abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54158682
Mooi terrein daar inderdaad, jammer dat het zo in de middle of nowhere ligt, met aan beide zijden knelpunten. De deels enkelsporige geelectrificeerde lijn naar Zwolle aan de ene kant, en het dieselstuk, ook bijna geheel enkelsporig, richting Nordhorn en Bad Bentheim...
pi_54158796
Misschien ligt het wel daar omdat de bouwgrond zo goedkoop is dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 14:01:56 #104
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54158944
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland soms ook niet hoor. Heb wel eens een 1500 in Amersfoort weg zien rijden waar nog een deurtje openstond
En vanochtend nog in een metro gezeten waar consequent de deuren op een kier van 3 centimeter open bleven staan
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54159062
@Boschkabouter. Is dat de terminal nabij Coevorden?
pi_54159844
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 14:07 schreef ghizzer het volgende:
@Boschkabouter. Is dat de terminal nabij Coevorden?
Ja. Ik was gelukkig met de auto gegaan, dus ik had niet de problemen die Flash had.
Een paar van die foto's zijn gemaakt toen ik de avond van tevoren daaar even langs was gereden.
pi_54162231
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag weer een leuk bericht op RTVNoord:
[..]

Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
Afeglopen week was Arriva nog in het nieuws. Het ging over het feit dat de trein die om 8.30u uit Leeuwarden naar Groningen vertrekt altijd stampvol zit.

De reactie van Arriva: Tsja, dan moeten de mensen maar een trein eerder of later nemen.

Gek hč, dat mensen de auto preferen boven de trein.
pi_54162364
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen de beveiligingseisen nog niet snappen. Wel vind ik het goed dat ze er nog steeds achteraan gaan om de stellen 140 km/h te laten rijden. Maar ja het is Arriva, dus veel woorden, niets is hun schuld en weinig daden.
Hopen dat ze dat hier niet met treinstel 302 doen... stuiterde vandaag zowat uit het spoor leek het wel
Je ging echt met schokken heen en weer op het spoor, was echt vreemd... Normaal heeft hij dat nooit
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 17:15:02 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54162797
Dat vraagt om een bezoekje aan Voith waar ze de bakken even opnieuw op de draaistellen moeten zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54162847
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat vraagt om een bezoekje aan Voith waar ze de bakken even opnieuw op de draaistellen moeten zetten.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken. Het was in ieder geval niet gezond
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2007 @ 17:20:53 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54162932
En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?

Heb het met de wadloper op sommige stukjes ook wel gehad. Het ene stel had er wel last van en het andere niet en dat altijd op dezelfde plek, namelijk in de bocht tussen Tytsjerk en de golfbaan bij de Groene Ster in Leeuwarden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54163818
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?

Heb het met de wadloper op sommige stukjes ook wel gehad. Het ene stel had er wel last van en het andere niet en dat altijd op dezelfde plek, namelijk in de bocht tussen Tytsjerk en de golfbaan bij de Groene Ster in Leeuwarden.
hand in hand en zingen maar dan he

Van LINKS *bonk* naar RECHTS! * bonk * en begin op nieuw!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:15:39 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54165624
Vanuit de richting Utrecht vlak voor Goverwelle zat ook zo'n dreun: als daar het hogesnelheidswissel naar rechts werd genomen, werd je bijna gelanceerd. Je zag de reizigers die daar niet dagelijk reden altijd zorgelijk kijken.
Inmiddels hebben ze dat probleem redelijk onder de knie, ook de onderhoudsaannemer wist dat het een rotpunt was trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54167954
Zag vandaag de Intercity naar Leeuwarden op Amersfoort lekker hard wegrijden.
Achterste wagon zwiepte lekker heen en weer op de wissel tussen spoor 4a en 4b... lijkt mij niet echt fijn om dan achterin te zitten.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:18:04 #115
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54169916
Hmm zag vanmiddag op Schiphol 2 nieuwe benelux wagons getrokken worden door een loc, moest eigenlijk aan de HSL denken omdat ze ook met die loc daar testen.

Wie weet er meer van?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:20:37 #116
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54170003
Ik had nog wat spoorse zaken van afgelopen dagen. Te beginnen met een filmpje van een Meetrijtuig




Wat is de max breedte van fotos die je hier mag posten, Zug gaat wat groter dan dit nl
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54170119
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:18 schreef Tecnix het volgende:
Hmm zag vanmiddag op Schiphol 2 nieuwe benelux wagons getrokken worden door een loc, moest eigenlijk aan de HSL denken omdat ze ook met die loc daar testen.

Wie weet er meer van?
Ik denk als ze met die trein zouden gaan testen op de HSL zal het wel waarschijnlijk op deze site staan binnenkort: http://www.hsl-zuid.nl
Die site is
............................
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:32:23 #118
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54170363
Hmm ja toch staat ie er tussen intressant
pi_54170381
Wat foto´s van Blokkendoos (BD9107 voorop) te Zwolle als "Theo Thijssen Trein" rond het middaguur.


Aankomst te Zwolle als trein 28350.


Vanaf de andere kant.


Tijdens de stop van ongeveer 40 minuten.


Na vertrek als trein 28351 te Zwolle.


Opweg richting Nijmegen.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:43:22 #120
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54174550
Hier een paar foto's die ik afgelopen woensdag in Keulen heb gemaakt:








Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:03:26 #121
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54175359
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
En je weet zeker dat het spoor terplekke recht is?
Grotendeels is het wel recht ja, met andere GTW's nergens last van namelijk.
Maar gisteren was niet normaal. De wissels bij Waterhuizen waren ook een ramp
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:56:08 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54175952
quote:
"Hee, hallo, jongeman! Ja, jij daar! Ga eens even aan de kant wil je?"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:19:46 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54176257
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 01:43 schreef Eix het volgende:
Hier een paar foto's die ik afgelopen woensdag in Keulen heb gemaakt:
[ afbeelding ]
Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:51:19 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54176715
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:19 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto's, maar wat maken die Duitsers toch een lelijke locs, zoals deze 111.
Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54176802
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
inderdaad, vind trouwens wel dat ICE3 de Thalys big time pwnt. Vindt de Thalys veel te hoekig en zonder een vloeiende lijn. ICE3 is veel doordachter ontworpen.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:01:35 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54176863
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lelijk valt wel mee vind ik, ze lijken gewoon allemaal veel te veel op elkaar: de 110, 111, 140, 151, 181 lijken allemaal op elkaar.
Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen. Wat dat betreft hebben de Fransen (in elk geval in het verleden) een veel betere staat van dienst. (Met name te danken aan Paul Arzens, maar dat terzijde.)

De ICE vind ik trouwens een grote tube tandpasta... De oude TGV's vind ik nog het mooiste denk ik. Juist dat hoekige straalt kracht uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:27:22 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54177320
Wat is ook altijd wel mooi vind zijn die oost-europese DMU's van vroegah, met zoeen immens oversized derde frontsein Ik zoek even wat plaatjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:30:52 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54177386
Dit soort spul dus

Estland:





Bulgarije:



Met dank aan Railfaneurope
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:48:30 #129
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54177704
Over duitse locs gesproken, flash jij had toch een foto met een heel bijzonder locnummer gemaakt in Aken?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:54:40 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54177807
Klopt ja, 111 111-1 idd. Zal eens zoeken, moet nog wel ergens staan.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:55:43 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54179134
Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:50:44 #132
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54180330
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat. En zo'n ding als de 120: een fantasieloze doos elektronica op draaistellen.
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.

Merendeel van die dingen mag ook maar 120km/u max.

De Duitse diesellocs zoals de BR 218 zijn dan wel geniaal.


Verder viel me op dat Duitse machinisten toch een iets andere manier van remmen hebben dan de Nederlanders. Waar in Nederland - zeker nu in de herfst met de blaadjes - voorzichtig wordt geremd bij de stations zag ik in Duitsland vaker een trein met een nog ernstig hoge snelheid stations binnen razen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:55:45 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54180441
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:50 schreef Eix het volgende:
Die vind ik nog meevallen, zo'n Oost Duitse BR 143 vind ik pas lomp.
Dat heeft met electronica dan ook niks te maken. Dat is gewoon Een Blok Motor, met ongeveer drie bewegende onderdelen, gaat nooit wat aan kapot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:41:55 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54182319
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit soort spul dus
Estland:
Bulgarije:
Met dank aan Railfaneurope
Dat zijn toch ook wel typisch Oost-Europese gedrochten!

Die 143 vind ik veel leuker dan een 120 bijv., zoals Fles zegt: alleen maar motor, geen gezeik. En gewoon een stoerder uiterlijk. De nieuwe Duitse locs, zoals de 101 vind ik trouwens ook dodelijk saai.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:26:08 #135
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54184230
Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
Even afwachten dus!
pi_54184417
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:26 schreef Wadloper het volgende:
Veolia DH 3202 is klaar met onderhoud in Groningen. De 3118 staat buiten met draaiende motor. Of deze ook nog onderhouden wordt, geen idee, maar de kans is er ook dat deze naar Venlo/Nijmegen teruggaat met de 3202.
Even afwachten dus!
Nou, waar wacht je op? Neem hem mee dan.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:08:12 #137
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54184958
Moet ik eerst door een dichte deur van de werkplaats heen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:13:29 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54186176
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk zijn de eerste 2 GTW'tjes van Veolivla ook gearriveerd in Nederland. Kunnen ze zich daar op en rond de maaslijn ook aan verheerlijken.
De officiële presentatie is geloof ik ergens tweede helft november.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:11:00 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54187266
GTW 10312 had vanmiddag wel een apart defect. De deur tussen de B bak en de motorbak ging telkens maar half dicht en daarna weer open. Duurde een 20 keer voordat de deur eindelijk wel sloot en het motorlawaai niet meer in de bak waarin ik zat te horen was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54188038
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:50:49 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54188077
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
Ik denk de stickers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:57:41 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54188210
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:49 schreef Socios het volgende:
Wat zijn de verschillen tussen de Arriva- en de Veolia GTW?
-Stickers
-Nummering
-Tijdstip van bouwen
-In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
-Spiegels voor Veolivla GTW
-Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
-Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
-Inzetgebied
-Andere kleur voor het interieur
-Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn

Nog meer verschillen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:00:13 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54188264
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

-Stickers
-Nummering
-Tijdstip van bouwen
-In 2e klas 2+3 opstelling voor Veolivla GTW
-Spiegels voor Veolivla GTW
-Veolivla diesel GTW kan samenwerken met panto GTW
-Daar mee samenhangend een deels andere stuurtafel
-Inzetgebied
-Andere kleur voor het interieur
-Deels andere plaats waar de stellen gebouwd zijn

Nog meer verschillen?
Mja, dat boeit allemaal niet echt veel he, de dikgedrukte punten..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54188366
Maar wat is nou de bedoeling? Dat eind dit jaar alle nieuwe treinstellen op de maaslijn worden ingezet?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:12:54 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54188496
Nee. Over enkele weken worden de eerste stellen al op de spitsdiensten ingezet, maar het duurt nog tot 26 februari voordat ze allemaal afgeleverd zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:26:02 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54188769
Dat doen ze nog snel, trouwens!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54188889
kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:31:55 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54188903
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
kijken hoesnel Veolia de eerste GTW afschrijft
Hoezo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:35:51 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54188993
12 maanden van het tekenen van het contract tot de presentatie in Zwitserland van de eerste stellen. Woensdag komen er nog wat stellen de grens over. Daarna is het eens per 2 tot 4 weken 2 stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')