abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 oktober 2007 @ 23:02:44 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54147411
Je kunt ook het dubbeldeks mat nemen dat er ook wel stopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54148899
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash bellybouncet Ou-Tannu naar het bussentopic

!

mja, een trein houd per meter meer volk :/

snelwegen maar voorzien van spoor?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 07:50:45 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54152642
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]
Vannochtend de 9525 als stopper naar Dordrecht vanaf Moerwijk, ik denk ik zeg t maar ff
DIe zag ik inderdaad gistermiddag als stopper naar Leiden via Hilversum, in Utrecht klaarstaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54152962
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:07 schreef Wadloper het volgende:
Ik blijf het gewoon Nieuweschans noemen
Ik ook... Bad Nieuweschans __ !!!!1111eins

Ik zeg ook nog steeds Hilversum N.O.S., Soestdijkerstraatweg en meer recent Amsterdam Zuid World Trade Centre. Al die nutteloze naamsveranderingen, pfff...
pi_54153276
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 08:39 schreef Socios het volgende:
Ik zeg ook nog steeds Hilversum N.O.S., Soestdijkerstraatweg en meer recent Amsterdam Zuid World Trade Centre. Al die nutteloze naamsveranderingen, pfff...
Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:08:20 #81
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54153318
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Amsterdam Bijlmer, Kesteren-Rhenen, Schiedam-Rotterdam West....
laatstgenoemde zag ik nog niet zo heel erg lang geleden nog ergens hangen, volgensmij was dat bij het bezoekerscentrum van Rotterdam Nieuw Centraal aan het groothandelsgebouw...

Daarvoor hing ie in het beneluxlijn bezoekerscentrum...

Ik zal eens gaan kijken...
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:08:43 #82
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54153323
foutje
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54153377
Nou jaaa zeg



Ze hebben gewoon WEL zelf een busje, wat de hele dag op dat terrein gestaan heeft
Kon nou echt helemaal NIEMAND bedenken dat je daar veel beter elk uur even mee naar Coevorden kan pendelen?? Grmbl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:38:54 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54153723
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou jaaa zeg

[ afbeelding ]

Ze hebben gewoon WEL zelf een busje, wat de hele dag op dat terrein gestaan heeft
Kon nou echt helemaal NIEMAND bedenken dat je daar veel beter elk uur even mee naar Coevorden kan pendelen?? Grmbl
En dan hadden ze naar het station gereden, dan had je nog niet mee gekund, het was immers een Leerfahrt. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel leer jij draagt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54153992
Zat vanochtend in de 4237 op de lijn Apeldoorn - Hengelo.
pi_54154190
Bedankt voor de melding, ik zit nu in de 4091 op de lijn Leeuwarden - Zwolle.
pi_54154258
Zowel gister als vandaag Plan V - Plan T - Plan V gekoppeld als IC vertrek uit Zwolle om 8:50 richting Nijmegen. Plan T is echt 10x beter dan Plan V.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:22:15 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54154368
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Zowel gister als vandaag Plan V - Plan T - Plan V gekoppeld als IC vertrek uit Zwolle om 8:50 richting Nijmegen. Plan T is echt 10x beter dan Plan V.
Eerder andersom, Plan T zit voor geen meter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54154434
Wat ik zeg vind ik zelf persoonlijk Dus wat jij vind hoeft natuurlijk niet mijn mening te zijn. Ik schijt op Plan V omdat het licht afgrijselijk fel is, er alleen maar 4 zitters zijn en de stoelen van dat vreselijke plastic zijn.

Plan T daarentegen heb je meer privacy (want veel 2 zitters), het licht is wat gedempter en de stoelen zijn ook een stuk zachter. Maar vooral het feit dat er veel 2 zitters zijn, zorgen ervoor dat ik Plan T daarom veel fijner vindt.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:39:29 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54154661
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat ik zeg vind ik zelf persoonlijk Dus wat jij vind hoeft natuurlijk niet mijn mening te zijn. Ik schijt op Plan V omdat het licht afgrijselijk fel is, er alleen maar 4 zitters zijn en de stoelen van dat vreselijke plastic zijn.

Plan T daarentegen heb je meer privacy (want veel 2 zitters), het licht is wat gedempter en de stoelen zijn ook een stuk zachter. Maar vooral het feit dat er veel 2 zitters zijn, zorgen ervoor dat ik Plan T daarom veel fijner vindt.
Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54154739
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het gedempte licht is inderdaad fijner, en tweezitters zijn ook fijner. Ware het niet dat alleen pygmee comfortabel in een tweezitter kan zitten in Plan T. Waarmee het mat helaas diskwalificeert. Naar mijn mening dan.
met mijn 2 meter 5 is een Plan T huilen met de pet op. Even afgezien dat beide treinen zo tering veel herrie maken, zodat het risico groter is dat ik een gehoorbeschadiging krijg van de trein dan van mn MP3-speler. Nee, doe mij maar de Koploper. Dat ding is perfect. Weinig herrie, genoeg beenruimte, warm interieur en het rijdt lekker soepel.
pi_54155078
In de 1e klas is plan V echt VEEL beter dan plan T

tweede klas weet ik niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54155160
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
In de 1e klas is plan V echt VEEL beter dan plan T

tweede klas weet ik niet
..maar feit blijft gewoon... de mooiste manier van vervoeren is nog steeds in het vliegtuig (stijgen/landen met name) of anders gewoon in een auto (bij voorkeur Alfa Romeo ). in Duitsland kan trouwens trein reizen wel mooi zijn... denk nog vaak daan de ICE3 toen we vanuit Arnhem naar Wenen reisde. Net voorbij Frankrijk reed dat ding ruim 300 km/h. Wat een power! In 1 woord.. geweldig! (vond t vetter dan de Thalys)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 12:29:57 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54156911
Vandaag weer een leuk bericht op RTVNoord:
quote:
Arriva 'ergert zich dood' aan hoge eisen ProRail

GRONINGEN - Directeur Hettinga van Arriva 'ergert zich dood' aan de hoge eisen, die ProRail en de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) stellen aan treinen.

Arriva krijgt steeds meer reizigers, waardoor de treinen vaak overvol zijn. De vervoerder heeft geprobeerd om extra treinstellen uit Duitsland te halen, maar ProRail en de IVW stellen zulke hoge eisen aan de treinen dat dit niet mogelijk is. Hettinga begrijpt niet waarom die treinen wel in Duitsland mogen rijden, maar hier niet.

Arriva is nu van plan om treinen sneller laten rijden en minder vaak te laten stoppen. Ook over deze maatregelen moet worden overlegd met ProRail en de IVW.
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54157786
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren enkele geruchten dat nu toch echt eerst de 4444 onder handen wordt genomen. Ze willen de extra 1e klas bak eruit halen en een 2e klas bak uit dat stel pakken wat laatst verongelukt was bij Soestduinen. Daardoor zou de 4023 nog wat langer blijven rijden
Aangezien dit neit onder ICMm revisering valt, kan dit tegelijkertijd gebeuren met de revisering van de ICMm.
De mendini blijft dan alsnog even langer rijden.
pi_54157787
Nee hoor, IVW is juist extreem kut hierin. Gezeik moet eens afgelopen zijn. In andere landen kan en mag alles, je mag alles achter elkaar hangen en knalt er een lok voor, en karren maar. MAar nee hier moet alles netjes volgende regeltjes en blabla... Oprottuh
pi_54158128
Ja precies, in Roemenië hoeven deuren niet eens dicht te kunnen onderweg

En lekker boeiend als er zo'n josti dan toch voor de lol uit springt Mooie nominatie voor de Darwin Awards
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 13:25:30 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54158191
In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54158353
Zie (met name in de zomermaanden) regelmatig dat bij treinen de deur van de machinist openstaat. Met name bij de V-IRM en de Plan T's. Bij de ICRM(m) heb ik t trouwens nog nooit gezien
pi_54158363
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
ja, maar die kan je met de hand dichttrekken, en dan BLIJFT-ie ook dicht

Dat is wat anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')