee meneer de conducteur, in de officiele regels vn de NS staat letterlijk: Onder een vouwfiets wordt verstaan een fiets met een schanier. (Of dat nu nog zo is weet ik niet) En laat deze fiets nou net ook een scharnier hebben. Oh, ja? Ja want ik heb achtervering en daar zit het scharnier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
Zag trouwens afgelopen vrijdagmiddag bij de halte Leeuwarden Achter de Hoven liefst 1 man met een vouwfiets wachten.
Doe er wat aan danquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:45 schreef tomme6 het volgende:
Deel 89 alweer! wat gaat het snel zeg ^^ En nog steeds geen veranderingen aan de op
Wat moet er dan anders worden?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:45 schreef tomme6 het volgende:
Deel 89 alweer! wat gaat het snel zeg ^^ En nog steeds geen veranderingen aan de op
Volgens mij is dit een van de zware treinongevallen bij Schiedam...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Kom net deze tegen op Google... iemand enig idee wanneer dit was?ziet er behoorlijk heftig uit
http://www.rhrr.nl/Images/BMO/Treinongeval.jpg
Doe het zelfquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 18:45 schreef tomme6 het volgende:
Deel 89 alweer! wat gaat het snel zeg ^^ En nog steeds geen veranderingen aan de op
Ik zie het nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:19 schreef Socios het volgende:
Alleen staan sommige kopjes dwars door de foto´s of ben ik enige die dat zo ziet?
Goeie, zoeken we op. Enig idee van de locatie?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Kom net deze tegen op Google... iemand enig idee wanneer dit was?ziet er behoorlijk heftig uit
http://www.rhrr.nl/Images/BMO/Treinongeval.jpg
Sorry dit had niet gequote moeten worden, maar geëdit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een zwaar treinongeval bij Rotterdam... Intercity boort zich in stopper, 27 december 1982.
Hmmz, okey, vaag... iemand anders enig idee hoe dat kan?quote:
Hij heeft gelijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:58 schreef SNArky het volgende:
"If a train is large and comfortable, you don't need a destination"
--Paul Theroux
Hmm. Zelf gebruik ik FF2. Misschien kun je eens in het bug subforum zoeken wat het zou kunnen zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:06 schreef Socios het volgende:
Ik gebruik oude lay-out (foksilver dus). (Ctrl +) F5´en werkt helaas niet. Verder IE7 als browser. Net even gekeken met ´baggerlayout´, geen verschil. Echt vaag...
Ik moet maar eens wat boeken van hem gaan lezen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk![]()
Die man is een grootheid trouwensAl zou je maar een kwart doen van de treinreizen die hij al gemaakt en beschreven heeft, dan ben je het menneke hier hoor
Basiskennisquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:33 schreef SNArky het volgende:
Ik moet maar eens wat boeken van hem gaan lezen...
Volgens mij heb ik ook al eeuwen een boek van hem over treinreizen in de kast staan, maar hoewel ik op driekwart ben gekomen zo'n acht jaar geleden, heb ik het nog niet uit...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Basiskennis
ik heb het lang geleden ooit eens gelezen, weet er eigenlijk weinig meer van
Op de foto zien we de restanten van treinstel 959 en loc 1220. De Plan V was op 27 december 1982 als stoptrein onderweg van Leiden naar Rotterdam CS en ging na station Schiedam-Rotterdam West door stoptonend sein heen, waardoor de trein frontaal in botsing kwam met de 1220 die met een D-trein onderweg was van Kopenhagen naar Hoek van Holland Haven. De ravage was enorm, desondanks vielen er slechts 3 doden, en 32 gewonden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Kom net deze tegen op Google... iemand enig idee wanneer dit was?ziet er behoorlijk heftig uit
http://www.rhrr.nl/Images/BMO/Treinongeval.jpg
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:20 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Op de foto zien we de restanten van treinstel 959 en loc 1220. De Plan V was op 27 december 1982 als stoptrein onderweg van Leiden naar Rotterdam CS en ging na station Schiedam-Rotterdam West door stoptonend sein heen, waardoor de trein frontaal in botsing kwam met de 1220 die met een D-trein onderweg was van Kopenhagen naar Hoek van Holland Haven. De ravage was enorm, desondanks vielen er slechts 3 doden, en 32 gewonden.
Bron: Rob en Marcel van Ee - Ongevallen op Nederlands Spoor (Uitgeverij de Alk 1997), pagina 60-61
Leer eens lezen dan voor je mensen op boertige wijze terecht wijst!quote:
Aanrader, leuk boek voor de saaie zondag!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
en nou ga ik het ook kopen, dat gedonder heel de tijd...
Door de 1311 om precies te zijn, volgens deze bronquote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:13 schreef Duvel het volgende:
Sprinter 2008 is in 1976 in Schiedam naar de klote geholpen door een 1300.
Overigens plaatst die bron de botsing van de 1220 en de 959 op 27 december 1980 ipv 1982, dus hoe betrouwbaar dat allemaal is...quote:Locomotief 1311 trekt op 4 mei 1976 de internationale trein D215 vanuit Hoek van Holland richting Munchen. Vlak voor het station Schiedam-Rotterdam West staat op hetzelfde spoor de stoptrein 4125 richting Rotterdam te wachten om het station te kunnen binnenrijden. De internationale trein wordt over het linkerspoor geleidt om voor de stoptrein uit verder te kunnen.
Voor dat linkerspoor staat in het station Schiedam-Rotterdam West de sprinter 4116 richting Hoek van Holland te wachten voor rood sein. Het vertreklicht op het perron brandt dan ook niet, maar de HoofdConducteur, afgeleidt door en in- en weer uitstappende passagier, merkt dat niet op en geeft het vertreksignaal. De machinist ziet het rode StopTonende Sein 60 over het hoofd. De sprinter trekt snel op, de D-trein tegemoet. Om 7.54 uur boort het lichte treinstel 2008 zich frontaal in de zware locomotief 1311. Er vallen 24 doden, 5 zwaar gewonden en tientallen lichtgewonden.
Daar schijnen nogal wat schoolgaande kinderen in te hebben gezeten, erg naar. De Sprinter was volledig vernield. De andere stoptrein (Plan V) raakte inderdaad ook beschadigd, maar dan licht.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Door de 1311 om precies te zijn, volgens deze bron
[..]
Nog knapper is maar drie doden in het verwrongen staal van die Plan V op de foto waar deze discussie mee begon...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Knap, wel. 24 doden, en er is maar 1 bak stuk.
in het oosten ook niet. bv. station Varsseveld en Aalten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Hebben meerdere stations in het noorden niet
dat kan zijn, maar Varsseveld is het op bepaalde tijdstippen wel voor een klein dorp erg druk. Ik hoop dat er nog een x een slagboom komt, want als de machinist het idee heeft dat hij niet gezien wordt bij het wegrijden claxoneert ie en dan ga je - als je geen koptelefoon met muziek op hebt - kapot aan het geluid.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee, maar het gaat wel om rustige stations, waarbij er een zodanig lage risicograad is dat het veilig wordt bevonden om geen overwegbomen te plaatsen.
Jajajaquote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leer eens lezen dan voor je mensen op boertige wijze terecht wijst!
Wat op de foto ligt is een Plan V. Zie o.a. de deuren van het treinstel. Of het de 957, 959 of whatever is, boeit niet echt meer zo te zien. Sprinter 2008 is in 1976 in Schiedam naar de klote geholpen door een 1300.
Ik weet er alles vanquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:38 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat kan zijn, maar Varsseveld is het op bepaalde tijdstippen wel voor een klein dorp erg druk. Ik hoop dat er nog een x een slagboom komt, want als de machinist het idee heeft dat hij niet gezien wordt bij het wegrijden claxoneert ie en dan ga je - als je geen koptelefoon met muziek op hebt - kapot aan het geluid.
Bovendien staan er wel van die vaartminderende hekken, zodat je nooit in 1 keer door kunt crossen. En als je ondanks die hekken nog raar moet doen, wat heeft een overwegboom dan nog voor zin?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee, maar het gaat wel om rustige stations, waarbij er een zodanig lage risicograad is dat het veilig wordt bevonden om geen overwegbomen te plaatsen.
in varsseveld en aalten zijn zelfs niet van dat soort hekken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bovendien staan er wel van die vaartminderende hekken, zodat je nooit in 1 keer door kunt crossen. En als je ondanks die hekken nog raar moet doen, wat heeft een overwegboom dan nog voor zin?
Maar er staan sowieso facultatieve fluitborden, als de veiligheid in geding komt, moet de machinist op de claxon knallenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee, maar het gaat wel om rustige stations, waarbij er een zodanig lage risicograad is dat het veilig wordt bevonden om geen overwegbomen te plaatsen.
Lol! Omdat er in Sloten geen trein komt en met de bus het allemaal wat lang zou duren, was ik met de auto even langs het station gereden.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Trein nog gehaald, of lukte dat door het extra gewicht dat je mee moest torsen niet?
ja, ben altijd bang dat dat gebeurd, omdat ik het geluid zo teringirritant vindt. zo´n buffeltoeter gaat echt enorm hard!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:50 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Maar er staan sowieso facultatieve fluitborden, als de veiligheid in geding komt, moet de machinist op de claxon knallen
Scheemda heeft ook zo'n bord![]()
Ben ik de enige die een link ziet met de adverteerder op de trein?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Kom net deze tegen op Google... iemand enig idee wanneer dit was?ziet er behoorlijk heftig uit
http://www.rhrr.nl/Images/BMO/Treinongeval.jpg
Daar kan ik niet tegenop.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol! Omdat er in Sloten geen trein komt en met de bus het allemaal wat lang zou duren, was ik met de auto even langs het station gereden.
Mja, veel meer stats dan die heb ik ook nietquote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:54 schreef Socios het volgende:
Geweldig.Ik heb alleen me treinkilometers van oktober bijgehouden: 3.929.
Owja, en meeste km. op één dag: 856.
Die van mij zijn de 301, 302, 303, 304, 305quote:Op woensdag 31 oktober 2007 21:07 schreef Socios het volgende:
Dat zou wel vet zijn... Misschien dat ik vanaf morgen ook maar wat meer ga bijhouden. Vaakst bezochte treinstel zal afgelopen maand ongetwijfeld 3446 of 3449 zijn.
Zal mij benieuwen of het ooit van een tweede aflevering komtquote:Op donderdag 1 november 2007 08:50 schreef JDude het volgende:
ProRail hoofdrolspeler in docusoap
Je wil in zo'n weekend inderdaad niet op een bouwbureau in de weg lopen. Alhoewel: als alles goed loopt zijn bouwprocesleiders ook gewoon vriendelijk.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen of het ooit van een tweede aflevering komt
Ik bedoel, iedereen weet HOE zeer cameraploegen en media doorgaans maar vinden dat ze alles en iedereen in de weg moeten kunnen lopen. Dat wordt slaande ruzie, de eerste aflevering al. En daarna is het gelijk afgelopen
Zutphen-Winterswijk en Arnhem-Winterswijk. Trajecten waarop bijna iedere dag een storing aan seinen en/of wissels is.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:47 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Bermudadriehoek?
Mwah het zijn slechts koerswagens die vanaf Warschau opgenomen worden in andere lange afstandstreinen. Verwacht geen 15 rijtuigen die allemaal eindbestemming Moskau hebben hoor...quote:Op donderdag 1 november 2007 10:40 schreef Charango het volgende:
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het met die reistijd van 39 uur niets gaat worden van die 'Nachttrein' naar Moskou....Misschien dat er nog genoeg loodgieters en aspergestekers zijn die naar Warschau moeten, maar verder dan daar zie ik de concurentie van het vliegtuig toch al erg groot worden.
quote:Op donderdag 1 november 2007 11:39 schreef Socios het volgende:
Nou, de eerste 8 kilometer van november zitten er op, hoor.
Dat doen ze dan ook komend weekend, tegelijk met de 52-urige buitendienststelling van Ut - Wd i.v.m. het aansluiten van de nieuwe, hoge sporen aldaar.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
Daarbij komt dat ze alleen de relatief grote projecten in het weekend gefilmd hebben, zo te lezen. Niet het oplossen van de problemen in de bermudadriehoek of de aanleg van een backupsysteem voor de verkeersleiding, om maar eens iets te noemen dat minstens net zo belangrijk is.
Omdat ik uit Leeuwarden komquote:Op donderdag 1 november 2007 12:02 schreef ghizzer het volgende:
[quote]Op donderdag 1 november 2007 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
tzz, noobs, ik heb er al 126 ingetikt
[/quote
nog ijsberen of elanden onderweg tegengekomen?
Aanleggen van een backupsysteem voor de verkeersleiding lijkt me niet zo spannend om op TV te laten zien, toch?quote:Op donderdag 1 november 2007 12:42 schreef Duvel het volgende:
Dat doen ze dan ook komend weekend,
quote:Op donderdag 1 november 2007 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aanleggen van een backupsysteem voor de verkeersleiding lijkt me niet zo spannend om op TV te laten zien, toch?Beetje geschuif met servers en switches, patchkast vol kabels.. dat spreekt niet erg tot de verbeelding lijkt me. Een Obelix die even met een wissel aan het slepen is, dat is natuurlijk wel weer gaaf
Het mooie is dat je 1x tijdens de rit (of bijna bij station) op het knopje drukt en dan de deuren opgaan als de trein stilstaat.. dus je hoeft niet de knop ingedrukt te houden!quote:Op donderdag 1 november 2007 16:37 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Is het normaal voor een spurt dat je de deuren kan openen tijdens het rijden?
Inderdaad ja. En dan is er al één keer op die knop gedrukt bij het binnenrijden langs het perron en dan zie je mensen toch nog ontiegelijk vaak op die knop stouwen.quote:Op donderdag 1 november 2007 19:47 schreef thatsme het volgende:
Het mooie is dat je 1x tijdens de rit (of bijna bij station) op het knopje drukt en dan de deuren opgaan als de trein stilstaat.. dus je hoeft niet de knop ingedrukt te houden!
Leer(Ostfriesl) ab 08:41 IC 2037quote:Op donderdag 1 november 2007 22:03 schreef Socios het volgende:
Je hebt via Die Bahn geboekt? Sparangebote EUR 29,=. + reservering à EUR 1,50.? Ben benieuwd naar je reisschema.
Goede keus om (een stuk) met de ICE te gaan, heb je je reserveringsplaatsen al? Dan kun je op http://www.ice-fanpage.de/ice_service/sitzplaende_uebersicht.htm alvast je plaats bekijken.
Als je een aansluiting mist, vervalt je zitplaatsreservering neem ik aan...
Ik ook welquote:Op donderdag 1 november 2007 22:03 schreef Socios het volgende:
Je hebt via Die Bahn geboekt? Sparangebote EUR 29,=. + reservering à EUR 1,50.? Ben benieuwd naar je reisschema.
Let even op dat die actie tickets wel "zugbindung" hebben => je kan alleen maar gebruik maken van je geboekte trein en niet van andere op hetzelfde traject! Mocht je door vertragingen/fouten van de DB een aansluiting missen dan kun je natuurlijk wel gebruik maken van een andere trein. Maar mocht dat gebeuren dan kan je het beste denk ik eerst even naar een loket gaan, mij lijkt dat je dan ook gratis een nieuwe reservering krijgt...quote:Op donderdag 1 november 2007 21:46 schreef MCH het volgende:
Eindelijk vanochtend m'n treinreis voor Berlijn in de kerstvakantie kunnen boeken. Lekker chill die actietarieven nu. Ga vanaf Leer met de IC en stap in Hannover over op de ICE. Ben je toch 10 minuten eerder in Berlijn dan de internationale trein vanaf A'dam 30.50 eu pro ticket.
Kan iemand mij trouwens vertellen wat er gebeurd met je zitplaatsreservering als je een aansluiting mist door vertraging in Duitsland?
Zou kunnen. Heb voor volgende week een reisje naar Vlissingen in de planning. Is vanuit Groningen toch een mooi eindjequote:Op donderdag 1 november 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt haast wel alsof een aantal mensen in dit topic nog even een goeie klapper willen scoren tegen het eind van het jaar
Letterlijk ja, op 31 December heb ik een ritje Marne la Vallee-Chessy geboekt, met overstaps op Paris Nord en Chatelet des hallesquote:Op donderdag 1 november 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt haast wel alsof een aantal mensen in dit topic nog even een goeie klapper willen scoren tegen het eind van het jaar
quote:Op donderdag 1 november 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou kunnen. Heb voor volgende week een reisje naar Vlissingen in de planning. Is vanuit Groningen toch een mooi eindje
quote:Op donderdag 1 november 2007 22:42 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Letterlijk ja, op 31 December heb ik een ritje Marne la Vallee-Chessy geboekt, met overstaps op Paris Nord en Chatelet des halles
Roosendaal - Vlissingen..., dat is echt één van de trajecten waar ik het langst niet getreind heb. Mooi dat je daar nog ´even´ heengaat voordat de intercity daar helemaal niks meer voorstelt.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou kunnen. Heb voor volgende week een reisje naar Vlissingen in de planning. Is vanuit Groningen toch een mooi eindje
Vertel.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nog een klein plannetje, voor begin december
Het is pas gaaf als je weet wat ik ga doen op die datum en die bestemmingquote:
Gaan we zo beginnen? Het mag wel vetter zijn dan wat ik van plan ben, en ik heb redenen om daar serieus aan te twijfelenquote:Op donderdag 1 november 2007 22:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Het is pas gaaf als je weet wat ik ga doen op die datum en die bestemming
Zou wel vrij flauw zijn m nou al de kaarten op tafel te gooien he?quote:Op donderdag 1 november 2007 22:53 schreef Socios het volgende:
Vertel.Iets ´bijzonders´ dat nog net even in de huidige dienstregeling dient te gebeuren?
Nou ja, naar aanleiding van Zug-chef zn rapport over oktober, gaan een aantal mensen waarschijnlijk echt ALLES bij houden over treinreizen gedurende de laatste 2 maanden van 2007quote:Op donderdag 1 november 2007 22:54 schreef Socios het volgende:
Vast niet nummertjes noteren op een bloknootje dan.
Haha, nou ben benieuwd, als je niet verder komt dan jouw dagelijkse 42 km tegen mijn 52 km, dan moet het wel goedkomen.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou wel vrij flauw zijn m nou al de kaarten op tafel te gooien he?
Maar wat ik gisteren al zei: Als je een maand van me wil winnen: Try november![]()
Ik heb in november eerlijk geen bijzondere plannen hangen. Mogelijk dat ik nogeens EEN dagje door NRW ga toeren, maar dat is dan alles. Voor November.
Ikke niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, naar aanleiding van Zug-chef zn rapport over oktober, gaan een aantal mensen waarschijnlijk echt ALLES bij houden over treinreizen gedurende de laatste 2 maanden van 2007
Oeh, nice. Welke trajecten moet je nog? Ik weet nog dat Eijsden heel lang geduurd heeft bij mij en me allerlaatste stukje was Winschoten - Nieuweschans.quote:Op donderdag 1 november 2007 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb nog niet alle trajecten in Nederland gehad en deze val daar onder.
Ik druk altijd pas als ik de groene lamp hebquote:Op donderdag 1 november 2007 20:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad ja. En dan is er al één keer op die knop gedrukt bij het binnenrijden langs het perron en dan zie je mensen toch nog ontiegelijk vaak op die knop stouwen.
Er is een rechtstreekse IC Leer - Berlin, dat is veel vetter, al moet je dat natuurlijk wel tijdig boeken, maar dat lijkt mij verder basiskennis bij het kans willen maken op goedkoop tarief op langeafstandsreizenquote:Op donderdag 1 november 2007 22:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Leer(Ostfriesl) ab 08:41 IC 2037
Hannover Hbf an 11:14
Hannover Hbf ab 11:31 ICE 545
Berlin Hbf an 13:08 ICE 555
Eigenlijk bijna heel Noord-Holland nog en hier en daar nog wat losse stukjes, zoals 2 boogjes bij Den Haag.quote:Op donderdag 1 november 2007 23:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Oeh, nice. Welke trajecten moet je nog? Ik weet nog dat Eijsden heel lang geduurd heeft bij mij en me allerlaatste stukje was Winschoten - Nieuweschans.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eigenlijk bijna heel Noord-Holland nog en hier en daar nog wat losse stukjes, zoals 2 boogjes bij Den Haag.
Niet op de dag dat mijn vakantie begint.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Wees toch blij dat je geen Plan V had
[..]
Er is een rechtstreekse IC Leer - Berlin, dat is veel vetter, al moet je dat natuurlijk wel tijdig boeken, maar dat lijkt mij verder basiskennis bij het kans willen maken op goedkoop tarief op langeafstandsreizen
Was dat niet die trein die bij Amsterdam of Schiphol een tijdje geleden in de fik was gestoken, toen ie op dienst richting Almere zat.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:14 schreef RealZeus het volgende:
Ik reed gisteravond over de ring A10 en dan kom je ook onder opstelterrein Watergraafsmeer door. Daar stond een DD-AR bak met een zeiltje er over.
Dus ..wie heeft hem stukgemaakt/aangestoken?![]()
Ik ben een fervent Lw-Gn tuffer, en ik vraag me al een tijdje af hoe snel de GTW'tjes eigenlijk kunnen danwel mogen. Als ik in de cabine kijk zie ik op een stijl rechtsboven de ene keer Vmax 120 en de andere keer 140 staan. Misschien dat ik het gezien heb in de 2/8 resp. 2/6, maar dat weet ik nie helemaal zeker.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ook eens een ATB remming gehad met een GTW. Viel me zwaar tegen zeg. Voelde de trein bijna niet afremmen, hoewel ie toch vrij snel tot stilstand kwam na een snelheid van 120 km/h.
Kun je nog even vertellen wanneer die directe verbinding mogelijk is van Leer naar Berlijn. Misschien wel handig voor de toekomst.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij betreft fotoserie van het jaar:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3530866
In ieder geval een origineel onderwerp om een fotoserie te maken. Het is eens wat anders!
zie hier en hierquote:Op vrijdag 2 november 2007 17:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Kun je nog even vertellen wanneer die directe verbinding mogelijk is van Leer naar Berlijn. Misschien wel handig voor de toekomst.
Dat zou kunnen.Het was maar 1 bak.Maar hij staat er nog niet zo lang. Vorige week stond hij er volgens mij nog niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat niet die trein die bij Amsterdam of Schiphol een tijdje geleden in de fik was gestoken, toen ie op dienst richting Almere zat.
Nabij de vouwbalg en nabij de cabine werkt het het beste is de ondervinding.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:16 schreef citywok het volgende:
Heb ik ook een keer geprobeerd, maar toen was de ontvangst ruk. Toen ik ermee speelde in de Wadjes en Buffeltjes wou het veel beter. Ik zal nog wel eens een poging wagen.
quote:112 Teletekst vr 02 nov
***************************************
Ploeg rijdt mee langs Betuwelijn
***************************************
` Elke locomotief die de komende weken
over de Betuwelijn rijdt,wordt begeleid
door een auto met speciale technici.Als
er op de lijn iets misgaat,moeten zij
controleren of de spanning wel van de
bovenleiding is gehaald.Pas daarna
mogen er hulpverleners het spoor op.
Dit is besloten omdat de hulpverleners
langs de lijn nog niet hebben geoefend
met het afschakelen van de stroom.Zij
doen dat naar verwachting nog vóór
1 december,maar vervoerder Railion wil
al vanaf 15 november proefritten maken.
Het bedrijf geeft toe dat de oplossing
met de meerijdende technische ploeg op
de Betuwelijn "een beetje komisch" is.
Heeft heel die lijn een parallelweg?quote:
Die tekst kreeg ik vandaag op folder van Arriva in me handen gedrukt op station Leeuwarden.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:22 schreef citywok het volgende:
MEER versterkingsbussen in de spits!
De oudste hebben het nu ook weer.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
De laatst geleverde 2/8 hebben de 140 km/h stickers. De eerder geleverde stellen hebben allemaal Vmax 120 km/h staan. Ik vraag mezelf ook af hoe hard de stellen mogen. Waarschijnlijk nog steeds 120 km/h. Als ik de kans heb, dan zal ik eens meekoekeloeren op de snelheidsmeter of anders moet Ou-Tannu met zijn GPS meting uitsluitsel geven.
Deelsquote:Op vrijdag 2 november 2007 20:01 schreef Socios het volgende:
Waar ga je heen dan met de trein? Wadlopers zoeken in Limburg?![]()
Wat zeur je dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef Wadloper het volgende:
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^ werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in![]()
![]()
Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus![]()
Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten![]()
koop gewoon een Alfa Romeo en geniet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef Wadloper het volgende:
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^ werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in![]()
![]()
Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus![]()
Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten![]()
Ja, net alsof die om de 100 meter een afrit heeft of zoquote:Op vrijdag 2 november 2007 17:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Heeft heel die lijn een parallelweg?
Of rijdt die wagen over de A15?
haha.. een 146 is ook wel samen met de 145 en 147 één van de lelijkste dezentijdse alfa's. tip.. neem gewoon een 155 (voor de beginnende bestuurder) of een 166 (voor de diegene die meer bedeeld is)quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, waarom doen we dat niet?
[ afbeelding ]
Ja, het is gewoon tussen de kettinghorren en de stopmachines door puzzelen, maar dat is niet alleen dit weekend. Dat was de vorige 161 weekends ookquote:Op zaterdag 3 november 2007 04:41 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik had nog wat andere trajecten willen doen![]()
Zegt iemand die een link naar een autoforum in zijn sig heeft staanquote:Op zaterdag 3 november 2007 12:50 schreef Alexxxxx het volgende:
opbokken hier met auto's idd.
[ afbeelding ]
Merk en type: Sik
Eigenaar: een hobbyist
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Haarlem
Datum: 2 november
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
HAAA haha! Hahaha! Ik lig dubbel joh! Echt waar!quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:57 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Zegt iemand die een link naar een autoforum in zijn sig heeft staan
Net nog iets op Somda gelezen hierover. Van Broek53:quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:14 schreef RealZeus het volgende:
Ik reed gisteravond over de ring A10 en dan kom je ook onder opstelterrein Watergraafsmeer door. Daar stond een DD-AR bak met een zeiltje er over.
Dus ..wie heeft hem stukgemaakt/aangestoken?![]()
quote:Dat zijn wat schadebakken uit Haarlem, die gebruikt zijn voor het inregelen van de kuilwielenbank en het aardwind van de nieuwe werkplaats. Het moet, meen ik, nu weer terug naar Haarlem en het zijn de ABk 852, Bk 916 en de verbrande Bv 26-37 472 (zeg ik zo uit het hoofd).
Weet ik dat ook weer. Bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De oudste hebben het nu ook weer.
Dit komt door de schijfremmen die vervangen zijn. Nu mogen ze 140 km/u. Alleen als je een stel mee hebt die nog 120 km/u mag, moet je 120 rijden.
Komende tijd loopt er een mannetje met een hond die treinen in Venlo te bewaken. De stellen worden namelijk pas volgende week door Stadler overgedragen en Stadler wil geen bekliederde stellen afleveren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Een nog niet zo ervaren Fok!user, die ook niet zo goed in PTA durft te komen, ene D.Rose, heeft de nieuwe Veo-GTW gespot
[ afbeelding ]
Dat zou kunnen want er stond gisteren ook een Plan T/V bak achter.quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Net nog iets op Somda gelezen hierover. Van Broek53:
[..]
Ook nog echt denken dat ik die zou gaan bestellenquote:Op zaterdag 3 november 2007 17:45 schreef Socios het volgende:
Hey Peterselieman! Heb je je NS-klokje al?
Ik heb vandaag mijn treinenbroodtrommel op de kop getikt.
[ afbeelding ]
Ow, ik dacht al, ik ken dat niet helemaal als Zaanstraatquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:43 schreef Duvel het volgende:
Fuck, dat van de Watergraafsmeer wist ik niet, dat is jammer want dat is echt een leuke werkplaats... Vriendelijk dat ze het onderstation naar de heer Dijkstra hebben vernoemd!
Tof, veel leesplezier!! Ik wist het ook niet van de 186 trouwens...quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn boeken zijn trouwens binnen
Theroux - Grote Spoorwegcarroussel
Theroux - Oude Patagonië Expres
Van Ee en Van Ee - Ongevallen op NL spoorIdd een tof boek. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de DE2 186 waar ik op 12 mei een donateursrit mee gemaakt heb, betrokken geweest is bij de beruchte botsing in Winsum
quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:46 schreef Willy84 het volgende:
http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=188
quote:
Ik heb dat boek (of een eerdere boek) hier in de bibliotheek weleens gelezen. Zeker een mooi boekquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn boeken zijn trouwens binnen
Van Ee en Van Ee - Ongevallen op NL spoorIdd een tof boek. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de DE2 186 waar ik op 12 mei een donateursrit mee gemaakt heb, betrokken geweest is bij de beruchte botsing in Winsum
Preciesquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:02 schreef Willy84 het volgende:
ohih [..] btje jammer
Wie is die chick met die lolly dan?quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:16 schreef Willy84 het volgende:
Het was trouwens een zakelijk evenement vandaag lees ik op de nedtrain site.
Is Annie84!quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie is die chick met die lolly dan?
Geen BTW-nummertje dus.quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn chick![]()
niet zakelijk te boeken![]()
quote:
Waar reageer je nou op als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:37 schreef Willy84 het volgende:
Het doet me denken aan een ritje in een ICB stam toen deze net op de baan waren. vooral die gordijntjes aan beide kanten waren geinig.
Wat comlimentenquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar reageer je nou op als ik vragen mag?
Gohquote:UTRECHT - De werkzaamheden aan de sporen aan de oostkant van het Centraal Station van Utrecht lopen uit. Dat heeft spoorbeheerder ProRail zondagochtend gemeld.
Officieel zou de besturing van de seinen en wissels om vijf uur weer in gebruik worden genomen. De hele ochtend is er echter nog geen treinverkeer mogelijk van en naar Hilversum, Baarn en Amersfoort.
Bussen
Reizigers worden met bussen vervoerd en moeten rekening houden met een vertraging van meer dan zestig minuten. De NS adviseert reizigers niet van of naar Utrecht en Hilversum, Baarn en Amersfoort te reizen als het niet noodzakelijk is. Hoe lang de werkzaamheden zullen uitlopen, kon de woordvoerder nog niet zeggen.
Ook rijden er de hele zondag geen treinen tussen Utrecht en Rotterdam, Den Haag en Leiden, omdat ProRail op die trajecten werkt aan een spoorverdubbeling. Deze werkzaamheden zouden sowieso het hele weekend duren.
Arnhem en Den Bosch
Het treinverkeer vanaf de zuidkant van Utrecht CS wordt overigens niet gehinderd door de werkzaamheden. De treinen van en naar de richting Arnhem en Den Bosch rijden gewoon volgens de dienstregeling.
Moest gister even omrijden richting me werk toen ik het spoor over wou bij het station. Even zitten kijkenquote:Op zondag 4 november 2007 10:01 schreef Willy84 het volgende:
08:44 uur Utrecht<->Hilversum/Baarn/Amersfoort De beperkingen als gevolg van werkzaamheden tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht zijn voorbij Het treinverkeer wordt hervat
![]()
We gaan weer rijden![]()
Zal mij benieuwen of Gouda morgenmiddag al bereikbaar isquote:Op zondag 4 november 2007 10:01 schreef Willy84 het volgende:
08:44 uur Utrecht<->Hilversum/Baarn/Amersfoort De beperkingen als gevolg van werkzaamheden tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht zijn voorbij Het treinverkeer wordt hervat
![]()
We gaan weer rijden![]()
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik zie geen slagbomen??
Inderdaad, net als dit station.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Hebben meerdere stations in het noorden niet
Ja of anders iets als Hindeloopen of Workum. In Groningen is het nergens ZO desolaat iigquote:Op zondag 4 november 2007 11:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Franeker of Dronrijp
Heeft dat niet hier mee te maken ?quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Net nog iets op Somda gelezen hierover. Van Broek53:
[..]
Ik was met m'n paquote:Op zondag 4 november 2007 12:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik had jou gister wel in de Pimpels 146, 145 en 142 verwacht... Daar heb je toch betere service en bier/worst dan bij Stervex De Tijd
De pimpelhelft van je genen komt van je moeder dus?quote:
neuh, van beidequote:Op zondag 4 november 2007 13:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
De pimpelhelft van je genen komt van je moeder dus?
ja, beetje lastig leesbaar. Kon er niet meer van maken, sorryquote:Op zondag 4 november 2007 16:34 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Is die onder winterswijk valkebeurg fles?
quote:-Gaanderen en Groningen Europapark ophalen
Dat is een goeie, die wil ik ook welquote:-Dagje Pimpelexpress
Lijkt me ook tofquote:Op zondag 4 november 2007 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een goeie, die wil ik ook wel
Met jouw gezelschap? Ja hoor, dat teltquote:Op zondag 4 november 2007 18:31 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Maar daar kan ik wel heel erg van genieten hoor die reis
Telt dat dan ook?
Dan vergis je je. Van veel stations in de provincie Groningen wordt je ook niet vrolijk.quote:Op zondag 4 november 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja of anders iets als Hindeloopen of Workum. In Groningen is het nergens ZO desolaat iig
quote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
En ik maar denken dat Fles zei dat eenmaal per jaar naar het spoorwegmuseum gaan genoeg was.
Dat commentaar ookquote:Op zondag 4 november 2007 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
OHIH boys zijn ook eens in het nieuws hmm
http://nl.youtube.com/watch?v=RJq9D2OxYhU
Ging dat over mij? in wat voor context?quote:
Een damequote:Op zondag 4 november 2007 19:33 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ngo steeds de orient express en blabla kaptiein navisafaski met mannen met woeste snorren enzo?
Had je een dame of heer?
Mag ik de slordige 40 RER kilometers eraan vastknopen dan of telt dat niet?quote:Op zondag 4 november 2007 19:36 schreef Socios het volgende:
Ja, dat was een reactie op je reisje naar Parijs. Dat alleen de heenreis telt in de oudejaarssprint, omdat je terugreis in het nieuwe jaar is...
Als de reis na 23:00 begonnen is, mag je de volgende dag schrijvenquote:Op zondag 4 november 2007 20:24 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mag ik de slordige 40 RER kilometers eraan vastknopen dan of telt dat niet?
En de afgelegde kilometers in de achtbaantrein?
Eh? Zit daar een label dan? Foto?quote:Op zondag 4 november 2007 21:33 schreef Dichterbijer het volgende:
Nieuwste rage in de ICMm: het vakkundig verwijderen van de NS labels van de stoelen....
Wel manquote:Op zondag 4 november 2007 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan vergis je je. Van veel stations in de provincie Groningen wordt je ook niet vrolijk.
Dom ja, om daar van die trutjes aan te hangenquote:Op zondag 4 november 2007 21:33 schreef Dichterbijer het volgende:
Nieuwste rage in de ICMm: het vakkundig verwijderen van de NS labels van de stoelen....
Eigenlijk zijn het RATP kilometersquote:Op zondag 4 november 2007 20:24 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mag ik de slordige 40 RER kilometers eraan vastknopen dan of telt dat niet?
En de afgelegde kilometers in de achtbaantrein?
Geinig dat de opstelling rouleert! Er staat weer heel andere treinen dan toen ik er was anderhalf jaar geleden (of zoiets).quote:Op zondag 4 november 2007 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Overzichtje van het binnenterrein:
[ afbeelding ]
Klopt ja, er wordt heel veel geschoven met het materieel wat er staatquote:Op zondag 4 november 2007 23:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geinig dat de opstelling rouleert! Er staat weer heel andere treinen dan toen ik er was anderhalf jaar geleden (of zoiets).
Eigenlijk ook niet helemaal waarquote:Op zondag 4 november 2007 22:42 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het RATP kilometers
Al een tijd niet meer getreint buiten school om, helaas
quote:Op maandag 5 november 2007 07:54 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Eigenlijk ook niet helemaal waar, want die treinen dienst wordt gereden door 2 exploitanten.
Transilien, een afdeling van het staatsspoorbedrijf SNCF die het voorstadsverkeer rond Parijs exploiteert
RATP, het stadsvervoerbedrijf van Parijs zoals je vertelde
Klopt, nevenlijnen werken doorgaans niet daarmee.quote:Op maandag 5 november 2007 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Normaal gesproken zou je zoiets via de site van de NS kunnen checken, al zal het niet altijd kloppen![]()
[ afbeelding ]
Hmmmmmmmm...quote:Op maandag 5 november 2007 09:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Via http://www.ns.nl en dan een reis van station naar station plannen en bij het resultaat staan dan de bijbehorende tariefeenheden (=kilometers)
Vanmorgen trouwens Plan T in de 3752![]()
![]()
Slagje Oulu gedaan ja?quote:Op maandag 5 november 2007 11:24 schreef SuperWeber het volgende:
Hmmmmmmmmmmm, Wikipedia is je beste vriend zo af en toe, 2x 680 km =1360 km dit weekend
Jep Oulu it isquote:Op maandag 5 november 2007 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slagje Oulu gedaan ja?
Nou, kom maar op met de foto's dan
Ja, daar zal ik volgende maand ook wel last van krijgenquote:Op maandag 5 november 2007 12:33 schreef SuperWeber het volgende:
Jep Oulu it isHet was wel donker, ik heb hier en daar wat foto's genomen, ik zal thuis eens even kijken of ze gelukt zijn
Op het donkerste moment van het jaar is het in Oulu 3 uur licht ofzo en in het noordelijkste deel van Finland komt de zon dan gewoon niet opquote:Op maandag 5 november 2007 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar zal ik volgende maand ook wel last van krijgenAl ga ik dan niet ZO noordelijk
Heuy. Voerendaal Centraal is geen stationsbord, is een bord van een café bij het stationquote:Op zondag 4 november 2007 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Onde de noemert: Vroegah was alles betah
[ afbeelding ]
Ja, ik weet hetquote:Op maandag 5 november 2007 13:21 schreef SuperWeber het volgende:
Op het donkerste moment van het jaar is het in Oulu 3 uur licht ofzo en in het noordelijkste deel van Finland komt de zon dan gewoon niet op
Dat maakt het toch niet onhaalbaar?quote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik weet hetIk was nog van plan om te kijken of Narvik haalbaar was, maar daar heb je begin december dus welgeteld 2 uur daglicht
Nou, nee, maar een beetje fatsoenlijk bordjes schieten wordt dan wel erg lastig hoorquote:Op maandag 5 november 2007 14:00 schreef Duvel het volgende:
Dat maakt het toch niet onhaalbaar?
Hm ja, je moet een flinke flitser meebrengen.quote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, nee, maar een beetje fatsoenlijk bordjes schieten wordt dan wel erg lastig hoor
Knal anders door naar Noorwegen. Nordlandsbanen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik weet hetIk was nog van plan om te kijken of Narvik haalbaar was, maar daar heb je begin december dus welgeteld 2 uur daglicht
Ja, maar Narvik is alleen te bereiken met de Zweedse Spoorwegen.quote:Op maandag 5 november 2007 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo, "anders"? Narvik IS Noorwegen
Daar hebben we het volgend jaar april nog weleens over, goed?quote:Op maandag 5 november 2007 17:58 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja, maar Narvik is alleen te bereiken met de Zweedse Spoorwegen.Is maar een relatief klein stukje Noorwegen, terwijl je voor de Nordlandsbanen helemaal via Trondheim moet zegmaar. Anders kijken of je Narvik - Bodo met een bus kan doen en zo weer terug kachelen.
Top, dank jequote:Op maandag 5 november 2007 17:46 schreef Wadloper het volgende:
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)U0188_tcm5-16902.pdf
Rapport ongeval Amsterdam 12 maart 2007
Wel mooie treinen, maar het aantal deuren per zijde baart me vreselijke zorgen. Je kunt je niet helemaal verstoppen als de trein propvol is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Een nog niet zo ervaren Fok!user, die ook niet zo goed in PTA durft te komen, ene D.Rose, heeft de nieuwe Veo-GTW gespot
[ afbeelding ]
je moet dan ook geen verstoppertje willen spelenquote:Op maandag 5 november 2007 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wel mooie treinen, maar het aantal deuren per zijde baart me vreselijke zorgen. Je kunt je niet helemaal verstoppen als de trein propvol is.
Ik denk dat Olyfes bedoelt dat de huidige opstelling forceert dat mensen vooral bij de deuren blijven clusteren, uit vrees er bij hun bestemmingsstation niet meer uit te kunnen. En, gezien de drukte op de genoemde lijnen over het afgelopen jaar, zit daar best een goed punt in. Als je dat vergelijkt met duitse S-bahn stellen, of bijvoorbeeld ons eigen SGMm.... Mja, dan is dat minimaal een verbeterpuntquote:Op maandag 5 november 2007 19:04 schreef thatsme het volgende:
[..]
je moet dan ook geen verstoppertje willen spelen
Ah, jij bent dus die sjaak die zonder dat ik het wist in het lijstje aan het rommelen wasquote:Op maandag 5 november 2007 19:49 schreef Wadloper het volgende:
Nog 3 namen en dan zijn de GTW's van Arriva allemaal voorzien van een naam.
De 10302 is het langstrijdende zonder naam![]()
quote:Op maandag 5 november 2007 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus die sjaak die zonder dat ik het wist in het lijstje aan het rommelen was![]()
Op de HSL mag zeker nog geen 300 gereden wordenquote:Op maandag 5 november 2007 20:29 schreef Eix het volgende:
Kaart klopt volgens mij niet, Roermond - Venlo is toch echt niet gelektrificeerd.
En volgens mij is het stuk Beek-Elsloo - Bunde ook slechts 100km/u, hoewel ik daarvan niet zeker ben...
Overigens bedoelde ik die "quote:
quote:Op maandag 5 november 2007 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Daarom was ik m ook gestart op de wikipagina![]()
De bijzondere stellen en dat Veolios maar een eigen topic moet hebbenquote:
Misschien dat ze ter reparatie naar Halberstad zijn gestuurd?quote:Op maandag 5 november 2007 21:02 schreef dennistd het volgende:
Iemand trouwens enig idee waarom er vanmiddag een paar stukken VIRM van Duitsland kwamen / naar Duitsland gingen via Oldenzaal?
Een vriend van mij zag deze rijden, volgens hem was het een 6400-loc met een complete virm van 3 bakken (wat niet kan, dus heeft hij twee kopbakken met een middenbak gezien)
Ik zie zo snel een paar dingen die niet kloppen... Sowieso is zo'n kaart lastig te maken, want op Gvm - Ledn mag bijvoorbeeld alleen op de middensporen 160 worden gereden, en Gd - Nwk is 130, vanaf Nwk mag dan weer 140, terwijl voor Wspl moet worden afgeremd naar 70.quote:Op maandag 5 november 2007 20:26 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Dus er mag op het enkelsporige, niet-geëlektrificeerde lijntje Wierden-Zwolle sneller (140 km/h) gereden worden dan op de intercitybaan via Deventer en Apeldoorn naar Amersfoort(130km/h)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |