Ah! Een beroepsfapper!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:53 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ik heb altijd plek, omdat ik machinist ben op goederentreinen
Bokquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:44 schreef Frederiqueske het volgende:
hoe noemen jullie dat?? cockpit?? haha daar waar de treinbestuurder zit
www.trainmagazine.nl en dan video klikkenquote:mee te rijden om te kijken hoe dat is![]()
ontheffing voor vragen??? mag je niet gewoon vragen of je mag komen kijken gewoon en stukje meerijdenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
Cabine![]()
op opendagen mag je er in kijken. Als je een keer met de machinist mee wilt rijden, dan moet je daarvoor een ontheffing aanvragen![]()
Ja hoorquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:19 schreef Frederiqueske het volgende:
ontheffing voor vragen??? mag je niet gewoon vragen of je mag komen kijken gewoon en stukje meerijden
eeeeeeeeeeeeeeeeeh WAT NOU KLEINquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoorDat mag je vragen
Alleen als de machinist betrapt wordt op het aan boord mee laten rijden van Kleine Frederiqueskes, dan heeft die machinist een groot probleem(als in dat hij dan ontslagen wordt) En dat weet hij ook, dus dan zal hij zeggen "Luister meisje, dat mag niet. Sorry."
Je kan ook bepaalde treinen opzoeken waar je mee kan kijken naar voren (en naar achteren) op het spoor. Niet zo spectaculair als in de cabine, maar toch.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:19 schreef Frederiqueske het volgende:
ontheffing voor vragen??? mag je niet gewoon vragen of je mag komen kijken gewoon en stukje meerijden
jaaaaa da's allemaal te ver weg voor mijquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Je kan ook bepaalde treinen opzoeken waar je mee kan kijken naar voren (en naar achteren) op het spoor. Niet zo spectaculair als in de cabine, maar toch.
De ICE tussen Amsterdam en Arnhem, de Spurt () op de Noordelijke diesellijnen. Verder ook nog meen ik de ´Lintjes´ in het oosten van het land en de ´trein´ tussen Gouda en Alphen a/d Rijn.
Vroeger had je nog meer getrokken treinen waarbij je vanuit het achterste rijtuig nog over het spoor kon kijken, is helaas veel minder geworden...
ja, maar een machinist wordt nou eenmaal betaald om op rode seinen te letten, en niet om gezellig te kleppen zodat de tijd lekker opschietquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:27 schreef Frederiqueske het volgende:
ooh ontslagen zelfs,,,, ook niet leuk dan zit je daar heel de tijd alleen, als er nog iemand bij is kan je toch gezellig kleppen dan schiet de tijd lekker op![]()
In vaktaal heet zoiets "Stoomtrein"quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:32 schreef Frederiqueske het volgende:
die ouderwetse treintjes vind ik wel mooi met die toeter aan de voorkantdie cowboy treintjes zeg ik altijd hehe die zijn wel mooi vind ik
bij de Efteling rijd die ook maar dan in het klein
Als je een ontheffing gekregen hebt, dan kan de inspectie je niks meer makenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je nou tussen zn benen zit, dan kan de inspectie het niet zien (dat jij toch in de cabine zit), dan mag het vast wel
Dude, dat kind is 14quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je nou tussen zn benen zit, dan kan de inspectie het niet zien (dat jij toch in de cabine zit), dan mag het vast wel
Profielenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
oh ja wist ik veel... Ik bekijk geen fotoboeken...
ooh ja stoomtrein whaha, ja ik ben niet zo thuis in de vaktermen van de spoorwegen duis heb meestal overal mijn eigen termen voor hehehequote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar een machinist wordt nou eenmaal betaald om op rode seinen te letten, en niet om gezellig te kleppen zodat de tijd lekker opschiet
Maar goed, als jij de hele tijd met een machinist zit te kleppen en jij zit daardoor dagelijks in treinen die overal maar tegenaan botsen en zo, dan geloof ik best dat je vliegtuigen en auto's interessanter vindt
Toen ik een tijdje terug in een Buffel zat tussen Tiel en Arnhem stond er een blauwe sticker op de WC dat deze afgesloten is...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:14 schreef Zug-Chef het volgende:
En hoe zit dat met de buffels van Syntus welke voornamelijk rijden tussen Arnhem en Doetinchem en Arnhem - Tiel ?
En hoe lang is dat stukje lopenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:46 schreef Socios het volgende:
Gisterochtend reden er door een storing geen treinen tussen Harlingen en Harlingen Haven, de vertraging was meer dan 60 minuten voor zo´n klein stukje.
Mooi gezegd duvel! Niets aan toe te voegenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:31 schreef Duvel het volgende:
Sommige mensen denken geloof ik dat treinenliefhebbers een stijve lul krijgen bij het zien van een trein. Misschien dat dat bij sommigen zo is, ik heb dat niet. Ik vind het gewoon leuk. Foto's maken doe je om een leuke fotoverzameling aan te leggen. En verder kān ik het gewoon niet echt uitleggen eigenlijk.
Leuk programma, mooie oude beelden ook. En het mooie grote oude stationsbord van Amsterdam CS.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanmorgen op tv heb ik een programma gezien over een TEE trein die weer naar Nederland gehaald is.
Ik heb hier een vertrekstaat van Amersfoort hangen voor treinen richting Groningen/ Leeuwarden geldig van JUN 2001 t/m DEC 2002. Destijds gekocht in een (tijdelijk?) winkeltje aan de zuidzijde op Utrecht Centraal Station. Verder geen idee of dat daar (of ergens anders) nog bestaat.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:04 schreef Charango het volgende:
Ik zat trouwens te denken...als ze elk jaar (een deel van) de dienstregeling wijzigen, dan worden de plastic vertrekstaten toch ook vervangen? Kan je daar als particulier (buiten de collectie in het Spoorwegmuseum om) een versie van krijgen
Op elke grote treinenbeurs zijn ze ook wel te koop voor dezelfde prijs, dat zaakje op Ut is er niet meer als ik het goed heb.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
In het spoorwegmuseum zijn de vertrekstaten voor ¤10 te koop. Anders zou ik het ook niet weten
Op elk minor event wel hoorquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:57 schreef RubberDuckey het volgende:
Op elke grote treinenbeurs zijn ze ook wel te koop voor dezelfde prijs, dat zaakje op Ut is er niet meer als ik het goed heb.
Vragen aan het loket.. Ze staan vaak ergens 'achter' te verstoffen.. Ik heb hier de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen staan en een flinke collectie van Rotterdam CS en Utrecht CSquote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:04 schreef Charango het volgende:
Ik zat trouwens te denken...als ze elk jaar (een deel van) de dienstregeling wijzigen, dan worden de plastic vertrekstaten toch ook vervangen? Kan je daar als particulier (buiten de collectie in het Spoorwegmuseum om) een versie van krijgen (niet dat ik daar ruimte voor heb, maar mijn broer vindt zulke dingen helemaal prachtig).![]()
Of belanden die dingen net als de ICM-banken in een grote vuilcontainer?![]()
Dan vraag ik me af: wat moet je ermee? Behang? Vloerbedekking? Schutting?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:31 schreef UncleScrooge het volgende:
[..]
Vragen aan het loket.. Ze staan vaak ergens 'achter' te verstoffen.. Ik heb hier de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen staan en een flinke collectie van Rotterdam CS en Utrecht CS![]()
Zie hier: http://www.bahn.de/blitz/(...)hrplan_5_10_2007.pdfquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:06 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, bij de Duitse Spoorwegen wordt van 8 tot 11 gestaakt. De rechter heeft stakingen echter alleen in het “Nahverkehr” toegestaan, in het goederenverkeer en “Fernverkehr” zijn stakingen verboden. Echter heeft de DB vandaag al een ingekrompen dienstregeling ingevoerd, zodat de schade mee lijkt te vallen. Tijdens deze ingekrompen dienstregeling rijdt maar 2/3 van de lange-afstandstreinen en ongeveer de helft van de “Nahverkehrstreinen”.
Grappig detail: de Duitse spoorwegen hebben de stakers verboden om nog langer op de stations rond te lopen.![]()
Zal me benieuwen wat we er in Nederland (IC / ICE) van gaan merken. Mischien dat de bordjes met “vertraging + 60” en meer weer eens tevoorschijn gaan komen.
Ja, logisch, geen geldig vervoerbewijs hmmquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:06 schreef von_Preussen het volgende:
Grappig detail: de Duitse spoorwegen hebben de stakers verboden om nog langer op de stations rond te lopen.![]()
Nee, het ligt anders. De Duitse spoorwegen hebben met drie vakbonden te maken, waarvan 2 een nieuwe CAO hebben. Alleen eentje wil meer hebben (30% erbij), en zit dus moeilijk te doen. En aangezien men nu en nooddienstregeling heeft, wil de DB denk ik juist voorkomen dat de machinisten die wél staken andere machinisten meetrekken de staking in (en het spoorverkeer echt totaal ontregeld zou worden).quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, logisch, geen geldig vervoerbewijs hmm
Personeelspasje leuk, maar niet werken > niet reizen
quote:Nachttrein Brabant vanaf 13 december
De Nachttrein die Brabant met de Randstad verbindt gaat definitief door. Minister Eurlings van Verkeer heeft dit de provincie laten weten. Vanaf 13 december zal de trein rijden tussen Rotterdam, Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht. De treinen rijden donderdagnacht, vrijdagnacht en zaterdagnacht.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op elk minor event wel hoorHeb 15 sep stalletjes zien staan bij Nedtrain, 23 sep stalletjes bij de Dieseldagen van de ZLSM, er is altijd wel ergens wat te koop
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:24 schreef ghizzer het volgende:
zowel vandaag als gisteren zag ik een VIRM rijden op het traject Deventer - Amersfoort. weet iemand hier iets meer van? oh ja.. van de nieuwe ICMm.. heeft ie nog een boegdeur die open kan? Er is wel heel duidelijk een 'naad' zichtbaar, maar bestaat in tegenstelling tot de oude versies slechts uit 1 geheel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |