abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:19:50 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54260449
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
Die roosters bovenin een DD-AR zorgen ervoor dat als ze open staan een gewoon gesprek onmogelijk wordt.
Ook als ze gesloten zijn, happen ze lucht alleen komt het niet naar binnen. Resultaat blijft een takkeherrie waar je niet vrolijk van wordt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:22:10 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54260481
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
Die roosters bovenin een DD-AR zorgen ervoor dat als ze open staan een gewoon gesprek onmogelijk wordt.
als ze dicht staan trouwens ook

HE??!

ALS ZE DICHT STAAN TROUWENS OOK
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54260622
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wel, want de laatste keer dat ik er in zat, stonden er een aantal open en dat gaf me toch een lawaai. Als de trein op snelheid is, dan klinkt het net alsof je constant naast een vliegtuigmotor staat die ook nog eens veel toeren maakt. Dat was ongeveer het lawaainiveau toen
dan ga je beneden zitten. bovendien overdrijf je behoorlijk in je bewering.
de keuze om in de Plan V/T beneden te zitten heb je niet. Dat ding maakt man een teringlawaai. Met name bij het remmen (je gaat er aan kapot als je op t perron staat) en sowieso tijdens het (vooral over de wissels!!!) rijden. Gewoon een paupertrein. En daar heb je niet de keuze om beneden te gaan zitten.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:31:35 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54260625
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

als ze dicht staan trouwens ook

HE??!

ALS ZE DICHT STAAN TROUWENS OOK
Van rukken word je doof, Fles.

Ik vind dit nog steeds een van de grootste designflaws in de dubbeldekkers. Kijk, dat je ventilatie wil snap ik, maar op deze manier wordt reizen geen pretje. Maak dan een centraal ventilatiesysteem. Ik geloof wel dat ze een jaar geleden of zo eens aan het experimenteren zijn geweest met andere luchthappers, ik kwam een DD-AR tegen met verschillende uitvoeringen. Foto's hebben hier al eens gestaan geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:37:34 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54260735
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:31 schreef ghizzer het volgende:
dan ga je beneden zitten. bovendien overdrijf je behoorlijk in je bewering.
de keuze om in de Plan V/T beneden te zitten heb je niet. Dat ding maakt man een teringlawaai. Met name bij het remmen (je gaat er aan kapot als je op t perron staat) en sowieso tijdens het (vooral over de wissels!!!) rijden. Gewoon een paupertrein. En daar heb je niet de keuze om beneden te gaan zitten.
En dat is niet gewoon ook zo bij ICM, bij ICK, bij ICB, bij ICRm, bij VIRM? Die zoeven allemaal even zachtjes en gladjes door de wisselstraat en bij het remmen? Oh, okee, mij persoonlijk nooit zo opgevallen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54261324
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat is niet gewoon ook zo bij ICM, bij ICK, bij ICB, bij ICRm, bij VIRM? Die zoeven allemaal even zachtjes en gladjes door de wisselstraat en bij het remmen? Oh, okee, mij persoonlijk nooit zo opgevallen...
nee, Plan V/T is echt heel extreem daarin. Het piept keihard.. vreselijk geluid. gewoon een kuttrein.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:00:37 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54262194
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:09 schreef ghizzer het volgende:

[..]

nee, Plan V/T is echt heel extreem daarin. Het piept keihard.. vreselijk geluid. gewoon een kuttrein.
Het is de enige met blokkenrem, en dat hoor je. Maar heb je daar echt zoveel last van?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54262373
Plan V/T is gewoon kut materiaal... mocht van mij 10 jaar terug al worden afgeschaft. Maar deze discussie hebben we volgens mij al een keer gevoerd
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:12:42 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54262423
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Plan V/T is gewoon kut materiaal... mocht van mij 10 jaar terug al worden afgeschaft. Maar deze discussie hebben we volgens mij al een keer gevoerd
al wel honderd keer ook

Anyway, de eerste klas in plan V is gewoon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54262669
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

al wel honderd keer ook

Anyway, de eerste klas in plan V is gewoon
ja de eerste klas ziet er qua design chique uit.. alleen van die oerlelijke TL-lampen.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:42:48 #286
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54263808
@ OP jeetje had geen idee dat er zoveel treinen reden in Nederland
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:43:09 #287
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54263816
Uit dat stuk over de gewenste spoorlijn Groningen-Heerenveen:
quote:
Piet Adema, gedeputeerde vervoer in de provincie Friesland, is dan ook blij met de initiatieven. Drachten is nu de grootste stad in Nederland zonder spoor, zegt hij.
Oosterhout anyone? .
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:45:36 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54263843
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:43 schreef JDude het volgende:
Uit dat stuk over de gewenste spoorlijn Groningen-Heerenveen:
[..]

Oosterhout anyone? .
Ja, dacht ik ook al, maar dat schijnt ook ongeveer 50k te zijn. Amstelveen is wel groter natuurlijk, en die homotrem telt niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:45:44 #289
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54263846
53k .

En oké, Oosterhout heeft wel spoor. Maar er rijden geen reizigerstreinen .
pi_54264029
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:30 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ja de eerste klas ziet er qua design chique uit.. alleen van die oerlelijke TL-lampen.
TL-verlichting hoeft niet per se lelijk te zijn. Ze worden alleen te lang gebruikt of de beschermkappen zijn gewoon geel uitgeslagen.
Als ze bij een wadloper de TL-lampen zouden vervangen door nieuwe (wittere) versies en de geel geworden beschermkappen vervingen zou die zelfs een stuk toffer uitzien. (van binnen dan)
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:44:46 #291
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54264708
DD-AR. Gigantische hekel aan dat materieel. Sterker nog, ik koester gewoon haat tegen dat materieel. Reden: Lowlands... ik die donderdagmiddag in de DD-AR stopper naar 't Harde om in de motorbak nog net de klapstoel boven aan de trap te kunnen veroveren. In Amersfoort bleven even later nog mensen op het perron achter. Ga ik zitten, heb ik door een mega lompe actie mn vinger tussen de stoel zitten om vervolgens de hele nagel naar de klote te hebben. Buiten dat de ervaring van een uur zitten op een houten klapstoel ook erg matig was. Verder zie ik deze treinen gelukkig nooit.

Tis nog altijd niet helemaal genezen. Blegh.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54264864
Hoe ligt het traject Boxtel-Veghel er trouwens tegenwoordig bij? Op Google Earth ziet het er nog redelijk uit. Het traject naar Uden en Mill (geen idee of daar nog rails ligt), ziet er ook nog redelijk onaangetast uit.

Geen idee voor een stopper Veghel-Tilburg(-Breda) of Veghel-'s Hertogenbosch? Zolang treindiensten op Almelo-Mariënberg en de Noordelijke Nevenlijnen geen financieel drama worden, lijkt me een dergelijke verbinding naar de Noordelijke Peel geen onmogelijkheid.

[ Bericht 31% gewijzigd door Charango op 30-10-2007 16:00:19 ]
Socialist in Mercedes
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:08:16 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54266067
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:44 schreef Eix het volgende:

[dramaverhaal]

Tis nog altijd niet helemaal genezen. Blegh.
Kom op, foto's, bloed

Aanklagen die hap

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 30-10-2007 17:13:30 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:17:06 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54266196
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:53 schreef Charango het volgende:
Geen idee voor een stopper Veghel-Tilburg(-Breda) of Veghel-'s Hertogenbosch? Zolang treindiensten op Almelo-Mariënberg en de Noordelijke Nevenlijnen geen financieel drama worden, lijkt me een dergelijke verbinding naar de Noordelijke Peel geen onmogelijkheid.
Daar noem je zo wat Dat is met boter en suiker de minst rendabele lijn van Nederland. Voor iedere honderd euro die die lijn kost, brengt hij er ACHT (8) op. Andere lijnen zitten al gauw boven de 25 %

En de nimby's daar poepen in hun broek voor den Duyvelschen Roockbraeckert. Kijk maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:35:30 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54266523
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En de nimby's daar poepen in hun broek voor den Duyvelschen Roockbraeckert. Kijk maar
Het aansluitende wissel is bij Boxtel een jaar of drie geleden uitgenomen, dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. Maar wat een kutsite. En wat een taalfout.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:41:51 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54266645
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:35 schreef Duvel het volgende:
Het aansluitende wissel is bij Boxtel een jaar of drie geleden uitgenomen, dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. Maar wat een kutsite. En wat een taalfout.
Zo'n wisseltje leg je zo weer terug, kom op

Kutsite? ja, maar je weet nu ook meteen waar je moet zijn als je het NIET met die huilies eens bent

Die is vrij ernstig ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:47:52 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54266746
idd, wat een taalfout.

Gemeente Zuidhorn is ook weer lekker bezig. Ze hebben een motie aangenomen om aan te dringen op een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Groningen. Vergeten ze er wel even bij te zeggen dat ze 2 maanden geleden zelf een kapitale blunder hebben begaan door een bak onder het spoor te schuiven, waarbij op het dak van de bak maar ruimte is voor 1 spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:49:07 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54266768
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Gemeente Zuidhorn is ook weer lekker bezig. Ze hebben een motie aangenomen om aan te dringen op een verdubbeling van het spoor tussen Leeuwarden en Groningen. Vergeten ze er wel even bij te zeggen dat ze 2 maanden geleden zelf een kapitale blunder hebben begaan door een bak onder het spoor te schuiven, waarbij op het dak van de bak maar ruimte is voor 1 spoor
Ow, da's een makkie

Station opheffen, vrijkomend betonwerk gebruiken voor bakverlenging
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:53:13 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54266849
Die bak is een stukje buiten het station geplaatst, Fles.

Tuurlijk weet ik dat bakverbreding/verlenging wel mogelijk is, maar waarom kunnen ze het gewoon niet in 1 keer goed doen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54266964
Meteen een draadje spannen dan en DD-AR eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')