van Nico Spilt.quote:Utrecht Terwijde, 18 mei 2004. Wie foto's op dit station of op station Vleuten wil maken, moet opschieten. In het weekend van 3 en 4 november worden de nieuwe sporen aangesloten (er rijden dan geen treinen op dit traject). Vanaf 5 november rijden alle treinen 'hoog' langs Vleuten en Utrecht Terwijde. Dan beginnen ook de werkzaamheden om de lage sporen omhoog te brengen. Het oude stationsgebouw van Vleuten blijft behouden, de halte Terwijde zal worden gesloopt.
Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.quote:
Klopt, want op de plaats van de oude sporen komen 2 nieuwe hoge sporen, zodat Utrecht-Woerden geheel 4-sporig wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dus de 2 nieuwe sporen worden in gebruik genomen en de 2 oude sporen breken ze af, dus dat duurt wel nog paar jaar voordat het helemaal klaar is.
fantastisch! vindt vooral de voorste oude ICK-achtige ding vet! toen ik een klein jochie was van een jaar of 4 in de late jaren 80 kickte ik al op dat soort wagons. het brengt een soort van 'reizen-in-het-buitenland' gevoel met zich mee. geweldig als ik me het verhaal achter zo'n rijtuig bedenk!quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Stel je voor, we leven in het jaar 1981, een trein Venlo-Roermond valt uit... wat doe je dan.... Nou kijk maar:
[ afbeelding ]
De reguliere DE3 was kapot: toen viel de trein niet uit: je pakt twee rijtuigen (toevallig Duits) en twee locs en je rijdt. Het betrof trein 6249 en 6256.
Bron: http://www.flickr.com/photos/groen47
Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuwquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:01 schreef Socios het volgende:
Mooi stukje over spoorwegovergangen in Zuid-Limburg.
Nouja, dat is een deel van het miljoenenlijntje van de ZLSM, dus misschien staat die overgang er nog in die staat.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is er toch best nog een hoop veranderd in nog geen halve eeuw
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:13 schreef Bravebart het volgende:
Treinpo, mede mogelijk gemaakt door mcDavid!
Een oplossing is een oplossing hoorquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.
Je maakt 2 keer dezelfde grapquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, je moet wat, nu er in steeds meer treinstellen geen toilet meer is.
Dan ken je mcD en mij nog nietquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat de uitwisseling tussen het treintopic en BeF minimaal zou zijn.
Merkwaardige schade aan die Polo zegquote:Op maandag 29 oktober 2007 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteravond nog een botsing geweest tussen een auto en een trein nabij Winschoten. Trein had zo te lezen nauwelijks schade.
dat zou je haast denken, maar anderzijds.. volgens mij moet je een behoorlijk hard hoofd hebben om zo´n raam aan diggelen te krijgen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merkwaardige schade aan die Polo zegnauwelijks blikschade te zien, beide koplampen doen het zelfs nog, alleen de voorruit in puin. Behalve in het midden
Noodstopje zonder gordel?
Het zal best in de buurt van een overweg geweest zijn, maar een trein heeft hij niet geraakt, dat lijkt me duidelijk. Anders kan die trein ook niet *alweer verder gereden* zijn. Misschien een fietser of voetganger geschept of zo?
dat lijkt me van niet, want dan heb je ook schade aan de dragers van het dak. het enige wat kapot is, is het voorraam, dus er moet iets haaks op zijn gekomen. bovendien zijn spoorbomen niet van massief staal maar van polyester of vrij dun houdt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:05 schreef dennistd het volgende:
misschien een spoorboom op de auto gehad?
het blijft speculeren en inderdaad er zit een deuk aan de rechterzijde van de motorkap. Het is alsof er een groot en zwaar voorwerp van de bovenzijde op is gekomen. ben wel heel erg benieuwd hoe dit zo heeft kunnen komen. ik denk persoonlijk toch een (zachte) schuiver tegen een trein en dat het stootblok/electromagneet (gezien de hoogte daarvan) de deuk in de motorkap en de kapotte ruit verklaart.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
die motorkap is ook wel wat gedeukt, maar dat lijkt meer op een dikke bejaarde dan op een spoorboom die erop gekomen is.
Hoe dan ook: een botsing met een trein was het iig niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |