Goed dat ze de situatie met de 4444 op willen lossen, want mensen klagen in mijn optiek terecht over het gebrek aan 2e klasseplaatsen. Door het zo op te lossen, kan de 4444(4231) maar kort uit de roulatie zijn en heeft Haarlem zichzelf tijd genoeg gegeven om die 2e A bak om te bouwen tot een normale bak.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
Doe 9 december maarquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zegquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:32 schreef MREn het volgende:
Maand lang geen treinen op Zeeuwse Lijn.
Je het het ProRail nageven, lef hebben ze wel...
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/article2056994.ece
Zo lang hoeft zo'n bakwisseling toch niet te duren?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :pquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:09 schreef Socios het volgende:
@ Zug-Chef: leuk verslag met mooie foto´s! Leuk ook die oude stationsgebouwtjes.Fantastisch dat die er na vele decennia nog staan.
Asfalteren!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
Is maar schijn. Bovendien past die witte kleur niet bij een wadsloper.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Die witte Kwakloper ziet er om 1 of andere reden toch beter uit dan zn gele soortgenoten? :p
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
De gemeente Reiderland wil de naamsverandering van station Nieuweschans door gaan zetten, dus binnenkort hangen er de bordjes Bad Nieuweschans. Het plaatselijke 'kuuroord' is er in ieder geval blij mee.
Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon al het spoor er een jaar lang uit gooien, kotsrail gaat dan als een idioot het hele net minimaal verdubbelen en electrificeren, en daarna moet het echt for good and forever afgelopen zijn met die meccano-josti's. God wat kots ik op die club zeg
Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen
(moet je wel ff de youtube laag aanzetten)
Nou nee, het valt hier meer op omdat ze het decennialang hebben laten versloffen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, onderhoud zul je toch altijd blijven houden, het valt hier alleen veel meer op dan in andere landen, omdat die groter zijn en veel meer spoor hebben...
Post eens een linkjequote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Zag net dat mijn treinenfilmpje van laatst, allemaal mooi in Google Earth terecht zijn gekomen
(moet je wel ff de youtube laag aanzetten)
Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlayquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Foto's vind ik nog tot daaraantoe, maar youtube vids op google earth vind ik beetje te ver gaan eigenlijk..
in de webvariant bestaat die al:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
Hee hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Tja...why not? ... zit genoeg onzin in dat progje... zoals vliegverkeer live over de aardbol zien gaan. T'is nog wachten op de NS treinen overlay
Vind traphic.nl wel wat overzichtelijker, zal mij niet ech tveel uitmaken war een trein tuft, meer hoe laat hij er is!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:12 schreef thatsme het volgende:
[..]
in de webvariant bestaat die al:
http://www.treinvizier.nl/
Waarom zit ik altijd in een plan T in de stopper van Delft naar Rotterdamquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Hee hoe doe je dat dan?
Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff![]()
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash bellybouncet Ou-Tannu naar het bussentopic
DIe zag ik inderdaad gistermiddag als stopper naar Leiden via Hilversum, in Utrecht klaarstaan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff![]()
Ik ook... Bad Nieuweschansquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:07 schreef Wadloper het volgende:
Ik blijf het gewoon Nieuweschans noemen![]()
Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....quote:Op donderdag 25 oktober 2007 08:39 schreef Socios het volgende:
Ik zeg ook nog steeds Hilversum N.O.S., Soestdijkerstraatweg en meer recent Amsterdam Zuid World Trade Centre. Al die nutteloze naamsveranderingen, pfff...
laatstgenoemde zag ik nog niet zo heel erg lang geleden nog ergens hangen, volgensmij was dat bij het bezoekerscentrum van Rotterdam Nieuw Centraal aan het groothandelsgebouw...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....
En dan hadden ze naar het station gereden, dan had je nog niet mee gekund, het was immers een Leerfahrt. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel leer jij draagt...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou jaaa zeg
[ afbeelding ]
Ze hebben gewoon WEL zelf een busje, wat de hele dag op dat terrein gestaan heeft![]()
Kon nou echt helemaal NIEMAND bedenken dat je daar veel beter elk uur even mee naar Coevorden kan pendelen?? Grmbl
Eerder andersom, Plan T zit voor geen meter.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Zowel gister als vandaag Plan V - Plan T - Plan V gekoppeld als IC vertrek uit Zwolle om 8:50 richting Nijmegen. Plan T is echt 10x beter dan Plan V.
Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat ik zeg vind ik zelf persoonlijkDus wat jij vind hoeft natuurlijk niet mijn mening te zijn. Ik schijt op Plan V omdat het licht afgrijselijk fel is, er alleen maar 4 zitters zijn en de stoelen van dat vreselijke plastic zijn.
Plan T daarentegen heb je meer privacy (want veel 2 zitters), het licht is wat gedempter en de stoelen zijn ook een stuk zachter. Maar vooral het feit dat er veel 2 zitters zijn, zorgen ervoor dat ik Plan T daarom veel fijner vindt.
met mijn 2 meter 5 is een Plan T huilen met de pet op. Even afgezien dat beide treinen zo tering veel herrie maken, zodat het risico groter is dat ik een gehoorbeschadiging krijg van de trein dan van mn MP3-speler. Nee, doe mij maar de Koploper. Dat ding is perfect. Weinig herrie, genoeg beenruimte, warm interieur en het rijdt lekker soepel.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.
..maar feit blijft gewoon... de mooiste manier van vervoeren is nog steeds in het vliegtuig (stijgen/landen met name) of anders gewoon in een auto (bij voorkeur Alfa Romeoquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
In de 1e klas is plan V echt VEEL beter dan plan T
tweede klas weet ik niet
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.quote:Arriva 'ergert zich dood' aan hoge eisen ProRail
GRONINGEN - Directeur Hettinga van Arriva 'ergert zich dood' aan de hoge eisen, die ProRail en de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) stellen aan treinen.
Arriva krijgt steeds meer reizigers, waardoor de treinen vaak overvol zijn. De vervoerder heeft geprobeerd om extra treinstellen uit Duitsland te halen, maar ProRail en de IVW stellen zulke hoge eisen aan de treinen dat dit niet mogelijk is. Hettinga begrijpt niet waarom die treinen wel in Duitsland mogen rijden, maar hier niet.
Arriva is nu van plan om treinen sneller laten rijden en minder vaak te laten stoppen. Ook over deze maatregelen moet worden overlegd met ProRail en de IVW.
Aangezien dit neit onder ICMm revisering valt, kan dit tegelijkertijd gebeuren met de revisering van de ICMm.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja, maar die kan je met de hand dichttrekken, en dan BLIJFT-ie ook dichtquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |