Waar is die Storebaeltbron? Tussen Fyn en Sjaelland of zo dan?quote:
xs.to schijnt wel goed te zijn. Mijn foto's staan allemaal op Tiscali.nl, ook zelden of nooit gezeik meequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:45 schreef tomme6 het volgende:
Zometeen nog een aantal foto's van mijn kant van 4 en 5 juni
EDIT: Pieppppp lycos![]()
Goed idee, maar kan het helaas niet meer veranderen volgens mij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien moe je ff linken naar plaatjes van de poll :p
Oeps, sorry, en die is inderdaad nog lelijker dan die Belgische ja... Hoe verzinnen ze het... Alsof een lapje rubber bij een botsing zoveel uitmaakt...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar de Oeresundstog ontbreekt eraan.
Nee op 4 en 5 juniquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef Socios het volgende:
Wanneer heb je die foto´s gemaakt dan? Laatste weekend van september? Toen werd de ICE omgeleid via Venlo...
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar is die Storebaeltbron? Tussen Fyn en Sjaelland of zo dan?
Hoelang heb je erover gedaan om vanaf Leiden CS naar Utrecht CS te reizen? Ik ben vanaf Den Haag CS via Schiphol naar Utrecht CS gegaan. Bij Amsterdam Zuid vertrok de trein niet, omdat de deuren niet meer dicht konden. Er moesten dus mensen uit. Vanaf Leiden ben ik via Schiphol ongeveer een uur bezig geweest om in Utrecht te belanden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef SNArky het volgende:
Zo, was weer een lekker dagje vandaag. Maar goed, dan zie je het traject Leiden - Utrecht ook weer een keer
.
De 4023 is trouwens nog gewoon in omloop (zal wel een van de laatste keren zijn dat ik hem in deze staat gezien heb).
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:00 schreef tomme6 het volgende:
Heb me altijd al geergerd aan dat felle licht in de avonduren in de trein, kon nooit fatsoenlijk mijn ogen dichtdoenwat een geluk hebben die mensen en dan ook nog es in een trein die nauwelijks herrie maakt
Ik ben met de rechtstreekse trein van Leiden naar Utrecht gegaan, die ook nog eens extra stopte te Vleuten en Terwijde (het was dan ook een "intercity"). Uiteindelijk heb ik er +/- 55 minuten over gedaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:36 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Hoelang heb je erover gedaan om vanaf Leiden CS naar Utrecht CS te reizen? Ik ben vanaf Den Haag CS via Schiphol naar Utrecht CS gegaan. Bij Amsterdam Zuid vertrok de trein niet, omdat de deuren niet meer dicht konden. Er moesten dus mensen uit. Vanaf Leiden ben ik via Schiphol ongeveer een uur bezig geweest om in Utrecht te belanden.
Nou, wat zeur je dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:10 schreef Duvel het volgende:
Ik had gisteren van Utrecht naar Leiden ook de "intercity", met extra stop te Vleuten. Dat kloteding liep vervolgens onderweg 9 minuten vertraging op, waardoor ik met een sprintje m'n aansluiting naar Rotterdam haalde.
Ik was met m'n zieke kop een uur later thuis.quote:
Eejjj die Meerlo-Tienray is netjesquote:
Die is idd wel erg lelijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
die belgse rommel kan wel goed face to face botsende bumper zit er al op
[ afbeelding ]
vogelbekdiertreinoftewel een M290
Je hebt nog een maandje denk ik. De 4021 staat al in Haarlem, dus er is nog 1 te gaan, voordat de Mendini er aan moet geloven.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:19 schreef SNArky het volgende:
Zo, was weer een lekker dagje vandaag. Maar goed, dan zie je het traject Leiden - Utrecht ook weer een keer
.
De 4023 is trouwens nog gewoon in omloop (zal wel een van de laatste keren zijn dat ik hem in deze staat gezien heb).
ja Belfeld was nog schraler dan ik dacht van te vorenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eejjj die Meerlo-Tienray is netjes
Die Belfeld moet echt ff overgeschilderd worden hoor
Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijdenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt nog een maandje denk ik. De 4021 staat al in Haarlem, dus er is nog 1 te gaan, voordat de Mendini er aan moet geloven.
Goed dat ze de situatie met de 4444 op willen lossen, want mensen klagen in mijn optiek terecht over het gebrek aan 2e klasseplaatsen. Door het zo op te lossen, kan de 4444(4231) maar kort uit de roulatie zijn en heeft Haarlem zichzelf tijd genoeg gegeven om die 2e A bak om te bouwen tot een normale bak.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
Doe 9 december maarquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zegquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:32 schreef MREn het volgende:
Maand lang geen treinen op Zeeuwse Lijn.
Je het het ProRail nageven, lef hebben ze wel...
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/article2056994.ece
Zo lang hoeft zo'n bakwisseling toch niet te duren?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :pquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:09 schreef Socios het volgende:
@ Zug-Chef: leuk verslag met mooie foto´s! Leuk ook die oude stationsgebouwtjes.Fantastisch dat die er na vele decennia nog staan.
Asfalteren!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
Is maar schijn. Bovendien past die witte kleur niet bij een wadsloper.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :p
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen
(moet je wel ff de youtube laag aanzetten)
Nou nee, het valt hier meer op omdat ze het decennialang hebben laten versloffen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...
Post eens een linkjequote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen
(moet je wel ff de youtube laag aanzetten)
Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlayquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..
in de webvariant bestaat die al:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
Hee hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
Vind traphic.nl wel wat overzichtelijker, zal mij niet ech tveel uitmaken war een trein tuft, meer hoe laat hij er is!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:12 schreef thatsme het volgende:
[..]
in de webvariant bestaat die al:
http://www.treinvizier.nl/
Waarom zit ik altijd in een plan T in de stopper van Delft naar Rotterdamquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Hee hoe doe je dat dan?
Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff![]()
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash bellybouncet Ou-Tannu naar het bussentopic
DIe zag ik inderdaad gistermiddag als stopper naar Leiden via Hilversum, in Utrecht klaarstaan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff![]()
Ik ook... Bad Nieuweschansquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:07 schreef Wadloper het volgende:
Ik blijf het gewoon Nieuweschans noemen![]()
Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....quote:Op donderdag 25 oktober 2007 08:39 schreef Socios het volgende:
Ik zeg ook nog steeds Hilversum N.O.S., Soestdijkerstraatweg en meer recent Amsterdam Zuid World Trade Centre. Al die nutteloze naamsveranderingen, pfff...
laatstgenoemde zag ik nog niet zo heel erg lang geleden nog ergens hangen, volgensmij was dat bij het bezoekerscentrum van Rotterdam Nieuw Centraal aan het groothandelsgebouw...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....
En dan hadden ze naar het station gereden, dan had je nog niet mee gekund, het was immers een Leerfahrt. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel leer jij draagt...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou jaaa zeg
[ afbeelding ]
Ze hebben gewoon WEL zelf een busje, wat de hele dag op dat terrein gestaan heeft![]()
Kon nou echt helemaal NIEMAND bedenken dat je daar veel beter elk uur even mee naar Coevorden kan pendelen?? Grmbl
Eerder andersom, Plan T zit voor geen meter.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Zowel gister als vandaag Plan V - Plan T - Plan V gekoppeld als IC vertrek uit Zwolle om 8:50 richting Nijmegen. Plan T is echt 10x beter dan Plan V.
Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat ik zeg vind ik zelf persoonlijkDus wat jij vind hoeft natuurlijk niet mijn mening te zijn. Ik schijt op Plan V omdat het licht afgrijselijk fel is, er alleen maar 4 zitters zijn en de stoelen van dat vreselijke plastic zijn.
Plan T daarentegen heb je meer privacy (want veel 2 zitters), het licht is wat gedempter en de stoelen zijn ook een stuk zachter. Maar vooral het feit dat er veel 2 zitters zijn, zorgen ervoor dat ik Plan T daarom veel fijner vindt.
met mijn 2 meter 5 is een Plan T huilen met de pet op. Even afgezien dat beide treinen zo tering veel herrie maken, zodat het risico groter is dat ik een gehoorbeschadiging krijg van de trein dan van mn MP3-speler. Nee, doe mij maar de Koploper. Dat ding is perfect. Weinig herrie, genoeg beenruimte, warm interieur en het rijdt lekker soepel.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.
..maar feit blijft gewoon... de mooiste manier van vervoeren is nog steeds in het vliegtuig (stijgen/landen met name) of anders gewoon in een auto (bij voorkeur Alfa Romeoquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
In de 1e klas is plan V echt VEEL beter dan plan T
tweede klas weet ik niet
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.quote:Arriva 'ergert zich dood' aan hoge eisen ProRail
GRONINGEN - Directeur Hettinga van Arriva 'ergert zich dood' aan de hoge eisen, die ProRail en de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) stellen aan treinen.
Arriva krijgt steeds meer reizigers, waardoor de treinen vaak overvol zijn. De vervoerder heeft geprobeerd om extra treinstellen uit Duitsland te halen, maar ProRail en de IVW stellen zulke hoge eisen aan de treinen dat dit niet mogelijk is. Hettinga begrijpt niet waarom die treinen wel in Duitsland mogen rijden, maar hier niet.
Arriva is nu van plan om treinen sneller laten rijden en minder vaak te laten stoppen. Ook over deze maatregelen moet worden overlegd met ProRail en de IVW.
Aangezien dit neit onder ICMm revisering valt, kan dit tegelijkertijd gebeuren met de revisering van de ICMm.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
ja, maar die kan je met de hand dichttrekken, en dan BLIJFT-ie ook dichtquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
En vanochtend nog in een metro gezeten waar consequent de deuren op een kier van 3 centimeter open bleven staanquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
Ja. Ik was gelukkig met de auto gegaan, dus ik had niet de problemen die Flash had.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:07 schreef ghizzer het volgende:
@Boschkabouter. Is dat de terminal nabij Coevorden?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag weer een leuk bericht op RTVNoord:
[..]
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
Hopen dat ze dat hier niet met treinstel 302 doen... stuiterde vandaag zowat uit het spoor leek het welquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken. Het was in ieder geval niet gezondquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat vraagt om een bezoekje aan Voith waar ze de bakken even opnieuw op de draaistellen moeten zetten.
hand in hand en zingen maar dan hequote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?
Heb het met de wadloper op sommige stukjes ook wel gehad. Het ene stel had er wel last van en het andere niet en dat altijd op dezelfde plek, namelijk in de bocht tussen Tytsjerk en de golfbaan bij de Groene Ster in Leeuwarden.
Ik denk als ze met die trein zouden gaan testen op de HSL zal het wel waarschijnlijk op deze site staan binnenkort: http://www.hsl-zuid.nlquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:18 schreef Tecnix het volgende:
Hmm zag vanmiddag op Schiphol 2 nieuwe benelux wagons getrokken worden door een loc, moest eigenlijk aan de HSL denken omdat ze ook met die loc daar testen.
Wie weet er meer van?
Grotendeels is het wel recht ja, met andere GTW's nergens last van namelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?
"Hee, hallo, jongeman! Ja, jij daar! Ga eens even aan de kant wil je?"quote:
Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:43 schreef Eix het volgende:
Hier een paar foto's die ik afgelopen woensdag in Keulen heb gemaakt:
[ afbeelding ]
Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:19 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.
inderdaad, vind trouwens wel dat ICE3 de Thalys big time pwnt. Vindt de Thalys veel te hoekig en zonder een vloeiende lijn. ICE3 is veel doordachter ontworpen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen. Wat dat betreft hebben de Fransen (in elk geval in het verleden) een veel betere staat van dienst. (Met name te danken aan Paul Arzens, maar dat terzijde.)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen.
Dat heeft met electronica dan ook niks te maken. Dat is gewoon Een Blok Motor, met ongeveer drie bewegende onderdelen, gaat nooit wat aan kapotquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:50 schreef Eix het volgende:
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.
Dat zijn toch ook wel typisch Oost-Europese gedrochten!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit soort spul dus![]()
Estland:
Bulgarije:
Met dank aan Railfaneurope
Nou, waar wacht je op? Neem hem mee dan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:26 schreef Wadloper het volgende:
Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
Even afwachten dus!
De officiële presentatie is geloof ik ergens tweede helft november.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
Ik denk de stickersquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
-Stickersquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
Mja, dat boeit allemaal niet echt veel he, de dikgedrukte punten..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
-Stickers
-Nummering
-Tijdstip van bouwen
-In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
-Spiegels voor Veolivla GTW
-Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
-Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
-Inzetgebied
-Andere kleur voor het interieur
-Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn
Nog meer verschillen?
Hoezo?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
wat Arriva met de wadloper niet voorelkaar kreeg, lukte Veolivla binnen enkele maanden. Een wadje afschrjiven. Ik denk dat Ou-Tannu het in die richting zoektquote:
Ja, dat snap ik ook wel. En ik vind dat een beetje kinderachtig. Wadlopertjes zijn nooit gebouwd om lang mee te gaan. Toen Arriva / Noordned ze van NS kreeg, waren ze al voor 75 % versleten. Maar goed, dan kan je er nog 25 % meer rijden. Arriva rijdt er 23-24 % mee, en dan gaan ze naar Veolia. En DAAR gaan ze ineens na 2 weken kapotquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat Arriva met de wadloper niet voorelkaar kreeg, lukte Veolivla binnen enkele maanden. Een wadje afschrjiven. Ik denk dat Ou-Tannu het in die richting zoekt
Neequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En nu kijk je mij aan voor de denkwijze van Ou-Tannu![]()
De wadlopers hebben een aparte manier van rijden.. het arriva (oud ns persoon) zou dat gewent zijn en het veolia personeel niet. Belangrijk was om de wadloper niet gelijk plank gas weg te laten rijden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat Arriva met de wadloper niet voorelkaar kreeg, lukte Veolivla binnen enkele maanden. Een wadje afschrjiven. Ik denk dat Ou-Tannu het in die richting zoekt
Gelul, het waren afdankertjes. Geef je een zwerver ook de schuld als hij binnen een week door jouw al bijna totaal versleten jas heen is? Nou dan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:32 schreef thatsme het volgende:
[..]
De wadlopers hebben een aparte manier van rijden.. het arriva (oud ns persoon) zou dat gewent zijn en het veolia personeel niet. Belangrijk was om de wadloper niet gelijk plank gas weg te laten rijden.
Hear hear! Klopt als een bus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
echt, DE grote schuldige bij alle aanbestedingsgezeik zijn de provinciale overheden zelf. Die eisen onmogelijke dingen, en boetes er bovenop. ja, zo kan ik ook geld verdienen. Wie gaat dat uiteindelijk betalen denk je?
Als ik Veolia was, zou ik toch proberen om ze nog even heel te houden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
wadjes zijn er in dat stadium gewoon voor om afgeragd te worden. Doe wat je moet doen, zo lang als het gaat, en daarna? Jammer
Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dat ook niet ECHT doen. Maar goed, die dingen zijn gewoon al jaren totaal naar ze bliksem, wat wil je dan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:27 schreef Duvel het volgende:
Als ik Veolia was, zou ik toch proberen om ze nog even heel te houden.
Het blijft gewoon schroot. Ik ga morgen kijken of een leuk wadje kan pakken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dat ook niet ECHT doen. Maar goed, die dingen zijn gewoon al jaren totaal naar ze bliksem, wat wil je dan?
Doe je voorzichtig? Niet flitsen he? Daar kunnen ze niet tegenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het blijft gewoon schroot. Ik ga morgen kijken of een leuk wadje kan pakken.
Vandaag naar Eurospoor geweest. Wat materieel rijker, en geld armer. Vorig jaar waren er wat meer interessante dingen te zien vind ik. Dit jaar teveel klassieke banen en (te) weinig NS banen (daar houd ik vanquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Het woord Europspoor is hier nog niet gevallen gloof ik? Iemand?
3 November internationale stoomdag, Iemand?
17 en 18 november smalspoor aan zee, iemand?
Ik zal het onthouden. Ik hoop wel dat ik een NoordNet wadje tref met heuze 1e klas coupé, anders heb ik voor niets zo'n Herfsttoer gekocht.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe je voorzichtig? Niet flitsen he? Daar kunnen ze niet tegen
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
-In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Het woord Europspoor is hier nog niet gevallen gloof ik? Iemand?
Morgen ga ik dus.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:46 schreef Socios het volgende:
Nee, volgende week zaterdag wel naar Eurospoor.
heb ergens gelezen dat ze 15cm breder zijn dan de arriva-gtw'squote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Is daar ruimte voor, joh? Je bedoelt toch net als in de Blokkendoos? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet dan...
quote:Defecte brug Groningen
Tussen Groningen en Groningen Noord en tussen Groningen en Zuidhorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een defecte brug rijden er tussen Groningen en Groningen Noord en tussen Groningen en Zuidhorn geen treinen.
Toelichting voorval:
Defecte brug Groningen
De brug over het Hoornsediep in Groningen is gestoord vanaf 11.20 uur.
Hier moest ik ff smakelijk om lachenquote:Defecte brug Groningen
De brug over het Hoornsediep in Groningen is gestoord vanaf 11.20 uur.
Zo dus:quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Is daar ruimte voor, joh? Je bedoelt toch net als in de Blokkendoos? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet dan...
Maar die zijn dus niet breder dan de Arriva dingen, er staan gewoon heel veel stoeltjes op dezelfde ruimtequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:57 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Zo dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja, je hebt gelijk als je zegt dat de Wadlopers versleten waren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelul, het waren afdankertjes. Geef je een zwerver ook de schuld als hij binnen een week door jouw al bijna totaal versleten jas heen is? Nou dan.
Misschien ligt dat meer aan de mensen die elkaar geen ruimte geven bij in- en uitstappen in de spits....quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:47 schreef Xbox_360 het volgende:
De wadlopers zijn al niet echt snel en het in- en uitstappen in de spits zorgt ook al voor vertraging genoeg.
Wanneer gaan de spoorwegen aan van die eenrichtingsverkeerdeuren?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Misschien ligt dat meer aan de mensen die elkaar geen ruimte geven bij in- en uitstappen in de spits....
Ik denk niet dat de Nederlandse treinreiziger daar mee om zal leren gaanquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:35 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Wanneer gaan de spoorwegen aan van die eenrichtingsverkeerdeuren?
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:35 schreef Socios het volgende:
Is daar ruimte voor, joh? Je bedoelt toch net als in de Blokkendoos? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet dan...
Idd. De stoeltjes zijn aan weerszijden ook nog 2 cm smaller, zodat ze netto maar 6 cm qua breedte inleveren voor het gangpad. Valt mee dus.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
heb ergens gelezen dat ze 15cm breder zijn dan de arriva-gtw's
Daar heb ik vanmiddag nog in gezetenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
NMBS IC-stel 555 bij aankomst in Tongeren
Dat komt aardig in de buurt van de Vetste Trein Ooitquote:Op zondag 28 oktober 2007 11:47 schreef ghizzer het volgende:
Wat vinden we hier trouwens van de Nozomi 500?
5 wel jaquote:Op zondag 28 oktober 2007 13:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik dacht dat je dat lijntje al klaar had johDesalniettemin mis je wel 5 verschillende bordjes van Tongeren
van Nico Spilt.quote:Utrecht Terwijde, 18 mei 2004. Wie foto's op dit station of op station Vleuten wil maken, moet opschieten. In het weekend van 3 en 4 november worden de nieuwe sporen aangesloten (er rijden dan geen treinen op dit traject). Vanaf 5 november rijden alle treinen 'hoog' langs Vleuten en Utrecht Terwijde. Dan beginnen ook de werkzaamheden om de lage sporen omhoog te brengen. Het oude stationsgebouw van Vleuten blijft behouden, de halte Terwijde zal worden gesloopt.
Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.quote:
Klopt, want op de plaats van de oude sporen komen 2 nieuwe hoge sporen, zodat Utrecht-Woerden geheel 4-sporig wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.
fantastisch! vindt vooral de voorste oude ICK-achtige ding vet! toen ik een klein jochie was van een jaar of 4 in de late jaren 80 kickte ik al op dat soort wagons. het brengt een soort van 'reizen-in-het-buitenland' gevoel met zich mee. geweldig als ik me het verhaal achter zo'n rijtuig bedenk!quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Stel je voor, we leven in het jaar 1981, een trein Venlo-Roermond valt uit... wat doe je dan.... Nou kijk maar:
[ afbeelding ]
De reguliere DE3 was kapot: toen viel de trein niet uit: je pakt twee rijtuigen (toevallig Duits) en twee locs en je rijdt. Het betrof trein 6249 en 6256.
Bron: http://www.flickr.com/photos/groen47
Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuwquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:01 schreef Socios het volgende:
Mooi stukje over spoorwegovergangen in Zuid-Limburg.
Nouja, dat is een deel van het miljoenenlijntje van de ZLSM, dus misschien staat die overgang er nog in die staat.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuw
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:13 schreef Bravebart het volgende:
Treinpo, mede mogelijk gemaakt door mcDavid!
Een oplossing is een oplossing hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.
Je maakt 2 keer dezelfde grapquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.
Ik ging er vanuit dat de uitwisseling tussen het treintopic en BeF minimaal zou zijnquote:
Dan ken je mcD en mij nog nietquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat de uitwisseling tussen het treintopic en BeF minimaal zou zijn.
Merkwaardige schade aan die Polo zegquote:Op maandag 29 oktober 2007 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteravond nog een botsing geweest tussen een auto en een trein nabij Winschoten. Trein had zo te lezen nauwelijks schade.
dat zou je haast denken, maar anderzijds.. volgens mij moet je een behoorlijk hard hoofd hebben om zo´n raam aan diggelen te krijgen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merkwaardige schade aan die Polo zegnauwelijks blikschade te zien, beide koplampen doen het zelfs nog, alleen de voorruit in puin. Behalve in het midden
Noodstopje zonder gordel?
Het zal best in de buurt van een overweg geweest zijn, maar een trein heeft hij niet geraakt, dat lijkt me duidelijk. Anders kan die trein ook niet *alweer verder gereden* zijn. Misschien een fietser of voetganger geschept of zo?
dat lijkt me van niet, want dan heb je ook schade aan de dragers van het dak. het enige wat kapot is, is het voorraam, dus er moet iets haaks op zijn gekomen. bovendien zijn spoorbomen niet van massief staal maar van polyester of vrij dun houdt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:05 schreef dennistd het volgende:
misschien een spoorboom op de auto gehad?
het blijft speculeren en inderdaad er zit een deuk aan de rechterzijde van de motorkap. Het is alsof er een groot en zwaar voorwerp van de bovenzijde op is gekomen. ben wel heel erg benieuwd hoe dit zo heeft kunnen komen. ik denk persoonlijk toch een (zachte) schuiver tegen een trein en dat het stootblok/electromagneet (gezien de hoogte daarvan) de deuk in de motorkap en de kapotte ruit verklaart.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
die motorkap is ook wel wat gedeukt, maar dat lijkt meer op een dikke bejaarde dan op een spoorboom die erop gekomen is.
Hoe dan ook: een botsing met een trein was het iig niet.
Aan zoiets zit ik ook te denken. Echter is het wel vreemd te noemen dat de trein na een tijdje is doorgereden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:57 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het blijft speculeren en inderdaad er zit een deuk aan de rechterzijde van de motorkap. Het is alsof er een groot en zwaar voorwerp van de bovenzijde op is gekomen. ben wel heel erg benieuwd hoe dit zo heeft kunnen komen. ik denk persoonlijk toch een (zachte) schuiver tegen een trein en dat het stootblok/electromagneet (gezien de hoogte daarvan) de deuk in de motorkap en de kapotte ruit verklaart.
Haha, de goede, oude tijd!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:43 schreef thatsme het volgende:
Er stond gisteren ook een koploper op Zwolle met de tekst EC LONDEN
Sinds wanneer rijdt er eigenlijk VIRM naar Groningen/Leeuwarden? Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar koplopers (ICM(m)) gezien daar...quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:45 schreef Charango het volgende:
Vanmorgen een exotische bestemming in Amersfoort (Eigenlijke trein naar Schiphol van 09:25)
[ afbeelding ]
Sorry voor de slechte kwaliteit, paniekschotje gemaakt vanuit de V-IRM vanuit Groningen naar Den Haag CS die tegelijk vertrok.
dat is de zogenaamde ambtenaren trein. Elke ochtend van Groningen naar Den Haag. En elke avond van Den Haag naar Groningen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:18 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijdt er eigenlijk VIRM naar Groningen/Leeuwarden? Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar koplopers (ICM(m)) gezien daar...
Op zaterdag en zondag rijdt er op die tijdstippen een VIRM vanuit Leeuwarden en Groningen, zodat deze gecombineerd over de Veluwe kunnen. Het Leeuwarder deel gaat naar Rotterdam en het Groninger naar Den Haag CS. 's avonds rijdt de combinatie weer terug naar het noorden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:25 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat is de zogenaamde ambtenaren trein. Elke ochtend van Groningen naar Den Haag. En elke avond van Den Haag naar Groningen.
Zie je wat er de afgelopen decennia allemaal opgeofferd is aan het "haringstouwen"? Restauratierijtuigen, wegquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Duvel het volgende:
Haha, de goede, oude tijd![..] Dus zette NS vervolgens Koplopers in als Boottrein. Ook dit heeft niet lang geduurd omdat er in Hondekoppen nog een fatsoenlijk aantal fietsen mee kon, en in de Koplopers bij lange na niet genoeg ruimte was.
Het is er al 10 jaar, Fles. De gedeeltelijke stacoupé in de buffel. Aan de zijkant klapzittingen. In het midden palen om je aan vast te houden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is dat niemand bedenkt dat er veel meer staan- dan zitplaatsen in een rijtuig gaan
De werkelijkheid is altijd NOG erger dan je kunt verzinnenquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
Het is er al 10 jaar, Fles. De gedeeltelijke stacoupé in de buffel. Aan de zijkant klapzittingen. In het midden palen om je aan vast te houden.
Dat is helaas ook niet meer... Men moet nu gewoon met zo´n baggerstoptreintje...quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:10 schreef Duvel het volgende:
Een paar keer per dag wordt op Rotterdam Centraal het laatste treinstel van de IC naar Vlissingen afgetrapt, dat dan terugrijdt naar Schiedam om de Hoekse lijn op te gaan. Dat is dan de Boottrein. Zo was het tenminste, of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Typisch Arriva om zo hoog van de toren te blazen. Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk. Doet me trouwens wel denken aan het plaatje van wadloper 3212 midden in Leekquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
"Het volgende station is DRACHTEN. Station DRACHTEN. Deze trein zal nog voor u verder rijden als stoptrein in de richting Marum, Leek en de eindbestemming Groningen"
Nou ja, ongeacht of dat inderdaad zo is, misschien wel een mooie smoes voor Hoogkerk om ook een station te willenquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk.
Hoop toch dat ze wel zo slim zijn om een eventuele nieuw stuk spoor van een waslijn te voorzien.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Typisch Arriva om zo hoog van de toren te blazen. Als de spoorlijn er komt, dan zal deze af moeten takken van de bestaande lijn in Hoogkerk. Doet me trouwens wel denken aan het plaatje van wadloper 3212 midden in Leek![]()
En meteen over de volle lengte dubbel spoor gaernequote:Op maandag 29 oktober 2007 20:07 schreef vw_caddy het volgende:
Hoop toch dat ze wel zo slim zijn om een eventuele nieuw stuk spoor van een waslijn te voorzien.
Het zou mooi zijnquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:48 schreef vw_caddy het volgende:
Overigens wordt die nieuwe lijn wel meegenomen als optie als Eurlings de zuiderzeelijn definitief afblaast.
Was (of misschien is nog steeds) in het verleden ook actief op het forum hier. Hij is in zijn eigen topic nogal te grazen genomenquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:11 schreef Charango het volgende:
Trouwens, Fles, volgens mij is iemand je reeds voorgegaan:
http://www.ben.fotogek.nl/site/indexns.html
Hmm die Plan T hoort in de 3700 thuis!! Tenminste daar zat ie vorige week in...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:04 schreef ghizzer het volgende:
De stoptrein Apeldoorn - Enschede was vanochtend een gekoppelde Plan T en Plan V. De Plan T was de 527. Heb heerlijk genoten van de 8-zits.
Ik ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:21 schreef Duvel het volgende:
Mijn trein was een Koploper. En hé! Gisteren ook! En hé! Vorige week woensdag ook, en dinsdag, en maandag, en de vrijdag daarvoor en bla bla.
Ik heb een spannend leven.
wat is er mis met de DDAR? ik hou van die trein. De DDAR pwnt de Plan T en Plan V.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ook
Soms neem ik weleens de stoptrein terug, van Amersfoort naart UtrechtZit ik wel in zo'n verrekte KUT-ddar, maar ja, het is weer wat afwisseling he
Dan moet ik de stoptrein naar Rotterdam nemen, en dat is een Sprinter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ook
Soms neem ik weleens de stoptrein terug, van Amersfoort naart UtrechtZit ik wel in zo'n verrekte KUT-ddar, maar ja, het is weer wat afwisseling he
Er is minder mis met die trein dan met jouw smaak in elk geval.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:01 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wat is er mis met de DDAR? ik hou van die trein. De DDAR pwnt de Plan T en Plan V.
ok.. even de voordelen en nadelen op een rij:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is minder mis met die trein dan met jouw smaak in elk geval.
Beenruimte? In een DD-AR? In je nek misschien, maar niet waar zich normaal gesproken mijn benen bevinden... Het comfort van de banken is te vergelijken met een plank met kunstleer en een centimeter slecht schuimrubber er tussen. Het interieur straalt de warmte uit van een vat vloeibare stikstof. Alleen de grote deuren, het rijcomfort en de grote capaciteit zijn waar, maar een veewagon heeft ook een grote capaciteit.quote:
jazeker wel... de Plan T's en V's zijn gewoon zwaar kut. en ik kan het weten.. reis er helaas elke dag meequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij zit zeker nooit bovenin een ddar
stilbeenruimte
warm interieur
Hebben we het sowieso wel over dezelfde trein eigenlijk?
Ja, ik weet er niks van, dat kloptquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:17 schreef ghizzer het volgende:
[..]
jazeker wel... de Plan T's en V's zijn gewoon zwaar kut. en ik kan het weten.. reis er helaas elke dag mee
Niet zo hatelijk hè!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik weet er niks van, dat klopt
'De Skoda pwnt de Lada en Trabant'quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:01 schreef ghizzer het volgende:
wat is er mis met de DDAR? ik hou van die trein. De DDAR pwnt de Plan T en Plan V.
net wat je zegt.." As miene zuster een wiel had, was ze noew een kruewoage"quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
Die roosters bovenin een DD-AR zorgen ervoor dat als ze open staan een gewoon gesprek onmogelijk wordt.
Ook als ze gesloten zijn, happen ze lucht alleen komt het niet naar binnen. Resultaat blijft een takkeherrie waar je niet vrolijk van wordt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
Die roosters bovenin een DD-AR zorgen ervoor dat als ze open staan een gewoon gesprek onmogelijk wordt.
als ze dicht staan trouwens ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
Die roosters bovenin een DD-AR zorgen ervoor dat als ze open staan een gewoon gesprek onmogelijk wordt.
dan ga je beneden zitten. bovendien overdrijf je behoorlijk in je bewering.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wel, want de laatste keer dat ik er in zat, stonden er een aantal open en dat gaf me toch een lawaai. Als de trein op snelheid is, dan klinkt het net alsof je constant naast een vliegtuigmotor staat die ook nog eens veel toeren maakt. Dat was ongeveer het lawaainiveau toen
Van rukken word je doof, Fles.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als ze dicht staan trouwens ook
HE??!
ALS ZE DICHT STAAN TROUWENS OOK![]()
En dat is niet gewoon ook zo bij ICM, bij ICK, bij ICB, bij ICRm, bij VIRM? Die zoeven allemaal even zachtjes en gladjes door de wisselstraat en bij het remmen? Oh, okee, mij persoonlijk nooit zo opgevallen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:31 schreef ghizzer het volgende:
dan ga je beneden zitten. bovendien overdrijf je behoorlijk in je bewering.
de keuze om in de Plan V/T beneden te zitten heb je niet. Dat ding maakt man een teringlawaai. Met name bij het remmen (je gaat er aan kapot als je op t perron staat) en sowieso tijdens het (vooral over de wissels!!!) rijden. Gewoon een paupertrein. En daar heb je niet de keuze om beneden te gaan zitten.
nee, Plan V/T is echt heel extreem daarin. Het piept keihard.. vreselijk geluid. gewoon een kuttrein.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat is niet gewoon ook zo bij ICM, bij ICK, bij ICB, bij ICRm, bij VIRM? Die zoeven allemaal even zachtjes en gladjes door de wisselstraat en bij het remmen? Oh, okee, mij persoonlijk nooit zo opgevallen...
Het is de enige met blokkenrem, en dat hoor je. Maar heb je daar echt zoveel last van?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:09 schreef ghizzer het volgende:
[..]
nee, Plan V/T is echt heel extreem daarin. Het piept keihard.. vreselijk geluid. gewoon een kuttrein.
al wel honderd keer ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Plan V/T is gewoon kut materiaal... mocht van mij 10 jaar terug al worden afgeschaft. Maar deze discussie hebben we volgens mij al een keer gevoerd
ja de eerste klas ziet er qua design chique uit.. alleen van die oerlelijke TL-lampen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
al wel honderd keer ook
Anyway, de eerste klas in plan V is gewoon![]()
![]()
Oosterhout anyone?quote:Piet Adema, gedeputeerde vervoer in de provincie Friesland, is dan ook blij met de initiatieven. Drachten is nu de grootste stad in Nederland zonder spoor, zegt hij.
Ja, dacht ik ook al, maar dat schijnt ook ongeveer 50k te zijn. Amstelveen is wel groter natuurlijk, en die homotrem telt nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:43 schreef JDude het volgende:
Uit dat stuk over de gewenste spoorlijn Groningen-Heerenveen:
[..]
Oosterhout anyone?.
TL-verlichting hoeft niet per se lelijk te zijn. Ze worden alleen te lang gebruikt of de beschermkappen zijn gewoon geel uitgeslagen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:30 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ja de eerste klas ziet er qua design chique uit.. alleen van die oerlelijke TL-lampen.
Kom op, foto's, bloedquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:44 schreef Eix het volgende:
[dramaverhaal]
Tis nog altijd niet helemaal genezen. Blegh.![]()
Daar noem je zo watquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:53 schreef Charango het volgende:
Geen idee voor een stopper Veghel-Tilburg(-Breda) of Veghel-'s Hertogenbosch? Zolang treindiensten op Almelo-Mariënberg en de Noordelijke Nevenlijnen geen financieel drama worden, lijkt me een dergelijke verbinding naar de Noordelijke Peel geen onmogelijkheid.
Het aansluitende wissel is bij Boxtel een jaar of drie geleden uitgenomen, dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. Maar wat een kutsite. En wat een taalfout.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de nimby's daar poepen in hun broek voor den Duyvelschen Roockbraeckert. Kijk maar
Zo'n wisseltje leg je zo weer terug, kom opquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:35 schreef Duvel het volgende:
Het aansluitende wissel is bij Boxtel een jaar of drie geleden uitgenomen, dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. Maar wat een kutsite. En wat een taalfout.
Ow, da's een makkiequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Gemeente Zuidhorn is ook weer lekker bezig. Ze hebben een motie aangenomen om aan te dringen op een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Groningen. Vergeten ze er wel even bij te zeggen dat ze 2 maanden geleden zelf een kapitale blunder hebben begaan door een bak onder het spoor te schuiven, waarbij op het dak van de bak maar ruimte is voor 1 spoor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |