En vanochtend nog in een metro gezeten waar consequent de deuren op een kier van 3 centimeter open bleven staanquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
Ja. Ik was gelukkig met de auto gegaan, dus ik had niet de problemen die Flash had.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:07 schreef ghizzer het volgende:
@Boschkabouter. Is dat de terminal nabij Coevorden?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag weer een leuk bericht op RTVNoord:
[..]
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
Hopen dat ze dat hier niet met treinstel 302 doen... stuiterde vandaag zowat uit het spoor leek het welquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken. Het was in ieder geval niet gezondquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat vraagt om een bezoekje aan Voith waar ze de bakken even opnieuw op de draaistellen moeten zetten.
hand in hand en zingen maar dan hequote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?
Heb het met de wadloper op sommige stukjes ook wel gehad. Het ene stel had er wel last van en het andere niet en dat altijd op dezelfde plek, namelijk in de bocht tussen Tytsjerk en de golfbaan bij de Groene Ster in Leeuwarden.
Ik denk als ze met die trein zouden gaan testen op de HSL zal het wel waarschijnlijk op deze site staan binnenkort: http://www.hsl-zuid.nlquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:18 schreef Tecnix het volgende:
Hmm zag vanmiddag op Schiphol 2 nieuwe benelux wagons getrokken worden door een loc, moest eigenlijk aan de HSL denken omdat ze ook met die loc daar testen.
Wie weet er meer van?
Grotendeels is het wel recht ja, met andere GTW's nergens last van namelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?
"Hee, hallo, jongeman! Ja, jij daar! Ga eens even aan de kant wil je?"quote:
Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:43 schreef Eix het volgende:
Hier een paar foto's die ik afgelopen woensdag in Keulen heb gemaakt:
[ afbeelding ]
Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:19 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.
inderdaad, vind trouwens wel dat ICE3 de Thalys big time pwnt. Vindt de Thalys veel te hoekig en zonder een vloeiende lijn. ICE3 is veel doordachter ontworpen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen. Wat dat betreft hebben de Fransen (in elk geval in het verleden) een veel betere staat van dienst. (Met name te danken aan Paul Arzens, maar dat terzijde.)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen.
Dat heeft met electronica dan ook niks te maken. Dat is gewoon Een Blok Motor, met ongeveer drie bewegende onderdelen, gaat nooit wat aan kapotquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:50 schreef Eix het volgende:
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.
Dat zijn toch ook wel typisch Oost-Europese gedrochten!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit soort spul dus![]()
Estland:
Bulgarije:
Met dank aan Railfaneurope
Nou, waar wacht je op? Neem hem mee dan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:26 schreef Wadloper het volgende:
Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
Even afwachten dus!
De officiële presentatie is geloof ik ergens tweede helft november.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
Ik denk de stickersquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
-Stickersquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
Mja, dat boeit allemaal niet echt veel he, de dikgedrukte punten..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
-Stickers
-Nummering
-Tijdstip van bouwen
-In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
-Spiegels voor Veolivla GTW
-Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
-Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
-Inzetgebied
-Andere kleur voor het interieur
-Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn
Nog meer verschillen?
Hoezo?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |