abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54119197

Hier alweer deel 88 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 23-10-2007 21:29:13 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54119277
Ik mis eigenlijk de protos in de OP
blaat
pi_54119323
mja, dat mag weleens idd Mag iemand anders doen
pi_54119374
Als de volgende dan meteen de nieuwe sprinter erin verwerkt zijn we natuurlijk helemaal blij
blaat
pi_54119393
Ja, of jij Kan allemaal hoor
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:27:33 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54119433
Geen phat chance, Fles, dit is de Storebaeltbron:

En dit de Oeresundbron:

Beide in één dag bereden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54119470
Jah, met een auto dat telt niet

dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:29:36 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54119498
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Jah, met een auto dat telt niet
Zeur niet!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54119576
Uiteraard heb ik een plaatje van onze protos, overigens geschoten met mijn telefoon. Is denk ik ook wel te zien. locatie: Station Deurne
blaat
pi_54119640
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeur niet!
Waar is die Storebaeltbron? Tussen Fyn en Sjaelland of zo dan?
pi_54119678
die belgse rommel kan wel goed face to face botsen de bumper zit er al op

vogelbekdiertrein oftewel een M290
pi_54119800
ja, WAT een monster
pi_54119828
Tijd voor een polletje dan maar om de lelijkste trein (evt. van deze ronde) te bepalen?

Poll: Welke trein is het lelijkst?
  • Barrel Èeské dráhy
  • Protos
  • De Kameel
  • V-IRM
  • Belgische Intercity
  • Vogelbekdiertrein
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_54119947
    mischien moe je ff linken naar plaatjes van de poll :p
    pi_54119992
    Vogelbek, easy.

Maar de Oeresundstog ontbreekt eraan.

Dat Belgische ding HEET nota bene "Deense Neus"
    pi_54119994
    Zometeen nog een aantal foto's van mijn kant van 4 en 5 juni

EDIT: Pieppppp lycos
    blaat
    pi_54120073
    Die M290 is zeker de lelijkste
    ............................
    pi_54120141
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 21:45 schreef tomme6 het volgende:
    Zometeen nog een aantal foto's van mijn kant van 4 en 5 juni

EDIT: Pieppppp lycos
    xs.to schijnt wel goed te zijn. Mijn foto's staan allemaal op Tiscali.nl, ook zelden of nooit gezeik mee
    pi_54120182
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
    mischien moe je ff linken naar plaatjes van de poll :p
    Goed idee, maar kan het helaas niet meer veranderen volgens mij.
    pi_54120276
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
    Maar de Oeresundstog ontbreekt eraan.
    Oeps, sorry, en die is inderdaad nog lelijker dan die Belgische ja... Hoe verzinnen ze het... Alsof een lapje rubber bij een botsing zoveel uitmaakt...
    pi_54120448
    Hier zijn ze dan! foto's zijn geschoten bij een overweg tussen Deurne en Helmond brouwhuis.

blaat
    pi_54120700
    Ah, eindelijk weer foto´s van mooie treinen!

ICE
    ICRm
    pi_54120805
    Ja het was echt een prachtige dag toen! geheel onverwachts kwam de ICE langs! dat was een hele traktatie, de dag ernaa DDM!
    blaat
    pi_54121051
    Wanneer heb je die foto´s gemaakt dan? Laatste weekend van september? Toen werd de ICE omgeleid via Venlo...
    pi_54121063
    Zo, was weer een lekker dagje vandaag . Maar goed, dan zie je het traject Leiden - Utrecht ook weer een keer .
    De 4023 is trouwens nog gewoon in omloop (zal wel een van de laatste keren zijn dat ik hem in deze staat gezien heb ).
    pi_54121358
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef Socios het volgende:
    Wanneer heb je die foto´s gemaakt dan? Laatste weekend van september? Toen werd de ICE omgeleid via Venlo...
    Nee op 4 en 5 juni al een hele tijd terug dus!
    blaat
    pi_54121722
    Vandaag voor het eerst een TRAXX gezien met een 3 tal ICRm erachter...waarschijnlijk proefritten. De andere 2 TRAXX's staan gekoppeld op Watergraafsmeer.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:40:50 #28
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54121830
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar is die Storebaeltbron? Tussen Fyn en Sjaelland of zo dan?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54122216
    Je zal maar in trein 863 zitten, gezellig vier uur in het donkere Echt
    pi_54122581
    Wat is daar aan de hand dan?
    blaat
    pi_54122830
    Helaas is dat geen veoliavla
    pi_54123038
    Nee anders hadden ze nog niet eens een GtbV in kunnen vullen voor de +240
    pi_54123229
    mischien is het wel heul gezellig in die tjoek....

alleen... verlichting uit een andere tjoektjoek?

diesel tjoek of zit er nog prik op de bovenleiding? wat volgens nu.nl niet zo is

Afslepen dan maar!
    pi_54123626
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef SNArky het volgende:
    Zo, was weer een lekker dagje vandaag . Maar goed, dan zie je het traject Leiden - Utrecht ook weer een keer .
    De 4023 is trouwens nog gewoon in omloop (zal wel een van de laatste keren zijn dat ik hem in deze staat gezien heb ).
    Hoelang heb je erover gedaan om vanaf Leiden CS naar Utrecht CS te reizen? Ik ben vanaf Den Haag CS via Schiphol naar Utrecht CS gegaan. Bij Amsterdam Zuid vertrok de trein niet, omdat de deuren niet meer dicht konden. Er moesten dus mensen uit. Vanaf Leiden ben ik via Schiphol ongeveer een uur bezig geweest om in Utrecht te belanden.
    pi_54124331
    Heb me altijd al geergerd aan dat felle licht in de avonduren in de trein, kon nooit fatsoenlijk mijn ogen dichtdoen wat een geluk hebben die mensen en dan ook nog es in een trein die nauwelijks herrie maakt
    blaat
      woensdag 24 oktober 2007 @ 08:29:28 #37
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54127631
    Treinzijnleukpost....
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
    pi_54128012
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 00:00 schreef tomme6 het volgende:
    Heb me altijd al geergerd aan dat felle licht in de avonduren in de trein, kon nooit fatsoenlijk mijn ogen dichtdoen wat een geluk hebben die mensen en dan ook nog es in een trein die nauwelijks herrie maakt
    !
      woensdag 24 oktober 2007 @ 09:31:14 #39
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54128345
    Er zijn genoeg lelijke treinen!
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_54128818
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 23:36 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Hoelang heb je erover gedaan om vanaf Leiden CS naar Utrecht CS te reizen? Ik ben vanaf Den Haag CS via Schiphol naar Utrecht CS gegaan. Bij Amsterdam Zuid vertrok de trein niet, omdat de deuren niet meer dicht konden. Er moesten dus mensen uit. Vanaf Leiden ben ik via Schiphol ongeveer een uur bezig geweest om in Utrecht te belanden.
    Ik ben met de rechtstreekse trein van Leiden naar Utrecht gegaan, die ook nog eens extra stopte te Vleuten en Terwijde (het was dan ook een "intercity"). Uiteindelijk heb ik er +/- 55 minuten over gedaan.
      woensdag 24 oktober 2007 @ 10:10:12 #41
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54129136
    Ik had gisteren van Utrecht naar Leiden ook de "intercity", met extra stop te Vleuten. Dat kloteding liep vervolgens onderweg 9 minuten vertraging op, waardoor ik met een sprintje m'n aansluiting naar Rotterdam haalde.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54129265
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 10:10 schreef Duvel het volgende:
    Ik had gisteren van Utrecht naar Leiden ook de "intercity", met extra stop te Vleuten. Dat kloteding liep vervolgens onderweg 9 minuten vertraging op, waardoor ik met een sprintje m'n aansluiting naar Rotterdam haalde.
    Nou, wat zeur je dan?
    pi_54129404

woensdag 24 oktober 2007 @ 10:50:25 #44
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54129934
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 10:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, wat zeur je dan?
    Ik was met m'n zieke kop een uur later thuis.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54130607
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
    [ afbeelding ]
    Eejjj die Meerlo-Tienray is netjes

Die Belfeld moet echt ff overgeschilderd worden hoor
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 11:25:46 #46
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54130711
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 21:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
    die belgse rommel kan wel goed face to face botsen de bumper zit er al op

[ afbeelding ]

vogelbekdiertrein oftewel een M290
    Die is idd wel erg lelijk
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 11:26:53 #47
    Maffe Fries
    pi_54130736
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef SNArky het volgende:
    Je hebt nog een maandje denk ik. De 4021 staat al in Haarlem, dus er is nog 1 te gaan, voordat de Mendini er aan moet geloven.
    pi_54131243
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eejjj die Meerlo-Tienray is netjes

Die Belfeld moet echt ff overgeschilderd worden hoor
    ja Belfeld was nog schraler dan ik dacht van te voren
    pi_54135155
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 11:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die is idd wel erg lelijk
    volgens mij is dat ding wel LAAG
    pi_54135879
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 11:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je hebt nog een maandje denk ik. De 4021 staat al in Haarlem, dus er is nog 1 te gaan, voordat de Mendini er aan moet geloven.
    Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 15:53:00 #51
    Maffe Fries
    pi_54136653
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
    Goed dat ze de situatie met de 4444 op willen lossen, want mensen klagen in mijn optiek terecht over het gebrek aan 2e klasseplaatsen. Door het zo op te lossen, kan de 4444(4231) maar kort uit de roulatie zijn en heeft Haarlem zichzelf tijd genoeg gegeven om die 2e A bak om te bouwen tot een normale bak.
    pi_54137058
    Gele-witte wadjes en cargo-omleidingen Maaslijn

Vanwege werkzaamheden om en nabij de spoorbrug over de Maas bij Venlo rijden er voor een periode van zeker 9 dagen geen treinen tussen Blerick en Venlo. In combinatie met het mooie weer van gisteren, is een vrije dag opgenomen en een bezoek gebracht aan de zuidelijke Maaslijn. Gepland staan enkele goederentreinen die omgeleid worden via de Maaslijn naar Roermond. Dat vervolgens ook de witte wadloper in de pendel Venlo-Roermond zit, maakt de dag nog meer geslaagd! Een verslag.

Om 4:15 gaat de wekker, aangezien ik de eerste trein naar Zwolle wil halen, welke om 5:04 vertrekt. Eenmaal in de trein (ICM stel 4050) blijkt in de middelste bak de kachel defect, maar later blijkt dat beide andere bakken wel verwarmd zijn, zodat er is verhuisd. Mede dankzij de vakanties en het vroege uur, was het erg rustig in de trein.

Nadat er in Zwolle is overgestapt wordt er vlak voor Nijmegen geprutst door ProRail, waardoor ik mijn officieel toch niet bestaande 2 minuten overstap op de Maaslijn niet haal. Een half uur komt er een DH-II'tje voor rijden, maar toch blijkt deze op zn hele reis helemaal niet vol te stromen. Vertrek uit Nijmegen om 8:07. Het zonnetje komt langzaam op en de rijp is goed te zien op de velden.

Te Venray wordt omgeroepen dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden tussen Venray en Blerick, en daardoor kunnen wij niet verder rijden. Gelukkig stond er net en streekbus van Veolia klaar, waar ik met mn treinkaartje gewoon in mocht. Ondanks dat het een uur duurde inclusief Sightseeing Noord-Limburg, toch een aardige actie! Rond kwart voor 10 arriveer ik dan in Venlo, waar net een ertstrein binnenrolt met achter de loks deze NS Ertskoppelwagen:

Tot mijn verbazing kwam vervolgens de witte wadloper het station van Venlo binnen gereden, stel 3226 zal de hele dag op en neer pendelen tussen Venlo en Roermond en goed voor de zon rijden! Ik stap vervolgens in Reuver uit en loop naar een leuk plekje net ten zuiden van het dorp, waar ik onderstaande drie foto's maak:

Veolia 3226 en 3111 te Reuver

Wegens omleidingen rijden onder andere de ERS containertreinen via de Maaslijn met lok voor en lok achter. Een nashot van het passeren van zo'n trein net ten zuiden van Reuver. Lok voor de 6609, lok achter de 6608.

Een even later passeert het andere setje, Veolia's 3228 en 3107.

Ik zet het op een lopen richting noorden, het voorwerk thuis heeft me geholpen daar ik weet dat er enkele voetpaadjes vlak langs het spoor lopen, wat een hoop zoekwerk scheelt!

Met een mooi herfstachtig bos op de achtergrond passeren de wadlopers 3226 en 3111 het Belfeldse bos.

Ik loop nog een stukje verder naar het noorden en kom aan bij het oude stationsgebouwtje van Belfeld.

Daar maak ik eerst een foto van de witte wadloper 3226 en 3111 daarachter.

Vervolgens passeert ERS 6609 met een containertrein het oude stationsgebouw om via Roermond kop te maken. Achterop lok 6604.

We worden vervolgens weggestuurd door een persoon die meent dat het grondgebied daar van hem is, om een oneindige discussie uit de weg te gaan, zijn we vertrokken. Het plaatje was immers toch al gemaakt :-) Ik besluit met een mede fotograaf even te gaan kijken op het Noordelijke deel van de Maaslijn, bij het oude stationnetje van Meerlo-Tienray.

Daar passeert eerst de laatste wadloper 3231 op weg naar Blerick.

Een half uur later gevolgd door stel 3203 welke nog geen Veolia stickers heeft.

We rijden terug naar Venlo waar ik de trein naar Reuver pak. Na wederom een flink eind lopen, arriveer ik bij geoogste veld ter hoogte van Beesel.

Daar zet ik eerst de witte wadloper op de plaat.

En wat later nogmaals met een ander standpunt.

Het gele setje nog een keer.

En na lang wachten kwam dan eindelijk nog een goederentrein, een lege ertstrein met loks 6414, 6451 en 6415 onderweg naar Roermond over het enkelsporige dieselbaanvak.

Het was een erg mooi dagje!
      woensdag 24 oktober 2007 @ 16:12:19 #53
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54137079
    NS vernieuwt ticketverkoop op belangrijke stations (nu.nl)
    Uitgegeven: 24 oktober 2007 11:59
    Laatst gewijzigd: 24 oktober 2007 13:46

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen vernieuwen de verkoop van tickets op stations waar internationale treinen stoppen. Te beginnen met Amsterdam, waar het Centraal Station vanaf vrijdag beschikt over een 'servicecenter'.

Dat maakte de NS woensdag bekend. In het verkoopcentrum staan twintig balies, waarvan er tien beschikbaar zijn voor internationale reizigers en vijf voor binnenlandse. De overige balies zijn voor allebei de treinproducten inzetbaar.

Bezoekers kunnen ook zelf hun ticket boeken, betalen en uitprinten op acht computer/printer-plekken. Een gastvrouw of gastheer helpt klanten als die daar behoefte aan hebben.

Later

In een later stadium vernieuwt NS ook de ticketverkoop van de stations Amsterdam-Zuid, Den Haag CS, Rotterdam CS, Breda, Utrecht en Arnhem.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 16:37:40 #54
    Maffe Fries
    pi_54137675
    De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
    pi_54137963
    Wederom mooie foto's! wat zal het rustig zijn op ons deel van de brabantroute!
    blaat
    pi_54138913
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
    De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
    Doe 9 december maar Leuk rondje: Utrecht - Purmerend Weidevenne - Heerlen De Kissel - Bad Nieuweschans - Utrecht
    pi_54139000
    Het klinkt inderdaag allemaal een beetje raar ja
    blaat
      woensdag 24 oktober 2007 @ 18:32:34 #58
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_54139998
    Maand lang geen treinen op Zeeuwse Lijn.

Je het het ProRail nageven, lef hebben ze wel...
    http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/article2056994.ece
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_54140213
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 18:32 schreef MREn het volgende:
    Maand lang geen treinen op Zeeuwse Lijn.

Je het het ProRail nageven, lef hebben ze wel...
    http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/article2056994.ece
    Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
    pi_54140790
    @ Zug-Chef: leuk verslag met mooie foto´s! Leuk ook die oude stationsgebouwtjes. Fantastisch dat die er na vele decennia nog staan.
      woensdag 24 oktober 2007 @ 19:11:17 #61
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54140826
    quote:

[..]

Zo lang hoeft zo'n bakwisseling toch niet te duren?

BTW: inderdaad erg gave foto's!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54140926
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 19:09 schreef Socios het volgende:
    @ Zug-Chef: leuk verslag met mooie foto´s! Leuk ook die oude stationsgebouwtjes. Fantastisch dat die er na vele decennia nog staan.
    Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :p
    pi_54140934
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
    Asfalteren!
    pi_54141912
    * Dr_Flash bellybouncet Ou-Tannu naar het bussentopic
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 20:00:24 #65
    Maffe Fries
    pi_54141946
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 19:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :p
    Is maar schijn. Bovendien past die witte kleur niet bij een wadsloper.
    pi_54142105
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

Ik blijf het gewoon Nieuweschans noemen
    pi_54142361
    Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen

(moet je wel ff de youtube laag aanzetten )
    pi_54142835
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
    Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen

Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..
    pi_54143109
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
    Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...
    Nou nee, het valt hier meer op omdat ze het decennialang hebben laten versloffen.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 20:48:31 #70
    Maffe Fries
    pi_54143252
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:

Post eens een linkje
    pi_54143268
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
    Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..
    Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
      woensdag 24 oktober 2007 @ 21:12:33 #72
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54143988
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
    in de webvariant bestaat die al:
    http://www.treinvizier.nl/
      woensdag 24 oktober 2007 @ 22:16:28 #73
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54145755
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Hee hoe doe je dat dan?

Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
    pi_54147084
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 21:12 schreef thatsme het volgende:

[..]

in de webvariant bestaat die al:
    http://www.treinvizier.nl/
    Vind traphic.nl wel wat overzichtelijker, zal mij niet ech tveel uitmaken war een trein tuft, meer hoe laat hij er is!
    pi_54147281
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Hee hoe doe je dat dan?

Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff
    Waarom zit ik altijd in een plan T in de stopper van Delft naar Rotterdam .
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 23:02:44 #76
    Maffe Fries
    pi_54147411
    Je kunt ook het dubbeldeks mat nemen dat er ook wel stopt
    pi_54148899
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
    * Dr_Flash bellybouncet Ou-Tannu naar het bussentopic

!

mja, een trein houd per meter meer volk :/

snelwegen maar voorzien van spoor?
      donderdag 25 oktober 2007 @ 07:50:45 #78
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54152642
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]
    DIe zag ik inderdaad gistermiddag als stopper naar Leiden via Hilversum, in Utrecht klaarstaan.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54152962
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:07 schreef Wadloper het volgende:
    Ik blijf het gewoon Nieuweschans noemen
    Ik ook... Bad Nieuweschans __ !!!!1111eins

Ik zeg ook nog steeds Hilversum N.O.S., Soestdijkerstraatweg en meer recent Amsterdam Zuid World Trade Centre. Al die nutteloze naamsveranderingen, pfff...
    pi_54153276
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 08:39 schreef Socios het volgende:
    Ik zeg ook nog steeds Hilversum N.O.S., Soestdijkerstraatweg en meer recent Amsterdam Zuid World Trade Centre. Al die nutteloze naamsveranderingen, pfff...
    Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....
      donderdag 25 oktober 2007 @ 09:08:20 #81
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54153318
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....
    laatstgenoemde zag ik nog niet zo heel erg lang geleden nog ergens hangen, volgensmij was dat bij het bezoekerscentrum van Rotterdam Nieuw Centraal aan het groothandelsgebouw...

Daarvoor hing ie in het beneluxlijn bezoekerscentrum...

Ik zal eens gaan kijken...
    ~Een wijsgeer
      donderdag 25 oktober 2007 @ 09:08:43 #82
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54153323
    foutje
    ~Een wijsgeer
    pi_54153377
    Nou jaaa zeg

Ze hebben gewoon WEL zelf een busje, wat de hele dag op dat terrein gestaan heeft
    Kon nou echt helemaal NIEMAND bedenken dat je daar veel beter elk uur even mee naar Coevorden kan pendelen?? Grmbl
      donderdag 25 oktober 2007 @ 09:38:54 #84
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54153723
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
    Nou jaaa zeg

[ afbeelding ]

Ze hebben gewoon WEL zelf een busje, wat de hele dag op dat terrein gestaan heeft
    Kon nou echt helemaal NIEMAND bedenken dat je daar veel beter elk uur even mee naar Coevorden kan pendelen?? Grmbl
    En dan hadden ze naar het station gereden, dan had je nog niet mee gekund, het was immers een Leerfahrt. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel leer jij draagt...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54153992
    Zat vanochtend in de 4237 op de lijn Apeldoorn - Hengelo.
    pi_54154190
    Bedankt voor de melding, ik zit nu in de 4091 op de lijn Leeuwarden - Zwolle.
    pi_54154258
    Zowel gister als vandaag Plan V - Plan T - Plan V gekoppeld als IC vertrek uit Zwolle om 8:50 richting Nijmegen. Plan T is echt 10x beter dan Plan V.
      donderdag 25 oktober 2007 @ 10:22:15 #88
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54154368
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
    Zowel gister als vandaag Plan V - Plan T - Plan V gekoppeld als IC vertrek uit Zwolle om 8:50 richting Nijmegen. Plan T is echt 10x beter dan Plan V.
    Eerder andersom, Plan T zit voor geen meter.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54154434
    Wat ik zeg vind ik zelf persoonlijk Dus wat jij vind hoeft natuurlijk niet mijn mening te zijn. Ik schijt op Plan V omdat het licht afgrijselijk fel is, er alleen maar 4 zitters zijn en de stoelen van dat vreselijke plastic zijn.

Plan T daarentegen heb je meer privacy (want veel 2 zitters), het licht is wat gedempter en de stoelen zijn ook een stuk zachter. Maar vooral het feit dat er veel 2 zitters zijn, zorgen ervoor dat ik Plan T daarom veel fijner vindt.
      donderdag 25 oktober 2007 @ 10:39:29 #90
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54154661
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 10:26 schreef Zug-Chef het volgende:
    Wat ik zeg vind ik zelf persoonlijk Dus wat jij vind hoeft natuurlijk niet mijn mening te zijn. Ik schijt op Plan V omdat het licht afgrijselijk fel is, er alleen maar 4 zitters zijn en de stoelen van dat vreselijke plastic zijn.

Plan T daarentegen heb je meer privacy (want veel 2 zitters), het licht is wat gedempter en de stoelen zijn ook een stuk zachter. Maar vooral het feit dat er veel 2 zitters zijn, zorgen ervoor dat ik Plan T daarom veel fijner vindt.
    Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54154739
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 10:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.
    met mijn 2 meter 5 is een Plan T huilen met de pet op. Even afgezien dat beide treinen zo tering veel herrie maken, zodat het risico groter is dat ik een gehoorbeschadiging krijg van de trein dan van mn MP3-speler. Nee, doe mij maar de Koploper. Dat ding is perfect. Weinig herrie, genoeg beenruimte, warm interieur en het rijdt lekker soepel.
    pi_54155078
    In de 1e klas is plan V echt VEEL beter dan plan T

tweede klas weet ik niet
    pi_54155160
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
    In de 1e klas is plan V echt VEEL beter dan plan T

tweede klas weet ik niet
    ..maar feit blijft gewoon... de mooiste manier van vervoeren is nog steeds in het vliegtuig (stijgen/landen met name) of anders gewoon in een auto (bij voorkeur Alfa Romeo ). in Duitsland kan trouwens trein reizen wel mooi zijn... denk nog vaak daan de ICE3 toen we vanuit Arnhem naar Wenen reisde. Net voorbij Frankrijk reed dat ding ruim 300 km/h. Wat een power! In 1 woord.. geweldig! (vond t vetter dan de Thalys)
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 12:29:57 #94
    Maffe Fries
    pi_54156911
    Vandaag weer een leuk bericht op RTVNoord:
    quote:
    Arriva 'ergert zich dood' aan hoge eisen ProRail

GRONINGEN - Directeur Hettinga van Arriva 'ergert zich dood' aan de hoge eisen, die ProRail en de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) stellen aan treinen.

Arriva krijgt steeds meer reizigers, waardoor de treinen vaak overvol zijn. De vervoerder heeft geprobeerd om extra treinstellen uit Duitsland te halen, maar ProRail en de IVW stellen zulke hoge eisen aan de treinen dat dit niet mogelijk is. Hettinga begrijpt niet waarom die treinen wel in Duitsland mogen rijden, maar hier niet.

Arriva is nu van plan om treinen sneller laten rijden en minder vaak te laten stoppen. Ook over deze maatregelen moet worden overlegd met ProRail en de IVW.
    Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
    pi_54157786
    quote:

[..]

Aangezien dit neit onder ICMm revisering valt, kan dit tegelijkertijd gebeuren met de revisering van de ICMm.
    De mendini blijft dan alsnog even langer rijden.
    pi_54157787
    Nee hoor, IVW is juist extreem kut hierin. Gezeik moet eens afgelopen zijn. In andere landen kan en mag alles, je mag alles achter elkaar hangen en knalt er een lok voor, en karren maar. MAar nee hier moet alles netjes volgende regeltjes en blabla... Oprottuh
    pi_54158128
    Ja precies, in Roemenië hoeven deuren niet eens dicht te kunnen onderweg

En lekker boeiend als er zo'n josti dan toch voor de lol uit springt Mooie nominatie voor de Darwin Awards
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 13:25:30 #98
    Maffe Fries
    pi_54158191
    In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
    pi_54158353
    Zie (met name in de zomermaanden) regelmatig dat bij treinen de deur van de machinist openstaat. Met name bij de V-IRM en de Plan T's. Bij de ICRM(m) heb ik t trouwens nog nooit gezien
    pi_54158363
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
    In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
    ja, maar die kan je met de hand dichttrekken, en dan BLIJFT-ie ook dicht

Dat is wat anders
    pi_54158682
    Mooi terrein daar inderdaad, jammer dat het zo in de middle of nowhere ligt, met aan beide zijden knelpunten. De deels enkelsporige geelectrificeerde lijn naar Zwolle aan de ene kant, en het dieselstuk, ook bijna geheel enkelsporig, richting Nordhorn en Bad Bentheim...
    pi_54158796
    Misschien ligt het wel daar omdat de bouwgrond zo goedkoop is dan
      donderdag 25 oktober 2007 @ 14:01:56 #104
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54158944
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
    En vanochtend nog in een metro gezeten waar consequent de deuren op een kier van 3 centimeter open bleven staan
    ~Een wijsgeer
    pi_54159062
    @Boschkabouter. Is dat de terminal nabij Coevorden?
    pi_54159844
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 14:07 schreef ghizzer het volgende:
    @Boschkabouter. Is dat de terminal nabij Coevorden?
    Ja. Ik was gelukkig met de auto gegaan, dus ik had niet de problemen die Flash had.
    Een paar van die foto's zijn gemaakt toen ik de avond van tevoren daaar even langs was gereden.
    pi_54162231
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
    Vandaag weer een leuk bericht op RTVNoord:
    [..]

Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
    Afeglopen week was Arriva nog in het nieuws. Het ging over het feit dat de trein die om 8.30u uit Leeuwarden naar Groningen vertrekt altijd stampvol zit.

De reactie van Arriva: Tsja, dan moeten de mensen maar een trein eerder of later nemen.

Gek hè, dat mensen de auto preferen boven de trein.
    pi_54162364
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
    Hopen dat ze dat hier niet met treinstel 302 doen... stuiterde vandaag zowat uit het spoor leek het wel
    Je ging echt met schokken heen en weer op het spoor, was echt vreemd... Normaal heeft hij dat nooit
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 17:15:02 #109
    Maffe Fries
    pi_54162797
    Dat vraagt om een bezoekje aan Voith waar ze de bakken even opnieuw op de draaistellen moeten zetten.
    pi_54162847
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat vraagt om een bezoekje aan Voith waar ze de bakken even opnieuw op de draaistellen moeten zetten.
    Zat ik inderdaad ook al aan te denken. Het was in ieder geval niet gezond
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 17:20:53 #111
    Maffe Fries
    pi_54162932
    En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?

Heb het met de wadloper op sommige stukjes ook wel gehad. Het ene stel had er wel last van en het andere niet en dat altijd op dezelfde plek, namelijk in de bocht tussen Tytsjerk en de golfbaan bij de Groene Ster in Leeuwarden.
    pi_54163818
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

Heb het met de wadloper op sommige stukjes ook wel gehad. Het ene stel had er wel last van en het andere niet en dat altijd op dezelfde plek, namelijk in de bocht tussen Tytsjerk en de golfbaan bij de Groene Ster in Leeuwarden.
    hand in hand en zingen maar dan he

Van LINKS *bonk* naar RECHTS! * bonk * en begin op nieuw!
      donderdag 25 oktober 2007 @ 19:15:39 #113
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54165624
    Vanuit de richting Utrecht vlak voor Goverwelle zat ook zo'n dreun: als daar het hogesnelheidswissel naar rechts werd genomen, werd je bijna gelanceerd. Je zag de reizigers die daar niet dagelijk reden altijd zorgelijk kijken.
    Inmiddels hebben ze dat probleem redelijk onder de knie, ook de onderhoudsaannemer wist dat het een rotpunt was trouwens.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54167954
    Zag vandaag de Intercity naar Leeuwarden op Amersfoort lekker hard wegrijden.
    Achterste wagon zwiepte lekker heen en weer op de wissel tussen spoor 4a en 4b... lijkt mij niet echt fijn om dan achterin te zitten.
      donderdag 25 oktober 2007 @ 22:18:04 #115
    195484 Tecnix
    Remove before flight
    pi_54169916
    Hmm zag vanmiddag op Schiphol 2 nieuwe benelux wagons getrokken worden door een loc, moest eigenlijk aan de HSL denken omdat ze ook met die loc daar testen.

Wie weet er meer van?
      donderdag 25 oktober 2007 @ 22:20:37 #116
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54170003
    Ik had nog wat spoorse zaken van afgelopen dagen. Te beginnen met een filmpje van een Meetrijtuig

Wat is de max breedte van fotos die je hier mag posten, Zug gaat wat groter dan dit nl
    ~Een wijsgeer
    pi_54170119
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 22:18 schreef Tecnix het volgende:
    Hmm zag vanmiddag op Schiphol 2 nieuwe benelux wagons getrokken worden door een loc, moest eigenlijk aan de HSL denken omdat ze ook met die loc daar testen.

Wie weet er meer van?
    Ik denk als ze met die trein zouden gaan testen op de HSL zal het wel waarschijnlijk op deze site staan binnenkort: http://www.hsl-zuid.nl
    Die site is
      donderdag 25 oktober 2007 @ 22:32:23 #118
    195484 Tecnix
    Remove before flight
    pi_54170363
    Hmm ja toch staat ie er tussen intressant
    pi_54170381
    Wat foto´s van Blokkendoos (BD9107 voorop) te Zwolle als "Theo Thijssen Trein" rond het middaguur.

Aankomst te Zwolle als trein 28350.

Vanaf de andere kant.

Tijdens de stop van ongeveer 40 minuten.

Na vertrek als trein 28351 te Zwolle.

Opweg richting Nijmegen.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:43:22 #120
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_54174550
    Hier een paar foto's die ik afgelopen woensdag in Keulen heb gemaakt:

Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:03:26 #121
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54175359
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
    Grotendeels is het wel recht ja, met andere GTW's nergens last van namelijk.
    Maar gisteren was niet normaal. De wissels bij Waterhuizen waren ook een ramp
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:56:08 #122
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54175952
    quote:
    "Hee, hallo, jongeman! Ja, jij daar! Ga eens even aan de kant wil je?"
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:19:46 #123
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54176257
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 01:43 schreef Eix het volgende:
    Hier een paar foto's die ik afgelopen woensdag in Keulen heb gemaakt:
    [ afbeelding ]
    Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:51:19 #124
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54176715
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 09:19 schreef Duvel het volgende:
    Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.
    Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
    pi_54176802
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
    inderdaad, vind trouwens wel dat ICE3 de Thalys big time pwnt. Vindt de Thalys veel te hoekig en zonder een vloeiende lijn. ICE3 is veel doordachter ontworpen.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:01:35 #126
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54176863
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen. Wat dat betreft hebben de Fransen (in elk geval in het verleden) een veel betere staat van dienst. (Met name te danken aan Paul Arzens, maar dat terzijde.)

De ICE vind ik trouwens een grote tube tandpasta... De oude TGV's vind ik nog het mooiste denk ik. Juist dat hoekige straalt kracht uit.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:27:22 #127
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54177320
    Wat is ook altijd wel mooi vind zijn die oost-europese DMU's van vroegah, met zoeen immens oversized derde frontsein Ik zoek even wat plaatjes
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:30:52 #128
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54177386
    Dit soort spul dus

Estland:

Bulgarije:

Met dank aan Railfaneurope
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:48:30 #129
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54177704
    Over duitse locs gesproken, flash jij had toch een foto met een heel bijzonder locnummer gemaakt in Aken?
    ~Een wijsgeer
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:54:40 #130
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54177807
    Klopt ja, 111 111-1 idd. Zal eens zoeken, moet nog wel ergens staan.

Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:55:43 #131
    Maffe Fries
    pi_54179134
    Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:50:44 #132
    106942 Eix
    pi_54180330
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 10:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen.
    Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.

Merendeel van die dingen mag ook maar 120km/u max.

De Duitse diesellocs zoals de BR 218 zijn dan wel geniaal.

Verder viel me op dat Duitse machinisten toch een iets andere manier van remmen hebben dan de Nederlanders. Waar in Nederland - zeker nu in de herfst met de blaadjes - voorzichtig wordt geremd bij de stations zag ik in Duitsland vaker een trein met een nog ernstig hoge snelheid stations binnen razen.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:55:45 #133
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54180441
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 12:50 schreef Eix het volgende:
    Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.
    Dat heeft met electronica dan ook niks te maken. Dat is gewoon Een Blok Motor, met ongeveer drie bewegende onderdelen, gaat nooit wat aan kapot
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:41:55 #134
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54182319
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
    Dit soort spul dus
    Estland:
    Bulgarije:
    Met dank aan Railfaneurope
    Dat zijn toch ook wel typisch Oost-Europese gedrochten!

Die 143 vind ik veel leuker dan een 120 bijv., zoals Fles zegt: alleen maar motor, geen gezeik. En gewoon een stoerder uiterlijk. De nieuwe Duitse locs, zoals de 101 vind ik trouwens ook dodelijk saai.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:26:08 #135
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54184230
    Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
    Even afwachten dus!
    pi_54184417
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 16:26 schreef Wadloper het volgende:
    Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
    Even afwachten dus!
    Nou, waar wacht je op? Neem hem mee dan.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:08:12 #137
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54184958
    Moet ik eerst door een dichte deur van de werkplaats heen
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:13:29 #138
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54186176
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
    Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
    De officiële presentatie is geloof ik ergens tweede helft november.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:11:00 #139
    Maffe Fries
    pi_54187266
    GTW 10312 had vanmiddag wel een apart defect. De deur tussen de B bak en de motorbak ging telkens maar half dicht en daarna weer open. Duurde een 20 keer voordat de deur eindelijk wel sloot en het motorlawaai niet meer in de bak waarin ik zat te horen was.
    pi_54188038
    Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:50:49 #142
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54188077
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
    Ik denk de stickers
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:57:41 #143
    Maffe Fries
    pi_54188210
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
    -Stickers
    -Nummering
    -Tijdstip van bouwen
    -In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
    -Spiegels voor Veolivla GTW
    -Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
    -Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
    -Inzetgebied
    -Andere kleur voor het interieur
    -Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn

Nog meer verschillen?
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:00:13 #144
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54188264
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

-Stickers
    -Nummering
    -Tijdstip van bouwen
    -Spiegels voor Veolivla GTW
    -Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
    -Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
    -Inzetgebied
    -Andere kleur voor het interieur
    -Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn

Nog meer verschillen?
    Mja, dat boeit allemaal niet echt veel he, de dikgedrukte punten..
    pi_54188366
    Maar wat is nou de bedoeling? Dat eind dit jaar alle nieuwe treinstellen op de maaslijn worden ingezet?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:12:54 #146
    Maffe Fries
    pi_54188496
    Nee. Over enkele weken worden de eerste stellen al op de spitsdiensten ingezet, maar het duurt nog tot 26 februari voordat ze allemaal afgeleverd zijn.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:26:02 #147
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54188769
    Dat doen ze nog snel, trouwens!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54188889
    kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:31:55 #149
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54188903
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
    kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
    Hoezo?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:35:51 #150
    Maffe Fries
    pi_54188993
    12 maanden van het tekenen van het contract tot de presentatie in Zwitserland van de eerste stellen. Woensdag komen er nog wat stellen de grens over. Daarna is het eens per 2 tot 4 weken 2 stellen.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:37:25 #151
    Maffe Fries
    pi_54189025
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo?
    wat Arriva met de wadloper niet voorelkaar kreeg, lukte Veolivla binnen enkele maanden. Een wadje afschrjiven. Ik denk dat Ou-Tannu het in die richting zoekt
    pi_54189372
    Precies
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:01:18 #153
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54189551
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat Arriva met de wadloper niet voorelkaar kreeg, lukte Veolivla binnen enkele maanden. Een wadje afschrjiven. Ik denk dat Ou-Tannu het in die richting zoekt
    Ja, dat snap ik ook wel. En ik vind dat een beetje kinderachtig. Wadlopertjes zijn nooit gebouwd om lang mee te gaan. Toen Arriva / Noordned ze van NS kreeg, waren ze al voor 75 % versleten. Maar goed, dan kan je er nog 25 % meer rijden. Arriva rijdt er 23-24 % mee, en dan gaan ze naar Veolia. En DAAR gaan ze ineens na 2 weken kapot

Nou, WAT een verrassing, dat MOET wel aan Veolia liggen

Denk even na of zo wil je
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:07:29 #154
    Maffe Fries
    pi_54189667
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:

Denk even na of zo wil je
    En nu kijk je mij aan voor de denkwijze van Ou-Tannu
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:13:36 #155
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54189776
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En nu kijk je mij aan voor de denkwijze van Ou-Tannu
    Nee
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:14:50 #156
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54189796
    Mijn betoog was bedoeld als stootjuk tegen het bedoelde gedachtentreintje, ongeacht welke bestuurder daar verder op zit
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:32:54 #157
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54190221
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De wadlopers hebben een aparte manier van rijden.. het arriva (oud ns persoon) zou dat gewent zijn en het veolia personeel niet. Belangrijk was om de wadloper niet gelijk plank gas weg te laten rijden.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:35:17 #158
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54190261
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 21:32 schreef thatsme het volgende:

[..]

De wadlopers hebben een aparte manier van rijden.. het arriva (oud ns persoon) zou dat gewent zijn en het veolia personeel niet. Belangrijk was om de wadloper niet gelijk plank gas weg te laten rijden.
    Gelul, het waren afdankertjes. Geef je een zwerver ook de schuld als hij binnen een week door jouw al bijna totaal versleten jas heen is? Nou dan.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:57:28 #159
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54190761
    Wees toch eens blij dát er een trein heeft gereden...
    Als Veolila ze niet had genomen had er totaal geen trein gereden voor bijna een jaar

Kap nou eens met het kotsen op die wadjes
    Ja ze zijn oud, en dat weten we nu wel
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:08:26 #160
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54191000
    Nee, daar gaat het niet om

De wadjes zijn versleten, daar kunnen ze niks aan doen.

Veolia heeft te lang gedacht dat NS wel overstag zou gaan met de DM90's, dat gebeurde niet

Provincie heeft totaal onrealistische eisen gesteld voor wat betreft ingang concessie en materieel waarmee gereden diende te worden. Maar ja, Provincie Gelderland zijn een zelfde soort josti's. Die lopen nu leuk CXX iedere maand voor tonnen op de bon te slingeren omdat er nog niet met nieuw mat gereden wordt. Ja, wat kon CXX (of in geval van de maaslijn) Veolia, bij de aanbesteding?

Nee bedankt, we zijn er nog niet aan toe, laat iemand anders het maar doen

Nee, dan sta je meteen voorgoed buiten de markt, dat kan niet.

echt, DE grote schuldige bij alle aanbestedingsgezeik zijn de provinciale overheden zelf. Die eisen onmogelijke dingen, en boetes er bovenop. ja, zo kan ik ook geld verdienen. Wie gaat dat uiteindelijk betalen denk je?
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:57:39 #161
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54192010
    Het woord Europspoor is hier nog niet gevallen gloof ik? Iemand?

3 November internationale stoomdag, Iemand?

17 en 18 november smalspoor aan zee, iemand?
    ~Een wijsgeer
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:00:23 #162
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54192082
    Goed bezig Art

Eurospoor sla ik dit jaar over

3-11 heb ik familiedag met mn pa in NSM

17-18 nov geen idee. Vertel daar eens wat meer over?
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:16:18 #163
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54192491
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
    echt, DE grote schuldige bij alle aanbestedingsgezeik zijn de provinciale overheden zelf. Die eisen onmogelijke dingen, en boetes er bovenop. ja, zo kan ik ook geld verdienen. Wie gaat dat uiteindelijk betalen denk je?
    Hear hear! Klopt als een bus.

BTW: die Arriva machinisten kon het echt geen reet schelen of ze de Wadjes naar de tering hielpen of niet. Ik heb er eentje meegemaakt die ze gewoon direct naar standje 7 joeg, met de uitleg dat het eigenlijk niet hoorde maar dat ze daar schijt aan hadden...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:18:33 #164
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54192545
    wadjes zijn er in dat stadium gewoon voor om afgeragd te worden. Doe wat je moet doen, zo lang als het gaat, en daarna? Jammer
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:27:51 #165
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54192775
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
    wadjes zijn er in dat stadium gewoon voor om afgeragd te worden. Doe wat je moet doen, zo lang als het gaat, en daarna? Jammer
    Als ik Veolia was, zou ik toch proberen om ze nog even heel te houden.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:30:30 #166
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54192842
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 23:27 schreef Duvel het volgende:
    Als ik Veolia was, zou ik toch proberen om ze nog even heel te houden.
    Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dat ook niet ECHT doen. Maar goed, die dingen zijn gewoon al jaren totaal naar ze bliksem, wat wil je dan?
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:38:58 #167
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54193043
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dat ook niet ECHT doen. Maar goed, die dingen zijn gewoon al jaren totaal naar ze bliksem, wat wil je dan?
    Het blijft gewoon schroot. Ik ga morgen kijken of een leuk wadje kan pakken.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:43:55 #168
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54193146
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 23:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het blijft gewoon schroot. Ik ga morgen kijken of een leuk wadje kan pakken.
    Doe je voorzichtig? Niet flitsen he? Daar kunnen ze niet tegen
    pi_54193932
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 22:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

3 November internationale stoomdag, Iemand?

17 en 18 november smalspoor aan zee, iemand?
    Vandaag naar Eurospoor geweest. Wat materieel rijker, en geld armer. Vorig jaar waren er wat meer interessante dingen te zien vind ik. Dit jaar teveel klassieke banen en (te) weinig NS banen (daar houd ik van ). Maar zeker een leuk dagje uit. In 2008 ga ik weer
    hula
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:23:16 #170
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54194059
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe je voorzichtig? Niet flitsen he? Daar kunnen ze niet tegen
    Ik zal het onthouden. Ik hoop wel dat ik een NoordNet wadje tref met heuze 1e klas coupé, anders heb ik voor niets zo'n Herfsttoer gekocht.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54194322
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
    Is daar ruimte voor, joh? Je bedoelt toch net als in de Blokkendoos? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet dan...
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 22:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 20:46 schreef Socios het volgende:
    Nee, volgende week zaterdag wel naar Eurospoor.
    Morgen ga ik dus.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:22:31 #172
    106942 Eix
    pi_54195182
    Ik vond die witte Veolia wadloper nog anders best aardig rijden. Volgens mij wel de beste wadloper uit de vloot.

Nog beter zijn de Duitse 628jes trouwens, toch net iets degelijker. Volgens mij is de wadloper daar ook vanaf geleid.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:15:11 #173
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_54197200
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 00:35 schreef Socios het volgende:

[..]

Is daar ruimte voor, joh? Je bedoelt toch net als in de Blokkendoos? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet dan...
    heb ergens gelezen dat ze 15cm breder zijn dan de arriva-gtw's
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:00:29 #174
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54197408
    Groeten uit Protos 5033. Met WiFi!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54198567
    We hebben een spoorbrug die naar de GGz kan.
    quote:
    Defecte brug Groningen
    Tussen Groningen en Groningen Noord en tussen Groningen en Zuidhorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
    Door een defecte brug rijden er tussen Groningen en Groningen Noord en tussen Groningen en Zuidhorn geen treinen.

Toelichting voorval:

Defecte brug Groningen
    De brug over het Hoornsediep in Groningen is gestoord vanaf 11.20 uur.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
    pi_54198766
    Je moet ook niet tegen de brug aan urineren! kunnen ze niet tegen
    pi_54200976
    quote:
    Defecte brug Groningen
    De brug over het Hoornsediep in Groningen is gestoord vanaf 11.20 uur.
    Hier moest ik ff smakelijk om lachen
    pi_54201562

Gifgroene R4C 2007 met een beladen NYKshuttle vanuit de Amsterdamse Haven richting Duitsland bij doorkomst te Arnhem
    pi_54201567

NMBS Break-stel 328 bij binnenkomst te Tongeren als IR Liege-Guillemins - Antwerpen Centraal

B-Cargo 7789 en een soortgenoot met een staaltrein

NMBS IC-stel 555 bij aankomst in Tongeren

Wegens een storing mocht er geen trein meer verder richting Luik, waardoor deze foto gemaakt kon worden.

De verzameling
    pi_54201737
    quote:

[..]

Zo dus:

pi_54202020
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 14:57 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Zo dus:

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Maar die zijn dus niet breder dan de Arriva dingen, er staan gewoon heel veel stoeltjes op dezelfde ruimte

pi_54202233
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gelul, het waren afdankertjes. Geef je een zwerver ook de schuld als hij binnen een week door jouw al bijna totaal versleten jas heen is? Nou dan.
    ja, je hebt gelijk als je zegt dat de Wadlopers versleten waren.

Maar als je met materieel rijdt dat zo goed als op is en je behandelt het een beetje rustig zul je er toch langer mee doen dan als je op zijn staart trapt.
    pi_54202451
    Als ik machinist zou zijn, zou ik er ook schijt aan hebben. De wadlopers zijn al niet echt snel en het in- en uitstappen in de spits zorgt ook al voor vertraging genoeg. Dan moet je daarna ook nog eens jezelf in gaan houden om val gas te geven
    pi_54202463
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 15:47 schreef Xbox_360 het volgende:
    De wadlopers zijn al niet echt snel en het in- en uitstappen in de spits zorgt ook al voor vertraging genoeg.
    Misschien ligt dat meer aan de mensen die elkaar geen ruimte geven bij in- en uitstappen in de spits....
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:35:49 #185
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54203192
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 15:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Misschien ligt dat meer aan de mensen die elkaar geen ruimte geven bij in- en uitstappen in de spits....
    Wanneer gaan de spoorwegen aan van die eenrichtingsverkeerdeuren?
    ~Een wijsgeer
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:39:40 #186
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54203256
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 16:35 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

Wanneer gaan de spoorwegen aan van die eenrichtingsverkeerdeuren?
    Ik denk niet dat de Nederlandse treinreiziger daar mee om zal leren gaan . Doorlopen op de roltrap is al te veel gevraagd.
    pi_54203685
    Hoezo? Vroeger had de NS ook treinen waarbij dat het geval was.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:32:27 #188
    Maffe Fries
    pi_54204164
    quote:
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 09:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

heb ergens gelezen dat ze 15cm breder zijn dan de arriva-gtw's
    Idd. De stoeltjes zijn aan weerszijden ook nog 2 cm smaller, zodat ze netto maar 6 cm qua breedte inleveren voor het gangpad. Valt mee dus.
    pi_54210036

Eurospoor 2007

IC 561 voor vertrek in Amersfoort om 17.38u

´Mijn´ deel naar Leeuwarden.

Het achterste stukje van IC 147 naar Hannover Hbf.
    pi_54211923
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 14:46 schreef Zug-Chef het volgende:
    [ afbeelding ]
    NMBS IC-stel 555 bij aankomst in Tongeren
    Daar heb ik vanmiddag nog in gezeten
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:49:31 #191
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54212507
    En ik maar denken dat ik iets bijzonders doe met m'n Protos.

[ Bericht 28% gewijzigd door Duvel op 28-10-2007 00:00:33 ]
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54218098
    ik blijf ze maken.. de complimenten om foto's alhier! helemaal top(Y)
    pi_54218359
    Foto's van de gestoorde brug gisteren

http://www.112groningen.nl/artikel.php?artikel=1848
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
    pi_54219361
    Wat vinden we hier trouwens van de Nozomi 500?
      zondag 28 oktober 2007 @ 12:45:27 #195
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54220532
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 11:47 schreef ghizzer het volgende:
    Wat vinden we hier trouwens van de Nozomi 500?
    Dat komt aardig in de buurt van de Vetste Trein Ooit

Maar ik dacht dat en_door_slecht hands-on ervaring heeft met dat ding. Ik ken hem alleen van plaatjes
      zondag 28 oktober 2007 @ 12:47:28 #196
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54220582
    Ik ben gisteren ook even een rondje gaan maken door het Vlaamse en Limburgse land

pi_54220935
    Ik dacht dat je dat lijntje al klaar had joh Desalniettemin mis je wel 5 verschillende bordjes van Tongeren
      zondag 28 oktober 2007 @ 13:21:07 #198
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_54221240
    Gisteren de nieuwe stellen van Veolia gezien, ziet er mooi uit van buiten
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      zondag 28 oktober 2007 @ 13:31:57 #199
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54221434
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 13:06 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ik dacht dat je dat lijntje al klaar had joh Desalniettemin mis je wel 5 verschillende bordjes van Tongeren
    5 wel ja Nou, er mag wmb wel *iets* meer verschil in zitten hoor Die tweetalige is wel netjes trouwens
    pi_54222841
    Van Prorail:
    Zaterdagavond 3 november geen treinverkeer Utrecht CS

In het weekend van 3 en 4 november vinden er omvangrijke spoorwerkzaamheden plaats in de regio Utrecht. Daardoor is er op zaterdagavond 3 november vanaf 21.00 uur tot zondagochtend 05.00 uur geen enkel treinverkeer mogelijk van, naar of via Utrecht Centraal. Het hele weekend is er geen treinverkeer mogelijk tussen Utrecht en Gouda.
    ProRail werkt in dat weekend aan de spoorverdubbeling tussen Utrecht en Woerden. De nieuwe sporen worden op het bestaande spoornetwerk aangesloten. Daarnaast wordt er aan de bovenleiding en beveiligingssystemen gewerkt.

Geen treinverkeer Utrecht-Gouda
    Op het traject tussen Utrecht en Gouda rijden geen treinen van vrijdagavond 2 november 01.40 uur tot maandagochtend 5 november 05.00 uur. Daarnaast zal op zaterdagavond na 21.00 uur ook op de andere trajecten van, naar en via Utrecht geen treinverkeer mogelijk zijn.

Ik snap niet welk stuk spoor het gaat wat aangesloten word op het spoornetwerk, want tussen Woerden en de splitsing bij Harmelen was al toch in gebruik?
    De spoorverdubbeling bij splitsing bij Harmelen en Utrecht CS wat toch lang niet klaar?
      zondag 28 oktober 2007 @ 14:47:13 #201
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54223195
    quote:
    Utrecht Terwijde, 18 mei 2004. Wie foto's op dit station of op station Vleuten wil maken, moet opschieten. In het weekend van 3 en 4 november worden de nieuwe sporen aangesloten (er rijden dan geen treinen op dit traject). Vanaf 5 november rijden alle treinen 'hoog' langs Vleuten en Utrecht Terwijde. Dan beginnen ook de werkzaamheden om de lage sporen omhoog te brengen. Het oude stationsgebouw van Vleuten blijft behouden, de halte Terwijde zal worden gesloopt.
    van Nico Spilt.
    pi_54223875
    Had men toch nog bijna 3,5 jaar de tijd.
      zondag 28 oktober 2007 @ 15:26:04 #203
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54224068
    Gelukkig is de omgeving de afgelopen jaren niet volkomen naar de klote geholpen: sloop van tig woningen, een hoop zand naast het station, lelijke geluidsschermen, etc.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54224545
    Precies, wil je leuke platen maken tussen Utrecht en Rotterdam zijn er gelukkig nog tal van andere en mooiere plekjes te bedenken...
    pi_54224815
    Stel je voor, we leven in het jaar 1981, een trein Venlo-Roermond valt uit... wat doe je dan.... Nou kijk maar:

De reguliere DE3 was kapot: toen viel de trein niet uit: je pakt twee rijtuigen (toevallig Duits) en twee locs en je rijdt. Het betrof trein 6249 en 6256.

Bron: http://www.flickr.com/photos/groen47
    pi_54224871
    Kettinghor aan het werk:

pi_54225425
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

van Nico Spilt.
    Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.
      Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2007 @ 16:24:39 #208
    Maffe Fries
    pi_54225624
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 16:16 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.
    Klopt, want op de plaats van de oude sporen komen 2 nieuwe hoge sporen, zodat Utrecht-Woerden geheel 4-sporig wordt.
    pi_54225897
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 15:53 schreef Zug-Chef het volgende:
    Stel je voor, we leven in het jaar 1981, een trein Venlo-Roermond valt uit... wat doe je dan.... Nou kijk maar:

[ afbeelding ]

De reguliere DE3 was kapot: toen viel de trein niet uit: je pakt twee rijtuigen (toevallig Duits) en twee locs en je rijdt. Het betrof trein 6249 en 6256.

Bron: http://www.flickr.com/photos/groen47
    fantastisch! vindt vooral de voorste oude ICK-achtige ding vet! toen ik een klein jochie was van een jaar of 4 in de late jaren 80 kickte ik al op dat soort wagons. het brengt een soort van 'reizen-in-het-buitenland' gevoel met zich mee. geweldig als ik me het verhaal achter zo'n rijtuig bedenk!
      zondag 28 oktober 2007 @ 19:38:16 #211
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54229401
    quote:
    Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuw
      zondag 28 oktober 2007 @ 22:13:39 #212
    122648 Bravebart
    København er på plads ja
    pi_54232616
    Treinpo, mede mogelijk gemaakt door mcDavid!
    Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
    liefdevolle gevoelens voor de duisternis
    pi_54236767
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuw
    Nouja, dat is een deel van het miljoenenlijntje van de ZLSM, dus misschien staat die overgang er nog in die staat.
      maandag 29 oktober 2007 @ 07:50:23 #214
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54237604
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 22:13 schreef Bravebart het volgende:
    Treinpo, mede mogelijk gemaakt door mcDavid!
    Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.
      maandag 29 oktober 2007 @ 09:11:02 #215
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54238344
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:
    Een oplossing is een oplossing hoor
      maandag 29 oktober 2007 @ 10:49:17 #216
    122648 Bravebart
    København er på plads ja
    pi_54240045
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:

[..]

Je maakt 2 keer dezelfde grap
      maandag 29 oktober 2007 @ 11:08:20 #217
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54240413
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 10:49 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Je maakt 2 keer dezelfde grap
    Ik ging er vanuit dat de uitwisseling tussen het treintopic en BeF minimaal zou zijn .
      maandag 29 oktober 2007 @ 11:10:55 #218
    122648 Bravebart
    København er på plads ja
    pi_54240480
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 11:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat de uitwisseling tussen het treintopic en BeF minimaal zou zijn .
    Dan ken je mcD en mij nog niet

Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 13:15:07 #219
    Maffe Fries
    pi_54242972
    Gisteravond nog een botsing geweest tussen een auto en een trein nabij Winschoten. Trein had zo te lezen nauwelijks schade.

http://112groningen.nl/artikel.php?artikel=1857
      maandag 29 oktober 2007 @ 14:54:51 #220
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54244865
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
    Gisteravond nog een botsing geweest tussen een auto en een trein nabij Winschoten. Trein had zo te lezen nauwelijks schade.
    Merkwaardige schade aan die Polo zeg nauwelijks blikschade te zien, beide koplampen doen het zelfs nog, alleen de voorruit in puin. Behalve in het midden

Noodstopje zonder gordel?

Het zal best in de buurt van een overweg geweest zijn, maar een trein heeft hij niet geraakt, dat lijkt me duidelijk. Anders kan die trein ook niet *alweer verder gereden* zijn. Misschien een fietser of voetganger geschept of zo?
    pi_54244943
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Merkwaardige schade aan die Polo zeg nauwelijks blikschade te zien, beide koplampen doen het zelfs nog, alleen de voorruit in puin. Behalve in het midden

Noodstopje zonder gordel?

Het zal best in de buurt van een overweg geweest zijn, maar een trein heeft hij niet geraakt, dat lijkt me duidelijk. Anders kan die trein ook niet *alweer verder gereden* zijn. Misschien een fietser of voetganger geschept of zo?
    dat zou je haast denken, maar anderzijds.. volgens mij moet je een behoorlijk hard hoofd hebben om zo´n raam aan diggelen te krijgen.

detail. wat een vreselijk lelijke 3-stervelgen heeft die bak.
      Redactie Sport maandag 29 oktober 2007 @ 15:05:58 #222
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_54245042
    misschien een spoorboom op de auto gehad?
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_54245315
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:05 schreef dennistd het volgende:
    misschien een spoorboom op de auto gehad?
    dat lijkt me van niet, want dan heb je ook schade aan de dragers van het dak. het enige wat kapot is, is het voorraam, dus er moet iets haaks op zijn gekomen. bovendien zijn spoorbomen niet van massief staal maar van polyester of vrij dun houdt.
      maandag 29 oktober 2007 @ 15:38:23 #224
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54245620
    die motorkap is ook wel wat gedeukt, maar dat lijkt meer op een dikke bejaarde dan op een spoorboom die erop gekomen is.

Hoe dan ook: een botsing met een trein was het iig niet.
    pi_54245940
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
    die motorkap is ook wel wat gedeukt, maar dat lijkt meer op een dikke bejaarde dan op een spoorboom die erop gekomen is.

Hoe dan ook: een botsing met een trein was het iig niet.
    het blijft speculeren en inderdaad er zit een deuk aan de rechterzijde van de motorkap. Het is alsof er een groot en zwaar voorwerp van de bovenzijde op is gekomen. ben wel heel erg benieuwd hoe dit zo heeft kunnen komen. ik denk persoonlijk toch een (zachte) schuiver tegen een trein en dat het stootblok/electromagneet (gezien de hoogte daarvan) de deuk in de motorkap en de kapotte ruit verklaart.
      maandag 29 oktober 2007 @ 16:12:06 #226
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54246183
    Nou, daar heb ik ernstig mijn twijfels over.

Dat zou betekenen dat de trein de auto frontaal geraakt heeft met een erg lage maar blijkbaar toch te hoge snelheid. Vraag is dan: Hoe krijg je die auto dan ineens op het spoor, in de rijrichting van de trein, zonder dat die trein stopt? Plus: Waar is die trein dan op het moment dat de foto genomen werd? waarom heeft de auto dan niet VEEL meer schade? En hoe komt de auto dan na die botsing blijkbaar weer haaks op de overweg te staan?

Als het inderdaad zo gegaan is dan staat die trein nog op het spoor, stil, linksachter de fotograaf, in elk geval in afwachting van een aflossende machinist, en bijvoorbeeld iemand van de inspectie Verkeer en Waterstaat. Daar blijkt geen sprake van te zijn volgens het bijschrift. Sterker nog: de trein was in geen velden of wegen te bekennen.

Bovendien: Waar is de bestuurder van de auto en een eventuele tweede persoon waarvan ik denk dat die de beschadiging aan de rechterkant van de voorruit veroorzaakt heeft? Al afgevoerd met de ambulance.

Dus: Geen trein in de buurt, geen bestuurder te zien, de takelwagen is er al wel en is bezig met het afslepen van de auto.

Dus: Het is gewoon eoa ramptoeristensite die wat foto's van een botsing heeft en er een sappig verhaal bij uit zijn duim zuigt. Het is in ieder geval duidelijk dat de fotograaf veel te laat ter plaatse was om iets zinnigs over het voorval te kunnen zeggen.

Denk ik

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 29-10-2007 16:17:17 ]
      maandag 29 oktober 2007 @ 16:36:27 #227
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54246620
    Eensch met fles!
      maandag 29 oktober 2007 @ 16:42:24 #228
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54246722
    Weet iemand trouwens welk drietje met de naam 'Abel Tasman' rondrijdt?
    Zag deze vanmiddag, en heb geen idee van het nummer. Het is ook de eerste keer dat ik deze naam zie
    pi_54246763
    Vanmorgen een exotische bestemming in Amersfoort (Eigenlijke trein naar Schiphol van 09:25)

Sorry voor de slechte kwaliteit, paniekschotje gemaakt vanuit de V-IRM vanuit Groningen naar Den Haag CS die tegelijk vertrok.
    Socialist in Mercedes
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 17:19:24 #230
    Maffe Fries
    pi_54247333
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:57 schreef ghizzer het volgende:

[..]

het blijft speculeren en inderdaad er zit een deuk aan de rechterzijde van de motorkap. Het is alsof er een groot en zwaar voorwerp van de bovenzijde op is gekomen. ben wel heel erg benieuwd hoe dit zo heeft kunnen komen. ik denk persoonlijk toch een (zachte) schuiver tegen een trein en dat het stootblok/electromagneet (gezien de hoogte daarvan) de deuk in de motorkap en de kapotte ruit verklaart.
    Aan zoiets zit ik ook te denken. Echter is het wel vreemd te noemen dat de trein na een tijdje is doorgereden.
      maandag 29 oktober 2007 @ 17:43:38 #231
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54247739
    Er stond gisteren ook een koploper op Zwolle met de tekst EC LONDEN
      maandag 29 oktober 2007 @ 19:10:26 #232
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54249408
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 17:43 schreef thatsme het volgende:
    Er stond gisteren ook een koploper op Zwolle met de tekst EC LONDEN
    Haha, de goede, oude tijd!
    NS zette al jaren Hondekoppen in als Boottrein naar Hoek van Holland. Deze treinen hadden een EuroCitystatus, omdat je er mee naar Londen kon. Echter, de EC-organisatie vond Hondekoppen te oud en dreigde de EC-status van de trein in te trekken. Dus zette NS vervolgens Koplopers in als Boottrein. Ook dit heeft niet lang geduurd omdat er in Hondekoppen nog een fatsoenlijk aantal fietsen mee kon, en in de Koplopers bij lange na niet genoeg ruimte was.
    Ik geloof dat uiteindelijk de EC-status sneuvelde, en de Hondekoppen terugkeerden. Momenteel worden de Boottreinen gereden door VIRM. Een paar keer per dag wordt op Rotterdam Centraal het laatste treinstel van de IC naar Vlissingen afgetrapt, dat dan terugrijdt naar Schiedam om de Hoekse lijn op te gaan. Dat is dan de Boottrein. Zo was het tenminste, of dat nog steeds zo is weet ik niet.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54249579
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 16:45 schreef Charango het volgende:
    Vanmorgen een exotische bestemming in Amersfoort (Eigenlijke trein naar Schiphol van 09:25)

[ afbeelding ]

Sorry voor de slechte kwaliteit, paniekschotje gemaakt vanuit de V-IRM vanuit Groningen naar Den Haag CS die tegelijk vertrok.
    Sinds wanneer rijdt er eigenlijk VIRM naar Groningen/Leeuwarden? Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar koplopers (ICM(m)) gezien daar...
      maandag 29 oktober 2007 @ 19:25:18 #234
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54249739
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:18 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Sinds wanneer rijdt er eigenlijk VIRM naar Groningen/Leeuwarden? Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar koplopers (ICM(m)) gezien daar...
    dat is de zogenaamde ambtenaren trein. Elke ochtend van Groningen naar Den Haag. En elke avond van Den Haag naar Groningen.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 19:32:39 #235
    Maffe Fries
    pi_54249912
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:25 schreef thatsme het volgende:

[..]

dat is de zogenaamde ambtenaren trein. Elke ochtend van Groningen naar Den Haag. En elke avond van Den Haag naar Groningen.
    Op zaterdag en zondag rijdt er op die tijdstippen een VIRM vanuit Leeuwarden en Groningen, zodat deze gecombineerd over de Veluwe kunnen. Het Leeuwarder deel gaat naar Rotterdam en het Groninger naar Den Haag CS. 's avonds rijdt de combinatie weer terug naar het noorden.
      maandag 29 oktober 2007 @ 19:37:10 #236
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54249981
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Duvel het volgende:
    Haha, de goede, oude tijd![..] Dus zette NS vervolgens Koplopers in als Boottrein. Ook dit heeft niet lang geduurd omdat er in Hondekoppen nog een fatsoenlijk aantal fietsen mee kon, en in de Koplopers bij lange na niet genoeg ruimte was.
    Zie je wat er de afgelopen decennia allemaal opgeofferd is aan het "haringstouwen"? Restauratierijtuigen, weg Railtender, mwoaa ook maar weg Bagageafdeling weg En nu worden ook nog de toiletten eruit gemold
    Het is dat niemand bedenkt dat er veel meer staan- dan zitplaatsen in een rijtuig gaan

Overigens gaat die uitholling verder dan de treinen alleen natuurlijk. Hoeveel stationsGEBOUWEN bestaan er nog sowieso? Hoeveel zijn er nog bemand?
    pi_54250063
    Toch weer netjes vandaag. Vanmorgen flink gladde rails en toch maar een aankomst in Zl met trein 12522 van +5. Trein 3729 moest in Olst wachten op de vertraagde tegentrein en kwam uiteindelijk met +11 in Dv aan. Alle aansluitingen (waaronder de Pimpel naar Berlijn............) waren al weg

Vanmiddag ging het een stuk beter. Trein 3752 had hooguit luttele seconden vertraging bij aankomst in Zl, trein 12557 reed keurig op tijd weg uit Zl en kwam met +2 aan in Lw (trein 557 naar Groningen had +10 en daar werd niet op gewacht)
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 19:43:00 #238
    Maffe Fries
    pi_54250122
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
    Het is dat niemand bedenkt dat er veel meer staan- dan zitplaatsen in een rijtuig gaan
    Het is er al 10 jaar, Fles. De gedeeltelijke stacoupé in de buffel. Aan de zijkant klapzittingen. In het midden palen om je aan vast te houden.
      maandag 29 oktober 2007 @ 19:47:52 #239
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54250218
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
    Het is er al 10 jaar, Fles. De gedeeltelijke stacoupé in de buffel. Aan de zijkant klapzittingen. In het midden palen om je aan vast te houden.
    De werkelijkheid is altijd NOG erger dan je kunt verzinnen
    pi_54250259
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Duvel het volgende:
    Een paar keer per dag wordt op Rotterdam Centraal het laatste treinstel van de IC naar Vlissingen afgetrapt, dat dan terugrijdt naar Schiedam om de Hoekse lijn op te gaan. Dat is dan de Boottrein. Zo was het tenminste, of dat nog steeds zo is weet ik niet.
    Dat is helaas ook niet meer... Men moet nu gewoon met zo´n baggerstoptreintje...
      maandag 29 oktober 2007 @ 19:52:26 #241
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54250297
    "Het volgende station is DRACHTEN. Station DRACHTEN. Deze trein zal nog voor u verder rijden als stoptrein in de richting Marum, Leek en de eindbestemming Groningen"
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 19:52:27 #242
    Maffe Fries
    pi_54250298
    Gelukkig moet niet ieder nieuw treinstel het stellen zonder toilet. Alleen een treinstel met een defect toilet op een grensoverschrijdend traject is weer minder. Op ons tripje naar Leer hebben mensen het achter de bosjes in Nieuweschans moeten doen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 20:01:22 #243
    Maffe Fries
    pi_54250482
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
    "Het volgende station is DRACHTEN. Station DRACHTEN. Deze trein zal nog voor u verder rijden als stoptrein in de richting Marum, Leek en de eindbestemming Groningen"
    Typisch Arriva om zo hoog van de toren te blazen. Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk. Doet me trouwens wel denken aan het plaatje van wadloper 3212 midden in Leek
      maandag 29 oktober 2007 @ 20:04:51 #244
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54250532
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
    Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk.
    Nou ja, ongeacht of dat inderdaad zo is, misschien wel een mooie smoes voor Hoogkerk om ook een station te willen Ontlasten Gn bla bla overstappers Buitenpost - Drachten bla bla etc
    pi_54250555
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Typisch Arriva om zo hoog van de toren te blazen. Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk. Doet me trouwens wel denken aan het plaatje van wadloper 3212 midden in Leek
    Hoop toch dat ze wel zo slim zijn om een eventuele nieuw stuk spoor van een waslijn te voorzien.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 20:13:41 #246
    Maffe Fries
    pi_54250673
    Hopelijk wel ja. Op de lange termijn is het in exploitatie goedkoper, mits je genoeg passagiers hebt.
      maandag 29 oktober 2007 @ 20:15:40 #247
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54250711
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 20:07 schreef vw_caddy het volgende:
    Hoop toch dat ze wel zo slim zijn om een eventuele nieuw stuk spoor van een waslijn te voorzien.
    En meteen over de volle lengte dubbel spoor gaerne
    pi_54251465
    Overigens wordt die nieuwe lijn wel meegenomen als optie als Eurlings de zuiderzeelijn definitief afblaast.
      maandag 29 oktober 2007 @ 20:54:25 #249
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54251626
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 20:48 schreef vw_caddy het volgende:
    Overigens wordt die nieuwe lijn wel meegenomen als optie als Eurlings de zuiderzeelijn definitief afblaast.
    Het zou mooi zijn

Dan gaat vast een jaar of 10 later blijken dat doortrekken Heerenveen - Lelystad toch wel ERG aantrekkelijk wordt
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 21:01:09 #250
    Maffe Fries
    pi_54251811
    Hebben ze mogelijk de hanzelijn voor niets gebouwd dan
      maandag 29 oktober 2007 @ 21:15:53 #251
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54252152
    Nee, die is OOK handig

Lelystad: Van eindpunt naar Knooppunt
    pi_54253064
    Maar wat gaat er dan nog over de Hanzelijn? Drenthe/Overijssel-Noordelijke Randstad verkeer? Volgens mij is het van Enschede naar Amsterdam over Lelystad niet echt veel sneller dan via Amersfoort
    Socialist in Mercedes
    pi_54253390
    Trouwens, Fles, volgens mij is iemand je reeds voorgegaan:
    http://www.ben.fotogek.nl/site/indexns.html
    Socialist in Mercedes
      Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2007 @ 22:23:49 #254
    Maffe Fries
    pi_54253678
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 22:11 schreef Charango het volgende:
    Trouwens, Fles, volgens mij is iemand je reeds voorgegaan:
    http://www.ben.fotogek.nl/site/indexns.html
    Was (of misschien is nog steeds) in het verleden ook actief op het forum hier. Hij is in zijn eigen topic nogal te grazen genomen Was echt lachen toen

Was even zoeken, maar heb m gevonden centraal station of niet?
    Wel alles lezen, want hoe verder het topic afdwaalt van het eigenlijke onderwerp, hoe leuker het wordt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Peterselieman op 29-10-2007 22:30:50 ]
    pi_54257586
    De stoptrein Apeldoorn - Enschede was vanochtend een gekoppelde Plan T en Plan V. De Plan T was de 527. Heb heerlijk genoten van de 8-zits.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:21:40 #256
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54257720
    Mijn trein was een Koploper. En hé! Gisteren ook! En hé! Vorige week woensdag ook, en dinsdag, en maandag, en de vrijdag daarvoor en bla bla.

Ik heb een spannend leven.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54257938
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 08:04 schreef ghizzer het volgende:
    De stoptrein Apeldoorn - Enschede was vanochtend een gekoppelde Plan T en Plan V. De Plan T was de 527. Heb heerlijk genoten van de 8-zits.
    Hmm die Plan T hoort in de 3700 thuis!! Tenminste daar zat ie vorige week in...
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:54:41 #258
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54258110
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 08:21 schreef Duvel het volgende:
    Mijn trein was een Koploper. En hé! Gisteren ook! En hé! Vorige week woensdag ook, en dinsdag, en maandag, en de vrijdag daarvoor en bla bla.

Ik heb een spannend leven.
    Ik ook

Soms neem ik weleens de stoptrein terug, van Amersfoort naart Utrecht Zit ik wel in zo'n verrekte KUT-ddar, maar ja, het is weer wat afwisseling he

pi_54258223
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ook

Soms neem ik weleens de stoptrein terug, van Amersfoort naart Utrecht Zit ik wel in zo'n verrekte KUT-ddar, maar ja, het is weer wat afwisseling he

wat is er mis met de DDAR? ik hou van die trein. De DDAR pwnt de Plan T en Plan V.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:02:22 #260
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54258228
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ook

Dan moet ik de stoptrein naar Rotterdam nemen, en dat is een Sprinter.
    Laatst wel via Leiden. Maar dat was VIRM. En daarna DD-AR op Ledn-Rtd.
    Dan maar Koploper.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:03:04 #261
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54258245
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:01 schreef ghizzer het volgende:

[..]

wat is er mis met de DDAR? ik hou van die trein. De DDAR pwnt de Plan T en Plan V.
    Er is minder mis met die trein dan met jouw smaak in elk geval.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54258363
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is minder mis met die trein dan met jouw smaak in elk geval.
    ok.. even de voordelen en nadelen op een rij:
    DD-AR
    + stil
    + voldoende beenruimte
    + brede schuifdeuren
    + redelijk geschikt voor langere mensen
    + comfortabel
    + veel capaciteit
    + warm interieur

- je moet altijd een trap op of af
    - het randje tussen het gangpad en de zitplek kan struikelgevaar meebrengen

Plan T/V
    + klassieke uitstraling van het Nederlandse spoorwegmateriaal
    + alles op hetzelfde niveau/geen trappen

- gigantisch veel herrie. een fatsoenlijk (telefoon)gesprek voeren zit er niet bij
    - oncomfortabel. elke deuk in de rails voel je
    - een stuk minder capaciteit
    - in de tweezits is het (zeker voor langere mensen) enorm behelpen
    - koude kille uitstraling van het interieur. mede door de TL-lampen.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:15:34 #263
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54258458
    Jij zit zeker nooit bovenin een ddar

stil beenruimte warm interieur

Hebben we het sowieso wel over dezelfde trein eigenlijk?
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:17:03 #264
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54258487
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:10 schreef ghizzer het volgende:

[..]

<knip partiële waanzin>
    Beenruimte? In een DD-AR? In je nek misschien, maar niet waar zich normaal gesproken mijn benen bevinden... Het comfort van de banken is te vergelijken met een plank met kunstleer en een centimeter slecht schuimrubber er tussen. Het interieur straalt de warmte uit van een vat vloeibare stikstof. Alleen de grote deuren, het rijcomfort en de grote capaciteit zijn waar, maar een veewagon heeft ook een grote capaciteit.

TVtjes zijn lawaaiig en ze hobbelen over de rails, maar de stoelen hebben een slaapoor en voldoende schuimrubber om je kont langer dan vijf minuten zonder doorligverschijnselen te kunnen ondersteuren. Het interieur is te verschillend, maar i.h.a. niet minder koud dan een DD-AR.

Mening hè, mening.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54258498
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:
    Jij zit zeker nooit bovenin een ddar

stil beenruimte warm interieur

Hebben we het sowieso wel over dezelfde trein eigenlijk?
    jazeker wel... de Plan T's en V's zijn gewoon zwaar kut. en ik kan het weten.. reis er helaas elke dag mee
    pi_54258559
    Ik ook helaas, standaard elke ochtend Plan V en als het meezit Plan T tussen Zwolle en Deventer, standaard, dag in dag uit... 3700 he

In de middag daarentegen altijd VIRM op de terugweg naar Zwolle.... Gheheh
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:26:38 #268
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54258664
    Tja, als je de treindienstleidingspost gaat verbouwen zonder het treinverkeer te staken wordt het een nog grotere puinhoop.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:28:49 #269
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54258700
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:17 schreef ghizzer het volgende:

[..]

jazeker wel... de Plan T's en V's zijn gewoon zwaar kut. en ik kan het weten.. reis er helaas elke dag mee
    Ja, ik weet er niks van, dat klopt

Maar goed, Plan V en T zijn idd ook niet ideaal, maar nog steeds beter dan DDAR vind ik. En sowieso, dat hele mat64 gaat er de komende jaren toch uit. DDAR zitten we nog wel een jaartje of 15-20 aan vast lijkt me
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:30:23 #270
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54258729
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik weet er niks van, dat klopt
    Niet zo hatelijk hè!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:33:07 #271
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54258784
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet zo hatelijk hè!
    Jij bent ook lief
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:33:46 #272
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54258787
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 09:01 schreef ghizzer het volgende:

'De Skoda pwnt de Lada en Trabant' .
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:06:20 #273
    Maffe Fries
    pi_54260205
    Die roosters bovenin een DD-AR zorgen ervoor dat als ze open staan een gewoon gesprek onmogelijk wordt.
    pi_54260242
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
    Die roosters bovenin een DD-AR zorgen ervoor dat als ze open staan een gewoon gesprek onmogelijk wordt.
    net wat je zegt.." As miene zuster een wiel had, was ze noew een kruewoage"
    kortom, met als kan ik helemaal niks.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:17:57 #275
    Maffe Fries
    pi_54260416
    Ik wel, want de laatste keer dat ik er in zat, stonden er een aantal open en dat gaf me toch een lawaai. Als de trein op snelheid is, dan klinkt het net alsof je constant naast een vliegtuigmotor staat die ook nog eens veel toeren maakt. Dat was ongeveer het lawaainiveau toen
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:19:50 #276
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54260449
    quote:
    Ook als ze gesloten zijn, happen ze lucht alleen komt het niet naar binnen. Resultaat blijft een takkeherrie waar je niet vrolijk van wordt.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:22:10 #277
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54260481
    quote:
    als ze dicht staan trouwens ook

HE??!

ALS ZE DICHT STAAN TROUWENS OOK
    pi_54260622
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik wel, want de laatste keer dat ik er in zat, stonden er een aantal open en dat gaf me toch een lawaai. Als de trein op snelheid is, dan klinkt het net alsof je constant naast een vliegtuigmotor staat die ook nog eens veel toeren maakt. Dat was ongeveer het lawaainiveau toen
    dan ga je beneden zitten. bovendien overdrijf je behoorlijk in je bewering.
    de keuze om in de Plan V/T beneden te zitten heb je niet. Dat ding maakt man een teringlawaai. Met name bij het remmen (je gaat er aan kapot als je op t perron staat) en sowieso tijdens het (vooral over de wissels!!!) rijden. Gewoon een paupertrein. En daar heb je niet de keuze om beneden te gaan zitten.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:31:35 #279
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54260625
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

als ze dicht staan trouwens ook

HE??!

ALS ZE DICHT STAAN TROUWENS OOK
    Van rukken word je doof, Fles.

Ik vind dit nog steeds een van de grootste designflaws in de dubbeldekkers. Kijk, dat je ventilatie wil snap ik, maar op deze manier wordt reizen geen pretje. Maak dan een centraal ventilatiesysteem. Ik geloof wel dat ze een jaar geleden of zo eens aan het experimenteren zijn geweest met andere luchthappers, ik kwam een DD-AR tegen met verschillende uitvoeringen. Foto's hebben hier al eens gestaan geloof ik.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:37:34 #280
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54260735
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 11:31 schreef ghizzer het volgende:
    dan ga je beneden zitten. bovendien overdrijf je behoorlijk in je bewering.
    de keuze om in de Plan V/T beneden te zitten heb je niet. Dat ding maakt man een teringlawaai. Met name bij het remmen (je gaat er aan kapot als je op t perron staat) en sowieso tijdens het (vooral over de wissels!!!) rijden. Gewoon een paupertrein. En daar heb je niet de keuze om beneden te gaan zitten.
    En dat is niet gewoon ook zo bij ICM, bij ICK, bij ICB, bij ICRm, bij VIRM? Die zoeven allemaal even zachtjes en gladjes door de wisselstraat en bij het remmen? Oh, okee, mij persoonlijk nooit zo opgevallen...
    pi_54261324
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat is niet gewoon ook zo bij ICM, bij ICK, bij ICB, bij ICRm, bij VIRM? Die zoeven allemaal even zachtjes en gladjes door de wisselstraat en bij het remmen? Oh, okee, mij persoonlijk nooit zo opgevallen...
    nee, Plan V/T is echt heel extreem daarin. Het piept keihard.. vreselijk geluid. gewoon een kuttrein.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:00:37 #282
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54262194
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 12:09 schreef ghizzer het volgende:

[..]

nee, Plan V/T is echt heel extreem daarin. Het piept keihard.. vreselijk geluid. gewoon een kuttrein.
    Het is de enige met blokkenrem, en dat hoor je. Maar heb je daar echt zoveel last van?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54262373
    Plan V/T is gewoon kut materiaal... mocht van mij 10 jaar terug al worden afgeschaft. Maar deze discussie hebben we volgens mij al een keer gevoerd
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:12:42 #284
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54262423
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 13:09 schreef Dichterbijer het volgende:
    Plan V/T is gewoon kut materiaal... mocht van mij 10 jaar terug al worden afgeschaft. Maar deze discussie hebben we volgens mij al een keer gevoerd
    al wel honderd keer ook

Anyway, de eerste klas in plan V is gewoon
    pi_54262669
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

al wel honderd keer ook

Anyway, de eerste klas in plan V is gewoon
    ja de eerste klas ziet er qua design chique uit.. alleen van die oerlelijke TL-lampen.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:42:48 #286
    157428 GoodGawd
    This is your captain speaking!
    pi_54263808
    @ OP jeetje had geen idee dat er zoveel treinen reden in Nederland
    Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:43:09 #287
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54263816
    Uit dat stuk over de gewenste spoorlijn Groningen-Heerenveen:
    quote:
    Piet Adema, gedeputeerde vervoer in de provincie Friesland, is dan ook blij met de initiatieven. Drachten is nu de grootste stad in Nederland zonder spoor, zegt hij.
    Oosterhout anyone? .
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:45:36 #288
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54263843
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 14:43 schreef JDude het volgende:
    Uit dat stuk over de gewenste spoorlijn Groningen-Heerenveen:
    [..]

Oosterhout anyone? .
    Ja, dacht ik ook al, maar dat schijnt ook ongeveer 50k te zijn. Amstelveen is wel groter natuurlijk, en die homotrem telt niet
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:45:44 #289
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54263846
    53k .

En oké, Oosterhout heeft wel spoor. Maar er rijden geen reizigerstreinen .
    pi_54264029
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 13:30 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ja de eerste klas ziet er qua design chique uit.. alleen van die oerlelijke TL-lampen.
    TL-verlichting hoeft niet per se lelijk te zijn. Ze worden alleen te lang gebruikt of de beschermkappen zijn gewoon geel uitgeslagen.
    Als ze bij een wadloper de TL-lampen zouden vervangen door nieuwe (wittere) versies en de geel geworden beschermkappen vervingen zou die zelfs een stuk toffer uitzien. (van binnen dan)
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:44:46 #291
    106942 Eix
    pi_54264708
    DD-AR. Gigantische hekel aan dat materieel. Sterker nog, ik koester gewoon haat tegen dat materieel. Reden: Lowlands... ik die donderdagmiddag in de DD-AR stopper naar 't Harde om in de motorbak nog net de klapstoel boven aan de trap te kunnen veroveren. In Amersfoort bleven even later nog mensen op het perron achter. Ga ik zitten, heb ik door een mega lompe actie mn vinger tussen de stoel zitten om vervolgens de hele nagel naar de klote te hebben. Buiten dat de ervaring van een uur zitten op een houten klapstoel ook erg matig was. Verder zie ik deze treinen gelukkig nooit.

Tis nog altijd niet helemaal genezen. Blegh.
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_54264864
    Hoe ligt het traject Boxtel-Veghel er trouwens tegenwoordig bij? Op Google Earth ziet het er nog redelijk uit. Het traject naar Uden en Mill (geen idee of daar nog rails ligt), ziet er ook nog redelijk onaangetast uit.

Geen idee voor een stopper Veghel-Tilburg(-Breda) of Veghel-'s Hertogenbosch? Zolang treindiensten op Almelo-Mariënberg en de Noordelijke Nevenlijnen geen financieel drama worden, lijkt me een dergelijke verbinding naar de Noordelijke Peel geen onmogelijkheid.

[ Bericht 31% gewijzigd door Charango op 30-10-2007 16:00:19 ]
    Socialist in Mercedes
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:08:16 #293
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54266067
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 15:44 schreef Eix het volgende:

[dramaverhaal]

Tis nog altijd niet helemaal genezen. Blegh.
    Kom op, foto's, bloed

Aanklagen die hap

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 30-10-2007 17:13:30 ]
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:17:06 #294
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54266196
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 15:53 schreef Charango het volgende:
    Geen idee voor een stopper Veghel-Tilburg(-Breda) of Veghel-'s Hertogenbosch? Zolang treindiensten op Almelo-Mariënberg en de Noordelijke Nevenlijnen geen financieel drama worden, lijkt me een dergelijke verbinding naar de Noordelijke Peel geen onmogelijkheid.
    Daar noem je zo wat Dat is met boter en suiker de minst rendabele lijn van Nederland. Voor iedere honderd euro die die lijn kost, brengt hij er ACHT (8) op. Andere lijnen zitten al gauw boven de 25 %

En de nimby's daar poepen in hun broek voor den Duyvelschen Roockbraeckert. Kijk maar
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:35:30 #295
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54266523
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En de nimby's daar poepen in hun broek voor den Duyvelschen Roockbraeckert. Kijk maar
    Het aansluitende wissel is bij Boxtel een jaar of drie geleden uitgenomen, dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. Maar wat een kutsite. En wat een taalfout.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:41:51 #296
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54266645
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:35 schreef Duvel het volgende:
    Het aansluitende wissel is bij Boxtel een jaar of drie geleden uitgenomen, dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. Maar wat een kutsite. En wat een taalfout.
    Zo'n wisseltje leg je zo weer terug, kom op

Kutsite? ja, maar je weet nu ook meteen waar je moet zijn als je het NIET met die huilies eens bent

Die is vrij ernstig ja
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:47:52 #297
    Maffe Fries
    pi_54266746
    idd, wat een taalfout.

Gemeente Zuidhorn is ook weer lekker bezig. Ze hebben een motie aangenomen om aan te dringen op een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Groningen. Vergeten ze er wel even bij te zeggen dat ze 2 maanden geleden zelf een kapitale blunder hebben begaan door een bak onder het spoor te schuiven, waarbij op het dak van de bak maar ruimte is voor 1 spoor
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:49:07 #298
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54266768
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
    Gemeente Zuidhorn is ook weer lekker bezig. Ze hebben een motie aangenomen om aan te dringen op een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Groningen. Vergeten ze er wel even bij te zeggen dat ze 2 maanden geleden zelf een kapitale blunder hebben begaan door een bak onder het spoor te schuiven, waarbij op het dak van de bak maar ruimte is voor 1 spoor
    Ow, da's een makkie

Station opheffen, vrijkomend betonwerk gebruiken voor bakverlenging
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:53:13 #299
    Maffe Fries
    pi_54266849
    Die bak is een stukje buiten het station geplaatst, Fles.

Tuurlijk weet ik dat bakverbreding/verlenging wel mogelijk is, maar waarom kunnen ze het gewoon niet in 1 keer goed doen?
    pi_54266964
    Meteen een draadje spannen dan en DD-AR eronder.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:04:14 #301
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54267019
    ik doelde ook niet alleen op sluiting, maar ook opbreken van het station
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')