Ja, maar ik sloot, dus ik open. Zou je denken. Tot eoa geitenwollensokkenblauwe zich er weer tegenaan gaat lopen bemoeienquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik was ietsje eerder, maar goed, boejuhPetre schijnt de baas opeens te zijn
![]()
![]()
plusquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Onder het mum, vroegah was alles betah!
[afbeelding]
is samenquote:
Dank jequote:
Ja, zonder flits was de achtergrond ZO licht dat het bordje te donker uitviel. Heb ook nog een foto met een GTW zonder flits trouwens. Kom maar ff op MSN dan laat ik je zien wat het zonder flits geworden wasquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Zie ik daar nou een flits
Weert?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:27 schreef Socios het volgende:
Vandaag spelen we "Raad het station". Iemand een idee?
[afbeelding]
Ook goeiemorgenquote:
Sittard heeft ze ook, echter wel maar op een perron.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Eigenlijk gek dat er daar ook letteraanwijzingen staan voor internationale treinen. Dat heeft vast te maken met de IC Amsterdam - Luxemburg in de jaren 90
Damn, het was me nog niet eerder opgevallen...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook goeiemorgenDat is pas een tijdje zo hoor
Dat is een flink reisjequote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:55 schreef Charango het volgende:
Vandaag maar eens mijn Studenten-OV gaan uitknijpen....
Utrecht - Den Helder - Heerhugowaard - Den Haag CS - Venlo - Roermond - Maastricht - Heerlen - Utrecht
Lijkt me een goede gelegenheid ome eens wat studieboeken door te pluizen...:D
Het was in elk geval niet de trein van 8.17u van Ut naar Amf.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend andermaal ICMm tussen Ut en Amf
Dan kunnen de somdaërs wel uitrekenen hoe laat ik op mijn werk was
Gisteren trouwens voor de 3e keer binnen tien dagen tijd een OHIH'er in het wild gespot (of die mij gespot hebben dus)
Dat kloptquote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:59 schreef Duvel het volgende:
Het was in elk geval niet de trein van 8.17u van Ut naar Amf.![]()
't Zijn in elk geval geen ijskasten, is mijn idee tot nu toe.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:36 schreef Dichterbijer het volgende:
De 4014 rijd op Amsterdam-amersfoort... alleen begin me toch langzaam te irriteren aan het veelvuldige geblaas van de airco. In de ICRm is dat toch stukken minder.
Dat is toch juist leuk? Ik vind het altijd wel leuk naar andere mensen kijken enzoquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Magoe, alles beter dan overvolle treinen en mensen die tegenover je zitten als je alleen reistTwee-zitters
Is dat nou de nieuwste die in omloop is?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:29 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de 4015 in dienst gezien te Groningen![]()
Ziet er weer netjes uit!![]()
was jij ook die persoon die er doorheen liep met een camera? Ik zat er namelijk in, moest er helaas weer uit omdat ie weg gerangeerd zou worden ofzo.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:29 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de 4015 in dienst gezien te Groningen![]()
Ziet er weer netjes uit!![]()
quote:Groot reizigersaanbod Arnhem - Winterswijk
Tussen Arnhem en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: groot reizigersaanbod.
Toelichting voorval:
Groot reizigersaanbod Arnhem - Winterswijk
Door groot reizigersaanbod rijden de treinen tussen Arnhem en Winterswijk met vertraging.
ja ik zat daar in het hoekje met me laptopquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:22 schreef Wadloper het volgende:
Zat jij eerste klas?
Ik liep inderdaad foto's te nemen van de binnenkant ja
Overigens is hij nooit weggerangeerdDe rangeerder zat al wel klaar in de voorste cabine
Mooi, weer een DDAR stukquote:Treinverkeer rond Culemborg stilgelegd
CULEMBORG - Spoorbeheerder ProRail heeft het treinverkeer rond Culemborg stilgelegd in verband met brand in de motor van een stoptrein. Dat heeft een ProRail-woordvoerster woensdagavond laten weten.
Het treinverkeer is stilgelegd zodat de brandweer zijn werk kan doen. De trein staat op het station in Culemborg. Er zitten geen passagiers meer in. Het gaat om de stoptrein tussen Utrecht en Tiel.
Vanaf 19.00 uur rijden er geen treinen meer tussen Utrecht en Geldermalsen. ProRail verwacht dat de treinenloop op het traject rond 20.00 uur hervat kan worden.
Kom maar op met die foto´s.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:22 schreef Wadloper het volgende:
Ik liep inderdaad foto's te nemen van de binnenkant ja
Volgens mij rijdt daar voornamelijk Plan V...quote:
Ik had er 2 met me telefoon gemaaktquote:
Klopt ja, maar op dat fotootje stond een DDAR. Wishful thinkingquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij rijdt daar voornamelijk Plan V...
Het is idd een V-tje. Stel 801.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja, maar op dat fotootje stond een DDAR. Wishful thinking
Euroteken moet voor de 0.50?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:24 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Spot van Toeps, wat klopt er niet
[afbeelding]
ja dat moet haast wel.. zoveel mensen zaten er niet in de 1e klasquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:27 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Morgen misschien![]()
![]()
Dan heb ik jou dus gezien thatsme![]()
Ze bedoelen daar mee lijkt me welke munten zijn toegestaan die er boven staan, dus alleen 50 eurocent munten maar echt duidelijk is het niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:41 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Nouja eerder de vermelding dat munten toegestaan zijn... moet je er anders een briefje van 5 instoppen?
De plek waar ik vanmiddag in zat was al met messen onderhanden genomen door wat schavuiten en rekels.quote:
Wel joh, en die 186 staat voor de kruissnelheid. Mijlen per uur, uweettquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:25 schreef Charango het volgende:
De HSA 186 zal wel niet van de HighSpeed Alliance zijn neem ik aan?![]()
Gewoon, daaromquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:15 schreef Frederiqueske het volgende:
wat is er eigenlijk zo leuk aan treintjes?? vliegtuigen of schepen of wagens kan ik wel begrijpen, maar treinen??? hebben jullie als hobbie allemaal zo'n speelgoed treinbaan thuis??
Als ik naar school rij dan staan er vaak van die mensen langs het spoor die foto's maken van de treinen, maar is toch allemaal hetzelfde????ik ben wel eens benieuwd wat jullie daar zo leuk aan vinden al die mensen massa's elke dag die erin gaan en dan moeten staan omdat alle plekken bezet zijn.... lastige mensen erin enzo die ruzie zoeken
nou leuk zo'n trein
![]()
![]()
![]()
En omdat je in de trein nooit last hebt van stress, files, opgestoken middelvingers bij stoplichten, kotsende luchtziektelijers en kotsende zeeziektelijers.quote:
Omdat iedere maf nou eenmaal zijn hobby heeft misschien? Omdat de gemiddelde mens de verscheidenheid in treinen niet ziet, lijkt het oninteressante materie. En voor de gemiddelde mens ìs het dan ook oninteressante materie.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:15 schreef Frederiqueske het volgende:
wat is er eigenlijk zo leuk aan treintjes?? vliegtuigen of schepen of wagens kan ik wel begrijpen, maar treinen??? hebben jullie als hobbie allemaal zo'n speelgoed treinbaan thuis??
Als ik naar school rij dan staan er vaak van die mensen langs het spoor die foto's maken van de treinen, maar is toch allemaal hetzelfde????ik ben wel eens benieuwd wat jullie daar zo leuk aan vinden al die mensen massa's elke dag die erin gaan en dan moeten staan omdat alle plekken bezet zijn.... lastige mensen erin enzo die ruzie zoeken
nou leuk zo'n trein
![]()
![]()
![]()
ja duh, Schepen, veel groter en in zoveel verschillende vormen van klein tot supergroot en moooiere vormen en meer luxe.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Je kan wel begrijpen dat mensen vliegtuigen en schepen leuk vinden, maar treinen niet??
Beetje vaag
oh jee, uit welk jaartal kom jij???quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:33 schreef RubberDuckey het volgende:
Plekken bezet? De trein die ik pak heeft altijd plek, van lastige mensen in de trein heb ik ook nooit last....
Heerlijk de goederentreinen
aaah ja, als je zo kijkt snap ik het wel ja.. maar dan hou je meer van de techniek die in de trein zit dan de trein zelf?? het uiterlijk enzo..quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:04 schreef thatsme het volgende:
een trein is meestal een puntje van de techniek is, voor de treinen word meestal de nieuwste technieken gebruikt..
en daarnaast zit alles zo complex in elkaar dat het erg interessant is om te weten en kijken hoe alles in elkaar zit.
Dat staat netjes in z'n profiel.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:12 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
oh jee, uit welk jaartal kom jij???![]()
oh je snapte mijn grapje niet...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat staat netjes in z'n profiel.
Kijk, ik snap ook best wat mensen mooi vinden aan een vliegtuig, vooral het moment van opstijgen dan. Maar ik heb daarbij niet het gevoel dat ik bij een trein wel heb. Ik ga het verder ook niet proberen uit te leggen, want dat wordt toch niet snel begrepen. Ik denk dat iedereen zijn hobby ook anders beleeft (in dit topic zijn daar al de nodige vetes over uitgevochten).
Jawel hoor!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:23 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
oh je snapte mijn grapje niet...![]()
Sommige mensen denken geloof ik dat treinenliefhebbers een stijve lul krijgen bij het zien van een trein. Misschien dat dat bij sommigen zo is, ik heb dat niet. Ik vind het gewoon leuk. Foto's maken doe je om een leuke fotoverzameling aan te leggen. En verder kàn ik het gewoon niet echt uitleggen eigenlijk.quote:jawel leg maar uit ik wil dat net weten..ik ben hier niet om jullie af te zeiken ofzo hoor
ik ben gewoon benieuwd wat jullie voor gevoel krijgen als je een trein ziet, gewoon die passie om al die treinen te fotograferen enzo..
Dit klinkt me toch een beetje te porno hoor.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:32 schreef Socios het volgende:
Dat is een geweldig en verder bijna onbeschrijfelijk gevoel.
Iddquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:31 schreef Duvel het volgende:
Sommige mensen denken geloof ik dat treinenliefhebbers een stijve lul krijgen bij het zien van een trein. Misschien dat dat bij sommigen zo is, ik heb dat niet. Ik vind het gewoon leuk. Foto's maken doe je om een leuke fotoverzameling aan te leggen. En verder kàn ik het gewoon niet echt uitleggen eigenlijk.
Ik heb altijd plek, omdat ik machinist ben op goederentreinenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:12 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
oh jee, uit welk jaartal kom jij???![]()
En daar wou ik het verder eigenlijk bij latenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:12 schreef Socios het volgende:
Treinen en treinreizen maken me gewoon blij.
Ah! Een beroepsfapper!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:53 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ik heb altijd plek, omdat ik machinist ben op goederentreinen
Bokquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:44 schreef Frederiqueske het volgende:
hoe noemen jullie dat?? cockpit?? haha daar waar de treinbestuurder zit
www.trainmagazine.nl en dan video klikkenquote:mee te rijden om te kijken hoe dat is![]()
ontheffing voor vragen??? mag je niet gewoon vragen of je mag komen kijken gewoon en stukje meerijdenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
Cabine![]()
op opendagen mag je er in kijken. Als je een keer met de machinist mee wilt rijden, dan moet je daarvoor een ontheffing aanvragen![]()
Ja hoorquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:19 schreef Frederiqueske het volgende:
ontheffing voor vragen??? mag je niet gewoon vragen of je mag komen kijken gewoon en stukje meerijden
eeeeeeeeeeeeeeeeeh WAT NOU KLEINquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoorDat mag je vragen
Alleen als de machinist betrapt wordt op het aan boord mee laten rijden van Kleine Frederiqueskes, dan heeft die machinist een groot probleem(als in dat hij dan ontslagen wordt) En dat weet hij ook, dus dan zal hij zeggen "Luister meisje, dat mag niet. Sorry."
Je kan ook bepaalde treinen opzoeken waar je mee kan kijken naar voren (en naar achteren) op het spoor. Niet zo spectaculair als in de cabine, maar toch.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:19 schreef Frederiqueske het volgende:
ontheffing voor vragen??? mag je niet gewoon vragen of je mag komen kijken gewoon en stukje meerijden
jaaaaa da's allemaal te ver weg voor mijquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Je kan ook bepaalde treinen opzoeken waar je mee kan kijken naar voren (en naar achteren) op het spoor. Niet zo spectaculair als in de cabine, maar toch.
De ICE tussen Amsterdam en Arnhem, de Spurt () op de Noordelijke diesellijnen. Verder ook nog meen ik de ´Lintjes´ in het oosten van het land en de ´trein´ tussen Gouda en Alphen a/d Rijn.
Vroeger had je nog meer getrokken treinen waarbij je vanuit het achterste rijtuig nog over het spoor kon kijken, is helaas veel minder geworden...
ja, maar een machinist wordt nou eenmaal betaald om op rode seinen te letten, en niet om gezellig te kleppen zodat de tijd lekker opschietquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:27 schreef Frederiqueske het volgende:
ooh ontslagen zelfs,,,, ook niet leuk dan zit je daar heel de tijd alleen, als er nog iemand bij is kan je toch gezellig kleppen dan schiet de tijd lekker op![]()
In vaktaal heet zoiets "Stoomtrein"quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:32 schreef Frederiqueske het volgende:
die ouderwetse treintjes vind ik wel mooi met die toeter aan de voorkantdie cowboy treintjes zeg ik altijd hehe die zijn wel mooi vind ik
bij de Efteling rijd die ook maar dan in het klein
Als je een ontheffing gekregen hebt, dan kan de inspectie je niks meer makenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je nou tussen zn benen zit, dan kan de inspectie het niet zien (dat jij toch in de cabine zit), dan mag het vast wel
Dude, dat kind is 14quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je nou tussen zn benen zit, dan kan de inspectie het niet zien (dat jij toch in de cabine zit), dan mag het vast wel
Profielenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
oh ja wist ik veel... Ik bekijk geen fotoboeken...
ooh ja stoomtrein whaha, ja ik ben niet zo thuis in de vaktermen van de spoorwegen duis heb meestal overal mijn eigen termen voor hehehequote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar een machinist wordt nou eenmaal betaald om op rode seinen te letten, en niet om gezellig te kleppen zodat de tijd lekker opschiet
Maar goed, als jij de hele tijd met een machinist zit te kleppen en jij zit daardoor dagelijks in treinen die overal maar tegenaan botsen en zo, dan geloof ik best dat je vliegtuigen en auto's interessanter vindt
Toen ik een tijdje terug in een Buffel zat tussen Tiel en Arnhem stond er een blauwe sticker op de WC dat deze afgesloten is...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:14 schreef Zug-Chef het volgende:
En hoe zit dat met de buffels van Syntus welke voornamelijk rijden tussen Arnhem en Doetinchem en Arnhem - Tiel ?
En hoe lang is dat stukje lopenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:46 schreef Socios het volgende:
Gisterochtend reden er door een storing geen treinen tussen Harlingen en Harlingen Haven, de vertraging was meer dan 60 minuten voor zo´n klein stukje.
Mooi gezegd duvel! Niets aan toe te voegenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:31 schreef Duvel het volgende:
Sommige mensen denken geloof ik dat treinenliefhebbers een stijve lul krijgen bij het zien van een trein. Misschien dat dat bij sommigen zo is, ik heb dat niet. Ik vind het gewoon leuk. Foto's maken doe je om een leuke fotoverzameling aan te leggen. En verder kàn ik het gewoon niet echt uitleggen eigenlijk.
Leuk programma, mooie oude beelden ook. En het mooie grote oude stationsbord van Amsterdam CS.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanmorgen op tv heb ik een programma gezien over een TEE trein die weer naar Nederland gehaald is.
Ik heb hier een vertrekstaat van Amersfoort hangen voor treinen richting Groningen/ Leeuwarden geldig van JUN 2001 t/m DEC 2002. Destijds gekocht in een (tijdelijk?) winkeltje aan de zuidzijde op Utrecht Centraal Station. Verder geen idee of dat daar (of ergens anders) nog bestaat.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:04 schreef Charango het volgende:
Ik zat trouwens te denken...als ze elk jaar (een deel van) de dienstregeling wijzigen, dan worden de plastic vertrekstaten toch ook vervangen? Kan je daar als particulier (buiten de collectie in het Spoorwegmuseum om) een versie van krijgen
Op elke grote treinenbeurs zijn ze ook wel te koop voor dezelfde prijs, dat zaakje op Ut is er niet meer als ik het goed heb.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
In het spoorwegmuseum zijn de vertrekstaten voor ¤10 te koop. Anders zou ik het ook niet weten
Op elk minor event wel hoorquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:57 schreef RubberDuckey het volgende:
Op elke grote treinenbeurs zijn ze ook wel te koop voor dezelfde prijs, dat zaakje op Ut is er niet meer als ik het goed heb.
Vragen aan het loket.. Ze staan vaak ergens 'achter' te verstoffen.. Ik heb hier de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen staan en een flinke collectie van Rotterdam CS en Utrecht CSquote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:04 schreef Charango het volgende:
Ik zat trouwens te denken...als ze elk jaar (een deel van) de dienstregeling wijzigen, dan worden de plastic vertrekstaten toch ook vervangen? Kan je daar als particulier (buiten de collectie in het Spoorwegmuseum om) een versie van krijgen (niet dat ik daar ruimte voor heb, maar mijn broer vindt zulke dingen helemaal prachtig).![]()
Of belanden die dingen net als de ICM-banken in een grote vuilcontainer?![]()
Dan vraag ik me af: wat moet je ermee? Behang? Vloerbedekking? Schutting?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:31 schreef UncleScrooge het volgende:
[..]
Vragen aan het loket.. Ze staan vaak ergens 'achter' te verstoffen.. Ik heb hier de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen staan en een flinke collectie van Rotterdam CS en Utrecht CS![]()
Zie hier: http://www.bahn.de/blitz/(...)hrplan_5_10_2007.pdfquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:06 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, bij de Duitse Spoorwegen wordt van 8 tot 11 gestaakt. De rechter heeft stakingen echter alleen in het “Nahverkehr” toegestaan, in het goederenverkeer en “Fernverkehr” zijn stakingen verboden. Echter heeft de DB vandaag al een ingekrompen dienstregeling ingevoerd, zodat de schade mee lijkt te vallen. Tijdens deze ingekrompen dienstregeling rijdt maar 2/3 van de lange-afstandstreinen en ongeveer de helft van de “Nahverkehrstreinen”.
Grappig detail: de Duitse spoorwegen hebben de stakers verboden om nog langer op de stations rond te lopen.![]()
Zal me benieuwen wat we er in Nederland (IC / ICE) van gaan merken. Mischien dat de bordjes met “vertraging + 60” en meer weer eens tevoorschijn gaan komen.
Ja, logisch, geen geldig vervoerbewijs hmmquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:06 schreef von_Preussen het volgende:
Grappig detail: de Duitse spoorwegen hebben de stakers verboden om nog langer op de stations rond te lopen.![]()
Nee, het ligt anders. De Duitse spoorwegen hebben met drie vakbonden te maken, waarvan 2 een nieuwe CAO hebben. Alleen eentje wil meer hebben (30% erbij), en zit dus moeilijk te doen. En aangezien men nu en nooddienstregeling heeft, wil de DB denk ik juist voorkomen dat de machinisten die wél staken andere machinisten meetrekken de staking in (en het spoorverkeer echt totaal ontregeld zou worden).quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, logisch, geen geldig vervoerbewijs hmm
Personeelspasje leuk, maar niet werken > niet reizen
quote:Nachttrein Brabant vanaf 13 december
De Nachttrein die Brabant met de Randstad verbindt gaat definitief door. Minister Eurlings van Verkeer heeft dit de provincie laten weten. Vanaf 13 december zal de trein rijden tussen Rotterdam, Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht. De treinen rijden donderdagnacht, vrijdagnacht en zaterdagnacht.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op elk minor event wel hoorHeb 15 sep stalletjes zien staan bij Nedtrain, 23 sep stalletjes bij de Dieseldagen van de ZLSM, er is altijd wel ergens wat te koop
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:24 schreef ghizzer het volgende:
zowel vandaag als gisteren zag ik een VIRM rijden op het traject Deventer - Amersfoort. weet iemand hier iets meer van? oh ja.. van de nieuwe ICMm.. heeft ie nog een boegdeur die open kan? Er is wel heel duidelijk een 'naad' zichtbaar, maar bestaat in tegenstelling tot de oude versies slechts uit 1 geheel.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:48 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Stalletjes?
Ik heb geen stal gezien hoor op simpelveld![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:24 schreef ghizzer het volgende:
zowel vandaag als gisteren zag ik een VIRM rijden op het traject Deventer - Amersfoort. weet iemand hier iets meer van?
quote:oh ja.. van de nieuwe ICMm.. heeft ie nog een boegdeur die open kan? Er is wel heel duidelijk een 'naad' zichtbaar, maar bestaat in tegenstelling tot de oude versies slechts uit 1 geheel.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
In het spoorwegmuseum zijn de vertrekstaten voor ¤10 te koop. Anders zou ik het ook niet weten
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:56 schreef Willy84 het volgende:
Zag op die opendag op de Zaanstraat ook 2 kniptangen liggen voor 45 euro p.s. Liep ik een rondje, was er 1 verkocht. Dan vraag ik me af; wat doe je daar meeen dan nog voor zoveel geld.
quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:56 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen Fles![]()
F*ck de reizigersmeuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ook dit nog gezien op spoor 5 in Leeuwarden:
[afbeelding]
1 |
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:53 schreef Socios het volgende:
Volgens mij kun je alleen halteringen te zien krijgen en verder geen doorgaande treinen...
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:01 schreef Socios het volgende:
Ja, vroeger kon dat wel inderdaad! Net als dat je kon zien wat een bepaalde treinstel op een dag zou doen etc. Is helaas (voorlopig) niet meer...
Enig idee waar ik een dienstregeling kan vinden van de cargo'tjes hierlangs HS enzo..ze rijden wel af en toe..kan ik ze op de plaat leggen. Overigens zie ik af en toe bij moerdijk nog een belgische loc rijden ( gister weer) dies dan ook ver van huisquote:Op zondag 7 oktober 2007 11:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat is na die breakdown gebeurd idd. Daarna hebben een boel 14 jarige kneusjes het hele spoorboekje overgeschreven om alle treinen weer in somda te krijgen. UIteraard weten ze daarbij alleen de halteringen van treinen, en niet de doorkomsttijden... En over 2 maanden mogen ze weer overnieuw beginnen ivm de nieuwe dienstregelingBen je dan een sukkel of ben je dan een sukkel
Wat betreft die 2 cargo's, dat klopt, dat zijn ingelegde treinen van overbrengingsritjes van trammetjes naar die onderhoudsloods bij Leidschendam. Reed vaak niet trouwens.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:39 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Enig idee waar ik een dienstregeling kan vinden van de cargo'tjes hierlangs HS enzo..ze rijden wel af en toe..kan ik ze op de plaat leggen. Overigens zie ik af en toe bij moerdijk nog een belgische loc rijden ( gister weer) dies dan ook ver van huis![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is planmatig hoor!Ik zie ook regelmatig Belgische diesellocs door Utrecht komen, ook planmatig.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:01 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Nou hat ik het over elektrieke
Wat is er onoverzichtelijk aan dan? Er is een duidelijke gebruiksaanwijzing en afkortingenlijst voor de beginners. Daarmee kan je de hele TDR bergijpen. Verder leert men in de loop van de tijd dat je er mee bezig bent steeds meer bij.quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:15 schreef Wadloper het volgende:
www.rolandrail.nl ?
Overigens vind ik dat een erg onoverzichtelijke site
quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:59 schreef Q. het volgende:
Mooie platen.
quote:
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:07 schreef von_Preussen het volgende:
Leuke foto's Zug-Chef!
Klopt inderdaad, vrijwel alle treinen tussen Kijfhoek en België rijden met de serie 25.5. Enkele voorbeelden:quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is ook planmatig, als het een blauwe 25.5 was tenminste!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:06 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Is dat na die plotselinge " Breakdown" van somda gebeurd eigenlijk?
Niemand die er aan gedacht heeft dat dit wel eens een viral-ad van NS kan zijn? Ze hebben toch die gezondheidscampagne?quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=7329
![]()
Best een prestatie om de trein precies achter het aankondigingsbord te fotograferen!quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:17 schreef Socios het volgende:
[afbeelding]
Trein 30050 even na vertrek uit Workum opweg naar Leeuwarden om 13.11u.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=7329
![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]![]()
Wel een kilometer of 13-14 voor moeten lopen, maar okee
Moet ik me nu aangesproken voelen?quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat is na die breakdown gebeurd idd. Daarna hebben een boel 14 jarige kneusjes het hele spoorboekje overgeschreven om alle treinen weer in somda te krijgen. UIteraard weten ze daarbij alleen de halteringen van treinen, en niet de doorkomsttijden... En over 2 maanden mogen ze weer overnieuw beginnen ivm de nieuwe dienstregelingBen je dan een sukkel of ben je dan een sukkel
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:57 schreef Mark-Hgl het volgende:
Maar dat wordt opgeheven, althans bij de laatste werkzaamheden werden de perronplaten deels verwijderd![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:14 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
En fles hoe zit het dan met Nieuwerkerk?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:25 schreef Mark-Hgl het volgende:
Nee Hengelo Fanny Blanckers Koenstadion
quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:58 schreef vw_caddy het volgende:
Zit morgen bij Arriva voor een (partime)-job als machinist. Wish me luck.
is dat dat kleine perronnetje links als je van enschede naar hengelo gaat?quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:25 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Nee Hengelo Fanny Blanckers Koenstadion
Ja, hoiquote:Op maandag 8 oktober 2007 07:30 schreef Duvel het volgende:
Kloteseinen, afschaffen die hap. Gaan toch alleen maar kapot.
Bah, mensen met bakjes koffie zijn net zo irritant als mensen met koffers met trekstangen. Staan die mensen met hun koffie overal te pas en te onpas aan hun koffie te nippen, zodat de rest mag wachten. Of nog ergens, ze stoten ergens tegenaan en het klots over iedereen heen. Verbieden die koffie in de trein!quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, hoi
[plak hier uw scheldkanonnade naar smaak]
7:12 ik loop met een kopje koffie op Ut de roltrap af naar spoor 11, in afwachting van de IC naar Amf van 7:20
Volgens diverse verhalen op fora en kranten rijden ze in de spits altijd op hun spatlappen rondquote:Op zondag 7 oktober 2007 15:58 schreef vw_caddy het volgende:
Zit morgen bij Arriva voor een (partime)-job als machinist. Wish me luck.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:13 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Volgens diverse verhalen op fora en kranten rijden ze in de spits altid op hun spatlappen rond![]()
quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:19 schreef Willy84 het volgende:
Deze is misschien ook wel leuk voor als je niks te lezen hebt en nog steeds de balen hebt van vertragingen waar je net niet GTBV kunt gebruiken ovmagazine
Wel ja joh, leer vooral niks van de realiteitquote:Het hoofdrailnet moet in 2015 worden aanbesteed. Waarschijnlijk schrijven er vijf of zes grote vervoerders in als ze de bedrijfsvoering van NS Reizigers kunnen overnemen. Hun denkkracht, visies en investeringen leiden voor zowel de reiziger als de belastingbetaler tot het beste product dat op de markt te krijgen is.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:24 schreef ghizzer het volgende:
zowel vandaag als gisteren zag ik een VIRM rijden op het traject Deventer - Amersfoort. weet iemand hier iets meer van? oh ja.. van de nieuwe ICMm.. heeft ie nog een boegdeur die open kan? Er is wel heel duidelijk een 'naad' zichtbaar, maar bestaat in tegenstelling tot de oude versies slechts uit 1 geheel.
volgens mij was daar al op geantwoord, maar nogmaals:quote:
iddquote:Op maandag 8 oktober 2007 10:26 schreef dennistd het volgende:
volgens mij was daar al op geantwoord,
..en dan is er een aanrijding. heb je opeens een vrachtwagen tussen je benen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
idd
Wel jammer even goed. Maar dan kan dat hele mechanisme er dus ook uit van die doorloopkop. Mooie plek voor een extra toilet hmm
Mijn relaas:quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:20 schreef Dr_Flash het volgende:
+18 dus uiteindelijk. Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van
quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel ja joh, leer vooral niks van de realiteit
Wat ik me nou afvraag, doen ze dat nou uit puur sadisme bij NSR? Ik maak het vaak genoeg mee dat als er vertraging is en er normaal, zeg 3x ICM, wordt ingezet, ze het presteren om 1stel van willekeurig type in te zetten, terwijl de mensen bijna van het perron vallen vanwege de druktequote:Op maandag 8 oktober 2007 08:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
7:26 er komt een enkel stelletje Virm binnen rijden.
En die van mij:quote:
Dat. En de een z'n vertraging is de ander z'n vervroeging.quote:
Hoezo geen student voelen, maar wel studeren? Een kwestie van leeftijd? Ah ok.. ja praktisch is het dan wel om in Leeuwarden te blijven. Maar wat brengt u zo in Leeuwarden? Wordt enkel in Ljouwert die opleiding gegeven of Fries van oorsprong? Wat is uw mening over Leeuwarden? (trouwens.. qua treinen om even on topic te blijven is Leeuwarden best aardig. Wel een leuk station, niet heel mooi of zo, maar ik vind het wel wat hebben. Wel een speciale uitstraling wat je niet veel in Nederland ziet. Bijzonder.)quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Mwah, het is maar stage hoorAl voel ik me absoluut geen student meer (studenten zijn vaak
met kut mentaliteit en kut gedrag in het openbaar). Vanaf februari '08 zit ik weer in Leeuwarden op de opleiding
owkeuj.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Uhh ik ben geen U hoor :S ben 23 bijna 24, maar aangezien de meeste studenten 18-21 zijn is dat een van de redenen dat ik vaak boven hun gedrag wil staan
Nee hè, mijn god wat een kutdag.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
WO II bom gevonden bij Stroe. Is de NO ook weer heerlijk ontregeld![]()
Zo moeilijk verstopt is hij niet hoorquote:Op zondag 7 oktober 2007 22:43 schreef Ajaman het volgende:
dat " bordje" van Nijkerk heb ik nog nooit gezien... moet ik toch maar eens beter kijken
En dan? De boemellijn van Zwolle via Nijverdal naar Almelo nemen? Of heel omslachtig via Deventer terug?quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
...
Op Somda las ik dat de 144 via Zwolle gereden heeft
Gewoon Amf-Zl-Dv-Hgl-Bhquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:58 schreef Charango het volgende:En dan? De boemellijn van Zwolle via Nijverdal naar Almelo nemen? Of heel omslachtig via Deventer terug?
Ja, in 1980 een Plan Uquote:Op zondag 7 oktober 2007 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is daar OOIT een trein gestopt eigenlijk?
Alles natuurlijk om de loc niet te hoeven omlopen. En het levert maar +30 opquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:06 schreef Socios het volgende:
Het mooie is dat die trein dan niet eens hoeft te keren.
Eens, ook niet in Deventer en Almelo trouwens.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:08 schreef Mark-Hgl het volgende:
Tja dat ding hoort sowieso niet te stoppen in Apd
ja, want het had beter gekund he?quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
Alles natuurlijk om de loc niet te hoeven omlopen. En het levert maar +30 op
Nee. Moesten ze alleen nog even zorgen dat de trein over het stukje enkel spoor tussen Olst en Deventer ingepast werd, maar dat moet met 2 treinen per uur per rijrichting geen probleem zijn.quote:
Ben alsnog beniewd naar je plaatjesquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:39 schreef Duvel het volgende:
Ik zag een übertoffe loc op Utrecht C, ik heb er foto's van gemaakt met mijn telefoon. Het staat op een MemoryStick ProDuo en ik heb geen manier om ze van mijn telefoon te krijgen op korte termijn. Helaas jongens, volgende keer beter.
Check het bericht nog eensquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:43 schreef Duvel het volgende:
-censuur-
Hartelijk dank!quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:13 schreef Zug-Chef het volgende:
studenten zijn vaakmet kut mentaliteit en kut gedrag in het openbaar).
Ach ik heb vandaag heeeeeerlijk Amsterdam-Arnhem gedaan en weer terug met zicht op een ICE cockpitquote:Op maandag 8 oktober 2007 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon je onder de noemer uitzonderingen scharen![]()
Er voor zelfs. Tja, je zou een elektrische loc natuurlijk ook gewoon elektrisch door Nederland kunnen laten rijden, of zeg ik nu rare dingen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
"DB maakt transport schoner", en dan zoeen lekkere walmende 6400 er achteraan
quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles loop niet zo te zeiken joh. Die lok is ubervet. Eindelijk een reclamelok in Nederland. Deze gaan rijden voor Railion op de Betuweroute.
Hij voelt zich blijkbaar aangesproken bij mijn tekstquote:Op maandag 8 oktober 2007 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon je onder de noemer uitzonderingen scharen![]()
Ik ben wel student, maar schommel zo rond de 26 jaarquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Nu wel, maar dat komt omdat jij er op in gaat. Die tekst was voor Arthur bedoeld. Ik reken me met mijn 23 jaar niet meer tot jouw leeftijdscategorie voor studenten, ondanks dat ik nog student ben.
vind ik niet. vind die DM'90-stoelen niet echt fantastisch. doe mij dan maar gewoon die oude stijl. zit veel beter en bovendien heb je niet zo belachelijk weinig beenruimte.quote:
Dat je erop kan gaan zitten in de spits? Of anders vertel het maar gewoonquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:26 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
ehm... Ik heb een leuk trucje ondekt met V-IRM deuren (poosje geleden al) maar ik weet niet of het gewaardeerd gaat worden als ik het hier op zet?![]()
![]()
er zit een knop onder het opstapje en als je daar op drukt gaan de deuren open.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:24 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat je erop kan gaan zitten in de spits? Of anders vertel het maar gewoon
Ja, voor schoonmaakpersoneel, o.a. Zit ook bij Koplopers en ander materieel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er zit een knop onder het opstapje en als je daar op drukt gaan de deuren open.
Mooi, dus later NOG een keer bitterballen hmm?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:30 schreef Duvel het volgende:
De bitterballen zijn dus voor niets.
Dat trucje wat je me ooit vertelde over iets met die stangen van de deuren?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:26 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
ehm... Ik heb een leuk trucje ondekt met V-IRM deuren (poosje geleden al) maar ik weet niet of het gewaardeerd gaat worden als ik het hier op zet?![]()
![]()
Opzich best vet inderdaad, ware het niet dat vanaf dat weekend Blerick - Venlo er 8 dagen uitligt, waarbij in ieder geval de ertstreinen omgeleid gaan worden via Roermond-Venlo. Dat is natuurlijk je reinste pornoquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi, dus later NOG een keer bitterballen hmm?![]()
Even iets heel anders: Zondag 21 oktober is er een Open Dag ter gelegenheid van de opening van Euroterminal II in Coevorden. Veeeeeeeel cargo en werkzooi hoi Zug-ChefEN
Pendelritjes met een dubbele Lint41 over de Bentheimer Eisenbahn tussen Coevorden en Nordhorn
En wie wil dat nou niet?
Dienstregeling
Kaartjes bestellen
¤ 2,50 per enkele reis, maar de kaartjes kunnen waarschijnlijk alleen maar in Nordhorn afgehaald worden. Ik ben nog in conclaaf om een oplossing daarvoor..
Of je zit dat weekend in Parijs met je school, dat kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar maybe dat ik wel ff ga kijken in Coevorden
Kut ja, dat was ik ook al weer helemaal vergetenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je zit dat weekend in Parijs met je school, dat kan natuurlijk ook
Die rijd er al bijna 2 weken in,quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:34 schreef ghizzer het volgende:
Vandaag een Plan-T op traject Apeldoorn - Almelo.
Vertrek om 08.29 uur uit Deventer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:16 schreef thats-me het volgende:
[..]
Die rijd er al bijna 2 weken in,Welke trein vanochtend?
Weet je? Laat ook maar gewoon. Nordhorn is te bereiken met een bus vanuit Bad Bentheim, maar direct Ut - Apd - Dv - Hgl - BH gaat niet volgens ns.nl, nee, dat wordt Ut - Ah - Dv - BH, en op zich zou zelfs dat nog wel kunnen, ware het niet dat het hele stuk van de eerste tot en met de laatste meter "Let op, mogelijk vertraging: werktraject" heet. En op de terugweg gewoon weerquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Pendelritjes met een dubbele Lint41 over de Bentheimer Eisenbahn tussen Coevorden en Nordhorn
En wie wil dat nou niet?
de kaartjes kunnen waarschijnlijk alleen maar in Nordhorn afgehaald worden. Ik ben nog in conclaaf om een oplossing daarvoor..
ik vind gewoon.. trajecten arnhem - winterswijk, nijmegen - roermond en zwolle - wierden 2 spoors maken en electificeren. daarnaast inderdaad veel meer goedkopere vormen van kaartjes aanbieden. heel snel de MAT'64 eruit knikkeren. Schandalig dat ze die bende inzetten en dan zulke dure kaartjes verkopen. Wanneer dat niet gebeurt of mogelijk is vind ik dat de overheid heel snel autorijden goedkoper moet maken (ook al gebeurt dat toch niet). het is dat ik een OV heb, maar wanneer ik moet betalen voor de trein, dan vind ik de prijzen te schandalig voor woorden. Zeker gezien de geboden kwaliteit.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat dagkaarten in het weekend dan maar gewoon 25 % goedkoper moeten zijn dan door de week. Er rijden sowieso al minder treinen, en die rijden ook nog eens veel vaker NIET. Er wordt in de weekends gewoon maar een driekwart product geboden, voor de volle prijs
Wat is mis met mat'64 in de stoptreindiensten?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:25 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik vind gewoon.. trajecten arnhem - winterswijk, nijmegen - roermond en zwolle - wierden 2 spoors maken en electificeren. daarnaast inderdaad veel meer goedkopere vormen van kaartjes aanbieden. heel snel de MAT'64 eruit knikkeren. Schandalig dat ze die bende inzetten en dan zulke dure kaartjes verkopen. Wanneer dat niet gebeurt of mogelijk is vind ik dat de overheid heel snel autorijden goedkoper moet maken (ook al gebeurt dat toch niet). het is dat ik een OV heb, maar wanneer ik moet betalen voor de trein, dan vind ik de prijzen te schandalig voor woorden. Zeker gezien de geboden kwaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |